Lediga jobb i Sotenäs
Sök totalt 72 lediga jobb i Sotenäs
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Verksamhet Omsorgsförvaltningen omfattar förvaltningens samtliga enheter Verksamhet Omsorgsförvaltningen omfattar förvaltningens samtliga enheter Vill du göra skillnad och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö? Vi förstärker nu teamet ytterligare och söker därmed en biståndshandläggare! Hos oss blir du en del av ett engagerat team med gott samarbete och hög trivsel. Här får du möjlighet att växa i din yrkesroll samtidigt som du bidrar till att förbättra livet för de individer vi stöttar. Vårt fokus är att skapa värde för våra medborgare genom ett professionellt och hjärtligt bemötande. Om tjänsten Brinner du för att hjälpa andra och skapa en positiv förändring i samhället? Vi söker nu en engagerad och empatisk biståndshandläggare som vill vara en del av vårt team och bidra till att ge människor den hjälp och det stöd de behöver för ett värdigt och självständigt liv. Som biståndshandläggare hos oss kommer du att hantera ärenden inom flera områden. Vi arbetar utifrån en uppdelning mellan handläggarna, men då vi är ett litet team är det viktigt att ha en grundkunskap inom flera områden Vi söker dig som: Har en högskola/YH utbildning med beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer adekvat för uppdraget. Är en god kollega som värdesätter samarbete och gemenskap. Har en flexibel inställning och lätt kan anpassa dig till förändrade förutsättningar. Är strukturerad, självständig och har ett genuint engagemang för människor. Erfarenhet av arbete med LSS är meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyutexaminerad och redo att lära dig! Vi erbjuder: En roll där du gör skillnad och bidrar till att stärka individens livskvalitet. Ett meningsfullt arbete där du påverkar människors vardag En trygg och utvecklande arbetsplats med engagerade kollegor Möjlighet att växa och utvecklas inom din profession En arbetsplats med positiv arbetskultur och ett hjälpsamt team Vill du bli en del av vårt team? - Ansök nu! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att höra av dig! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för att göra skillnad! Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Kungshamn rehabmottagning är centralt beläget i Kungshamn som ligger i Sotenäs kommun alldeles vid havet, det är även närhet till vacker natur med och här finns många bra ställen för t ex klättring. Här arbetar det 8 engagerade fysio- och arbetsterapeuter, mottagningen ligger i nära anslutning till Närhälsans vårdcentral som vi har ett nära samarbete med. För oss är det viktigt att alla i arbetsgruppen känner sig inkluderade och att vi hjälps åt med vårt gemensamma uppdrag. Vi är måna om varandra och har ett öppet klimat i arbetsgruppen. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med att förbättra våra arbetssätt för att kunna möta både medarbetare och patientens behov. Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner som ingår i din anställning i Närhälsan: Fördelar och förmåner Följ oss på Instagram: Länk till Instagram Om arbetet Dina arbetsuppgifter är att bedöma och behandla patienter i alla åldrar. Vanliga tillstånd hos patienter du som fysioterapeut möter är: besvär och skador från hela rörelseapparaten, smärta, neurologi, idrotts- och motionsskador samt psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även förskrivning av hjälpmedel. Tillsammans med patient läggs en personlig plan för rehabiliteringen. Arbetet är förlagt på mottagningen, digitalt samt via hembesök. Visst arbete är möjligt att utföra på distans. Behandlingen av patient sker såväl individuellt som i grupp. Arbetet innefattar ett tätt samarbete med andra professioner, både på den egna mottagningen och med andra samverkansparter. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans med chefen för verksamhetens utveckling i ett ständigt pågående förbättringsarbete. Om dig Du är legitimerad fysioterapeut. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och primärvård är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Du kan planera ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt utifrån verksamhetens mål. Då arbetsbelastningen varierar och oförutsedda händelser kan uppstå ser vi att du är flexibel samt självständig. För dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparter i arbetet. Du delar även Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer. Intervjuer på mottagning sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vill du göra skillnad i en bransch där hållbarhet och utveckling går hand i hand? Som HR Business Partner på Marenor blir du en nyckelspelare i att stärka chefer och driva strategiska HR- och arbetsmiljöinitiativ. Vi söker en trygg förhandlare med skarp arbetsrättslig kompetens och ett affärsmässigt mindset. Här får du arbeta