Lediga jobb hos YrkesAkademin AB
YrkesAkademin söker en utbildare för Personbilsmekaniker i Örebro Har du en gedigen erfarenhet av att jobba som fordonstekniker och är redo för en ny utmaning? Vi söker dig som brinner för att stötta och hjälpa människor in i ett nytt yrke. Vi söker dig som tycker att det är kul att lära ut dina kunskaper, brinner för att jobba med människor och se dem växa och utvecklas mot sitt drömjobb. Vi söker dig som är flexibel och gillar pedagogiska utmaningar, dig som vill anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov och brinner för att skapa relationer. Arbetsbeskrivning Som utbildare inom personbilsteknik ansvarar du för att utbilda framtidens fordonstekniker. Det är ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum och utbildar i praktiska moment i verkstad. Kvalifikationer: Minimikrav på yrkeslärare är minst fem (5) års dokumenterad yrkeserfarenhet från fordonsmekanik inom den senaste 10-årsperioden (kan vara erfarenhet från anställning i branschföretag, eget företagande eller som lärare/utbildare). Anställningsform YrkesAkademin har kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar/vecka. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placering Vi söker en person till vår enhet i Örebro Ansökan Sök jobb genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen Vi söker nu en engagerad och erfaren HR-partner som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Som HR-partner blir du en viktig del av vårt team och spelar en central roll i att driva och utveckla HR-arbetet inom hela vår koncern – bestående av YrkesAkademin, YH Akademin och Arcus. I din roll fungerar du som ett strategiskt och operativt HR-stöd till organisationens chefer, där du aktivt bidrar till att säkerställa att våra HR-processer är effektiva, välfungerande och i linje med verksamhetens mål. Du arbetar tätt tillsammans med tre engagerade HR-partners och rapporterar direkt till HR-chefen. Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar ett HR-arbete som verkligen gör skillnad – för medarbetarna, för cheferna och för hela organisationens fortsatta framgång. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ge stöd och rådgivning till chefer i HR-relaterade frågor såsom rekrytering, arbetsmiljö, kompetensutveckling och rehabilitering. • Ansvara för och utveckla HR-processer och policys inom organisationen. • Delta i fackliga förhandlingar och säkerställa efterlevnad av arbetsrättsliga lagar och regler. • Driva och implementera förändringsprojekt inom HR-området. • Följa upp och analysera HR-nyckeltal för att identifiera förbättringsområden. Kvalifikationer: • Relevant akademisk utbildning inom HR, beteendevetenskap eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som HR-partner eller HR-generalist. • God kunskap inom arbetsrätt och erfarenhet av fackliga förhandlingar. • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och organisationsutveckling. • Starka kommunikations- och relationsbyggande färdigheter. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en proaktiv och lösningsorienterad person med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du har ett strategiskt tänkande och kan omsätta affärsbehov till HR-strategier och -initiativ. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och har en stark integritet. Om oss YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 400 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Vi erbjuder: • En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö inom en organisation som gör skillnad i människors liv. • Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor i en värderingsstyrd verksamhet. • Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till kompetensutveckling. • Friskvårdsbidrag och kollektivavtal. • • Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta HR-chef Ann-Christin Bergström [email protected]
Om rollen Vi söker nu en engagerad och erfaren HR-partner som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Som HR-partner blir du en viktig del av vårt team och spelar en central roll i att driva och utveckla HR-arbetet inom hela vår koncern – bestående av YrkesAkademin, YH Akademin och Arcus. I din roll fungerar du som ett strategiskt och operativt HR-stöd till organisationens chefer, där du aktivt bidrar till att säkerställa att våra HR-processer är effektiva, välfungerande och i linje med verksamhetens mål. Du arbetar tätt tillsammans med tre engagerade HR-partners och rapporterar direkt till HR-chefen. Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar ett HR-arbete som verkligen gör skillnad – för medarbetarna, för cheferna och för hela organisationens fortsatta framgång. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ge stöd och rådgivning till chefer i HR-relaterade frågor såsom rekrytering, arbetsmiljö, kompetensutveckling och rehabilitering. • Ansvara för och utveckla HR-processer och policys inom organisationen. • Delta i fackliga förhandlingar och säkerställa efterlevnad av arbetsrättsliga lagar och regler. • Driva och implementera förändringsprojekt inom HR-området. • Följa upp och analysera HR-nyckeltal för att identifiera förbättringsområden. Kvalifikationer: • Relevant akademisk utbildning inom HR, beteendevetenskap eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som HR-partner eller HR-generalist. • God kunskap inom arbetsrätt och erfarenhet av fackliga förhandlingar. • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och organisationsutveckling. • Starka kommunikations- och relationsbyggande färdigheter. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en proaktiv och lösningsorienterad person med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du har ett strategiskt tänkande och kan omsätta affärsbehov till HR-strategier och -initiativ. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och har en stark integritet. Om oss YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 400 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Vi erbjuder: • En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö inom en organisation som gör skillnad i människors liv. • Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor i en värderingsstyrd verksamhet. • Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till kompetensutveckling. • Friskvårdsbidrag och kollektivavtal. • • Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta HR-chef Ann-Christin Bergström [email protected]
YrkesAkademin söker en utbildare till Fordonsprogrammet med inriktning tunga fordon Har du en gedigen erfarenhet av att jobba som lastbilsmekaniker/bussmekaniker och är redo för en ny utmaning? Vi söker dig som brinner för att stötta och hjälpa människor in i ett nytt yrke. Vi söker dig som tycker att det är kul att lära ut dina kunskaper, brinner för att jobba med människor och se dem växa och utvecklas mot sitt drömjobb. Vi söker dig som är flexibel och gillar pedagogiska utmaningar, dig som vill anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov och brinner för att skapa relationer. Arbetsbeskrivning Som utbildare inom fordonsteknik ansvarar du för att utbilda framtidens lastbils/bussmekaniker. Det är ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum och utbildar i praktiska moment i verkstad. Du planerar kurser, skaffar APL-platser (praktik) till eleverna och följer upp elevernas lärande. Kvalifikationer: Lärarexamen eller minst fem års dokumenterad yrkeserfarenhet som lastbils/bussmekaniker Anställningsform YrkesAkademin har kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar/vecka. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placering Vi söker en person till vår enhet i Farsta Ansökan Sök jobb genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
YrkesAkademin söker en utbildare till Fordonsprogrammet med inriktning personbil/lätta lastbilar Har du en gedigen erfarenhet av att jobba som fordonstekniker och är redo för en ny utmaning? Vi söker dig som brinner för att stötta och hjälpa människor in i ett nytt yrke. Vi söker dig som tycker att det är kul att lära ut dina kunskaper, brinner för att jobba med människor och se dem växa och utvecklas mot sitt drömjobb. Vi söker dig som är flexibel och gillar pedagogiska utmaningar, dig som vill anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov och brinner för att skapa relationer. Arbetsbeskrivning Som utbildare inom fordonsteknik ansvarar du för att utbilda framtidens fordonstekniker. Det är ett omväxlande arbete där du leder teorilektioner i klassrum och utbildar i praktiska moment i verkstad. Du planerar kurser, skaffar APL-platser (praktik) till eleverna och följer upp elevernas lärande. Kvalifikationer: Lärarexamen eller minst fem års dokumenterad yrkeserfarenhet som fordonstekniker. Anställningsform YrkesAkademin har kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar/vecka. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placering Vi söker en person till vår enhet i Farsta Ansökan Sök jobb genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Utbildare för blivande maskinförare till Luleå. Är du maskinförare med yrkesbevis från BYN/TYA och kan tänka dig att lära ut dina kunskaper till framtidens maskinförare? Vi söker nu en utbildare till YrkesAkademin i Luleå inom yrkesområdena maskin och anläggningsförare. I rollen som utbildare inom är du med och gör skillnad i människors vardag. Våra utbildare bidrar till att ge elever yrkeskunskaper och nätverk som leder till jobb, och vi fyller branscherna med nya medarbetare. Om tjänsten: Undervisa och leda kurser inom kurserna för programmen - Undervisa elever i praktiska och teoretiska moment utifrån individuellt anpassade metoder och utbildningsplaner - Planera, genomföra och utvärdera kurser - viss kursadministration och dokumentation ingår i tjänsten. Din profil: Maskinförare med yrkesbevis sedan 3 år på maskinslagen hjullastare, grävmaskin samt grävlastare. Övrigt: Du har B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Om YrkesAkademin Vi utbildar för riktiga jobb YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 500 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Vad vi erbjuder dig som anställd Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. YrkesAkademin är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas. Så här söker du Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Catharina Nordlund via E-Post [email protected] Tel: 070-321 56 16 Varmt välkommen med din ansökan!
