Arbetsmiljöverket (Av) jobb

Lediga jobb hos Arbetsmiljöverket (Av)

Arbetsmiljöinspektör - myndighetsgemensam kontroll, Luleå

På Arbetsmiljöverket jobbar vi för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Avdelningen för myndighetsgemensam kontroll söker nu nya kollegor med organisatorisk placering på arbetsmiljöverkets kontor i Luleå. Du kommer i första hand att genomföra inspektioner inom ditt län och inom region nord, vilket innefattar Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Ditt nya arbete Att arbeta som arbetsmiljöinspektör på avdelningen för myndighetsgemensam kontroll innebär att inspektera arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Tillsammans med kollegor samverkar du med andra myndigheter och genomför myndighetsgemensamma- och egeninitierade kontroller för att motverka arbetslivskriminalitet. Förutom inspektion kan du delvis komma att arbeta med informationsinsatser till bland annat arbetsmarknadens parter. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att planera, genomföra och följa upp inspektioner, utifrån givna ramar, ute på arbetsplatser. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande övriga regler samt återkopplar till arbetsgivaren brister som framkommer vid inspektionen. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. I en stor del av ärendena fattar du som inspektör egna beslut utifrån delegation. Den statliga värdegrunden, tydlighet och trovärdighet genomsyrar ditt arbete. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning, tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav samanlagt tre år inom ett eller flera av arbetsområdena nedan: - Området tillfälliga arbetsplatser, med långa entreprenörskedjor och samordningsfrågor - Området logistik, med långa entreprenörskedjor samt samordningsfrågor - Området teknik - Området yrkeshygien, kemi, och mikrobiologi - Området myndighetsutövning En beskrivning av respektive arbetsområde finns när du går in under respektive annons på vår hemsida!   Du ska även: • Inneha B-körkort eftersom tjänsten innebär mycket resande med bil. Du behöver också känna dig trygg och bekväm med att köra bil. • Ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska muntligt. • Ha god IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att det för anställning finns krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning med bland annat registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen (2018:585). För att trivas och lyckas i rollen som arbetsmiljöinspektör är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du har ett inkluderande synsätt samt lätt för att skapa kontakter och samarbeta. Du är stabil som person, har en utvecklad personlig mognad och leder dig själv samt har förmågan att ställa krav och hanterar att bli ifrågasatt. Du har förmågan att sätta dig in i och analysera situationer, arbetar strukturerat och tar stort eget ansvar för att uppgifter utförs i tid och med hög kvalitet.Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • uppdrag inom arbetsmiljöområdet • samverkan med andra myndigheter • förändringsarbete • talar något annat språk än svenska och engelska Mer om oss och rollen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Inspektionerna kommer genomföras i första hand inom ditt län och din region men stöttning vid insatser kan ske både inom- och över enhetsgränserna. Arbetet bedrivs flera dagar i veckan ute på arbetsplatser och innebär tjänsteresor med bil eller kollektivt färdsätt. Ibland kan arbetet ske utanför vår normalarbetstid, övernattningar förekommer i olika omfattning beroende på avstånd. Under det första halvåret får du en internutbildning där en stor del av utbildningstiden är förlagd till Stockholmsområdet. Enheten innefattar tre regioner vilket innebär att en stor del av ledarskapet sker på distans. Arbetet på avdelningen är under uppbyggnad vilket innebär att förändringar samt justeringar i arbetssätt och arbetsformer komma att bli aktuella. • Mer information om generell inspektionsverksamhet finner du på av.se/inspektion • Mer information om Arbetslivskriminalitet finner du på av.se/arbetslivskriminalitet • Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/Jobba-hos-oss/ Så rekryterar vi Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer sker mellan v. 21 och v. 24. Tillträde till tjänsten är den 2 oktober 2024 i samband med att den interna tillsynsutbildningen startar. Vi ber dig att skicka in din ansökan på svenska. Vi välkomnar frågor såväl före som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås på telefon via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Läs mer om Arbetsmiljöverkets roll och uppdrag på www.av.se Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast 2024-05-17

29 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Arbetsmiljöinspektör - myndighetsgemensam kontroll, Umeå

