Talents by Inhouse AB jobb

Lediga jobb hos Talents by Inhouse AB

Kontorsansvarig till Byggvarubedömningen

Är du den vi söker? Är du en social och serviceorienterad person? Vill du vara med och bygga en fantastisk arbetsplats och ge bästa tänkbara service till våra medarbetare och kunder? Byggvarubedömningen fortsätter att expandera och befinner sig i en spännande tillväxtresa. Vi behöver nu förstärka vårt team med en kontorsansvarig som kommer ansvara för vårt kontor samt delta i vår support. Arbetsbeskrivning Hos oss kommer du att erbjudas en roll med omväxlande och varierande arbetsuppgifter, men som alltid utgår från att ge service till våra kunder och engagerade medarbetare. Du kommer dels att delta i vår support och besvara inkommande mail och samtal. Det är en stor variation på de frågor som kommer in till oss, alltifrån uppdatering av namn till mer komplexa frågor som kräver lite detektivarbete. Du kommer även att ha en nyckelposition för att säkerhetsställa att vårt kontor är en trivsam arbetsplats för alla medarbetare och våra besökare. Några av dina återkommande arbetsuppgifter kommer att vara: - Delta i vår support, besvara inkommande mail och samtal - Arrangerar fika, födelsedagar och avtackningar samt stöd vid introducering av nya medarbetare. Behjälplig vid större möten på/utanför vårt kontor - Kontakt med exempelvis städbolag och fastighetsägare, ta emot bud - Diverse administrativa uppgifter såsom posthantering samt inköp och bokningar Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du tidigare har haft en social roll inom service. Vi ser gärna att du har en administrativ ådra, då arbetet i supporten till stor del utförs både i vårt ärendehanteringssystem samt vår digitala webbtjänst. Du är van att arbeta i en bred tjänst med olika ansvarsområden och du stormtrivs i en supporterande roll. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Som person har du en positiv och hjälpsam attityd där du sätter både våra medarbetare och kunder i första rum. Du är en initiativtagare fylld med energi som ofta smittar av sig till andra. Du har ett öga för detaljer och gillar att överraska din omgivning. Vi tror även att du uppskattar att många saker sker samtidigt och att du är lättlärd. Vidare får du gärna ha ett intresse för hållbarhet och nyfiken på vad som händer i bygg- och fastighetsbranschen. Om företaget Byggvarubedömningen är en unik företeelse i byggbranschen då vi har samlat många aktörer kring en gemensam och viktig fråga - bygga giftfritt och hållbart för dagens och morgondagens generation. Bolaget är en medlemsorganisation som grundades 2006 och ägs idag av 75 av Sveriges största fastighetsägare och byggherrar. Vi har över 25 000 användare i vårt system och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas där antalet medlemmar, bedömningar och loggböcker ökar kontinuerligt. Vi är idag ett 20-tal medarbetare som sitter i ett trevligt kontor i centrala Sundbyberg. Hos oss blir du en del av en stark sammanhållning med en kultur som vilar på vår värdegrund: gemenskap, nyfikenhet, engagemang och stolthet. Hållbarhet är en del av vårt DNA och våra medarbetares välmående är avgörande för vår framgång. Därför erbjuder vi möjlighet att träna två timmar på betald arbetstid varje vecka och vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag. Vår egen trivselgrupp, Byggvarubalunsen, anordnar trevliga sammankomster på och utanför jobbet som t.ex. quiz, löparstafett och kulturevent, där vi gärna ser att du även ingår. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa! Övrigt/vad händer nu? I den här rekryteringen samarbetar Byggvarubedömningen med Talents By Inhouse. Frågor hänvisas därefter till ansvarig rekryterare Maria Fjellström, Maria.fjellströ[email protected] (mailto:Maria.fjellstr%C3%[email protected]). Du blir tillsvidareanställd med 6 månaders provanställning hos Byggvarubedömningen. Tjänsten är baserad i Stockholm och kontoret ligger i Sundbyberg. För denna roll förväntas du vara på plats 4-5 dagar i veckan. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller LinkedInprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor om testerna kontakta ansvarig rekryterare.

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Redovisningsekonom med inköpserfarenhet till BE WTR

