Arbetsförmedlare

Sök bland 6 lediga jobb som Arbetsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetsledare till I-kraft Arena

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen (IAF) består av Individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och vuxenutbildning. Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden, Arbete och försörjning, Barn, unga och familj, Missbruk psykisk ohälsa och Vuxenutbildning. På arbete och försörjning har vi ett stort fokus på att ge de kommuninvånare vi hjälper det stöd de behöver för att kunna bli självförsörjande genom arbete eller studier. En av våra styrkor är att arbeta tillsammans i tvärprofessionella team kring våra deltagare. Socialsekreterare, arbetskonsulenter och personal på arbetsträningsarenor behöver ha en tät samverkan för att vi ska kunna lyckas med vårt gemensamma uppdrag. Genom vår samverkansplattform Arbetsmarknadstorget arbetar vi också i nära samarbete med personal från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Västernorrland. I-Kraft är en stärkande växtplats som fungerar som en förberedande insats för individer mellan 18?64 år. Arenan är en av flera inom verksamhetsområdet Arbete och försörjning. Genom aktiviteter och hälsoinsatser i en kreativ miljö fokuserar verksamheten på att skapa vardagliga rutiner, bryta isolering och öka självtillit. Ofta finns en historia av psykisk ohälsa, inte sällan i kombination med neuropsykiatrisk funktionsvariation. I dag vänder sig I-kraft även till individer med behov av förstärkt arbetsträning (FAT), där återbruk är en av arbetsuppgifterna. Individen utforskar och får klarhet i sina förutsättningar för arbete. För att stötta individens motivation och framtidstro på vägen mot egen försörjning jobbar arbetscoacher och arbetsledare med processinriktade verktyg och med individen i fokus. Vi erbjuder en tjänst med varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Du blir en del av ett arbetslag som kännetecknas av engagemang och kompetens. ARBETSUPPGIFTER Arbetsledning och handledning: Ansvara för arbetsledning och handledning av deltagare i FAT, vara med och stödja dem i att nå sina arbetsmål och utveckla sina färdigheter. Praktiska arbetsuppgifter: Planera och delta tillsammans med deltagarna i olika praktiska arbetsuppgifter, så som återbruk av textilier, matlagning och städning, samt bidra till att skapa en meningsfull och produktiv arbetsmiljö. Individuell planering och uppföljning: Delta aktivt i deltagarnas individuella planeringar, anpassningar och utveckling. Genomföra regelbundna uppföljningar tillsammans med deltagarnas arbetskonsulenter för att övervaka framsteg och justera planer vid behov. Samarbete med arbetskonsulenter: Samarbeta kontinuerligt med arbetskonsulenter för att placera deltagare och följa upp deras framsteg i relation till deras individuella planer. Daglig planering: Arbeta tillsammans med övriga kollegor för att planera och koordinera dagliga arbetsuppgifter och säkerställa att verksamheten fungerar smidigt. Riskbedömningar: Genomföra riskbedömningar för olika arbetsuppgifter och projekt, för att säkerställa en säker arbetsmiljö för alla deltagare. Kundrelationer: Skapa och underhålla goda relationer med kunder och samarbetspartners, för att stödja verksamhetens mål och deltagarnas utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasial utbildning, som arbetsgivare finner lämplig. Du har flerårig erfarenhet av arbetsledning inom praktiska arbetsuppgifter, inklusive ansvarstagande och ledning av arbetslag i olika projekt. Vidare har du följande kunskap/erfarenhet: • Kunskap om och erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor. • Erfarenhet av att arbeta med olika typer av samarbetspartners, såsom arbetskonsulenter, externa och kommunala uppdragsgivare, samt kollegor inom Sundsvalls kommuns arbetsmarknadsåtgärder. • Skicklig på att kommunicera och samarbeta med olika parter för att säkerställa gemensamma mål och bästa möjliga stöd för deltagarna. • Förmåga att skapa och underhålla nätverk av samarbetspartners. • Du har erfarenhet och kompetens inom praktiska arbetsområden, såsom återbruk av textilier, matlagning och städning. • Du kan leda och inspirera deltagarna i praktiska uppgifter. • Omfattande erfarenhet av att arbeta med vår målgrupp. • Flexibilitet för att kunna ge deltagarna det stöd de behöver, där de behöver det. • B-körkort. Som person är du är kreativ och händig, vilket gör att du kan skapa nya, meningsfulla arbetsuppgifter tillsammans med deltagarna. Din kreativitet gör att du ständigt hittar nya sätt att engagera och motivera deltagarna, samtidigt som din händighet säkerställer att arbetsuppgifterna utförs effektivt och med hög kvalitet. Din förmåga att skapa en positiv och stödjande miljö, där deltagarna känner sig värdefulla och delaktiga, är en av dina starkaste tillgångar. Du är bra på att identifiera förbättringsmöjligheter inom verksamheten och att implementera nya metoder och idéer som gagnar både deltagarna och arbetsplatsen som helhet. Sammanfattningsvis söker vi en engagerad och erfaren person med en stark bakgrund inom arbetsledning och arbetsmarknadsfrågor, som är redo att bidra till vårt team och stödja våra deltagare på vägen mot egen försörjning och ett meningsfullt arbetsliv. Personlig lämplighet kommer att väga tungt i bedömningen. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

