CMMTTO AB jobb

Lediga jobb hos CMMTTO AB

Verktygsmakare till Nolato Plastteknik
CMMTTO AB
Verktygsmakare

Har du erfarenhet av verktygsunderhåll och trivs i en varierad och tekniskt utmanande roll inom industrin? Då kan det här vara något för dig! Nolato Plastteknik utvecklar och tillverkar avancerade plastkomponenter för industrikunder och är en ledande aktör inom området. Nu söker vi en engagerad och kunnig Verktygsmakare som vill vara med och säkerställa att våra formverktyg håller högsta kvalitet. Hos oss erbjuds du en arbetsplats där medarbetare får möjlighet att växa och trivas. Arbetsklimatet kännetecknas av prestigelöshet, stark sammanhållning och ett nära samarbete i vardagen. Låter detta som en intressant möjlighet? Då ser vi fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Verktygsmakare är en del av Nolato Plasttekniks verktygsavdelning som ansvarar för underhåll, reparation och teknisk anpassning av formverktyg för plasttillverkning. Då en av våra erfarna medarbetare snart går i pension söker vi nu en ersättare som kan ta vid och bidra med både sin kunskap och sitt engagemang. Som Verktygsmakare kommer du att arbeta med såväl felsökning och problemlösning som tillverkning och justering av komponenter i vår välutrustade verkstad. Du har ett nära samarbete med produktionstekniker och andra tekniska funktioner i verksamheten, och deltar i förbättrings- och utvecklingsprojekt kopplade till företagets verktygslösningar. Arbetet är varierat och innebär både praktisk bearbetning, såsom svarvning, fräsning, slipning, gnistning och svetsning, och ansvar för att utveckla rutiner och underhållsprogram som bidrar till maximal livslängd på verktygen och säkerställer hög och jämn kvalitet i produktionen. OM DIG Vi söker dig som har en utbildning som Verktygsmakare från yrkeshögskola och erfarenhet från en liknande roll inom industrin, där du arbetat med underhåll och reparation av formverktyg. Du är väl förtrogen med verktygens funktion i tillverkningsprocessen och har en god förståelse för både det praktiska hantverket och den tekniska helheten. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom formsprutning eller plastindustrin och är van vid att felsöka, bearbeta och justera verktyg för att säkerställa en stabil produktion. Din erfarenhet gör att du snabbt kan bidra i både dagligt arbete och utvecklingsprojekt kopplade till verktyg och produktionsstöd. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, och använder Officepaketet obehindrat i det dagliga arbetet. Har du dessutom kunskaper inom el och hydraulik är det meriterande, men inte ett krav. Som person trivs du i en roll där du får jobba tillsammans med andra - både i verkstaden och i kontakt med tekniska kollegor från andra delar av verksamheten. Du uppskattar variation, är ansvarstagande och gillar att lösa tekniska utmaningar på ett strukturerat och noggrant sätt. Din förmåga att kommunicera och samarbeta gör att du bidrar positivt till teamet och skapar goda relationer med kollegor i olika delar av verksamheten. KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Nolato med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM NOLATO PLASTTEKNIK Nolato Plastteknik utvecklar och tillverkar kvalificerade plastkomponenter till industrikunder. Konstruktion och utveckling sker i nära samarbete med kunderna inom branscher såsom förpackningar, VVS, övrig industri och fordon. Nolato Plastteknik är ledande i Sverige inom området, och är dotterbolag till den internationella koncernen Nolato som med egen kompetens och långtgående specialistkunskaper erbjuder sina kunder högteknologisk utveckling och tillverkning av produkter och produktsystem baserade på olika polymera material som plast, silikon, TPE och gummi. Kunderna är till största delen stora, ofta globala, företag inom bland annat medicinteknik, läkemedel, hygien, telekom, fordon, vitvaror, trädgård/skog, byggsektorn och möbelindustri. På vår enhet i Göteborg är vi ca 100 anställda. Varmt välkommen till oss!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Molding Lead Engineer till Nolato
CMMTTO AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Har du erfarenhet av formsprutad plast, brinner för tekniska lösningar och trivs med att vara navet i komplexa projekt? Nolato Plastteknik söker nu en Molding Lead Engineer; en nyckelroll i vår tekniska organisation där du får använda din specialistkompetens för att ta fram, simulera och optimera formverktyg i utvecklingsprojekt för våra industrikunder. Låter det som en intressant möjlighet? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Nolato Plastteknik utvecklar och tillverkar avancerade plastkomponenter för industrikunder och är en ledande aktör inom området. För att möta ökande efterfrågan behöver vi förstärka teamet med en erfaren specialist inom formsprutning. Som Molding Lead Engineer fungerar du som en teknisk projektresurs från tidiga kundförfrågningar till provkörning och uppstart. Du analyserar kundens 3D-modeller, bedömer materialval och tillverkningsbarhet, utför formfyllnadssimuleringar och samarbetar med både verktygsmakare, beredning, projektledare och sälj för att säkra tekniska lösningar. Arbetet är till stor del datorbaserat, med parallella aktiviteter och flera projekt igång samtidigt. Du har många kontaktytor, både internt och externt, och är en viktig kugge för att projekt ska kunna genomföras smidigt och framgångsrikt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Simulering av formfyllnad, kylning och skevning vid utveckling av formverktyg Granska och bearbeta kundens 3D-modeller inför simulering Utvärdera material och tillverkningsmetoder Ta fram underlag