Orkla Foods Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Orkla Foods Sverige AB

HR-administratör

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Naturli, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen. Vill du arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter så kan detta vara nästa utmaning för dig! Vill du arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter så kan detta vara nästa utmaning för dig! Vi söker nu en resultatinriktad och kommunikativ HR-administratör. Om rollen Som HR-administratör arbetar du i en bred roll nära fabrikens HR Business Partner och du är ett naturligt stöd i de personaladministrativa processerna. Du fungerar som ett konsultativt stöd vid tolkning och tillämpning av kollektivavtal och är verksamhetens kontaktperson mot centrala HR-funktioner så som löneavdelningen.   Ansvar och arbetsuppgifter Som HR administratör omfattar dina ansvarsområden bland annat: * Rekrytering av produktionspersonal och kontakt med bemanningsföretag * Administrering av utbildningar och utbildningsbehov * Bevakning av övertidsjournaler, företrädesrätter, vikariat, visstidsanställningar och lönejusteringar * Säkerställa att HR- och lönesystem kontinuerligt underhålls och uppdateras * Samordning för introduktion av nyanställda operatörer * Ansvar för intern kommunikation via TV, anslagstavlor etc. * Administrering och rapportering av månadsslut för anläggningens personalbutik Om dig Du har en positiv människosyn och mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor. För att trivas och utvecklas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av HR-administration och är väl bekant med svensk arbetsrätt. Viktigt är att du självständigt kan strukturera upp ditt arbete och har god förståelse för rekryteringsprocessen och det generella HR-arbetet. Som person har du en personlig trygghet och kan möta människor utifrån deras förutsättningar. Du har lätt för att ta reda på den information du behöver och du tycker det är roligt att bidra till förändring då du gärna ser möjligheter att förenkla och förbättra processer och rutiner. Vidare ser vi att du * Har relevant akademisk utbildning * Har erfarenhet av HR-arbete och administration * Är tekniskt lagd och har lätt att ta till dig nya datorsystem * Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift * Gärna har erfarenhet och kompetens gällande lönefrågor och löneadministration Befattningen är placerad på Orkla Foods Sveriges fabrik i Kungshamn och du rapporterar till fabrikens HR Business Partner. Vad kan Orkla erbjuda dig? Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad.  Hur ansöker jag? Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Fastighet/ Media Tekniker

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. V Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass, och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Fastighet och Mediatekniker, Örebro I tjänsten som Fastighet och mediatekniker kommer du ingå i vår teknik & underhållsavdelningen med placering i Örebro där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara och säkerställa driften för: * Värme och ånganläggning med tillhörande oljehantering. * Tryckluft med distributionsnät. * Avloppsanläggningar med kontrollinstrument. * Kyl och frysanläggningar med loggsystem. * Ventilation och kanalsystem, styr- och reglersystem. * Mottagning syra/lut, skötsel/underhåll/interndiskar etc. * Driftdatasystem med loggning. * CIP-disksystem. * Sprinkleranläggning * Kylkompressorer * Värmepanna Utöver detta kommer rollen delvis innefatta arbetsuppgifter kring att skapa underlag för avrop och inköp av reservdelar. Samt vara kontaktperson vid vissa besiktningar. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, beredskap kan förekomma. Kvalifikationer/Erfarenhet Gymnasieutbildning inom styr- och reglerteknik eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. Ha god förståelse för de produktionstekniska förutsättningarna och ”flödena” inom process och produktion. Ha god förmåga att föra teoretiska diskussioner kring styr- och reglertekniska samband särskilt med koppling till mediaproduktion. Personliga egenskaper Vi ser att du som söker tjänsten är noggrann, har en positiv energi och är serviceinriktad, liksom ett föredöme när det gäller säkerhet. Du besitter god problemlösningsförmåga och ser samarbete som den viktigaste framgångsfaktorn. För att du ska trivas hos oss ser vi att du har ett stort tekniskt intresse. Vi ser att du utvecklas av att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö och driva förbättringar. Du har god datorvana då samtliga underhållsarbeten rapporteras i vårt underhållssystem SAP. Tjänsten är en heltidstjänst och en tillsvidareanställning. Kontaktperson och ansökan: Har du frågor om tjänsten kontakta Andreas Funke, Underhållschef Närke [email protected] Har du frågor kopplat till rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-05-20.  Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering! Välkommen med din ansökan! Vad kan Orkla erbjuda dig? Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad.  Hur ansöker jag? Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024