Cramo Services Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Cramo Services Sweden AB

Administratör till Cramo

Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping. Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att: - Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida. - Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter. - Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura. Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande. Din bakgrund: Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss. Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad. Vad erbjuder vi dig? På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på [email protected] As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry. We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers. We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry. Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

18 april 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Administratör till Cramo

Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping. Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att: - Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida. - Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter. - Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura. Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande. Din bakgrund: Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss. Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad. Vad erbjuder vi dig? På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på [email protected] As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry. We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers. We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry. Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

22 mars 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Cloud Integration Developer (.NET/C#)

Since 2020 Cramo is part of Boels Rental and together we are Europe's leading service and equipment supplier in the rental industry. The digital transformation has made our everyday work more efficient and flexible, and we want to promote the same within the rental and construction sectors. As we embark on a new phase of growth, we are looking for a .NET Developer to join our integration team! If you're passionate about working with the latest web and Microsoft technologies and curious about driving efficiency and flexibility in the rental and construction industry, this opportunity is for you! We are actively looking for skilled .Net developers to join our cloud integration team in Stockholm. About the role: As a .Net developer, you will develop our internal and customer solutions, driving increased productivity in our digital landscape. Your role will revolve around new integration development, engaging in the entire product life cycle from idea inception to production, implementation, and ongoing support. You will also: - Collaborate closely with the business, and with the development and architecture team members. - Work in a cloud-based technology stack with thin front-end clients and microservices in the backend, where the focus of your work is on backend development in .Net. - Be part of a prestige less team where new ideas are welcomed and encouraged. Skills we are looking for : - A few years of experience in integration development with C#. - Previous experience working with Microsoft Azure or a similar cloud platform. - Previous experience with implementation of integration patterns. - Familiarity with agile methodologies, such as SCRUM and DevOps. - Fluent in written and spoken English. We consider it a plus if you have : - Experience with systems for identity management, e.g. Azure AD, Azure B2C, Okta or similar. - Worked with API Management, ServiceBus, CosmosDB, Azure Functions, Key Vault or LogicApps. - Worked with hybrid integration solutions. - Experience with Jira, Confluence, or similar tools. - Proficiency in Swedish. What We Offer: As part of Cramo you will work in a collaborative team with an open culture, where new ideas are encouraged and welcomed. You will have a manager who values employee development and rewards individual growth. We also believe that we work better when our lives are balanced, and that flexibility is an essential part of it. However, we also enjoy working closely with our team and believe in a combination of office work and remote options. The position is located at our office in Solna. Application If you feel that you fit the qualification, please apply by using the button at the top of this page. If you have any questions, you are welcome to contact [email protected] As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry. We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers. We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry. Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

21 mars 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Administratör till Cramo

Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping. Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att: - Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida. - Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter. - Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura. Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande. Din bakgrund: Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss. Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad. Vad erbjuder vi dig? På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på [email protected] As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry. We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers. We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry. Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

20 mars 2024
Sista ansökan:
15 september 2024