för verktygskostnader och samverka med verktygsleverantörer Stötta interna funktioner i val av maskin, tillverkningsparametrar och provkörningar Bidra till kunskapsutveckling inom verktygsteknik och formsprutning I vissa fall driva hela projekt från start till mål Du rapporterar direkt till Nolato Plasttekniks Tekniska Chef. OM DIG Det här är en tekniskt krävande specialistroll som ställer höga krav på kvaliteten i det arbete du levererar. För att lyckas behöver du ha en god förmåga att arbeta strukturerat och metodiskt. Eftersom du kommer att hantera många parallella projekt med olika produkter och tidsplaner krävs en god förmåga att prioritera. Din inställning är lösningsorienterad och positiv, och du trivs i ett nära samarbete med kollegor från olika avdelningar som produktion, verktyg, beredning, provkörning och sälj. Du tar ansvar för att driva tekniska förbättringar framåt och är prestigelös i din roll – du delar gärna med dig av din kunskap och stöttar andra med din expertis där det behövs. Rollen innebär även externa kontakter med kunder och leverantörer, vilket kräver god kommunikativ förmåga och ett professionellt bemötande. Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har det tålamod som krävs för att arbeta i en detaljintensiv, datorbaserad miljö. Du har ett naturligt driv, tar egna initiativ och fattar beslut baserade på fakta och teknisk förståelse. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har: Eftergymnasial teknisk utbildning inom plast-/polymerteknik eller motsvarande praktisk erfarenhet Flerårig erfarenhet av formsprutning, gärna som produktionstekniker, provkörare eller liknande Erfarenhet av simuleringsverktyg som Moldflow och/eller Moldex3D God materialkunskap inom polymera material God förmåga att läsa och bearbeta 3D-modeller (CAD) Goda språkkunskaper i engelska KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Nolato Plastteknik med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM NOLATO PLASTTEKNIK Nolato Plastteknik utvecklar och tillverkar kvalificerade plastkomponenter till industrikunder. Konstruktion och utveckling sker i nära samarbete med kunderna inom branscher såsom förpackningar, VVS, övrig industri och fordon. Nolato Plastteknik är ledande i Sverige inom området, och är dotterbolag till den internationella koncernen Nolato som med egen kompetens och långtgående specialistkunskaper erbjuder sina kunder högteknologisk utveckling och tillverkning av produkter och produktsystem baserade på olika polymera material som plast, silikon, TPE och gummi. Kunderna är till största delen stora, ofta globala, företag inom bland annat medicinteknik, läkemedel, hygien, telekom, fordon, vitvaror, trädgård/skog, byggsektorn och möbelindustri. På vår enhet i Göteborg är vi ca 100 anställda. Varmt välkommen till oss!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Sales Manager - Polymer Solution till Safic-Alcan
CMMTTO AB
Företagssäljare

Safic-Alcan Nordic söker nu en engagerad och erfaren säljare till sitt plastsegment. I rollen får du arbeta med innovativa materiallösningar, starka internationella leverantörer och med ett team som brinner för teknik och kundrelationer. Vill du vara med och forma framtidens plastlösningar? Då vill vi höra ifrån dig! OM JOBBET Som Sales Manager för Polymer Solutions blir du en del av Safic-Alcan Nordics säljteam och ansvarar främst för kunder inom plastsegmentet, men produkter inom gummi och PU kan också förekomma. Din marknad är Norden, och du arbetar i nära samarbete med kollegorna på kontoret samt rapporterar direkt till affärsområdeschefen. Du blir en viktig del av företagets övergripande strategi att utveckla hållbara och innovativa lösningar. Stort fokus ligger på att fortsätta bygga upp portföljen och försäljning baserat på förnybara och/eller återvunna råmaterial. Tillsammans med leverantörer och samarbetspartners söker Safic-Alcan aktivt efter morgondagens lösningar på dagens utmaningar inom branschen. I rollen kommer du att: Driva försäljningen från A till Ö; skapa projekt tillsammans med kund för att hitta bästa lösning, testa material hos kund, ansvara för pris och villkor samt se till att leveransen sker i rätt tid Bygga goda relation till marknaden, kunder och leverantörer Utveckla strategier för kundutveckling, prissättning, marknadsföring m.m. Samarbeta internt för att möta kunders och marknadens behov på ett snabbt och effektivt sätt Resa för att besöka kunder samt delta i leverantörsmöten och utbildningar i Norden och Europa Ständigt utveckla din tekniska kompetens och marknadskunskap inom ditt ansvarsområde Safic-Alcans nordiska huvudkontor ligger i Kungsbacka och vi ser helst att du utgår därifrån, men hemmakontor kan vara ett alternativ för rätt kandidat, och då är det en fördel att bo i Götaland eller södra Svealand. OM DIG Vi söker dig med erfarenhet från polymer- och/eller gummibranschen, gärna med dokumenterad framgång inom försäljning. Du är en engagerad och självgående person med starkt resultatfokus. Du brinner för att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende. Ditt arbetssätt är entreprenöriellt, och du motiveras av att identifiera och driva nya affärsmöjligheter. Samtidigt har du en förmåga att inspirera och engagera andra i organisationen mot gemensamma mål. Vi ser gärna att du har: Kandidatexamen i kemi / polymerteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet av teknisk försäljning är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Möjlighet och vilja att resa inom regionen Goda IT-kunskaper (Office, CRM etc.) B-körkort Som person behöver du vara kommersiell, ha ett högt driv och vara nyfiken! Försäljning handlar inte bara om att erbjuda fantastiska produkter utan också att ha förmågan att skapa långvariga relationer. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en teamplayer, grym på att kommunicera internt och externt, samt trivas med att arbeta under eget ansvar. KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Safic-Alcan Nordic med Committo. Välkommen att kontakta Linda Samuelsson på +46 (0)702 163752 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM SAFIC-ALCAN Safic-Alcan är en fransk oberoende distributör av specialkemikalier med huvudkontor i Paris La Défense (Frankrike). Företaget utvecklar och tillhandahåller ett brett sortiment av polymerer, material och tillsatser för gummi-, färg-, lim-, termoplast-, polyuretan-, smörjmedels-, rengörings-, kosmetik-, läkemedels- och kosttillskottsindustrin. Med ett nätverk av 34 kontor strategiskt placerade i Europa, Turkiet, Mellanöstern, Kina, USA, Brasilien, Kanada och Mexiko representerar företaget ledande tillverkare från hela världen. Tack vare sina högt specialiserade försäljningsingenjörer kan Safic-Alcan erbjuda teknisk expertis och högpresterande lösningar, vilket skapar långsiktiga partnerskap med de flesta av sina leverantörer och kunder. Safic-Alcan har över 800 anställda globalt.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Application Manager to cReal Food
CMMTTO AB
Kemister

Are you excited about creating the next generation of sustainable food products? cReal Food is on a mission to revolutionize food through its oat-based ingredients and is looking to recruit an Application Manager to lead the way in turning innovation into practical solutions. In this high-impact, hands-on role, you’ll work closely with the commercial team to develop technical solutions that meet real customer needs. This is a unique opportunity for someone who wants to shape the future of food — and grow with a scale-up company that’s just getting started in a highly dynamic environment. ABOUT THE ROLE As Application Manager at cReal, you will lead the development and optimization of food applications, working hands-on with our oat-based ingredients. You will manage the application lab, conduct trials, and establish proof of concept for key product categories that demonstrate the unique value and functionality cReal’s ingredients can offer customers. In addition, you’ll set up and maintain analytical methods to evaluate ingredient functionality and collaborate closely with the sales team to provide technical support and create customer-facing samples. You thrive in a dynamic and 100% customer centric environment, and get energy by being a key player in the selling process as a technical expert. You will be part of cReal’s management team, report to the CEO, and lead the application team. Your key responsibilities include: Running the application kitchen/laboratory and conducting product trials Developing base recipes and proof of concept Creating and maintaining technical documentation Supporting the sales team with technical insights for customer meetings Acting as the main technical contact for customers regarding product applications and troubleshooting ABOUT YOU As Application Manager, you will need extensive experience in food applications. A background in dairy is ideal, but experience in plant-based, savoury, meat, or bakery categories is also relevant. You combine a scientific mindset with creativity and curiosity and know how to turn functional ingredients into real, compelling food concepts — whether you're in the kitchen developing recipes, running structured trials, or supporting the sales team in customer meetings. We would like you to have at least a Master’s degree in Food Science, and a background as a chef is considered a merit. Experience in a scale-up or fast-growing environment is a plus, especially if you’ve helped shape ways of working from the ground up. We are looking for someone who: Has a humble, proactive attitude and enjoys working closely with others Is structured, detail-oriented, and hands-on in solving problems Knows how to benchmark recipes against commercial products, develop new application areas, and support others with clarity and energy Ultimately, you’re someone who wants to be part of something meaningful. You’re excited by the opportunity to combine sustainability with innovation and help drive a new generation of oat-based food ingredients forward. CONTACT Does this opportunity sound interesting and align with your experience and ambitions? If so, we warmly welcome you to submit your application. In this recruitment process cReal Food cooperates with Committo. For more information and/or for applications, contact Linda Samuelsson at [email protected] or +46 702 16 37 52. As interviews and selection are conducted on an ongoing basis, we kindly ask you to submit your application as soon as possible. We look forward to hearing from you! ABOUT CREAL FOOD cReal Food is a B2B supplier of nutritious and sustainable oat-based food ingredients that help create food products with uncompromised taste. With over 30 years of R&D, we have developed proprietary processing expertise that transforms locally grown oats into ingredients with unique functionality and nutritional profile. Our gentle processing technology —using only oats and water—preserves the full nutritional value of the oat, including fibres, proteins, and beta-glucans. The result is versatile ingredients used across a wide range of applications, from ice cream and yoghurt to extruded snacks and bakery. At cReal Food we are on a mission to enable the creation of future foods that are sustainable, nutritious, and never compromise on taste.

