Arbetsförmedlare
Sök bland 12 lediga jobb som Arbetsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På vårt kontor i Luleå arbetar det 72 medarbetare och vi finns placerad på Magasinsgatan 9. Enheten Norrbotten ansvarar för hela Norrbottens län och vi samarbetar nära över geografiska avstånd då vi har våra närmaste kollegor fördelade på sju olika orter. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Genom samtal kartlägger du kompetenser, behov av stöd och föreslår konkreta åtgärder. Detta kan inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera digitala system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Luleå, resor förekommer i tjänsten främst till närliggande kommuner. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p alternativt är du/har varit anställd som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år, inom arbeten där arbeten där digitala system och god dokumentation varit centralt Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort (manuell) Övriga meriter för tjänsten Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, kompletterande aktörer, vårdinstanser Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning av personer med ohälsa/funktionsvariationer Erfarenhet av arbete med att ge stöd och service via telefon och digitala kanaler Goda kunskaper i våra minoritetsspråk finska/meänkieli Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Bollnäs Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker nya kollegor som ska arbeta med SIUS (Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd), ett program för arbetssökande med funktionsnedsättning som behöver individuellt stöd för att finna, få eller behålla ett arbete. Jobbet innebär även ett nära samarbete med arbetsgivare inom både privat och offentlig sektor, ofta ute på arbetsplatser. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som har olika funktionsnedsättningar och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Arbetet kan även komma att behöva koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare inom SIUS-programmet ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Möta och ta kontakt med arbetsgivare Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla komplexa samtal Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Bollnäs. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Ha erfarenhet av att skapa goda företagskontakter Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Erfarenhet av och kunskap om olika typer av arbetshinder (tex funktionsnedsättningar, missbruks- och socialrättslig problematik) Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Gävle Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker nya kollegor som ska arbeta med SIUS (Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd), ett program för arbetssökande med funktionsnedsättning som behöver individuellt stöd för att finna, få eller behålla ett arbete. Jobbet innebär även ett nära samarbete med arbetsgivare inom både privat och offentlig sektor, ofta ute på arbetsplatser. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som har olika funktionsnedsättningar och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Arbetet kan även komma att behöva koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare inom SIUS-programmet ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Möta och ta kontakt med arbetsgivare Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla komplexa samtal Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Ha erfarenhet av att skapa goda företagskontakter Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Erfarenhet av och kunskap om olika typer av arbetshinder (tex funktionsnedsättningar, missbruks- och socialrättslig problematik) Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Är du redo att göra verklig skillnad för personer med syn-, döv- och hörselnedsättning? Som arbetsförmedlare hjälper du arbetssökande att finna, få och behålla arbete. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats I särskilda sektioner inom Arbetsförmedlingen finns specialister för arbetssökande som har funktionsnedsättningar inom syn, döv och hörsel. Specialisterna är audionomer, dövkonsulenter, synspecialister, arbetsförmedlare och SIUS-konsulenter. Sektionen tillhör enheten Jämtland/Härjedalen men arbetar över hela Region Nord. Målet med vårt arbete är att skapa full delaktighet och jämlikhet för personer med ovannämnda funktionsnedsättningar genom att ge dem stöd och skapa förutsättningar för arbete eller utbildning. Nu söker vi dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Beskrivning av tjänsten Som arbetsförmedlare arbetar du med att identifiera och synliggöra den arbetssökandes kompetenser och drivkrafter i syftet att denne kan komma i anställning eller i studier. Du samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder. I arbetet samarbetar du med dina övriga kollegor i sektionen. Upptagningsområde för tjänsten är de 4 nordligaste länen. Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Resor är en naturlig del i tjänsten och förekommer frekvent. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Umeå eller Sundsvall. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans på viss del av din arbetstid när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt - Har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt 2 år - Goda kunskaper att formulera dig skriftligt på svenska - B-körkort Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet från arbete med personer med döv, syn- och/eller hörselnedsättning - Erfarenhet av att coacha eller vägleda arbetssökande med funktionsnedsättning som påverkar arbetsförmågan - Erfarenhet av att genomföra motiverande och lösningsfokuserade samtal Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-19 Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare till Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att komma ut till arbete eller studier. Efter identifiering tas konkreta åtgärder fram som ska koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet ingår bedömningar av arbetssökandes behov i förhållande till arbetsmarknaden. Arbetsförmedlaren samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder antingen genom Arbetsförmedlingen eller externa aktörer. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera digitala system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla utredande och komplexa samtal Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t.ex. myndigheter, kommuner, kompletterande aktörer, vårdinstanser Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Gävle och Bollnäs Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker nya kollegor som ska arbeta med SIUS (Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd), ett program för arbetssökande med funktionsnedsättning som behöver individuellt stöd för att finna, få eller behålla ett arbete. Jobbet innebär även ett nära samarbete med arbetsgivare inom både privat och offentlig sektor, ofta ute på arbetsplatser. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som har olika funktionsnedsättningar och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Arbetet kan även komma att behöva koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare inom SIUS-programmet ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Möta och ta kontakt med arbetsgivare Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla komplexa samtal Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle eller Bollnäs. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Ha erfarenhet av att skapa goda företagskontakter Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Erfarenhet av och kunskap om olika typer av arbetshinder (tex funktionsnedsättningar, missbruks- och socialrättslig problematik) Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare till Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. Genom samtal kartlägger du kompetenser och du ansvarar för att identifiera och bedöma arbetssökandes och arbetsgivares behov av stöd för att matcha dem med lämpliga insatser. I arbetet ingår bedömningar av arbetssökandes behov i förhållande till arbetsmarknaden. Arbetsförmedlaren samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder antingen genom Arbetsförmedlingen eller externa aktörer. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera digitala system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, samarbetspartners, arbetsgivare Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Är du en engagerad och målinriktad person med erfarenhet inom arbetsmarknadsinsatser och coachning? Vill du vara med och etablera samt utveckla en verksamhet som gör verklig skillnad? Nu söker vi på Eyes4works en driven Karriärcoach till Göteborg, en roll där du kombinerar individstöd med nätverksbyggande och verksamhetsutveckling. Om tjänsten Som Karriärcoach på Eyes4work blir du en viktig del i arbetet med att stötta arbetssökande mot arbete eller studier. Du rapporterar till Regionchef Syd och arbetar både strategiskt och operativt för att etablera kontoret, attrahera deltagare och skapa starka samarbeten med arbetsgivare och partners i regionen. Det här är mer än en traditionell coachroll, det är en chans att ta nästa steg. Du får vara med på en spännande resa där du både får utveckla verksamheten och växa i din egen roll inom Eyes4work i region syd. Dina huvudsakliga ansvarsområden • Coacha och vägleda deltagare inom Rusta och Matcha mot arbete eller studier • Bygga och vårda relationer med arbetsgivare i Göteborg, skapa direktvägar till jobb och praktik • Arbeta aktivt med rekrytering av deltagare till Eyes4work • Delta i och planera marknadsaktiviteter såsom mässor och nätverksevent • Säkerställa administration, dokumentation och uppföljning enligt kvalitetsrutiner • Samarbeta med Arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare och andra aktörer • Bidra till ett resultatfokuserat team med högt engagemang och deltagarnytta i centrum Om dig som söker Vi söker dig som vill växa i en roll där du får kombinera coachning med nätverksbyggande och verksamhetsutveckling. Kanske arbetar du idag som handledare, coach eller i en annan roll inom omställning eller arbetsmarknadsinsatser. Du är lösningsfokuserad, initiativtagande och trivs med att ta ansvar. Du är också nyfiken, lyhörd och motiveras av att göra skillnad – både för individen och verksamheten. Vi ser att du har: • Erfarenhet från liknande roller inom Rusta och Matcha, arbetsmarknadsinsatser eller coaching • Ett starkt och aktivt nätverk bland arbetsgivare i Göteborg, gärna med dokumenterad erfarenhet av att skapa jobbmöjligheter • Förmåga att arbeta strategiskt och operativt i en uppstartsmiljö • Mycket god kommunikationsförmåga i svenska, i tal och skrift (andra språk, exempelvis arabiska, är meriterande) • Förmåga att arbeta strukturerat, resultatinriktat och självgående, men med en stark teamkänsla • Meriterande med utbildning inom HR, beteendevetenskap, arbetslivspedagogik eller motsvarande Krav Alternativ 1 • Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). • Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltid kan godkännas om den sammanlagda arbetstiden motsvarar två års heltid). Alternativ 2 • Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat. • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och gruppsykologi • Karriärvägledning Övriga krav • B-körkort samt tillgång till bil Övriga villkor Omfattning: Heltid, 08:00-17:00 Lön: Fast månadslön Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Om oss Eyes4work grundades med målsättningen att, tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners, skapa effektiva processer där matchning och rekrytering är viktiga delar. Vår ambition är att stötta individen på vägen mot ett nytt jobb eller vidare utbildning. Idag finns Eyes4work på cirka 60 orter i Sverige. Vårt uppdrag är att ge alla människor, oavsett bakgrund och behov, en möjlighet att ta nästa steg i karriären. Vi strävar efter en mångfaldsrik och inkluderande arbetsmarknad.
