Lediga jobb i Gällivare

Sök totalt 271 lediga jobb i Gällivare

Fyra undersköterskor till Älvgården Demens
Gällivare kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Verksamhetsbeskrivning På Älvgården Demens bor det 33 personer fördelat på 4 avdelningar. Tallbacken och Skogsbacken finns på plan 2 och Duvkullan och Björkdungen finns på plan 5.   Arbetsuppgifter Som undersköterska har du utifrån din roll om kontaktperson en central del i omsorgen och vården runt de boende. Arbetet utgår från den enskildas behov och genomförandeplanen samt från verksamhetens riktlinjer och mål. Dina arbetsuppgifter består i att stötta och hjälpa boenden med det de inte klarar själv till exempel hygien, medicin, på/avklädning och social gemenskap. Ditt arbete är viktigt för att de boende ska få en bra och trygg tillvaro. I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentation.   Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning, erfarenhet eller intresse av att jobba inom vård och omsorg, har en positiv livssyn är flexibel och ansvarstagande. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet: bland annat samarbeta, se brukaren, vara flexibel och ta eget ansvar. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.     Arbetstid/Varaktighet Tillsvidareanställning på heltid (100%) med tjänstgöring dag, kväll och helg.   Lön Månadslön enligt avtal.   Tillträde Enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.   Upplysningar Petra Sandlin, enhetschef demens 0970–818 568   Fackliga företrädare Kommunal    Ansökan Sista ansökningsdag 2025-04-30 Rekrytering kan ske löpande under ansökningstiden. Bifoga CV vid ansökan. Vid anmodan ska originalhandlingar kunna visas upp. Vi har valt rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.   Varmt välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
30 april 2025
Almia söker intensivvårdssjuksköterska till avdelning Gällivare
Almia AB
Intensivvårdssjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som intensivvårdssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom intensivvård. Du kommer att vårda kritiskt sjuka patienter, övervaka vitala funktioner och samarbeta med ett högspecialiserat team. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och intensivvårdsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Intensivvårdssjuksköterska till Gällivare intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Almia söker röntgensjuksköterska till radiologen Gällivare
Almia AB
Röntgensjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som röntgensjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom bilddiagnostik. Du kommer att utföra röntgenundersökningar, hantera avancerad utrustning och samarbeta med radiologer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Röntgensjuksköterska till Gällivare intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 april 2025
Sektionschef Tillredningen
Boliden Mineral AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer.  Din roll: Vill du jobba utvecklande, inspirera och bidra till den gröna omställningen? Kan du identifiera dig med våra värdeord mod, omsorg och ansvar? Då kan du vara vår nästa Sektionschef för Tillredningen i Aitikgruvan. Vi söker en engagerad och erfaren Sektionschef som vill leda och utveckla vår gruvproduktion i ett av världens effektivaste dagbrott. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa en säker arbetsmiljö och driva vår säkerhetskultur framåt. Du strävar efter att uppnå hög planföljsamhet och effektivitet i produktionen. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som är lika passionerad som vi är för att driva och utveckla vår produktion. Om du känner igen dig, tveka inte att skicka in en ansökan! Dina arbetsuppgifter Som chef får du leda den dagliga styrningen och utveckla arbetet inom Tillredning och Produktionsservice. Vi sätter säkerheten först och du ansvarar för att driva och utveckla det arbetet, att följa uppsatta planer och styra mot våra produktionsmål. Medarbetarna är våra viktigaste resurser där du ser över kompetensbehovet för din sektion och driver medarbetarnas utveckling framåt. Du får jobba med ett kompetent team av driftchefer och arbetsledare. Rollen ingår i gruvans ledningsgrupp som tillsammans förbättrar och standardiserar arbetet. Du följer upp nyckeltal för säkerhet, produktion och ekonomi. Vi samarbetar med interna och externa intressenter. Hela sektionen är drygt 100 medarbetare som arbetar med antingen Tillredning, vilket innebär borrning, laddning, kaxprovtagning och borrservice eller Produktionsservice, vilket innebär Vägunderhåll. Ditt bidrag: Vi ser fram emot att välkomna dig som kan inspirera och utveckla medarbetarna mot att nå våra mål. Du skapar och upprätthåller goda samarbeten. I en stor organisation som jobbar med förbättringar behöver vi dig med ett gott omdöme, som kan skapa