50 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Customer Success Manager till Bygglet
CMMTTO AB
Försäljnings- och marknadschefer

Nu finns en spännande möjlighet hos Bygglet! Vi söker en Customer Success Manager som vill vara med och ta vår kundresa till nästa nivå! I denna roll får du en nyckelposition där du ansvarar för både Customer Success och Support, med fokus på att skapa långsiktiga relationer, stärka kundvärde och minska churn - samtidigt som du bidrar till ökad merförsäljning. Hos oss blir du en del av ett snabbt växande bolag där teamwork, tempo och kundfokus står i centrum. Låter detta som något som skulle vara ett intressant nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN I rollen som Customer Success Manager arbetar du proaktivt för att öka kundernas användning av Bygglet, identifierar merförsäljningsmöjligheter och bygger långsiktig kundlojalitet. Du leder och utvecklar teamen inom Customer Success och Support, och säkerställer att vi alltid ligger steget före i att möta våra kunders behov. Du kommer att ha budgetansvar för merförsäljning och bibehållen kundstock. I den här rollen kommer du att: Bygga starka och långsiktiga kundrelationer genom att lyssna aktivt och skapa förutsättningar för ökad användning. Leda onboardingprocesser för nya kunder och se till att de får en smidig och positiv start. Arbeta datadrivet för att analysera kundbeteenden, identifiera affärsmöjligheter och maximera kundvärdet. Samarbeta tätt med sälj- och marknadsteamet för att ta fram skräddarsydda initiativ som stärker lojalitet och driver tillväxt. Driva kontinuerliga förbättringar av arbetssätt och systemstöd. Skapa ett inkluderande och motiverande teamklimat där medarbetarna trivs och presterar på topp. Du rapporterar direkt till Bygglets VD. OM DIG Vi söker dig som är en resultatinriktad, affärsdriven ledare med hög energi och en stark förmåga att bygga relationer och motivera team. I rollen kommer du att arbeta nära både kund och team, och driva framåt med tydlighet och engagemang. Du trivs i en snabbrörlig miljö där du får ta ansvar, påverka och verkligen göra skillnad för Bygglets fortsatta framgång. Du är analytisk, strukturerad och initiativtagande, och har ett naturligt driv att nå uppsatta mål. Du är bekväm med att jobba i olika system och van att fatta beslut baserade på data. Du gillar att tänka nytt, testa idéer och utveckla både människor och processer. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har: Tidigare erfarenhet från Customer Success, försäljning B2B eller liknande roll, med goda resultat. Vana att leda team och driva förändring Stark kommunikativ förmåga och en positiv, lösningsorienterad inställning Ett strukturerat arbetssätt och erfarenhet av att arbeta datadrivet Analytisk förmåga att utveckla nya planer och förbättringar samt att implementera och följa upp dem. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från tillväxtbolag inom tech är meriterande. KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Bygglet med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM BYGGLET Bygglet är ett snabbväxande och expansivt SaaS-bolag som utvecklar ett modernt och användarvänligt projektverktyg för byggbranschen. Bygglet grundar sig på en väldigt enkel idé: det ska inte vara ett projekt att driva ett projekt. Företag inom bygg och entreprenad, oavsett om det är inom måleri, anläggning eller installation och service, ska få ägna sig åt det som de är bra på och brinner för. Bygglet ingår i SmartCraft-familjen som är en ledande leverantör av digitala lösningar och tjänster (SaaS) till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 120 000+ användare som stöttas av 260 anställda på 16 kontor i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Vi håller till i det nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden i Göteborg, vilket även är det nordiska huvudkontoret för SmartCraft Group. Att arbeta på Bygglet innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som en del av SmartCraft koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag. Välkommen till oss!

