Arbetsförmedlare

Sök bland 5 lediga jobb som Arbetsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handledare/coach

Vi söker en handledare inom Rusta och Matcha2. Tjänsten är ett vikariat 3-6 månader vilket kan komma att förlängas. Du ska dels uppfylla de generella kompetenskraven, samt även kvalificera dig genom alternativ 1 eller alternativ 2. Generella kompetenskrav: – Förmåga att kommunicera tydligt på Svenska i tal och skrift. – Goda kunskaper i engelska. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Tjänsten är i Linköping och Norrköping. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 februari 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Jobbmatchare och handledare i Västerås

Jobbklar arbetar med Arbetsförmedlingens insats Rusta och matcha. Vi söker nu fler nya handledare som vill vara med på vår fortsatta resa där vi hjälper arbetssökande in på arbetsmarknaden. VEM SÖKER VI? Vi söker ytterligare en handledare inom Rusta och matcha till vårt centrala kontor i Västerås. OM JOBBKLAR Jobbklar är ett företag som består utav arbetsmarknadsexperter som skräddarsyr kvalitativa anställningslösningar till företag och arbetssökande, lösningar som är långsiktigt kostnadseffektiva. Vi erbjuder professionellt stöd och professionell matchning av arbetssökande mot arbetsmarknaden samtidigt som vi konsulterar företag vid rekryteringar och löser arbetsgivares behov på bästa sätt. Våra tjänster består bl.a. utav matchning av arbetssökande mot arbete, stöd till arbetssökande, rekrytering, omställning, coachning och arbetsmarknadstjänster. Vi levererar helhetslösningar inom arbetsmarknad. Vi på Jobbklar har vid flera tillfällen blivit utnämnda till Gasell av tidningen Dagens industri då vi är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag som skapar jobb för människor, driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra. OM TJÄNSTEN Tjänsten handlar om att du ska stå för det löpande arbetet med deltagare som söker jobb inom våra arbetsmarknadstjänster. Du kommer handleda flera personer under samma period, dokumentera i system, stötta dem i deras jobbsökande och matcha dem mot arbetsmarknaden. Detta kommer du göra i både enskilda samtal med deltagare och i grupp, bl.a. genom att hålla seminarier och föreläsningar. Deltagare tar del av de tjänster som ni tillsammans planerar att de behöver för att komma ut i arbete, vilket du samordnar. Om deltagare bedöms behöva genomgå utbildning inför arbete hjälper du deltagaren till detta. Det är även viktigt att du har kontakt med potentiella arbetsgivare för att deltagarna ska ha möjlighet att komma ut i arbetslivet. Du har redan eller så utvecklar du ett eget nätverk av arbetsgivare i närområdet som kan ta emot matchande deltagare för jobb, praktik, eller företagsförlagt lärande. För att passa in i vår företagskultur måste du ha ett stort driv av att hjälpa människor och att du motiveras av bra resultat. Vi på Jobbklar har tydliga mål om att ha högst träffsäkerhet vad det gäller att jobbsökare faktiskt når målet arbete och/eller studier. På samma sätt har vi höga förväntningar på att erbjuda högsta service med stor integritet och professionalism till arbetsgivare. Vi står för: Framtid, resultat och glädje - vilket vi vill att du ska dela med oss. KRAV För att arbeta som handledare måste du uppfylla alternativ 1 eller alternativ 2 gällande både erfarenhet och utbildning. ALTERNATIV 1: Högskoleutbildning som lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. ALTERNATIV 2: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst tre års arbetslivserfarenhet under de fem senaste åren i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och gruppsykologi, Karriärvägledning OBS! Intyg på rätt utbildning och erfarenhet kommer krävas i urvalsprocessen och skickas in i samband med ansökan. Utöver detta har vi generella krav: Utmärkt kommunikationsförmåga Flytande svenska och engelska i tal och skrift Mycket god datavana Övriga språkkunskaper är meriterande, likaså är ett nätverk av arbetsgivare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet ANSÖKAN OCH ANSTÄLLNING Ansökan görs via https://jobbklar.se Tjänstgöringsgraden kan anpassas utifrån behov men vi ser helst att tjänsten börjar på deltid. Det finns möjlighet att gå upp till heltid efter hand. Placeringsort är i Västerås. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan snarast. Vi går löpande igenom ansökningar och kan komma att avsluta rekryteringen när vi hittar lämpliga kandidater. Så länge annonsen finns kvar söker vi fortfarande efter kandidater. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. Frågor kring denna tjänst besvaras av Sanja Petrov, [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
Arbetskonsulent till AME

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. IFO (individ- och familjeomsorg) ansvarar för följande verksamheter; stöd till barn, ungdomar och deras familjer, stöd till vuxna, försörjningsstöd/ekonomiskt bistånd samt arbetsmarknadsinsatser och mottagande av nyanlända. Arbetsplatsen är placerad på Norra Strandgatan 5 a i centrala Ulricehamn där du kommer att arbeta nära övriga arbetskonsulenter och samordnare. På arbetsplatsen finns också administratör och integrationssamordnare/bovärd. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som arbetskonsulent arbetar du med att ge stöd till arbetssökande personer som står utanför arbetsmarknaden till en egen hållbar försörjning eller studier/praktik. För att lyckas i den målsättningen arbetar vi med att hålla vägledande samtal, matcha mot praktikplatser och andra jobbsöksaktiviteter. Våra uppdrag kommer i huvudsak från försörjningsstöd, arbetsförmedlingen, försäkringskassan, vården samt kommunala aktivitetsansvaret. Som arbetskonsulent samarbetar du i hög grad med dina kollegor på Arbetsmarknadsenheten, kommunens övriga enheter samt med aktuella myndigheter och samarbetspartners i privata näringslivet. Som arbetskonsulent arbetar du främst individuellt med målgruppen men även genom olika gruppaktiviteter. Målet är alltid att ge stöd mot studier eller arbete. Du utarbetar konkreta handlingsplaner tillsammans med individerna och matchar deras kompetens mot arbete. I arbetet ingår även att ge stöd i att söka lämpliga praktikplatser för att ge ökad kunskap och arbetslivserfarenhet, som en del av vägen till egen försörjning för individen. Dokumentationsansvar i verksamhetssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med enskilda individer som befinner sig i utsatta situationer och kunskap om arbetsmarknadsförberedande insatser. Har du utbildning inom Supported Employment och/eller ACT, erfarenhet av gruppaktiviteter samt arbete inom några av våra samverkande myndigheter är det meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi söker dig som är driven, har en god social förmåga och god förmåga till samarbete. Du prioriterar, organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt och kan anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du är bra på att arbeta självständigt utifrån givna gemensamma uppdrag, se till helheten och utforma ditt arbete utifrån varierande behov hos målgruppen. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

15 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Jobbmatchare och handledare i Göteborg

