Supporttekniker till Sundbyberg
Future People AB
Supporttekniker, IT

Vi på Future People söker en supporttekniker till vår kund i Sundbyberg Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om rollen Vill du arbeta i en teknisk och samhällsbärande miljö där du gör skillnad varje dag? Nu söker vi en erfaren supporttekniker till vår kund som är en myndighet med uppdrag att säkra Sveriges elförsörjning. I rollen får du arbeta med både incidenthantering, beställningar och tekniskt stöd i en central funktion. Om uppdraget Du kommer att arbeta med att ta emot och lösa incidenter och beställningar i ett stort och komplext IT-landskap. Arbetet sker via ärendehanteringssystemet Service Now och omfattar även installation, felsökning av hård- och mjukvara samt enklare paketering och administration. Uppdraget omfattar även att stötta vid interna och externa livesändningar samt bidra till dokumentation och kunskapsöverföring. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden i Service Now Klassificera, prioritera och lösa incidenter enligt SLA/OLA Utföra installationer och felsökningar Administrera konton och behörigheter Skicka ut beställd programvara och utföra enklare paketeringar Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas Stötta vid livesändningar och tekniska utbildningsmoment Kravprofil (måste uppfyllas): Minst 5 års arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker, varav de senaste 8 åren Konsulten ska ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory. Konsulten ska ha minst 1 års erfarenhet att arbeta i Service Now eller liknande ärendehanteringsverktyg Maeriterande: Arbetat minst 2 år med paketering av mjukvaror Arbetat med Sharepoint Arbetat med Streaming/ livesändningar Som konsult på Future People Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: September  Sista ansökningsdag: 10/6  Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Marknadsansvarig
Future People AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsansvarig till kund inom logistik och kommunikation – med fokus på digital tillväxt och datadriven affärsutveckling Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om rollen Är du en erfaren marknadsstrateg med passion för att leda, utveckla och driva förändring? Vill du vara med och bygga nästa kapitel hos en välkänd aktör inom logistik, kommunikation och samhällsservice? Nu söker vi en affärsdriven Marknadsansvarig med starkt digitalt fokus till vår kunds huvudkontor i Solna. Vi söker dig som:Om rollen Som Marknadsansvarig kommer du att vara en nyckelspelare i kundens fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla, implementera och följa upp marknadsstrategier och aktiviteter som skapar affärsvärde och stärker varumärket – med särskilt fokus på digitala och datadrivna arbetssätt. Rollen innebär nära samarbete med bl.a. säljorganisationen för att säkerställa en integrerad och effektiv strategi mot B2B-kunder. I ditt uppdrag ingår bland annat att: Planera, genomföra och följa upp kommunikations- och marknadsinsatser med fokus på konvertering Leda och utveckla ett högpresterande team inom marknad och kommunikation Arbeta datadrivet och optimera kanalval, innehåll och budskap för att maximera affärsresultat Säkerställa stark digital närvaro via sociala medier, webb och andra plattformar Bygga relationer med interna och externa intressenter och skapa synergier mellan affärsområden Fungera som en viktig länk mellan marknad och försäljning, särskilt inom B2B För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt marknads- och kommunikationsarbete Gedigen kunskap inom digital marknadsföring, analysverktyg och konverteringsoptimering Tidigare arbete med både digitala och traditionella kanaler Erfarenhet av att arbeta med CRM, e-handel och automatiserad marknadsföring Dokumenterad ledarerfarenhet och förmåga att leda både team och tvärfunktionellt Erfarenhet av arbete i komplexa organisationer i förändring Stark förmåga att kombinera affärsnytta med samhällsnytta Som konsult på Future People Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: Så snsrt som möjligt minst 1 år  Sista ansökningsdag: 6/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Interimchef till myndighet

