Lediga jobb i Uppvidinge
Sök totalt 45 lediga jobb i Uppvidinge
Är du nyfiken på WIP Industries och vill du vara med och bygga upp framtidens arbetsplats? Nu söker vi fler tekniker till vår produktion! Vi hälsar dig varmt välkommen till vår splitternya fabrik, där vi erbjuder en arbetsplats som är modern, inspirerande och i framkant när det gäller teknologi. Med all den senaste utrustningen och toppmoderna produktionslinjer, kommer du att få chansen att arbeta på en arbetsplats som är både dynamisk och innovativ. WIP Industries är en arbetsgivare som bryr sig om Dig, vi erbjuder nybyggda och fräscha lokaler, både i produktion och allmänutrymmen. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka drift och företagskultur. Vi är ett slimmat gäng med familjär stämning som uppskattar delaktighet och samarbete. Vi tror på en hållbar företagsutveckling där alla är med och bidrar. Om tjänsten Vi behöver fler teknikintresserade operatörer till vår produktion. Våra medarbetare har många strängar på sina lyror, bland annat utför man lättare underhållsarbeten, verktygsbyten, felsökning och filterbyten. Stor del är noggrann övervakning av de olika processlinjerna, och robotcellerna. Man avsynar även och kontrollerar detaljerna, ställer om vid orderbyte, fyller på material såsom råmaterial och förpackningsmaterial. Även rengöring och städning av våra olika maskiner och produktionsytor ingår alltid i arbetet. Alla våra anställda är med och bidrar till ett gott arbetsklimat och arbetar enligt våra kvalitetsstandarder samt vår uppförandekod. Engagemang, ansvar, samarbetsvilja och positivt tänkande är ledorden när vi söker personal och det ska finnas möjligheter för alla att växa i sin arbetsroll. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare och möter verksamhet och medarbetare med respekt och med hänsyn till mänskliga rättigheter, människors säkerhet och hälsa samt till miljön. Våra visioner inför framtiden är att skapa många intressanta arbetstillfällen. För människor i närområdet men även för människor från övriga delar av landet. Vi arbetar i en enkel och prestigelös organisation där varje medarbetare har sin viktiga roll för slutresultatet, varje röst räknas och alla är med och bidrar till den familjära stämningen och företagskulturen. Engagemang, ansvar, samarbetsvilja och positivt tänkande är ledorden när vi söker personal och det ska finnas möjligheter för alla att växa i sin arbetsroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och ställer höga krav på samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en producerande verksamhet och truckkort är meriterande. Anställningar inleds med 6 månaders visstidsanställning. Omfattning: heltid Arbetstiderna är 2-skift eller ständigt nattarbete. Start: omgående eller enl. överenskommelse Vi tar emot din ansökan via mejl: [email protected]
MONTÖRER TILL UPPDRAG UNDER VÅREN Är du en van montör som är trygg med att använda traditionella handverktyg? Då vill vi presentera ett bra jobberbjudande för dig! ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag i Lenhovda söker vi ett par duktiga montörer för uppdrag med start i april/maj. Uppdraget handlar främst om manuell montering där både kvalitet och noggrannhet står i fokus. Du jobbar självständigt men har nära till dina kollegor och teamledare. Vår kund kommer troligen att växla upp inom kort och vi jobbar just nu med proaktiva intervjuer för att kunna möta deras kommande personalbehov. Vill du också bli en del av ett kompetent och härligt team hos vår kund? Välkommen med din ansökan! PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som söker denna utmaning har troligen någon form av praktisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom trä- eller metallindustrin. Du är praktiskt lagd, har positiv inställning och är en god lagspelare. Du har känsla för ordning och reda och vill alltid leverera med hög kvalitet. Vi erbjuder dig ett stimulerande industriarbete i en ljus och trevlig arbetsmiljö med glada och kompetenta medarbetare och ledare. Du kommer inledningsvis att arbeta eftermiddagsskift måndag till torsdag, med arbetstider mellan 14:00 och 23:45. Har du truckkort är detta klart meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten som montör är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas pågå under ett antal månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. För rätt person kan uppdraget leda till en tillsvidareanställning. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Amokabel är en familjeägd industrikoncern med fokus på tillverkning av special, installation - och kraftkabel. Bolaget som grundades 1992 har sin huvudsakliga verksamhet i Alstermo, Uppvidinge. Idag har bolaget tillverkning och försäljningskontor i ett flertal länder, sysselsätter 225 personer och omsätter över två miljarder kronor. Koncernen har i flera år investerat stort i grön energi och äger idag flera vatten, vind- och solenergianläggningar. PRODUKTIONSTEKNIKER TILL AMO INSTALLATIONSKABEL Amokabel och då även vår installationskabel AmoPro fortsätter tillväxtresan och vi söker dig som brinner för teknik och produktion. Med devisen ”Cable for life” signalerar vi hur vi ser på saken. Det vi gör är både spännande och angeläget. Låter det intressant? Läs då gärna vidare! Vi gör nu en viktig långsiktig satsning och i linje med det önskar vi stärka upp vår produktionsorganisation. Som produktionstekniker jobbar du nära produktionschefen, produktionsledare samt våra operatörer. Du arbetar med kontinuerligt förbättringsarbete inom tillverkning, säkerhet, kvalité, arbetsmiljö och effektivitet. Med stort lösningsfokus bidrar du i frågor rörande till exempel produktionsflöden. Våra produkter utvecklas ständigt och som produktionstekniker är du involverad i många frågor, såväl ”högt som lågt”. Vi förväntar oss alltså en bredd i rollen där vi tillsammans får rätt saker att hända. Huvudsakliga ansvarsområden är: • Planering och aktiviteter kopplat till produktionsprocesser. • Jobba med flöden och rutiner, och då i nära samarbete med både produktionsledning och berörd personal. • Driva och ansvara för mindre produktionstekniska projekt. Vi söker dig med: • Relevant teknisk utbildning, tex YH-utbildning eller på högskolenivå. • Erfarenhet och intresse för produktionstekniska frågor och förmodligen har du tidigare yrkesvana från tillverkningsindustri. • Stor portion av lösningsfokus, driv och nyfikenhet. Därtill söker vi dig som är utvecklingsbenägen och med naturlig förmåga att se till helheter och samband. Vi erbjuder en spännande utmaning i en nyinrättad roll där rätt person får alla möjligheter till utveckling. Vi står för en praktisk och jordnära företagskultur med engagerade kollegor. Därtill anser vi oss ha konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till personlig utveckling. Anställning sker tills vidare, ev. med inledande provanställning. Heltid. Placeringsort Alstermo. Arbetstider dagtid, vardagar. Tillträde enligt ök. Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdag 2 april 2025. I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions AB. Vid frågor, kontakta Björn Pettersson, 0470-78 78 11. Välkommen till Amokabel – där vi tillsammans skapar framtidens starka varumärken!
Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! I Åseda finns en av kommunens fyra F-6 skolor. Skolan har cirka 300 elever samt ett fritidshem. Skolan har fem stycken förstelärare med olika uppdrag som är kopplade till skolans utvecklingsområden. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten omfattar ansvar för verksamhet och verksamhetsutveckling, ekonomi och medarbetare samt arbetsmiljöfrågor för medarbetare och elever. Skolans fokusområde under läsåret är att skapa bättre förutsättningar för en rättvis och likvärdig bedömning. Vi arbetar aktivt med språkutvecklande undervisning samt att främja jämställdhet i alla aspekter av vårt arbete. Du är van vid att jobba självständigt och ser samtidigt ett värde i att arbeta tillsammans med ett härligt lärarkollegium, skolledare på andra skolor, fackliga organisationer, utbildningsförvaltning och politik. Vi fäster särskild vikt vid din dynamiska förmåga att leda skolan och möta framtidens utmaningar. Dessutom sätter vi stort värde på ditt engagemang, din flexibilitet och att upprätthålla en god struktur. Du är en synlig och närvarande ledare som sprider energi och har lätt för att skapa engagemang och bygga kultur med fokus på alla elevers rätt och förmåga att lyckas. Kommunens rektorer utgör tillsammans med förvaltningschefen en ledningsgrupp, där man hjälps åt att leda det systematiska kvalitetsarbetet som utgör stommen i vårt utvecklingsarbete med kommunens skolor. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat som rektor och påbörjat eller genomfört rektorsutbildning då vi bedömer det som meriterande vid rekryteringen. Du har erfarenhet av arbete i pedagogisk verksamhet och är legitimerad lärare. Du behöver vara väl insatt i lärprocesser och förutsättningar för lärandet. ÖVRIGT Intervjuer kan komma att genomföras under rekryteringsperioden, så sök gärna idag om det låter som något för dig. Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrag som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vad är viktigt för att du ska trivas på jobbet? Är det variation, personliga relationer och meningsfullhet? Vill du göra skillnad och samtidigt ha möjlighet att utvecklas och lära nytt? Då kan den här tjänsten på Folktandvården i Lenhovda-Alstermo vara perfekt för dig! I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Det här är en modern allmäntandvårdsklinik i nordöstra delen av Kronoberg och geografiskt finns vi på två orter i Lenhovda och i Alstermo. Kliniken i Lenhovda är vår huvudklinik. Hos oss blir ditt arbete både omväxlande, utvecklande och roligt tack vare en varierad patientgrupp; här träffar du patienter i alla åldrar och med olika tandvårdsbehov vilket ger dig möjlighet att både använda, och utveckla, hela din kompetens som tandläkare. Vi erbjuder dig en omfattande introduktion som hjälper dig att komma in i arbetet och känna dig hemma hos oss. Vårt introduktionsprogram består av två delar. Dels har vi en övergripande introduktion som ger dig en god inblick i vår organisation och möjlighet att träffa andra nyanställda medarbetare. Dels har vi en verksamhetsnära introduktion som hjälper dig att finna dig till rätta på kliniken, lära känna dina kollegor och ger svar på praktiska frågor. Om du är nyexaminerad får du handledning av en erfaren kollega som ser till att du är trygg i alla moment som kommer att ingå i din kliniska vardag. Hos oss finns goda möjligheter till kompetensutveckling och möjlighet att bredda din kompetens på olika sätt; dels kommer du som sagt att få använda hela din kompetens i din kliniska vardag, men du kan också delta i en arbetsgrupp eller engagera dig i ett utvecklingsprojekt. Är du intresserad av ledarskap finns det möjlighet att söka till Region Kronobergs program för framtida ledare. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, det betyder att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har svensk tandläkarlegitimation, med eller utan tidigare erfarenhet från yrket. Du har ett brinnande engagemang för jobbet som tandläkare, du lägger stor vikt vid den odontologiska kvalitén och du är intresserad av att hjälpa oss att utveckla verksamheten och samtidigt utveckla dig själv. Vi söker dig som har en positiv grundinställning och bidrar till vår goda stämning på kliniken. Inom Region Kronoberg utgår vi från en gemensam medarbetaridé: att se varandra och vår del i helheten. ÖVRIGT Detta är en tillsvidaretjänst med en inledande provanställning på 6 månader kan bli aktuell. Vi är drygt 340 medarbetare i Folktandvården Kronoberg och vår verksamhet består av allmäntandvård och specialisttandvård, en utvecklingsklinik, mobil klinik, administrativt kansli och Servicecenter. Vi har kliniker i 6 av länets 8 kommuner och vårt gemensamma uppdrag är att skapa en god munhälsa hos kronobergarna. I Kronoberg finns möjlighet till livskvalité för dig som uppskattar att ha nära till jobbet. Här kan du leva i en trygg småstad eller njuta av livet på landsbygden. I Kronoberg finns sport och kultur, puls och vila. Det här är helt enkelt en levnadsvänlig plats för den som vill ha ut mycket av livet. Vi kan erbjuda dig förmåner i form av: • tjänstepension • flyttbidrag • skobidrag • möjlighet till löneväxling • möjlighet att teckna avtal om förmånscykel • friskvårdsbidrag • massagebidrag • medlemskap i personalklubb som bl.a. anordnar en del aktiviteter Vi har också en fenomenal inflyttarservice som gärna hjälper till när du ska flytta till Kronoberg. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Hälsocentralen Falken i Alstermo är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Vi är en privat, icke vinstdriven vårdcentral som har avtal med Region Kronoberg. Vårt bolag drivs av samhällsföreningarna Alstermo, Fröseke och Älghult tillsammans med lokala företag. Hälsocentralen Falken är en välfungerande enhet med nya och fräscha lokaler och ett härligt team. Vi har idag 2150 listade patienter som har möjlighet att träffa läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut och KBT-terapeut. Vi har flera sjuksköterskebaserade mottagningar och bedriver barnhälsovård, skolhälsovård, medicinsk fotvård och företagshälsovård i liten skala. Vi arbetar i journalsystemet Cambio Cosmic. Vår målsättning på hälsocentralen är att ha hög medicinsk kompetens, god tillgänglighet, ett bra bemötande och därigenom att ge alla en trygg och säker vård. Nu söker vi dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och som vill vara en del i vårt team. Hos oss kommer du att ha ett självständigt och stimulerande arbete där du gör bedömningar och behandlar patienter i alla åldrar med varierande behov. Det kan även vara aktuellt att utföra insatser inom företagshälsovården. Du kommer vara vårdcentralens första instans för besvär från rörelseapparaten där du både får chans att arbeta självständigt och i nära samarbete med andra yrkeskategorier på vårdcentralen. Du har stora möjligheter att själv påverka hur du lägger upp ditt arbete. Erfarenhet av primärvård är önskvärt men inga krav. Du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Det är viktigt att du både kan arbeta självständigt och tillsammans med olika yrkesprofessioner samt att du på ett självständigt sätt kan strukturera, planera och ta ansvar för ditt arbete. Rekryteringsprocess: Intervjuer sker löpande. Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid eller deltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning Sista ansökningsdag: 25-04-27
Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! ARBETSUPPGIFTER Vi söker vikarier till våra verksamheter inom förskola, skola och fritidshem. Att vara vikarie innebär att du arbetar kortare perioder men det kan även innebära längre perioder. Ofta blir du kontaktad med kort varsel för att ersätta en av våra medarbetare. Det är ett omväxlande och roligt jobb att vikariera och du får många kompetenta kollegor som hjälper dig. Inom verksamheterna söker vi vikarie för: barnskötare, elevresurser, förskollärare och lärare. Vi har förskolor på orterna: Åseda, Lenhovda, Norrhult/Klavreström, Älghult och Alstermo. Skolor och fritidshem finns på orterna: Åseda, Lenhovda, Norrhult/Klavreström, Älghult och Alstermo. Ange gärna i din ansökan om det är någon speciell ort och inom vilken/vilka verksamheter du önskar vara vikarie inom. KVALIFIKATIONER Vi söker lugna och trygga personer som tycker om att arbeta med barn och ungdomar. För att kunna vikariera som lärare ser vi gärna att du har en gymnasieexamen från ett högskoleförberedande program. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi kommer intervjua löpande under ansökningsperioden. Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrag som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Dina arbetsuppgifter Vi har flera kunder i Åseda som söker medarbetare för extrajobb. Vi söker dig som vill och kan arbeta extra vid behov med varierande enkla industriuppgifter vid sidan om din andra huvudsakliga sysselsättning. Arbetstiderna kan variera mellan morgonskift och kvällsskift och behovet varierar även det vecka för vecka. Du kommer att vara anställd av Inpeople men arbeta på uppdrag hos våra olika kunder. Du anger själv hur du kan jobba och så matchar vi det mot våra kunders behov. Detta är ett flexibelt extrajobb där du verkligen kommer att göra skillnad för våra kunder runt om i Åseda! Din profil Om du har tidigare erfarenhet från industriarbete ser vi det som meriterande, men störst vikt lägger vi vid att du är intresserad av att lära dig nya saker, att du är engagerad och håller en hög servicenivå gentemot vår kund och dina kollegor. Om du inte bor i Åseda är det en fördel om du har tillgång till egen bil då arbetstiderna ibland är förlagda till kvällstid. Det är ett krav att du har annan huvudsaklig sysselsättning som motsvarar minst 50 % av heltid genom exempelvis studier, annat arbete, eget företag med F-skatt eller elitidrott. Kanske är du en pigg pensionär som gärna vill ha en fot kvar i yrkeslivet? Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!
Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen i Lenhovda är en mindre vårdcentral där ca 2700 personer är listade. Hos oss genomsyras verksamheten av en familjäranda där samarbete och delaktighet är viktigt. Hos oss får patienterna vård och behandling i alla livets skeden. Vi bedriver både en barnavårdscentral och har en äldremottagning i samarbete med vårdcentralen Åseda. Vi söker nu en undersköterska som vill bli en del av vår vårdcentral! Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss arbetar du både förebyggande och med akuta symtom, såväl med planerade och oplanerade besök. Vi erbjuder dig ett brett arbete med patienter i alla åldrar och livssituationer och med en stor variation av diagnoser. Du kommer bland annat att få arbeta med: • assistans till läkare och sjuksköterskor inför, och vid olika typer av undersökningar och behandlingar • provtagningar/mätningar • undersköterskemottagning Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av vårdcentralsarbete eller annat mottagningsarbete. Du är van att möta patienter i alla åldrar och kan utföra självständigt omvårdnadsarbete. Du behöver kunna hantera stressiga, och ibland utmanande situationer på ett ansvarstagande sätt. Du är en problemlösare som ser möjligheter istället för hinder och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har erfarenhet av att arbeta i ett högt tempo och kan lätt och snabbt ställa om när det behövs. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen Åseda ligger i Uppvidinge kommun och har cirka 3600 listade patienter. Här får patienterna vård och behandling genom hela livet, med särskilda mottagningar för barnavård/familjecentral, äldreomsorg och diabetes. I vårt arbete har vi ett gott bemötande, en god tillgänglighet och arbetar alltid med patienten i centrum. Vi söker nu dig som är medicinsk sekreterare och vill vara del av ett engagerat team som gör skillnad för våra invånare. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara en nyckelspelare i vårdcentralens utveckling och bidra till att förbättra våra processer. Som medicinsk sekreterare hos oss får du en central roll i vår verksamhet. Du kommer inte bara att hantera vårdadministration utan också vara en viktig del i att driva vårdcentralens utveckling framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att skriva journaler och hantera remisser, samt skanna och administrera inkommande handlingar. Dessutom kommer du att agera IT-stöd och hantera fakturor, samt sköta tidbokning, kallelser och annan vårdadministration. Du kommer också att stödja avdelningschefen med schemaläggning och utföra loggkontroller. Administrativt stöd till övriga medarbetare ingår också i dina arbetsuppgifter, liksom att bistå vid utvecklingsarbete kring rutiner, samt arbete med behörigheter och statistik. Tjänsten innebär en varierad och viktig roll där du bidrar till att vårdcentralens verksamhet fungerar smidigt och effektivt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har utbildning som medicinsk sekreterare • Uttrycker dig väl i svenska, både i tal och skrift • Har god IT-vana • Har intresse av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av Cambio Cosmic och utbildning inom diagnoskodning är meriterande Som person är du flexibel, driven och engagerad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är en problemlösare som gärna tar dig an utmaningar där det inte alltid finns ett facit. Ansvarsfullhet och noggrannhet är självklara egenskaper hos dig. Vi söker efter dig som vill vara med att fortsätta utveckla vår vårdcentral framåt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 45 jobb