trygghet för medarbetarna och vara en positiv kraft framåt. Du är flexibel och kan hantera oväntade situationer, har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och tydlig och har en stark vilja att lära. Vi jobbar digitalt och ser att du har en analytisk förmåga och ekonomisk kunskap. För att vara kvalificerad för rollen har du: Gedigen chefserfarenhet Erfarenhet av att leda förbättringsarbete i stora organisationer Kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Körkort för personbil Det är meriterande med: Högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis inriktning mot gruvdrift, eller motsvarande erfarenhet inhämtad på annat sätt från gruv- eller entreprenadverksamhet. Kompetens inom LEAN, produktionssystem och kvalitetsarbete. Varför arbeta med oss? På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där omsorg, mod och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen.  Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt!  Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta mig som rekryterande chef Nils Stenberg, Gruvchef tfn 070-508 6935, [email protected]. Jag uppskattar ditt intresse!  Frågor om ansökan besvaras av vår Talent Acquisition Partner Britt-Marie Persson, 070-601 74 95, [email protected]     Facklig information får du från: Ledarna [email protected] Unionen [email protected] SACO [email protected] Sista ansökningsdag: 6 april 2025 Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Nyfiken att veta mer? Gå in på vår hemsida www.boliden.com Är du representant för ett rekryterande företag, vänligen avstå från att kontakta oss om denna annons.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Vill du bygga framtiden? Bli arbetsledare hos oss
BDX Företagen AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Hej! Vad kul att du är nyfiken på att arbeta hos oss! Vi satsar i Malmfälten och utvecklar vår verksamhet och därför söker vi arbetsledare som vill vara med på resan och lägga grunden för ett hållbart samhälle i Gällivare. Häng på - så ska vi på tre minuters läsning försöka ge en rättvisande bild vad en arbetsledare gör hos oss! Vad gör man som arbetsledare på BDX? I rollen har du fokus på mindre entrepenadprojekt och som arbetsledare jobbar du nära projektchef med att säkerställa att kontrakt och avtal efterlevs gentemot kund. Rollen är bred och innebär att du ansvarar för ledning, samordning, ekonomi och uppföljning tillsammans med projektchef. Arbetet omfattar även resurs- och produktionsplanering, kvalité och arbetsmiljöfrågor. Vidare planerar du den dagliga framdriften av produktionen, samtidigt som du trivs med att motivera, skapa arbetsglädje och utveckla vårt team så att vi tillsammans når uppsatta mål! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Att planera, leda och fördela arbetsuppgifter mot projektets mål. • Delta i den dagliga produktionsstyrningen på arbetsplatsen gällande tid, kvalitet, arbetsmiljö och kostnad. • Säkerställa att tilldelade arbetsmiljöuppgifter efterlevs och att arbetet utförs enligt gällande bestämmelser. • Samordna resurser på tilldelade projekt tilsammans med övriga kollegor • Daglig dokumentation av avvikelser och frågor • Delta vid besiktningar och möten • Delta vid upprättande och genomförande av arbetsberedning. Den vi söker kommer jobba i nära samarbete med vår trafikledning och som person får du gärna vara olik oss då vi tror att olikhet gör oss starkare, men du behöver dela samma positiva inställning till arbetet. Självklart är det ett lagarbete – alla i projektet jobbar mot samma mål; att utföra projektet på bästa sätt.  Vad behöver jag ha för kvalifikationer för att vara aktuell? • Utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som bedöms likvärdig • B-körkort • Du har erfarenhet av produktionsarbete inom industri eller mark och anläggning • Erfarenhet inom fiber/kabelförläggning/rörläggning/inmätning är meriterande • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Om oss Inom BDX gör vi det möjligt att viktiga samhällsfunktioner ska fungera genom att erbjuda tjänster inom entreprenad-, anläggning-, industri och logistiksektorn. Varje dag skickar vi 2 500 personer på uppdrag som utförs av både anställda och medleverantörer. Förutom att du får världens roligaste jobb erbjuder vi också schyssta villkor och förmåner. Läs gärna 10 skäl att arbeta i BDX - BDX för att skapa en bättre bild av oss som arbetsgivare. Annat bra att veta Arbetsort: Gällivare, resor med övernattning förekommer i tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kommer att tillämpas.  Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag Övrigt Välkommen med din ansökan senast den 2025-04-11. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Om du har några frågor redan nu kring tjänsten/rekryteringsprocessen kontakta Stefan Kostenniemi, Projektchef, på [email protected].

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Medicinsk sekreterare till Öron/Näsa/Hals, flera orter
REGION NORRBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vill du ha ett självständigt men omväxlande arbete? Då är det dig vi söker som ny kollega till Öron/Näsa/Hals. Du kommer ingå i ett team med kunniga och hjälpsamma kollegor runt om i länet som alltid finns där som stöd om det behövs. Vi sökerVi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller vårdadministratör. Mertiterande är kunskaper i journalsystemet Cosmic. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, kommunikativ och servicintriktad. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Det här får du arbeta med Du kommer arbeta med patientdokumentation, journalhantering, posthantering och att vara behjälplig till övrig personal på mottagningen. Vi är en länsklinik med verksamhet på flera orter i länet och är en del av verksamhetsområdet Ögon/ÖNH/Käkkirurgi. Vi söker dig som känner ett engagemang att tillsammans med oss driva verksamheten framåt. Vår arbetsgrupp finns i hela länet som ett team, vi stöttar upp varandra vid eventuella frågor eller funderingar men också vid semestrar eller annan frånvaro. Det här erbjuder vi dig - Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med rekryterande chef - Individanpassad introduktion - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Valfri placeringsort mellan Gällivare/Piteå/Sunderbyn. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Servicemedarbetare till Sodexos verksamhet i Malmberget
Sodexo AB
Städare

Som servicemedarbetare på Sodexo är du en hygienhjälte och planetbeskyddare! Du kommer att leverera en högkvalitativ städ- och tvätttjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö. Ditt engagemang har en positiv inverkan på omgivningen. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.   Vårt uppdrag hos vår kund i Gällivare består av många olika tjänser, så som lokalvård, tvätt, restaurang etc. Vad du kommer att jobba med:  • Genomföra schemalagda städ- och tvättuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha  • Påfyllning av lager och förbrukningsmaterial • Hantera kundens arbetskläder och säkra leverans på bästa sätt   • Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet  Vad du bidrar med:  • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete  • God servicekänsla och förmåga att möta olika människor   • Noggrann och strukturerad i ditt arbete  • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs  • God förmåga att ta instruktioner  • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet   Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget  • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Skiftarbete, helger förekommer Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av [email protected] Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast den 31 mars.  Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning.  Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo  Redo att vara en del av något större? Ansök idag!  Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Mekaniker till det stora stålprojektet i Boden
Adecco Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Som Mekaniker hos Renta i Boden blir du en central del av teamet som säkerställer att våra maskiner alltid är i toppskick. Rollen innebär att du ansvarar för att utföra service, reparationer och underhåll på uthyrningsmaskiner både på plats i verkstaden och ute på fältet.  Just nu befinner vi oss mitt i ett av Europas mest spännande och innovativa projekt – utvecklingen av det stora stålprojektet i norra Sverige. Detta innebär att du som mekaniker hos oss får en unik chans att arbeta i en dynamisk miljö där vi bidrar till omställningen mot en mer hållbar framtid. Våra kunder bygger allt möjligt med våra maskiner. Ibland kommer de tillbaka hela, ibland inte. Vad de däremot alltid behöver är lite omsorg och kärlek. Hos oss tar du emot maskinerna på verkstaden, eller åker ut till maskinen där den är placerad, du bedömer dess skick och utför reparationer samt service med fokus på kvalitet och noggrannhet.  