Falck Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Falck Sverige AB

Beteendevetare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du utbildad psykolog, socionom eller psykoterapeut med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv fortsätter växa och söker nu en kollega med placering i Malmö. Som beteendevetare hos Falck är du med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare, rehabsamordnare, arbetsmiljöingenjör mfl som jobbar konsultativt och samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå förekommer i form av exempelvis föreläsningar, kartläggningar och handledning av grupper. Vi söker dig som är psykolog, socionom, psykoterapeut eller motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med; • erfarenhet av stödsamtal där du använt dig av metodiker i samtal och behandling, gärna KBT, ACT eller FACT • erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts • vana av att arbeta med grupper och att genomföra utbildningar • behärskar svenska och engelska i tal och skrift • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder. Som person är du; • trygg i din yrkesroll och jobbar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning • drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund • kommunikativ med lyhördhet för kundens behov • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan! • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion Övrigt: Tjänsten innehåller resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Sofie Jeppsson på [email protected] eller på telefon 040-174245. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Företagssköterska

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till oss på Falck hälsa och arbetsliv! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Vi som söker en kollega är ett härligt team på 10 personer i Ystad. Här kommer du att få jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare och affärsstöd som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, mycket meriterande med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, mycket meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Kundkontakter, utbildningar, chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tjänsten är placerad i Ystad med viss regelbundenhet även tjänstgöring på våra andra enheter i Trelleborg, Sjöbo och Simrishamn vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Vilhelm Gelderman på mail [email protected] samt telefon 040-174573. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Administrativ undersköterska

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du undersköterska med erfarenhet av mottagningsarbete och administration? Låter det spännande att få jobba serviceinriktat mot våra kunder och deras medarbetare? Då kan det här rollen på Falck hälsa och arbetsliv i Ystad vara rätt för dig! Med vår kunskap och erfarenhet jobbar vi konsultativt mot kund genom att lotsa dem rätt i vad som bör göras och föreslå hur det ska genomföras för att bidra till positiva arbetsmiljöer och kunden ska få bästa effekt. Som administratör ansvarar du för att på ett effektivt och serviceinriktat sätt bemöta kundanställda och deras chefer, hantera bokningar löpande i Falcks administrativa system och via vår telefonväxel svara på förfrågningar från kund. Du arbetar nära all vår operativa personal och hanterar även den interna administrationen såsom att stödja kollegor i interna bokningar och schemaläggning samt introducera nyanställda. Som undersköterska bistår du vid behov bland annat med provtagning, alkohol- och drogtest, EKG och spirometri. I uppdraget ingår även hantering av diverse inventeringar och inköp. Detta är dock en liten del av vardagen, den absoluta merparten består av det administrativa ansvaret. Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet från medicinskt mottagningsarbete. Vi ser att du har goda administrativa kunskaper och erfarenhet då dina arbetsuppgifter främst kommer att vara av administrativ karaktär. Du har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Falcks digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- och affärsrelationer. Vidare har du goda IT-kunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg. Som person trivs med att vara spindeln i nätet med en stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du får energi av att hjälpa andra. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du drivs av att ge professionell service och vara till hjälp för kunder och kollegor. Du är positiv och flexibel i ditt arbetssätt där du både kan arbeta självständigt och i samarbete med kollegor. Vidare är du lösningsfokuserad och arbetar strukturerat och metodiskt. Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Spännande och driven arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: I samband med anställning måste du kunna uppvisa intyg av skyddad titel. Tjänsten är placerad i Ystad med viss regelbundenhet även tjänstgöring på våra andra enheter i Trelleborg, Sjöbo och Simrishamn vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Vilhelm Gelderman på [email protected] eller på telefon 040-174573. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Beteendevetare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du utbildad psykolog, socionom eller psykoterapeut med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv söker nu en kollega med placering i Kiruna. Som beteendevetare hos Falck är du med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både fysiskt och digitalt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare mfl som jobbar konsultativt och samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå i form av exempelvis föreläsningar, kartläggningar och handledning av grupper. Vi söker dig som är psykolog, socionom, psykoterapeut eller motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med; • erfarenhet av stödsamtal där du använt dig av metodiker i samtal och behandling, gärna KBT, ACT eller FACT • erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts • vana av att arbeta med grupper och att genomföra utbildningar • behärskar svenska och engelska i tal och skrift • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder. • erfarenhet av Organisation-och ledarskapsuppdrag (meriterande) Som person är du; • trygg i din yrkesroll och jobbar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning • drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund • kommunikativ med lyhördhet för kundens behov • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan! • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion Övrigt: Tjänsten innebär resor mellan enheter och till kunder i Norra Norrbotten, Kiruna och Gällivare, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Anne Kotavuopio Jatko på [email protected] eller telefon 0980-37 31 02. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Företagsläkare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt hälsobolag med lokal familjär kultur? Vill du påverka människors förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck söker nu en läkare till vårt fantastiska team i Halmstad! Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder. Du kommer leverera både fysiskt och digitalt till både lokala och nationella kunder. Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv får du jobba konsultativt i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med alla förutsättningar för att planera din tid. Vår verksamheten är även säsongsbetonad vilket öppnar upp för ytterligare flexibilitet. Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i Halmstad. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor som tex erfarna läkare (som även handleder under introduktionen), företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier och mentorskap. Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med: • medicinska bedömningar • lagstadgade undersökningar • hälsofrämjande insatser • arbetsmiljöundersökningar • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder Vi söker dig som • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV, arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg • behärskar svenska i tal och skrift. Som person är du • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser • flexibelt arbetssätt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå. • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher Övrigt: I samband med anställning måste du kunna uppvisa intyg av skyddad titel. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Halmstad. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Malin Löfström på [email protected] eller på telefon 035-162958. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag. #LI-UT1

