Lediga jobb hos Ale kommun
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Är din stora passion att få elever att läsa? Vill du vara en del av en inspirerande och lärorik miljö? Har du ett starkt intresse för att stödja elever i deras lärande, informationssökning och kritiska tänkande? Då kan du vara den vi söker! Ale kommun söker en skolbibliotekarie som tillsammans med rektorer och personal i skolan, arbetar för att skolbiblioteket bidrar till ökad måluppfyllelse för våra elever i grund- och gymnasieskola. Verksamhetsområdet inom utbildningsförvaltningen i Ale kommun, där skolbibliotekarierna är anställda, startade upp hösten 2024 och har inriktningen social hållbarhet och barn- och elevhälsa. Verksamhetsområdet består av tvärgående områden såsom barn- och elevhälsa, flerspråkighet, studie- och yrkesvägledning, skolbibliotek, specialpedagogisk kompetens/särskild undervisningsgrupp och familjecentral. Arbetsuppgifter Som skolbibliotekarie har du ett viktigt pedagogiskt uppdrag som handlar om att stärka elevernas språkliga förmåga och kompetens inom informationssökning och värdering. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en skolbibliotekskollega och ni är viktiga drivkrafter för läsfrämjande insatser. Arbetet innebär många kontakter med elever och personal på skolorna och som skolbibliotekarie arbetar du med att bygga relationer med elever, pedagogisk personal, elevhälsopersonal och bibliotekarierna på folkbiblioteken i kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig med examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av biblioteksarbete med elever och pedagogisk personal och du är väl införstådd med läsningens roll för språkutveckling och litteracitetens roll för skolframgång. Du är väl förtrogen med olika genrer och texttyper för både yngre och äldre elever. Du brinner för arbetet med motivation till läsning oberoende av läsarens förmåga. I din roll stödjer du elever i behov av anpassad läsning genom att bland annat tillhandahålla anpassade och tillgängliga medier exempelvis tal- och ljudböcker, via det digitala biblioteket Legimus. En god digital kompetens behövs för att hantera skolans olika IT-system samt för att bedriva undervisning inom källkritik och nätetik. För att trivas i rollen som skolbibliotekarie hos oss behöver du vara både självgående och kunna ta egna initiativ, samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. Din pedagogiska förmåga är god och du är bekväm med att arbeta pedagogiskt inom ramen för bibliotekets verksamhet. B-körkort krävs. Vi erbjuder dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö i en verksamhet med engagerade kollegor. Då skolbibliotekarien tillhör ett nytt verksamhetsområde inom utbildningsförvaltningen och detta befinner sig i en nystartsfas, finns det stora möjligheter till att påverka riktning och fokusområden. Hos oss ingår du i ett nätverk med kommunens bibliotekarier, där du kan få både gemenskap och erfarenhetsutbyte. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vid ett eventuellt erbjudande om anställning ska du kunna uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och forma Ale kommuns framtid genom spännande och samhällsviktiga byggprojekt? Vi söker en engagerad och erfaren byggprojektledare som vill göra skillnad – på riktigt. Hos oss får du leda projekt från idé till verklighet och bidra till att våra invånare får tillgång till trygga, moderna och funktionella lokaler. Välkommen till Verksamhet Fastighet inom Serviceförvaltningen – här arbetar vi med hela livscykeln för kommunens lokaler, från planering till byggnation, förvaltning, drift och underhåll. Vi ansvarar för cirka 140 000 kvm lokalyta och våra "kunder" är Ale kommuns alla verksamheter – skolor, förskolor, vårdboenden och mycket mer. Vi är ett gäng på drygt 60 engagerade medarbetare, uppdelade i enheterna Drift och underhåll, park och anläggning samt Lokalförsörjning. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsresa med flera stora byggprojekt på gång – bland annat nytt kommunhus, särskilda boenden, skolor och förskolor. Du kommer vara placerad inom lokalförsörjningsenheten tillsamman med 7 andra medarbetare och som tillsammans eftersträvar en familjär och ”entreprenöriell” miljö. Dina arbetsuppgifter Som byggprojektledare har du ett helhetsansvar för att planera, driva och följa upp byggprojekt – från första idé till färdig byggnad. Du kommer bland annat att: Självständigt leda ny- och ombyggnationer samt underhållsprojekt Leda och samordna projektgrupper med representanter från verksamheter, konsulter, entreprenörer och myndigheter Ansvara för projektens budget, tidplan och kvalitet Rapportera projektstatus och hantera risker löpande Göra avrop samt delta i upphandlingar enligt LOU Bidra till att utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer Du blir en viktig del av enheten Lokalförsörjning, där vi arbetar tätt tillsammans över rollerna. Här finns både erfarenhet och kollegialt stöd – och vi tror på att dela kunskap och lösa saker gemensamt. Du samarbetar också nära med enheten för drift och underhåll men även park och anläggning. Vi driver både små och stora projekt – från förskolor och skolor till räddningsstationer och särskilda boenden. Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierade entreprenadformer, ofta i samverkan. Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer och har fokus på projektets tid, ekonomi och kvalitet. Har du dessutom flerårig erfarenhet av att ha arbetat som byggprojektledare, där du självständigt ansvarat för projekt i sin helhet, ser vi det som positivt. Lika viktigt som det formella är din personlighet. Vi tror att du är en person som agerar på eget initiativ, har driv och ett resultatfokus genom hela ditt arbete. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra och är en viktig kugge i ett förtroendeskapande arbetsklimat. Att du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat är en förutsättning för att vara framgångsrik i tjänsten. Eftersom du kommer att ha många olika projekt igång samtidigt krävs ett analytiskt, metodiskt och systematiskt arbetssätt. Det är ett plus om du har erfarenhet från tidiga skeden och politiskt styrda organisationer. Kvalifikationer Du har: - 3 årig-eftergymnasial utbildning vid lärosäte inom bygg, el eller VVS eller likvärdig arbetslivserfarenhet som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Minst 2 års erfarenhet av byggprojektledning eller annat som anses likvärdigt av arbetsgivaren. - Erhåller byggnadstekniska kunskaper eller inom närliggande områden såsom el eller VVS Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav för tjänsten. Övrigt Hos oss får du: - Ett positivt arbetsklimat med högt engagemang - Vara med och bygga samhällsservice som verkligen gör skillnad - En organisation med närhet till beslutsfattare och tillitsbaserad styrning - Möjligheten att påverka – både i dina projekt och i vår gemensamma utveckling Ale är en av regionens mest expansiva kommuner, och vi vill att du ska vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att få lära känna dig och kanske välkomna dig till vårt engagerade gäng. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Engagerad och empatisk chef till familjestödsenheten Om arbetsplatsen Välkommen till Familjestöd – en engagerad och erfaren arbetsgrupp som tillsammans gör skillnad för barn, unga och deras familjer. Här möts du av ett gott arbetsklimat, hög trivsel och en stark känsla av gemenskap. Vi är 17 medarbetare med olika kompetenser som tillsammans arbetar med hela kedjan – från tidiga, förebyggande insatser till intensiva och skräddarsydda stödåtgärder. Vårt uppdrag spänner över områden som föräldrastöd, våld i nära relationer, missbruk, kriminalitet och skolsociala utmaningar. Till stöd i vardagen finns en arbetsledare som hanterar den dagliga operativa arbetsledningen. Vi ansvarar för individ- och familjeomsorgens öppenvård till barn och unga i åldrarna 0–21 år och deras familjer – både biståndsbedömda insatser och serviceinsatser. Våra medarbetare är djupt engagerade i att utveckla verksamheten så att den möter invånarnas behov, i linje med den nya socialtjänstlagen. Vi driver även två familjecentraler samt MiniMaria-mottagning i samverkan med regionen. Enheten har även en väl etablerad skolsocial plattform, som nu är på väg att utvecklas vidare till skolsociala team. Tillsammans med barn- och familjeenheten arbetar vi för att barn och ungdomar ska kunna bo kvar i sina ursprungsfamiljer, och vid behov få kvalificerat stöd och behandling nära hemmet. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill vara med och leda vårt meningsfulla arbete vidare. Du har ett genuint intresse för människor och god empatisk förmåga. Du tror på kraften i samarbete och litar på dina medarbetares kompetens. Med ett närvarande, tydligt och modigt ledarskap skapar du trygghet och delaktighet, samtidigt som du bidrar till att forma morgondagens socialtjänst. Som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du är en aktiv del av vår ledningsgrupp där vi tillsammans utvecklar individ- och familjeomsorgens arbete. Här arbetar vi gränsöverskridande för att skapa insatser med kvalitet och ett gott bemötande. Din roll är både strategisk och operativ, och du förväntas vara en drivande kraft i förändrings- och utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom eller har annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ledarerfarenhet inom verksamhetsområdet, och ditt engagemang för socialt arbete märks tydligt i ditt sätt att leda. Du har lätt för att samarbeta, både i det dagliga och på ett övergripande plan, och har förmågan att hålla fokus på kvalitet, resultat och hållbar resursanvändning. Du är trygg i rollen som chef, och har ett salutogent synsätt samt en tro på människors egen drivkraft. Du är van vid att arbeta evidensbaserat och enligt lagstiftning, riktlinjer och god praxis. Vidare kräver tjänsten att du har B-körkort, god digital kompetens och kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande är ledarskapsutbildning och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, liksom erfarenhet av både myndighetsutövning och verkställighet. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I Ale kommun är vi måna om våra medarbetares utveckling och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling genom hela anställningstiden. Vår individ- och familjeomsorg har en egen kompetensutvecklingsplan som ger struktur och riktning för lärande och utveckling i vardagen. Som chef erbjuds du extern processhandledning en gång i månaden, flextidsavtal samt friskvårdsbidrag. Vid erbjudande om anställning krävs ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det beställs kostnadsfritt via polisens webbplats, och vi rekommenderar att du gör detta i ett tidigt skede i processen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Rekryteringsprocessen innehåller arbetspsykologiska tester samt en ytterligare intervju. Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten för en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vi söker nu en arbetsledare till ett vikariat vid Klockarevägens och Danska vägens servicebostäder i Ale kommun. Här bor personer med beslut enligt LSS, och vårt arbete vilar på en värdegrund som genomsyras av respekt för varje individs självbestämmande, integritet och rätt till ett meningsfullt liv. På enheten arbetar vi med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ kompletterande kommunikation (AKK), för att stärka den enskildes delaktighet och självständighet i vardagen. Vi har ett gemensamt fokus på utveckling och kvalitet, där du som arbetsledare får en aktiv roll i att bidra till verksamhetens förbättring och långsiktiga hållbarhet. Vikariatet avser en inledande period på sex månader, med möjlighet till förlängning upp till två år. Arbetsuppgifter Som arbetsledare inom verksamhetsområdet funktionsstöd har du en nyckelroll i det dagliga arbetet. Du arbetar nära enhetschef och ingår i ett etablerat nätverk av arbetsledare där du får möjlighet att dela erfarenheter, inhämta inspiration och utveckla ditt ledarskap tillsammans med kollegor. En viktig del av tjänsten är att hantera schemaläggning och bemanningsfrågor, inklusive planering av semester och ledigheter. Du tar emot och följer upp korttidsfrånvaro och tillsätter vikarier eller omfördela ordinarie personal vid behov. Du arbetar också i vårt personaladministrativa system för mottagande och kontroll av korttidsfrånvaro samt tillstyrka poster. Du har en stödjande roll gentemot enhetschef i både administrativa och strategiska frågor. Det kan innebära att upprätta eller revidera rutiner enligt gällande lagstiftning, göra inköp enligt ramavtal, samordna utbildningsdagar eller delta i möten och resursplanering. Du bidrar även till en god arbetsmiljö och medverkar i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Utöver detta ansvarar du för introduktion av nyanställda och vikarier samt är delaktig i rekryteringsprocesser vid behov. I vissa situationer kan du också behöva täcka upp för andra arbetsledare eller arbeta direkt i brukarnära verksamhet, detta sker i samråd med chef. Tjänsten innebär ett varierat och utvecklande arbete där du får vara med och driva verksamheten framåt – med fokus på kvalitet, effektivitet och hållbarhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis pedagogik, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god administrativ förmåga, är trygg i att arbeta i digitala system och har kunskap om lagstiftning såsom LSS, SoL och HSL. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som gruppchef, samordnare eller i annan liknande funktion. Du har erfarenhet av arbete inom LSS samt vana av att leda personal, schemalägga och hantera bemanning. Även kompetens inom administration, motiverande samtal (MI), konflikthantering eller andra relevanta områden ses som ett plus. Vi söker dig som är trygg i dig själv, har ett professionellt förhållningssätt och ett stort engagemang för målgruppen. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och arbetar strukturerat. Du ser helheter, tar ansvar och har en pedagogisk och lösningsfokuserad inställning i ditt arbete. Personlig lämplighet ses som en viktig faktor. Låter detta spännande? Är du den vi söker till vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Eftersom verksamheterna riktar sig mot just vår målgrupp krävs att du har ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ I samband med rekrytering utförs språktest. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Arbetet är dagtid och förlagt till verksamheten, i direkt närhet till aktuella personalgrupper Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Hos oss på anpassad grundskola går det cirka 60 elever i årskurs 1-9. Vi har elever som läser både enligt ämnen och ämnesområde. På anpassad grundskola arbetar flera yrkesgrupper som elevassistent/fritidspersonal, speciallärare och specialpedagoger. Tillsammans arbetar vi för att elevernas hela skoldag ska vara trygg med fokus på kunskapsuppdraget. Arbetsuppgifter Vi söker dig med ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Som elevassistent inom anpassad grundskola arbetar du, under skoltid och fritidstid, utifrån varje elevs individuella utveckling och förutsättningar. Eleverna har ett stort omvårdnadsbehov och behöver stöd i olika situationer under hela den samlade skoldagen. Du genomför och utvecklar elevernas undervisning tillsammans med arbetslaget och du ansvarar tillsammans med kollegor för planeringen och arbetet på fritidshemmet. Arbetet är fysiskt ansträngande och innehåller inslag av omvårdnad. Som personal på anpassad grundskola förväntas du vara ute dagligen, kunna vara med på aktiviteter såsom skogspromenader, golvlekar samt simma och bada i badhus. Du är delaktig i elevens ADL och behöver kunna exempelvis använda liftar, olika fysiska hjälpmedel och sondmatning. Kvalifikationer Vi ser att du har vana av arbete med elever med behov av AKK, alternativt kompletterande kommunikation, samt har en förmåga att tolka sociala interaktioner och signaler hos eleverna. Vidare ser vi att du är en vuxen förebild, samt är trygg och tillitsskapande med ett professionellt och lågaffektivt förhållningssätt. Du har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot barn och fritid eller vård och omsorg, eller annan vad arbetsgivaren bedömer vara likvärdig utbildning eller erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med TAKK. Vi ser det som meriterande om du har gått elevassistentutbildning och du bör ha erfarenhet av arbete med personer med intellektuella och fysiska funktionsnedsättningar. Du har ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Du är flexibel, lösningsinriktad och lyhörd för elevernas individuella förutsättningar. Det krävs att du är lugn och pedagogisk med stort tålamod och med förmåga att skapa trygghet för varje elev. Du behöver ha en tydlighet i ditt agerande. Meriterande är erfarenhet av arbete på fritidshem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker personer som kan vara flexibla och arbeta som timvikarier, både när det är inringning på morgonen men även planerat vikariat. Övrigt Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Nödinge/Kyrkbyskolan är en F-6 skola som ligger bakom Ale torg i Nödinge. Skolan är uppdelad i en lågstadiebyggnad och en mellanstadiebyggnad på två sidor om en stor skolgård. Skolan har knappa 700 elever. Du söker en tjänst som undervisande lärare på låg- och mellanstadiet. Arbetsplatsen har ett öppet klimat och det är lätt att känna sig välkommen som ny i kollegiet. Arbetsuppgifter Som undervisande lärare har du ansvar för undervisningen i slöjd i årskurserna 3-6. Du kommer att arbeta i ämnet slöjd tillsammans med årskurs 3-6. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget och med ämneskollegor planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån elevernas behov och verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du använder varierade arbetssätt och utgår från varje elevs tänkande och kunnande. Du ser den pedagogiska dokumentationen som ett viktigt verktyg för verksamhetens och elevernas utveckling. Du har också god kännedom om digitala verktyg och läromedel. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i slöjd 3-6, både trä/metall och textil. Vi ser gärna att både erfarna och nyutbildade lärare söker tjänsten. Som pedagog ser du relationen till eleverna och deras vårdnadshavare som en förutsättning för att lyckas i ditt arbete. I din undervisning är du strukturerad och tydlig med flera metoder för att lyckas möta alla elever. Du kan arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta med kollegor. För att möta hela enhetens behov är det viktigt att du är flexibel och klarar förändringar i ditt uppdrag. Övrigt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts förutsatt att ingen intern sökande gör anspråk på tjänsten. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Utbildningsförvaltningen Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? I så fall kan du vara den nya kollegan vi söker! Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag. Vi söker en lärare i fritidshem till Nödingeskolan. Nödinge/Kyrkbyskolan är en f-6 skola som ligger bakom Ale torg i Nödinge. Skolan är uppdelad i en lågstadiebyggnad och en mellanstadiebyggnad på två sidor om en stor skolgård. Skolan har cirka 700 elever. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att ständigt öka kvaliteten i undervisningen. Genom tydligt ansvar och nyfikenhet för att lära nytt ökar vi elevernas kunskap och ger eleverna tillgång till ett fritidshem av hög kvalitet. Uppdraget i fritidshemmet förenar omsorg med pedagogik och du inspirerar eleverna att utforska, lära, och erövra nya intressen tillsammans med andra i fritidshemmets verksamhet. Som lärare i fritidshem erbjuds du ett varierat arbete där du kommer att ha ansvar för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i fritidshemmet. Under skoltid kommer du arbeta i klass och beroende på din behörighet planera och genomföra egna lektioner. Tillsammans med dina kollegor utformar ni en lustfylld och varierad skoldag med elevernas bästa i fokus där skola och fritidshem har ett nära samarbete. På Nödingeskolan värdesätter vi förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi tror att du vill utvecklas i din roll som lärare och arbetar systematiskt med att förbättra undervisningskvalitén och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från fritidshem och skola, men vi är också nyfikna på dig som är nyexaminerad. Du har god kännedom om fritidshemmets nationella styrdokument och skapar trygga relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. Med ett positivt förhållningssätt utgår du från elevens förmåga att utvecklas socialt och kunskapsmässigt och har ett nära samarbete med andra pedagoger på skolan. Du har en tydlig kommunikation, förstår vikten av att vara en lagspelare samt bidrar med en positiv anda. Du är flexibel, initiativrik och har ett lösningsorienterat verksamhetsfokus med elevens utveckling och bästa i fokus. Förutom behörighet kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet. Övrigt Om du känner igen dig i beskrivningen och vill vara en del av vårt team skicka in din ansökan idag. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna tillsätts om ingen internsökande gör anspråk på tjänsten. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och leda en engagerad och utvecklingsinriktad verksamhet? Nu söker vi dig som är intresserad av att möjlighet att påverka, utveckla och skapa förutsättningar för en socialtjänst i framkant. I och med den nya socialtjänstlagen får du även en nyckelroll i att aktivt bidra till förändringsarbetet och stötta våra medarbetare genom omställningen. Biståndsenheten ingår i socialförvaltningens verksamhetsområde Myndighet och Specialiststöd som förutom biståndsenheten innefattar enheter för kommunal primärvård, strategiska och operativa stödfunktioner samt bemanningsplanering. Biståndsenheten ansvarar för att utreda behov av, och fatta beslut om, insatser enligt SoL och LSS samt färdtjänst. På enheten arbetar 17 kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad för aleborna varje dag. Förutom socialsekreterare finns även två 1:e socialsekreterare på enheten. Som chef för biståndsenheten ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och rapporterar till verksamhetschef. Arbetsuppgifter Som enhetschef har du fullt ansvar för budget, arbetsmiljö och verksamhet. I rollen förväntas du även samverka aktivt med interna parter inom förvaltningen såsom äldreomsorg, funktionsstöd och kommunal primärvård. Arbetet innefattar även samverkan med externa aktörer i närområdet såsom regional primärvård och Kungälvs sjukhus. Arbetet som enhetschef för biståndsenheten innebär en spännande blandning av både operativt och strategiskt arbete. Kommunen befinner sig just nu i en omställningsfas inför den nya socialtjänstlagen vilket innebär att du kommer spela en viktig roll i omställningen. Kvalifikationer Vi ser att du har följande för att lyckas i uppdraget: - Socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och/eller LSS - Erfarenhet av förändringsarbete - Erfarenhet av samverkan i komplex organisation Vidare kräver tjänsten att du har B-körkort, god digital kompetens och kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har följande: - Erfarenhet av att tidigare ha arbetat som chef - Erfarenhet från olika delar av socialförvaltningens verksamhetsområden - Erfarenhet av att ha samverkat med hälso- och sjukvård - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, Som person behöver du vara självständig, stabil, lyhörd samt ha förmåga att se sammanhang i komplexa frågor. Du är analytisk, har en god samarbetsförmåga, är strukturerad, flexibel och har förmåga till att se helheter. Du har en god inblick gällande områdets aktuella lagstiftning. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I Ale kommun är vi måna om våra medarbetares utveckling och trivsel och erbjuder kompetensutveckling samt friskvårdsbidrag. Vid erbjudande om anställning krävs ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det beställs kostnadsfritt via polisens webbplats, och vi rekommenderar att du gör detta i ett tidigt skede i processen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Rekryteringsprocessen innehåller arbetspsykologiska tester samt ytterligare intervju. Vi har valt att ta bort det personliga brevet i denna rekrytering, och ersätta det med urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten för en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Nu söker vi två socialsekreterare till barn- och familjeenheten. Ena tjänsten är riktad mot kartläggning/utredning/uppföljning och den andra tjänsten är riktad mot handläggning av placerade barn. Gillar du att driva förbättringsprocesser och brinner för att göra konkret skillnad för barn och familjer? Då vill vi gärna att du hör av dig. Barn- och familjeenheten är inne i en spännande fas av utveckling där vi strävar efter att förändra och förbättra våra arbetssätt i kombination med införandet av ny socialtjänstlag. Vårt övergripande mål är öka delaktigheten hos barn, unga och deras familjer under hela ärendets process. Vi arbetar också med att minska utredningstiden till förmån för ökat fokus på stödjande aktiviteter. Med större fokus på stödjande insatser behöver dokumentationen utvecklas och förenklas för att bibehålla rättssäkerhet och uppföljning av insatser. Vi tror på att skapa en mer lättillgänglig och stödjande miljö för barn, unga och familjer. Enheten är en del av individ- och familjeomsorgen. Samtliga enheter har ett nära samarbete för att kunna tillgodose behoven hos de vi är till för på bästa sätt. Barn- och familjeenheten leds av två enhetschefer och den närmaste arbetsledningen står fyra förste socialsekreterare för. På enheten arbetar socialsekreterare, familjerättssekreterare och familjehemssekreterare. Enheten samlar samtlig myndighetsutövning gällande barn 0-18 år, familjehemsvård och familjerätt. Dessutom finns socialadministratör som avlastar med administrativa uppgifter. Kontoret är centralt beläget i Nödinge centrum och nås enkelt med kollektivtrafik. Vår enhet sitter samlad på ett våningsplan och de flesta delar rum med en kollega. Vi som jobbar här har olika erfarenhet av arbetet med barn, unga och familjer och kompletterar varandra på flera sätt. Vi är måna om att ha ett salutogent förhållnings gentemot varandra och de vi är till för. På enheten arbetar vi verksamhetsnära för vi tror att de bästa lösningar kommer från de som arbetar i kärnverksamheten. Om arbetsuppgifterna I rollen som socialsekreterare kommer du att kartlägga, bedöma, planera och genomföra stödinsatser för barn och deras familjer utifrån socialtjänstlagen och LVU. Din utgångspunkt är att, utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer, stödja människor till ett självständigt liv. Dokumentation och journalföring är en viktig del av arbetet för att säkerställa rättssäkerhet och uppföljning av stödinsatser. Du kommer att samarbeta med olika aktörer både internt och externt för att säkerställa ett helhetsperspektiv och bidra till att familjer får det stöd de behöver utan långa väntetider. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som socialsekreterare hos oss krävs socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning. Det är en merit om du har erfarenhet av annat socialt arbete och är van vid att möta människor i utsatta situationer. Med ett genuint intresse för socialt arbete och en tro på människors vilja och förmåga att ta eget ansvar bidrar du till att skapa förutsättningar för människors autonomi. Vi söker en kollega som delar vår passion för att göra verklig skillnad i barns och familjers liv. Att vara självgående och ta ansvar kommer att vara avgörande när du arbetar med komplexa situationer. Ditt arbete kräver personlig mognad för att möta de utmaningar som uppstår. Arbetet kräver att du har B-körkort. Vi samarbetar mycket både inom enheten och externt med andra yrkesgrupper, så det är ett arbetssätt du trivs med. Du behärskar svenska språket väl i både tal som skrift. Övrigt I Ale kommun värnar vi om att samtliga medarbetare skall ges möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling genom hela anställningstiden. Samtliga socialsekreterare hos oss får tillgång till Yrkesresans kursutbud. Utöver det främjar vi eget initiativ till andra studier som är till nytta för befattningen. Detta innebär att man som mest kan få ersättning för 50 % av kursavgiften och kurslitteraturen. Ledighet med bibehållen lön kan beviljas med upp till sex dagar per termin. Utöver detta har individ- och familjeomsorgen en egen kompetensutvecklingsplan. Möjlighet till distansarbete finns och varje arbetsgrupp har skapat en egen rutin anpassad efter verksamhetens behov. Du erbjuds extern processhandledning en gång i månaden. Ale kommun äger stugor på Gullholmen som kan hyras till förmånligt pris. Vi har också flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Intervjuer kommer bokas in från v. 30. För att arbeta inom socialförvaltningen i Ale kommun krävs ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister; https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kronaskolan F-6 ligger på höjden i Älvängen med utsikt över Göta älvdalen. Vi arbetar med den bärande idén om att alla barn är allas barn, för att skapa de bästa förutsättningarna för att bli en riktigt bra skola. Skolan har en fullstor idrottshall, ämnessalar i bild, hemkunskap, musik, slöjd och skolbibliotek. Eleverna har röstat fram att Kronans matsal ska heta Restaurang Juvelen. Här äter eleverna frukost, lunch och mellanmål som lagas i skolans tillagningskök. Huset är byggt som passivhus, vilket innebär att det är energisnålt. Bland annat producerar huset sin egen el genom en solcellsenergianläggning på taket. Kronaskolan består av tre enheter; grundskola F-6, förskola och anpassad grundskola. Tillsammans har vi ett gemensamt ansvar för ca 915 härliga barn och elever. Kronaskolan F-6 finns i två olika hus, i nära anslutning till varandra. Förskoleklass till och med årskurs 3 är uppdelade i två hus, Madenhuset och Kronan. Arbetsuppgifter Vi söker nu en legitimerad och kreativ lärare med behörighet att undervisa i ämnet slöjd. Du är med fördel behörig i båda slöjdarter. Vi är också intresserade om du har en riktad slöjdbehörighet. Du kommer att arbeta i ämnet slöjd tillsammans med årskurs 3-6. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget och med ämneskollegor planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån elevernas behov och verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du använder varierade arbetssätt och utgår från varje elevs tänkande och kunnande. Du ser den pedagogiska dokumentationen som ett viktigt verktyg för verksamhetens och elevernas utveckling. Du har också god kännedom om digitala verktyg och läromedel. Kvalifikationer Som legitimerad lärare mot yngre åldrar möter du elever med varierande kunskaper och åldrar. Du intresserar dig professionellt för att väcka elevernas intresse för hantverk och skapande. Du stödjer eleverna i deras samlade kunskapsutveckling utifrån dina ämnesansvar. Du bedriver undervisning av hög kvalitet och har ett inkluderande förhållningssätt. Som lärare anpassar och utvecklar du hela tiden din undervisning utifrån elevernas behov och nuläge för att stödja deras kunskapsutveckling. Du har ett nära samarbete med arbetslaget, skolenhetens elevhälsa samt med övriga arbetslag inom enheten. Du är en tydlig ledare i klassrummet och kan förhålla dig till både enskild elev och grupp. Du ser individen och har förmåga att utveckla en lärmiljö som gynnar elevens lärande. Stor vikt läggs vid din förmåga att möta elever med olika pedagogiska behov. Vi ser att du är trygg i din lärarroll samtidigt som du har god känsla för kollegialt arbetssätt. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, vilket innebär att du skapar bra möten med både individer och grupper. Du har en mycket god kännedom om läroplan, styrdokument och skolsystem. Du ingår i ett arbetslag på din enhet och i olika arbetsgrupper på kommunens skolenheter och därmed ställs krav på mycket god samarbetsförmåga. Digital kompetens är ett krav för att hantera information, dokumentation och är en naturlig del av undervisningen. Övrigt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi genomför intervjuer löpande. Bifoga din lärarlegitimation i din ansökan. Extra meriterande är ytterligare lärarlegitimation mot ett eller flera av grundskolans ämnen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 37 jobb