Resurs Bank AB jobb

Lediga jobb hos Resurs Bank AB

Web analyst

Join Resurs Bank on our journey to revolutionize banking! We are hiring a Web Analyst who will play an important part of Resurs commercial and digital work, performing web analysis for all digital flows in the Nordics.Get an idea of the role Your focus will be on ensuring that effective analysis of marketing efforts can be carried out, as well as contributing to projects connected to data structure, tools and SEO. You will also: Lead the development of web analysis strategy from an overall perspective at Resurs Implement and perform web analytics from a commercial and strategy perspective Contribute to campaign planning, budget planning, follow-up, and analysis of marketing efforts, as well as presenting analyses and potential measures for improvement and optimization Secure tracking and traceability between Google Analytics and visualization tools, plus handle Google Tag Manager set up. On a personal level We are looking for a driven Web analyst with a passion for analysing, following up and developing businesses through web analysis. We believe that you have: Strong analytical and collaborative skills Experience of GA4 (Google Analytics) A University degree or similar within Web analysis, Media communication or the like A couple of years of experience within the field. If this sounds like your jam, we can't wait to meet you!Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region.Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Dansktalande kundservicemedarbetare

Få koll på rollen På Customer Service ansvarar vi för all kundservice och kundnära administration inom Resurs Bank. Vi erbjuder spännande och utvecklande roller med mycket kundkontakt där inringande telefoni och/eller administration är en stor del av din arbetsdag. Vi erbjuder dig engedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning vilket gör digredo att ge våra kunder den bästa tänkbara kundupplevelsen. Ansvarsområden: Hantera inkommande samtal och e-post från danska kunder Ge professionell och vänlig support för att lösa kundens frågor och problem Dokumentera ärenden och följa upp enligt gällande riktlinjer Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en enhetlig och effektiv kundupplevelse Bidra till kontinuerlig förbättring av kundtjänstprocesser och -praxis Kort om avdelningarna som du kan komma att arbeta på Partnersupport - Här stöttar våra anställdaföretagspartners med kreditfrågor, presentkortshantering mm. Consumer Loans -Handlägger, utvärderar och beviljar låneansökningar från privatpersoner. Kundsupport (Front Line) - Hjälper våra privatkunder genom inkommande samtal, med allt från fakturafrågor till kredithantering. Pre-collection - Hjälper våra privatkunder med avbetalningsplaner, dödsbon och dylikt för att undvika att de ska hamna hos inkasso. Mer administration. Out bound precollection - Här är deprimära arbetsuppgifter är att ta inkommande och utgående telefonsamtal, på både svenska, norska och danska. Du hanterar skuldförfrågningar och andra på avdelningen förekommande administrativa uppgifter På ett personligt plan Vi söker som har en positiv inställning, känsla för god service och kvalitet. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet! Kvalifikationer: Flytande i danska, både i tal och skrift En positiv inställning och förmåga att ge enastående service God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt under press Erfarenhet av kundtjänst är meriterande men inte ett krav Flexibilitet att arbeta i olika skift, inklusive kvällar och helger. Viktigt att känna till På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag. Mer än bara ett jobb Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger vi erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för våra kunder och för samhället. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 650 anställda i Norden. Ansök idag! Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.#LI-LN1

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
IT Solution Architect

Join Resurs Bank on our journey to revolutionize banking! We are hiring an IT Solution Architect with a DevSecOps mindset to lead our integration development team. Design cutting-edge APIs for Credit score and decision-making, while driving seamless partner integrations. Ready to shape the future of banking with us? Get an idea of the role The focus of the role as IT Solution Architect is to drive solution architecture work within IT Credit team and... Collaborate with different IT and non-IT stakeholders like product owners, suppliers, IT security to understand functional and non-functional requirements. Perform system analysis, design, development, and maintenance for API-led and Microservices architecture applications on cloud-based and container platform. Create and maintain design documentation and artifacts like sequence diagrams, component diagrams, etc. Participate in Resurs Architecture Forums and keeping up to date on best practices and latest trends. Provide architecture and design guidance to the development team and focus on reuse of functionality. Ensure that the development team develops, configures, and implements the solution as per solution architecture standards in line with enterprise architecture. Suggest and drives continuous improvements and best practices. On a personal level You are... Self-motivated, open mindset, a good problem solver withtroubleshooting skills and astrong "can-do" attitude. We believe you have... 10+ years of experience in IT industry with minimum 5 years in full stack application development, preferably in agile development practice. Hands-on experience in API / Microservice development in Java, Spring Boot, Spring Cloud, RESTful API, JSON, Swagger, Open API and Kafka. Good spoken and written English. Good communication skills in cooperation with both other internal teams and external vendors. It's a plus if you have... Experience in working with Kubernetes container platform, Cloud platform, GitLab, Bitbucket, CI/CD pipeline. Prior experience in banking domain primarily Credit decision engine, Credit score, Open banking, document management, payments, etc. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process.#LI-LN1

