Lediga jobb i Uppvidinge

Sök totalt 48 lediga jobb i Uppvidinge

Familjebehandlare med inriktning missbruk/VINR/kriminalitet
Uppvidinge kommun
Socialsekreterare

Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Individ- och familjeomsorg (Ifo) är en del av Välfärds- och omsorgsförvaltningen i Uppvidinge kommun och är en dynamisk organisation med fokus på att ge skydd, stöd och hjälp till förändring för våra medborgare med fokus på ett gott bemötande och en bra service. Avdelningen består av två enheter: Den ena enheten inom IFO är Barn- och familjeenheten där ingår förutom myndighetsutövning inom barnavården även vår behandlargrupp.  Den andra enheten arbetar med myndighetsutövning inom vuxen och LSS (ekonomiskt bistånd, biståndshandläggning, missbruk och våld i nära relationer samt budget och skuldrådgivning). Vårt kontor ligger i Lenhovda.   Organisatoriskt tillhör tjänsten Barn- och familjeenheten. Där ingår mottaget, utredande socialsekreterare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och familjebehandlare. Det ärendenära stödet ges av våra 1:e socialsekreterare som tillsammans med ledningsgruppen ansvarar för att skapa effektiva och kvalitativa processer i Ifo:s verksamheter som både gynnar den enskilde och medarbetarna i det vardagliga arbetet.  Vi vill göra det sociala arbetet till ett fält där människor med kompetens, ambition och hjärta kan utvecklas och utgöra en stabil grund för det kommande sociala arbetet som ständigt är i förändring. Vi ser det nära ledarskapet som en framgångsfaktor i att verka för stabilitet och kreativitet för varje enskild medarbetare. Detta för att kunna ge nära ärendehandledning i det dagliga arbetet både i grupp och individuellt. Vi vill ge varje medarbetare möjlighet att kunna växa och utvecklas både personligen och i sin yrkesroll till att bli den bästa versionen av sig själv.   Sedan ett par år tillbaka har vi gjort en stor satsning på utbildning och utveckling i Utvecklande Medarbetarskap. Försvarshögskolans koncept för medarbetares personliga utveckling, gemensamt ansvarstagande för dem vi är till för, arbetsglädje och motivation i arbete.   Vi tycker att det sociala arbetet är roligt och på vår arbetsplats hjälper vi varandra. Vi arbetar personcentrerat och stor vikt läggs på nära samverkan mellan våra enheter och andra samarbetspartner. Vi arbetar alltmer teambaserat över enhetsgränserna, speciellt i våldsärenden för att få en helhetsbild av familjens situation. Huvudsyftet är att ha en individ och en familj i centrum och att öka kvaliteten i det sociala arbetet. Detta ser vi i sin tur skapar en större arbetstillfredsställelse.    Vi befinner oss i en spännande utmaning i omställningen till nya socialtjänstlagen. För att skapa förutsättningar har vi politiken tagit beslut om att utöka vår öppenvård med ytterligare två behandlartjänster. Omställningen ställer krav på oss att arbeta med tidiga insatser och större flexibilitet att möta våra invånare när de behöver oss. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom missbruk både med vuxna, ungdomar, och deras familjer. Även ärende som rör våld i nära relationer i familjer ingår i tjänsten. Just nu håller vi också på att utveckla vårt arbete med tidiga insatser för att förebygga att unga hamnar och fastnar i kriminalitet. Vi söker därför dig som är driven, nyfiken och ser vinningen i att jobba tätt tillsammans med socialsekreterarna för att hitta de bästa lösningarna för varje individ och familj. Du behöver därför ha intresse för olika områden och ta dig an de uppdrag där du behövs. I den lilla kommunen hjälps vi åt att ta gemensamt ansvar för dem vi är till för. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och brinner för det sociala arbetet. Vi söker dig som är nyfiken, inte är rädd för utmaningar och är uthållig. Som person är du prestigelös, snabblärd och trygg i dig själv samt har en god förmåga att prioritera. Du är stresstålig och flexibel och ser till att det som behöver göras blir gjort. Du ser hellre möjligheter än svårigheter och tycker om utmaningar i att hitta konstruktiva lösningar på komplexa problem. Du är ödmjuk och lyhörd inför andras uppfattningar. Du har lätt för samverkan både internt och externt. Ett gott bemötande i klientkontakter är en självklarhet för dig.    Ett krav är att du har en beteendevetenskaplig högskoleexamen så som socionom, IKM eller liknande som arbetsgivaren bedömer var lämplig för uppdraget. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet av socialt arbete. Meriterande är om du har vidareutbildningar inom behandling såsom A-CRA, ASI, ATV eller liknande. Gärna inom förändringsarbete som behandlare. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande.    Mycket stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.    B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrage som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Speciallärare till Lenhovdaskolan F-6
Uppvidinge kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Arbetsplatsen ligger i Lenhovda. ARBETSUPPGIFTER Du är en engagerad speciallärare med intresse för att arbeta med språk- skriv- och läsutveckling. Du förmåga att bygga goda och hållbara relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Som speciallärare undervisar och stöttar du elevers utveckling enskilt, i mindre sammanhang eller i klass. Genom ett systematiskt arbete kring skolans stödinsatser bidrar du till att alla elever når så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. I arbetet ingår samordningsansvar för skolans SVA-undervisning där en viss del SVA-undervisning kan innefattas.  Arbetet innefattar även att tillsammans med kollegor genomföra utredningar av särskilt stöd samt att upprätta åtgärdsprogram. Du bidrar med betydelsefull kunskap i det kollegiala lärandet och du ingår i skolans elevhälsoteam. KVALIFIKATIONER • Legitimerad speciallärare med erfarenhet inom området. • Förmåga att skapa och genomföra individanpassade undervisningsplaner och stödåtgärder. • God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga för att arbeta nära elever, föräldrar och kollegor. • Erfarenhet av att arbeta med elever med olika typer av inlärningssvårigheter och behov. • Flexibilitet och kreativitet för att anpassa undervisningen efter elevernas unika behov och förutsättningar. • Engagemang för att skapa en inkluderande och stöttande miljö för alla elever. • Engagemang för att främja både elevernas akademiska framgångar och deras personliga och sociala utveckling. • God samarbetsförmåga - lagspelare. • Intresserad utvecklas tillsammans med kollegiet inom din roll som speciallärare. För tillsvidareanställning krävs speciallärarexamen. ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrag som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Maskinoperatör
Human Solutions AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

