Lediga jobb hos Hedin Mobility Group AB (publ)
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Carstore består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Personbilssäljare på vår anläggning i Malmö. Som en del av Hedin Mobility Group är vi experter på begagnade bilar och erbjuder ett brett urval för alla behov. Hos oss är sätter vi kunden i fokus - för att det som är bra för våra kunder är det som driver vår framgång. Arbetsuppgifter Som Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på en hög nivå inom begagnatsegmentet. I rollen guidar du kunder genom vårt breda sortiment, arrangerar provkörningar och ger professionell rådgivning kring tillbehör och finansieringslösningar. Du arbetar aktivt för att nå försäljningsmål och ständigt identifiera nya affärsmöjligheter på begagnatmarknaden. Rollen innefattar även att välkomna och bemöta kunder med ett professionellt och positivt förhållningssätt, samtidigt som du bygger och stärker affärskontakter för att säkerställa hög kundnöjdhet. Fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer och leverera en förstklassig upplevelse. Du rapporterar direkt till Platschef/Försäljningschef och blir en viktig del av vårt säljteam. Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av bilbranschen och specifikt begagnade bilar ser vi som ett stort plus. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se eller www.carstore.eu.
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning i Norrtälje. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Controller till affärsnära roll i internationell miljö Vill du arbeta nära affären och vara med och driva lönsamheten i en internationell kontext? Nu söker vi en Controller till Hedin Motor Company AB, ett distributionsbolag som ansvarar för Ford import med verksamhet i både Sverige och Finland. En roll för dig som gillar att kombinera analys med verklighetens utmaningar och som vill påverka på riktigt. Din roll hos oss Som Controller har du en nyckelroll i att driva ekonomistyrning och sprida lönsamhetsinsikter inom bolaget och koncernen. Du fungerar som en länk mellan ekonomiavdelningen och verksamheten och är ett naturligt bollplank för både VD, CFO och andra nyckelpersoner. Rollen är bred och omväxlande och du får möjlighet att påverka beslut som gör skillnad i vardagen. Du ansvarar för både löpande rapportering och ad hoc-analyser, och du bidrar med konkreta förslag på vad organisationen bör fokusera på framåt. Rollen omfattar såväl finansiell och operativ uppföljning som utveckling av arbetssätt, modeller och processer. Rollen rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer bland annat att: Ansvara för finansiell och operativ uppföljning och analys varje månad, kvartal och år Ta fram beslutsunderlag och affärsanalyser Följa upp resultat och nyckeltal, samt bidra med insikter för lönsamhetsutveckling Utveckla modeller för kostnadsuppföljning och nyckeltal Driva budget- och målprocesser Delta aktivt i utvecklingen av controlling- och ekonomifunktionen Arbeta med KPI:er och förbättringsinitiativ Vara ett bollplank i affärsstrategiska frågor Rollen kommer att omfatta ansvar för både den svenska och den finska marknaden, samt kontakt med Ford Europa, vilket gör det viktigt att trivas i en internationell miljö med flera kontaktytor. Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet som Controller eller i en liknande roll i en affärsnära miljö. Du är affärsdriven, analytisk och har förmågan att kommunicera ekonomisk information på ett tydligt och engagerande sätt. Du gillar att ta initiativ, driva förändring och bidra till förbättringar – alltid med verksamheten i fokus. Vi ser gärna att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller liknande Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av BI-verktyg Erfarenhet av ekonomisk analys, rapportering och affärsstyrning Erfarenhet av arbete i internationella bolag är meriterande Kunskaper i finska är ett plus, men inget krav Vad vi erbjuder Du får en central roll i ett bolag som är i ständig utveckling. Vi kombinerar ett starkt affärsfokus med korta beslutsvägar och en kultur som bygger på samarbete, engagemang och respekt. Du får möjlighet att påverka, utveckla och växa – både i din roll och inom organisationen. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande! Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som exempelvis förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Carstore består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Juniorsäljare på vår anläggning i Kungens Kurva. Som en del av Hedin Mobility Group är vi experter på begagnade bilar och erbjuder ett brett urval för alla behov. Hos oss är sätter vi kunden i fokus - för att det som är bra för våra kunder är det som driver vår framgång. ArbetsuppgifterSom Juniorsäljare ansvarar du för att guida kunder genom våra produkter, provkörningar, tillbehör och finansieringslösningar. Genom uppföljning och återkommande kontakt skapar du en bred kundkrets och högsta möjliga kundnöjdhet. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ge dig en grundläggande introduktion som kommer att hjälpa dig på vägen mot en framgångsrik karriär inom fordonsbranschen. I den här rollen kommer du att få lära dig bilaffären från grunden och få möjlighet att bli en riktigt framgångsrik bilsäljare! Vi tror att du delar vår genuina entusiasm för bilar och trivs med att skapa och behålla kundkontakter, antingen över telefon eller vid ett fysiskt möte. Nyckelkompetenser/förmågor: Förmåga att skapa och vårda kundrelationer Förmåga att självständigt organisera ditt dagliga arbete Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Innehar B-körkort Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se eller www.carstore.eu.
Om oss Ford Sverige, Hedin Motor Company AB, söker nu en Produktchef Personbilar som vill vara med och forma framtiden inom bilbranschen. Vi är stolta över att vara generalagent för Ford i Sverige och erbjuder allt från personbilar till transportbilar genom ett omfattande nätverk av återförsäljare och servicepunkter. Med flytt till vårt nya, toppmoderna huvudkontor i Mölndal våren 2025 och med en stark tillväxtambition är vi redo för nästa steg – är du det också? Om rollen Vi befinner oss i en spännande fas med lansering av ett brett utbud av elektrifierade transport- och personbilar under de kommande åren. Som Produktchef blir din uppgift att, tillsammans med teamet, utveckla attraktiva erbjudanden för både återförsäljare och slutkunder. Dina arbetsuppgifter: Du blir en nyckelspelare i vår personbilsorganisation, som idag består av fyra medarbetare. Du ansvarar för Fords personbilsprogram i Sverige och kommer bland annat att arbeta med: Framtagande av prislistor Produktutbildningar för återförsäljare Produktion av broschyrer och annat marknadsmaterial Prisförhandlingar i samarbete med Ford Europa Utveckling och implementering av kampanjer Support till återförsäljare gällande produkter och villkor Marknadsanalys och uppföljning av prisläget Strukturerat arbete med Fords personbilsprogram Din profil Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och har en passion för fordonsbranschen. Du trivs i en roll där du kombinerar teknikförståelse med kundkontakt och har förmåga att förklara komplexa tekniska detaljer på ett lättförståeligt sätt. Du är en självgående teamspelare som arbetar mot högt uppsatta mål. Vidare ser vi att du har: Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. God analytisk förmåga Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint B-körkort Vi ser gärna att du delar vårt starka intresse för bilbranschen och vill vara med på vår resa mot framtidens elektrifierade transporter. Varför jobba med oss? Du får möjligheten att bli en del av ett framgångsrikt företag där du kan växa och utvecklas i en spännande och dynamisk miljö. Hos oss är du en viktig del av att säkerställa vår fortsatta framgång. Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com Övrigt Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Adam Hamilton, Projektledare. Tel: 031-790 03 22 Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort: Hedin Group HQ i Mölndal Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Vi söker enLageradministratör! Hedin Wheel Tech står i frontlinjen för storskalig däckhotellshantering och är redan etablerat i Stockholm och Göteborg.Vi har nutagit nästa steg och satsar stort på fälgrenovering.Med spetskompetens och teknologiska innovationer är vi på väg att bli den ledande aktören inom hjulteknik och renovering i Sverige och Norden. Vill du vara en del av denna resa och bidra till att skapa framtidens lösningar inom hjulteknik? Nu söker vi en noggrann och strukturerad Lageradministratör som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Om rollen Som Lageradministratör hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att vårt lager fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta både operativt och administrativt med lagerhantering och logistikflöden. Ingen dag är den andra lik, här får du möjlighet att ta ansvar och vara en del av en växande verksamhet! Dina arbetsuppgifter inkluderar: In- och utleveranser – ta emot, kontrollera och märka inkommande varor samt koordinera utleveranser Kvalitetskontroll – säkerställa att fälgar och tillbehör håller högsta standard Dokumentation och systemhantering – uppdatera vårt lagerhanteringssystem och se till att rätt dokumentation följer med leveranser Samarbete – arbeta nära produktionen, kommunicera med leverantörer och transportföretag samt hantera kundförfrågningar Effektivisering – bidra med idéer för att optimera lagrets arbetsflöden och rutiner Vem är du? Du är strukturerad och har en naturlig känsla för ordning, samtidigt som du trivs med både fysiskt och administrativt arbete. Med en lösningsorienterad inställning tar du ansvar och ser till att saker blir gjorda Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av lagerhantering och administrativa uppgifter Goda IT-kunskaper och vana att arbeta i lagerhanteringssystem Strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera Körkort B Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Varför jobba med oss? Hos oss får du chansen att bli en del av en innovativ och framåtlutad organisation där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor, korta beslutsvägar och en företagskultur där vi uppmuntrar initiativ och nytänkande. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. ÖvrigtVid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Ilija Peralovic,Platschef,[email protected] Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort: Hedin Wheel Techi Bålsta Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan redan idag!
