Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

91 dagar sedan
Sista ansökan:
13 september 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

93 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Team Manager Credit Risk till Svea Bank
Svea Bank AB
Chefer inom bank, finans och försäkring

Vi söker nu en Credit Risk Manager till vårt expansiva affärsområde Payments som arbetar utifrån kundernas behov för att skapa en sömlös betalnings- eller finansieringsupplevelse för deras kunder. Vill du arbeta i en snabbrörlig bransch där du har möjlighet att påverka hur vi arbetar med kreditgivning framåt? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, är trygg i din ledande roll och gillar att ta dig an stora som små utmaningar och gärna jobbar såväl hands-on som strategiskt! Om rollen Vi söker nu en Team Manager till vår kreditgrupp. I den här rollen förväntas du driva vidareutvecklingen av kreditarbetet, uppdatera processer och rutiner samt leda och coacha din grupp framåt i det operativa arbetet. Du har många kontaktytor i ditt arbete och kommer ha en central och viktig roll för teamet du leder. Du kommer bli del av affärsområdets kreditkommitté och arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera affärsområdets kreditprocess. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter består även av; Löpande analys och utvärdering av kreditportföljens riskutveckling samt genomföra åtgärder i enlighet med affärsområdets riskaptit Utvärdera och i förekommande fall implementera nya affärsmodeller och verktyg för att säkerställa god kreditsäkerhet Kravställare av leverantörssamarbeten inom kreditområdet Sammankallande av affärsområdets kreditkommitté Säkerställa att gällande regelverk avseende kreditgivning efterföljs Utbilda organisationen och skapa förståelse kring kreditgivning Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och gedigen erfarenhet av kreditriskarbete och kreditfrågor, gärna från bank och finansbranschen eller likvärdig branscherfarenhet. Meriterande att du arbetat med scoremodeller eller har dokumenterad kunskap inom kreditriskarbete. Du har flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Vem är du? Vi tror att du som söker rollen trivs i en flexibel och händelserik miljö, där du förväntas ta egna initiativ och driva ditt och gruppens arbete på ett självständigt sätt. Du behöver vara trygg i din kunskap och i ditt ledarskap som du kan anpassa efter situation. Du har god förmåga att kunna fatta beslut effektivt, samtidigt som du är lyhörd för input från andra. Vi tror att du har god förmåga att se helheten och förstå vad som behöver göras i förhållande till satta mål. Som ledare har du förmåga att få med dig andra, delegera och dela med dig av din kunskap likväl drivs att se andra utvecklas. Du tycker det är kul med människor och ledarskap och har en vilja att utveckla gruppen och säkerställa att rätt kompetens finns. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, där du förmedlar saker på ett tydligt sätt. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

104 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
KYC/AML Analyst med fokus B2B till Svea Bank
Svea Bank AB
Planerare och utredare m.fl.

Vi söker nu en noggrann och ansvarsfull KYC/AML Analyst till vårt affärsområde AFT (Administrativa och finansiella tjänster) på Svea Bank. Vill du arbeta i en ansvarsfull och bred roll där du hanterar KYC arbetet för flertalet olika produkter och tjänster inom affärsområdet? Har du tidigare kommit i kontakt och arbetat med regelverk inom KYC och AML och trivs i en händelserik miljö där du får bidra till KYC arbetet på avdelningen. Då kan det här vara en roll för dig! Om rollen I rollen som KYC/AML Analyst hos oss kommer du arbeta med kundkännedom på såväl nya som löpande ansökningar (CDD och ODD) från företag. I dessa ärenden kommer du genomföra utredning av ägarstruktur, verklig huvudman, verksamhetsbeskrivning rimlighetsbedömningar och KYC-analys. Du deltar i riskanalys för affärsområdets produkter och tjänster, och det är viktigt att du ser till att ha god förståelse för de produkter och tjänster vi erbjuder och hur riskerna inom KYC/AML ser ut för respektive tjänst. Du kommer även att agera stöd för kollegorna inom affärsområdet när det gäller penningstvättsfrågor samt säkerställa att relevant och uppdaterad KYC dokumentation finns i samband med CDD och ODD. Rollen innebär många kontaktytor och samarbete såväl med kollegor inom affärsområdet som central AML-funktion och övriga avdelningar. Erfarenheter och kvalifikationer Erfarenhet av arbete med KYC kopplat till företag/B2B Grundläggande kunskap samt intresse för lagar och föreskrifter gällande penningtvättsregelverket Meriterande om du har branscherfarenhet från bank och finans Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Vem är du? Vi tror att du som söker rollen är nyfiken, strukturerad och har god förmåga att prioritera ditt arbete. Du gillar att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till ett gott samarbetsklimat där du är prestigelös och gärna hjälper dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du också vara driven, besitta hög integritet och en god initiativförmåga. Det är viktigt att du är kommunikativ och har en god förmåga att förmedla information på ett pedagogiskt och tydligt sätt i både tal och skrift, då rollen har många kontaktytor. Vi ser att du gärna kommer med förbättringsförslag och vill vara med och utveckla avdelningens KYC-arbete. Vidare är du trygg i att agera om du upptäcker avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du är analytisk med förmåga att bearbeta och analysera information på ett effektivt sätt för att kunna identifiera misstänkta transaktioner och mönster. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du vill vara med och bidra till avdelningen och gruppens arbete framåt med en positiv inställning. Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Johanna Rooth på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

106 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Välkommen att arbeta med oss på Svea Inkasso, som är en del av Svea Bank! En härlig arbetsplats med mycket energi där arbetet genomsyras av en "vi-känsla" och vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig. Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Svea Banks kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso, faktura- samt parkeringsärenden. Hos oss får du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med engagerade kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. Vi sitter i ljusa lokaler belägna vid Mall of Scandinavia i Solna nära kommunikationer som pendeltåg, tvärbana, bussar och T-bana. I Mall of Scandinavia finns många affärer och restauranger, och vi har ett eget gym i anslutning till kontoret som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal och mejl. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!

