Vill du bli en nyckelspelare i vår kunds IT-driftorganisation? Vi söker en erfaren IT-Infrastrukturtekniker med bred kompetens inom drift, support och underhåll av komplexa IT-miljöer, med särskilt fokus på molninfrastruktur och erfarenhet inom Azure. I denna roll får du ansvar för att säkerställa driften av hela IT-infrastrukturen och bidra i spännande projekt som sträcker sig från klassisk mainframe till moderna molnlösningar och hybridmiljöer. Vi söker dig som brinner för att göra skillnad och vill ta en central roll i våra kunduppdrag. Du kommer att arbeta i hela livscykeln – från planering och implementation av Azure-miljöer till underhåll och förbättring av molnbaserade IT-lösningar. Erfarenhet av att sätta upp, hantera och optimera servrar i Azure, samt integration av molntjänster med övrig infrastruktur, är en viktig del av rollen. Här får du chansen att kombinera teknik, innovation och utveckling i en roll som verkligen gör avtryck. För den här rollen ser vi att du har: Erfarenhet av avancerad drift och underhåll av större komplexa T-miljöer, med fokus på Azure och relaterade tjänster. Erfarenhet av Microsoft, både server och klient. Djupgående erfarenhet av Microsoft Azure, inklusive hantering av virtuella maskiner, nätverk, lagring och säkerhetslösningar. Erfarenhet av Microsoft 365, inklusive konfiguration och administration av användare, tjänster och säkerhetspolicys inom EntraID och Intune. Erfarenhet av serverdrift i VMware, med integration mot Azure för hybridlösningar och hantering av virtuella resurser i både on-prem och molnmiljöer. Nätverk (Cisco CCNA eller motsvarande). Erfarenhet av brandväggsregler och att ständigt förbättra säkerheten i miljön. PowerShell skripting. Erfarenhet av att delta eller leda IT-projekt för att implementera nya lösningar. Kunskap om IT-säkerhet, ITIL och agila arbetsmetoder. Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Meriterande: Om du har gått kurser eller innehar certifikat inom relevanta områden. Om du har erfarenhet av automationssystem (PLC, SCADA). Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Talar och skriver du flytande norska och har en IT-utbildning i bagaget? Brinner du för att hjälpa andra och lösa tekniska problem? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker en serviceinriktad IT Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds härliga och kunniga servicedesk. Hos oss får du arbeta i ett innovativt bolag i framkant, där du hjälper kunder och användare med tekniska frågor, felsökning och support i en modern IT-miljö. I rollen som IT Supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem. Du kommer att ansvara för felsökning av både hård- och mjukvara samt hantering av inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem. Du arbetar i en Windows-miljö med Microsoft 365 och sköter kontoadministration i Active Directory och Azure/Entra ID. Ansvarsområden: Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande. Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner. Windows-miljö, Microsoft 365 och tillhörande företagsapplikationer samt administration i Active Directory. Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet. Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans. För att du ska trivas i rollen som IT Supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vad vi söker hos dig: Utbildning inom IT Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support Kunskap inom exempelvis Microsoft 365, nätverk, Windows Server och hårdvara Erfarenhet av ärendehanteringssystem Förmåga och intresse att genomföra felsökning Flytande i både norska, svenska och engelska i tal och skrift Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Vi söker en erfaren Klientspecialist med expertis inom applikationspaketering till vår kund. I denna roll kommer du att bland annat ansvara för paketering, distribution och hantering av applikationer i en Microsoft-miljö. Du kommer att arbeta med både daglig drift och strategiska initiativ för att förbättra och effektivisera klienthanteringen. Arbetsuppgifter Applikationspaketering och distribution via Microsoft Endpoint Configuration Manager (MECM/SCCM) och Intune Underhåll och hantering av OS images Certifiering av datorhårdvara och kompatibilitetstester Deployment av säkerhets- och mjukvaruuppdateringar Automatisering av klienthantering med PowerShell Hantering av Group Policies och Active Directory Felsökning och support vid problem i klientmiljön Dokumentation och rapportering av klienthantering Kvalifikationer Erfarenhet av