Jobbklar arbetar med Arbetsförmedlingens insats Rusta och matcha. Vi söker nu en ny stjärna i Göteborg som vill vara med på vår fortsatta resa där vi hjälper arbetssökande in på arbetsmarknaden. VAD SÖKER VI? Vi söker ytterligare en handledare inom Rusta och matcha till våra kontor i Göteborg på Hisingen och på Första Långgatan. OM JOBBKLAR Jobbklar är ett företag som består utav arbetsmarknadsexperter som skräddarsyr kvalitativa anställningslösningar till företag och arbetssökande, lösningar som är långsiktigt kostnadseffektiva. Vi erbjuder professionellt stöd och professionell matchning av arbetssökande mot arbetsmarknaden samtidigt som vi konsulterar företag vid rekryteringar och löser arbetsgivares behov på bästa sätt. Våra tjänster består bl.a. utav matchning av arbetssökande mot arbete, stöd till arbetssökande, rekrytering, omställning, coachning och arbetsmarknadstjänster. Vi levererar helhetslösningar inom arbetsmarknad. Vi på Jobbklar har vid flera tillfällen blivit utnämnda till Gasell av tidningen Dagens industri då vi är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag som skapar jobb för människor, driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra. OM TJÄNSTEN Tjänsten handlar om att du ska stå för det löpande arbetet med deltagare som söker jobb inom våra arbetsmarknadstjänster. Du kommer handleda flera personer under samma period, dokumentera i system, stötta dem i deras jobbsökande och matcha dem mot arbetsmarknaden. Detta kommer du göra i både enskilda samtal med deltagare och i grupp, bl.a. genom att hålla seminarier och föreläsningar. Deltagare tar del av de tjänster som ni tillsammans planerar att de behöver för att komma ut i arbete, vilket du samordnar. Om deltagare bedöms behöva genomgå utbildning inför arbete hjälper du deltagaren till detta. Det är även viktigt att du har kontakt med potentiella arbetsgivare för att deltagarna ska ha möjlighet att komma ut i arbetslivet. Du har redan eller så utvecklar du ett eget nätverk av arbetsgivare i närområdet som kan ta emot matchande deltagare för jobb, praktik, eller företagsförlagt lärande. För att passa in i vår företagskultur måste du ha ett stort driv av att hjälpa människor och att du motiveras av bra resultat. Vi på Jobbklar har tydliga mål om att ha högst träffsäkerhet vad det gäller att jobbsökare faktiskt når målet arbete och/eller studier. På samma sätt har vi höga förväntningar på att erbjuda högsta service med stor integritet och professionalism till arbetsgivare. Vi står för: Framtid, resultat och glädje - vilket vi vill att du ska dela med oss. KRAV: För att arbeta som handledare måste du uppfylla alternativ 1 eller alternativ 2 gällande både erfarenhet och utbildning. ALTERNATIV 1: Högskoleutbildning som lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. ALTERNATIV 2: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst tre års arbetslivserfarenhet under de fem senaste åren i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och gruppsykologi, Karriärvägledning OBS! Intyg på rätt utbildning och erfarenhet kommer krävas i urvalsprocessen och skickas in i samband med ansökan. Utöver detta har vi generella krav: Utmärkt kommunikationsförmåga Flytande svenska och engelska i tal och skrift Mycket god datavana Övriga språkkunskaper är meriterande, likaså är ett nätverk av arbetsgivare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet ANSÖKAN OCH ANSTÄLLNING Ansökan görs endast via formulär på www.jobbklar.se/internajobb Tjänstgöringsgraden kan anpassas utifrån behov men vi ser helst att det är på heltid. Placeringsort är i Göteborg där vi har två kontor (på Hisingen och på Första Långgatan). Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan snarast. Vi går löpande igenom ansökningar och kan komma att avsluta rekryteringen när vi hittar lämpliga kandidater. Så länge annonsen finns kvar söker vi fortfarande efter kandidater. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

13 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Vi söker handledare till vårt kontor som vill arbeta med Rusta och match...

Vi söker handledare till vårt kontor i Västerås som ska arbeta med Rusta och Matcha. Som handledare ser vi gärna att du har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själva och sin prestation och du trivs med att tala inför grupper. Passion, öppenhet och kvalité är egenskaper som värderas högt Arbetsbeskrivning: Vi söker dig som brinner för möten med människor från olika kulturer, branscher och yrken. Som person är du mål- och resultatinriktad, positiv och har en väldigt god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett upparbetat nätverk med arbetsgivare. Arbetsuppgifter: - Coacha deltagare mot arbete och studier - Individuella- och gruppmöten med deltagare - Individuell karriärplan och dokumentation Krav: Utbildning: - Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: - Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - -Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med social- och grupp-pyskologi - Karriärvägledning Meriterande: - Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 108 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Inför en intervju kommer vi be dig ta med: - Giltiga betyg och intyg som säkerställer att du uppfyller kraven för handledare enligt Alternativ 1 eller Alternativ 2. Vi rekommenderar dig därför att redan nu förbereda eller begära ut dessa intyg för en kommande intervju. Övrigt: Tjänsterna är på deltid & heltidsanställning med placering i Västerås. Arbetstiden är förlagd till vardagar med möjlighet till distansarbete. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ser fram emot din ansökan!

19 september 2023
Sista ansökan:
7 mars 2024