VI SÖKER EN ENGAGERAD MASKINOPERATÖR TILL VÅR KABELPRODUKTION Vill du vara med och bidra till Sveriges mest hållbara kabeltillverkning? Vi på Amo Installationskabel AB söker nu en ansvarsfull och driven Extruderare till vår produktionsavdelning. Rollen passar dig som trivs i ett teamorienterat arbetsklimat och har ett naturligt sinne för ordning, struktur och samarbete.   OM ROLLEN Som maskinoperatör inom vår tillverkning av installationskabel kommer du att bli en viktig del av ett sammansvetsat team där laganda och flexibilitet är avgörande för vår gemensamma framgång. Ditt huvudsakliga ansvar blir att övervaka, styra och optimera produktionen vid din maskinlinje, samtidigt som du stöttar dina kollegor vid behov för att säkerställa ett jämnt och effektivt produktionsflöde. VI SÖKER DIG SOM ÄR: Teamorienterad – du värdesätter samarbete och ställer upp för dina kollegor. Initiativtagande – du ser vad som behöver göras och agerar. Positiv och lösningsfokuserad – även under pressade situationer. Noggrann – du har öga för detaljer och arbetar kvalitetsmedvetet. Kommunikativ – goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, för att kunna följa instruktioner och säkerhetsrutiner. Vi ser det även meriterande om du tidigare arbete inom industriell produktion, särskilt extrudering eller liknande processer. Erfarenhet av att arbeta skift eller i operatörsroller. B-körkort är ett krav. Vi värdesätter rätt inställning och engagemang – har du viljan, ser vi till att du får rätt förutsättningar. VI ERBJUDER DIG:  Intern upplärning där du får gedigen utbildning som maskinförare (Extruderare). Möjlighet till vidareutbildning via Interna och externa kurser, bland annat inom LEAN-arbete. En trygg och långsiktig anställning i ett stabilt och växande industriföretag med stort fokus på miljö och innovation. En inkluderande och trivsam arbetsmiljö där idéer och initiativ uppskattas. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med inledande provanställning. Uppstart efter semestern. Tvåskift eller ständig natt. Placeringsort: Alstermo. Vi har kollektivavtal. Vi har medvetet valt att ha en längre ansökningstid med sista ansökningsdag 10 augusti med anledning av semestrar och reserverar oss för något längre svarstider. Men tveka inte skicka in din ansökan redan nu, vi gör löpande urval. I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Svetsare MIG/MAG | Lernia | Alstermo
Lernia Bemanning AB
Svetsare och gasskärare

Är du en skicklig svetsare med erfarenhet av MIG/MAG som söker nya utmaningar? Vår kund i Alstermo erbjuder en fantastisk möjlighet att bli en del av deras dynamiska team, där du får utveckla dina färdigheter och bidra till spännande projekt. Ta chansen att forma din framtid idag! Om tjänsten Som svetsare hos vår kund kommer du att utföra svetsningsarbeten enligt specifikationer och ritningar, samt ansvara för att upprätthålla hög kvalitet och säkerhet i alla dina uppdrag. Du kommer att arbeta med olika material och metoder, mest svetsning i svartplåt. Utöver svetsning kommer du att förbereda arbetsområden, kontrollera utrustningens funktion och samarbeta med teammedlemmar för att optimera arbetsflödet och uppnå produktionsmål. Om dig • Vi söker dig som har erfarenhet inom svetsning, specifikt MIG/MAG. • Du behöver ha en relevant utbildning inom svetsning. • Du behöver ha kunskaper inom ritningsläsning och materiallära. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Produktionstekniker Linneberga/avd Halland Småland
Ragn-Sells Recycling AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen. Vi söker nu en produktionstekniker stationeringsort Linneberga Linneberga är en anläggning som utvecklas och växer. Efter nästan fem års arbete med tillståndsprocessen har Linneberga nu ett nytt och omfattande tillstånd på plats. Sedan våren 2024 finns tillstånd för tre deponiklasser – inert, icke-farligt och farligt avfall – samt för en rad behandlingsprocesser som jordtvätt, stensorsortering och kompostering. Inertdeponin och deponin för farligt avfall är redan byggda och i drift, och delar av anläggningens lakvattenrening är färdigställd. Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Om tjänsten I rollen som produktionstekniker med inriktning utveckling av processer kommer ditt huvudfokus vara att stödja sektionschefer i utvecklingsrelaterade projekt och uppdrag. Du är en nära samarbetspart till både sektionschefer och övriga produktionstekniker, som finns på varje process. Tillsammans med våra , sektionschefer och regional produktionschef tar ni vara på kreativa idéer från verksamheten och omsätter dessa i realitet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Ta fram val av teknik, ekonomiska kalkyler och beslutsunderlag för utveckling av befintliga och nya processer. • Agera tekniskt stöd för produktionen och driften av anläggningen. • Ta hand om vår helt nya vattenrening som är en flotationsanläggning. • Provta båda vatten och inkommande jordar. • Säkerställa att Ragn-Sells ledningssystem och processer efterlevs i de olika projekten. • Medverka i, eller följa teknikutvecklingen inom branschen samt framtagandet av nya materialåtervinningskoncept. Möjlighet till hybridarbete finns, med två dagar i veckan som man kan arbeta hemifrån.  Vi söker dig som • Har gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. • Har erfarenhet av vattenrening. • Tycker om att utveckla och utmaningar. • Har några års erfarenhet av återvinningsbranschen. • Har tekniskt intresse samt goda IT-kunskaper • Har goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet. • Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska kalkyler. Ansökan Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så fort som möjligt då urval kommer att ske löpande, dock senast 2025-08-15. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Ansök genom att klicka på Ansök och registrera ditt CV och personliga brev. Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till Avdelningschef Peter Lundmark på [email protected].  Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Produktionstekniker med inriktning logistik
Spaljisten AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Spaljisten - Förstavalet av folierade fronter där flexibilitet, kvalitet och hållbarhet skapar kundvärde. I decennier har vi legat i framkant i produktionen av folierade produkter. Det hade inte varit möjligt utan engagemanget från alla fantastiska medarbetare. Hos oss är alla viktiga. Varje enskild medarbetares unika egenskaper är vår viktigaste resurs i vår strävan att fortsatt skapa perfektion för våra kunder. Tillsammans gör vi det möjligt! Spaljisten AB ingår i koncernen Surewood Industries AB. Läs mer på vår hemsida http://www.spaljisten.se Produktionstekniker med inriktning Logistik Spaljisten befinner sig på en framtidsresa där mycket av vårt fokus ligger på att förbättra och utveckla både vår teknik och logistik. Därför stärker vi nu upp med ytterligare en lagspelare till vår avdelning för Produktionsteknik.   Ansvar och arbetsuppgifter Som Produktionstekniker med inriktning mot logistik ansvarar du för att driva, utveckla och följa upp arbetsmetoder och befintliga processer inom logistik och produktionsområdet. I rollen ingår även att vara behjälplig vid införande av nya produkter och processer inom ditt ansvarsområde. Dina arbetsuppgifter kan t.ex. vara att genomföra avvikelseanalyser, dokumentera och verifiera ingående material till produkter, hantera ritningar till inköpsspecifikationer och förpackningar samt säkerställa implementering och efterlevnad utefter kundkrav.  En del av rollen innebär också att du utbildar ledare och operatörer samt utgör tekniskt support till verksamheten inom ditt arbetsområde. Organisatoriskt tillhöra du vår redan etablerade produktionsteknikergrupp som idag består av tre medarbetare. Rapporterar gör du till Teknikchefen.   Kvalifikationer Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser gärna att du arbetet i någon liknande befattning sedan tidigare.  För att trivas i tjänsten tror vi att du har; - Kompetens inom produktionsteknik och/eller Produktionsteknisk styrning  - Är väl insatt i Lean Production - Har vana från att driva förbättringsarbete - Besitter god vana av Officepaketet - Van att skriva tekniska dokument. - Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift Meriterande är även om du har kunskap eller erfarenhet av relevanta ISO standarder inom området samt vana att jobba i Autocad/Solidworks.  Som individ är du trygg i dig själv och har förmåga att jobba systematisk, strukturerad och fatta egna beslut. Vidare är du kommunikativ och engagerad i ditt arbete och har en personlighet som lätt skapar förtroende hos andra. Du ser också värdet av att tillbringa stor del av tiden ute i verksamheten. Spaljisten som arbetsgivare Som medarbetare på Spaljisten kan du förvänta dig en säker och god arbetsmiljö. Vi utlovar en spännande roll i ett bolag med hög automationsgrad samt stark framtidstro. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, Friskvårdsbidrag, tjänstepension och anpassad kompetensutveckling. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. Våra kärnvärden Hållbarhet, Engagemang och Respekt bär vi på Spaljisten med oss i allt vi gör och vägleder oss i vårt agerande mellan varandra som kollegor, ledare och aktörer på marknaden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, dagtid med placering Åseda. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vill du veta mer? För ytterligare frågor om tjänsten alternativt verksamheten är du välkommen att kontakta Teknikchef Alexander Livf tfn: 0474-547 17. Sista ansökningsdag: 2025-08-03. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram mot din ansökan! Vår långsiktiga strävan är att Spaljistens anställda ska spegla den mångfald som finns i samhället. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder och ursprung.  Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi söker underhållselektriker till attraktivt företag!
TopWork Sverige AB
Industrielektriker

TopWork söker underhållselektriker till kund inom tillverkningsindustrin!   Är du en elektriker med erfarenhet från industrin som brinner för att hålla maskiner och utrustning i toppskick? Nu söker vi en underhållselektriker till en av våra kunder inom tillverkningsindustrin!   Arbetsuppgifter   I rollen som underhållselektriker kommer du att: Utföra förebyggande underhåll av elektriska system och maskiner för att säkerställa en smidig produktion. Felsöka och åtgärda akuta problem med produktionsutrustning. Installera, reparera och uppgradera elektrisk utrustning vid behov. Samarbeta med kollegor i produktionen för att minimera driftstopp. Bidra till förbättringar av underhållsprocesser och rutiner.   Kvalifikationer   Vi söker dig som: Har en utbildning inom elteknik eller motsvarande erfarenhet. Har tidigare arbetat som underhålls- eller industrielektriker, gärna inom tillverkningsindustrin. Har kunskap om styr- och reglerteknik, PLC-programmering är meriterande. Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Har goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.   Om dig   Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta med tekniska utmaningar. Din flexibilitet och förmåga att prioritera rätt gör dig till en värdefull lagspelare i produktionsteamet. Att hålla igång maskiner och bidra till en effektiv produktion är något som motiverar dig!   Om tjänsten   Detta är en heltidsanställning hos vår kund i Åseda. Arbetstiden kan variera beroende på produktionens behov, och skiftgång kan förekomma. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av en framgångsrik och stabil verksamhet med stor potential för utveckling.   Ansökan   Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka. Välkommen med din ansökan!   Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder en anställning. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verksamhetschef till Smedsgård
Smedsgård i Alstermo AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
TopWork söker fordonsmontörer!
TopWork Sverige AB
Fordonsmontörer

TopWork söker skickliga fordonsmontörer till vår kund i Åseda! Är du en passionerad fordonsentusiast som vill kombinera ditt intresse med ditt yrkesliv? Då kan denna möjlighet hos vår kund i Åseda vara perfekt för dig! Om rollen: Vi söker noggranna och engagerade montörer som ska arbeta med ombyggnad och påbyggnad av fordon. I denna roll kommer du att arbeta med montering, borrning och kapning, där dina händer är dina viktigaste verktyg. För att trivas i rollen bör du vara självgående, tålmodig och ha ett öga för detaljer. Du värdesätter kvalitet i allt du gör och har förmågan att arbeta noggrant utifrån givna instruktioner och ritningar. Vi söker dig som: Har erfarenhet av monteringsarbete. Är van att läsa och arbeta efter ritningar. Kan arbeta flexibelt och anpassa dig till varierande arbetsuppgifter under dagen. Har ett stort intresse för fordonspåbyggnad, eller tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vill utvecklas och lära dig nya färdigheter. Meriterande: Erfarenhet av svetsning och/eller kunskaper inom el. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (krav) Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025