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Företagsläkare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt hälsobolag med lokal familjär kultur? Vill du påverka människors förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck fortsätter växa och nu utökar vi vårt fantastiska läkarteam i Karlstad med ännu en kollega! Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder. Du kommer leverera både fysiskt och digitalt till både lokala och nationella kunder. Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv får du jobba konsultativt i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med alla förutsättningar för att planera din tid. Vår verksamheten är även säsongsbetonad vilket öppnar upp för ytterligare flexibilitet. Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i Karlstad. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor som tex erfarna läkare (som även handleder under introduktionen), företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier och mentorskap. Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med: • medicinska bedömningar • lagstadgade undersökningar • hälsofrämjande insatser • arbetsmiljöundersökningar • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder Vi söker dig som • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV, arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg • behärskar svenska i tal och skrift. Som person är du • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser • flexibelt arbetssätt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå. • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten kan innehålla resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ida Löfberg på mail [email protected] eller telefon 054-196530. Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag. #LI-UT1

19 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fakturahandläggare

Falck Global Assistance helps travelers abroad. We assist both insurance companies and companies with holidaymakers, business travellers and expatriate employees. Our core competencies are medical assistance, travel assistance and claims handling, all of which are services that are handled at our 24/7 emergency Response Centers around the world. Låter det spännande att få arbeta i en dynamisk internationell miljö där du kommer att spela en avgörande roll i hanteringen av fakturor och kostnadskontroll? Om du är strukturerad med öga för detaljer och brinner för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i faktureringsprocesser, då kan det här jobbet vara rätt för dig! Som fakturahandläggare hos Falck Global Assistance kommer du att spela en viktig roll för att säkerställa effektiv hantering av fakturor och kostnadskontroll i vårt företag. Du är en del av Accounts Payable and Cost Control (APCC) med många kontaktytor med kollegorna på samtliga Global Assistance kontor runt om i världen samt inom Finance-funktionen. Placering för rollen är Stockholm och du rapporterar till Head of Local Operations Stockholm/Helsingfors. Arbetsuppgifterna består av att: • säkerställa samstämmighet mellan fakturor och ärenden, hantera och tilldela fakturor enligt APCC-processer, samt validera fakturagodkännanden och säkerställa korrekta fakturabelopp. • koordinera och prioritera dagliga arbetsuppgifter, säkerställa kvalitetssäkring av APCC-processer och besvara förfrågningar från leverantörer och kunder via e-post och andra kanaler. • hantera och uppdatera godkännande-kön, skapa och godkänna fakturor, lösa ärenden och förfrågningar, hantera APCC DK Outlook-mailbox och mycket mer. Vi söker dig som har • Erfarenhet av hantering av fakturor, leverantörsfordringar samt kostnadskontroll. • God IT-färdigheter och kunskap inom relevanta system och verktyg. • Svenska och engelska i tal och skrift Som person • Är du strukturerad och noggrann och koordinerar och prioriterar uppgifter effektivt • Är du serviceinriktad och prestigelös. Du tycker om att ha många kontaktytor och att samarbeta med andra och dela med dig av kunskap och erfarenheter är en självklarhet • Har du förmåga att arbeta självständigt, att lösa problem på ett kreativt sätt och tar ansvar för din egen och teamets prestation • Har du utmärkta kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus. • Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences. • En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen Övrigt: Du kommer sitta tillsammans med ett härligt gäng på ca 30 medarbetare i Hammarby Sjöstad i Stockholm, i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Head of Local Operations Ninni Berg på [email protected] eller på telefon +358 40 5600323. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Finsk- & svensktalande assistanskoordinator

Falck Global Assistance helps travelers abroad. We assist both insurance companies and companies with holidaymakers, business travellers and expatriate employees. Our core competencies are medical assistance, travel assistance and claims handling, all of which are services that are handled at our 24/7 emergency Response Centers around the world. Är du engagerad och drivs av att ge den bästa kundservicen? Trivs du i en internationell miljö med högt tempo, där du utmanas och samtidigt får göra något meningsfullt? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig! I rollen som Assistanskoordinator på Falck Global Assistance assisterar du och hjälper människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Det handlar främst om resenärer med behov av akut assistans under utlandsjobb/resor, eller som på annat sätt råkat ut för sjukdom/olycksfall under sin vistelse i utlandet. Vår verksamhet består av reseassistans och skadereglering och vi har kunder som försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal där vi hjälper resenärerna. Du jobbar nära kollegor främst i Sverige och Finland, men samverkar även med kollegor i Norge och Danmark utefter verksamhetens behov. Arbetsuppgifterna består av att: • vägleda kunder i behov på ett service-och lösningsorienterat sätt för att hitta bästa möjliga lösning på uppkomna problem • registrera inkommande skador från resenärer. De skador som anmäls avser sjukdomsfall, olycksfall, överfall, samt reseavbrott som inträffar under resa Vi söker dig som: • behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt kan konversera på finska • har god datorvana och är lättlärd • gärna tidigare erfarenhet från liknande roll, exempelvis från ett kontaktcenter/kundservice • är kommunikativ, lugn och gillar att ge bra service • är organiserad och ansvarstagande • är självgående och lösningsorienterad • är flexibel och stresstålig, med förmåga att möta varje kunds situation på ett professionellt sätt även när arbetstempot går upp Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • En spännande och unik tjänst där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans • Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus. • Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences. • En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen Övrigt: Du kommer sitta tillsammans med ett härligt gäng på ca 30 medarbetare i Hammarby Sjöstad i Stockholm, i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring (inklusive oregelbundna arbetstider). Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Alexander Hirt Gyllenstedt på [email protected] eller på telefon 0735 33 35 31. Välkommen med din ansökan senast 2024-03-26. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

12 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Distriktssköterska/Sjuksköterska till Falck Hälsocentral i Sandviken

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Falck bedriver en attraktiv hälsocentral mitt i centrala Sandviken. Vår hälsocentral har drygt 10 000 listade patienter med ständigt ökande antal. På vår hälsocentral finns idag cirka 35 medarbetare inom flera professioner och med olika specialutbildningar. Tillsammans utvecklar vi verksamheten. Nu stärker vi teamet med ytterligare en Distriktsköterska! Rollen som distriktssköterska/sjuksköterska på Falcks Hälsocentral i Sandviken innebär att du ska med din specialistkompetens ansvara för professionell vård till våra patienter samt planera och aktivt medverka i samarbetet med övriga professioner inom enheten. I arbetet som sjuksköterska/distriktssköterska kommer du att arbeta med förekommande arbetsuppgifter för distriktssköterska såsom telefonrådgivning, egen mottagning, akutflöde. I arbetet har du starkt patientfokus och drivs av att skapa värde och resultat. Vår verksamhet kännetecknas av korta beslutsvägar vilket ger dig möjlighet att kunna påverka arbetssätt och jobba under eget ansvar. Vi söker i första hand en utbildad distriktssköterska och ett krav för tjänsten är att du har erfarenhet från primärvård och telefonrådgivning alternativt att du är sjuksköterska med lång och bred erfarenhet. Det är starkt meriterande med erfarenhet av diabetesrelaterade sjukdomar och behandling. Du har god IT-kunskap, behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som en tillgång. Följande är meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av vårt verksamhets- och journalsystem PMO. • Efterfarenhet av telefonrådgivning och telefonrådgivningssystemet Tele-Q. • Erfarenhet av akutvård. • Erfarenhet av hemsjukvård. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad heltid. Tillträde efter överenskommelse. Är du intresserad? För ytterligare information och frågor är du välkommen att kontakta Ann-Charlotte Blom Olsson på [email protected] alternativt tel nr 026-240 8302 alt 070-5223720. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss annonserings- och rekryteringsföretag.

12 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Medicinsk sekreterare till Falck Hälsocentral

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Falck bedriver en attraktiv hälsocentral mitt i centrala Sandviken. Vår hälsocentral har drygt 10 000 listade patienter med ständigt ökande antal. På vår hälsocentral finns idag cirka 35 medarbetare inom flera professioner och med olika specialutbildningar. Tillsammans utvecklar vi verksamheten. Nu stärker vi teamet med ytterligare en Medicinsk sekreterare! I arbetet som medicinsk sekreterare får du ett stimulerande arbete med ansvar. Du kommer bl.a. att arbeta med journalskrivning i PMO, post- och remisshantering, administrativa uppgifter och skanning samt receptionsarbete. Personliga egenskaper Du ska kunna ta egna initiativ, arbeta under eget ansvar samt fungera i grupp. Vi värdesätter engagemang, nytänkande, noggrannhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, kreativitet och ett gott humör. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet som Medicinsk sekreterare. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad är heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Är du intresserad? För ytterligare information är du välkommen att kontakta samordnare/chefsstöd Ann-Charlotte Blom Olsson på telefon 026-420 8302 alt 070-5223720. eller e-mail: [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-15. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi undanber oss annonserings- och rekryteringsföretag.

12 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024