På Arbetsmiljöverket jobbar vi för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Avdelningen för myndighetsgemensam kontroll söker nu nya kollegor med organisatorisk placering på arbetsmiljöverkets kontor i Umeå. Du kommer i första hand att genomföra inspektioner inom ditt län och inom region nord, vilket innefattar Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Ditt nya arbete Att arbeta som arbetsmiljöinspektör på avdelningen för myndighetsgemensam kontroll innebär att inspektera arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Tillsammans med kollegor samverkar du med andra myndigheter och genomför myndighetsgemensamma- och egeninitierade kontroller för att motverka arbetslivskriminalitet. Förutom inspektion kan du delvis komma att arbeta med informationsinsatser till bland annat arbetsmarknadens parter. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att planera, genomföra och följa upp inspektioner, utifrån givna ramar, ute på arbetsplatser. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande övriga regler samt återkopplar till arbetsgivaren brister som framkommer vid inspektionen. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. I en stor del av ärendena fattar du som inspektör egna beslut utifrån delegation. Den statliga värdegrunden, tydlighet och trovärdighet genomsyrar ditt arbete. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning, tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav samanlagt tre år inom ett eller flera av arbetsområdena nedan: - Området tillfälliga arbetsplatser, med långa entreprenörskedjor och samordningsfrågor - Området logistik, med långa entreprenörskedjor samt samordningsfrågor - Området teknik - Området yrkeshygien, kemi, och mikrobiologi - Området myndighetsutövning En beskrivning av respektive arbetsområde finns när du går in under respektive annons på vår hemsida!   Du ska även: • Inneha B-körkort eftersom tjänsten innebär mycket resande med bil. Du behöver också känna dig trygg och bekväm med att köra bil. • Ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska muntligt. • Ha god IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att det för anställning finns krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning med bland annat registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen (2018:585). För att trivas och lyckas i rollen som arbetsmiljöinspektör är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du har ett inkluderande synsätt samt lätt för att skapa kontakter och samarbeta. Du är stabil som person, har en utvecklad personlig mognad och leder dig själv samt har förmågan att ställa krav och hanterar att bli ifrågasatt. Du har förmågan att sätta dig in i och analysera situationer, arbetar strukturerat och tar stort eget ansvar för att uppgifter utförs i tid och med hög kvalitet.Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • uppdrag inom arbetsmiljöområdet • samverkan med andra myndigheter • förändringsarbete • talar något annat språk än svenska och engelska Mer om oss och rollen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Inspektionerna kommer genomföras i första hand inom ditt län och din region men stöttning vid insatser kan ske både inom- och över enhetsgränserna. Arbetet bedrivs flera dagar i veckan ute på arbetsplatser och innebär tjänsteresor med bil eller kollektivt färdsätt. Ibland kan arbetet ske utanför vår normalarbetstid, övernattningar förekommer i olika omfattning beroende på avstånd. Under det första halvåret får du en internutbildning där en stor del av utbildningstiden är förlagd till Stockholmsområdet. Enheten innefattar tre regioner vilket innebär att en stor del av ledarskapet sker på distans. Arbetet på avdelningen är under uppbyggnad vilket innebär att förändringar samt justeringar i arbetssätt och arbetsformer komma att bli aktuella. • Mer information om generell inspektionsverksamhet finner du på av.se/inspektion • Mer information om Arbetslivskriminalitet finner du på av.se/arbetslivskriminalitet • Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/Jobba-hos-oss/ Så rekryterar vi Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer sker mellan v. 21 och v. 24. Tillträde till tjänsten är den 2 oktober 2024 i samband med att den interna tillsynsutbildningen startar. Vi ber dig att skicka in din ansökan på svenska. Vi välkomnar frågor såväl före som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås på telefon via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Läs mer om Arbetsmiljöverkets roll och uppdrag på www.av.se Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast 2024-05-17

29 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Verksamhetsutvecklare till avdelningen för inspektion

Vill du jobba för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då är det här något för dig! Arbetsmiljöverket söker nu en erfaren verksamhetsutvecklare med bredd. Här får du jobba med ett samhällsviktigt uppdrag i en kunskapsintensiv organisation med en inkluderande och vänlig kultur. Ditt nya arbete Staben på avdelningen för inspektion leder, förvaltar och utvecklar rutiner och arbetssätt för att förbättra och effektivisera processer och system på avdelningen. I rollen som verksamhetsutvecklare deltar du i metodutvecklingsarbete som syftar till en enhetlig, effektiv och rättssäker handläggning på avdelningen. Du driver olika uppdrag och tar fram beslutsunderlag åt ledningen. Uppdragen är av olika karaktär till exempel internt utvecklingsarbete, regeringsuppdrag eller interna remisser samt synpunkter på förslagna yttranden över externa remisser. I arbetet medverkar du i systemutveckling och systemförvaltning utifrån inspektionsverksamhetens verksamhetsbehov. Du är också med och leder och samordnar arbetet i olika grupper som staben ansvarar för, såsom tillsynsutbildningen, inspektörsrekryteringen och de administrativa nätverken. Arbetet innebär samverkan med medarbetare på andra avdelningar och enheter liksom med media och andra myndigheter. I rollen medverkar du till att avdelningen ska kunna bidra i utvecklingsarbete och inriktning enligt strategiska verksamhetsplanen och helheten för Arbetsmiljöverket inom ramen för inspektionsavdelningens uppdrag. Din bakgrund - krav • Högskoleutbildning om minst 180 nya högskolepoäng eller 120 gamla högskolepoäng. • Flera års erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling eller flera års erfarenhet av projektledning. • Mycket goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint. • Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift i svenska språket. • B-körkort. Meriterande: • Medverkat i IT-relaterad systemutveckling för verksamhetsstöd. • Erfarenhet av metod- och kvalitetsutvecklingsarbete. För att lyckas i rollen är du analytisk och en god problemlösare. Du har förmåga att planera och driva förändrings- och utvecklingsinsatser utifrån kort- och långsiktiga mål. Du söker självständigt utmaningar inom arbetet och frågar efter stöd vid behov. Vidare har du har lätt för att samarbeta med andra och du kommunicerar tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Mer om oss och rollen I staben är vi nio medarbetare varav åtta är verksamhetsutvecklare. Staben behöver ha en väl sammansatt, bred och tillräckligt djup kompetens för att klara uppdragen med bibehållen balans mellan krav och resurser. Vi är placerade vid våra olika kontor i landet. Totalt vid avdelningen för inspektion är vi cirka 300 medarbetare. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och kan placeras vid något av våra 12 kontor. Vi tillämpar provanställning på sex månader. Arbetsmiljöverket strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete några dagar per vecka, där verksamheten tillåter och för de som önskar. Så rekryterar vi Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering och ber dig därför att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer planeras från vecka 22. För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon 010-730 90 00. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00. Välkommen med din ansökan senast den 20 maj 2024.   Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Sakkunnig inom berg- och gruvarbete samt sprängning