I din roll som mekaniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Utföra service, reparationer och underhåll på våra uthyrningsmaskiner. • Bedöma maskinernas skick och identifiera eventuella åtgärdsbehov. • Dokumentera utfört arbete i våra administrativa system. • Samarbeta med kollegor för att säkerställa att depån fungerar smidigt. • Bidra till en god arbetsmiljö där vi hjälps åt och stöttar varandra. Tjänsten som Mekaniker är en direktrekrytering till Renta med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Boden. Om dig Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och en bakgrund som mekaniker. Du trivs i en miljö där du får ta egna initiativ och lösa problem, samtidigt som du är en lagspelare som stöttar dina kollegor. Vidare ser vi att du: • Har erfarenhet av reparation och underhåll av maskiner, gärna inom bygg och anläggning. • Är tekniskt kunnig inom mekanik och elektronik samt har grundläggande datorkunskaper. • Är flexibel, noggrann och ansvarsfull. • Har en positiv inställning och gillar att arbeta nära både kunder och kollegor. Viktigt för tjänsten är din vilja att leverera hög kvalitet i ditt arbete och ditt bidrag till en stark laganda.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Renta Renta är maskinuthyrarna som bryr sig. Med över 700 anställda över hela Sverige erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. Vi växer kontinuerligt genom att investera i nya depåer och modern utrustning av högsta kvalitet. Det som förenar oss är vår frihet, vårt lokala engagemang och vår omsorg om varandra och våra kunder. Hos oss är bygga en lagsport. Upptäck Boden – en plats för möjligheter och livskvalitet Boden är en stad där du får det bästa av två världar – en stark och växande arbetsmarknad kombinerad med en fantastisk livskvalitet. Här möts innovativa projekt och hållbar utveckling, med närhet till naturen som skapar en perfekt balans mellan jobb och fritid. Du får möjligheten att bli en del av en engagerad och välkomnande gemenskap. I Boden finns ett rikt utbud av fritidsaktiviteter, prisvärda boenden och förstklassiga skolor. För dig som älskar friluftsliv erbjuder regionen allt från norrsken och skoterleder till fiske och vandringsleder – året runt. Boden är mer än en plats att arbeta på – det är en plats att leva och växa på. Våga ta steget och upptäck alla fördelar med att flytta hit! Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Renta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marie Ekvall via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 april 2025
En samordnare till vuxen, Biståndsenheten
Gällivare kommun
Socialsekreterare

Verksamhetsbeskrivning Vill du vara med i någonting spännande, lärorikt och utvecklande arbete. Vi kan erbjuda dig ett varierande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till kunskapspåfyllnad. I Gällivare kommun har vi en enhet med all myndighetsutövning inom socialtjänstens områden. Biståndsenheten har genomfört en organisationsförändring där man infört en verksamhet med två Verksamhetschefer, en för gruppen barn och unga och en för gruppen vuxna, dessutom har vi en samordnare inom varje grupp. Enheten för vuxen består av socialsekreterare som utreder missbruk, socialt stöd, våld i nära relation och sysselsättning/självförsörjning. Vi handlägger också ekonomiskt bistånd och äldreomsorg. Till enheten för vuxen tillhör öppenvård för vuxna missbruk.   Nu söker vi en socionom som vill arbeta som samordnare för all myndighetsutövning inom vuxen.   Arbetsuppgifter Samordnarens arbetsuppgifter kommer att vara stöd åt socialsekreterarna/handläggarna i det dagliga arbetet. Syftet med befattningen är att trygga och upprätthålla rättssäkerheten inom myndighetsutövningen. Arbetet som samordnare innebär bland annat: Hålla sig uppdaterad om aktuell rättspraxis Säkerställa att socialsekreterarna/handläggarna arbetar i enlighet med riktlinjer och lagstiftning Bemötande av klienter är gott Dokumentation håller god kvalité Valda bistånd/insatser är kostnadseffektiva Identifiera nödvändiga utvecklingsområden Intern och extern samverkan inom arbetsområdet Stödja handläggarna i deras utredningar, bedömningar och val av insatser Biträda handläggare i hembesök och akuta ärenden/situationer där behov föreligger Uppföljning och kontroll av gruppens pågående ärenden   Arbetet kommer att ske i nära relation till medarbetarena inom enheten, Verksamhetschef inom Biståndsenheten samt samordnaren för barn och unga-gruppen. Du har inte egna ärenden men ska finnas som ett stöd i ärenden som hanteras på enheten. Det här är en tjänst där du kommer att trivas om du gillar ett arbete i konstant förändring, i högt tempo och stor variation i arbetsuppgifter. I tjänsten ingår beredskap   Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Du behöver ha god kunskap om IBIC och gällande lagstiftning i SoL och LVM. Önskvärt är också att du arbetat med coachande ärendehandledning och arbete med vuxna i utsatta situationer. Du är inte rädd för utmaningar och har ett stort intresse för socialt arbete samt vill vara med och utveckla verksamheten. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, goda datakunskaper och brinner för samverkan. Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är lugn och stabil i stressade situationer och att du är skicklig på att planera och prioritera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B.  Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.     Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling   Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Biståndsenheten har inrättat arbetstidsförkortning, med 2.5 timmar kortare arbetstid per vecka vid heltidsarbete vilket innebär en veckoarbetstid på 35,92.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdagen: 2025-04-30   Upplysningar Verksamhetschef Lena Olsson 0970–818392   Fackliga företrädare Vision [email protected]     Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Socionom till vuxengruppen, missbruk Biståndsenheten
Gällivare kommun
Socialsekreterare

Verksamhetsbeskrivning Vill du vara med i någonting spännande, lärorikt och utvecklande arbete? Vi kan erbjuda dig ett varierande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till kunskapspåfyllnad. I Gällivare kommun har vi en enhet med all myndighetsutövning inom socialtjänstens områden. Biståndsenheten har genomfört en organisationsförändring där man infört en verksamhet med två Verksamhetschefer, en för gruppen barn och unga och en för gruppen vuxna, dessutom har vi en samordnare inom varje grupp. Enheten för vuxen består av socialsekreterare som utreder missbruk, socialpsykiatri/socialt stöd, våld i nära relation och sysselsättning/självförsörjning. Vi handlägger också ekonomiskt bistånd, dödsbo och äldreomsorg. Till enheten för vuxen tillhör öppenvård för vuxna missbruk. Nu söker vi en person som vill arbeta med myndighetsutövning inom missbruk. En tillsvidare tjänst på 100% där beredskapstjänstgöring ingår. Kom och jobba med oss, ett härligt positivt gäng på enheten!   Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av myndighetsutövning inom missbruk/socialt stöd, socialtjänstlagen och lagen om vård av missbrukare (LVM). Ditt främsta uppdrag är att utreda och bedöma behov hos enskilda med missbruksproblematik. Du beslutar om insatser för att möta de behov den enskilde har för att klara av att leva ett nyktert/drogfritt liv. Arbetet innebär ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, rådgivning, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. I arbetet ingår samverkan internt inom enheten och förvaltningen samt externt mot främst psykiatrin, polisen och frivården.   Kvalifikationer Du har socionomexamen. Som socionom ska du ha goda kunskaper om gällande lagstiftning och ha en humanistisk människosyn. Du har lätt för att arbeta självständigt men också trivas att samarbeta i grupp samt kunna upprätthålla goda relationer. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och har en flexibel läggning då arbetet kan innebära akuta ställningstaganden. Du behöver vara trygg i dig själv och ha förmågan att sätta gränser samt ha ett professionellt förhållningssätt. Stor vikt läggs på personlig lämplighet för uppdraget. God vana av att dokumentera och uttrycka dig i tal och skrift. Krav på körkort B Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete/myndighetsutövning med målgruppen vuxna med missbruk och beroende. ASI-utbildning Lvm-utbildning Inom ramen för den nationella minoritetsspråklagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling   Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Biståndsenheten har inrättat arbetstidsförkortning, med 2.5 timmar kortare arbetstid per vecka vid heltidsarbete vilket innebär en veckoarbetstid på 35,92.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdagen: 2025-04-30   Upplysningar Verksamhetschef Lena Olsson 0970–818392   Fackliga företrädare Vision [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025