Lediga jobb i Ale

Sök totalt 91 lediga jobb i Ale

Jobba direkt efter studenten!

Tar du studenten 2024 och vill utvecklas inom försäljning? Vi öppnar upp för fler kontorsplatser till sommaren! Är du vår nästa talang? Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 200 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Årets innovativa partner 2020 & 2021 (IP-Only) - En av Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi ? Garanterad månadslön på 30 000 kr inom sex månader Goda chanser att klättra inom företaget Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Tjänstebil och andra förmåner Hjälp med att ta körkort Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Inga tidigare erfarenheter krävs. Vi hjälper dig med personlig utveckling och att växa inom din karriär! Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säljare för miljövänliga produkter i Nödinge-Nol

Hej alla hungriga säljare där ute! Vi söker efter dig med egen drivkraft och en positiv inställning för att ansluta till vårt vinnande team. Vårt företag har funnits sedan 1992 och har alltid varit en ledande kraft på marknaden. Vi utbildar våra säljare från grunden, så ingen tidigare erfarenhet behövs. Vi tror att viljan att lyckas är allt du behöver för att bli en toppsäljare, och vi kommer att förse dig med alla verktyg och resurser som krävs för att du ska nå ditt fulla potential. Våra tävlingar är legendariska, med priser som sträcker sig från VIP-resor till extra bonusar. Vi drivs av att se våra säljare ta sig till nya höjder och vi belönar hårt arbete och framgång. Vi är också ett miljövänligt företag, och vi tar vår planet på allvar. Våra produkter är alla miljövänliga och vi strävar efter att minska vår påverkan på miljön. Vi söker personer som brinner för försäljning och som har den självsäkerhet och beslutsamhet som krävs för att bli en toppsäljare. Om du har drivet att nå framgång och om du inte är rädd för en utmaning, så är du precis den typen av person som vi söker. Så om du är redo att ta ditt säljande till nästa nivå och ansluta till vårt vinnande team, ansök nu! Vi letar efter dig. Lön, bonusar och förmåner Du har en ingångslön på 24 500 kr i månaden när du jobbar heltid. Utöver detta har du provision på allt du säljer. Provisionen ökar hela tiden beroende på prestation och det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna på en månad, men du har alltid din grundtrygghet att falla tillbaka på. För att du som anställd ska känna extra trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Du har körkort, tillgång till bil och kan börja omgående. Inom säljbranschen går ansökningsprocesserna snabbt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ett par röster om jobbet: "Jag har aldrig jobbat med försäljning tidigare och ändå har jag på bara några månader blivit företagets säljledare. Flexibiliteten i arbetstiderna gör att jag kan kombinera jobbet med mitt stora hästintresse.” – Minna, 21 år ”Det här är det bäst betalda jobb jag haft med mest fritid. Jag är inne på mitt femte år i företaget och trivs så bra att jag även rekryterat in min respektive. Jag har en mycket god lön och mitt enda fokus är att alltid vinna företagsresorna. – Robin, 43 år Om Produkten Produkten vi marknadsför tillverkas för hand i Tyskland med hög kvalitet och miljön i åtanke. Maskinen har lång livslängd, unika garantier, är 100% återvinningsbar och har en mängd olika funktioner och användningsområden. Produkten är designad av Christoph Böhler från B/F Design, Nürnberg, Tyskland. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin, där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Han har även designat produkter åt Timberland, Zeiss, etc. Välkommen in med din ansökan! Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Enhetschef till kanslienheten

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kommunledningsförvaltningen är den förvaltning som ansvarar direkt mot kommunstyrelsen. Förvaltningens huvudansvar är styrning, samordning, stöd och uppföljning. De styrprocesser som förvaltningen är drivande i är arbetsgivarfrågor, ekonomi och budget, processer kring nämndadministration och arkiv, kommunikation, juridik, internkontroll, säkerhet och civil beredskap, informationssäkerhet med flera. Kanslienheten är en nybildad enhet inom avdelningen Demokrati som är en av fyra avdelningar inom kommunledningsförvaltningen. Demokratiavdelningen är under utveckling och kommer bestå av en avdelningschef, två enhetschefer samt specialister i form av jurister och utvecklingsledare inom flera områden som näringsliv, intern styrning och uppföljning, folkhälsa med mera. Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att leda kanslienheten som består av åtta medarbetare, däribland nämndsekreterare, registratorer och arkivansvarig. Enheten hanterar alla steg i processen från mottagande av handlingar, ärendeberedning och beslutsfattande, till delgivning och arkivering. Du är ansvarig för att leda och utveckla teamets arbete samt säkerställa att alla processer och rutiner följs effektivt. Du har det övergripande ansvaret för enhetens verksamhet, inklusive planering och genomförande av verksamhetsförbättringar. Du ansvarar för enhetens budget och ekonomiska uppföljning. Det är viktigt att du kan hantera och optimera enhetens resurser på ett kostnadseffektivt sätt. Som enhetschef är du också arbetsgivare för dina medarbetare, vilket inkluderar ansvar för rekrytering, personalutveckling och arbetsmiljö.  Kvalifikationer Du har relevant akademisk examen inom statsvetenskap, juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha erfarenhet av offentlig verksamhet i form av arbete med ärendeberedning och förståelse för processen som stöttar nämnder för hög transparens och demokratiskt förtroende. Denna position kräver en ledare som inte bara hanterar dagliga operativa uppgifter utan också bidrar till långsiktig strategisk utveckling av enheten. Den ideala kandidaten bör vara en person med starkt ledarskap, effektiv kommunikationsförmåga och förmåga att navigera i komplexa administrativa processer. Övrigt Rollen som kanslichef ska säkerhetsklassas. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Utvecklingsledare, lokal och säkerhet

Om arbetsplatsen Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård, rehabilitering, flyktingmottagning och invandrarfrågor. På enheten för Ledningsstöd & Utveckling finns utvecklingsledare med inriktning mot digitalisering, kvalitet och uppföljning samt lokal och säkerhet, verksamhetsutvecklare med olika inriktningar, systemförvaltare och MAS/MAR vars gemensamma mål är att vara ett effektivt och professionellt stöd till förvaltningens och verksamhetsområdenas mål. Arbetsuppgifter Vi söker en lyhörd och strategisk utvecklingsledare för förvaltningens lokaler och säkerhetsarbete för att utveckla, säkerställa och skapa underlag inom ansvarsområdet till relevanta processer och arbetssätt som skapar mervärde för både våra målgrupper som våra verksamheter. Din roll blir att stödja cheferna i socialförvaltningen i lokal- och säkerhetsfrågor i nära samarbete med medarbetarna på enheten för både fastighet och säkerhet. Du driver förvaltningens lokal- och säkerhetsfrågor strategiskt, strukturerat och långsiktigt för effektiva och ändamålsenliga underlag till beslut. Uppdraget genomförs i samverkan med kommunens fastighetsavdelning samt säkerhetsenhet. Du driver utvecklingsarbetet som syftar till att göra socialförvaltningen i Ale kommun mer effektiv och kvalitativ för att möta framtida utmaningar. Ditt ansvar är bland annat att vara uppdaterad kring förvaltningens lokal- och säkerhetsbehov, hantera frågor inom ansvarsområdet i rätt tid och självständigt kunna skapa underlag för kommande beslut och ställningstaganden. Du kommer att ansvara för frågor som du oftast driver på egen hand, medan andra frågor sker i samarbete med dina kollegor på enheten eller inom förvaltningen. Det är därför viktigt att du kan arbeta och ta ansvar självständigt, har förmåga att se vad som behöver hanteras och agera utifrån det. Du behöver även vara beredd på att nya, oväntade uppdrag kan aktualiseras utifrån förändrade behov inom förvaltningen. Det kan innebära att vissa uppdrag blir utanför ditt ansvarsområde. Du kommer även att arbeta med informationsklassificering för samtliga digitala system, där risk- och konsekvensanalyser, uppföljning och dokumentation i samråd med andra nyckelfunktioner utförs i din ledning. En återkommande arbetsuppgift är att ta fram olika underlag i skrift. Att genomföra utredningar, sammanställningar och tjänsteutlåtande är en del av din vardag i detta uppdrag. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du vara van och bekväm med att föredra dina frågor för både ledningsgrupper, nämnd och andra beslutsfattare. En stor del av arbetet innefattar kontakt med externa fastighetsägare i olika fastighetsfrågor och du kommer även att vara delaktig i lokalanpassningar och nybyggnationer, där du får stor användning av dina kvalifikationer som tydlig utvecklingsledare i kombination med dina brobyggande egenskaper. Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som har erfarenhet av: - förändringsledning inom kommunal verksamhet - processkartläggning, effektkartläggning, nyttokalkyler och förändringsledning med metoder för behovsdriven verksamhetsutveckling - GDPR och informationssäkerhet - den lagstiftning som verksamheten omfattar såsom socialtjänstlagen - att arbeta analytiskt och strukturerat. Det är en mycket stor merit om du har erfarenhet av: - att arbeta som stödfunktion till något/några av förvaltningens huvudprocesser - att arbeta självständigt - att själv se vad som behöver prioriteras, strukturera och organisera hur det skall genomföras - arbeta lösningsinriktat och entusiasmerande. Den vi söker: - är pedagogisk, engagerande och inspirerande i sin kommunikation - är duktig på att visualisera och tala inför grupper - är självgående, initiativtagande och relationsbyggande - har förmåga att lyssna in, tolka och analysera behov - har förmåga att identifiera lämpliga lösningar utifrån ett helhetsperspektiv - har tålamod och med en förmåga att vara tydlig där du kommer att behöva både påminna i många frågor och följa upp att utförandet och avtal/riktlinjer följs. Du ser möjlighet till förändringar och skapar förutsättningar och ytor för att nya idéer och förslag kan utvecklas. Du agerar självständigt utifrån vad situationen kräver. För att trivas i rollen ska du kunna omsätta verksamhetens behov och vara drivande av utveckling som leder till ett effektivare arbetssätt. Vi ser gärna att du kan tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och kan omsätta det i praktiken samt att det leder till förbättringar. Samverkan är en viktig del för framgång och du har förmåga att inspirera och engagera andra i utvecklingsarbete. Du är pedagogisk och kommunikativ i tal och skrift på svenska och har förmåga att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap utifrån målgrupp. Genom att vara handlingskraftig strukturerar och driver du dina egna arbetsprocesser från start till mål. Kommunikativ förmåga och god pedagogik är nyckelkompetenser som vi söker. Rollen kräver många kontaktytor och nära samarbeten vilket förutsätter att du är involverande och tillitsfull och är bra på att skapa förtroendefulla relationer. I din yrkesroll är du nyfiken, modig, drivande och resultatinriktad. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Verksamhetschef utbildning, social hållbarhet och barn och elevhälsa