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På vår regiongemensamma enhet arbetar en liten arbetsgrupp på 5 medarbetare inom ett centraliserat kontrolluppdrag. Vi finns placerade på olika arbetsställen. Då vårt uppdrag växer söker vi nu 2–3 nya kollegor. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare inom detta nationella uppdrag kommer du att arbeta med olika typer av beslut för att förhindra felaktiga utbetalningar. En central del i arbetet är att ta emot och handlägga underrättelser från andra myndigheter tex ärenden där arbetsgivare eller arbetssökande inte längre uppfyller kraven för fortsatt ekonomiskt stöd. I arbetet krävs god analytisk förmåga, noggrannhet och effektivitet i handläggningen. Besluten vi hanterar handlar både om olika arbetsgivarstöd och aktivitetsstöd. I arbetet förekommer kontakt och samarbeten med andra avdelningar, lokalkontor och andra myndigheter. Vi söker dig som trivs med att göra bedömningar och fatta välgrundade beslut utifrån gällande regelverk. Du kommer att hantera omprövning av arbetsmarknadspolitiska program och insatser för arbetssökande samt beslut om lönestöd till arbetsgivare. Arbetet är i stora delar av administrativ och beslutsfattande karaktär. För att lyckas som arbetsförmedlare inom detta uppdrag ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Navigera och arbeta i flera system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Arbeta självständigt inom givna arbetsuppgifter Kommunicera med din närmsta chef och dina kollegor på distans Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsort är vid något av Arbetsförmedlingens kontor i landet. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans på viss del av din arbetstid när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Du är eller har varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen under minst två år, samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Erfarenhet av att jobba med uppgifter av kontrollerande eller utredande karaktär Erfarenhet från att jobbat med beslut och/eller återkallande av olika insatser, program och lönestöd Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 28. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Kontakt: Klas Nordblom - SACO-s [email protected] (För frågor om tjänsten mellan 2025-06-27 - 2025-07-11) Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi. Vi söker nu två engagerade arbetsmarknadskonsulenter för att möta ett ökat behov. Tjänsterna är tillsvidareanställningar, provanställning kan komma att tillämpas. Om oss Enheten för Arbetsmarknad och Integration ingår i sektorn för Välfärd och omsorg. Vi arbetar med flera viktiga uppdrag som bidrar till att stärka individens möjlighet till egen försörjning. Våra huvudsakliga ansvarsområden är: • Mottagande av nyanlända • Sommarjobb för ungdomar • Kommunenernas aktivitetsansvar (KAA) • Uppsökande verksamhet för unga vuxna (16–24 år) som varken arbetar eller studerar • Stöd till arbetssökande som uppbär ekonomiskt bistånd Vi är drygt 20 engagerade medarbetare som arbetar tillsammans och i samverkan med andra enheter och aktörer. Vårt arbete är relationsbyggande och förebyggande, vi ser helheten hos varje individ. Om rollen Som arbetsmarknadskonsulent har du en central roll i att motivera och stödja individer mot arbete eller studier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Kartlägga deltagarnas kompetenser, erfarenheter och behov • Motivera och stödja individer i deras väg mot arbetsmarknaden eller utbildning • Planera, genomföra och följa upp insatser samt dokumentera dessa enligt gällande rutiner • Samverka med interna och externa aktörer, exempelvis Arbetsförmedlingen, utbildningsanordnare, näringslivet och civilsamhället • Planera och hålla i gruppaktiviteter för deltagare Kvalifikationer: Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och matchning mot arbete eller studier • Erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden • Kunskap om Arbetsförmedlingens insatser samt erfarenhet av att planera och hålla gruppaktiviteter (meriterande) Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är: • Relationsskapande – du är positiv, lyhörd och kommunikativ, och skapar förtroendefulla kontakter • Flexibel och förändringsbenägen – du anpassar dig efter verksamhetens behov och mål • Lösningsfokuserad – du har ett analytiskt och metodiskt arbetssätt och drivs av att nå resultat tillsammans med andra • Självständig och samarbetsinriktad – du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till samverkan Du behöver också trivas med att vara fysiskt närvarande på arbetsplatsen minst fyra dagar i veckan, då vårt uppdrag kräver nära kontakt med de arbetssökande och en aktiv dialog med kollegor. Att bygga relationer och lära känna deltagarna är avgörande för att kunna stödja dem vidare mot egen försörjning. Erfarenhet av samverkan med andra aktörer ses som meriterande. Anställningsvillkor • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse • Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb