Idax People AB jobb

Lediga jobb hos Idax People AB

Operations Manager till TitanX i Linköping
Idax People AB
Produktionschefer inom tillverkning

Ta ledningen i en teknikdriven produktionsmiljö – TitanX söker Operations Manager Vill du leda en produktion där kvalitet, säkerhet och utveckling står i fokus? Trivs du i en miljö där ansvar, samarbete och resultat verkligen gör skillnad? Då kan du vara TitanX nästa Operations Manager i Linköping. Om TitanX TitanX grundades 1895 och är idag en del av den globala Tata Motors-koncernen. TitanX är en av världens ledande leverantörer av kylsystem till kommersiella fordon och producerar 10 000 oljekylare varje vecka. I Linköping arbetar cirka 120 medarbetare inom utveckling och produktion. Verksamheten präglas av ett nära samarbete lokalt med globala influenser från bland annat Indien och Frankrike – en dynamik som ger både stabilitet och spännande möjligheter till utveckling. Uppdraget Som Operations Manager har du ett övergripande ansvar för den dagliga driften av produktionen i Linköping. Du förväntas bidra till verksamhetens långsiktiga utveckling inom exempelvis LEAN, digitalisering och kompetensförsörjning. Målsättningen för rollen är att säkerställa hög leveransprecision och att aktivt arbeta mot uppsatta mål. Tillsammans med dina direktrapporterande ledare och i nära samverkan med R&D, Industrial Engineering, Purchasing och övriga stödfunktioner säkerställer du en trygg, effektiv och ständigt förbättrad verksamhet. Du ingår i den lokala ledningsgruppen och bidrar aktivt till verksamhetens övergripande strategier och mål. I rollen ingår att: Leda det dagliga produktionsmötet med fokus på EHS, kvalitet, leverans och kostnad Coacha arbetsledare i deras jobb att säkerställa att produktionen följs upp strukturerat och konsekvent. Driva förbättringsarbete enligt LEAN principer och säkra implementering av förbättringsprojekt Följa upp nyckeltal och arbeta datadrivet Initiera samt driva, eller nära följa, företagets arbete med avvikelser Vara en synlig och närvarande ledare, med örat mot golvet Driva digital utveckling i produktionen, inklusive systemstöd och datadrivna arbetssätt Du blir en viktig kulturbärare och ledare i den fortsatta utveckling, där vi bygger vidare på det som fungerar och förstärker det som skapar värde. Din profil Du är en trygg ledare med erfarenhet från tillverkningsindustrin och har mycket god erfarenhet av ledningsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Högskoleutbildning inom produktion, logistik eller industriell ekonomi – eller motsvarande erfarenhet Minst fem års erfarenhet av ledarskap inom tillverkande industri Du har god digital förståelse och ett intresse för att arbeta med digitala verktyg och system Dokumenterad erfarenhet av att leda kollektiv personal God vana att arbeta i affärssystem och digitala verktyg (SAP, MES, IA-system m.fl.) Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från fordonsindustrin och arbete enligt IATF 16949, ISO 45001 och ISO 9001 är meriterande. Vi söker dig som är en prestigelös och närvarande ledare som inger förtroende genom stabilitet och engagemang. Du är handlingskraftig och tydlig i ditt ledarskap, samtidigt som du visar stor lyhördhet för människorna omkring dig. Du har vana av att driva förändring, coacha medarbetare och följa upp arbetet mot tydliga mål. Med modet att ifrågasätta när det behövs, och ödmjukheten att själv be om hjälp, skapar du förutsättningar för både utveckling och resultat. Varför TitanX TitanX erbjuder en välkomnande och engagerad arbetsmiljö där trygghet kombineras med teknik, kvalitet och ständig utveckling. Verksamheten i Linköping präglas av starkt samarbete och ett genuint ansvarstagande. Här blir du en nyckelperson i det dagliga produktionsarbetet, med möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten framåt. Som en del av Tata Motors erbjuds du också tillgång till en global kunskapsplattform med stora möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte. Låter detta som din nästa utmaning? Sök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Du söker tjänsten genom att klicka på ”Sök jobbet” och registrera dig i vår databas. Sista ansökningsdag: 10 augusti Denna annons kommer att vara aktiv under sommaren och urvalet påbörjas under augusti. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig! Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] eller Jenny Askling, [email protected] Vi önskar dig en glad sommar och varmt välkommen med din ansökan!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
People Expert
Idax People AB
Personal- och HR-chefer

Vill du ha världens bästa vardag tillsammans med passionerade kollegor med hög kompetens? Tycker du som vi, att teamwork är dreamwork, samtidigt som du har ett starkt eget driv och hög ansvarskänsla? Gillar du att skapa relationer och göra skillnad på riktigt inom alla möjliga branscher och organisationer? Idax växer vidare i Östergötland! Vi vill nu komma i kontakt med dig som vill bli vår nästa People Expert och ta en aktiv del i vår riktigt spännande tillväxt- och etableringsresa. Vi söker dig som har en kompetensbas med bredd och tyngd inom People/HR-området. Din erfarenhet kommer från roller som People & Culture/HR Manager och du har genom ditt arbete erfarit och förstått hur hög People/HR-kompetens skapar oumbärligt värde i olika typer av organisationer. Du älskar förändringsresor av olika slag, vet att ledarskapet är en nyckel för framgångsrika organisationer och har samlat på dig verktyg som möjliggör engagemang och motivation i team och ledningsgrupper. Du är nyfiken på hur digitala verktyg och nya teknologier kan användas för att ta organisationer vidare in i framtiden. Med helhetssyn och affärsförståelse brinner du för att fånga upp kundernas behov och drar dig inte för att gå in och skapa handlingskraft i dina uppdrag. Du är en relationsbyggare som skapar tillit och ett gott klimat där du befinner dig, både hos våra kunder och på "hemmaplan" tillsammans med hela Idaxgänget som idag består av 14 People Experts. Du delar vår övertygelse om att det är tillsammans vi gör skillnad. Känner du igen dig i vår korta beskrivning? Tveka inte att lämna in din ansökan genom ett klick på Sök-knappen. Har du frågor så pinga oss på [email protected] eller genom ett DM på LinkedIn. Välkommen att höra av dig - vi ser fram emot det! Bästa hälsningar från Idax-gänget Vi gör skillnad - tillsammans. Idax är experter inom People & Business Interim, Brand & People Attraction, People Growth och AI, People Tech & Analytics. Med gedigen erfarenhet inom Marknad & kommunikation, rekrytering, team- och verksamhetsutveckling har vi en kort startsträcka och stor handlingsförmåga. Vårt mål är alltid att bidra till våra kunders resultat och strategi genom att utveckla och ta vara på den potential och kraft som finns inom individ, team och organisation. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi människor och kulturer genom att utmana, lyfta nya perspektiv och skapa genuint engagemang.

139 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Miljöjurist Envima
Idax People AB
Övriga jurister

Vill du vara med och bidra till en hållbar framtid? Brinner du för att miljö och hållbarhet? Har du erfarenhet av att stötta bolag i komplex miljörätt och regelefterlevnad? Då kan tjänsten som Miljöjurist på Envima vara din! Vårt erbjudandeVi erbjuder dig en viktig och stimulerande roll med spännande kunder på ett personligt och hängivet konsultföretag i tillväxt. Allt grundat i en självklar vision – en hållbar framtid! Envima består av ett gäng kompetenta miljö- och hållbarhetskonsulter med stort engagemang som sedan 2001 jobbat för att skapa hållbara affärer tillsammans med sina kunder. I rollen som Miljöjurist på Envima har du stora möjligheter att arbeta med spännande uppdrag och kunder. Du blir en del av team med erfarna och kompetenta kollegor, där alla bidrar till både sin egen och Envimas utveckling. Om rollenSom Miljöjurist på Envima bistår du bolagets kunder med din expertis inom miljöjuridik. Du kommer både att driva och delta i miljö- och hållbarhetsprojekt för olika typer av bolag inom en rad branscher. Kunduppdragen består primärt i att stötta kunder i juridisk rådgivning och regelefterlevnad där du utgör ett kontinuerligt stöd och arbetar nära kunden i det dagliga miljö- och hållbarhetsarbetet. Du arbetar alltid utifrån kundens behov och beroende på uppdragets karaktär arbetar du självständigt eller i sammansatt team med kollegor. Ibland deltar du i projekt men ofta är det du som leder och driver dem med allt som en projektledarroll innefattar. En viktig del i rollen är också att bidra till bolagets utveckling och tillväxt genom kontinuerlig produkt- och tjänsteutveckling samt kundansvar, försäljning och löpande kundvård. Exempel på uppgifter och projekt: Rättsutredningar Utbildningsinsatser Tillståndsprövning för miljöfarlig verksamhet Revisioner Myndighetskontakter Lagbevakning och lagefterlevnad Stöd inom bolaget lagbevakningssystem Vissa uppdrag genomförs på plats ute hos kund och andra från Envimas fina lokaler. Envimas befintliga kunder finns i hela östra Mellansverige och tjänsten innefattar en del resor. Tjänsten är heltid och tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning. Placeringsort Stockholm och tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vem är du?Vi söker dig som har: minst 2 års arbetslivserfarenhet inom juridik goda kunskaper i miljörätt och erfarenhet att arbeta utifrån miljöbalken, gärna inom miljö- och hållbarhetsfrågor Juristexamen eller annan relevant akademisk utbildning inom miljörätt goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift erfarenhet av eller ett stort intresse av och engagemang för miljö- och hållbarhetsområdet B-körkort För att trivas och ha förutsättningar att växa hos Envima tror vi att du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till en spännande tillväxtresa och har ett genuint intresse för hållbarhetsområdet. Som person är du strukturerad och analytisk med en förmåga att se helhet såväl som detalj. Vidare är du pedagogisk, lyhörd och har god förmåga och gärna erfarenhet av att leda individer, team och projekt. Du drivs av att etablera och upprätthålla goda kundrelationer och har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika typer av kunder och verksamhetsbehov. Om EnvimaEnvimas vision är lika enkel som självklar – en hållbar framtid! Envima är en ledande och växande aktör inom miljö- och hållbarhetsområdet. Med över 20 års erfarenhet och expertis inom lagstiftning, strategiskt hållbarhetsarbete, ledningssystem, klimatberäkningar, utbildning och revision hjälper bolaget sina nöjda kunder framåt oavsett var de befinner sig på sin hållbarhetsresa. På Envima är medarbetarskapet viktigt och stor kraft läggs vid att skapa en miljö som är inkluderande och bygger på tillit och prestigelöshet. Likaså arbetar bolaget aktivt för att nå en större mångfald i organisationen då de vet att olika bakgrunder och kompletterande erfarenheter bygger ett starkare team. Envima sitter i fina och unika lokaler med bra förbindelser och kunderna finns i hela östra Mellansverige och inom många olika branscher. Är du nyfiken på att veta mer om Envimas viktiga arbete, vision och uppdrag? Besök gärna www.envima.se Sök redan dag!Skicka in din ansökan genom att klicka på ”Sök jobbet” senast den 2025-03-02. Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

143 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025