Svea Bank AB jobb

Lediga jobb hos Svea Bank AB

Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Senior AML Specialist - datadriven, affärsnära och med passion för proce...
Svea Bank AB
Banktjänstemän

Vill du vara med och bygga kundprocesser i en snabbrörlig bank där vi vill se efterlevnad som en möjliggörare, inte ett hinder? Är du en senior AML-specialist som kombinerar djup regelverkskunskap med en stark förståelse för affären – och som brinner för att utveckla smarta, datadrivna kundprocesser som stödjer tillväxt och innovation? Hos oss får du en nyckelroll inom hantering av finansiell brottslighet i praktiken – med lösningsfokus och framtidstro. Vad kommer du att göra? Arbeta affärsnära för att säkerställa att kundprocesser inte bara följer regelverket, utan också möjliggör att vi kan onboarda komplexa kunder, utveckla nya produkter och växa som bank. Du driver förbättringsinitiativ och implementerar lösningar som gör kundkännedomsarbetet mer framåtlutat och relevant för hela verksamheten. Att identifiera, bygga och förbättra kundprocesser – med fakta, data och riskbedömning som grund, är en stor del av arbetet. Du kommer samarbeta med affären, IT och andra stödfunktioner för att kravställa och utveckla effektiva kontrollflöden. Utöver detta fungerar du som en trygg och kunnig röst i Sveas organisation – någon som inger förtroende, skapar tydlighet i komplexa frågor och stärker teamets gemensamma kapacitet. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet av arbete inom AML och gärna även andra delar av den finansiella sektorn – exempelvis risk, regelefterlevnad eller affärsutveckling. Förstår helheten – både regelverket och affären – och kan översätta komplexa krav till praktiska, datadrivna lösningar. Är van vid att arbeta med och tolka data: kundbeteenden, transaktionsmönster, avvikelser – du vet att bra beslut måste baseras på fakta. Har erfarenhet av att designa, förbättra och implementera kundprocesser, gärna i nära samarbete med IT och verksamhet. Är lösningsorienterad, pragmatisk och nyfiken. Istället för att stoppa nya initiativ vill du utreda hur vi kan möjliggöra dem på ett ansvarsfullt sätt. Kommunicerar klart och engagerande – både muntligt och skriftligt – och trivs med att förklara komplexa frågor för olika målgrupper. Därför kommer du trivas hos oss Du får vara med och skapa en miljö där arbetet stödjer och möjliggör affären. Här blir du del av en organisation som är under utveckling – där dina idéer tas tillvara och där förbättringsarbete uppmuntras. Du får stort utrymme att påverka – både hur vi jobbar idag och hur vi formar framtidens kundprocesser Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi ett AML-arbete som både är robust och möjliggör tillväxt. Vi tar inte emot ansökningar via mail, enbart genom denna annons. Om du har frågor eller funderingar gällande tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]. Vi gör löpande urval, så vänta in med att söka om du tycker tjänsten låter passande för just dig.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Välkommen att arbeta med oss på Svea Inkasso, som är en del av Svea Bank! En härlig arbetsplats med mycket energi där arbetet genomsyras av en "vi-känsla" och vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig. Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Svea Banks kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso, faktura- samt parkeringsärenden. Hos oss får du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med engagerade kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. Vi sitter i ljusa lokaler belägna vid Mall of Scandinavia i Solna nära kommunikationer som pendeltåg, tvärbana, bussar och T-bana. I Mall of Scandinavia finns många affärer och restauranger, och vi har ett eget gym i anslutning till kontoret som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal och mejl. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Processjurist till Svea Bank
Svea Bank AB
Affärs- och företagsjurister

Vi är ett team med prestigelösa och hjälpsamma jurister som nu behöver förstärkning av dig med erfarenhet av tvistemålsprocesser, både vid domstol och utom rätta. Vi söker dig som trivs i en roll där du får hantera ärenden av varierande karaktär och komplexitet. Arbetsuppgifter I rollen som processjurist arbetar du med att självständigt handlägga tvister för i huvudsak Svea Inkasso ABs uppdragsgivare, men även Sveakoncernens egna tvister. Bolagets uppdragsgivare utgörs av främst större och medelstora svenska och internationella företag, men vi företräder även kommuner, landsting och föreningar. Handläggningen av tvister omfattar kvalificerad juridisk hjälp och rådgivning inom de flesta av affärsjuridikens områden och innefattar att vara juridiskt ombud både i och utanför domstol. Du förväntas att självständigt handlägga juridiska frågor och ge rådgivning gentemot våra uppdragsgivare samt bistå Sveakoncernen och dess anställda i juridiska frågor som rör vår verksamhet och våra uppdrag. Erfarenhet & kvalifikationer: Juristexamen Några års erfarenhet av juridiskt arbete på företag eller vid advokatbyrå Mycket god erfarenhet av processande vid domstol Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift samt behärska engelska Vem är du? Vi söker dig som trivs i en roll med många bollar i luften, då rollen innebär att du ansvarar för ett stort antal ärenden parallellt och har deadlines att förhålla dig till. Du arbetar på ett strukturerat sätt och trivs med att ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter som du hanterar självständigt. Samtidigt ser vi att du gärna delar med dig av tankar och funderingar, så att vi kan hjälpas åt och bolla fram lösningar vid behov. Vidare är du duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail, enbart genom denna annons. Om du har frågor eller funderingar gällande tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Fredrika på [email protected]. Vi gör löpande urval, så vänta in med att söka om du tycker tjänsten låter passande för just dig. Varmt välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
IT-supporttekniker till Svea Bank
Svea Bank AB
Supporttekniker, IT