Är du den vi söker? Har du en erfarenhet av både redovisning och inköp? Vill du arbeta affärsnära samtidigt som du får utveckla och driva inköpsprocesser? BE WTR söker en redovisningsekonom med erfarenhet av inköp som trivs i en kombinerad roll med breda arbetsuppgifter. BE WTR är ett entreprenöriellt- och internationellt företag, ett nära team som trivs med varandra och har nära till skratt. BE WTR håller till i fina lokaler på Gärdet i Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar BE WTR med Talents By Inhouse. Frågor hänvisas därefter till ansvarig rekryterare Maria Fjellström, Maria.fjellströ[email protected] (mailto:Maria.fjellstr%C3%[email protected]). Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningsekonom med erfarenhet av inköp kommer du att ha en central roll i företaget och vara en viktig lagspelare. Du kommer att sköta bolagets varuförsörjning från ax till limpa, hantera lager, ansvara för inventering, löpande bokföring och kontoavstämningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst bestå av; - Orderläggning/inköp samt leveransuppföljning - Tätt samarbete med inköpsavdelningen på moderbolaget i Schweiz. - Hantera administration såsom att sända orderbekräftelser, attestera fakturor, uppföljningar och reklamationer - Löpande affärsredovisning - Lager - Kund- & leverantörsreskontra, alla förekommande arbetsuppgifter - Kontoavstämningar - Delaktighet i budget- och prognosarbete - Arbete i nära samarbete med både interna och externa kontakter. Din profil Vi söker dig med relevant ekonomiutbildning och några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. BE WTR är ett internationellt företag med engelska som koncernspråk och nära samarbeta med de nordiska kontoren. Därav är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i NetSuite (ERP) och Salesforce (CRM+++, kunderna är). För att lyckas i rollen har du ett gediget intresse för ekonomiområdet, en fallenhet för siffror och ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du är en handlingskraftig person som alltid slutför ditt arbete. Vidare trivs du med självständigt arbete, kommer gärna med egna initiativ och samtidigt fungerar bra i nära samarbete med dina kollegor. Ett sinne för siffror med en positiv och serviceinriktad personlighet är en vinnande kombination hos oss! Om BE WTR BE WTR levererar innovativa vattenlösningar till kontor, publika miljöer och HoReCa. Vi älskar det vi gör, värnar om våra kunder och är här för att förändra branschen. På BE WTR värdesätter vi mångfalden hos de personer vi anställer och som vi samarbetarmed. Mångfald representerar en rikedom och ett starkt mervärde. Vi främjar en arbetsmiljö där individuella olikheter respekteras och värderas positivt. Idag har denna mångfald byggt upp vår styrka och gör att vi kan utveckla allas potential och att utnyttja styrkorna hos varje gruppmedlem. Övrigt/vad händer nu? I den här rekryteringen samarbetar BE WTR med Talents By Inhouse. Du erbjuds en tillsvidareanställd med 6 månaders provanställning hos BE WTR. Tjänsten är baserad i Stockholm och kontoret ligger på Sehlstedtsgatan 6, Gärdet. För denna roll förväntas du vara på plats 3 dagar i veckan och erbjuds möjlighet till distansarbete. Tillträde beräknas så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller LinkedInprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor om testerna kontakta ansvarig rekryterare.

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Receptionist till Orkla

Är du den vi söker? Vi söker dig som vill jobba på en aktiv arbetsplats, som är varierande och levande. Du brinner för att ge service i världsklass och du vill utvecklas i din yrkesroll. Känner du att detta passar in på dig? Sök nu! Arbetsbeskrivning I rollen som receptionist på Orkla är du ansiktet utåt mot kunder och personal. Rollen är mycket varierande; från att du tar emot besökare och svarar i telefon (ingen växelhantering), till att hantera inkommande post och budhantering samt leveranser. Du ser till att all utrustning fungerar, såsom kaffemaskiner, diskmaskiner, portomaskinen m.m. samt beställer och ordnar underhåll av kontorsmaterial. Det innebär även att du ansvarar för lokaler och konferenser. I rollen innebär det även att vara tillsammans med bolagets office manager, hålla ordning på kontoret, hantera utläggsredovisningar. Du kommer även ha kontakt med fastighetsskötarna samt olika leverantörer. Du kommer även vara behjälplig i organisationen med utskick och att ansvara för infomailen. Din profil Denna rollen är varierande och ingen dag är den andra lik. Vi ser gärna att du brinner för service och har öga för vad som behövs göras. Du bör vara flexibel, trivas med att arbeta i en levande omgivning samt vara lyhörd och positiv. Du bör även vara lösningsorienterad, vara utåtriktad och vara bekväm med att fatta snabba beslut. En gedigen erfarenhet från serviceyrket är meriterande. Om Orkla Orklabolagen i Solna är ledande aktörer av varumärken till dagligvaruhandel, apotek, B2B och online handel. Solnakontoret delas av fyra Orklabolag. Lokalerna är ljusa och fräscha och är väldigt uppskattade av medarbetarna. Om Talents by Inhouse Talents by Inhouse rekryterar och hyr ut personer i början av sin karriär oavsett bransch eller inriktning. Exempel på områden är inköp, teknik, Office Management, kundservice och administration. Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande Konsultchef. Talents by Inhouse tillhör Inhouse som är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning mot branscher inom kommunikation, ekonomi, chefsassistent, företagstjänster och HR. Ansök enkelt med ditt CV Du söker uppdraget enkelt med ditt CV här direkt på hemsidan. Vi önskar inte ett personligt brev och du kan inte heller söka via mail. Vänta inte med att söka, då urval och intervjuer sker löpande. Efter att du skickat in din ansökan kommer du få återkoppling på hur processen ser ut framåt. Processen kan innehålla urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Johan Lindemalm Karlsson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Värt att veta! Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Talents by Inhouse och arbetar ute på uppdrag hos Orkla. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att arbeta på plats i Solna och arbetstiderna är 7.45-16.45 måndag till fredag.

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024