133 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

133 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Extrajobb som Ekonomiassistent till Svea Bank
Svea Bank AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Studerar du ekonomi på högskola/universitet och är sugen på att jobba extra vid sidan av dina studier? Vi söker nu en engagerad och noggrann ekonomiassistent som kan arbeta några timmar/veckan samt heltid under somrar och övriga lov. Du kommer bli en del av ett ambitiöst och härligt redovisningsteam på Sveas ekonomiavdelning! Om rollen I rollen som Ekonomiassistent hos oss kommer du att bli en del av ekonomiavdelningens redovisningsgrupp om ca tolv personer fördelade på olika team. I rollen ingår att sköta utbetalningar och den löpande bokföringen för dotterbolaget Svea Inkasso AB. Du kommer att arbeta med bland annat Visma Business, Excel samt Sveas interna produktionssystem. Dina arbetsuppgifter i urval: Utbetalningar Löpande bokföring Verifikationer Kundreskontra Leverantörsreskontra Övrig administration Vem är du? Vi söker dig som är i början av din ekonomiutbildning, fördelaktigt med inriktning redovisning, och som söker ett extraarbete vid sidan av dina högskolestudier. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel, samt kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Vi tror att du som söker gillar siffror och trivs med att arbeta strukturerat och noggrant. Det är även viktigt att du är ansvarstagande samt har en god servicekänsla och kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid din inställning till ditt arbete samt att du är lösningsorienterad, flexibel och prestigelös. Inga ekonomiska förkunskaper krävs förutom ett brinnande intresse för att lära dig redovisning. Vi ser också gärna att du vill vara med och bidra med en positiv inställning och stort engagemang till vår avdelning. Svea Bank Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Vår vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

135 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Inkassohandläggare till Svea Inkasso
Svea Bank AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Nu söker vi en noggrann och ansvarsfull handläggare till Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta strukturerat och med många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig! Du blir del av ett litet och hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om våra uppdragsgivares fordringar. Om rollen Du kommer i rollen som Inkassohandläggare hos oss att arbeta med att handlägga våra kunders fordringar på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter är varierande och du har stort eget ansvar för dina ärenden genom hela processen, från början till avslutat ärende. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom att; • Daglig kontakt med kunder och gäldenärer via kundportal, mejl, chatt och telefon • Upprätta avbetalningsplaner • Ansöka om betalningsförelägganden och avhysningar • Visst juridiskt arbete • Kontakt med myndigheter Vem är du? Vi söker en person som trivs i en operativ roll, är administrativt lagd och noggrann i sitt arbete. För den här rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, främst i svenska även om goda kunskaper i engelska också är önskvärt, då du i rollen kommer att ha många olika kontaktytor. Vi ser gärna att du som söker har någon erfarenhet av arbete med inkasso i tidigare roll. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete så att det blir gjort på ett effektivt sätt. Även förmågan att hantera ett tidvis högt tempo är viktig, då arbetsbelastningen kan variera över tid. Då du arbetar med människor är det viktigt att du är ödmjuk och lyhörd, förmågan att förstå gäldenärens situation är viktig för att du ska kunna hantera ärendet på bästa sätt. Om Svea Bank Svea är en finansiell koncern med över 2000 anställda och verksamhet i flertalet europeiska länder. Med mer än 40 års erfarenhet är vi stolta över att erbjuda innovativa och hållbara finansiella lösningar till våra kunder. Svea präglas av en familjär företagskultur där varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens och engagemang. Vår företagskultur betonar gemenskap, handlingskraft, och balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår spännande resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank
Svea Bank AB
Backofficepersonal m.fl.

Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Junior IT supporttekniker till Svea Bank
Svea Bank AB
Supporttekniker, IT

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT och teknik, som gärna vill kombinera det med en händelserik vardag där service står i fokus, till rollen som IT supporttekniker hos oss på Svea Bank! Vad kommer du att göra? Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt 1st Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du ska hantera i rollen som IT supporttekniker, vilket kollegorna mer än gärna ställer upp och delar med sig av.En vanlig dag i rollen innebär bl.a. följande: Hantera och lösa inkommande ärenden i person, via telefon, mail och fjärrstyrning Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning Kontohantering i Microsoft Active Directory Ansvara för patchning och mjukvarudistribution Installera nya program och applikationer Vem söker vi? För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse, nyfikenhet och driv för att snabbt sätta dig in i de tekniska aspekterna av arbetet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet antingen inom liknande område eller från någon form av serviceyrke, då det är viktigt att du trivs i en roll som i första hand handlar om att hjälpa människor. Då 1st Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen, innebär det att du behöver kunna såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi dig som är självgående, initiativtagande och nyfiken, då arbetet många gånger innebär att du behöver söka svar och lösningar på problem du inte stött på innan. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och drivs av att hjälpa till och lösa problem. God samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja att ge riktigt grym service till våra användare i koncernen är något som teamet lägger stor vikt vid och lever efter. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

157 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025