Fritidsledare till Kalifornia mötesplats

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Fritid Helsingborg arbetar för att skapa ett rikt och varaktigt fritidsutbud för alla i Helsingborg. Det gör vi genom att erbjuda attraktiva fritidsgårdar och mötesplatser, öppna och tillgängliga idrottsanläggningar, spännande evenemang och upplevelser och stöd till föreningslivet i staden. Att jobba på Skol- och fritidsförvaltningen Om arbetsplatsen På våra fritidsgårdar och mötesplatser arbetar vi mot mål i linje med vad nämnden beslutat och verksamhetens utveckling. Denna tjänst utgår från mötesplats Kalifornia som riktar sig för ungdomar mellan 16–25 år. Vi jobbar för hög delaktighet och inflytande av ungdomarna som besöker vår verksamhet. Vi arbetar utifrån ungdomens fria tid vilket innebär att vi arbetar kvällar och helger. Vi samarbetar med skola, föreningslivet och andra förvaltningar i staden. Vi är medlemmar i KEKS nätverk. Se mer info här.  Arbetsuppgifter Är du drivande i ungdomsfrågor och vill arbeta med ungdomars delaktighet på olika sätt. Vi söker personer som tror på ungdomarnas egen förmåga. Du är villig att lära dig nya saker utifrån nya ungdomstrender och kunskap som behövs för att utveckla verksamheten.    Vi arbetar för att skapa en trygg, attraktiv, kreativ och stimulerande miljö för våra ungdomar. En del av våra utmaningar är att hitta nya metoder och förhållningssätt för att nå ut till ungdomar, samt coacha och stödja dessa i planering och genomförandet av aktiviteter och evenemang av olika slag. Arbetet är en spännande kombination av samverkan och självständigt arbete samt ansvar. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla fritidsverksamheten med ungdomsperspektivet som utgångspunkt. Att arbeta för Fritid Helsingborg innebär att du kan ha hela staden som arbetsplats och möta människor i alla åldrar. Vi söker dig som ser förändringsarbete som en utmaning och vill vara med och skapa framtidens verksamhet. Verksamheten kräver att du kan leda, planera och utvärdera ditt eget arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen inom fritidsledarutbildning, socialpedagogisk- eller hälsopedagogisk utbildning. Praktisk erfarenhet av arbete med ungdomsinflytande, studioteknik eller arrangemang är meriterande. Stor vikt läggs vid att du är initiativrik, drivande, kreativ och har förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du nyfiken, engagerad och nytänkande med stor förmåga att samverka och skapa engagemang hos ungdomar. Du är serviceinriktad och lägger stort värde i bemötandet och arbetar på ett systematiskt sätt för att nå resultat. Du är även bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du har mycket god IT-vana och god kompetens i Officepaketet och i att arbeta med sociala medier. Erfarenhet av praktiskt arbete med ungdomar och B-körkort är ett krav. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-26 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid. Kvälls- och helgtjänstgöring 100%  Tillträdesdatum: 2024-08-19 eller enligt överenskommelse  Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 tjänst på 100% I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Stödassistent till Maria Sol

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen Socialpsykiatrin tillhör verksamhetsområde Vuxen och vänder sig till vuxna personer med långvariga psykiskt funktionsnedsättningar samt missbruk- och/eller psykosociala svårigheter. Verksamheten bedriver boenden med särskild service jml. Socialtjänstlagen för personer med långvariga psykiska funktionsnedsättningar. Nu söker vi en ny engagerad kollega till vårt boende Maria Sol. Maria sol är ett BSS-boende, boende med särskild service, med 22 platser för våra äldre brukare med psykiska funktionsnedsättningar. Då boendet riktar sig till personer över 55 år förekommer det en hel del omvårdnadsarbete. Arbetsgruppen på Maria Sol består av 19 medarbetare varav 5 av dessa arbetar natt. Arbetsuppgifter I uppdraget innebär det att vara ett socialt, pedagogiskt och praktiskt stöd till våra boende. Detta betyder att vi ska bidra till att våra boende ska få livskvalitet och känna trygghet genom individanpassat stöd och service. Genom stödet ska våra brukare få förutsättningar för ett självständigt liv och möjlighet att ta del av samhällets välfärd. Arbetsuppgifterna som utförs innefattar socialt stöd, aktivering och motivationsarbete. Du utför basala insatser såsom stöd vid städ, tvätt, personlig hygien, kost och måltidsplanering. Du kommer även att arbeta med motivationsarbete tillsammans med de boende som till exempel kan vara aktiviteter som fysisk träning, gå på biblioteket eller bussträna. HSL-insatser i samverkan med och på delegering av sjuksköterska förekommer. I arbetsuppgifterna är det ett krav att man utför delegerade uppgifter. I din roll som Stödassistent är du handläggarens förlängda arm i beslutsprocessen, vilket innebär att du dokumenterar händelser i våra boendens vardag och följer upp utredningar i samråd med handläggaren.   