Interimschef med erfarenhet av teknisk dokumentation och verksamhetsledning till kund inom energisektorn Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om uppdraget Vår kund står inför både en tillväxtresa och en förändringsfas och har behov av en interim chef som kan bistå på två olika enheter. I uppdraget kommer du initialt att stötta sektionschefen vid introduktionen av en ny enhetschef och säkerställa en smidig överlämning. Därefter kliver du in som tillförordnad enhetschef vid föräldraledighet och ansvarar för ledning av enheten samt medarbetare, budget, prognoser och verksamhetsutveckling. Uppdraget innefattar även att leda och driva initiativ inom teknisk anläggningsinformation, processutveckling och strategiskt verksamhetsstöd. Arbetsuppgifter Stöd i introduktion och överlämning till ny enhetschef Personal-, budget- och resultatansvar inom teknisk dokumentation Leda verksamhetsuppdrag kopplade till dokumentationshantering och processutveckling Uppföljning av KPI:er, planering, samt koordinering inom lednings- och styrgrupper Aktivt deltagande i strategiska forum Vi söker dig som har: Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, är tydlig i din kommunikation, och skapar snabbt förtroende i nya grupper. Du har god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och kan växla mellan strategiskt och operativt arbete med lätthet Krav:  Minst 8 års erfarenhet av chefsroller med personal- och budgetansvar Minst 2 års erfarenhet som chef inom teknisk dokumentation och anläggningsinformation i större myndighet Minst 2 års erfarenhet som projektledare inom infrastrukturprojekt med fokus på risk- och projekthantering Minst 10 års erfarenhet i ledande befattningar Erfarenhet av att arbeta i Service Now i minst 1 år Meriterande: Chefsstöd i förändringsarbete (minst 1 år) Strategiarbete inom större myndighet (minst 3 år) Processarbete inom teknisk dokumentation (minst 2 år) Implementering av ärendehanteringssystem (minst 1 år senaste 2 åren) Som konsult på Future People Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: Augusti  Sista ansökningsdag: [9/6  Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Portfolio Manager – Data & AI
Future People AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi på Future People söker en Portfolio Manager – Data & AI till vår kund inom modebranchen i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vill du vara med och driva utvecklingen av Data- och AI-initiativ som gör verklig skillnad i verksamheten? Vi söker nu en strukturerad och strategisk Portfolio Manager som vill leda och optimera vår portfölj av datadrivna program och lösningar. Om rollen Som Portfolio Manager ansvarar du för att hålla ihop och utveckla vår Data & AI-portfölj. Du arbetar tvärfunktionellt med allt från produktutveckling och programleveranser till styrning och prioritering. Ditt uppdrag är att skapa struktur, tydlighet och effekt – alltid med affärsnytta i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden Säkerställa styrning, uppföljning och rapportering av vår portfölj Identifiera och lyfta risker, beroenden och eventuella hinder Utveckla och förvalta forum, processer, verktyg och arbetssätt för effektiv portföljhantering Stötta våra Data & AI-program i att leverera enligt strategiska mål Vi söker dig som har Minst 4 års erfarenhet av portföljhantering, gärna med fokus på Data & AI Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt och program Förmåga att skapa struktur och prioritera strategiskt En samarbetsinriktad personlighet med stark kommunikationsförmåga Flytande engelska i tal och skrift Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% minst 2 år  Start: Juni  Sista ansökningsdagen: 9/6 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

