Drifttekniker VVS

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Verksamhet Fastighet som tillhör serviceförvaltningen, ansvarar för kommunens lokaler hela vägen från lokalförsörjningsplan till byggnation, förvaltning, underhåll, drift och skötsel. Totalt förvaltar vi cirka 140 000 kvm där våra hyresgäster är kommunens alla verksamheter. Vi är i dag uppdelade i två enheter; drift och underhåll – där denna tjänst hör hemma, samt lokalförsörjning och totalt är vi drygt 25 medarbetare. Ale kommun har flera spännande byggprojekt på gång som bland annat LSS-boenden, förskolor, grundskolor och nytt kommunhus. Vi är inne i en mycket spännande utvecklingsresa och vi hoppas du blir en av oss som är med och bidrar till att vi uppfyller uppdraget att ge kvalitativ service till Ale kommuns kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt. Arbetsuppgifter Hos oss kommer du i första hand att arbeta med värme och ventilation i kommunens byggnader men också till viss del med larm- och passer. Du ansvarar för drift, driftoptimering och övervakning av våra tekniska installationer och tillgodoser ett gott inneklimat för våra kunder. Tjänsten innefattar också reparationer för att återställa funktioner, hantering av dokumentation kring installationer, felsökning, uppföljning av energistatistik samt framtagande av underlag till underhållsplaner. När kommunen växer och samhället utvecklas behöver vår organisation förändras kontinuerligt och det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där du aktivt kommer att medverka i utvecklingsfrågor rörande våra fastigheter för att möta våra kunders nuvarande och framtida behov. Arbetet präglas av frihet under ansvar. Det krävs att du har struktur, ordning och reda runt dig samt har lätt för att utrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket. Du gillar utmaningar och att arbeta i team för att tillsammans nå uppsatta mål. Tjänsten är bred och kommer att utvecklas med tiden men vanligt förekommande arbetsuppgifter utgörs av: - Driftoptimering av fastigheter och injustering av värme och ventilation. - Tillsyn och skötsel av installationer, inklusive filterbyten. - Justering av drifttider, uppföljning fjärrvärmetemperaturer med förslag på åtgärder, ta fram förslag på åtgärder för energibesparingar - SRÖ- daglig kontroll och larmhantering - Omvärldsbevakning för ny teknik - Elbilsladdare - Solceller - Utredningar inneklimat - Felsökning och reparationer inom larm och passer - Objektsansvarig för system knutna till fastighetsskötsel Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieutbildning med teknisk inriktning, som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har flerårig erfarenhet inom fastighetsbranschen samt erfarenhet av arbete med värme och ventilationssystem. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna eftersom du måste kunna jobba både självständigt och i grupp. Du är effektiv, noggrann och prestigelös, du tar i där det behövs för att nå uppsatta mål. Du har en god blick för helheten och har lätt för att se vad som kan utvecklas och förbättras. Vi förutsätter att du som söker har administrativ kunskap och är van vid arbete med fastighets-/ärendehanteringssystem och driftövervakningssystem. B-körkort är ett krav för tjänsten. Meriterande Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning/KY-utbildning eller har arbetslivserfarenhet som kan ses som likvärdig. Erfarenhet av larm- och passersystem är meriterande. Övrigt Skicka in din ansökan snarast då intervjuer kan komma att ske löpande.  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Trafikingenjör till infrastrukturenheten, vikariat

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen befinner sig i ett spännande läge med många nya och pågående projekt. Inom verksamhetsområdet Teknik ansvarar infrastrukturenheten för kommunens planering av trafik och VA. Infrastrukturenheten ansvarar för planering och genomförande av gator, gång- och cykelvägar, allmänna platser och VA-försörjning i befintliga områden samt nya exploateringsområden/detaljplaner. Vidare ansvarar enheten för parkeringsövervakning, trafikreglering och trafikplanering för en förbättrad trafiksäkerhet, framkomlighet och miljö. En viktig del i enhetens arbete är delaktigheten i kommunens samhällsplanering i såväl framtagande av detaljplaner som bygglovsfrågor.  På enheten arbetar idag tolv personer inom rollerna trafikingenjör, trafikplanerare, VA-ingenjör, abonnentingenjör, VA-handläggare och projektledare. Inom enheten har vi ett nära samarbete i de flesta frågor. Arbetsuppgifter Trafikingenjören har många varierande arbetsuppgifter. Dels trafikrelaterade frågor på det befintliga vägnätet såsom utredningar kring hastighet, upprättade av lokala trafikföreskrifter, parkering, flytt av fordon och fri sikt i korsning. Men även verka i det strategiska arbetet att utveckla kommunen som remissinstans kring bygglov beträffande trafik, samt beteendeförändrande arbete kring hur vi främjar resande med kollektivtrafik.     Tjänsten innebär mycket information till och kontakt med kommuninvånarna och ställer höga krav på god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Kontakter med politiker och myndigheter är också vanligt förekommande.  För rätt person erbjuds en spännande tjänst där du får vara delaktig i de utmaningar som kommunen står inför. Du kommer att bli en del av en sammansvetsad grupp med mycket kontakter både inom och utanför kommunen.  Kvalifikationer Ingenjörsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.   Minst ett års arbetserfarenhet av trafikfrågor.   Kontaktskapande förmåga och god samarbets- och kommunikationsförmåga krävs.   Förmåga till problemlösning med ett kreativt tankesätt, flexibilitet och öppet sinne värdesätts.    Övrigt Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde 2024-07-01 men annat datum för tillträde kan ske genom överenskommelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Sommarvikarier till personlig assistans- superhjältar sökes!

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Inför sommaren 2024 söker vi ett gäng härliga superhjältar som vill göra skillnad och skapa livskvalité för andra människor! Är det du? Vi erbjuder ett glädjefyllt och omväxlande arbete inom personlig assistans och letar efter dig som har entusiasm och intresse för att arbeta med människor. Vi söker dig som vill arbeta på schema dag/kväll, i vissa fall med jour enligt bilaga J, under sommaren. Oftast är det scheman med tjänstgöring varannan helg. Vi arbetar med 37-timmarsvecka som heltidsmått. För att du ska få en bra och trygg start på din nya arbetsplats hos oss genomgår du en introduktion. Det finns möjlighet att jobba kvar efter sommaren.  Arbetsuppgifter Som personlig assistent stöttar du individer i deras vardag och ditt arbete sker till stor del självständigt tillsammans med den enskilde i hens miljö. Som personlig assistent arbetar du för att skapa förutsättningar och du vill utveckla individens delaktighet och självständighet i vardagen. Du får ett glädjefyllt arbete som är både betydelsefullt och varierat.  Kvalifikationer Lyhördhet och ett flexibelt förhållningssätt är viktigt i arbetet som personlig assistent liksom din förmåga att motivera och möta varje människa utifrån hens förutsättningar.  Vi ser naturligtvis att du främjar den enskildes integritet, delaktighet i vardagen och att ditt arbete utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Du har fyllt 18 år och är trygg i dig själv.  Det är värdefullt om du har utbildning och/eller erfarenhet inom vård- och omsorg. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och urval sker löpande. Övrigt Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024