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Drivs du av att göra skillnad i barns och elevers utbildning både här och nu och på lång sikt? Vill du vara en del av ett sammanhang som har ett djupt engagemang för utvecklandet av utbildningen med både förbättringar och innovation? Då är detta din chans att tillsammans med oss uppleva engagemang och utveckling. Du blir en viktig del i att främja varje persons kraft att bidra lokalt och globalt, nu och i framtiden.  Vi är en utbildningsförvaltning som ständigt samskapar vår struktur och kultur. Vi arbetar systematiskt och bygger hållbara processer och vår kultur präglas av tillit. Tilliten gestaltas genom att vi visar förmåga, integritet och hjälpvillighet. I förvaltningsledningen vill vi ta helhetsgrepp på de komplexa utmaningarna och arbeta tillsammans för att lösa dem.  Vi har mycket erfarenhet att dela med oss av tillsammans med en stor vilja att ompröva och lära nytt. Vi har ett hjärta fullt av kärlek till våra barn och elever.  Med gemensam kraft  leder vi oss själva, varandra och de vi är till för mot lärande, välmående och utveckling.   Vår förvaltning är lagom stor för att mötas och ta tillvara möjligheterna till tillitsfulla relationer och dialog i alla led. Innovation och kreativitet är viktigt för oss, inom många områden måste nya lösningar till för att möta morgondagens komplexa utmaningar. Det kommer du att få möjlighet att pröva här. Vi förstärker förutsättningarna för ett nära ledarskap med ytterligare en verksamhetschef och förvaltningsledningen kommer nu att ta emot två nya verksamhetschefer, varav du kommer att vara den som ansvarar för 13 medarbetare inom tvärgående områden så som barn- och elevhälsa, flerspråkighet, studie- och yrkesvägledning, skolbibliotek, specialpedagogisk kompetens / SUG och familjecentral. Vi finns i Älvängen men rör oss över hela kommunen och har också möjlighet att arbeta på distans.  Arbetsuppgifter Du ska nå samverkan mellan verksamhetsformer och funktioner som gynnar likvärdighet och en god utbildning för alla i Ale. Du kommer att samverka både dagligen och strategiskt med tre verksamhetschefskollegor, förvaltningsledningen, inom utbildningsförvaltningen och kommunen som helhet samt med andra aktörer. Du tar ansvar för gruppers utveckling med övertygelsen att vi bara kan lyckas riktigt bra om vi gör det tillsammans. Du har ansvaret för att gemensamt leda verksamheten i linje med de politiskt fastställda inriktningsmålen, målgruppernas behov och det statliga uppdraget. Du arbetar på huvudmannanivå och nära lokal nivå med att utveckla utbildningens kvalitet.   Du har ansvar för en likvärdig tillgång till stöd och viktiga funktioner för barns och elevers utveckling, lärande och välmående. Du bidrar med kunskap och nya idéer om hur samskapandet mellan kärn- och stödverksamhet kan leda oss framåt.   Ditt ledarskap siktar mot att bygga kapacitet i organisationen genom lärande på alla nivåer och präglas av tydlighet, trygghet och mod. Du leder i nära dialog och stödjer ett hållbart ledarskap.   Du tar ansvar för ditt eget lärande och din egen utveckling för att kunna utöva ett gott ledarskap och nå nya resultat. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ska du ha dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla utbildningsverksamhet från ett eller flera av områdena barn- och elevhälsa, specialpedagogik, flerspråkighet, studie- och yrkesvägledning och skolbibliotek.  Du har arbetat i en kommunal organisation och har erfarenhet av politiska processer. Som person och ledare - bygger du förtroendefulla relationer och du ser värdet av att arbeta tillsammans för allas bästa - arbetar du medvetet med kommunikation som redskap för att skapa hög förståelse och handlingskapacitet i alla led - är närvaro, mod och dialog viktiga delar i ditt ledarskap - är du trygg och prestigelös och leder såväl dig själv som medarbetare i att utvecklas i sin profession och våga vara kreativa - ser du möjligheter och nya lösningar på komplexa utmaningar. Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av att leda chefer samt att du har relevant ledarutbildning. Arbete inom socialtjänst, erfarenhet från arbete som rektor samt erfarenhet av samverkansprocesser är också meriterande samt erfarenhet av att leda innovations- och förändringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt I denna rekryteringsprocess planeras att hålla intervjuer och genomföra testning under vecka 21-22. För de kandidater som går vidare från första intervjun är nästa urvalssteg test och därefter en andra intervju.   Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
CAM-beredare