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT och teknik, som gärna vill kombinera det med en händelserik vardag där service står i fokus, till rollen som IT-supporttekniker hos oss på Svea Bank! Vad kommer du att göra? Rollen som IT-supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt 1st Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du ska hantera i rollen som IT-supporttekniker, vilket kollegorna mer än gärna ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen innebär bl.a. följande: Hantera och lösa inkommande ärenden i person, via telefon, mail och fjärrstyrning Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning Kontohantering i Microsoft Active Directory Ansvara för patchning och mjukvarudistribution Installera nya program och applikationer Vem söker vi? För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse, nyfikenhet och driv för att snabbt sätta dig in i de tekniska aspekterna av arbetet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet antingen inom liknande område eller från någon form av serviceyrke, då det är viktigt att du trivs i en roll som i första hand handlar om att hjälpa människor. Då 1st Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen, innebär det att du behöver kunna såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi dig som är självgående, initiativtagande och nyfiken, då arbetet många gånger innebär att du behöver söka svar och lösningar på problem du inte stött på innan. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och drivs av att hjälpa till och lösa problem. God samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja att ge riktigt grym service till våra användare i koncernen är något som teamet lägger stor vikt vid och lever efter. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

48 dagar sedan
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Junior Credit Officer (Vikariat) till Svea Bank
Svea Bank AB
Planerare och utredare m.fl.

Nu söker vi en engagerad och noggrann Junior Credit Officer till vårt affärsområde Leasing på Svea Bank. Sveas Leasingavdelning erbjuder finansiering mot företag genom utvalda samarbetspartners, och du blir del av ett team inom ett av Sveas mest expansiva affärsområden. Tjänsten är ett vikariat fram till sista december 2025. Om rollen I den här rollen kommer du arbeta i vår kreditgrupp och göra kreditbedömning av våra kunder. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består bland annat av att besluta om kreditprövningar, identifiera kreditrisker och AML risker. I teamet har vi ett starkt kundfokus och en prestigelös hållning. Dina arbetsuppgifter kan också komma att bestå av; Beredande av nya krediter (företag/borgensmän och kompletterande säkerheter) samt identifiera eventuella risker Säkerhetsställa att företagets kreditpolicy efterföljs Samverka med bedrägeriavdelningen vid misstänkta bedrägerier. Sammanställa kreditakter Daglig dialog med våra leverantörer Erfarenhet och kvalifikationer Du har gått ut gymnasium eller högskola, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarade. Du har gärna arbetat med någon typ av service, administration, ekonomi eller annan typ av finansiell erfarenhet. Meriterande är att du arbetat inom B2B eller har krediterfarenhet. Vidare har du god vana av att ha telefonen som arbetsverktyg, och behärskar Officepaketet. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska. Vem är du? Vi söker dig som har känsla för affären och vill sätta dig in i såväl riskerna och de möjligheter som finns inom B2B. Då rollen innebär en kontinuerlig kontakt med både leverantörer och slutkunder så är det viktigt att du har en god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer. Arbetet är administrativt, men det förekommer även mycket kontakt via telefon och mail. Du är en lagspelare som är prestigelös och villig att hugga i när det behövs. Du har god förmåga att ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är förtroendeingivande och bra på att prata med olika typer av människor, då det är en stor del av ditt arbete. Vi ser även att du vill komma in och bidra med ditt engagemang och viljan att på ett nyfiket sätt ta dig an nya utmaningar och utvecklas inom kreditgivning. Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på [email protected].  Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

71 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

73 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Backofficehandläggare Utlandsinkasso till Svea Inkasso
Svea Bank AB
Backofficepersonal m.fl.

Vi söker nu en serviceinriktad Backofficehandläggare till vårt team som arbetar med Utlandsinkasso på Svea. Gillar du administrativa uppgifter, är du prestigelös och gillar att arbeta lösningsorienterat i en händelserik miljö? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om rollen I rollen som Backofficehandläggare kommer du i första hand att assistera ordinarie handläggare av utlandsinkassoärenden. Du kommer ingå i ett mindre team som dagligen hanterar olika ärenden från och till utlandet. I arbetet ingår också extern kontakt med kunder, ombud, myndigheter samt gäldenärer både inom och utanför Sveriges gränser. Du kommer även att arbeta i olika internationella ärendeplattformar. Arbetet innebär bland annat; Inregistrering av nya uppdrag Preparering av korrespondens Inskanning av brev och utskrifter Hantering av betalningar Assistera handläggarna med utlandsinkassoärenden Löpande administrativa uppgifter såsom ex; datapost och övrig post Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du som söker är serviceinriktad, noggrann och besitter god datorvana, då du dagligen kommer arbeta i olika plattformar och system. Du är prestigelös och lösningsorienterad och har god förmåga att ta initiativ och komma med förbättringsförslag. Då du kommer bli del av ett mindre team, ser vi gärna att du har lätt att samarbeta och vill vara me och bidra till en fortsatt bra stämning i teamet. Då det kan förekomma viss telefonkontakt både internt och externt ser vi att du har lätt att kommunicera. Du har goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift samt behärskar engelska väl. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

73 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Handläggare för Utlandsinkasso till Svea Inkasso
Svea Bank AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Vi söker nu en strukturerad inkassohandläggare som gärna har erfarenhet av internationellt inkasso och vill vara med att hjälpa svenska exportörer att erhålla betalt för sina utestående kundfordringar utanför Sveriges gränser här hos oss på Svea. Du blir en del av ett litet men hjälpsamt och prestigelöst team i en flexibel och händelserik miljö! Om rollen I den här rollen blir du del av ett team på ca 10 personer, som tillsammans arbetar med inkassoärenden som ligger utanför Sveriges gränser. Du kommer självständigt ansvara för våra klienters gränsöverskridande inkassoärenden. Detta innebär att du kommer ha löpande kontakt med våra klienter, ombud och samarbetspartners i utlandet samt gäldenärer såväl i som utanför Sverige. Du kommer att arbeta i olika internationella ärendeplattformar, samt i vårt egenutvecklade system och det är väldigt viktigt att ha en god struktur och ordning i sina ärenden, då det kan vara många parallellt. Erfarenhet och kvalifikation Erfarenhet av en inkassohandläggarroll eller likvärdig tjänst Erfarenhet från finansiell verksamhet eller internationell inkasso God systemvana och bekväm att arbeta i olika plattformar Erfarenhet av visst juridiskt arbete Förmåga att kommunicera väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Vem söker vi? För att trivas i rollen ser vi att du som person är flexibel, noggrann och gillar att arbeta på ett strukturerat sätt. Vi ser att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kunder, samarbetspartners såväl som med dina kollegor. Då det tidvis också kan vara högt tempo ser vi att du har god förmåga att prioritera ditt arbete och gillar nya utmaningar. Du gillar att upprätthålla goda kundrelationer, både i Sverige såväl som med våra utländska kunder och vi ser att du har mycket god förmåga att kommunicera och ha förståelse för hur vi på bästa sätt kan hjälpa våra kunder. Vidare tror vi att du kommer in och vill bidra med en positiv inställning till vårt team på utlandsinkasso. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

76 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Inkassohandläggare till Svea Inkasso
Svea Bank AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Nu söker vi en noggrann och ansvarsfull handläggare till Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta strukturerat och med många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig! Du blir del av ett litet och hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om våra uppdragsgivares fordringar. Om rollen Du kommer i rollen som Inkassohandläggare hos oss att arbeta med att handlägga våra kunders fordringar på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter är varierande och du har stort eget ansvar för dina ärenden genom hela processen, från början till avslutat ärende. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom att; • Daglig kontakt med kunder och gäldenärer via kundportal, mejl, chatt och telefon • Upprätta avbetalningsplaner • Ansöka om betalningsförelägganden och avhysningar • Visst juridiskt arbete • Kontakt med myndigheter Vem är du? Vi söker en person som trivs i en operativ roll, är administrativt lagd och noggrann i sitt arbete. För den här rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, främst i svenska även om goda kunskaper i engelska också är önskvärt, då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor. Vi ser gärna att du som söker har någon erfarenhet av arbete med inkasso i tidigare roll. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete så att det blir gjort på ett effektivt sätt. Även förmågan att hantera ett tidvis högt tempo är viktig, då arbetsbelastningen kan variera över tid. Då du arbetar med människor är det viktigt att du är ödmjuk och lyhörd, förmågan att förstå gäldenärens situation är viktig för att du ska kunna hantera ärendet på bästa sätt. Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

80 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025