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
IT Test Analyst

Are you ready to impact the testing domain while contributing to the development of future banking? Perfect, we’ve got you! Resurs Bank is looking for someone to enter the role as IT Test Analyst on our transformation journey towards becoming a more competitive bank, offering superior products and services to our partners and customers. Get an idea of the role In the role as IT Test Analyst, your overall responsibility will include planning, development, documentation and execution of tests at different levels. The role will also include: Working closely with developers and clients to develop a test strategy for each change, follow up and act on test results and communicate to those concerned. Determine which tests should be automated and develop test cases for these together with developers. Have a dialogue with the developers about when deliveries should be made to the various test environments. Provide support for acceptance tests by, for example, announcing what can be tested, producing test data, test environment and login options. On a personal level You have education within the IT/Technology field and at least 3 years of professional experience in testing. Experience with API testing, Postman, Jira, Katalon and SQL. Experience of agile working methods, and the mindset to test as early as possible. Experience of Test automation (a plus). Good knowledge of English and Swedish in both writing and speaking. More than a job We foster a high-commitment workplace with ample development prospects. We seek curious, driven individuals, empowering them with responsibility and autonomy to maintain our cutting-edge environment. Embracing innovation, we continuously refine our practices to enhance customer service. Important information for the recruitment process On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you!#LI-LN1

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Dansktalande kundservicehandläggare till backoffice

Nu behöver vi stärka upp med dansktalandemedarbetare till Consumer Loans!Rollen som back-office handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att tillhöra vår backoffice-avdelning Consumer Loans.Ett av dina viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs kunders låneansökningar. Du kommer besvara kunders frågor, hantera ärenden självständigt, före, under och efter en låneansökan är gjord, och även vara i kontakt med andra banker för att lösa lån. Backoffice-avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation, vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera ärenden på ett professionellt sätt.Dina primära arbetsuppgifter innefattar: Besvara kunders frågor och funderingar via telefon och mejl Kontakt med andra banker angående lån och krediter Hantera låneansökningar och andra förekommande administrativa uppgifter Försäljning, då försäljningsmål är en naturlig del av arbetetVI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt Talar danska obehindrat Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska Har en avslutad gymnasieutbildning # Meriterande Tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon och mejl Tidigare arbete i administrativ roll, gärna lånehantering Som person är du Resultatinriktad Flexibel Samarbetsvillig Serviceinriktad Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, arbetstiderna kommer gå på rullande schema, 07:15-20:15 vardagar, samt lördag & söndag mellan 8:00-18:00, dock inte varje månad. Placering: Helsingborg På slutkandidatergenomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Dansktalande kundservicemedarbetare

