Receptionist/Ekonomiassistent

Vi på Future People söker en receptionist/ekonomiassistent med intresse av ekonomitill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi eller att du har något års erfarenhet inom området. Vi ser också att du tidigare har jobbat i en servicefunktion, gärna i en reception eller som assistent. Arbetsuppgifer: Ansvar för receptionen Hantera bankkonton Ansvara för kontering av in och utbetalningar Hantera inkommande påminnelser och krav Hantera leverantörsbetalningar Samt övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning Krav för tjänsten: Utbildning inom ekonomi eller något års erfarenhet inom området Något års erfarenhet av arbetet i reception eller som assistent Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Excell Personliga egenskaper: Som person är du positiv och flexibel med en lösningsorienterad inställning. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad samt proaktiv och självgående. Du har ett personligt driv samt har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 30/4-2024 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Junior Financial Controller till Coeli

Future People rekryterar nu enJunior Financial Controller till vår kundCoeli. Vill du ta steget in i controlling-världen? Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att man, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i kundernas investeringar. Denna framåtanda och starka vilja att göra saker lite bättre genomsyrar verksamheten även idag. Vi strävar inte efter att bli störst, vi strävar efter att bli bäst. På så sätt förblir vi snabba att kunna förändra, förbättra och skapa mer värde för både kapital och människa. Coeli vill vara en arbetsplats där vi utmanar traditionella lösningar och strävar efter att göra allt lite bättre. En arbetsplats med många möjligheter och hög fart. Vi nöjer oss inte med det näst bästa utan jobbar alltid hårt för att utveckla såväl tillgångar som relationer. Vi jobbar aktivt för att skapa en kultur där vi värdesätter kompetens och involverar varandra för att dra nytta av olika perspektiv. Vi vågar delge våra erfarenheter, upplevelser. I den här rollenfår du möjligheten att bli en del av ett drivet och härligt team på ekonomiavdelningen som består av 7 personer. Gruppen arbetar tätt tillsammans och du kommer att vara en viktig del i teamet där du stöttar dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. En unik möjlighet för dig som vill lära dig mer om branschenoch få ovärderlig arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du sitter i ljusa ochmoderna lokaler mitt i city. Arbetsuppgifter: I rollen somJunior Financial Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och är en stöttepelare till dina kollegor inom ekonomigruppen. Delaktig i månadsbokslut Myndighetsrapportering Delaktighet i delårsrapporter och årsredovisningar Attest ochbetalflöden Förmedlarprovisioner Interna projekt Stöttande i revisionsprocesser Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du är i början av din karriär och vill komma in en grupp med engagerade och drivnakollegor. Du vill arbeta på ett spännande företag och du drivs av att arbeta i en stöttande roll där du är en viktig del av teamet. Som person är du analytisk, noggrann och vill leverera med hög kvalitet. Du är driven, prestigelös, engagerad och positiv samt en lagspelare som samarbetar väl med andra. Vi söker dig som har: Vi ser gärna att du har något års erfarenhet inom ekonomiområdet och att duhar universitetsutbildning/KY-utbildning inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utvecklas inom områdetpassa för rollen Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett team Goda kunskaper i Excell Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton Meriterande om du har arbetat i Fortnox För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Missa inte chansen, skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande! Omfattning: Heltid Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 30/4-2024 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.I denna rekryteringsprocess arbetar Coeli tillsammans med Future People. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Therese Lönnberg [email protected] eller Liv Hedström [email protected] är ansvariga rekryteringskonsulter för denna tjänst. OBS all kontakt sker med Future People i denna rekryteringsprocess.

16 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Strategisk inköpare inom IT

Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du: Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi. Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad. Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal). Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp Leda och driva förändring Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande Resor i tjänsten kan förekomma Krav för tjänsten: Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp Arbetat med inköp inom IT God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet) Förmåga att se helheten i verksamhetens behov Svenska/Engelska Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner God ledarskapsförmåga Erfarenhet av projektledning God social förmåga Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdagen: 21 April Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

16 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Strategisk inköpare inom IT

Vi på Future People söker en strategisk inköparetill vår kund i centrala Stockholm. Vår kund är verksam inom energibranschen och arbetar för att göra Stockholm till en attraktiv och mer hållbar stad.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Just nu söker vi en Strategisk inköpare inom IT. I rollen som inköpare kommer du: Säkerställa kostnadseffektiva inköp, hantera risker och bygga starka leverantörsrelationer för att stödja företagets övergripande framgång. Genom strategisk planering, samarbete med verksamheten och effektiviserade processer bidra till att möta behov och mål på Stockholm Exergi. Identifiera och hantera risker för att säkerställa tillförlitliga, hållbara och kvalitativa leveranser till rätt kostnad. Leda och genomföra större upphandlingar (projekt och ramavtal). Skapa förutsättningar för att samordna inköp mellan siter där relevant Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp Leda och driva förändring Kommunicera och samarbeta med angränsande avdelningar och intressenter i syfte att uppnå gemensamma resultat Representera SE I hela relationen med leverantörer, från kontraktering till relationsbyggande Resor i tjänsten kan förekomma Krav för tjänsten: Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp Arbetat med inköp inom IT God kunskap om avtalsjuridik och standardvillkor Relevant högskole/universitetsutbildning (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet) Förmåga att se helheten i verksamhetens behov Svenska/Engelska Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av effektiva inköpsfunktioner God ledarskapsförmåga Erfarenhet av projektledning God social förmåga Goda kunskaper om verksamheten och/eller branschen Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: 1 Juli-31 januari med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdagen: 21 April Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Inköpare till Södertälje

Vi på Future People söker en inköparetill vår kund i Södertälje. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Vill arbeta med inköp såväl medadministrativa som operativa inköpsuppgifter inom området för gummidelar. I den här rollen kommer du att arbeta medhantering av fakturor, uppdatering av priser, analys och visualisering av data, hantering av avvikelser, förhandlingar med leverantörer och implementering av tekniska förändringar på befintliga gummidelar. Här får du chansen att komma in på ett stort internationellt företag som är världsledande inom transportlösningar. Hos vår kund har du möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Krav: Någon form av akademisk bakgrund inom teknik, ledning, inköpeller liknande. Du har någon tidigare erfarenhet inom inköp och gärna från ett större internationellt företag. Det är meriterande om du har erfarenhet från transport/fordonsindustrin.Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: 1/5 Sista ansökningsdagen: 15/4 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Vaktmästare

Vi på Future People söker en vaktmästare till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Arbetsuppgifter: rollen som vaktmästare förväntas du att: - Hantera felanmälningar samt planerat underhåll - Hantera beställningar och kontakter med verksamheten - Ha löpande kontakt med fastighetsägare - Kontakt med leverantörer och delta vid upphandlingar - Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning - Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer - Hantera beställningar av material och utrustning. - Utföra skyddsronder, fastighetsronderingar och mötesrumsronderingar. - Utföra mindre flyttar av möbler och utrustning. - Utföra mindre reparationer och åtgärder. - Utföra kontroller, dokumentera och återrapportera arbete. - Ha kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt vid behov ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler. - Ta emot och hämta post och paket - Stötta kontorsansvariga och fastighetsavdelningen där det finns behov. Krav för tjänsten: - Har arbetat minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan - Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare. - Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar - Innehar B Körkort - Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom Fastighetsskötsel - Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: Det är meriterande om du tidigare har arbetat som vaktmästare i en byggnad som klassas som skyddsobjekt. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Maj Sista ansökningsdagen: 26/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Projektskyddssamordnare

Vi på Future People söker en Säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Uppdraget bedrivs i förvaltning- eller/och projektform vid Teknikenheten, med styrning av säkerhetsskyddsfunktionen och i nära samarbete med övriga interna funktioner samt med externa parter och intressenter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med säkerhetsprövning, lämplighetsprövning samt utbildning. I säkerhetsskyddsfrågor är rollen direkt underställd Säkerhetsskyddschef. Enligt riktlinjer, bestämmelser och mallar ska rollen vara föredragande för säkerhetsskyddschef vid beslut. I övrigt arbetar rollen i nära samverkan med verksamhetens nuvarande Säkerhetsskyddssamordnare och beställande verksamhets chef som samverkar i prioritering av arbetsuppgifter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes: - Särskild säkerhetsskyddsbedömning - Lämplighetsprövning - Säkerhetsskyddsavtal - Säkerhetsprövning - Utbildning Arbetsuppgifter: - Regelefterlevnad: Tillse att avdelningens linjeverksamhet och projekt följer lag, förordning och vägledning inom säkerhetsskydd - Analyser och planer: Ta fram särskild säkerhetsskyddsbedömning när de är tillämpliga inom projekt, upphandlingar, förändringar och exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Inklusive lämplighetsprövning - Informationssäkerhet: Att med utgångspunkt i centrala styrande dokument ta fram avdelnings- och projektspecifika rutiner för behandling och skydd av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter - Fysisk säkerhet: Säkerställa att godkända lokaler där linjeverksamhet och projekt kan behandla säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter finns - Personalsäkerhet: Vid behov och på uppdrag av Strateg för personalsäkerhet genomföra säkerhetsprövningens samtliga moment för aktuella befattningar hos projekt, intressenter och leverantörer - Exponering av säkerhetskänslig verksamhet: Vid behov på och uppdrag av den centrala säkerhetsskyddsfunktionen ingå säkerhetsskyddsavtal eller säkerhetsskyddsöverenskommelse vid projekt eller upphandlingar - Kontroll: Kontrollera och löpande följa upp säkerhetsskyddet samt rapportera avvikelser till samtliga arbetsledande nivåer Krav för tjänsten: - Du har en relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT. - Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats. - Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor). - Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildning inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning). - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: - Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning). - Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Personliga egenskaper och arbetsmiljö Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid Start: 6 maj Sista ansökningsdagen: 2/4-2024 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Säkerhetsskyddsadministratör

Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser. Arbetsuppgifter: - ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll - Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för - Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal - Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt - Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma Krav för tjänsten: - Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren - En god förmåga att hantera digitala informationssystem - En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten: Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Maj Sista ansökningsdagen: 15/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

13 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Behörighetshandläggare

Vi på Future People söker en behörighetshandläggare till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: Till vår kund söker vi nu en Behörighetshandläggare! I rollen kommer du i nära samverkan med användarna att arbeta med handläggning av behörigheter för IT-system. Du kommer att arbeta i ett ärendehanteringssystem, där inkomna ansökningar godkänns eller avslås, effektueras, avslutas och revideras. Du kommer även att agera andra linjens support för mer komplexa behörighetsfrågor som inte lösts vid första supportkontakt. Du kommer att ha placering i centrala Stockholm tillsammans med närmsta kollegor i gruppen. Arbetet utförs på kontoret, på kontorstid. Krav: - Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift - Svensk medborgare Meriterande: - Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet - Goda kunskaper i ärendehanteringssystem - Erfarenhet av att arbeta inom support/kundservice - Erfarenhet av behörighetshantering eller liknande arbetsuppgifter - Erfarenhet av hantering av sekretessbelagd information Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Så snart som möjligt och minst 6 månader Sista ansökningsdagen: 14/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Säkerhetsskyddsadministratör

Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser. Arbetsuppgifter: - ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll - Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för - Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal - Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt - Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma Krav för tjänsten: - Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren - En god förmåga att hantera digitala informationssystem - En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten: Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller. Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Maj Sista ansökningsdagen: 15/3 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024