Vi söker CAM-beredare/tekniker som har en stor portion nyfikenhet och vetgirighet! Du får här möjlighet att kliva in i ett modernt bolag med höga ambitioner. Här blir du del av en härlig familjär gemenskap med tydlig alla-hjälps-åt-attityd. När det vankas tävling däremot, då går alla in för vinst! Har du tidigare erfarenhet av industri- eller produktionsmiljö? Är du en klippa på det analytiska, en bra problemlösare och tidigare arbetat med förbättrings-processer? Vill du dessutom arbeta för ett företag i en internationell miljö där varje medarbetare är viktig och stämningen på topp? Då är du den CAM-beredare som Brogren Industries söker och önskar växa långsiktigt tillsammans med. Profil Erfaren i CAM-beredning NC-kod i Mastercam och NX. Erfarenhet av produktutveckling. Kan utveckla processer, implementera förbättringar och ny teknik Erfarenhet av att kvalitetssäkra processer och produkter Flytande i svenska i tal och skrift Sökord: CNC, operatör, CAM, CAM-beredare, CAM-beredning, Mastercam, NX, tekniker, programmering, Ale, Älvängen, Göteborg, Kungälv, industri, produktion, CNC-operatör, maskinoperatör, Trollhättan, Lilla Edet

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Produktionstekniker

Nu söker vi en erfaren Produktionstekniker. Som produktionstekniker på Brogren Industries i Älvängen, kommer du att i huvudsak arbeta med tekniska problem, förbättringar, inkörningar, upplärning mm ute i produktionen. Det krävs att du är självgående, lösningsorienterad och kan driva mot beslutade tidsplaner. Vi söker dig som är målmedveten, något av en problemlösare och är resultatinriktad. I rollen kommer man att samarbeta med övriga funktioner inom företaget och delta och bidra i projekt. Arbetsbeskrivning Du förväntas vara drivande och delta vid uppstart och inkörning av nya artiklar och att ta fram verktygsval och tillverkningsmetod. Du kommer vara högst delaktig i flödestänket för att bidra till kostnadseffektivet och förbättringar i produktionen enligt LEAN. Du förväntas granska, skapa och justera produktionsunderlag och vara ett stöd vid verifiering av mätresultat. Vid behov som tex sjukfrånvaro, förväntas du kunna hoppa in och producera. Likaså förväntas du i rollen att instruera och utbilda personal enligt modulsystem, samt vid övriga behov. Du ska också aktivt verka för en lärande organisation. Det är ditt ansvar som produktionstekniker att följa tidsplaner och aktivt ge feedback till efterfrågande funktioner. Arbetstider är dagtid 06.30-15.45 mån-tors, 06.30-12.45 fredag (självklart bra om man är flexibel och kan stanna kvar en stund om det skulle behövas ibland) Profil Goda kunskaper av NC beredningar inom både svarv och/eller fräs. Goda kunskaper i MasterCam Kunskap i Monitor, tex uppdatera beredningar. Kvalificerad erfarenhet av skärteknik och maskinkännedom. Förmåga att utveckla och underhålla både kund- och leverantörsrelationer. Flexibel, prestigelös och en teamplayer Stort eget driv, målmedveten Självgående och lösningsorienterad/problemlösare Lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Om Brogren IndustriesBrogren Industries AB ligger i Älvängen och är ett familjeföretag som grundades 1965. Vi är idag ca 80 anställda och vår sysselsättning är i huvudsak maskinbearbetning och svetsning inom områdena Aerospace, Gas Turbine och Parts. Behovet av fler kompetenta medarbetare är mycket stort. Vill du arbeta i ett företag som är i ständig utveckling och bland arbetskamrater som trivs på sin arbetsplats? Sökord: CNC, operatör, CAM, CAM-beredare, CAM-beredning, Mastercam, NX, tekniker, produktion, mastercam, Monitor, 5S, programmering, Ale, Älvängen, Göteborg, Kungälv, industri, produktion, CNC-operatör, maskinoperatör, Trollhättan, Lilla Edet, Bohus

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Byggsmed/ montör

Hej Vi på HT Stål AB söker självgående Byggsmeder/montörer med minst 5 års erfarenhet Firman ligger i Nödinge där vi utgår ifrån varje dag. Du ska behärska ritnings läsning Svetsa B körkort svenska i tal och skrift Vi jobbar 06,30 - 16,00 mon-tor 06,30-13,00 fre Lön kommer vi överens om

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Verksamhetschef utbildning Äldre åldrar (7-vux)