37 dagar sedan
Sista ansökan:
6 november 2025
Informationssäkerhetshandläggare
Future People AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi på Future People söker en informationssäkerhetshandläggare till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Informationssäkerhetshandläggare till offentlig verksamhet inom hälso- och sjukvård Vi söker nu en engagerad och erfaren informationssäkerhetshandläggare till ett uppdrag hos en samhällsviktig aktör inom hälso- och sjukvård. Du kommer spela en nyckelroll i att vidareutveckla organisationens systematiska informationssäkerhetsarbete i en tid då kraven på cybersäkerhet och regeluppfyllnad intensifieras. Uppdraget omfattar både strategiska och operativa delar och kräver mycket god kunskap om NIS2-direktivet, GDPR samt förmåga att kommunicera regelverk på ett pedagogiskt och inspirerande sätt till olika målgrupper inom organisationen. Om uppdraget Stötta informationssäkerhetssamordnare och koordinatorer i strategiska, taktiska och operativa uppgifter riva förbättringsinitiativ inom informationssäkerhetsarbete, inklusive processutveckling, metodstöd och riktlinjer Förbereda organisationen inför nya krav enligt cybersäkerhetslagstiftning, såsom NIS2 ålla utbildningar och workshops för olika målgrupper – både operativa och ledningsnära Bidra till att höja säkerhetsmedvetandet inom organisationen och skapa en stark säkerhetskultur Kvalifikationer – krav Konsult pratar och skriver obehindrat på svenska Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, dataskydd och/eller juridik Kan arbeta självständigt såväl som i team, har ett starkt driv, är noggrann och tar stort ansvar för hög kvalitet på sin leverans Mycket god kännedom om informationssäkerhetsstandarder, lagkrav, certifieringar och bästa praxis inom relevanta lagar, och har förmågan att kommunicera juridiska regelverk och riktlinjer på ett begripligt sätt Erfarenhet av och god förmåga att utveckla och genomföra utbildningar inom informationssäkerhet. Kan anpassa innehållet efter olika målgrupper och inspirera medarbetare för att främja en säkerhetsmedveten kultur. Utbildning ska ha genomförts inom NIS2 och för större grupper (minst 100 deltagare). Djup kunskap om NIS2 samt erfarenhet av praktiskt förberedelsearbete med NIS2-direktivet inför kommande cybersäkerhetslag, särskilt arbete med väsentliga entiteter eller för oss relevanta sektorer Erfarenhet av operativt arbete/stöd med informationssäkerhetskontroller, riskanalyser, juridiska utredningar, DPIA, AI-förordningen mfl (redogör i CV) Erfarenhet av praktiskt arbete med dataskydd och god kunskap om Dataskyddsförordningen (GDPR) samt dess tillämpning och relation till informationssäkerhet Kunskap inom IT-säkerhet och god förståelse för skillnaden mellan informationssäkerhet och IT-säkerhet Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete i komplexa miljöer med flera regelverk att förhålla sig till Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete inom offentlig sektor och/eller politisk styrd organisation, särskilt meriterande med erfarenhet från komplex IT-miljö inom hälso- och sjukvård Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har ett stort eget driv. Du är trygg i att fatta beslut under press, har god kommunikationsförmåga och kan anpassa din dialog efter olika målgrupper. Du är flexibel och van att arbeta i föränderliga miljöer. Omfattning och detaljer Vill du vara med och stärka informationssäkerheten inom en av Sveriges mest samhällskritiska verksamheter? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Juni Sista ansökningsdagen: 22/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

37 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Administrative assistent till ledningsgrupp
Future People AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi på Future People söker en assistent till ledningsgrupp till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.   Arbetsuppgifter: I rollen som ledningsstöd kommer du att arbeta nära avdelningschefer och andra ledande roller inom verksamhetens IT-organisation. Du stöttar i administrativa, koordinerande och kommunikativa uppgifter och blir en central del i att skapa struktur, planering och effektivitet. Du bygger successivt upp en god förståelse för interna processer och agerar både stödjande och operativt. Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter Rekryteringsadministration och onboarding av nya medarbetare Produktion och samordning av internkommunikation – t.ex. intranätsartiklar och interna nyhetsbrev Planering och genomförande av möten, workshops och konferenser Koordinering av budget- och prognosarbete Koordinering av verksamhetsrapportering och stöd till projekt och IT-förvaltning Krav för tjänsten: Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete Minst 5 års erfarenhet av MS Office (Excel, Word, PowerPoint) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: Arbete eller utbildning inom intern/extern kommunikation Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: juni  Sista ansökningsdagen: 21/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

38 dagar sedan
Sista ansökan:
5 november 2025
Administratör till myndighet
Future People AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi på Future People söker en assistent till ledningsgrupp till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.   Arbetsuppgifter: I rollen som ledningsstöd kommer du att arbeta nära avdelningschefer och andra ledande roller inom verksamhetens IT-organisation. Du stöttar i administrativa, koordinerande och kommunikativa uppgifter och blir en central del i att skapa struktur, planering och effektivitet. Du bygger successivt upp en god förståelse för interna processer och agerar både stödjande och operativt. Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter Rekryteringsadministration och onboarding av nya medarbetare Produktion och samordning av internkommunikation – t.ex. intranätsartiklar och interna nyhetsbrev Planering och genomförande av möten, workshops och konferenser Koordinering av budget- och prognosarbete Koordinering av verksamhetsrapportering och stöd till projekt och IT-förvaltning Krav för tjänsten: Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete Minst 5 års erfarenhet av MS Office (Excel, Word, PowerPoint) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: Arbete eller utbildning inom intern/extern kommunikation Erfarenhet eller utbildning inom ekonomisk redovisning Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: juni  Sista ansökningsdagen: 21/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

41 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Informationssäkerhetshandläggare
Future People AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi på Future People söker en informationssäkerhetshandläggare till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Informationssäkerhetshandläggare till offentlig verksamhet inom hälso- och sjukvård Vi söker nu en engagerad och erfaren informationssäkerhetshandläggare till ett uppdrag hos en samhällsviktig aktör inom hälso- och sjukvård. Du kommer spela en nyckelroll i att vidareutveckla organisationens systematiska informationssäkerhetsarbete i en tid då kraven på cybersäkerhet och regeluppfyllnad intensifieras. Uppdraget omfattar både strategiska och operativa delar och kräver mycket god kunskap om NIS2-direktivet, GDPR samt förmåga att kommunicera regelverk på ett pedagogiskt och inspirerande sätt till olika målgrupper inom organisationen. Om uppdraget Stötta informationssäkerhetssamordnare och koordinatorer i strategiska, taktiska och operativa uppgifter riva förbättringsinitiativ inom informationssäkerhetsarbete, inklusive processutveckling, metodstöd och riktlinjer Förbereda organisationen inför nya krav enligt cybersäkerhetslagstiftning, såsom NIS2 ålla utbildningar och workshops för olika målgrupper – både operativa och ledningsnära Bidra till att höja säkerhetsmedvetandet inom organisationen och skapa en stark säkerhetskultur Kvalifikationer – krav Konsult pratar och skriver obehindrat på svenska Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, dataskydd och/eller juridik Kan arbeta självständigt såväl som i team, har ett starkt driv, är noggrann och tar stort ansvar för hög kvalitet på sin leverans Mycket god kännedom om informationssäkerhetsstandarder, lagkrav, certifieringar och bästa praxis inom relevanta lagar, och har förmågan att kommunicera juridiska regelverk och riktlinjer på ett begripligt sätt Erfarenhet av och god förmåga att utveckla och genomföra utbildningar inom informationssäkerhet. Kan anpassa innehållet efter olika målgrupper och inspirera medarbetare för att främja en säkerhetsmedveten kultur. Utbildning ska ha genomförts inom NIS2 och för större grupper (minst 100 deltagare). Djup kunskap om NIS2 samt erfarenhet av praktiskt förberedelsearbete med NIS2-direktivet inför kommande cybersäkerhetslag, särskilt arbete med väsentliga entiteter eller för oss relevanta sektorer Erfarenhet av operativt arbete/stöd med informationssäkerhetskontroller, riskanalyser, juridiska utredningar, DPIA, AI-förordningen mfl (redogör i CV) Erfarenhet av praktiskt arbete med dataskydd och god kunskap om Dataskyddsförordningen (GDPR) samt dess tillämpning och relation till informationssäkerhet Kunskap inom IT-säkerhet och god förståelse för skillnaden mellan informationssäkerhet och IT-säkerhet Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete i komplexa miljöer med flera regelverk att förhålla sig till Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete inom offentlig sektor och/eller politisk styrd organisation, särskilt meriterande med erfarenhet från komplex IT-miljö inom hälso- och sjukvård Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har ett stort eget driv. Du är trygg i att fatta beslut under press, har god kommunikationsförmåga och kan anpassa din dialog efter olika målgrupper. Du är flexibel och van att arbeta i föränderliga miljöer. Omfattning och detaljer Vill du vara med och stärka informationssäkerheten inom en av Sveriges mest samhällskritiska verksamheter? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Juni Sista ansökningsdagen: 22/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

41 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Extrajobb som receptionist
Future People AB
Kontorsreceptionister

Vi på Future People söker en  receptionist som vill jobba extra till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!  Nu söker vi dig som vill bli vårt glada ansikte utåt i en reception mitt i Stockholm City! Vi letar efter en servicestjärna som vill hoppa in vid behov – exempelvis vid sjukfrånvaro eller semester – och arbeta dagtid på vardagar, vanligtvis kl. 08–17 men även halvdagar kan förekomma. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill ha ett flexibelt och meriterande jobb vid sidan av dina studier. Om rollen Som receptionist är du den första personen våra besökare möter – därför söker vi dig som trivs i sociala sammanhang, är serviceinriktad och alltid möter andra med ett varmt leende. Du kommer att ge kundbemötande i världsklass, hantera inkommande samtal, ta emot besökare och se till att allt flyter på i receptionen. Vi söker dig som: – Studerar på universitet eller annan eftergymnasial utbildning – Har erfarenhet av service, t.ex. butik, café eller restaurang – Har ett positivt och professionellt bemötande – Är ansvarsfull, flexibel och har lätt för att ta egna initiativ – Gärna har restaurangerfarenhet (men inget krav) Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Deltid  Start: Omgående  Sista ansökningsdagen: 19/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

43 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
IT interimchef till myndighet

Vi på Future People söker flertalet interimchefer till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi  söker nu fem erfarna interimschefer för spännande och samhällsviktiga uppdrag hos en myndighet inom elsektorn. Uppdragen innebär att leda och utveckla verksamhets- och IT-relaterade områden i en organisation som befinner sig i stark tillväxt och transformation.   Arbetsuppgifter: I rollen som interimschef kommer du att planera, genomföra, följa upp och rapportera inom ett specifikt verksamhetsområde. Du får personal- och budgetansvar, och ansvarar för att leda utveckling i linje med myndighetens strategiska mål. I uppdraget ingår även att driva förbättringsarbete, leda möten, delta i styrgrupper och rekrytera eller avropa nya resurser vid behov. Uppdragen är placerade inom IT-området, och kräver mycket god förståelse för hur IT-verksamhet organiseras, utvecklas och kopplas till kärnverksamheten. Ansvar för ett verksamhetsområde Personal- och budgetansvar Verksamhets- och personalutveckling Regelbundna möten och avstämningar med medarbetare Rekrytera/Avropa konsulter Medlem i ledningsgrupp Medlem i styrgrupper t.ex. såsom för projekt och/eller förvaltning Följa upp leveranser och samt arbete inom linje, projekt eller förvaltning med t.ex. projektledare, programledare, förvaltningsledare m.m. inom ditt ansvarsområde. Krav för tjänsten: Högskole-/universitetsutbildning om 120p/180hp inom Elektroteknik, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Eller motsvarande liknande roller/erfarenhet under minst 10 år. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av chefsroller och ledarskap med personalansvar för minst 15 personer, samt med budgetansvar under de senaste 15 åren. Minst 5 års arbetslivserfarenhet i ledande roll som haft teknisk inriktning med fokus på IT-system/applikationer de senaste 10 åren. Arbetslivserfarenhet av att praktiskt ha arbetat med förändringsledning i en medelstor eller stor organisation minst 3 år. I ledande roll, vid minst 3 olika tillfällen/uppdrag, drivit och lett ett större förändringsarbete i form av organisatorisk, strukturell eller annan typ av förändring. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i offentlig verksamhet Meriterande för tjänsten: Minst 3 års arbetslivserfarenhet som chef inom organisationer med höga tillgänglighetskrav och 24/7 verksamhet Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tillämpning av agila arbetssätt Minst 1 års arbetslivserfarenhet av informations- och IT-säkerhetsarbete i komplexa miljöer Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Efter avklarad säkerhetsprövning  Sista ansökningsdagen: 20/5-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

44 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025