Lediga jobb hos Aleido Sweden AB
Vill du vara med och leda utvecklingen av eftermarknad för flera pågående fordonsprojekt? Vi söker en projektkoordinator som kommer ansvara för uppdateringar och löpande ändringar för flera fordonsprojekt inom eftermarknad. Vad rollen innebär Som en viktig pusselbit i vår leverans säkerställer du att våra team kan producera lösningar i världsklass. Detta är ett vikariat med start i juni 2025 som löper fram till och med maj 2026. Du kommer bl.a. att arbeta med att: Bygga upp ett starkt kontaktnät i en internationell organisation och ha en nära kontakt med vår kunds utvecklingsorganisation/R&D. Analysera ändringar och informera berörda stakeholders. Proaktivt samla in information och krav från den egna organisationen. Feedbacka och återkoppla till R&D Leda arbetet inom change management och löpande rapportera status, utmaningar, insikter och förbättringsförslag till interna intressenter och ledningsgrupp. Säkerställa att leveranser sker enligt tidsplan och ta ägarskap för dina uppgifter. Vem du är För att lyckas i din roll har du med dig: Tidigare erfarenhet av arbete som projektledare eller projektkoordinator inom fordonsindustrin, gärna inom eftermarknad. Övergripande förståelse av eftermarknad och hur ett fordon fungerar för att förstå uppdateringar och ändringar kopplat till projektet och vem som ska involveras. Vana av att ta till dig och förstå teknisk information, samt anpassa och förmedla informationen vidare. En vana av att leda och inspirera dina kollegor till ett gemensamt mål. Erfarenhet av agila projektmetodiker samt av verktyget DevOps är meriterande. Hög kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Svenska och engelska är krav, kinesiska är meriterande. Initiativtagande, rollen kräver att man är proaktiv och söker upp information eller letar upp rätt person inom en internationell organisation Du har en förmåga att driva ditt eget arbete och agerar aktivt för att komma framåt i dina projekt. Du får med dig dina projektmedlemmar genom att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang och driv. Vidare ser vi att du bör vara duktig på att hantera komplexa frågor. Du har en förmåga att se helheten men även bryta ner problem för att lösa komplicerade uppgifter och utmaningar. Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Är inspiration och relationer grunden i din ledarstil? Nu söker vi dig som vill leda ett av våra team i en roll där du är en viktig pusselbit för att våra konsulter ska få alla förutsättningar för att trivas samt kunna leverera bra lösningar av hög kvalitet till våra kunder. Låter det spännande? Fortsätt läsa och skicka in din ansökan redan idag! Vad rollen innebär Rollen som Team Manager är en dynamisk och omväxlande roll där du ihop med övriga Team Managers och avdelningschef ansvarar för att leda och utveckla avdelningen. Vi vet att det är våra medarbetare som har potential att göra den verkliga skillnaden för vår och våra kunders verksamhet. En stor del av din roll kommer därför handla om att inspirera, motivera och coacha dina medarbetare till att leverera bra resultat hos våra kunder. I rollen ingår även ett stort kundfokus där du skapar långsiktiga relationer och bidrar till affärsutvecklingen inom avdelningen. Kunderna du kommer arbeta med är mestadels inom Automotive men även andra branscher förekommer. Du kommer bl.a. ansvara för: Medarbetarsamtal och lönesättning Rekrytering av nya medarbetare till ditt team Affärsutveckling hos befintliga och nya kunder Projektleda strategiska projekt både internt och externt Budget- och resultatuppföljning Vem du är Du har en god teknisk förståelse inom Automotive samt eftermarknad då vår avdelning arbetar med många kunder samt projekt inom branschen Din goda kommunikativa förmåga och inspirerande ledarstil skapar engagemang hos medarbetare Du har erfarenhet eller intresse av sälj och/eller affärsutveckling Du har tidigare erfarenhet av roller som chef och ledare samt hantering av kundrelationer Du har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vår avdelning består av drygt 60 medarbetare som är uppdelade i tre team och är lokaliserade på våra kontor i Trollhättan och i Göteborg. Vi jobbar både med svenska och internationella kunder antingen på plats ute hos kund eller i globala internprojekt. Våra teammedlemmar besitter i huvudsak kompetens inom Automotive och i teamen ingår Diagnosingenjörer, Metodingenjörer, Reservdelsingenjörer, Tekniska kommunikatörer och Projektledare. Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vill du skapa lärande som gör verklig skillnad – på riktigt? Brinner du för att förstå kundens behov och omsätta det till smarta, engagerande utbildningslösningar? Då kan det här vara rollen för dig. Vi på Aleido söker en pedagogisk, nyfiken och kundfokuserad manusförfattare till vårt team i Göteborg. Du får en central roll i att stärka vårt team med din förmåga att kombinera strategiskt tänkande, kreativt skapande och projektledning – i nära samspel med både kund och kollegor. Om rollen Som manusförfattare hos oss är du mer än en författare – du är också rådgivare, konceptutvecklare och ibland projektledare. Du är med hela vägen från behovsanalys till leverans och jobbar tätt ihop med kund, ämnesexperter och våra produktionsteam. Du kommer bland annat att: • Identifiera kundens utmaningar och behov – och omsätta dem till lärandestrategier som gör skillnad • Skapa manus och innehåll som engagerar, förklarar och förenklar • Designa utbildningsformat för digitalt, blended och klassrumsbaserat lärande • Leda workshops och konceptarbete tillsammans med kund och team • Hålla ihop struktur, pedagogik och storytelling genom hela projektet • Samarbeta tätt med våra projektledare, utvecklare och designers för att säkra kvalitet och effekt Vem du är Du har troligen jobbat som Learning Advisor, pedagogisk utvecklare, manusförfattare eller instructual designer – och känner dig hemma i gränslandet mellan pedagogik, kommunikation och affär. Vi söker dig som: • Brinner för att skapa lärande som löser verkliga behov • Har förmåga att lyssna in och omsätta kundens mål till pedagogiska lösningar • Är trygg med att facilitera workshops, ställa frågor och bygga förtroende • Tänker helhet men är inte rädd att kavla upp ärmarna • Har mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska • Är nyfiken på teknik och gillar att förstå nya ämnesområden snabbt Meriterande • Erfarenhet av att producera tekniskt utbildningsmaterial • Vana att arbeta i verktyg som Articulate Storyline, Adapt Builder eller Adobe Captivate • Erfarenhet av LMS • Har samarbetat med teknikinformatörer eller inom teknisk dokumentation • Har lett eller koordinerat utbildningsprojekt Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Hos oss finns möjlighet till en flexibel arbetsvardag, där distansarbete kombineras med närvaro på kontoret. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Är du en teknikinformatör med minst 2 års erfarenhet och en passion för att skapa tydlig och användarvänlig teknisk dokumentation? Vill du arbeta i ett dynamiskt team där du har möjlighet att påverka och utvecklas? Då kan det här vara jobbet för dig! Vad rollen innebär Vi söker flera teknikinformatörer till vårt växande team – både generalister och specialister. Oavsett din bakgrund kommer du att spela en nyckelroll i att skapa strukturerad, användarvänlig och högkvalitativ teknisk dokumentation. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Skapa, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation med hjälp av XML och DITA. Arbeta i ett CMS för att strukturera och hantera innehåll effektivt. Samarbeta med olika stakeholders för att säkerställa en optimal användarupplevelse. Driva förbättringar inom dokumentationsprocesser och informationsstruktur. Vem du är En skicklig kommunikatör med förmåga att anpassa teknisk information till olika målgrupper. Har minst 2 års erfarenhet av teknikinformation. Har gedigen kunskap i XML, CMS och topic-baserat skrivande. Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Har erfarenhet av att samarbeta med olika team och intressenter. Har en stark känsla för struktur och noggrannhet. Meriterande: Erfarenhet av UX-writing eller arbete med användarupplevelse. Intresse för och erfarenhet av att utveckla team och processer. Erfarenhet inom AI-drivna informationslösningar, kognitionsvetenskap eller UX-design. Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Hos oss finns möjlighet till en flexibel arbetsvardag, där distansarbete kombineras med närvaro på kontoret. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vill du bidra till att forma framtidens lärande? Nu har du chansen att bli en nyckelspelare i ett digitaliseringsarbete som verkligen gör skillnad. Vi söker en pedagogisk rådgivare till vår kund i Lund, en verksamhet som arbetar med digitalisering av sitt erbjudande inom teknisk utbildning. Tjänsten är på plats hos kund i Lundområdet men du kommer tillhöra vår avdelning som fokuserar på lärande i Göteborg. Vad rollen innebär Som pedagogisk rådgivare hos oss kommer du arbeta med att: Rådge kring lärstrategier, lärandebehov och uppföljning av resultat Ta fram utbildningsmaterial och stödja utbildare Initiera och prioritera lärinsatser i samarbete med kundens och vårt team Bygga relationer med beställare, ämnesexperter och andra nyckelpersoner Vara ett bollplank för kundens långsiktiga lärandearbete Hos vår kund är rollen brett utformad där du kommer arbeta både med rådgivning men också med framtagande av utbildningsmaterial samt andra prioriterade områden. Avdelningen är under utveckling, och därför söker vi dig som trivs i en miljö där man är flexibel, där vi hjälps åt, tar initiativ och bygger något tillsammans. Vem du är Vi tror att du: Har en passion för lärande och en nyfikenhet för människor och teknik Har erfarenhet av att jobba rådgivande med lärande, exempelvis som Learning Advisor eller Instructional Designer på en Learning & Development-avdelning Trivs i dialog med olika intressenter och har lätt för att bygga relationer Gillar att kombinera strategi med praktiskt genomförande Driver ditt arbete framåt självständigt och är lösningsorienterad Vi ser gärna att du har arbetat nära tekniska produkter tidigare men det viktigaste är att du vill bidra och lära dig mer – tillsammans med oss och våra kunder. Meriterande Framtagande av tekniskt utbildningsmaterial Tidigare arbete/samarbete med teknisk dokumentation samt förståelse för dess produktionsmetoder Erfarenhet av mjukvaror och system inom Digital Learning, särskilt Adobe Learning Manager (LMS) och Articulates produktionsverktyg Erfarenhet av projektledning för planering av resurser och kontinuerlig uppföljning Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Hos oss finns möjlighet till en flexibel arbetsvardag, där distansarbete kombineras med närvaro på kontoret. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Som Metodingenjör för verkstadsinformation får du möjlighet att optimera reparationsmetoder genom CAD-analys och nära samarbete med våra kunder. Om du har intresse och erfarenhet av teknik och fordonsbranschen samt vill utvecklas i en varierad arbetsmiljö, är detta din chans att göra verklig skillnad. Vad rollen innebär I rollen som Metodingenjör för verkstadsinformation är din huvuduppgift att förenkla serviceteknikerns vardag. Den mångsidiga karaktären av arbetet innebär att du kommer kombinera kontorsmiljö med praktiskt arbete i verkstadsmiljö, vilket ger dig möjligheten att ständigt lära dig om de senaste tekniska framstegen inom fordonsbranschen. Du kommer bland annat arbeta med att: Optimera fordonsservice genom att studera fordonens struktur i CAD-miljö. Skapa och implementera effektiva metoder för reparation och service. Ha ett nära samarbete med kunder för att förstå deras behov. Integrera och hålla dig uppdaterad om ny teknik. Vem du är I arbetet som Metodingenjör för verkstadsinformation står användarvänligheten i fokus, och vi ser att en teknisk bakgrund i kombination med en vilja att förbättra kommer ta dig långt i denna roll. Vi söker dig som har: Erfarenhet inom bilindustrin, exempelvis som tekniker. Alternativt har du en eftergymnasial utbildning inom mekanik, fordonsteknik eller mekatronik. Teknisk förståelse och personligt intresse för fordonsområdet. Pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Förutom ovan ser vi också att du har en nyfikenhet för teknik så väl som för andra människor och trivs i rollen som konsult. Det är viktigt att fortsätta våga och vilja utvecklas i takt med tiden och att skapa trygghet och förtroende hos våra kunder. Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vi letar alltid efter passionerade tech-entusiaster som trivs i en framåtsträvande, samarbetsinriktad och människoorienterad miljö. Nu har du som vill arbeta med teknisk dokumentation möjligheten att skicka in en öppen ansökan till oss på Aleido i Västerås. Visa intresse snabbt och smidigt utan CV genom att klicka på ansök längre ned på sidan och fyll i formuläret! Vad rollen innebär I rollen som erfaren teknikinformatör kommer du att: Analysera, strukturera och utveckla teknisk information för våra kunders produkter. Informationen kommer att rikta sig till olika målgrupper så som servicetekniker, säljare eller slutanvändare. Ha en nära kunddialog och lära känna våra kunders produkter och nuvarande informationsstruktur. Samarbete med illustratörer, säljare och projektledare Bidra med nytänk och idéer för att driva arbetet framåt tillsammans med ditt team och kunden. Hitta områden med utvecklingspotential hos kunden du arbetar mot och bidra till nya lösningar inom exempelvis digitaliserad distribution eller skapandet av en effektiv produktionsprocess. Vem du är Vi söker dig som har: Erfarenhet som teknikinformatör eller likvärdig erfarenhet från industrin Erfarenhet av CMS, XML och Adobe-paketet God förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift Erfarenhet av tåg-eller energibranschen (meriterande) Erfarenhet av konstruktionsarbete och hantering av 3D modeller t ex CoralDraw/ AutoCad/ Catia Composer / SAP (meriterande) Som utåtriktad och driven person trivs du i roller som innebär många kontaktytor och möjligheter till samarbete. Du är kommunikativ, har förmågan att skapa relationer och kommunicera effektivt med olika parter. Du är dessutom skicklig på att skapa och upprätthålla struktur, är noggrann och har ett öga för detaljer - vilket gör dig till en pålitlig och effektiv teknikinformatör. Vad vi erbjuder På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att: Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas. Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt. Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära. Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt. Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet. Vilka vi ärAleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vill du ta dig an en spännande utmaning som ger dig möjlighet att arbeta och utvecklas brett inom HR i en internationell organisation tillsammans med engagerade och professionella kollegor? Då kan du vara den HR Partner som vi söker till Aleido! Vad rollen innebär Som HR Partner kommer du att arbeta operativt och brett inom HR-området. Ditt huvudansvar är att proaktivt stötta och coacha chefer och driva alla HR-områden och processer. Du kommer även att vara delaktig i HR-relaterade förbättringsprojekt- och initiativ. Utöver ovan inkluderar dina arbetsuppgifter: Driva förhandlingar med lokala och centrala parter Analysera HR data och agera på findings Driva lokala utbildningsinitiativ Supporta chefer i tolkning av lag, avtal och Aleidos styrdokument Utbilda chefer i diverse olika HR-områden Driva och följa upp Aleidos arbetsmiljöarbete Driva lönerevision och lönekartläggningsarbete I rollen rapporterar du till HR-chefen på den svenska marknaden och du har tre andra HR-kollegor som arbetar inom Talent Acquisition. Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vem du är Som HR Partner hos oss tar du aktivt ansvar och driver självständigt dina processer framåt. För dig faller det sig naturligt att agera proaktivt och du tar initiativ för att möta framtida behov. Som person tror vi att du är driven, trygg med hög integritet och är skicklig på att etablera och underhålla relationer. Du har även en administrativ förmåga och är detaljmedveten. Vi söker dig som har kandidatexamen inom personalvetenskap samt två-tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom den privata sektorn. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, kollektivavtal samt att stötta chefer. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska. Vi ser att det är meriterande om du har arbetat inom konsultbranschen. Vad vi erbjuder På Aleido blir du en del av ett team med hög tillit till varandra och som vill utvecklas. Ditt unika perspektiv kommer att bidra till vårt syfte: “To make the advanced simply understood”. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och ditt unika perspektiv värdesätts. Här får du möjlighet att växa och utvecklas i en inkluderande och stödjande miljö. Vilka vi är Aleido, tidigare en del av Semcon, är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Vill du ta dig an en spännande utmaning som ger dig möjlighet att arbeta och utvecklas brett inom HR i en internationell organisation tillsammans med engagerade och professionella kollegor? Då kan du vara den HR Partner som vi söker till Aleido! Vad rollen innebär Som HR Partner kommer du att arbeta operativt och brett inom HR-området. Ditt huvudansvar är att proaktivt stötta och coacha chefer och driva alla HR-områden och processer. Du kommer även att vara delaktig i HR-relaterade förbättringsprojekt- och initiativ. Utöver ovan inkluderar dina arbetsuppgifter: Driva förhandlingar med lokala och centrala parter Analysera HR data och agera på findings Driva lokala utbildningsinitiativ Supporta chefer i tolkning av lag, avtal och Aleidos styrdokument Utbilda chefer i diverse olika HR-områden Driva och följa upp Aleidos arbetsmiljöarbete Driva lönerevision och lönekartläggningsarbete I rollen rapporterar du till HR-chefen på den svenska marknaden och du har tre andra HR-kollegor som arbetar inom Talent Acquisition. Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vem du är Som HR Partner hos oss tar du aktivt ansvar och driver självständigt dina processer framåt. För dig faller det sig naturligt att agera proaktivt och du tar initiativ för att möta framtida behov. Som person tror vi att du är driven, trygg med hög integritet och är skicklig på att etablera och underhålla relationer. Du har även en administrativ förmåga och är detaljmedveten. Vi söker dig som har kandidatexamen inom personalvetenskap samt två-tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom den privata sektorn. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, kollektivavtal samt att stötta chefer. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska. Vi ser att det är meriterande om du har arbetat inom konsultbranschen. Vad vi erbjuder På Aleido blir du en del av ett team med hög tillit till varandra och som vill utvecklas. Ditt unika perspektiv kommer att bidra till vårt syfte: “To make the advanced simply understood”. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och ditt unika perspektiv värdesätts. Här får du möjlighet att växa och utvecklas i en inkluderande och stödjande miljö. Vilka vi är Aleido, tidigare en del av Semcon, är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Som Metodingenjör för verkstadsinformation får du möjlighet att optimera reparationsmetoder genom CAD-analys och nära samarbete med våra kunder. Om du har intresse och erfarenhet av teknik och fordonsbranschen samt vill utvecklas i en varierad arbetsmiljö, är detta din chans att göra verklig skillnad. Vad rollen innebär I rollen som Metodingenjör för verkstadsinformation är din huvuduppgift att förenkla serviceteknikerns vardag. Den mångsidiga karaktären av arbetet innebär att du kommer kombinera kontorsmiljö med praktiskt arbete i verkstadsmiljö, vilket ger dig möjligheten att ständigt lära dig om de senaste tekniska framstegen inom fordonsbranschen. Du kommer bland annat arbeta med att: Optimera fordonsservice genom att studera fordonens struktur i CAD-miljö. Skapa och implementera effektiva metoder för reparation och service. Ha ett nära samarbete med kunder för att förstå deras behov. Integrera och hålla dig uppdaterad om ny teknik. Vem du är I arbetet som Metodingenjör för verkstadsinformation står användarvänligheten i fokus, och vi ser att en teknisk bakgrund i kombination med en vilja att förbättra kommer ta dig långt i denna roll. Vi söker dig som har: Erfarenhet inom bilindustrin, exempelvis som tekniker. Alternativt har du en eftergymnasial utbildning inom mekanik, fordonsteknik eller mekatronik. Teknisk förståelse och personligt intresse för fordonsområdet. Pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Du har en god teknisk förståelse om fordon och du har även en nyfikenhet för teknik så väl som för andra människor och trivs i rollen som konsult. Det är viktigt att fortsätta våga och vilja utvecklas i takt med tiden och att skapa trygghet och förtroende hos våra kunder. Vad vi erbjuder På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att: Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas. Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt. Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära. Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt. Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb