Cloud Engineer

Fly among the clouds with Resurs! We are currently on a cloud transformation journey and are looking for an experienced Cloud Engineer who wants to help us migrate and maintain the existing OpenShift based on-prem setup to AWS EKS. Does that sound like a journey you would like to join? Keep reading! Get an idea of the role As a Cloud Engineer, you will play a vital role within our cross-functional Commercial team, working closely alongside Cloud and Platform Engineers, as well as a Cybersecurity specialist. Your key responsibilities will include: Maintenance and monitoring of the AWS cloud infrastructure to ensure it is operating optimally, efficiently and patched against known vulnerabilities. Deploy and configure cloud services such as EC2, EKS, storage, databases, and networking. Troubleshoot issues in the cloud infrastructure, ranging from service downtime to security breaches, ensuring seamless operations. Streamlining deployment processes and scaling of cloud-based applications through effective automation. Taking part in the ambulatory emergency service (every 5-6th week) Skills & Experience We believe that you have: 5+ years of experience as a Cloud Engineer Strong knowledge of AWS Cloud Infrastructure such as EKS, S3, RDS, CloudWatch, EC2, RabbitMQ, ElastiCache, VPC, CloudTrail, and Secret Manager. Solid understanding of container orchestration tools like Kubernetes, coupled with knowledge of CI/CD principles is a must-have. Experience with provisioning the infrastructure & configuration management deployment tools like Crossplane, Terraform and CloudFormation. Familiarity with networking concepts as well as monitoring and logging tools. On a personal level, we believe that you take ownership of your work and are a proactive communicator that enjoys collaborating effectively with team members. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Dansktalande handläggare

Få koll på rollen Nu söker vi en dansktalande stjärna till vårt team Pre-collection på kundservice. Teamets primära arbetsuppgifter är attlöpande handlägga administrativa uppgifter kopplat tillvåra kunders obetalda fordringar och hjälpa till med avbetalningsplaner och komma överens om andra lösningar som hjälper kunden. I tjänsten förväntas du behärska kommunikation på danskavia email, brev och i viss mån även telefoni både med kunder och externa parter. Utöver att hantera ovan arbetsuppgifter på danska så kommer en del arbetsuppgifter även innefatta svenska i tal och skrift. På ett personligt plan Vi söker dig som talar flytande danskaochhar en naturlig förmåga att hantera de kunder som av någon anledning har obetalda fodringar till oss. Du är noggrann, driven och lösningsorienterad med kunden i fokus. Du fattar affärsmässiga beslut inom givna ramar och skapar därmed förutsättningar för att skulden blir betald. Vi arbetar med tydlig struktur och mål både på grupp- och individnivå för vårt arbete, en modell som vi tror att du uppskattar. Vi arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. I övrigt ser vi att du har:•Avslutad gymnasial utbildning• Vana av administration/kundkontakt• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifterTjänsten är på heltid tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider måndag-fredag 08:00-17:00, någon kväll i veckan till kl 18:00. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi har ett aktivitetsbaserat kontor i fräscha lokaler på Väla i Helsingborg, fri parkering, laddplatser för elbil och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret.Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!Mer än bara ett jobb Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Vi vill ge känslan av frihet och möjligheter - vi vill vara banken som vet hur det känns. Viktigt att känna till I samtliga rekryteringsprocesser gör vi en utförlig bakgrundskontrollpå de personer som går vidare till intervju. #LI-LN1

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Fullstack developer

Do you have a passion for both frontend finesse and backend brilliance? Great! We're on the lookout for a Fullstack Developer to join our transformation journey towards becoming a more competitive bank, offering superior products and services to our partners and customers. Sound like your kind of adventure? Let us get you an idea of the role... As a Fullstack developer at Resurs Bank, you will: Collaborate within an agile product development team that prioritizes quality, rapid feedback, and delivering solutions that drive business value. Take ownership of your work and continuously strive to enhance our products, both on the frontend and backend. Be involved in the entire product development lifecycle, leveraging a diverse range of technologies including JavaScript, TypeScript, npm/yarn, Java, Spring/Spring Boot, OpenShift/Kubernetes, Jenkins, BitBucket, AWS, and more. Who are we looking for? We are looking for someone who enjoys a supportive and collaborative team environment that encourages personal growth and development. While taking ownership you make sure to continuously improve our products, delivering seamless and efficient web applications. Therefore, we believe that you are: Passionate about what you do. A team player. Constantly seeking to learn and improve. Not afraid of change. A senior developer with at least 5+ years of Fullstack Development experience. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. LI-LN1