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Vill du använda ditt engagemang och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Ditt nya arbete Vi söker en sakkunnig handläggare inom berg- och gruvarbete samt sprängning till avdelningen för regler, marknadskontroll och internationella frågor. Ditt arbete kommer att ha fokus på förebyggande arbetsmiljöfrågor tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Du kommer att utveckla vårt arbete med föreskrifter, standarder och inspektionsstöd. Mycket av arbetet genomförs i projektform och genom samarbete med andra myndigheter, arbetsmarknadens parter och branschorganisationer. Enheten för användarregler har en viktig roll när det gäller att synliggöra och lyfta fram säkerhetsfrågor ur arbetsmiljösynpunkt när det gäller exempelvis byggnads- och anläggningsarbete och användning av olika typer av arbetsutrustning. Som sakkunnig kommer ditt mål vara att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Du kommer att arbeta med utveckling av föreskriftstexter och information för att stödja det förebyggande arbetsmiljöarbetet i första hand inom berg- och gruvarbete samt sprängning. En annan viktig arbetsuppgift blir att föra en dialog externt för att motivera de olika aktörerna att satsa på åtgärder som ger bättre arbetsmiljö. I dessa sammanhang kommer du att samverka med verkets övriga avdelningar och med externa aktörer. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • relevant högskoleutbildning om minst 120 gamla respektive 180 nya högskolepoäng (t.ex. högskole- eller civilingenjör inom bergteknik eller geoteknik eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • erfarenhet av berg-, gruv- eller sprängarbete • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska. Det är meriterande om du även har arbetat med:  • byggnads- eller anläggningsarbete • projektledning • standardiseringsarbete • myndighetsutövning. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt. Du har god analytisk förmåga, och kan planera och organisera ditt arbete väl. Vidare ser vi också gärna att du har ett inkluderande synsätt, har lätt för att skapa kontakter och samarbeta med andra samt bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer om oss och rollen Enheten för användarregler, som du kommer att tillhöra, består av 15 kunniga och engagerade kollegor. Tillsammans ska vi bidra till att förebygga olyckor och skador i arbetslivet. Enheten leds av Niclas Nyberg som genom sitt ledarskap ger dig mandat till att utveckla interna processer och ditt medarbetarskap. För honom är det prioriterat att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Dina blivande kollegor brinner för sitt uppdrag, är generösa med att dela med sig av sina kunskaper och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna men kan också placeras på någon annan ort där Arbetsmiljöverket har kontor. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. På våra kontor har vi både aktivitetsbaserade och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete och hybridmöten. Mer om oss och våra förmåner finner du här! Så rekryterar vi Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Har du frågor om rollen kontaktar du rekryterande chef, tf. Enhetschef Niclas Nyberg och frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-partner, Hampus Cramborn. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00. Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?  Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2024!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sakkunnig inom belastningsergonomi

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.  Vi hjälper arbetsgivare att uppfylla de krav genom att, med arbetsmiljölagen som grund, ta fram regler, inspektera arbetsplatser och sprida kunskap om arbetsmiljöfrågor. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Ditt nya arbete Som sakkunnig kommer du att ha omväxlande arbetsuppgifter inom området belastningsergonomi. Det kan handla bland annat om att • omvärldsbevaka och analysera utvecklingen på landets alla arbetsplatser inom våra områden • utforma och följa upp våra föreskrifter och allmänna råd • ta fram vägledande material • utgöra sakkunnigt stöd till andra handläggare, jurister och arbetsmiljöinspektörer på myndigheten • svara på remisser från departement och andra myndigheter. På enheten Människa och omgivning arbetar vi med frågor inom hälsa, säkerhet och inomhusmiljö såsom exempelvis systematiskt arbetsmiljöarbete, utformning av arbetsplatser, arbetsanpassning, ergonomi, organisatorisk och social arbetsmiljö, medicinska kontroller. Vi är en del av avdelningen för regler, marknadskontroll och internationella frågor. Vi medverkar som svenska representanter vid utarbetande av EU-direktiv och standarder. Vi stöttar och medverkar vid arbetsmiljöinspektioner. I arbetet ingår även att företräda myndigheten i exempelvis möten med arbetsmarknadens parter och intressenter, att besvara frågor från massmedia t.e.x. i intervjuer. Hos oss får du tillgång till kollegor som tillsammans utgör en bred och hög kompetens inom arbetsmiljöområdet. Som sakkunnig ergonom samarbetar du nära två kollegor med spetskompetens inom området. Din bakgrund  Rollen kräver att du har: • Examen från universitet eller högskola om minst 180hp samt examen från påbyggnadsutbildning inom ergonomi och MTO om 60 hp eller motsvarande. • Erfarenhet av praktiskt arbete inom ergonomiområdet. • Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. • God förmåga att uttrycka sig på engelska i tal och skrift.  Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av praktiskt arbete inom området kognitiv ergonomi. • Erfarenhet av praktiskt arbete inom området synergonomi. • Kunskap om människa-datorinteraktion. • Kunskap om arbetsmiljölagstiftningen. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god komunikativ förmåga och kan förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt. Du drivs av att finna lösningar på komplexa frågor och fokusera på att nå resultat. Du har god analytisk förmåga, och kan planera och organisera ditt arbete väl. Vidare ser vi också gärna att du är en lagspelare, har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med andra samt bidrar till en positiv atmosfär. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).  Vad vi erbjuder dig Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor både har aktivitetsbaserade och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete. Mer om oss och våra förmåner finner du på av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor. Så rekryterar vi Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer sker från vecka 20. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?  Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-12!

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024