Hersi Konsult HB jobb

Lediga jobb hos Hersi Konsult HB

Handledare Rusta och matcha

Vi på Hersi Konsult arbetar inom verksamheten Rusta och matcha. Vi söker nu en ny handledare till vårt team i Göteborg. Arbetsuppgifter Som handledare/coach har du ett viktigt uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att coacha, motivera och vägleda individen till nästa jobb eller utbildning. Du kommer även nätverka med företag, skapa samarbeten och finna lösningar till en inkluderande arbetsmarknad. Dina dagar kommer bestå av att hålla individuella coachande samtal, leda grupper, hålla föreläsningar/seminarium och genomföra uppföljande aktiviteter. Administration, uppföljning, samarbete och att vara delaktig i att ständigt förbättra verksamheten är också en del i rollen. En viktig del av arbetet är att hitta den bästa lösningen och det bästa arbetssättet för att nå resultat-jobb eller studier! För att kunna arbeta som handledare i tjänsten Rusta och matcha behöver du uppfylla något av de kravspecifikationerna som finns. Vi kommer innan anställningens start att be dig visa upp intyg som styrker dessa. Förbered gärna dem innan för att kunna ta med dig på eventuell anställningsintervju. Vi söker dig som kan uppfylla något av dessa två alternativ. Vid ansökan är det viktigt att du anger vilket av alternativen som du tillhör. Alternativ 1 - Krav på handledarens kompetens - kvalificering via tjänstespecifik utbildning med generell arbetslivserfarenhet : Utbildning: • Minst 120 hp (80 enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: • Arbetsliv • Organisation och personalarbete • Studie- och yrkesvägledning • Företagsekonomi • Arbetslivspsykologi • Beteendevetenskap • Arbetsterapeut • Socionomutbildning Huvudinriktningen på din utbildning måste vara inom något av dessa områden, alternativt huvuddelen av utbildningen. Arbetslivserfarenhet: • Två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste 5 åren. • Deltidsarbete kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 - Krav på handledarens kompetens - kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet: Utbildning: • Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå. Arbetslivserfarenhet: • Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och gruppsykologi • Karriärvägledning Meriterande: • Du kan flera språk • Du har ett upparbetat arbetsgivarnätverk Urval görs löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024