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Säljare till Constructor Sverige
CMMTTO AB
Företagssäljare

Är du en driven och målinriktad person med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Nu finns en spännande möjlighet som säljare hos Constructor! I den här rollen får du möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocessen, ha stor flexibilitet i din vardag och samtidigt ta ett stort eget ansvar. Du kommer att ansvara för ett distrikt som sträcker sig från Göteborg i söder, genom Bohuslän och upp till Värmland – vilket innebär regelbundna resor inom hela regionen. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som säljare hos Constructor ansvarar du för hela säljcykeln - från att identifiera nya affärsmöjligheter till att stänga affärer. Rollen är en klassisk utesäljarroll där du prospekterar, bokar och genomför kundbesök, presenterar lösningar, tar fram offerter och förhandlar med kunder.  Dina kunder finns inom en mängd olika branscher såsom; industrisektorn, 3PL-verksamheter, livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin. Gemensamt för dem alla är att de har behov av någon form av förvaring. Det handlar om både små och stora företag som söker effektiva, säkra och hållbara lagerlösningar. Constructor erbjuder ett omfattande sortiment inom lagerinredning – från pallställ och hyllställ till avancerade automationslösningar som hissautomater. Därtill erbjuds tjänster som ställagebesiktning och utbildningar med fokus på lagersäkerhet. Du får därmed inte bara sälja produkter, utan även vara en rådgivande partner som hjälper kunder att optimera sin logistik. I rollen arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor i Sverige. Du planerar själv din arbetsvecka och driver ditt distrikt proaktivt, med stöd från interna resurser inom projekt, konstruktion och kundsupport. Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige och har din bas hemifrån eller från huvudkontoret i Göteborg, men större delen av tiden är du ute på fältet – främst i Göteborg och Bohuslän med omnejd. Dina arbetsuppgifter innefattar: Ansvara för hela kundrelationen, inklusive budget och måluppfyllelse. Vidareutveckla befintliga kundrelationer och etablera nya affärer genom ett proaktivt och konsultativt arbetssätt. Rådgivning och behovsanalys där du hjälper kunder att hitta rätt lösningar inom Constructors breda produkt- och tjänsteutbud. Följa marknadstrender och agera strategiskt i ditt distrikt. OM DIG För att lyckas i den här rollen tror vi att du är affärsdriven, målfokuserad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är van vid att skapa förtroende i mötet med kund och har en lösningsorienterad approach. Du drivs av att hitta rätt lösning för varje kund och ser långsiktiga relationer som nyckeln till framgång. Vi ser även att du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom lagerinredning, bygg, logistik eller industri. Eftersom Constructors erbjudande omfattar både standardlösningar och tekniskt avancerade system, trivs du i en rådgivande roll där du får sätta dig in i kundens verksamhet och behov för att hitta rätt lösning. Du har god förmåga att planera och driva ditt eget arbete självständigt och trivs i en roll med mycket frihet under ansvar. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med både interna specialister och externa beslutsfattare, och du ser värdet av att vara en del av ett starkt säljteam där man stöttar och hjälper varandra parallellt med självständigt arbete ute i fält. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt innehar B-körkort. KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Constructor med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 (0)703013298 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM CONSTRUCTOR SVERIGE Constructor startade som en del av Electrolux år 1944, vilket utgör grunden för Constructors position som en av de ledande skandinaviska leverantörerna av lager- och logistiklösningar. Sedan januari 2018 har Constructor varit en del av Gonvarri Material Handling som är en av världens ledande leverantörer av logistiklösningar. Vårt produktsortiment sträcker sig från stationära pallställ till halv- och helautomatiska installationer. Med säljkontor i 17 länder och anställda på nyckelmarknader som Sverige, Finland, Nederländerna och Tyskland samt starka lokala organisationer över hela Europa har vi allt som du kan förvänta dig av en marknadsledande aktör. Constructor Sveriges huvudkontor och centrallager finns i Göteborg. Vi är rikstäckande med flera kontor för att kunna ge lokal service till våra kunder. Vårt mål är att skapa effektiva, säkra och hållbara lagermiljöer - och vi är stolta över att vara en pålitlig partner för allt från mindre verksamheter till globala industriföretag. Hos oss får du arbeta med högkvalitativa produkter, i ett företag med stabil grund, tydliga mål och korta beslutsvägar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter till utveckling - både inom försäljning och andra delar av verksamheten. Välkommen till oss!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Process Engineer Specialist to TreeToTextile
CMMTTO AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Are you an engineer and a process specialist, passionate about innovation? TreeToTextile are looking to recruit a Process Engineer Specialist that together with the team will contribute to a sustainable textile industry. This is a role for someone that enjoys working in an industrial environment with problem solving and process development. ABOUT THE ROLE The Process Engineer Specialist will be instrumental in the scaling of TTT technology to full scale. This pivotal role encompasses the oversight of technology development at the Demo scale, coupled with the responsibility to strategize and execute process improvements and modifications. The purpose of the role is to ensure that technological improvements are effectively transitioned from concept to full-scale operational implementation, aligning with the company’s vision for innovation and operational excellence. The Process Engineer Specialist will report to Head of Operations and Engineering. Key responsibilities: Oversee the development and implementation of cutting-edge process technologies and product improvements. Lead process improvement projects, ensuring alignment with the company’s strategic vision and market demands. Lead site selection activities for the full-scale scale-up and maintain up-to-date plant documentation to facilitate the next scale-up step. Cultivate an environment of peer-to-peer empowerment, encouraging team members to take ownership of their projects and collaborate effectively. Collaborate with R&D, Demo, and application development teams to implement the latest know-how from within the company to the technology, ensuring agile process development. Engage with external partners and stakeholders to ensure the successful scaling of technologies and processes. Maintain a culture of safety-first in all aspects of work. ABOUT YOU We are looking for a person that enjoys problem solving, can adapt to changing circumstances and who has a strong drive towards predetermined goals. We also see that you have an interest in development, innovation and of course in sustainability. Ideally, we are looking for someone that understands the textile industry’s technical challenges, especially in the context of sustainability and innovation. Qualifications: Advanced Degree in technology, engineering, or a related field, with ideally a focus on sustainable materials or textile technology. Proven engineering experience within the process industry, particularly in scaling new technologies. Proven ability to collaborate and inspire technical teams, driving them towards achieving commercial maturity of innovative products. Excellent project management skills with a track record of successful project delivery. Solid interest in growing people and organizations. CONTACT Does this opportunity sound interesting and align with your experience and ambitions? If so, we warmly welcome you to submit your application. In this recruitment process TreeToTextile cooperates with Committo. For more information and/or for applications, contact Linda Samuelsson at [email protected] or +46 702 16 37 52. As interviews and selection are conducted on an ongoing basis, we kindly ask you to submit your application as soon as possible. We look forward to hearing from you! ABOUT TREETOTEXTILE Swedish-based TreeToTextile drives systemic change in the textile industry by providing next-generation cellulose fiber for a resilient planet. Together with our committed owners H&M Group, Inter IKEA Group, Stora Enso, Lenzing Group and LSCS Invest, TreeToTextile is developing a renewable and resource-efficient man-made cellulose fiber with attractive properties and low environmental impact, affordable to all. The fiber has the potential to complement or replace parts of the cotton, viscose and polyester markets. In 2023, the TreeToTextile Demo factory in Nymölla started operation and in June 2024 the first bale of unoptimized fiber was produced. To make our fiber available on a global market, the next step will be to build a flagship factory somewhere in Europe, followed by several supersites globally in the coming years. TreeToTextile currently has approximately 50 employees. In addition to our own employees, we have a large ecosystem of partners such as strong support from our owners, consultants, development partners, etc.

71 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Försäljningschef till UVA LIDKÖPING
CMMTTO AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du leda och utveckla ett internationellt säljteam i en dynamisk och framgångsrik miljö? UVA LIDKÖPING utvecklar och tillverkar världsledande högprecisions maskiner för slipning av olika komponenter med höga krav. Ett anrikt bolag i Lidköping som nu söker en Försäljningschef som kan leda ett kompetent säljteam, utveckla kundrelationer och ansvara för bolagets försäljning av nya maskiner. Det är en central roll där du har möjlighet att påverka företagets strategi och framtid. OM TJÄNSTEN Som Försäljningschef hos UVA LIDKÖPING kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets försäljning av nya maskiner, affärsutveckling och marknadsaktiviteter. Du leder och utvecklar sälj- och marknadsteamet för båda varumärkena LIDKÖPING och UVA och arbetar strategiskt för att bygga långsiktiga kundrelationer. I rollen har du ett starkt fokus på affärsutveckling och kommer att driva projekt, aktiviteter och marknadsanalyser för att identifiera och utveckla nya applikationsområden för bolagets produkter. Som Försäljningschef kommer du att ansvara för att leda och utveckla försäljnings- och marknadsteamet, bestående av 6 medarbetare i Sverige. Du kommer att spela en central roll i deras utveckling och prestation. I rollen kommer du också att samarbeta nära säljteam från dotterbolag runt om i världen, där säljare rapporterar till dig genom en “dotted line”. I denna roll samarbetar du nära både produktion och eftermarknad för att säkerställa att kundbehov tillgodoses och att leveranser hålls till högsta standard. Du ingår i företagets ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till strategiska beslut och delar med dig av din expertis inom försäljning och affärsutveckling. Du rapporterar direkt till VD och är placerad i Lidköping. OM DIG Vi söker en resultatinriktad och analytisk Försäljningschef med starka ledaregenskaper och en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du har erfarenhet av att framgångsrikt leda försäljning av tekniska lösningar och ett genuint tekniskt intresse. Du är en kommunikativ och strategisk ledare som drivs av att skapa goda resultat och utveckla både affärer och människor. Med din starka förhandlingsvana och affärsmässiga inställning sätter du alltid kundens behov och relationen i fokus. Du har en förmåga att inspirera och engagera ditt team och ser till att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö för att nå gemensamma mål. Vi söker dig som: Har en högskoleutbildning inom teknik alternativt motsvarande erfarenhet. Har erfarenhet av och trivs i en internationell miljö. Behärskar engelska väl och gärna även andra relevanta språk. ANSÖKAN I den här rekryteringen samarbetar UVA LIDKÖPING med Committo. Välkommen att kontakta Linda Samuelsson på +46 702 163 752 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM UVA LIDKÖPING UVA LIDKÖPING AB utvecklar, marknadsför, tillverkar och installerar slipmaskiner med kringutrustning inom området högprecisionsslipning och har levererat över 10 000 maskiner runt om i världen. Med en lång historia som ledande global leverantör av precisionsslipmaskiner har UVA LIDKÖPING sitt huvudkontor och största tillverkningsenhet i Lidköping, ett filialkontor i Bromma samt helägda dotterbolag i Tyskland, USA, Kina och Indien. Företaget har ca 170 anställda och omsätter ca 500 MSEK/år.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Recruiter till Committo
CMMTTO AB
Personal- och HR-specialister

Nu finns en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk och personlig miljö, där kvalitet, engagemang och varma relationer står i centrum! På Committo arbetar vi med rekrytering av chefer och specialister inom olika branscher och värdesätter långsiktiga samarbeten. Vi är på en otroligt rolig och spännande resa och nu söker vi en Recruiter som vill vara med och utveckla vår verksamhet. På Committo bryr vi oss om varandra och är ’Committed to people and relations’. Är du redo att bli en del av vårt växande team? Varmt välkommen att höra av dig! OM TJÄNSTEN Vi bygger ett boutiquehotell inom rekrytering – vill du vara med? Som Recruiter hos Committo kommer du att spela en viktig roll i våra rekryteringsuppdrag och ditt främsta ansvar är search och kandidatupplevelsen. Search är en avgörande och tidskrävande del av rekryteringsprocessen, och vi värdesätter din expertis inom området. Att identifiera och attrahera rätt kandidater kräver kreativitet, nyfikenhet och uthållighet – egenskaper vi ser som avgörande för framgång i rollen. Du ansvarar för en stor del av kandidatkommunikationen och säkerställer en förstklassig kandidatupplevelse genom hela processen. Det innebär allt från telefonintervjuer, inbokning av intervjuer, annonsskrivning och referenstagningar. Vi jobbar tätt tillsammans för att varje uppdrag ska bli en succé och för att skapa de bästa möjliga matchningarna är det en självklarhet att du är med i kunddialogen och lär känna våra kunders organisation, behov och utmaningar. Du arbetar i våra system och fungerar som vår högra hand i diverse situationer och rekryteringsrelaterade uppgifter. I rollen får du möjlighet att vara delaktig genom hela processen för att på så sätt få en god kunskap kring hela vår rekryteringsprocess och utvecklas inom yrket. Beroende på din erfarenhet och ambition finns även möjligheten att självständigt driva egna rekryteringsprocesser. OM DIG För att trivas i rollen behöver du ha en positiv inställning, en stark drivkraft och en förmåga att navigera flexibelt mellan olika utmaningar. Ena dagen kan du söka efter en strategisk marknadschef för en global verksamhet, nästa dag identifierar du nyckelkompetenser för en teknisk expert inom automation. Vi söker dig som uppskattar en roll med stor variation, där struktur och noggrannhet kombineras med flexibilitet och ett pragmatiskt synsätt på när något är “good enough”. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är prestigelös och inte rädd för att hoppa in där det behövs, oavsett om det handlar om att driva en searchstrategi eller bidra till andra delar av vår verksamhet. Eftersom en stor del av kommunikationen sker i skrift behöver du vara språkligt skicklig och kunna uttrycka dig tydligt och professionellt. Vi ser gärna att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och du har även någon form av erfarenhet inom rekrytering. Har du dessutom intresse för datadriven rekrytering och digitala verktyg är det en klar fördel. Framför allt har du ett genuint intresse för människor – något som ligger i hjärtat av vårt arbete på Committo. KONTAKT Låter det här som en spännande möjlighet? Varmt välkommen med din ansökan. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 eller [email protected] alternativt Linda Samuelsson på +46 702163752 eller [email protected] Intervjuer och urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! OM COMMITTO Committo grundades i juni 2024 av Linda Samuelsson och Rebecca Oldenfeldt, med visionen att skapa ett rekryteringsföretag som sätter människan i fokus. Vi är specialiserade på att matcha rätt person med rätt roll, där individens kompetens, drivkrafter och potential står i centrum. Vi rekryterar chefer och specialister inom olika branscher. Människor är kärnan i allt vi gör. Med ett personligt och engagerat arbetssätt är vi snabbfotade, tillgängliga och noggranna i varje steg av processen. Vår filosofi är väldigt enkel – ett professionellt bemötande kombinerat med genuint engagemang skapar de bästa förutsättningarna för lyckade rekryteringar. Vi håller till i fina lokaler mitt i centrala Göteborg - på Vallgatan 4. Välkommen till Committo - Committed to People & Relations