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Drivs du av att göra skillnad i barns och elevers utbildning både här och nu och på lång sikt? Vill du vara en del av ett sammanhang som har ett djupt engagemang för utvecklandet av utbildningen med både förbättringar och innovation? Då är detta din chans att tillsammans med oss uppleva engagemang och utveckling. Du blir en viktig del i att främja varje persons kraft att bidra lokalt och globalt, nu och i framtiden.  Vi är en utbildningsförvaltning som ständigt samskapar vår struktur och kultur. Vi arbetar systematiskt och bygger hållbara processer och vår kultur präglas av tillit. Tilliten gestaltas genom att vi visar förmåga, integritet och hjälpvillighet. I förvaltningsledningen vill vi ta helhetsgrepp på de komplexa utmaningarna och arbeta tillsammans för att lösa dem.  Vi har mycket erfarenhet att dela med oss av tillsammans med en stor vilja att ompröva och lära nytt. Vi har ett hjärta fullt av kärlek till våra barn och elever.  Med gemensam kraft  leder vi oss själva, varandra och de vi är till för mot lärande, välmående och utveckling.   Vår förvaltning är lagom stor för att mötas och ta tillvara möjligheterna till tillitsfulla relationer och dialog i alla led. Innovation och kreativitet är viktigt för oss, inom många områden måste nya lösningar till för att möta morgondagens komplexa utmaningar. Det kommer du att få möjlighet att pröva här. Vi förstärker förutsättningarna för ett nära ledarskap med ytterligare en verksamhetschef och förvaltningsledningen kommer nu att ta emot två nya verksamhetschefer, varav du kommer att vara den som ansvarar från åk 7 för grundskola och anpassad grundskola samt för gymnasium och komvux som står inför utvecklad samordning. På Ale gymnasium bedrivs idag IM och inför 2025 väntar den spännande utmaningen att starta nationella program. Vi finns i Älvängen men rör oss över hela kommunen och har också möjlighet att arbeta på distans.    Arbetsuppgifter Du ska nå samverkan mellan verksamhetsformer och funktioner som gynnar utbildningen i Ale som helhet. Du kommer att samverka både dagligen och strategiskt med tre verksamhetschefskollegor, förvaltningsledningen, inom utbildningsförvaltningen och kommunen som helhet samt med andra aktörer. Du tar ansvar för gruppers utveckling med övertygelsen att vi bara kan lyckas riktigt bra om vi gör det tillsammans. Du har ansvaret för att gemensamt leda verksamheten i linje med de politiskt fastställda inriktningsmålen, målgruppernas behov och det statliga uppdraget. Du arbetar på huvudmannanivå och nära lokal nivå med att utveckla utbildningens kvalitet och likvärdighet.   Du har ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom dina områden där hållbarhet och långsiktig utveckling ska stå i fokus. Du leder nio rektorer och har verksamhetsutvecklare som stöd.  Ditt ledarskap siktar mot att bygga kapacitet i organisationen genom lärande på alla nivåer och präglas av tydlighet, trygghet och mod. Du leder i nära dialog och stödjer ett hållbart ledarskap.   Du tar ansvar för ditt eget lärande och din egen utveckling för att kunna utöva ett gott ledarskap och nå nya resultat.   Kvalifikationer För att lyckas i rollen ska du ha dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla utbildningsverksamhet på strategisk nivå. Du har en pedagogisk utbildning i grunden, har arbetat som rektor och framgångsrikt drivit skola.   Du har arbetat i en kommunal organisation och har erfarenhet av politiska processer. Som person och ledare • bygger du förtroendefulla relationer och du ser värdet av att arbeta tillsammans för allas bästa - arbetar du medvetet med kommunikation som redskap för att skapa hög förståelse och handlingskapacitet i alla led • är närvaro, mod och dialog viktiga delar i ditt ledarskap • är du trygg och prestigelös och leder såväl dig själv som medarbetare i att utvecklas i sin profession och våga vara kreativa - Ser du möjligheter och nya lösningar på komplexa utmaningar Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av att leda chefer sam att du har ledarutbildning utöver rektorsutbildning. Du har mycket goda kunskaper i svenska och mycket god digital mognad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Övrigt I denna rekryteringsprocess planeras att hålla intervjuer och genomföra testning under vecka 21-22. För de kandidater som går vidare från första intervjun är nästa urvalssteg test och därefter en andra intervju.   Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Bibliotekarie med inriktning barn och unga, vikariat

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Biblioteken i Ale består av huvudbiblioteket i Nödinge samt närbiblioteken i Surte, Älvängen och Skepplanda. På biblioteken arbetar 12 bibliotekarier. Ale bibliotek ingår i Bibliotek i Väst som består av sju kommuner i närområdet. Vill du bli en del av oss bibliotekarier på Ale bibliotek? Brinner du för att arbeta med barn och deras vuxna? Då är detta en tjänst för dig!  Arbetsuppgifter Större delen av din arbetstid är förlagd till närbiblioteket i Älvängen. Där är du drivande i allt som rör barnverksamhet så som aktiviteter, arrangemang och medieplanering. Du ingår i gruppen som sköter sociala medier och du ansvarar för att skapa marknadsföringsmaterial till barn/ungas arrangemang. Du samarbetar också med andra inom kommunen för att skapa riktigt bra barnverksamhet. I allt praktiskt runt Älvängens bibliotek samarbetar du med din kollega som har ansvar för vuxenverksamheten. I Nödinge deltar du i allt det övergripande arbetet med bibliotekets barn- och ungagrupp tillsammans med fyra andra kollegor samt har informationspass. Du arbetar tillsammans med dina kollegor med utveckling av biblioteksverksamhet i hela kommunen. Du kommer att arbeta självständigt såväl som i grupp. Kvalifikationer Vi söker dig med examen i biblioteks- och informationsvetenskap. Du har erfarenhet av att ha arbetat som bibliotekarie och du har ett starkt intresse av att arbeta med läsfrämjande verksamhet för barn. Som person är du nyfiken, flexibel och har ett gott bemötande och intresse för mötet med människor. Du är utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med barn och deras vuxna. Vidare är du lösningsorienterad, handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du är bekväm med att prata inför grupper och har god digital kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstid enligt schema. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår. Övrigt Vid ett eventuellt erbjudande om anställning behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret   Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

19 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024