Vill du bli en nyckelperson inom reservdelar? Ford Sverige, Hedin Motor Company AB, söker nu en Pricing and Revenue Analyst inom reservdelar som vill vara med och forma framtiden inom bilbranschen. Vi är stolta över att vara generalagent för Ford i Sverige och erbjuder allt från personbilar till transportbilar genom ett omfattande nätverk av återförsäljare och servicepunkter. Med flytt till vårt nya, toppmoderna huvudkontor i Mölndal våren 2025 och med en stark tillväxtambition är vi redo för nästa steg – är du det också? ArbetsuppgifterSom Pricing and Revenue Analyst har du en central roll i att säkerställa att Fords återförsäljare i Sverige har de bästa förutsättningarna för att upprätthålla effektiva reservdelsprocesser. Du kommer att ansvara för att prisbilden är korrekt och att alla systemfunktioner fungerar optimalt. Detta innebär bland annat att hantera priser, systemövervakning, fakturering av utgångna bytesartiklar och uppdatering av prislistor. I rollen ingår att: Säkerställa korrekt prissättning genom uppdateringar av prislistor, månadsvisa justeringar och övervakning av priser på försäljningsrader. Hantera fakturering av stomavgifter, serviceavtal och bytesprocesser, samt följa upp och åtgärda eventuella avvikelser. Koordinera systemuppsättning för återförsäljare och ge stöd vid frågor kopplade till prissättning och inköp. Analysera data för att identifiera trender, utveckla lösningar som förbättrar lönsamheten och säkerställa att vår prissättning förblir konkurrenskraftig. Samarbeta med Ford Europa och lokala återförsäljare för att förbättra processer och säkerställa effektiva flöden. Din profil Vi söker en noggrann, serviceinriktad och lagspelare som är i början av karriären och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö. Du har ett intresse för affärsprocesser och en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra. Genom din nyfikenhet och vilja att lära dig bidrar du till att förbättra våra processer och skapa värde för verksamheten. Vidare ser vi att du har: Erfarenhet av att hantera prissättningsfrågor, fakturering och administration av affärsprocesser. Du har en stark analytisk förmåga och kan identifiera mönster och trender i data, fatta välgrundade beslut och hitta lösningar som bidrar till ökad lönsamhet. God datorvana, särskilt i Excel där du är bekväm med funktioner som pivottabeller, datavisualisering, diagram och formler. Förmåga att hålla ordning och hantera flera administrativa uppgifter samtidigt, med noggrannhet och effektivitet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet inom en teknisk eller fordonsrelaterad bransch, ser vi det som ett plus! Varför jobba med oss?Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. På huvudkontoret finns även ett fullt utrustat gym. Hos oss värdesätter vi drivna och engagerade medarbetare, och vi är stolta över att erbjuda många olika karriärvägar. Vår inställning är att individer med rätt potential ska få växa och utvecklas tillsammans med oss. Vi tar ansvar för att erbjuda schyssta och rättvisa anställningsvillkor, och alla våra verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och satsar på ett långsiktigt och hållbart arbetsliv – något vi ser som en av våra största styrkor Övrigt Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Adam Hamilton, Projektledare. Tel: 031-790 03 22 Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort: Hedin Group HQ i Mölndal Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan redan idag!
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Carstore består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Personbilssäljare på vår anläggning i Kungens Kurva.Som en del av Hedin Mobility Group är vi experter på begagnade bilar och erbjuder ett brett urval för alla behov. Hos oss är sätter vi kunden i fokus - för att det som är bra för våra kunder är det som driver vår framgång. ArbetsuppgifterSom Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på en hög nivå inom begagnatsegmentet. I rollenguidar du kunder genom vårt breda sortiment, arrangerarprovkörningar och ger professionell rådgivningkring tillbehör och finansieringslösningar. Du arbetar aktivt för att nå försäljningsmål och ständigt identifiera nya affärsmöjligheter på begagnatmarknaden. Rollen innefattar även att välkomna och bemöta kunder med ett professionellt och positivt förhållningssätt, samtidigt som du bygger och stärker affärskontakter för att säkerställa hög kundnöjdhet. Fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer och leverera en förstklassig upplevelse. Du rapporterar direkt till Platschef/Försäljningschef och blir en viktig del av vårt säljteam.Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några årserfarenhet av försäljning Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av bilbranschen och specifikt begagnade bilar ser vi som ett stort plus. Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsidawww.hedinautomotive.seellerwww.carstore.eu.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb