Lediga jobb i Bromölla
Sök totalt 31 lediga jobb i Bromölla
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Till vårt massa- och pappersbruk söker vi nu en noggrann och analytisk Controller. Är du nyfiken på att arbeta i ett internationellt företag med stark lokal förankring är detta ditt tecken på att söka! Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Sylvamo, Nymölla bruk får du möjligheten att arbeta i ett stort internationellt företag med en tydlig lokal förankring och goda interna utvecklingsmöjligheter. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och trygghet genom goda förmåner, kollektivavtal och säkerhet som högsta prioritet i enlighet med vårt motto #peoplebeforepaper. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en del av en mycket kompetent ekonomiavdelning bestående av 5 kollegor. Arbetet är varierande och du kommer få arbeta både internationellt och nationellt. Vi på avdelningen värdesätter ett gott samarbete och har gärna roligt tillsammans längs vägen. Om tjänsten Som Controller hos oss på Sylvamo, Nymölla bruk ges du möjlighet att arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter. Vårt team ansvarar för: Månads-, kvartals- och årsbokslut Finansiell rapportering (både intern och externt) Avvikelseanalyser Budget och prognoser Produktkalkyler Kostnadsuppföljning Interna kontroller (enligt SOX) Bistår andra avdelningar inom bruket/koncernen i diverse finansiella frågor Övriga ekonomirelaterade uppgifter I rollen kommer du även medverka i diverse utvecklingsprojekt både inom bruket och koncernen. Vi samarbetar även med övriga funktioner inom Sylvamo, både i Europa, USA och Brasilien. Vem är du? Vi söker en positiv och noggrann lagspelare som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har ett driv och en vilja att utveckla och förbättra verksamheten och kommer därför gärna med idéer och förbättringsförslag. Vi ser gärna att du även har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Arbetet kan stundtals kräva en god förmåga att skifta fokus och därför är det viktigt att du är en flexibel person med förmåga att prioritera. Dina kunskaper och erfarenheter Krav: Godkänd gymnasieexamen B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Goda datorkunskaper inom MS Office, speciellt Excel Minst fem års erfarenhet inom controlling/redovisning Meriterande: Arbete i SAP Erfarenhet av internationellt arbete Övrigt Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Maria Wulff på mejl: [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linnéa Wittink på mejl: [email protected]. Sista ansökningsdag är den 13 oktober men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en anhöriglots - och aktivitetssamordnare. Anhörigstöd är till för den som hjälper/vårdar en närstående eller vän som på grund av sjukdom, funktionsnedsättning eller av annan orsak behöver hjälp och stöd. Att hjälpa/vårda en närstående är en ansvarsfull och många gånger ensam uppgift. Den som hjälper/vårdar en närstående glömmer ofta sina egna behov och kan komma i situationer som kan vara svåra att hantera. Anhöriglotsens uppdrag är att fungera som en länk i kontakten mellan kommuninvånaren, olika myndigheter och annan service som finns i kommunen. Arbetet innebär att lotsa till rätt myndighet och verksamhet, samt i vissa fall förmedla kontakter. Du svarar på frågor som rör kommunens äldreomsorg och service. Du arbetar för att stödja och hjälpa och att bryta ofrivillig ensamhet genom till exempel samtal eller andra aktiviteter. Uppdraget som aktivitetssamordnare innebär att stödja och inspirera besökarna till olika aktiviteter samt att enligt socialtjänstlagen vara lyhörd för den enskildes behov och önskemål. Du förväntas ha en samordnande funktion och även vara delaktig i att utveckla samarbetet med föreningar, enskilda frivilliga, annan kommunal verksamhet och frivilliga organisationer samt att följa upp aktivitetsarbetet över kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med för tjänsten relevant utbildning, till exempel med pedagogisk- eller hälsoinriktning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som aktivitetssamordnare, fritidsledare eller lärare. Du ser människor och deras behov. Du är initiativrik och har förmågan att entusiasmera och engagera människor. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi ser det som en självklarhet att du värderar gott bemötande lika högt som vi. Du kan självständigt driva och planera ditt arbete och värdesätter goda relationer och samverkan med kollegor och övriga samarbetspartners. Vidare krävs det att du är flexibel och serviceinriktad. Är du dessutom kreativ och nyfiken så kommer du att lyckas extra väl i denna roll. God datorvana och körkort är ett krav för tjänsten. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annonsen.
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi nya kollegor som vill bli en del av vår härliga arbetsgrupp! Rollen som undersköterska i hemtjänsten innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra äldre medborgare. Du ingår i ett arbetslag som i teamanda arbetar för att tillgodose bistånd enligt socialtjänstlagen. Det professionella förhållningssättet är en självklarhet hos oss, såväl i form av gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor som i arbetet med omvårdnadsuppgifter. Vi söker en person som är duktig på att bygga relationer, alltid har ett gott bemötande gentemot brukare och arbetskamrater, har god initiativ- och samarbetsförmåga samt ett brinnande intresse för att arbeta med äldre. Hemtjänsten i Bromölla har sedan några år tillbaka genomgått ett stort förändringsarbete. Vi har hela tiden ett systemtänk. I vårt utvecklingsarbete frågade vi brukarna vad som var viktigt för dem. Viktigast var att känna trygghet, för dem var det en hög kontinuitet - att vi är ett fåtal som kommer till dem. Vi jobbar ständigt efter brukarfokus, där vi hela tiden har brukarens behov och önskemål i centrum. Vi har infört serviceteam som arbetar med städ, tvätt och inköp så du som undersköterska kan fokusera på omvårdnadsinsatserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och gärna med några års erfarenhet av yrket. Du är trygg i din yrkesroll och du sätter alltid brukarens behov i centrum. Som person har du lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter och kan effektivt organisera och prioritera ditt arbete. Du drivs av att leverera en god och trygg service till våra brukare och vill vara med i arbetet att ständigt utveckla vår verksamhet. Då dokumentation ingår i arbetet behöver du god kommunikationsförmåga samt datorvana. Vi ser gärna att du är intresserad av välfärdsteknik och öppen för att prova nya arbetssätt. B-körkort är ett krav för tjänsten. För att lyckas i vårt uppdrag agerar vi efter våra värdeord: Gott bemötande, delaktighet och mod. Värdeorden är vår kompass i hur vi agerar i förhållande till vårt uppdrag, våra arbetsuppgifter och i relationen till de människor vi möter i arbetet. Tillsammans skapar vi en stimulerande arbetsplats där varje medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vi söker nu en duktig och erfaren kock med för närvarande placering på Vita Sands omsorgskök. Här lagas frukost, lunch och kvällsmat. Vi har en verksamhet som är igång 365 dagar om året. Gemensamt för alla våra kök är att vi i så stor utsträckning som möjligt använder oss av bra råvaror och lagar maten från grunden. Vi tänker också på att det ska vara så kort tid mellan tillagning och servering som möjligt. Vår matsedel planeras tillsammans med vår egen personal och består av både traditionell svensk husmanskost. Matsedeln anpassas efter säsong för smakens och miljöns skull. ARBETSUPPGIFTER Som kock i Måltidsservice arbetar du med matlagning mot skola, förskola och äldreomsorg. I arbetet ingår även på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkost samt matlagning i olika konsistenser. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som diskning, städning och egenkontroll. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har examen från Hotell-& restaurangprogrammet eller likvärdig utbildning. Du behöver ha kunskap i livsmedelshygien, egenkontroll och specialkost. Det är viktigt att du är van användare av dator då våra beställningar görs digitalt. Vi vill att du har kunskap och erfarenhet av arbete med mat i äldreomsorg samt kunskaper i kostdataprogrammet Matilda. Som person är du ansvarsfull, serviceinriktad och flexibel. Du har god samarbetsförmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du ska kunna arbeta självständigt likväl som i grupp. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och stor vikt kommer läggas vid dem. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Arbetsbeskrivning Du erbjuds ett flexibelt arbete med både möjlighet till fysiskt arbete på Krys vårdcentraler, Storgatan och Osby samt digitalt arbete där du har möjlighet att arbeta hemifrån. Upplägg kan diskuteras enligt dina önskemål och verksamhetens behov. Du får vara med att starta upp våra nya barnmorskemottagningar i Bromölla och Osby samt bidra till att utveckla och förändra primärvården där dina idéer skapar värde för verksamheten och Krys arbete att förbättra primärvården. Kvalifikationer & egenskaper Vårdcentralerna kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård.Du är eller är snart färdig specialistläkare inom gynekologi/obstetrik alternativt specialistläkare i allmänmedicin med kompetens och erfarenhet inom verksamhetsområdet. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har goda tekniska kunskaper. Om du tidigare arbetat inom svensk primärvård är det meriterande. Du arbetar evidensbaserat, är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd mot både kollegor och patienter. Vi driver ett stort arbete med att erbjuda branschens bästa patientbemötande. För det krävs motiverade medarbetare och vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Vi letar efter kollegor som tar ansvar för gruppen och som är intresserade av att vara med och skapa en härlig och motiverande arbetsplats där vi arbetar tillsammans. Vi erbjuder dig Vårdcentraler med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Vi uppmuntrar egen kontinuerlig och återkommande fortbildning ex internt via Kry Academy. En möjlighet att kombinera fysiskt arbete på vårdcentral såväl som i vår digitala tjänst där du arbetar hemifrån. Kollektivavtal, generöst friskvårdsbidrag och andra bra förmåner. Om Kry Kry är Sveriges tredje största vårdgivare med totalt 30 vårdcentraler runt om i landet. Dessutom ledande när det gäller digital vård. Tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa bemötandet i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård. Om vårdcentralerna Vårdcentralerna kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård. Kry vårdcentral Osby med tillhörande vårdmottagning i Lönsboda finns BVC, sköterskemottagning, laboratorie, diabetes och astma/KOL-team. I maj kommer vårdcentralen även öppna en barnmorskemottagning. I dagsläget har vårdcentralen strax över 7 000 listade patienter som hanteras av cirka 25 engagerade och kompetenta medarbetare. Kry vårdcentral Storgatan är en av två vårdcentraler i Bromölla med cirka 6 000 listade patienter som hanteras av cirka 25 engagerade och kompetenta medarbetare. Även Storgatan öppnar en barnmorskemottagning i maj. Praktisk information Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Enligt överenskommelse. Anställning: Timanställning alternativt tillsvidareanställning. Arbetstider: Vardagar, dagtid. Plats: Bromölla och Osby. Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
Vi söker Automationsingenjörer till Guard Automation AB med placering i Kristianstad eller Hässleholm. Om tjänsten: Vi söker nu en erfaren och självgående automationsingenjör till vårt team i Kristianstad eller Hässleholm. Som automationsingenjör hos oss kommer du att arbeta med programmering av PLC, HMI och SCADA-system för olika kundprojekt. Då våra projekt ofta kräver närvaro på plats hos kund så innefattar tjänsten även en del resande, mestadels nationellt men även internationella uppdrag förekommer. Arbetsuppgifter: - Programmering och konfigurering av PLC, HMI och SCADA-system. -Deltagande i projekt från start till slut, test och driftsättning. - Felsökning och problemlösning, både inom elektriska system och mjukvara. - Samarbeta med kollegor, kunder och tekniker för att säkerställa en effektiv projektgenomföring. - Resor till kunders anläggningar för installation och driftsättning. Vi söker dig som har: - Flera års erfarenhet av arbete som automationsingenjör, gärna inom processindustrin eller liknande. - Gedigen erfarenhet av PLC-programmering (exempelvis Siemens, Mitsubishi, Rockwell eller liknande). - Erfarenhet av att arbeta med HMI- och SCADA-system. - Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt. - Erfarenhet av felsökning, både elektriskt och på mjukvara, är meriterande. - B-körkort och möjlighet att resa i tjänsten. Meriterande: - Erfarenhet av värmeverk, kraftverk eller annan processindustri Vi erbjuder: En spännande och varierande roll i ett växande företag. Möjligheten att arbeta med intressanta och tekniskt utmanande projekt. En stimulerande arbetsmiljö med trevliga kollegor där du får möjlighet att utveckla din tekniska kompetens och driva projekt på ett självständigt sätt. Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och möjlighet till personlig utveckling. Gå in och upptäck Guard Automation AB här :https://guard.no/ Vid frågor angående tjänsten ta kontakt med Jerry Stenberg: 0709118028 [email protected]