8 juli 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Arbetsmarknadssekreterare till Malmökraften

Ref: 20241425   Arbetsuppgifter Malmös viktigaste jobb kan bli ditt! Du bidrar med din kompetens, energi och driv att aktivt bidra till att fler Malmöbor kommer i arbete eller i studier som syftar till arbete och självförsörjning. Som arbetsmarknadssekreterare gör du kartläggningar, arbetar aktivt med arbetsgivarkontakter, matchning och erbjuder stöd under insatser för deltagare som är inskrivna i projektet. Du ingår i ett multikompetent team med handläggare från Arbetsförmedlingen och Socialtjänsten. I projektet Malmökraften samarbetar vi även med Försäkringskassan samt rehab koordinatorer från Region Skåne. Alla i projektet ska genom sitt engagemang och kunskap bidrar till att projektets mål uppfylls. Rollen som arbetsmarknadssekreterare innebär bland annat att: - Förbereda, vägleda och coacha deltagare i projektet, i syfte att de ska bli självförsörjande alternativt göra ett stegförflytting mot självförsörjning. - Arbetsgivararbete i syfte att ackvirera lediga jobb/praktikplatser till deltagare. - Genomföra insatser av olika slag, så som matchning av lediga jobb samt förberedande och rustande insatser.  - Dokumentera i databasen Pro Capita, bland annat beskriva och följa upp deltagarens process.  - Delta i arbetsmarknads – och studieevent som projektet arrangerar.  - Samarbeta och samverka med andra aktörer internt och externt.  - Delta i utvecklingsarbetet av projektets insatser och metoder.  - Samla erfarenheter och kunskaper inom området och hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig inriktning (180 hp). Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsmarknadsområdet. Du har erfarenhet av kontaktskapande och relationsbyggande arbete i syfte att skapa och upprätthålla goda relationer till flera olika samarbetspartners. Du har erfarenhet av att arbeta och dokumentera i digitala verktyg. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet. Vidare har du företrädesvis genom tidigare erfarenhet ett stort kontaktnät inom näringslivet, offentlig sektor, ideella sektorn med flera.  Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete med arbetssökande och erfarenhet av Arbetsmarknadscoachning eller liknande metoder. Du har förmåga att skapa förtroende och bygga professionella relationer och är intresserad av och ser vinsterna av samverkan och att du har en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen innehar du nedan personliga egenskaper/förmågor:  • Självledarskap • Utvecklingsförmåga • Analytisk förmåga • Verksamhetsintresse • Kommunikativ • Samarbetsförmåga • Lösningsfokuserad och kreativ Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift. Du har god datorvana och det är fördelaktigt om du har erfarenhet nya digitala verktyg såsom Office 365, Skype, SharePoint, Teams etc. Har du arbetat i Procapita innan så är det meriterande Det är viktigt att du trivs och får energi av att arbeta mot högt uppsatta mål och att bidra till projektets resultat, och med en vilja att inspirera och vara kreativ i ditt arbete med att hitta lösningar som bidrar till att fler malmöbor påbörjar studier. Om arbetsplatsen Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning på ca 12 månader. Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Intervju planeras hållas vecka 32. Tjänsten kommer att tillsättas förutsatt att erforderliga beslut tas. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

7 juli 2024
Sista ansökan:
29 juli 2024
Karriärcoach/ Handledare sökes på deltid omgående start!

Om tjänsten Handledare, karriärcoach, yrkesvägledare Du är anställd av Veterankraft AB under hela perioden. Veterankrafts konsulter är täckta av ansvarsförsäkring som uppfyller Almega Bemanningsföretagens krav. Vid utbildning/introduktionsdag utgår timdebitering. Tillägg för obekväm arbetstid utgår, i förekommande fall, enligt kollektivavtal för bemanningsföretagen (ALMEGA). Plats Växjö Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är främst coacha arbetssökande vidare till jobb eller studier. Det kommer vara fysiska möten och samtal med arbetssökande och dokumentering av dessa samtal helt enligt uppsatta rutiner. Dagarna kan vara fysiska workshops. Grupper mellan 6-15 deltagare. Man jobbar utifrån olika teman och det finns färdigt material att tillgå. Du behöver känna dig bekväm med att leda och föra dialog med deltagarna i syfte att inspirera och motivera deras arbetssökande. Omfattning och start Tjänsten som Handledare är på deltid Måndag - Torsdagar. kl.08-12.00 med start omgående. Minst 8 veckors sommarvikariat med möjligheter till eventuell förlängning. Vem är du? Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. alt Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. Personliga egenskaper Språk - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. • Bank-Id • Grundläggande IT-kunskap. Kunna hantera mobil och PC Du kommer passa i rollen om du och andra ser dig som pedagogisk, coachande och inspirerande. Flexibel och våga hålla tala inför grupp. Du pratar svenska och engelska obehindrat. Ansökan Låter det spännande? Anmäl ditt intresse till Roger Andersson, Områdeschef Kronoberg på tel 0470-52 95 42 el [email protected] redan idag så kontaktar vi dig och berättar mer om villkor, lön och hur det fungerar att jobba genom Veterankraft. Vi ser fram emot din ansökan! Fördelar med att arbeta som pensionär Det blir allt vanligare att människor ser fördelarna med att fortsätta arbeta även efter pensionen. Förutom att det kan ge en extra inkomst är det främsta skälet att fortsätta vara en del av ett sammanhang, uppleva gemenskap och fortsätta bidra med sin kompetens och yrkeserfarenhet. När du blir en del av Veterankraft-familjen kommer du att bli anställd av oss och ha full frihet att bestämma hur mycket och när du vill arbeta. Vi erbjuder en mycket flexibel arbetsmodell som uppskattas av våra erfarna veteraner. Som anställd hos oss omfattas du av kollektivavtal och ansvarsförsäkring, och du har möjlighet att välja bland alla uppdrag vi får från både privatpersoner och företag. Om Veterankraft Veterankraft är ett av Sveriges ledande auktoriserade bemanningsföretag och den främsta leverantören av hushållsnära och företagstjänster. Vi fokuserar på trygghet, kvalitet och personlighet för att underlätta vardagen för tusentals hushåll och företag varje år. Vi är en jobbplattform för personer från 55 år och uppåt och är representerade på över 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Veterankraft har stolt utsetts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad, mellan 2014 och 2020.

3 juli 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Handledare inom Rusta och Matcha, Stockholms Stadsmission

Vi söker en engagerad och resultatdriven handledare som kommer att ha en viktig roll i att hjälpa människor som står utanför arbetsmarknaden att hitta jobb eller studier. Om oss Sedan april 2023 är vi en leverantör av tjänsten Rusta och matcha, Arbetsförmedlingens lotstjänst för att stötta människor till arbete genom fristående aktörer. Vi har alltså nyligen utökat våra arbetsförberedande insatser till att även stötta människor som är redo att kliva in på arbetsmarknaden att gå vidare till arbete eller utbildning. Om rollen I rollen som handledare ansvarar du för att hålla ihop den sammantagna deltagarprocessen och säkerställer att våra deltagare får ett kvalitativt och professionellt bemötande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och genomföra veckovisa gruppaktiviteter för deltagarna med fokus på arbete och utbildning - Coacha och matcha deltagare mot arbete och studier - Resultatuppföljning - Kontakt gentemot företag och potentiella samarbetspartners - Hålla sig uppdaterad kring aktuell arbetsmarknad, utbildningsvägar och regelverk - Administrera i olika system Handledare ska, om verksamheten behov ändras, kunna jobba på vår andra enhet som handledare för arbetsträning. Du ingår i ett team på sju personer och rapporterar till Enhetschef för Rusta och Matcha. Vi söker dig som uppfyller något utav dessa krav för handledare och kommer behöva styrka kompetens enlig ett utav dessa alternativ nedan: Alternativ 1 - Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, se exempel på arbetsuppgifter och yrken längre ned. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. - Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vidare är det ett krav att du tidigare har arbetat i någon utav Arbetsförmedlingens matchningstjänster (stöd och matchning eller rusta och matcha). Har du dessutom arbetat i Workbuster och Arbetsförmedlingens administrativa system FA ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen är du: - Välorganiserad med förmåga att hantera administrativa uppgifter och jobba i olika system parallellt med övriga arbetsuppgifter - Driven att arbeta mot uppsatta mål och resultat - Flexibel och kan ställa om snabbt utifrån verksamhetens behov Det är en fördel om du har god lokalkännedom och ett brett arbetsgivarnätverk. Självklart vill du arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Vi erbjuder Vi erbjuder en öppen och välkomnande arbetsplats med engagerade och prestigelösa kollegor. Tillsammans arbetar vi för att göra skillnad för de människor Stockholms Stadsmission möter och vi vågar lova att du kommer se att dina insatser ger stor utväxling för de verksamheter du arbetar med. Enheten är i en expansionsfas och i dagsläget ser vi en placering på våra kontor på Fleminggatan 113 och i Vällingby. Då vi expanderar kommer vi inom kort öppna fler kontor runt om i Stockholm, därför krävs flexibilitet i placering tills fler kontor har etablerats och är i drift (med utgångspunkt att bli placerad enligt önskemål). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde 2 september eller enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Välkommen in med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

26 juni 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Handledare inom Rusta och Matcha, Stockholms Stadsmission

Vi söker en engagerad och resultatdriven handledare som kommer att ha en viktig roll i att hjälpa människor som står utanför arbetsmarknaden att hitta jobb eller studier. Om oss Sedan april 2023 är vi en leverantör av tjänsten Rusta och matcha, Arbetsförmedlingens lotstjänst för att stötta människor till arbete genom fristående aktörer. Vi har alltså nyligen utökat våra arbetsförberedande insatser till att även stötta människor som är redo att kliva in på arbetsmarknaden att gå vidare till arbete eller utbildning. Om rollen I rollen som handledare ansvarar du för att hålla ihop den sammantagna deltagarprocessen och säkerställer att våra deltagare får ett kvalitativt och professionellt bemötande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och genomföra veckovisa gruppaktiviteter för deltagarna med fokus på arbete och utbildning - Coacha och matcha deltagare mot arbete och studier - Resultatuppföljning - Kontakt gentemot företag och potentiella samarbetspartners - Hålla sig uppdaterad kring aktuell arbetsmarknad, utbildningsvägar och regelverk - Administrera i olika system Handledare ska, om verksamheten behov ändras, kunna jobba på vår andra enhet som handledare för arbetsträning. Du ingår i ett team på sju personer och rapporterar till Enhetschef för Rusta och Matcha. Vi söker dig som uppfyller något utav dessa krav för handledare och kommer behöva styrka kompetens enlig ett utav dessa alternativ nedan: Alternativ 1 - Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, se exempel på arbetsuppgifter och yrken längre ned. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. - Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vidare är det ett krav att du tidigare har arbetat i någon utav Arbetsförmedlingens matchningstjänster (stöd och matchning eller rusta och matcha). Har du dessutom arbetat i Workbuster och Arbetsförmedlingens administrativa system FA ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen är du: - Välorganiserad med förmåga att hantera administrativa uppgifter och jobba i olika system parallellt med övriga arbetsuppgifter - Driven att arbeta mot uppsatta mål och resultat - Flexibel och kan ställa om snabbt utifrån verksamhetens behov Det är en fördel om du har god lokalkännedom och ett brett arbetsgivarnätverk. Självklart vill du arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Vi erbjuder Vi erbjuder en öppen och välkomnande arbetsplats med engagerade och prestigelösa kollegor. Tillsammans arbetar vi för att göra skillnad för de människor Stockholms Stadsmission möter och vi vågar lova att du kommer se att dina insatser ger stor utväxling för de verksamheter du arbetar med. Enheten är i en expansionsfas och i dagsläget ser vi en placering på våra kontor på Fleminggatan 113 och i Vällingby. Då vi expanderar kommer vi inom kort öppna fler kontor runt om i Stockholm, därför krävs flexibilitet i placering tills fler kontor har etablerats och är i drift (med utgångspunkt att bli placerad enligt önskemål). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde 2 september eller enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Välkommen in med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

25 juni 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Handledare inom Rusta och Matcha, Stockholms Stadsmission

Vi söker en engagerad och resultatdriven handledare som kommer att ha en viktig roll i att hjälpa människor som står utanför arbetsmarknaden att hitta jobb eller studier. Om oss Sedan april 2023 är vi en leverantör av tjänsten Rusta och matcha, Arbetsförmedlingens lotstjänst för att stötta människor till arbete genom fristående aktörer. Vi har alltså nyligen utökat våra arbetsförberedande insatser till att även stötta människor som är redo att kliva in på arbetsmarknaden att gå vidare till arbete eller utbildning. Om rollen I rollen som handledare ansvarar du för att hålla ihop den sammantagna deltagarprocessen och säkerställer att våra deltagare får ett kvalitativt och professionellt bemötande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och genomföra veckovisa gruppaktiviteter för deltagarna med fokus på arbete och utbildning - Coacha och matcha deltagare mot arbete och studier - Resultatuppföljning - Kontakt gentemot företag och potentiella samarbetspartners - Hålla sig uppdaterad kring aktuell arbetsmarknad, utbildningsvägar och regelverk - Administrera i olika system Handledare ska, om verksamheten behov ändras, kunna jobba på vår andra enhet som handledare för arbetsträning. Du ingår i ett team på sju personer och rapporterar till Enhetschef för Rusta och Matcha. Vi söker dig som uppfyller något utav dessa krav för handledare och kommer behöva styrka kompetens enlig ett utav dessa alternativ nedan: Alternativ 1 - Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, se exempel på arbetsuppgifter och yrken längre ned. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. - Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vidare är det ett krav att du tidigare har arbetat i någon utav Arbetsförmedlingens matchningstjänster (stöd och matchning eller rusta och matcha). Har du dessutom arbetat i Workbuster och Arbetsförmedlingens administrativa system FA ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen är du: - Välorganiserad med förmåga att hantera administrativa uppgifter och jobba i olika system parallellt med övriga arbetsuppgifter - Driven att arbeta mot uppsatta mål och resultat - Flexibel och kan ställa om snabbt utifrån verksamhetens behov Det är en fördel om du har god lokalkännedom och ett brett arbetsgivarnätverk. Självklart vill du arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Vi erbjuder Vi erbjuder en öppen och välkomnande arbetsplats med engagerade och prestigelösa kollegor. Tillsammans arbetar vi för att göra skillnad för de människor Stockholms Stadsmission möter och vi vågar lova att du kommer se att dina insatser ger stor utväxling för de verksamheter du arbetar med. Enheten är i en expansionsfas och i dagsläget ser vi en placering på våra kontor på Fleminggatan 113 och i Vällingby. Då vi expanderar kommer vi inom kort öppna fler kontor runt om i Stockholm, därför krävs flexibilitet i placering tills fler kontor har etablerats och är i drift (med utgångspunkt att bli placerad enligt önskemål). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde 2 september eller enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Välkommen in med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

24 juni 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024