applikationspaketering och MSI-paketering Mycket god kunskap i Microsoft Endpoint Configuration Manager (SCCM), Intune och Windows 10/11 Erfarenhet av PowerShell-skriptning Kunskap om OS Deployment via MDT/SCCM Erfarenhet av Active Directory, Group Policy Management och Microsoft 365 Erfarenhet av felsökning och distribution i större IT-miljöer Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och självgående. Du trivs i en roll där du får arbeta med tekniska lösningar och samtidigt bidra till förbättringar i IT-miljön. Du har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika delar av organisationen. Du erbjuds en spännande möjlighet att arbeta i en modern IT-miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Kunden är en väletablerad aktör med en stark IT-organisation där du får vara delaktig i viktiga projekt. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Nu söker vår kund drivna IT Supporttekniker till deras härliga team som sitter i Östersund. Brinner du för teknik, är driven och är hungrig på att utvecklas, då tycker vi att du ska skicka in en ansökan! Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service mot olika kunder gällande all typ av felsökningar samt hantering av deras konton. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting där kunden hanterar deras större IT-tekniska lösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du tar löpande emot inkommande ärenden. I din roll kommer du bland annat att få arbeta med: Felsökning av hård-och mjukvara Kontoadministration i Active Directory samt Azure AD Besvara och supportera användare kring tekniska frågor Ärendehantering i ärendehanteringssystem Tjänsten passar dig som har ett stort IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål. Du har en god teknisk förståelse och du har en bakgrund inom IT-support eller som tekniker. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att jobba inom en kommun. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. På arbetsplatsen förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Östersund Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Är du nyutexaminerad inom nätverksteknik och vill kickstarta din karriär? Här får du chansen att jobba hos en kund med spetskompetens inom området – i centrala Stockholm. Vi söker dig med driv och en positiv inställning! I din roll som nätverkstekniker kommer du och dina kollegor att arbeta tillsammans med andra team hos kunden för att leverera kvalitetstjänster till deras företagskunder. Det är en prestigelös miljö där man arbetar självgående och målmedvetet samtidigt som man ser till att stötta varandra, och framförallt har kul och trivs på jobbet. Som Nätverkstekniker konfigurerar du tjänster, kundplacerad utrustning och även utrustning i befintlig intern infrastruktur. Du kommer även att arbeta med migrering av tjänster och med den erfarenheten finns möjlighet att växa in i en roll med mer ansvar. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, leverantörer och deras partners. Det är därmed både en tekniskt utmanande roll, såväl som en social roll. Det är därför viktigt att du trivs med båda delarna. Exempel på ansvarsområden: Konfigurera och implementera nya tjänster i nätet Dokumentera tjänster gentemot driftorganisationen Kommunicera med kunder, installatörer och eventuella leverantörer under leveranstillfället För den här rollen ser vi att du har: En högskole- eller universitetsutbildning inom nätverk, eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet inom IT eller telekom, som du tydligt motiverar i din ansökan. Ett stort driv av att arbeta med ständiga förbättringar Ett brinnande intresse för IT och nätverskteknik Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift Som person tror vi att du är: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete. Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet. Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt. Vi erbjuder dig en fantastisk erfarenhet som nätverkstekniker. Du får en gedigen introduktion in i arbetet där du också tilldelas en mentor som stöttar dig i ditt arbete och fortsatta utveckling. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Är du en erfaren specialist inom Windows-infrastruktur med en passion för att arbeta med komplexa IT-miljöer? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som hanterar och moderniserar kritiska tjänster? Då kan vi ha uppdraget för dig! Vi söker en senior IT Drifttekniker med specialistkunskap inom Windows för att stärka vår kunds tjänstedriftgrupp. Du kommer att arbeta som en teknisk systemadministratör i Windowsteamet, där du hanterar både dagliga incidenter via ärendehanteringssystemet och mer omfattande projektuppgifter i Jira. Om rollenI denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i livscykelhanteringsprojektet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Migrering av äldre Windows-servrar till nyare versioner. Flytt av tjänster från äldre tjänsteservrar till moderna lösningar. Flytt och konfigurering av webbplatser till det nya webbhotellet (IIS). Du kommer också att bidra med din expertis genom att ge råd och stöd till ledningen och deras e-förvaltningsorganisation. Kravprofil Minst 10 års erfarenhet inom IT-branschen. Minst 5 års praktisk erfarenhet av att arbeta med Windows-infrastruktur i storskaliga driftsmiljöer. Gedigen erfarenhet av PowerShell för automatisering och hantering av miljöer. Kunskap och erfarenhet av Hyper-V. Vi ser också att du har: Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL och att skriva förändringsbegäran. Kunskap om IIS (Internet Information Services). Erfarenhet av MS SQL på administrativ nivå. Som person ser vi att du är systematisk och noggrann, med en lösningsorienterad inställning. Du trivs i en samarbetsdriven miljö och är en lagspelare, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt när det behövs. Dessutom är du kommunikativ och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Start: Gärna omgående start, max 1 månads uppsägningstid Placeringsort: Uppsala Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Vill du bli en del av ett team där arbetsglädje, kvalitet och utveckling står i centrum? Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet inom IT och ett genuint engagemang för att hjälpa användare?Då kan du vara den vi letar efter! Vi letar efter en engagerad IT Supporttekniker med några års erfarenhet inom teknisk support, som vill arbeta i en varierande och utvecklande roll.Du kommer att ansvara för en varierad uppsättning IT-relaterade ärendenvia telefon och kundens ärendehanteringssystem PureService, samt arbeta onsite för att lösa problem direkt på plats. Vi ser att du har erfarenhet av: Active Directory, EntraID, Microsoft 365, Exchange Online, Intune Felsökning av Windows 10/11, Microsoft 365-appar, iOS och OneDrive-synkronisering Enklare felsökning av nätverk/WiFi, laptops och skrivare On-och offboardingprocesser Major incidenthantering Erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningsverktyg Installation av applikationer Teknisk dokumentation Då kunden arbetar i en internationell miljö behöver du kunna hantera svenska och engelska i både tal och skrift. För att trivas i rollen tror vi att du är: Innovativ – Du gillar att hitta lösningar och tänka ett steg längre Samarbetsvillig – Du är en lagspelare och bidrar till teamets goda arbetsklimat Serviceinriktad – Du brinner för att hjälpa användare och skapa smidiga lösningar Strukturerad – Du arbetar metodiskt och har en god förmåga att prioritera Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
IT Tekniker – Nyckelrollen i vår IT-support! Har du en stark passion för IT och en naturlig talang för att lösa tekniska problem? Vill du arbeta i en varierad och dynamisk roll där du gör verklig skillnad för organisationen och dess medarbetare? Då är detta möjligheten för dig! I rollen som IT Tekniker blir du en viktig del av vår organisation och ansvarar för att leverera högkvalitativt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Handhavandesupport: Ge användare support i allt från enklare frågor till mer avancerade tekniska utmaningar. Licens- och applikationshantering: Säkerställ att alla applikationer fungerar effektivt och är korrekt licensierade. Applikationssupport: Felsöka och lösa problem som påverkar verksamheten. Inköp och installation: Hantera inköp och installation av IT-utrustning för att upprätthålla en modern och fungerande IT-miljö. Arbetet sker både via telefon, fjärrstyrning och på plats. Vi uppmuntrar dig att bidra med idéer och lösningar för att förbättra våra arbetssätt och processer. KvalifikationerVi söker dig som har: Gedigen erfarenhet motsvarande nivå 3 inom IT-området. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att samarbeta effektivt, med flexibilitet och ett proaktivt tankesätt. Meriterande erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom följande områden: IT-support i forsknings- och utbildningsmiljöer. Ärendehantering och felsökning av IT-utrustning. Rådgivning kring och beställning av IT-utrustning. Support för Office-applikationer, e-post och klienthantering (Windows, macOS, Linux). Hantering och felsökning av licenser och applikationer i komplexa IT-miljöer. Kundservice och IT-servicedesk-arbete (minst ett år). Framtagning av användarstöd och guider. Erfarenhet av arbete enligt ITIL eller andra förvaltningsmodeller (t.ex. PM3). Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Kommunikativ: Du har en pedagogisk förmåga att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt. Strukturerad: Du arbetar organiserat och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Engagerad: Du drivs av att leverera hög service och hitta lösningar som gör skillnad. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
IT Tekniker – Bli nyckelpersonen i vårt IT-stöd! Är du en problemlösare med passion för IT och användarstöd? Vill du arbeta i en varierande roll där du gör verklig skillnad för både kollegor och verksamheten? Då är det här jobbet för dig! Som IT-tekniker blir du en central del av användarstödet för IT-arbetsplatser. Du kommer att axla rollen som både handläggare och problemlösare, med arbetsuppgifter som inkluderar: Handhavandesupport – Hjälp våra användare med allt från enkla frågor till komplexa problem. Licens- och applikationshantering – Säkerställ att våra applikationer alltid fungerar smidigt. Applikationssupport – Lös tekniska utmaningar som gör vardagen enklare för våra användare. Inköp och installationshantering – Håll vår IT-miljö i toppskick med rätt utrustning och konfigurationer. Vi arbetar både via telefon, fjärrstyrning och på plats. Dessutom uppmuntras du att bidra med idéer och lösningar för att ständigt förbättra våra arbetssätt och processer. Din input är ovärderlig! Vad vi söker hos digFör att lyckas i rollen tror vi att du har: Kompetens motsvarande minst nivå 3 inom IT-området. Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i att kommunicera med användare på engelska. En stark samarbetsförmåga, kombinerad med flexibilitet och en vilja att förbättra och utveckla. Meriter som gör dig till vår drömkandidat: Om du dessutom har erfarenhet inom något av dessa områden är det ett stort plus: IT-stöd i akademiska forsknings- och utbildningsmiljöer. Ärendehantering och felsökning av IT-utrustning. Rådgivning och beställning av IT-utrustning. Support på Office-applikationer, e-post och klienthantering (Windows, MacOS, Linux). Licens- och applikationshantering samt felsökning i komplexa IT-miljöer. Kundservice och IT-servicedesk-arbete (minst ett år). Framtagning av användarstöd och guider. Arbete enligt ITIL eller andra förvaltningsmodeller (t.ex. PM3). Personliga egenskaper Vi letar efter dig som är: Kommunikativ – Du kan förklara IT-lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Strukturerad – Du har koll på detaljer och gillar att hålla ordning i en dynamisk vardag. Engagerad – Du brinner för att leverera högkvalitativ service och gör alltid det lilla extra. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort:Uppsala Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Vi söker nu en driven IT Supporttekniker med erfarenhet av både Windows- och Mac-miljöer, som vill utvecklas vidare i en dynamisk IT-miljö. Om du vill vara del av en varm och inkluderande företagskultur som investerar i din utveckling, kan det här vara rätt möjlighet för dig! I denna roll kommer du att hantera supportärenden via telefon, e-post, ärendehanteringssystem och på plats där användare enkelt kan vända sig till dig och ditt team. Din arbetsdag kommer att vara varierad, med frågor av olika karaktär, men oavsett är ditt fokus alltid att leverera en personlig och engagerad support för att underlätta användarnas dagliga arbete. Vi söker dig som har erfarenhet av att supportera både macOS och Windows-baserade system och som brinner för att ge användarfokuserad, pedagogisk support. Din erfarenhet inkluderar: Mac OS och Windows OS Microsoft 365 Jamf/Intune Google Workspace Active Directory/Azure AD Konferensutrustning och skrivare ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Som person är du lyhörd, har en stark förmåga att prioritera och kan snabbt förstå användarens behov. Du är social, tycker om att träffa nya människor, och din pedagogiska förmåga gör att du kan förklara tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt. Dessutom har du ett starkt intresse för IT och håller dig uppdaterad om de senaste tekniska trenderna. Låter detta som du? Ansök idag och bli en del av vårt team! Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Välj ett jobb för att visa detaljer