Arbetet är förlagt enligt rörlig arbetstidsmodell, på schema såväl dag, kväll och helg. Ensamarbete kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som är positiv, initiativrik och kan arbeta både självständigt och i team. Du ska ha ett rehabiliterande synsätt och måste kunna skapa trygghet, ha ett gott bemötande, vara kreativ och modig samt se till helheten. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du: • vara utbildad undersköterska, gärna med psykiatri-inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig • ha erfarenhet av psykiatrisk vård och omvårdnad och/eller socialpsykiatri i någon form via arbete • ha B-körkort och vilja köra bil • kunna utföra delegerade uppgifter • ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För att lyckas i ditt uppdrag är du en person som: • har en hög social kompetens med god självinsikt och du ser bemötande, tillit och delaktighet som viktiga faktorer • är uthållig och har tålamod samt förmågan till ett lågaffektivt bemötande • har god förmåga till samverkan. Erfarenhet av arbete inom missbruk är meriterande, men det är inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Erfarenhet krävs. Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-20 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Lärare i musik till Västra Berga Skola

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Västra Berga skola är åk F-9 grundskola samt Anpassad grundskola åk 1-9. Vi har ca 330 elever och 80 medarbetare. Vi är en resursstark skola med en vilja och förmåga att förändra och utveckla vår verksamhet. Skolan ligger i gångavstånd från Maria Station och stadsbussen stannar strax utanför.  Vi på Västra Berga skola ser oss tillhöra ett globalt sammanhang där vår verksamhet präglas av allas lika värde. Med tillgänglig lärmiljö, demokratiskt förhållningssätt och samhörighet skapar vi förutsättningar för ett hållbart lärande. Detta kännetecknas av elevernas lust att lära som vi skapar genom delaktighet, höga förväntningar och ett tydligt sammanhang. På Västra Berga anser vi att kommunikation är en förutsättning för tillgänglig lärmiljö, likvärdig utbildning och social gemenskap. Eleverna utvecklar sitt egna jag i ett kommunikativt sammanhang. Kommunikation är därför inte bara ett medel utan ett mål för verksamheten. Vi söker nu en engagerad och innovativ lärare i musik till vår skola. Du kommer undervisa elever i grundskolan och anpassad grundskola Som lärare i musik kommer du att spela en central roll i att skapa en inkluderande och stimulerande lärmiljö för alla våra elever. Vi strävar efter att erbjuda varje elev ett livslångt lärande samt möta deras olika behov och främja deras självständighet och kunskapsutveckling. Vi ser det som meriterande om du har fler ämneskombinationer.  Ansvarsområden: Pedagogisk planering: Utveckla och genomföra pedagogiska aktiviteter som är anpassade till gruppen och elevens individuella behov. Inkluderande miljö: Skapa och upprätthålla en inkluderande och stödjande lärmiljö där varje elev känner sig välkommen och respekterad. Samarbete med föräldrar: Aktivt samarbeta med föräldrar för att skapa en holistisk och sammanhängande kunskapsutveckling för varje elev. Utvärdering och uppföljning: Följa upp och utvärdera elevernas framsteg, och vid behov, anpassa undervisningen för att möta ett föränderliga behov. Professionell utveckling: Fortsätta din egen professionella utveckling genom att hålla dig ajour med ny forskning samt uppdaterad dig kring framgångrika undervisningsmetoder inom anpassad grundskola. Kvalifikationer: Legitimerad lärare i musik med relevant utbildning och erfarenhet. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att skapa positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. Flexibilitet och kreativitet i planering och genomförande av undervisningen. Engagemang för och kunskap om barns individuella behov. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för att skapa en inkluderande och anpassad lärmiljö alla våra elever.   Övrig information Sista ansökningsdag:  240519 Anställningsform: Tillsvidareanställning, ferietjänst Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: 240805  Antal tjänster: 1 Intervjuer: Vi kommer intervjua löpande under rekryteringen och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så tveka inte med din ansökan! Välkommen in med din ansökan. I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetsförvaltare

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Fastighetsförvaltningen med sina 65 medarbetare ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Fastighetsförvaltningen driver byggnadsprojekt och bistår övriga förvaltningar i lokalförsörjningsprocessen. Lokalerna skall vara ändamålsenliga och förvaltas med låg miljöbelastning och låga driftskostnader. Verksamheten drivs som en resultatenhet med ett långsiktigt hållbart tidsperspektiv och i konkurrens med andra aktörer. Lokalerna upplåts på affärsmässiga villkor med tydliga hyresavtal och med marknadsliknande hyra. Fastighetsförvaltningen är en utpräglad beställarorganisation. Fastighetsförvaltningen har egen kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning, administration samt teknik, säkerhet och miljö. Tjänster därutöver upphandlas i konkurrens. Fastighetsförvaltningen förvaltar 270 lokalobjekt med en totalyta på drygt 700.000 m2 samt 600 bostäder med en yta om 25 000 m2, med ett bokfört värde på totalt 4 500 mnkr. Vi omsätter 1.000 mnkr och investerar för 500-600 mnkr per år. Som teknik förvaltare ingår man i fastighetsavdelningen och förvaltarenheten som företräder förvaltningen som fastighetsägare. I rollen som teknisk förvaltare ansvar du övergripande för fastighetstekniken i ditt tilldelade fastighetsbestånd som du delar med två fastighetsförvaltare. Den löpande fastighetsdriften är upphandlad och sköts av externt driftsbolag. Fastigheterna består i huvudsak av förskolor, skolor, idrottsanläggningar och olika typer av vårdboenden, men också kulturfastigheter så som Rådhuset, Kärnan och Sofiero. Majoriteten av hyresgästerna är interna inom Helsingborgs Stad, men det finns även en hel del externa hyresgäster som till största delen består av privata skolor och förskolor. Vi har som målsättning att vara Sveriges smartaste fastighetsutvecklare med fokus på effektiva verksamhetslokaler. Då vårt uppdrag växer har vi nu behov av att tillsätta ytterligare en teknisk förvaltare i vårt team. Arbetsuppgifter Den tekniska förvaltaren ansvarar för all teknik inom tilldelat fastighetsbestånd och förväntas ha god kunskap om den tekniska statusen. Det innebär att ta fram, planera och följa upp underhållsplaner inom det fastighetstekniska området och prioritera tillsammans med fastighetsförvaltare. I uppdraget ingår också att följa upp energiförbrukning och ta fram förslag på energibesparande åtgärder kopplade till teknik. Den tekniska förvaltaren har stor delaktighet i uppföljning av driftsbolagen och ska vara delaktig på driftsmöten, samt vara ute i fastigheterna tillsammans med driftsbolagen och göra stickprovskontroller, för att på så vis se till så att leverans sker utifrån avtalet. Det ingår även i rollen som teknisk förvaltare att vara delaktiga i projekt samt att driva mindre projekt när tid finns. Den tekniska förvaltaren ska vara uppdaterad i regelverk kopplat till fastighetsteknik, samt se till att fastighetenssystemet Vitec är uppdaterat inom det tekniska området. I rollen som teknisk förvaltare har du kontakt med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer. Du förväntas bidra aktivt till ett gemensamt, smart och innovativt arbetssätt med en positiv attityd. I rollen ingår också ett gemensamt ansvarstagande i framtagande av nya rutiner, prioriteringar och omvärldsbevakning för att på bästa sätt nå gemensamma mål och alltid vara i framkant. Du arbetar tätt ihop med fastighetsförvaltaren som har det övergripande ekonomiska ansvaret, samt med övriga kompetenser på avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • högskoleutbildning eller liknade inom fastighetsteknik • minst några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen • goda kunskaper inom fastighetsteknik gärna inom specifik disciplin • erfarenhet från fastighetsdrift- och entreprenadverksamhet är meriterande Som person vill vi att du: • är positiv, driven, engagerad, ansvarsfull och noggrann • har lätt för att skapa kontakter och har en god samarbetsförmåga • har ett service- och målinriktat arbetssätt och du kan se verksamheten ur ett helhetsperspektiv • har förmåga att utveckla rutiner och bidra till avdelningens och förvaltningens utveckling • har ett förhållningssätt som är affärsmässigt samt har förståelse och respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga kollegor. Låter detta som en spännande tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!   Övrig information Sista ansökningsdag:  20240519 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Verksamhetscontroller med drivkraft

