Arbetsförmedlare
Sök bland 15 lediga jobb som Arbetsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!
I rollen som rekryterare kommer du ingå i vårt team. Tjänsten kommer till största del innebära att matcha arbetssökande mot lediga tjänster. Du bidrar till hela rekryteringsprocessen genom att: Bygga goda relationer med interna och externa samarbetspartners. Stötta dina kollegor i daglig personaladministration. Bidra till ett gott samarbetsklimat inom ditt team. Du kommer att få lära dig att ta in kravprofil, skriva jobbannonser, göra urval, intervjua och ta referenser. Kravprofil Meriterande med erfarenhet av bemannings- och rekryteringsföretag Meriterande med tidigare erfarenhet från rekrytering eller avklarad kurs i rekrytering Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet Kandidatexamen. Du som person Vi söker dig som har erfarenhet inom rekrytering. Det är positivt om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare, men är inget krav. Viktigast för oss är att du är strukturerad, kan ta egna initiativ, är flexibel och att du vill ha roligt på jobbet. Vi tror att du trivs med att jobba i ett högt tempo och är beslutsam som ser till att lyckas även om du stöter på motstånd.
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På Enhet Jönköping har vi kontor i Nässjö, Jönköping och Värnamo. Vi söker nu Arbetsförmedlare till vårt kontor i Nässjö På vårt kontor i Nässjö arbetar det cirka 45 medarbetare och vi finns placerad på Rådhusgatan 20 B, Nässjö. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Efter identifiering tas konkreta åtgärder fram som ska koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. Arbetet kan också inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Tjänsternas inriktning kan variera beroende på verksamhetens behov och kan förändras över tid, både utifrån individuella utvecklingsmöjligheter och organisationens krav. Gemensamt för inriktningarna är att de kräver en hög grad av flexibilitet, förmåga att prioritera och ett starkt engagemang för att stärka kopplingen mellan arbetsgivare och arbetssökande samt att skapa långsiktiga och hållbara lösningar på arbetsmarknaden. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla utredande och komplexa samtal Samarbete med externa kontakter, såsom arbetsgivare, kommuner och andra myndigheter Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Nässjö. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Efter ett antal månader, när du lärt dig arbetet och om verksamheten tillåter, finns möjlighet att teckna en överenskommelse om distansarbete på upp till 49%. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt 2 år Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av arbete med relationsskapande arbetsgivarkontakter Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, vårdinstanser och våra upphandlade tjänsteleverantörer Erfarenhet av och kunskap om arbete med personer med funktionsvariationer/ohälsa Erfarenhet av myndighetsutövning Utbildad inom Supported Employment (SE) Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring. Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-02-18. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kommer urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På Enhet Jönköping har vi kontor i Nässjö, Jönköping och Värnamo. Vi söker nu Arbetsförmedlare till vårt kontor i Jönköping På vårt kontor i Jönköping arbetar det cirka 72 medarbetare och vi finns placerad på Barnarpsgatan 40, Jönköping. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Efter identifiering tas konkreta åtgärder fram som ska koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. Arbetet kan också inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Tjänsternas inriktning kan variera beroende på verksamhetens behov och kan förändras över tid, både utifrån individuella utvecklingsmöjligheter och organisationens krav. Gemensamt för inriktningarna är att de kräver en hög grad av flexibilitet, förmåga att prioritera och ett starkt engagemang för att stärka kopplingen mellan arbetsgivare och arbetssökande samt att skapa långsiktiga och hållbara lösningar på arbetsmarknaden. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla utredande och komplexa samtal Samarbete med externa kontakter, såsom arbetsgivare, kommuner och andra myndigheter Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Jönköping. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Efter ett antal månader, när du lärt dig arbetet och om verksamheten tillåter, finns möjlighet att teckna en överenskommelse om distansarbete på upp till 49%. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt 2 år Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av arbete med relationsskapande arbetsgivarkontakter Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, vårdinstanser och våra upphandlade tjänsteleverantörer Erfarenhet av och kunskap om arbete med personer med funktionsvariationer/ohälsa Erfarenhet av myndighetsutövning Utbildad inom Supported Employment (SE) Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring. Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-02-18. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kommer urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På Enhet Jönköping har vi kontor i Nässjö, Jönköping och Värnamo. Vi söker nu Arbetsförmedlare till vårt kontor i Värnamo. På vårt kontor i Värnamo arbetar arbetar vi aktivitetsbaserat och vi är cirka 45 medarbetare och kontorsadressen är Expovägen 6, Värnamo. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Efter identifiering tas konkreta åtgärder fram som ska koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. Arbetet kan också inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Tjänsternas inriktning kan variera beroende på verksamhetens behov och kan förändras över tid, både utifrån individuella utvecklingsmöjligheter och organisationens krav. Gemensamt för inriktningarna är att de kräver en hög grad av flexibilitet, förmåga att prioritera och ett starkt engagemang för att stärka kopplingen mellan arbetsgivare och arbetssökande samt att skapa långsiktiga och hållbara lösningar på arbetsmarknaden. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: - Tolka och tillämpa lagar och regelverk - Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt - Möta och arbeta med människor i olika situationer - Navigera och arbeta i flera system parallellt - Arbeta för att nå uppsatta mål - Hålla utredande och komplexa samtal - Samarbete med externa kontakter, såsom arbetsgivare, kommuner och andra myndigheter Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Värnamo. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Efter ett antal månader, när du lärt dig arbetet och om verksamheten tillåter, finns möjlighet att teckna en överenskommelse om distansarbete på upp till 49%. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt - har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt 2 år - Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse - B-Körkort Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med relationsskapande arbetsgivarkontakter - Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, vårdinstanser och våra upphandlade tjänsteleverantörer - Erfarenhet av och kunskap om arbete med personer med funktionsvariationer/ohälsa - Erfarenhet av myndighetsutövning - Utbildad inom Supported Employment (SE) Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring. Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-02-18. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kommer urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av fördjupat stöd. Arbetsförmedlingen Dalarna är en enhet med ca 120 medarbetare som är placerade i Avesta, Borlänge eller Mora. Vårt upptagningsområde är alla Dalarnas kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Tillsammans ansvarar vi för att säkerställa enhetens förmåga att uppnå uppsatta mål och förväntat resultat. Beskrivning av tjänsten Som arbetsförmedlare ansvarar du för att identifiera och bedöma arbetssökandes och arbetsgivares behov av stöd för att matcha dem med lämpliga insatser. I arbetet ingår bedömningar av arbetssökandes behov i förhållande till arbetsmarknaden. Arbetsförmedlaren samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder antingen genom Arbetsförmedlingen eller externa aktörer. Att koordinera arbetsuppgifter och samverka mellan berörda instanser, såsom myndigheter, regioner och kommuner är också en viktig del av rollen. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Avesta, Mora eller Borlänge. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans på viss del av din arbetstid när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt - Har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt 2 år - Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse - B-körkort Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av myndighetsutövning - Erfarenhet av att skapa företagskontakter - Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering - Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t.ex. myndigheter, kommuner, kompletterande aktörer, vårdinstanser Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 02 - 16. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning. Tjänsten och arbetsuppgifterna På Arbetsmarknadsenheten i Botkyrka kommun ligger Projektenheten som består av Kommunalt aktivitetsansvar (KAA) och aktuella projekt. Genom vägledande, motiverande insatser och i samverkan med myndigheter och näringsliv arbetar vi för att få ut våra deltagare i arbete eller studier och för att förbättra förutsättningarna för kommuninvånarna att etablera sig på arbetsmarknaden, kommunal såväl som privata näringslivet. Projektet Spår till kreativ näring är ett projekt med fokus på kultur och kreativa näringar – en av dagens snabbast växande branscher. Genom en individanpassad och strukturerad metod får deltagarna stöd på vägen mot arbete eller studier, från ökad motivation till konkreta förberedelser. Initiativet vänder sig till unga vuxna (18–29 år) som vill utvecklas inom områden som film, musik, mode, design, digitala medier, konst och dans. Målet är att skapa nya vägar till jobb och utbildning samt stärka varje deltagares drivkraft och självförtroende. Mer information om projektet finner du här: https://www.botkyrka.se/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv/2025-01-14-starkt-stod-for-unga-vuxna-i-ekonomisk-utsatthet Vi söker nu två arbetsmarknadscoacher för tidsbegränsade anställningar om 100 % respektive 75 % fram till maj 2027. Som arbetsmarknadscoach kommer du att: • Se till att uppdraget uppfyller fastställt mål och syfte inom givna ramar. • Kartläggning och dokumentation. • Insatser och aktiviteter såväl individuellt som i grupp med mål att nå arbete eller studier för deltagarna. • Att upprätta handlingsplan tillsammans med deltagarna med tydliga mål där du ansvarar för uppföljning och genomförande. • Ge stöd till både deltagare och arbetsgivare. • Samverka med arbetsplatser, utbildningsanordnare, socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och andra relevanta aktörer. • Etablera relationer med aktörer internt inom kommunen samt externt med privata företag och idéburna organisationer. •Bistå i övriga arbetsuppgifter kopplade till enheten vid behov. Vi erbjuder dig Inom projektenheten erbjuder vi en lärande och stöttande miljö för att tillsammans inspirera till arbete eller studier. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vår arbetsplats är belägen i Norsborg, med smidig tillgång till kollektivtrafik. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt i en stimulerande arbetsmiljö. Vi värdesätter nytänkande, samarbete och engagemang och ser till att du får de verktyg du behöver för att lyckas i din roll. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal samt flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart- arbetsgivarerbjudande Du som söker till oss Krav: • Examen inom beteendevetenskap, sociologi eller annan relevant högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Erfarenhet av arbete med människor i olika livssituationer, exempelvis socialt arbete eller arbete med personer i utsatta situationer. • Förmåga att anpassa din kommunikation till olika målgrupper och skapa relationer med olika aktörer. • God kunskap om utbildning, arbetsmarknad och arbetsmarknadsfrågor. Meriterande: - Utbildning inom Motiverande Samtal (MI) och/eller Supported Employment (SE). - Erfarenhet av coachning och individanpassat stöd. - Erfarenhet av projektbaserat arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du är en självgående och initiativtagande person med god struktur i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och har en stark samarbetsförmåga. Vi tror att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta människor från olika bakgrunder och stötta dem i deras utveckling. Du handlar i enlighet med fattade beslut och ansvarar för att uppdraget uppfyller fastställt mål och syfte inom givna ramar. Observera att utdrag ur belastningsregistret krävs för tjänsten. För beställning av belastningsregister vänligen följ länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/#:~:text=När du blivit erbjuden ett jobb, uppdrag eller,förening. Här kan du begära utdrag frÃ¥n belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!
Som Arbetsförmedlare får du en viktig roll där du arbetar utifrån tydliga målsättningar och förväntningar satta av vår uppdragsgivare, regeringen. I denna samhällsviktiga tjänst har du möjlighet att göra en betydande skillnad – både för samhället i stort och för varje enskild individ du möter. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats och vårt uppdrag Vi söker medarbetare till vår enhet södra Västernorrland. Enheten består av ca 75 medarbetare som ansvarar för arbetssökande och arbetsgivare i kommunerna Härnösand, Timrå, Ånge och Sundsvall. Din placeringsort kommer att vara i Sundsvall men vi har också ett kontor i Härnösand. På våra kontor arbetar även kollegor inom andra verksamhetsområden, som VO Direkt och VO IT. I tjänsten kan det förekomma resor inom området samt distansarbete där du arbetar med både arbetssökande och arbetsgivare från dessa fyra kommuner. Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. I vårt uppdrag ingår även att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu arbetsförmedlare som med enkelhet kan arbeta målinriktat och rättssäkert genom att tillämpa regelverk, förordningar och tydliga processbeskrivningar. Arbetet innefattar att bedöma arbetssökandes behov i relation till arbetsmarknaden, fatta beslut om lämpliga insatser samt följa upp dessa på ett rättssäkert och ändamålsenligt sätt. Det handlar om att genom samtal med arbetssökanden och utifrån dokumenterad information göra bedömningar och val om nästa steg, utifrån de insatser vi har tillgång till. Det är både arbetssökande som har ett visst behov av stöd för att ta sig till arbete och de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Egenskaper vi söker För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta både i ett team och självständigt, vara noggrann och hantera ett högt arbetstempo. Du ska ha förmågan att föra samtal och utföra myndighetens uppdrag på ett professionellt sätt. Det är viktigt att du kan tillämpa regelverk och förordningar både rättssäkert och effektivt, samtidigt som du coachar och hanterar svåra samtal med arbetssökande på deras väg mot arbete eller studier. Arbetet innefattar även att matcha arbetssökande med arbetsgivare på ett strukturerat och professionellt sätt. Du är duktig på att samarbeta och drar nytta av en arbetsgrupps individuella olikheter. Ledarerfarenheter från arbete och fritid kan vara meriterande. Vi vet att du som kan kombinera och balansera ett vänligt och värdigt bemötande med ett strukturerat, tydligt och konkret myndighetsutövande, har en fördel i detta arbete. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Sundsvall. Efter ett antal månader, när du lärt dig arbetet och om verksamheten tillåter, finns möjlighet att teckna en överenskommelse om att kunna arbete på distans/hemifrån viss tid. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Grundläggande kvalifikationer - Högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 poäng enligt gamla systemet) alternativt är du/har varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare - Minst två års arbetslivserfarenhet sammantaget arbete på minst 50 procent under sammanlagt två år inom arbeten där digitala system och god dokumentation varit centralt - Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av myndighetsutövning - Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, kompletterande aktörer, vårdinstanser - Erfarenhet av att självständigt kompetensutveckla både dig själv och andra i tidigare uppdrag - Har erfarenhet av att använda samtalet som ett verktyg för att vägleda, coacha och utveckla andra – i fysiska möten så väl som digitalt/per telefon. - Svenskt B-körkort Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: * Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten * Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser * Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-02-12. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Ref: 20250195 Arbetsuppgifter Vi söker nu en arbetsmarknadssekreterare till Arbetsmarknadsavdelningens enhet för stöd och arbetsgivarfunktion. Stöd och arbetsgivarfunktionen hanterar och kvalitetssäkrar det formella beträffande arbetsmarknadsanställningar, så som t.ex säkerställer att deltagaren erhåller rätt lön i rätt tid, samt ansvarar för planering och matchning mot arbete eller studier. I tjänsten ingår att samverka med övriga enheter inom avdelningen samt med övriga aktörer såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och externa arbetsgivare. Som arbetsmarknadssekreterare är du en viktig länk mellan arbetssökande och arbetsgivare. Du ansvarar för att matcha deltagarnas kompetenser mot arbete och studier. Du erbjuder stöd och vägledning för att stärka den arbetsmarknadsanställde att hitta rätt på arbetsmarknaden. Genom en bra arbetsmarknadsplanering och kontinuerligt stöd under anställningen bidrar du till att deltagare i arbetsmarknadsanställningar kan utvecklas och gå mot självförsörjning. Din roll innefattar att förbereda, vägleda, coacha och matcha deltagare baserat på deras unika behov och förutsättningar. Utöver det dagliga arbetet med deltagare deltar du aktivt i utvecklingen av organisationens insatser och metoder, där du bidrar till att optimera verksamheten utifrån aktuella behov och förändringar. Som arbetsmarknadssekreterare samarbetar du med både interna och externa aktörer för att bygga en inkluderande och hållbar arbetsmarknad. Din insats är avgörande för att skapa positiva och långsiktiga resultat för både Malmöbon och samhälle. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till vårt team. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig inriktning som är relevant för tjänsten (180 hp). Du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att skapa och upprätthålla goda relationer till flera olika samarbetspartners. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta och dokumentera i digitala verktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig eller reguljärverksamhet där du använt dig av Supported employment, MI eller arbetsmarknadscoachning. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet eller kunskap inom stöd och matchningsverksamhet. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift och det är positivt om du har kunskaper i andra språk som bedöms vara relevanta för verksamheten. Meriterande med arbetsrättskunskap. Vidare har du företrädesvis genom tidigare erfarenhet ett stort kontaktnät inom näringslivet, offentlig sektor, ideella sektorn m.fl. För att lyckas i rollen innehar du nedan personliga egenskaper/förmågor: • Självledarskap • Utvecklingsförmåga • Analytisk förmåga • Verksamhetsintresse • Kommunikativ • Samarbetsförmåga • Effektiv Om arbetsplatsen Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Vi medverkar till att stärka arbetssökande malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Arbetsmarknadsavdelningen består av sex olika enheter som i nära samarbete erbjuder olika arbetsmarknadsinsatser som till exempel kommunala arbetsmarknadsanställningar, arbetsträning, utbildning och praktik. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Enheten för stöd och arbetsgivarfunktion ESA strävar kontinuerligt, tillsammans med övriga enheter och verksamheter inom Arbetsmarknadsavdelningen att utveckla sin verksamhet i enlighet med uppdrag från kommunfullmäktige och arbetsmarknads- och socialnämnden. Supported employement andan är något som enheten kommer att börja sträva efter. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning i 9 månader Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vänligen var noga med att kryssa i vilken eller vilka tjänster du är intresserad av. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. Engagerad handledare inom Rusta och Matcha hos Enrival i Ystad och Tomelilla EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha och brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Ser oss nu om efter förstärkning med en engagerad handledare som ansvarar för båda våra kontor Ystad och Tomelilla, heltidstjänst som handledare på 100%. I rollen kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Du brinner för service och vill coacha och stödja arbetssökande stegvis fram tills de till sist går ut i jobb eller studier. Du är företagsam, driven och älskar resultat. Mycket meriterande om du är flerspråkig och/eller har god förståelse för andra kulturer och människors olikheter. Alltid ett plus om du sedan tidigare känner till tjänsten Rusta och Matcha och hur den är kopplad till Arbetsförmedlingen. Vi ser positivt på om du har ambition att utvecklas inom företaget, men måste först och främst uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare. • Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Ystad och Tomelilla med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet! • Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt. • Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs. • Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet. • Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra. • Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. • Du jobbar effektivt och för individens bästa. • Vi vill att du har digital kompetens, och ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video • Du uppfyller ett av de följande alternativ på de krav som Arbetsförmedlingen har ställt: • • Alternativ 1 • Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. • Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. • Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag till den tilltänkta tillträddes dagen som anställningen som handledare. • • Alternativ 2 • Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. • Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter. • - Arbetsledning med personalansvar • - Rekrytering • - Omställningsarbete för arbetssökande • - Studie- och yrkesvägledning • - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) • - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • - Arbete med social- och gruppsykologi • - Karriärvägledning Mer information och ansökan Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Frågor om tjänsten Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Områdeschef Adolin Ademi på [email protected] eller på telefon 0704943570
Jobbklar arbetar med Arbetsförmedlingens insats Rusta och matcha. Vi söker nu handledare till en 50% anställning som vill vara med på vår fortsatta resa där vi hjälper arbetssökande in på arbetsmarknaden. OM JOBBKLAR Jobbklar är ett företag som består utav arbetsmarknadsexperter som skräddarsyr kvalitativa anställningslösningar till företag och arbetssökande, lösningar som är långsiktigt kostnadseffektiva. Vi erbjuder professionellt stöd och professionell matchning av arbetssökande mot arbetsmarknaden samtidigt som vi konsulterar företag vid rekryteringar och löser arbetsgivares behov på bästa sätt. Våra tjänster består bl.a. utav matchning av arbetssökande mot arbete, stöd till arbetssökande, rekrytering, omställning, coachning och arbetsmarknadstjänster. Vi levererar helhetslösningar inom arbetsmarknad. Vi på Jobbklar har vid flera tillfällen blivit utnämnda till Gasell av tidningen Dagens industri då vi är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag som skapar jobb för människor, driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra. OM TJÄNSTEN Tjänsten handlar om att du ska stå för det löpande arbetet med deltagare som söker jobb inom våra arbetsmarknadstjänster. Du kommer handleda flera personer under samma period, dokumentera i system, stötta dem i deras jobbsökande och matcha dem mot arbetsmarknaden. Detta kommer du göra i både enskilda samtal med deltagare och i grupp, bl.a. genom att hålla seminarier och föreläsningar. Deltagare tar del av de tjänster som ni tillsammans planerar att de behöver för att komma ut i arbete, vilket du samordnar. Om deltagare bedöms behöva genomgå utbildning inför arbete hjälper du deltagaren till detta. Det är även viktigt att du har kontakt med potentiella arbetsgivare för att deltagarna ska ha möjlighet att komma ut i arbetslivet. Du har redan eller så utvecklar du ett eget nätverk av arbetsgivare i närområdet som kan ta emot matchande deltagare för jobb, praktik, eller företagsförlagt lärande. För att passa in i vår företagskultur måste du ha ett stort driv av att hjälpa människor och att du motiveras av bra resultat. Vi på Jobbklar har tydliga mål om att ha högst träffsäkerhet vad det gäller att jobbsökare faktiskt når målet arbete och/eller studier. På samma sätt har vi höga förväntningar på att erbjuda högsta service med stor integritet och professionalism till arbetsgivare. Vi står för: Framtid, resultat och glädje - vilket vi vill att du ska dela med oss. KRAV: För att arbeta som handledare måste du uppfylla alternativ 1 eller alternativ 2 gällande både erfarenhet och utbildning. ALTERNATIV 1: Högskoleutbildning som lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. ALTERNATIV 2: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst tre års arbetslivserfarenhet under de fem senaste åren i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar. Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning OBS! Intyg på rätt utbildning och erfarenhet kommer krävas i urvalsprocessen och skickas in i samband med ansökan. Utöver detta har vi generella krav: Utmärkt kommunikationsförmåga Flytande svenska och engelska i tal och skrift Mycket god datavana Övriga språkkunskaper är meriterande, likaså är ett nätverk av arbetsgivare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet ANSÖKAN OCH ANSTÄLLNING Ansökan görs endast via formulär på https://jobbklar.se/internajobb. Tillsvidareanställning på deltid, 50 %. Placeringsort är på vårt kontor i Uppsala. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan snarast. Vi går löpande igenom ansökningar och kan komma att avsluta rekryteringen när vi hittar lämpliga kandidater. Så länge annonsen finns kvar söker vi fortfarande efter kandidater. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. Frågor kring denna tjänst besvaras av Dzenana Sahovic, [email protected] , 0725-329891.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 15 jobb