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Senior Java Developer

Greetings, explorers! Are you an experienced developer with a passion for charting new frontiers and overcoming cosmic challenges, such as badly written code? Then Resurs Bank is the perfect spacecraft for you! We combine the best of fintech and traditional banking, and we need skilled developers to help us navigate these territories. As a senior developer at Resurs Bank, you will: Work in an agile product development crew that values quality, rapid feedback, and regular deliveries that create business value. Have a clear purpose and ownership to continuously improve our products. Use a wide array of technologies such as Java, Spring/Spring Boot, OpenShift/Kubernetes, Jenkins, BitBucket, AWS to tackle the entire product development lifecycle. Collaborate within a team that values cooperation and personal growth. But we're not just searching for technical expertise. At Resurs, we know that our crew is the backbone of the spacecraft and, therefore, the most critical asset we have. This is why we have a unique culture that supports our crew's personal growth and development, both professionally and personally. We encourage you to take the helm of your career, and we provide you with the resources and support you need to navigate toward your goals. We're proud to have a crew that values unity, and where everyone's unique skills and contributions are recognized and appreciated. Therefore, to join our crew, we believe that you are a person who: Is passionate about what you do. Is a team player. Is constantly seeking to learn and improve. Is not afraid of change. So, if you're a senior developer with at least +5 years of experience in Java development, and you are passionate about writing clean and testable code, then prepare for liftoff and send in your application today! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. Join our mission! Join us and work in an environment that encourages a healthy work-life balance, and where you get to be the captain of your own development journey. We are here to soar toward the stars, and we want you to be on board.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Dansktalande kundservicehandläggare till backoffice

Nu behöver vi stärka upp med dansktalande medarbetare till Consumer Loans! Rollen som back-office handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. 🤝💖 Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att tillhöra vår backoffice-avdelning Consumer Loans. Ett av dina viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs kunders låneansökningar. Du kommer besvara kunders frågor, hantera ärenden självständigt, före, under och efter en låneansökan är gjord, och även vara i kontakt med andra banker för att lösa lån. Backoffice-avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation, vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera ärenden på ett professionellt sätt. Dina primära arbetsuppgifter innefattar: - Besvara kunders frågor och funderingar via telefon och mejl - Kontakt med andra banker angående lån och krediter - Hantera låneansökningar och andra förekommande administrativa uppgifter - Försäljning, då försäljningsmål är en naturlig del av arbetet VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt - Talar danska obehindrat - Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska - Har en avslutad gymnasieutbildning Meriterande - Tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon och mejl - Tidigare arbete i administrativ roll, gärna lånehantering Som person är du - Resultatinriktad - Flexibel - Samarbetsvillig - Serviceinriktad Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, arbetstiderna kommer gå på rullande schema, 07:15-20:15 vardagar, samt lördag & söndag mellan 8:00-18:00, dock inte varje månad. - Placering: Helsingborg - På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Dansktalande kundservicemedarbetare

Vi på Resurs vill hjälpa våra kunder att få balans i sin ekonomi och i vardagen - vi vill vara banken som vet hur det känns. Vi har flera miljoner privat- och företagskunder i fyra nordiska länder och över fyrtio års erfarenhet i branschen. Just nu storsatsar vi på att installera Nordens första helt molnbaserade bank, för att bli både snabbare och smidigare i våra funktioner för både kunder och partners 🚀 I new year, a new me......eller kanske bara en ny utmaning? Vi på Resurs tror kanske inte så mycket på nyårslöften, men vi tro på att ett nytt jobb kan göra stor skillnad för känslan i vardagen 😊 Vi söker nu dansktalande medarbetare som vill börja det nya året i vårt grymma kundserviceteam! Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och yrkesmässigt; vi erbjuder flera olika roller på olika nivåer inom ett och samma bolag - så oavsett vad du brinner mest för kan du hitta ditt framtida drömjobb hos oss! Vi söker personal till vår telefonbaserade kundsupport där vi hjälper både svenska, danska, norska och finska kunder med allt ifrån försäljning av betalkort och försäkringar, fakturafrågor, avbetalningsplaner, krediter och returer. Ditt uppdrag är att få kunden att känna sig trygg och hörd, oavsett ärende. Vi söker dig som är: - noggrann - ansvarstagande - lättlärd - nyfiken - bekväm att prata och skriva på danska - bekväm med att prata och skriva på engelska För att trivas hos oss behöver du vara kommunikativ, ha ett starkt inre driv och tycka om när tempot är högt! Du har mycket god datorvana och alltid är öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna. Vi arbetar ständigt för att möta och överträffa våra kunders förväntningar, och därför är det viktigt att du triggas av tät uppföljning av dina egna mål - bl.a. när det gäller försäljning - och att du hela tiden vill utvecklas för att bli ännu bättre! Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt, gärna från ett callcenter. Formellt ställer vi krav på avslutad gymnasieutbildning. Bra att veta Tjänsterna är på heltid tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna varierar mellan 07:15-20:15 på vardagar och mellan 08:00-18:00 på helger. Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg (Väla 2) med kollektivtrafik som stannar precis utanför. Vi har även ett kontor i centrala Malmö. Vi erbjuder en modern arbetsplats i fräscha lokaler, ett flertal personalförmåner som massage, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och olika personalrabatter. För oss är det en självklarhet med kollektivavtal och därmed trygga anställningsvillkor för alla som jobbar här! Läs gärna mer om oss på Banken som vet hur det känns - Resurs (resursbank.se) (https://www.resursbank.se/). Ansökningsprocessen Du söker genom att bifoga CV och personligt brev. Rekrytering sker löpande och anställning enligt överenskommelse. Viktigt att känna till På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag. Har du frågar kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! LI-LN1

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Commercial Director

Get an idea of the role We are seeking a dynamic and experienced Commercial Director to lead our commercial activities and drive revenue growth at Resurs Bank. As a key member of our leadership team, you will be responsible for developing and implementing strategic plans to maximize sales opportunities, expand market share, and enhance profitability. The ideal candidate will possess a strong blend of business acumen, leadership skills, and a proven track record of success in commercial roles. Responsibilities: - Develop and execute comprehensive commercial strategies to achieve business objectives and revenue targets. - Lead and mentor a high-performing sales and marketing team, providing guidance, support, and motivation to drive results. - Identify new business opportunities, partnerships, and markets to fuel growth and expansion. - Build and maintain strong relationships with key clients, stakeholders, and partners. - Analyze market trends, competitor activities, and customer needs to inform decision-making and strategy development. - Oversee the development of pricing strategies, sales forecasts, and budgets to ensure financial targets are met. - Collaborate cross-functionally with other departments such as product development, finance, and operations to ensure alignment and execution of commercial initiatives. - Monitor and evaluate the effectiveness of commercial programs and initiatives, making adjustments as necessary to optimize performance. On a personal level As a person we see that you have excellent communication, negotiation, and presentation skills. You are an entrepreneurial spirit with a passion for innovation and driving change and you can thrive in a fast-paced, dynamic environment and adapt to changing priorities. Qualifications: - Bachelor's degree in business administration, marketing, or related field - Proven experience in a senior commercial role, with a proven experience in sales, marketing, or business development. - Demonstrated success in developing and implementing strategic plans that drive revenue growth and market expansion. - Strong leadership skills with the ability to inspire and motivate teams to achieve excellence. - Analytical mindset with the ability to interpret data and market insights to inform decision-making. More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Working with us means working with a diverse and talented team of professionals who share a common vision and passion for banking. We offer a stimulating and supportive work environment, where you can learn, grow and have fun. We offer flexible working hours and competitive benefits. So, what are you waiting for? Apply now and join us on our journey to become the best challenger bank in the Nordics. Apply today! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company LI-LN1

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Governance Officer – Regulatory specialist