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. För oss är våra kunder det viktigaste och vi arbetar för att ha kundens fokus och inte bara kunden i fokus. Nu söker vi en drivande verksamhetscontroller som, tillsammans med oss, kan fortsätta vår gemensamma utveckling mot en ännu proffsigare stödfunktion.  Arbetsbeskrivning Som verksamhetscontroller är ditt huvudsakliga uppdrag att arbeta med utveckling och olika utredningsuppdrag. Du kommer också att fungera som ekonomicontroller till viss del. Arbetet är varierat utifrån att du kommer att navigera från att vara ett kreativt bollplank till dina kollegor men också att ta dig an prognosarbete som sträcker sig över längre cykler samt större sällanprojekt.    I din roll kommer du att arbeta med att utveckla och processleda förvaltningens verksamhetsstyrning utifrån stadens styrmodell. Du driver också den fortsatta utvecklingen av vårt beslutsstödsystem så att det blir ett effektiv och värdefullt verktyg. Våra verksamheter kommer att växa, bland annat utifrån den demografiska utvecklingen och en viktig arbetsuppgift blir att säkerställa att vi har bra prognosunderlag för vår långsiktiga planering. För rätt person finns det möjlighet att påverka inriktningen på tjänsten genom att identifiera var vi bäst kan göra stor skillnad för dem vi finns till för. Här kommer tidigare erfarenheter i en liknande roll kunna skapa goda förutsättningar till den skillnaden, på riktigt.     Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Vi söker dig som har en ekonomexamen och har arbetat flera år inom området.   Du behöver ha erfarenhet av förbättringsarbete och utvecklingsprojekt och därför är det viktigt att du har vana av att driva projekt. Vi vill också att du ska vara van vid att arbeta förbättringsaktivt med digitalisering. Din förmåga att se hur vi kan arbeta effektivt både med våra verktyg och i våra uppdrag är stor. Din skicklighet i att självständigt förflytta dig från problembeskrivning till en lösning är en framträdande kompetens hos dig.   Som person har du lätt för att skapa relationer och förtroende hos kollegor, medarbetare och chefer. Ditt naturliga förhållningssätt att med enkla och pedagogiska medel få andra att förstå ekonomi är särskilt utvecklat. Du kanske till och med får andra att tycka att ekonomi är intressant.   För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk i din ansökan.   Övrig information Sista ansökningsdag: 2024 05 19 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Familjebehandlare till Stödboende

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen För att möjliggöra hemmaplanslösningar har vi HVB och stödboende platser för barn och unga i Helsingborg stad. Du kommer att tillhöra verksamhetsområde Boende inom Socialförvaltningen. Stödboendeverksamheten består av 17 platser som är i form av lägenheter för ungdomar i åldern 16-20. Hälften av lägenheterna är samlade i ett bostadsområde och har närhet till personallägenhet. Resterande lägenheter är utspridda i Helsingborg stad. Arbetet med ungdomarna varierar utifrån ungdomens behov, vilket kan innebära allt mellan intensivare behandlingsinsatser till endast uppföljning i lägenheten tillsammans med ungdomen. Våra HVB och Stödboendet tar emot både pojkar och flickor med bland annat psykosocial problematik, begynnande missbruk eller efterbehandling och arbetar aktivt med familj och nätverk. Vi har ett tätt samarbete mellan våra boende och personalgrupperna hjälps åt vid behov. Nu söker vi nya kollegor till Stödboendet. Intervjuer kommer att ske 27 maj och 7 juni. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som Familjebehandlare i Stödboendet har du ett roligt, varierande och utmanade arbete med stora möjligheter att påverka arbetet både i vardagen men även på längre sikt. Vi arbetar för att ungdomen ska få en fungerande vardag, där struktur, sysselsättning och en meningsfull fritid är några delar. Vi arbetar även för att ungdomen ska ha någon form av kontakt/relation med sin familj/nätverk så långt det är möjligt. Arbetet kan bland annat innebära familjesamtal men även enskilda samtal. Som Familjebehandlare har du i uppdrag att vara kontaktperson till några av ungdomarna, vilket innebär att du är sammanhållande när det gäller behandlingsarbetet och de kontakter som behöver tas runt ungdomen. Utifrån ungdomens vårdplan tar du fram mål tillsammans med ungdomen och dennes familj, vilket dokumenteras i en genomförandeplan. Dokumentationen sker i journalsystemet Journal Digital. I arbetet förekommer även en del praktiska arbetsuppgifter, motsvarande sådant som förekommer i ett hem. Omfattning: 90 % med schemalagd arbetstid dag, kväll och helg.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: • socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. • erfarenhet av socialt arbete med barn och unga inom HVB och/eller Stödboende är meriterande. • erfarenhet inom missbruk, nätverksarbete, psykiatri och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning är meriterande • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datorvana, meriterande om du har erfarenhet av Journal Digital. • körkort och kör bil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi är intresserad av dig som har: • god förmåga att skapa relationer, samarbeta och verka för ett öppet klimat och ett serviceinriktat förhållningssätt. • ett förhållningssätt där du arbetar för att det sociala arbetet har klientens behov i centrum med fokus på delaktighet för ungdomarna samt deras familjer. • förmåga att hantera situationer i stunden så väl som att arbeta långsiktigt och strukturerat i ett behandlingsuppdrag. • ett handlingskraftigt förhållningssätt och vågar vara öppen för att söka och prova nya lösningar. Förmåga att leda dig själv och att arbeta självständigt. • utbildning i MI, RePulse, systemteori, missbruk, Steg 1 utbildning samt utbildningar som är relaterade till självskadebeteenden är meriterande. Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-19 Anställningsform: 1 Tillsvidareanställning och 1 föräldravikariat Omfattning: 90%, schematjänstgöring inklusive kvällar och helger Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare samt vikariat på ca 1 år Antal tjänster: 2 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Undersköterska till hemvård Syd 2

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Vi söker nu fler engagerade undersköterskor, som trivs med att arbeta på dagtid eller kvällstid. I hemvård Syd 2 arbetar vi hos kunder boende i Rydebäck, Vallåkra och Bårslöv.  Hemvård Syd består av tre enheter: Syd 1, Syd 2 och Syd 3. Alla tre enheter utgår från samma lokal på Landskronavägen 23, vilket gör det naturligt att ha ett nära samarbete med varandra.  Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Som undersköterska hos oss arbetar du med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Du utgår från enhetens lokal och förflyttar dig med bil, på egen hand eller samåker med kollegor, till områdena och kundernas hem och följer ett arbetskort.  Att förflytta sig med cykel kan förekomma i närområdet. Vårt arbetssätt präglas av ett salutogent synsätt, vilket innebär att ge personligt stöd utifrån individuella behov och förutsättningar i kundernas hem. Som undersköterska arbetar du främst på egen hand och ger omsorg i form av personlig omvårdnad, stöd vid måltider, social samvaro med mera. Du utför också insatser som delegerats av sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut, såsom träningsinsatser, medicinöverlämning och såromläggning. Du arbetar i team med de olika professionerna.  I ditt arbete använder du olika digitala hjälpmedel och din arbetstelefon ett viktigt arbetsredskap. Förutom att svara på larm och telefonsamtal använder du den även för att hitta bland annat arbetskort och rutiner. Vi arbetar med fast omsorgskontakt och i arbetsuppgifterna ingår även dokumentation. Inom hemvården i Helsingborgs stad arbetar du på ett schema där arbetstiden är förlagd antingen på dag- eller kvällstid, men det schema du får kan komma att förändras om verksamhetens behov ändras. Nu söker vi medarbetare både för schema på dagtid, med arbetstid 06:45-15:15, och även medarbetare till kvällen, med arbetstid mellan 14:45 och 23:15. Arbetsdagarna är fördelade över veckans alla dagar samt varannan helg. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du bestämmer hur många procent du vill arbeta.  Kvalifikationer Som undersköterska i hemvården behöver du vara flexibel, kunna arbeta självständigt samt ha en god förmåga att samarbeta med kollegor för att lösa oförutsedda händelser som sker i det vardagliga arbetet. Som individ ser vi gärna att du är driven, brinner för äldreomsorg och vill vara med och utveckla verksamheten. Det är viktigt att du kan arbeta i ett högt tempo, då det periodvis sker mycket i verksamheten. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du: • vara utbildad undersköterska • ha grundläggande datorkunskaper och dokumentationsvana • vara villig att ta de delegeringar som är nödvändiga för att utföra ditt arbete • vara bekväm med att arbeta med olika digitala verktyg • ha B-körkort samt vara villig att köra i arbetet • ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i hemvården samt är bekant med Phoniro, LifeCare och APPVA. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Sista ansökningsdag: 2024-05-26 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid eller enligt önskad sysselsättningsgrad Tillträde: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 2 till dagen och 1 till kvällen Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare i SO, årskurs 7-9, till Anneroskolan

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Om arbetsplatsen  Anneroskolan är en grundskola med drygt 300 elever i åk F-9. Vi har höga förväntningar på våra anställda och vi finns där för våra elever. Vi är en omtänksam skola, där elever och lärare trivs. Våra elever har studiero på lektionerna och lär även på rasten genom våra planerade rastaktiviteter. Det stärker också vår gemenskap och skapar förutsättningar för varje elev att bli sitt bästa jag. Vår skola ligger i nära och natursköna miljöer. Hit är det enkelt att gå, cykla eller åka med buss. Vi är precis i uppstarten av vårt utvecklingsarbete som handlar om att lära oss mer om hur vi arbetar med psykisk hälsa. Som lärare är ditt inflytande tillsammans med eleverna en stor del av detta.  Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i samtliga SO-ämnen på högstadiet. I tjänsten ingår mentorskap för en klass på högstadiet. För att lyckas hos oss ingår ett nära samarbete med kollegorna i arbetslaget och med skolledningen. Vi lägger stor vikt vid att dokumentera och följa upp din undervisning i syfte att utveckla lärande och skapa optimala förutsättningar för varje elev. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare med behörighet i samhällskunskap, historia, geografi och religion. Har du ytterligare behörigheter är det en fördel. Du har lätt för att skapa och utveckla lärande relationer med elever, vilket är en förutsättning för arbetet med mentorskapet. Vi vill att du ser samarbete med ledning och arbetslag som centralt och har djup insikt i skolans styrdokument. För vår verksamhet är dina personliga egenskaper av stor betydelse. Du behöver vara strukturerad och kunna arbeta självständigt. Du behöver kunna leda dig själv, prioritera och vara stresstålig. Intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.  Välkommen med din ansökan! Övrig information Sista ansökningsdag: 240517 Anställningsform: Ferietjänst Omfattning 100% Tillträdesdatum: 240805 Varaktighet: Tidsbegränsad anställning, 240805 - 241220 Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Socialsekreterare till utredning & uppföljning, Barn/unga och familj

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.  Har du ett genuint intresse för socialt arbete samt goda kunskaper om myndighetsutövning? Är du en kommunikativ och engagerad person med socionomexamen? Sök då jobbet som socialsekreterare hos en socialförvaltning i förändring!   Om arbetsplatsen Socialförvaltningen är mitt inne i en spännande resa där vi omformerar vår organisation. Att arbeta med myndighetsutövning hos oss innebär att du får möjlighet att vara en del av den utvecklande tid inom socialt arbete som ligger framför oss, i samklang med socialtjänstlagstiftningen. Du ingår i ett team inom barn, unga & familj med bred kompetens där vi månar om varandra. Gruppen, som består av ca 10 medarbetare, erbjuder en kamratlig miljö där humor och ett öppet klimat för dialog är en självklarhet. Du får en verksamhetsnära ledare och engagerade kollegor som kan stötta och introducera dig i arbetet och i organisationen, samt jurister och sakkunniga att tillgå. Förmåner som du kan ta del av är bl. a flextid, 3000 kr/år i friskvårdsbidrag, semesterväxling och förkortad arbetstid på sommaren. Dina framtida kollegor tycker att något av det bästa med jobbet är att man aldrig blir fullärd utan alltid kan, och behöver, utveckla och lära nytt. Gruppen är överens om att den största utmaningen med jobbet är att förstå att ingen kan göra allt men att alla kan göra något.   Arbetsuppgifter • Utreda barnets/den unges behov, föreslå insatser samt följa upp och utvärdera • Nära samarbete med barnet/den unge, föräldrarna, deras privata nätverk samt andra professionella nätverk • Nära samarbete med kollegor i andra delar av vår organisation t ex. familjebehandlingsenheten • Vara delaktig i att utveckla teamet, t ex. gällande arbetssätt • Delta i utvecklingsprojekt Allt arbete utgår ifrån BBIC - barns behov i centrum.   Kvalifikationer Som medarbetare hos oss behöver du ha; • Socionomexamen • Kunskap om, och förståelse för, de lagar och förordningar vi arbetar efter • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt god digital förståelse • B-körkort och vara villig att köra bil i tjänsten Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning mot barn och unga samt erfarenhet av socialt förändringsarbete inom socialtjänst. Det är även en fördel om du har kunskaper i BBIC, MI (motiverande samtal), Signs of Safety samt verksamhetssystemet Lifecare.   