nära verksamheten och bidra till en bättre värld genom kärlek till sjömat. Är du redo att ta nästa steg? Om rollen Som HR Business Partner har du en nyckelroll i att stötta våra chefer i strategiska och operativa HR- och arbetsmiljöfrågor. Du bidrar med professionell sakkunskap inom arbetsrätt, arbetsmiljö, facklig samverkan och förhandling. Rollen innebär både att arbeta rådgivande och att driva utvecklingsinsatser inom HR-området för att säkerställa en hållbar och effektiv personalhantering. Du rapporterar till HR-chefen och är en del av lokal ledningsgrupp i både Kungshamn och Lysekil. Arbetsuppgifter I rollen som HR Business Partner kommer du att ansvara för: - Rådgiva och stödja chefer i arbetsrättsliga frågor och tolkning av lagar och avtal. - Ansvara för facklig samverkan och driva förhandlingar. - Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal, arbetsrättsliga regler och interna policyer. - Hantera och medla i arbetsrättsliga tvister och konfliktlösning. - Utbilda chefer i arbetsrätt, förhandlingsteknik och HR-processer. - Stödja organisationen i förändringsarbete och arbetsrättsliga konsekvensbedömningar. Vi söker dig som har - Har en högskoleutbildning inom HR, personal, eller motsvarande. - Har utbildning inom arbetsrätt och arbetsmiljö. - Har erfarenhet av personalarbete, förhandlingar och facklig samverkan. - Är van vid att hantera arbetsrättsliga frågor och arbetsmiljöarbete. - Har god datorvana och erfarenhet av HR-relaterade system. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift. - Förmåga att driva förändrings- och förbättringsarbete med ett strategiskt och operativt perspektiv. För att lyckas i rollen behöver du ha - Vara noggrann och strukturerad, med förmåga att följa upp och hantera HR- och arbetsrättsliga frågor. - Kunna arbeta både strategiskt och operativt, med ett helhetsperspektiv på HR-frågor. - Vara kommunikativ, relationsskapande och förtroendeingivande. - Ha god analytisk förmåga och kunna prioritera i en föränderlig miljö. - Vara en skicklig förhandlare med en lösningsorienterad inställning. - Ett driv att arbeta med utveckling och förändring, i linje med vår tillväxtstrategi. Personliga egenskaper vi värdesätter Vi söker en positiv, engagerad och nyfiken person som trivs i en roll där du får arbeta nära verksamheten och bidra till både strategiska och operativa HR-insatser. Du är handlingskraftig, har lätt för att samarbeta och ser möjligheter i förändring. Hos oss värdesätts våra gemensamma värderingar: Respekt, Ansvar, Nyfiken och Starka tillsammans – dessa är centrala i vårt arbetssätt och kommer vara en självklar del av din roll. Ansök redan idag I denna rekrytering samarbetar vi med CHEFSpoolen, har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annchen Kull tel. 0723 39 70 34. Då vi arbetar med löpande urval ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 april. Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil samt kontor i Göteborg och Stockholm. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
Är du noggrann, kvalitetsmedveten och drivs av att upprätthålla hög standard inom produktion? Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för att säkerställa både produktkvalitet och livsmedelssäkerhet? Vi söker nu en kvalitetslinjeman med ansvar för kvalitetskontroll som vill växa med oss och säkerställa att kvaliteten står i fokus genom hela produktionsprocessen. Om du trivs med att arbeta praktiskt och har ett genuint intresse för kvalitetsfrågor – då är detta tjänsten för dig! Arbetsuppgifter Som kvalitetslinjeman kommer du att ha en central roll i att säkerställa produktkvaliteten i vår fabrik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar: - Genomföra och följa upp kvalitetskontroller enligt rutiner och planerade kontroller. - Stötta produktionspersonalen i egenkontroller och kvalitetsavvikelser. - Identifiera och eskalera kvalitetsfrågor som kan uppstå i produktionen. - Utreda reklamationer. - Utföra provtagning av råvaror och färdiga produkter för interna analyser eller för distribution till externt laboratorium. - Utföra mottagningskontroller. - Främja en hygienisk och säker produktionsmiljö. Vi söker dig som har: - Erfarenhet av tillverkningsindustrin. - Kvalitetstänkande och förmåga att arbeta praktiskt. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Erfarenhet av kvalitetsarbete eller liknande arbetsuppgifter är meriterande. Hygien och säkerhetHygien och livsmedelssäkerhet är av yttersta vikt i vår produktion. Vi söker dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. Du arbetar med att säkerställa och förbättra personalens medvetenhet kring hygien- och kvalitetsfrågor för att upprätthålla en hög hygienstandard i produktionen VillkorVaraktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Arbetstid: 2-skift Lön: Enligt lokalt avtal Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ----- Vi har redan valt kanaler för denna rekryteringen och undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare platsannonser. Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi präglas av att ta ansvar, vara nyfikna, respektera varandra och att vi är starjka tillsammans i allt vi gör, från miljövänligt fiske till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Våra smakrika produkter når konsumenter i Norden, Europa och världen över. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.Sotenäs och elektriker, vad är den gemensamma nämnaren? Vi söker dig som vill utvecklas och arbeta på ett familjärt bolag och som vill vara med och bidra till en positiv skillnad för våra många kunder längs den vackra kusten i Bohuslän. Är du vår nästa kollega? Vi är glada för ökade förfrågningar och uppdrag i Sotenäs kommun med omnejd och behöver nu stärka vår organisation och lokala närvaro med fler elektriker inom service. På filialen i Sotenäs är vi idag 10 serviceelektriker som tillhör avdelningen i Lysekil med ytterligare 60 härliga kollegor. Om tjänsten Som serviceelektriker hos oss arbetar du med varierande arbetsuppgifter i spännande kundprojekt från start till slut. Arbetet omfattar allt ifrån kabeldragning, installation, kopplingar till felsökningar. Vi värnar om våra medarbetare och hos oss har du stora möjligheter till utveckling och ansvar Här finns engagerade kollegor och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har kunskaper inom yrket och är ansvarstagande, flexibel, kreativ och framförallt har viljan att bidra till teamet. Du tycker om att arbeta självständigt och resultatinriktat. Eftersom arbetet innefattar kontakter både internt och externt, krävs det att du är utåtriktad och har god förmåga att samarbeta och knyta kontakter samt en vilja att vara kundens bästa partner. Som person är du självgående och van att ta egna initiativ då det förekommer en del ensamarbete. Vi ser även att du är social, utåtriktad och har ett gott kundbemötande då stora delar av arbetet utförs på plats hos våra kunder. Ansökan Då urval sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan omgående. Vår rekryterande chef Nicklas Andersson svarar gärna på eventuella frågor om tjänsten, se kontaktuppgifter i annonsen. Ta nu chansen och bli en del av Granitor Electro. Vi ser fram emot att höra från dig! Granitor Electro är ett av Skandinaviens största lokala el- och teknikföretag . Vårt fokus ligger på entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Vi är en del av Granitor-gruppen, en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Granitor Electro hade 2023 en omsättning på 3900 MSEK Sverige.
Vill du göra skillnad i en bransch där hållbarhet och utveckling går hand i hand? Som HR Business Partner på Marenor blir du en nyckelspelare i att stärka chefer och driva strategiska HR- och arbetsmiljöinitiativ. Vi söker en trygg förhandlare med skarp arbetsrättslig kompetens och ett affärsmässigt mindset. Här får du arbeta nära verksamheten och bidra till en bättre värld genom kärlek till sjömat. Är du redo att ta nästa steg? Om rollen Som HR Business Partner har du en nyckelroll i att stötta våra chefer i strategiska och operativa HR- och arbetsmiljöfrågor. Du bidrar med professionell sakkunskap inom arbetsrätt, arbetsmiljö, facklig samverkan och förhandling. Rollen innebär både att arbeta rådgivande och att driva utvecklingsinsatser inom HR-området för att säkerställa en hållbar och effektiv personalhantering. Du rapporterar till HR-chefen och är en del av lokal ledningsgrupp i både Kungshamn och Lysekil. Arbetsuppgifter I rollen som HR Business Partner kommer du att ansvara för: - Rådgiva och stödja chefer i arbetsrättsliga frågor och tolkning av lagar och avtal. - Ansvara för facklig samverkan och driva förhandlingar. - Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal, arbetsrättsliga regler och interna policyer. - Hantera och medla i arbetsrättsliga tvister och konfliktlösning. - Utbilda chefer i arbetsrätt, förhandlingsteknik och HR-processer. - Stödja organisationen i förändringsarbete och arbetsrättsliga konsekvensbedömningar. Vi söker dig som har - Har en högskoleutbildning inom HR, personal, eller motsvarande. - Har utbildning inom arbetsrätt och arbetsmiljö. - Har erfarenhet av personalarbete, förhandlingar och facklig samverkan. - Är van vid att hantera arbetsrättsliga frågor och arbetsmiljöarbete. - Har god datorvana och erfarenhet av HR-relaterade system. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift. - Förmåga att driva förändrings- och förbättringsarbete med ett strategiskt och operativt perspektiv. För att lyckas i rollen behöver du ha - Vara noggrann och strukturerad, med förmåga att följa upp och hantera HR- och arbetsrättsliga frågor. - Kunna arbeta både strategiskt och operativt, med ett helhetsperspektiv på HR-frågor. - Vara kommunikativ, relationsskapande och förtroendeingivande. - Ha god analytisk förmåga och kunna prioritera i en föränderlig miljö. - Vara en skicklig förhandlare med en lösningsorienterad inställning. - Ett driv att arbeta med utveckling och förändring, i linje med vår tillväxtstrategi. Personliga egenskaper vi värdesätter Vi söker en positiv, engagerad och nyfiken person som trivs i en roll där du får arbeta nära verksamheten och bidra till både strategiska och operativa HR-insatser. Du är handlingskraftig, har lätt för att samarbeta och ser möjligheter i förändring. Hos oss värdesätts våra gemensamma värderingar: Respekt, Ansvar, Nyfiken och Starka tillsammans – dessa är centrala i vårt arbetssätt och kommer vara en självklar del av din roll. Ansök redan idag I denna rekrytering samarbetar vi med CHEFSpoolen, har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annchen Kull tel. 0723 39 70 34. Då vi arbetar med löpande urval ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 april. Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil samt kontor i Göteborg och Stockholm. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Beskrivning Vill du vara med och utveckla nya arbetssätt för att stärka individers väg till egen försörjning? Är du engagerad, strukturerad och intresserad av arbetsmarknadsfrågor och socialt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker en koordinator för en visstidsanställning på 12 månader inom ett projekt som syftar till att pröva ett nytt arbetssätt inom arbetsmarknadsstöd och ekonomiskt bistånd. Målet är att effektivisera och stärka insatser för individer som står långt från arbetsmarknaden. Rollen innebär både administrativa och klientnära arbetsuppgifter, där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av nya metoder och processer. Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera att boka och hålla möten samt samtala med klienter, där du stöttar dem i deras väg mot egen försörjning. Du kommer att skriva brev och intyg, hantera ansökningar samt ha kontakt med myndigheter och andra externa aktörer för att varje individ ska få rätt insatser. Du kommer att bistå klienter i deras jobbsökande, vara med vid hembesök, möten och gruppverksamhet. En del av arbetet är att handlägga förmedlingsmedel, samt att ta hand om akuta ärenden som uppstår. Du kommer vara en viktig del av utvecklingen och utvärderingen av det nya arbetssättet inom projektet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning med kandidatexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att samarbeta med myndigheter såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan eller Socialtjänsten. Vi ser gärna att du har arbetat med målgrupper som långtidsarbetslösa, nyanlända eller personer i sociala utsatthet. Erfarenhet av administration och dokumentation inom offentlig verksamhet är värdefull, liksom tidigare erfarenhet av handledning eller utbildning av individer eller grupper. Vi välkomnar även dig som är nyutexaminerad. Villkor Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader. Eventuellt finns möjlighet till förlängning om projektet faller väl ut. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Beskrivning Har du ett stort intresse för service och måltid? Gillar du omväxling och varierande arbetsuppgifter? Då ska du söka sommarvikariat hos oss! På måltidsenheten i Sotenäs kommun arbetar ca 30 medarbetare i sju tillagningskök och ett mottagningskök. Under sommaren kommer du att arbeta i köket på Hunnebohemmet eller Kvarnbergets äldrecentrum. Du kommer arbeta tillsammans med 4 andra kockar eller måltidsbiträden och vi förbereder och lagar frukost, lunch och kvällsmat till boendena som de äter på avdelningarna. På Hunnebohemmet lagar vi även maten till personer som har hemtjänst. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta i storkök med kökets alla förekommande arbetsuppgifter såsom matlagning, grönsaksberedning, servering, mottagning av varor, diskning och städning. Vi lagar både frukost, lunch och middag. Arbetstiderna är dagtid men även helgarbete förkommer. Kvalifikationer Vi söker dig som är en flexibel, uppmärksam och lättlärd person. Du har en positiv inställning till arbetet men även i mötet med kollegor, gäster och kunder. Vi ser det som självklart att du har en hög serviceförmåga och vill göra det bästa för våra gäster varje dag. Då du även kommer att ingå i större arbetsgrupper krävs god samarbetsförmåga. Du ska kunna läsa och följa instruktioner samt jobba strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är även bra på att kommunicera och samverka, då vi ser personalens delaktighet som en viktig del av arbetet. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter ledorden: öppenhet, delaktighet och helhetssyn. Goda hygienkunskaper är en förutsättning för arbetet och utbildning inom restaurang och storhushåll eller motsvarande är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete. Villkor Timanställning med schema under sommarperioden. Omfattning varierar. Helgarbete förekommer. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Leröy Smögen Seafood AB söker fler livsmedelsoperatörer till vår produktionsanläggning i Kungshamn. Vill du bli del av ett härligt gäng i en fabrik placerad precis vid havet? Då är vi helt rätt för dig! Leröy är en komplett leverantör av fisk- och skaldjursprodukter till såväl detaljhandeln som till restaurang och storhushåll. Vår verksamhet omfattar distribution av färska och frysta fiskprodukter samt en produktion av högförädlade kylda fisk- och skaldjursdelikatesser som rökt lax, skaldjur i lake och sallader. Som livsmedelsoperatör kommer du bland annat att arbeta med beredning, skivning och paketering av fisk- och skaldjursprodukter. Exempel på arbetsuppgifter: · Förbereda råvara t.ex. upplägg på rökvagnar/gravning. · Påfyllning av material tex. råvara, ingredienser, emballage. mm. · Truck-körning, transport av material och service. · Delaktig i vårt ständiga förbättringsarbete. · Genomföra kvalitetskontroller. · Övervaka produktionen, åtgärda stopp och genomföra finjusteringar. Som person är du pålitlig, initiativrik och ansvarsfull. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och samtidigt kunna hålla god kvalitet i ditt arbete. Har du tidigare erfarenhet av arbete med livsmedel ses det som meriterande. Intervjuer för den här tjänsten sker löpande. Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Vill du göra skillnad i en bransch där hållbarhet och utveckling går hand i hand? Som HR Business Partner på Marenor blir du en nyckelspelare i att stärka chefer och driva strategiska HR- och arbetsmiljöinitiativ. Vi söker en trygg förhandlare med skarp arbetsrättslig kompetens och ett affärsmässigt mindset. Här får du arbeta nära verksamheten och bidra till en bättre värld genom kärlek till sjömat. Är du redo att ta nästa steg? Om rollen Som HR Business Partner har du en nyckelroll i att stötta våra chefer i strategiska och operativa HR- och arbetsmiljöfrågor. Du bidrar med professionell sakkunskap inom arbetsrätt, arbetsmiljö, facklig samverkan och förhandling. Rollen innebär både att arbeta rådgivande och att driva utvecklingsinsatser inom HR-området för att säkerställa en hållbar och effektiv personalhantering. Du rapporterar till HR-chefen och är en del av lokal ledningsgrupp i både Kungshamn och Lysekil. Arbetsuppgifter I rollen som HR Business Partner kommer du att ansvara för: - Rådgiva och stödja chefer i arbetsrättsliga frågor och tolkning av lagar och avtal. - Ansvara för facklig samverkan och driva förhandlingar. - Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal, arbetsrättsliga regler och interna policyer. - Hantera och medla i arbetsrättsliga tvister och konfliktlösning. - Utbilda chefer i arbetsrätt, förhandlingsteknik och HR-processer. - Stödja organisationen i förändringsarbete och arbetsrättsliga konsekvensbedömningar. Vi söker dig som har - Har en högskoleutbildning inom HR, personal, eller motsvarande. - Har utbildning inom arbetsrätt och arbetsmiljö. - Har erfarenhet av personalarbete, förhandlingar och facklig samverkan. - Är van vid att hantera arbetsrättsliga frågor och arbetsmiljöarbete. - Har god datorvana och erfarenhet av HR-relaterade system. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift. - Förmåga att driva förändrings- och förbättringsarbete med ett strategiskt och operativt perspektiv. För att lyckas i rollen behöver du ha - Vara noggrann och strukturerad, med förmåga att följa upp och hantera HR- och arbetsrättsliga frågor. - Kunna arbeta både strategiskt och operativt, med ett helhetsperspektiv på HR-frågor. - Vara kommunikativ, relationsskapande och förtroendeingivande. - Ha god analytisk förmåga och kunna prioritera i en föränderlig miljö. - Vara en skicklig förhandlare med en lösningsorienterad inställning. - Ett driv att arbeta med utveckling och förändring, i linje med vår tillväxtstrategi. Personliga egenskaper vi värdesätter Vi söker en positiv, engagerad och nyfiken person som trivs i en roll där du får arbeta nära verksamheten och bidra till både strategiska och operativa HR-insatser. Du är handlingskraftig, har lätt för att samarbeta och ser möjligheter i förändring. Hos oss värdesätts våra gemensamma värderingar: Respekt, Ansvar, Nyfiken och Starka tillsammans – dessa är centrala i vårt arbetssätt och kommer vara en självklar del av din roll. Ansök redan idag I denna rekrytering samarbetar vi med Tarasso AB, har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annchen Kull tel. 0723 39 70 34. Då vi arbetar med löpande urval ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 6 april. Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil samt kontor i Göteborg och Stockholm. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 72 jobb