Get an idea of the role If you join us at Resurs, you will join a Nordic organization characterized by fast pace, change and brave decisions. An important part of the role is to develop, implement, and continuously improve the Nordic process of regulatory outlook by preventively monitoring relevant new regulations for the Bank. In the role you will also analyze and write memos on relevant sanctions, provide advisory service, represent the Bank in branch specific organizations and support implementation of new regulations. The role reports to CGO (Chief Governance Officer) who is part of Group Management. Under the leadership of the CGO, the role is part of the Governance function, operationally strive for a well-functioning: - Overall structure and methodology for the Bank’s governance work - Risk Management - first line - Compliance Management - first line Which includes internal controls, process management, steering documents as well as monitoring and ensuring that the Bank is compliant towards external and internal regulations. Furthermore, be cohesive and supportive toward the rest of the business, strive for synergies between the departments and develop effective working methods based on best practice. On a personal level You probably thrive in a role where you get to take on a lot of responsibility and where you drive your innovative work forward, where experience of working with GRC systems is a big advantage. In all our offices, we work activity-based with a great opportunity to control your own everyday life. Our offices are the "visible" evidence of our constant movement, our journey of transformation. It also shows through our ambition to always develop, rather than manage. We are looking for you who have: - Degree as Jur Kand (Master of Law) or similar - At least 5 years of experience in similar work within financial operations - You can write and speak fluently Swedish and English. We believe that you are working or have worked at a payment institution, in a bank, at an agency, law firm or similar. For us, you are particularly interesting if you have experience from project lead within law implementation or have experience from work with ServiceNow. More than a job The Resurs spirit is about transformation, our culture and the people in our society. It’s about how we define ourselves, how we greet the world and handle our business. We are here to make a difference in people’s lives and to help them to make things happen. It shouldn’t be hard to deal with a bank - we want to give the feeling of freedom and possibilities. We are here to make things happen; do you want to join? Apply today! Don’t wait to send in your application - selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may therefore be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you!   For questions, please reach out to [email protected] or [email protected] In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company LI-LN1

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Dansktalande handläggare till Omni-teamet

Vi letar nu efter en dansktalande stjärna som vill bli en del av vårt Omni-team! Teamet består idag av 12 personer, vars viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs kunder inom e-handel, partnersupport och kortlösningar. Du arbetar nära kunderna och ansvarar primärt för inkommande och utgående samtal, men även mail och chatt. Ärendena berör allt från frågor gällande potentiellt bedrägliga e-handelsordrar och presentkort till upplägg av nya butikskedjor och partners. En vanlig dag i Omni innehåller: Inkommande och utgående samtal, tillsammans med dina kolleger samarbetar ni med att supportera chatt och mail-funktionen Administration kring butiker och ombud Upplägg av nya butikskedjor och partners, samt att administrera butiksredovisningar Bedrägerikontroller av E-handelsköp Utbildning till nya kedjor och partners Administration av poängshoppen för Resurs kreditkort Nybeställning och förnyelsehantering av kort Du som söker har tidigare erfarenhet från både service och kundkontakt, och du skriver och talar obehindrat på danska, svenska och engelska. Du har god data- och systemvana, och om du har tidigare erfarenhet från callcenter eller annat administrativt arbete ses det som meriterande. För att lyckas i rollen som handläggare i Omni behöver du vara flexibel, noggrann och ansvarstagande. Att du kan samarbeta med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat är avgörande för vår framgång! Övrigt Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstider måndag-fredag 08:00-16:45 och c:a en kväll i veckan till 18:00. Vårt kontor ligger i Väla, Helsingborg. Mer än bara ett jobb Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända.Vi vill ge känslan av frihet och möjligheter - vi vill vara banken som vet hur det känns. Ansök idag! Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig. Viktigt att känna till På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag. LI-LN1

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Developer Accelerate Program

Blast off 🚀 into a successful career with Resurs 10-month mentorship program in IT Development! Are you a recent graduate with a passion for technology and a drive to succeed? Join our team at Resurs, a change-friendly and warm company that works with modern technologies and offers endless career possibilities. As a mentee in our program, you'll gain hands-on experience, guidance from industry experts, and the opportunity to be a part of a dynamic and ambitious team. With Resurs, you'll have the support you need to reach new heights in your career. Don't let your potential go to waste, apply now and launch your journey to success with us. Apply now and join us on a journey to the stars! What will you expect from me? 🤷‍ - That you have a willingness to learn and to share your knowledge with us - That you will be an ambassador for Resurs and the program - That you have a collaborative mindset and enjoys working within a team Why should I apply to Developer Accelerate Program? 🏆 Resurs is one of Sweden’s top 100 career companies (for the fifht year in a row!) and we can guarantee that you will join a vibrant and innovative company. We will be offering you an employment (until further notice with an initial trial period of 6 months) with marketable salary/benefits, great colleagues and network as well as a unique opportunity to deep dive into our IT Department that offers exciting career opportunities and extensive knowledge. Where is this program located? 🏙 For this program you will be based in our HQ in Helsingborg. Who can apply?📜 For this program, we are looking for newly graduate students (currently studying or examined within the last two years) within IT Development on a University level. When and where can I apply? 🎉 Our application process will open in February 2024 and the program will start in early September 2024. You apply below by attaching your CV and motivational letter.

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024