Vi på Resurs vill hjälpa våra kunder att få balans i sin ekonomi och i vardagen - vi vill vara banken som vet hur det känns. Vi har flera miljoner privat- och företagskunder i fyra nordiska länder och över fyrtio års erfarenhet i branschen. Just nu storsatsar vi på att installera Nordens första helt molnbaserade bank, för att bli både snabbare och smidigare i våra funktioner för både kunder och partners I new year, a new me......eller kanske bara en ny utmaning? Vi på Resurs tror kanske inte så mycket på nyårslöften, men vi tro på att ett nytt jobb kan göra stor skillnad för känslan i vardagen Vi söker nu dansktalandemedarbetare som vill börja det nya året i vårt grymma kundserviceteam!Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och yrkesmässigt; vi erbjuder flera olika roller på olika nivåer inom ett och samma bolag - så oavsett vad du brinner mest för kan du hitta ditt framtida drömjobb hos oss! Vi söker personal till vår telefonbaserade kundsupport där vi hjälper både svenska, danska,norskaoch finskakunder med allt ifrån försäljning av betalkort och försäkringar, fakturafrågor, avbetalningsplaner, krediter och returer. Ditt uppdrag är att få kunden att känna sig trygg och hörd, oavsett ärende. Vi söker dig som är: noggrann ansvarstagande lättlärd nyfiken bekväm att prata och skriva på danska bekväm med att prata och skriva på engelska För att trivas hos oss behöver du vara kommunikativ, ha ett starkt inre driv och tycka om när tempot är högt! Du har mycket god datorvana och alltid är öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna. Vi arbetar ständigt för att möta och överträffa våra kunders förväntningar, och därför är det viktigt att du triggas av tät uppföljning av dina egna mål - bl.a. när det gäller försäljning - och att du hela tiden vill utvecklas för att bli ännu bättre!Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt, gärna från ett callcenter. Formellt ställer vi krav på avslutad gymnasieutbildning. Bra att veta Tjänsterna är på heltid tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna varierar mellan 07:15-20:15 på vardagar och mellan 08:00-18:00 på helger. Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg (Väla 2) med kollektivtrafik som stannar precis utanför. Vi har även ett kontor i centrala Malmö. Vi erbjuder en modern arbetsplats i fräscha lokaler, ett flertal personalförmåner som massage, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och olika personalrabatter. För oss är det en självklarhet med kollektivavtal och därmed trygga anställningsvillkor för alla som jobbar här! Läs gärna mer om oss på Banken som vet hur det känns - Resurs (resursbank.se). Ansökningsprocessen Du söker genom att bifoga CV och personligt brev. Rekrytering sker löpande och anställning enligt överenskommelse. Viktigt att känna tillPå slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag.Har du frågar kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! #LI-LN1

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Dansktalande handläggare till Omni-teamet

Vi letar nu efter en dansktalande stjärna som vill bli en del av vårt Omni-team!Teamet består idag av 12 personer, vars viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs kunder inom e-handel, partnersupport och kortlösningar. Du arbetar nära kunderna och ansvarar primärtför inkommande och utgående samtal, men även mail och chatt. Ärendena berör allt från frågor gällande potentiellt bedrägliga e-handelsordrar och presentkort till upplägg av nya butikskedjor och partners. En vanlig dag i Omni innehåller: Inkommande och utgående samtal, tillsammans med dina kolleger samarbetar ni med att supportera chatt och mail-funktionen Administration kring butiker och ombud Upplägg av nya butikskedjor och partners, samt att administrera butiksredovisningar Bedrägerikontroller av E-handelsköp Utbildning till nya kedjor och partners Administration av poängshoppen för Resurs kreditkort Nybeställning och förnyelsehantering av kort Du som söker har tidigare erfarenhet från både service och kundkontakt, och du skriver och talar obehindrat på danska, svenska och engelska. Du har god data- och systemvana, och om du hartidigare erfarenhet från callcenter eller annat administrativt arbete ses det som meriterande. För att lyckas i rollen som handläggare i Omni behöver du vara flexibel, noggrann och ansvarstagande. Att du kan samarbeta med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat är avgörande för vår framgång! Övrigt Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstider måndag-fredag 08:00-16:45 och c:a en kväll i veckan till 18:00.Vårt kontor ligger i Väla, Helsingborg. Mer än bara ett jobb Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet.Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända.Vi vill ge känslan av frihet och möjligheter - vi vill vara banken som vet hur det känns. Ansök idag! Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig. Viktigt att känna tillPå slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag. #LI-LN1

28 mars 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Cloud Engineer

Fly among the clouds with Resurs! We are currently on a cloud transformation journey and are looking for an experienced Cloud Engineer who wants to help us migrate and maintain the existing OpenShift based on-prem setup to AWS EKS. Does that sound like a journey you would like to join? Keep reading! Get an idea of the role As a Cloud Engineer, you will play a vital role within our cross-functional Commercial team, working closely alongside Cloud and Platform Engineers, as well as a Cybersecurity specialist. Your key responsibilities will include: Maintenance and monitoring of the AWS cloud infrastructure to ensure it is operating optimally, efficiently and patched against known vulnerabilities. Deploy and configure cloud services such as EC2, EKS, storage, databases, and networking. Troubleshoot issues in the cloud infrastructure, ranging from service downtime to security breaches, ensuring seamless operations. Streamlining deployment processes and scaling of cloud-based applications through effective automation. Taking part in the ambulatory emergency service (every 5-6th week) Skills & Experience We believe that you have: 5+ years of experience as a Cloud Engineer Strong knowledge of AWS Cloud Infrastructure such as EKS, S3, RDS, CloudWatch, EC2, RabbitMQ, ElastiCache, VPC, CloudTrail, and Secret Manager. Solid understanding of container orchestration tools like Kubernetes, coupled with knowledge of CI/CD principles is a must-have. Experience with provisioning the infrastructure & configuration management deployment tools like Crossplane, Terraform and CloudFormation. Familiarity with networking concepts as well as monitoring and logging tools. On a personal level, we believe that you take ownership of your work and are a proactive communicator that enjoys collaborating effectively with team members. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Dansktalande handläggare

Få koll på rollen Nu söker vi en dansktalande stjärna till vårt team Pre-collection på kundservice. Teamets primära arbetsuppgifter är attlöpande handlägga administrativa uppgifter kopplat tillvåra kunders obetalda fordringar och hjälpa till med avbetalningsplaner och komma överens om andra lösningar som hjälper kunden. I tjänsten förväntas du behärska kommunikation på danskavia email, brev och i viss mån även telefoni både med kunder och externa parter. Utöver att hantera ovan arbetsuppgifter på danska så kommer en del arbetsuppgifter även innefatta svenska i tal och skrift. På ett personligt plan Vi söker dig som talar flytande danskaochhar en naturlig förmåga att hantera de kunder som av någon anledning har obetalda fodringar till oss. Du är noggrann, driven och lösningsorienterad med kunden i fokus. Du fattar affärsmässiga beslut inom givna ramar och skapar därmed förutsättningar för att skulden blir betald. Vi arbetar med tydlig struktur och mål både på grupp- och individnivå för vårt arbete, en modell som vi tror att du uppskattar. Vi arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. I övrigt ser vi att du har:•Avslutad gymnasial utbildning• Vana av administration/kundkontakt• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifterTjänsten är på heltid tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider måndag-fredag 08:00-17:00, någon kväll i veckan till kl 18:00. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi har ett aktivitetsbaserat kontor i fräscha lokaler på Väla i Helsingborg, fri parkering, laddplatser för elbil och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret.Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!Mer än bara ett jobb Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Vi vill ge känslan av frihet och möjligheter - vi vill vara banken som vet hur det känns. Viktigt att känna till I samtliga rekryteringsprocesser gör vi en utförlig bakgrundskontrollpå de personer som går vidare till intervju. #LI-LN1

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Fullstack developer

Do you have a passion for both frontend finesse and backend brilliance? Great! We're on the lookout for a Fullstack Developer to join our transformation journey towards becoming a more competitive bank, offering superior products and services to our partners and customers. Sound like your kind of adventure? Let us get you an idea of the role... As a Fullstack developer at Resurs Bank, you will: Collaborate within an agile product development team that prioritizes quality, rapid feedback, and delivering solutions that drive business value. Take ownership of your work and continuously strive to enhance our products, both on the frontend and backend. Be involved in the entire product development lifecycle, leveraging a diverse range of technologies including JavaScript, TypeScript, npm/yarn, Java, Spring/Spring Boot, OpenShift/Kubernetes, Jenkins, BitBucket, AWS, and more. Who are we looking for? We are looking for someone who enjoys a supportive and collaborative team environment that encourages personal growth and development. While taking ownership you make sure to continuously improve our products, delivering seamless and efficient web applications. Therefore, we believe that you are: Passionate about what you do. A team player. Constantly seeking to learn and improve. Not afraid of change. A senior developer with at least 5+ years of Fullstack Development experience. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. LI-LN1

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024