Vi söker engagerade tränare/ledare till våra junior- (U) och seniorlag på både herr- och damsidan! Plats: Bromölla Klubb: IFÖ Bromölla IF Anställningsform: Deltid Antal tjänster: Flera Lön: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-10-31. Vi håller löpande intervjuer vilket kan leda till att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. IFÖ Bromölla IF är en mindre men engagerad fotbollsförening som brinner för att skapa en stark gemenskap och positiva upplevelser för våra medlemmar och supportrar. Vi är en ungdomsförening som satsar på att utbilda och utveckla ungdomar till kompetenta fotbollsspelare och goda samhällsmedborgare. Seniorverksamheten bygger i sin tur på resultatet hur väl vi utbildar och utvecklar våra egna spelare. Vår förening är stolt över att kunna erbjuda en förstklassig träningsmiljö för våra lag. Vi har en vacker anläggning med flera välskötta gräsplaner och en uppvärmd konstgräsplan med belysning, vilket möjliggör träning året runt, även under de mörkare månaderna. Under vinterhalvåret finns det även möjlighet till inomhusträning på konstgräs, vilket ger våra spelare optimala förutsättningar för att utvecklas oavsett årstid. Med vår fina anläggning och starka gemenskap strävar vi efter att skapa en stimulerande miljö för både spelare och ledare. Vi söker nu engagerade och motiverade tränare/ledare till våra junior-(U) och seniorlag på både herr- och damsidan. Vår förening siktar på att vidareutveckla våra spelare genom en dynamisk träningsmiljö där våra juniorlag och seniorlag tränar tillsammans. Syftet är att förbereda våra juniorer för övergången till seniorfotbollen samtidigt som vi stärker gemenskap och laganda. Fokus är att utbilda och att utveckla våra unga talanger och skapa en positiv och stödjande miljö där alla spelare kan växa och trivas. Damseniorerna spelar i nuläget i division 2 och herrseniorerna spelar i division 4 med sikte på en kvalplats upp till division 3. På U/Juniornivå är ambitionen att spela på så hög nivå som möjligt i regionala serier. Organisationen är inne i en förändringsfas där nuvarande dam-, herr- och ungdomssektion ska migreras till en Sportgrupp Senior och en Sportgrupp Ungdom. Den förstnämnda ansvarar för både dam och herr, senior till junior medan Ungdom kommer fungera ungefär som idag fast med nytt namn. Vi vill nu stärka upp vår ledarstab med ytterligare assisterande tränare där planen är att en assisterande tränare i den stora gruppen tillika bär ett huvudansvar för ett U/J lag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: I samverkan med övriga ledare planera och leda träningar i genomsnitt tre gånger i veckan. I samverkan med övriga ledare ansvara för lagets deltagande i matcher och turneringar. Utveckla individuella spelare genom teknisk och taktisk träning. Skapa en inkluderande och positiv laganda. Samverka med andra tränare och ledare inom klubben. Vi söker dig som: Har en stark passion för fotboll och tidigare erfarenhet som tränare. Har goda kommunikations- och ledarskapsförmågor. Är positiv, engagerad och kan motivera och inspirera unga spelare. Har en grundläggande tränarutbildning, minst UEFA C eller motsvarande. Har möjlighet att arbeta kvällar och helger. Som ser alla individer i laget och skapar en miljö där alla trivs och utvecklas. Har ett starkt fokus på gemenskap och laganda som grund för långsiktig framgång. Vi erbjuder: En möjlighet att göra en verklig skillnad i unga spelares liv och fotbollsutveckling. Stöd och vidareutbildning inom klubben. En härlig gemenskap och ett engagerat tränarteam. En möjlighet att utvecklas som tränare genom att jobba med både juniorer och seniorer i samma träningsmiljö. Ett långsiktigt engagemang där din utveckling som tränare är lika viktig som våra spelares framgång. Ersättning enligt överenskommelse. Ansökan Om du är redo att ta nästa steg i din tränarkarriär och vill vara med och forma framtidens IFÖ Bromölla IF, skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2024-10-31. Tänk på att löpande intervjuer sker och att tjänsten kan komma att tillträdas innan sista ansökningsdagen, vilket betyder att du ska skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Kim Svensson - [email protected] eller 0735-45 46 33. Vi ser fram emot din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Sylvamo, Nymölla bruk får du möjligheten att arbeta i ett stort internationellt företag med en tydlig lokal förankring och goda interna utvecklingsmöjligheter. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och trygghet genom goda förmåner, kollektivavtal och säkerhet som högsta prioritet i enlighet med vårt motto #peoplebeforepaper. I rollen som Planerare för mekaniskt underhåll erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och tillämpa dina kunskaper inom underhållsplanering och projektledning. Du kommer att vara en viktig del av en avdelning som värdesätter samarbete och innovation, och där ditt bidrag har direkt påverkan på verkstadens drift och effektivitet. I rollen ges du möjlighet att arbeta både utifrån ett helikopterperspektiv och med detaljfokus. Arbetet är både självständigt och koordinerande och låter dig utmanas i samarbete, struktur och kommunikation. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter: Koordinera underhållsarbete Följa underhållsplaner som minimerar driftstopp Övervaka underhållsscheman Säkerställa att underhållsaktiviteter genomförs enligt plan Prioritera underhållsarbete utifrån behov Samverka med angränsande avdelningar Följa upp och utvärdera underhållsprocesserna Identifiera och implementera förbättringsåtgärder i underhållsprocesserna Som Planerare för mekaniskt underhåll innebär dina ansvarsområden och befogenheter att du har en central roll i att upprätthålla verkstadens operativa effektivitet. Det dagliga arbetet innebär bland annat planering av underhållsinsatser i vårt affärssystem SAP. I det ingår att bereda arbetsordrar och se till att material och resurser finns tillgängliga för att utföra respektive arbete. Allt arbete sker i nära samarbete med våra drifttekniker, underhållssamordnare, arbetsledare, ingenjörer och våra mekaniker på avdelningen. Vem är du? Som person är du strukturerad, noggrann och en fena på koordinering och samarbete. Vi lägger därmed stor vikt vid din kommunikativa förmåga och ditt lösningsorienterade arbetssätt. Stundtals kan arbetet innebära tvära vändningar och då är det viktigt att du är en flexibel person som, med hjälp av ditt helikopterperspektiv, kan prioritera om och skapa nya goda förutsättningar för underhållsavdelningens effektivitet. Vi efterfrågar även ett starkt eget driv och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Dina kunskaper och erfarenheter Krav: Godkänd gymnasieexamen B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Minst tre års erfarenhet av mekaniskt underhåll inom industri Erfarenhet av att arbeta i Excel Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SAP Arbete inom förebyggande underhåll inom industri I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid god förståelse för underhållsstrategier inom industri och förmåga att strukturera, koordinera och prioritera arbete. Övrigt Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Beredskap kan förekomma. Vi tillämpar provanställning. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Hultgren på telefonnummer: 076-611 85 49. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linnéa Wittink på telefonnummer: 0761-47 04 14. Sista ansökningsdag är den 6 oktober men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta i vår nystartade barn och ungdomsverksamhet! Verksamheten utgår ifrån barnets/ungdomens bästa med utgångspunkten att främja utveckling, meningsfullhet, självständighet och delaktighet. På korttidsvistelse och korttidstillsyn strävar vi efter att barnen/ungdomarna ska känna trygghet och tillit och att vardagen har en tydlig struktur. Du arbetar med bemötande-, handlings-, och genomförandeplaner som ditt främsta arbetsverktyg. I det dagliga kommer du att möta en målgrupp som har behov av tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande kopplat till känsloreglering för få en så fungerande vardag som möjligt. Scheman fastställs var fjärde vecka och arbetspassen är förlagda till veckans alla dagar där dag, kväll och natt (jour) ingår. Vi söker även dig som vill arbeta vaken natt. Grunden är att arbeta två av fyra helger. Du kan komma att arbeta i andra verksamheter inom omsorg funktionsnedsättning i din anställning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning till stödpedagog eller stödassistent i första hand. Vi vill att du har ett stort engagemang och genuint intresse för att arbeta med människor. Du är ansvarsfull, flexibel och lyhörd. Du har god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Mot bakgrund av att det inom barn och ungdomsverksamheten arbetas med en aktiv målgrupp ställer detta krav på din fysiska kapacitet/förmåga. Erfarenhet av LSS-området samt kunskap inom AKK, självskadebeteende, utåtagerande beteende, lågaffektivt bemötande och psykiatri är meriterande. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utbildning inom det pedagogiska området eller psykiatri är ett plus. Omvårdnadsarbete är förekommande. Eftersom arbetet innebär kommunikation och dokumentation behöver du behärska svenska språket i tal och skrift och ha datorvana. Krav på körkort B, manuellt växlad. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Observera att detta är en löpande rekryteringsprocess och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Visar 1 till 10 av 31 jobb