97 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Brand Manager to BERG Propulsion
CMMTTO AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

At Berg Propulsion, we are more than just a provider of propulsion solutions - we are a company built on deep technical expertise, strong customer relationships, and a passion for innovation. Our people are at the heart of everything we do, and their dedication, skills, and engagement define our brand. We are now looking for a Brand Manager to take our branding to the next level while leading the Branding and Marketing team. Your mission will be to sharpen our brand identity, ensuring it truly reflects the passion, technical excellence, and customer focus that drive Berg Propulsion forward. You will be a key player in developing and executing branding and marketing strategies that strengthen our position in the industry and connect with customers on a deeper level. Sounds interesting? We look forward to receiving your application! ABOUT THE ROLE As Brand Manager, you will have the opportunity to shape how Berg Propulsion is perceived globally. You will work closely with cross-functional teams to highlight our expertise, enhance customer engagement, and ensure a consistent and compelling brand presence across all touchpoints. This role is about more than marketing – it’s about bringing to life the passion, people, and innovation that define us. You will lead a small marketing team, overseeing branding and marketing initiatives, and ensure a strong market presence. This position requires a balance of creativity, analytical thinking, and leadership skills to drive impactful marketing initiatives. Key Responsibilities: Develop and implement a cohesive branding and marketing strategy aligned with company goals. Manage brand assets, positioning, messaging, and identity initiatives for B2B audiences. Oversee the Customer and Brand Experience strategy and ensure its implementation across all customer touchpoints. Lead and mentor the marketing team to ensure professional growth and high performance. Execute marketing campaigns across digital, social media, print, and event channels. Conduct market research to identify trends, opportunities, and competitive positioning. Collaborate with product development, sales, and customer service teams for a consistent brand experience. Manage the marketing budget to optimize resource allocation and maximize ROI. Use data-driven insights to monitor and enhance marketing performance. Maintain strong relationships with external partners, agencies, and vendors. Stay updated on industry trends, emerging technologies, and best branding practices. Support employee branding initiatives and participate in Public Relations efforts. In this role, you will report to the Managing Director Sales and Marketing. ABOUT YOU You are a strategic and creative branding professional who understands that a strong brand is built on people, expertise, and genuine customer relationships. You thrive in a role where you can translate a company’s passion, technical excellence, and engagement into impactful marketing initiatives. With a mix of vision and hands-on execution, you can craft compelling brand experiences that connect with customers and strengthen market presence. You enjoy working collaboratively across teams and have a strong ability to lead and inspire. You’re both analytical and creative, using insights to drive decisions while bringing fresh ideas to the table. Most importantly, you are passionate about leading others and building a brand that truly reflects the heart of the company’s values. Qualifications: Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration, or a related field. Proven experience in a senior branding or marketing role, ideally in a B2B or technical industry. Strong storytelling and brand positioning skills to enhance customer engagement. Experience leading teams and working cross-functionally with sales, product development, and customer service. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to connect with both internal and external stakeholders. Proficiency in digital marketing tools and platforms, with a data-driven approach to decision-making. A structured yet creative mindset - able to balance strategic planning with hands-on execution. Fluent in English, with excellent presentation skills. CONTACT Does this opportunity sound interesting and align with your experience and ambitions? If so, we warmly welcome you to submit your application. In this recruitment process Berg Propulsion cooperates with Committo. For more information contact Rebecca Oldenfeldt at [email protected] or +46 703 01 32 98. As interviews and selection are conducted on an ongoing basis, we kindly ask you to submit your application as soon as possible. We look forward to hearing from you! ABOUT BERG PROPULSION BERG PROPULSION is one of the world's leading designers and producers of Controllable Pitch Propellers. We deliver fully customized main propellers, azimuth thrusters, transverse thrusters and maneuver systems. We stand before exciting times with a transformation in the marine sector where electrification and automation will be a key to fulfil the environmental requirements. With our vision “to make global shipping safe and sustainable” in focus we want to be a part of this journey, driving development of tomorrows solutions and contribute to a sustainable future for the industry.

100 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025