Personliga kvalifikationer; Du har ett genuint intresse för målgruppen och är en kommunikativ person med bra samarbetsförmåga. Du är skicklig på att bygga relationer och har ett tydligt och respektfullt bemötande. Du behöver vara trygg i dig själv och har modet att agera när situationen kräver det. Att du är strukturerad och har en förmåga att prioritera, analysera och reflektera är viktigt, likaså ett flexibelt arbetssätt.   Övrig information Sista ansökningsdag: 26 maj 2024 Anställningsform: 1 tillsvidareanställning med förbehåll till provanställning. Samt 1 vikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning.  Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare resp. vikariat Antal tjänster: 2   Arbetsprov kan komma att tillämpas i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare i ma/NO/Tk år 7-9 till Rydebäcksskolan

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Om arbetsplatsen  Rydebäcksskolan är en F-9 skola som ligger ca en mil söder om Helsingborg. Just nu har skolan drygt 950 elever. Skolan har till största delen nybyggda och nyrenoverade lokaler, vilket skapar fantastiska möjligheter för pedagogisk utveckling. Våra ledord Tillsammans - Ambition - Kunskap och Lyckas, andas och ger mening i verksamheten. Vi har ett förhållningssätt som utgår från att goda relationer skapar tillit och trygghet för alla. Lärande och utveckling sker tillsammans. Vi utgår från att alla människor vill och kan lyckas och menar att kunskap är de förmågor som krävs för att kunna hantera situationer och lösa uppgifter. För oss innebär ambition framåtanda, motivation och vilja att nå drömmar och mål. Våra elever har höga förväntningar både på sig själva och sina lärare. Eleverna vill ha utmaningar och studiero. Tillsammans skapar vi goda lärmiljöer för att alla våra elever ska kunna utvecklas till den stjärna som de faktiskt är. Vill du bli en del av vår stimulerande arbetsmiljö – välkommen till oss! Inför nästa läsår söker vi en ämnesbehörig medarbetare till vårt team på högstadiet - vi ser framemot din ansökan! Läs gärna mer på vår hemsida: https://rydebacksskolan.helsingborg.se/ Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår det att coacha, vägleda och inspirera våra elever för att kunna hjälpa dem mot en hög måluppfyllelse. Du kommer att ha ett nära samarbete med engagerade pedagoger på skolan och vara en del i ett arbetslag. Mentorsansvar ingår också i arbetet. Det är naturligt för dig att följa forskning och utveckling och föra in det i undervisningen. Din kunskap främjar kreativa och inkluderande lärmiljöer. Digitala verktyg används i undervisningen och det är viktigt att du ser digitaliseringens potential och utnyttjar denna. För ökad måluppfyllelse och den sociala sammanhållningen arbetar vi med kooperativt lärande och du kommer bli en viktig kugge i det arbetet. Vi har ett pågående utvecklingsarbete inom matematik som du kommer bli en del av.  Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i årkurs 7-9 i matematik, NO och teknik. Det är positivt med livserfarenhet och du som är nyutexaminerad eller i senare delen av din utbildning är intressant för oss, liksom du som har erfarenhet. Eftersom vi aktivt arbetar med kooperativt lärande ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av detta arbetssätt. Du har goda pedagogiska färdigheter och tar ansvar för din ämnesundervisningen men är även med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet i stort. Du är en tydlig och strukturerad ledare med god förmåga att skapa relationer med eleverna. För dig är det en självklarhet att samarbeta med dina kollegor både inom ämnesområdet men även med andra ämnen. Du visar intresse, respekt och förståelse för andra. Du ser olikheter som en tillgång och vill nå fram till allas unika förutsättningar. Du skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Din värdegrund speglar skolans läroplan och du har en genuin tro på att alla människor kan och vill utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. För dig är det också självklart att dela med sig av kunskap och erfarenheter. Du ser möjligheter och är flexibel med fokus att hitta bästa möjliga lösning. Du är van att använda digitala hjälpmedel för kommunikation, skapande och lärande. Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval.  Övrig information Sista ansökningsdag: 240505 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträdesdatum: 240805 Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024