Operativ Säljchef till YrkesAkademin! Brinner du för försäljning, ledarskap och att skapa bestående resultat? Vill du vara med och forma en ny säljorganisation i ett växande företag som varje år hjälper tusentals människor till nytt jobb? Då är det här rollen för dig! Om YrkesAkademin YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med cirka 350 medarbetare runt om i landet. Vi erbjuder arbetsmarknadsutbildningar, kommunal yrkesvuxutbildning samt företagsutbildning. Varje år hjälper vi över 10 000 personer att hitta vägen till nytt arbete. Ditt uppdrag Som operativ säljchef leder du säljteamet genom att inspirera, coacha och stötta branschansvariga, samtidigt som du aktivt bedriver egen försäljning. Du bidrar till tillväxt genom uppsökande försäljning, utveckling av kundrelationer och samverkan med interna och externa intressenter. Rollen är helt ny hos oss – vilket innebär att du kommer ha en unik chans att forma processer och sätta din prägel på hela säljorganisationen. Du rapporterar direkt till YrkesAkademins Affärsområdeschef och samarbetar med bolagsledningen – en central roll med tydliga beslutsvägar. Huvudsakliga ansvarsområden Strategiskt stöd och kompetensutveckling • Arbetsleda branschansvariga med försäljningsstrategier, KPI:er och utveckling av deras säljkompetens. • Delta i säljmöten och kundbesök för att ge praktiskt stöd och coachning. • Utforma försäljningsmål och mätbara indikatorer i samarbete med bolagsledningen. Eget säljarbete • Driva uppsökande försäljning för att hitta nya kunder och affärsmöjligheter. • Utveckla och fördjupa befintliga kundrelationer för att identifiera mer omfattande affärsmöjligheter. • Säkerställa att säljprocessen är professionell, från första kontakt till avtal. Samordning och leveranssäkerhet • Samarbeta med lokala enhetschefer för att planera leveranskapacitet och säkerställa att kundlöften kan hållas. • Delta i befintliga forum, såsom veckomöten med enhetschefer, för att skapa dialog och löpande samordning. Marknad och systemstöd • Samarbeta nära med marknadsavdelningen för att säkerställa att rätt marknadsinsatser stödjer försäljningsarbetet. • Bidra till framtagandet av ett CRM-system som stödjer försäljningen och kan integreras med organisationens lärplattform. Affärsutveckling • Analysera marknad och konkurrens för att identifiera affärsmöjligheter. • Driva fram nya arbetssätt och processer för att effektivisera försäljningen. Din profil • Bevisad erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning och personalansvar. • Strategisk och operativ förmåga – du kan både lägga planerna och förverkliga dem. • Strukturerad – du vet hur man sätter tydliga KPI:er och bygger effektiva säljprocesser.. • Resultatorienterad – du får saker gjorda och levererar enligt uppsatta mål. • Ledarskapsförmåga – du är lyhörd, coachande och stöttar ditt team att nå nya höjder. • Kommunikativ och relationsskapande – du är trygg i att presentera, motivera och inspirera • CRM-system – erfarenhet av att initiera och hantera dessa är en fördel Varför YrkesAkademin? Hos YrkesAkademin får du ett meningsfullt och samhällsnyttigt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. YrkesAkademin är i ständig utveckling och erbjuder dig stora möjligheter att ta ansvar och växa tillsammans med oss. Vi tror på frihet under ansvar, och du får de resurser och stöd du behöver för att lyckas. Därutöver får du stora möjligheter att påverka i en roll som är helt ny och under uppbyggnad samt ingår i ett starkt och värderingsdrivet företag som verkligen gör skillnad i samhället. Ansökan Är du redo att ta dig an en betydelsefull roll i ett växande företag där dina insatser gör direkt skillnad för människor? Skicka in din ansökan senast 2025-04-30. Intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Vi hanterar rekrytering internt och undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag. Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Samtliga orter i Sverige där koncernen har kontor Kontaktperson [email protected], Affärsområdeschef Yrkesskola Välkommen till YrkesAkademin – tillsammans skapar vi framtidens kompetens!
APL-ansvarig och näringslivskontakt till Örebro/Värmland & Göteborg/Trollhättan Vill du vara med och bygga framtidens arbetskraft? Vi söker en APL-ansvarig och näringslivskontakt som brinner för att skapa starka relationer mellan utbildning och arbetsliv. I denna roll ansvarar du för att säkra arbetsplatsförlagt lärande (APL) för våra deltagare inom bygg, fordon och maskinförare – samtidigt som du arbetar aktivt med försäljning av våra utbildningstjänster till företag. Vi rekryterar nu till två geografiska områden: 1. Örebro + Värmland (Bygg, fordon och maskinförare i Örebro; Lastbil och buss i Karlstad) 2. Göteborg + Trollhättan (Bygg i Trollhättan; Maskin, fordon, lastbil och buss i Göteborg) Denna tjänst ingår i ett pilotprojekt där vi testar och utvecklar rollen för framtiden. Vid lyckad utvärdering efter 6 månader finns möjlighet till en tillsvidareanställning och vidareutveckling av rollen. Låter detta som en roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Om rollen Som APL-ansvarig och näringslivskontakt har du en nyckelroll i att bygga broar mellan utbildning och arbetsmarknad. Du ansvarar för att: • Säkra APL-platser för våra deltagare och se till att de får en utbildning som är relevant för arbetsmarknaden. • Följa upp deltagarnas utveckling och kvalitetssäkra APL-tiden genom kontakt med handledare och företag. • Sälja våra utbildningstjänster. E-learning, företagsanpassade utbildningar och kompetenshöjande insatser. • Bygga och underhålla långsiktiga relationer med företag, branschorganisationer och andra aktörer inom industrin. • Arbeta strategiskt med omvärldsspaning för att identifiera nya affärsmöjligheter. Det här är en självständig och affärsdriven roll med stora möjligheter att påverka och utveckla vår verksamhet! Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du: • Har erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller näringslivssamverkan inom utbildningssektorn, transport, bygg eller industri. • Har förmåga att bygga långsiktiga relationer och trivs med att skapa nya kontakter. • Är självgående och drivs av resultat – du gillar att nå mål och arbeta mot tydliga KPI:er. • Har erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar, bemanning eller arbetsmarknadsinsatser. • Är en duktig kommunikatör, både muntligt och skriftligt. • Har B-körkort, då resor inom regionen ingår i rollen. Lön och anställningsvillkor • Grundlön + prestationsbaserad ersättning • Tjänstebil finns att tillgå under pilotperioden. Vid lyckad utvärdering och fortsatt anställning kan förmånsbil erbjudas. • Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering i Örebro (för den ena rollen) och Göteborg (för den andra rollen) Vi ser fram emot att höra från dig!
APL-ansvarig och näringslivskontakt till Örebro/Värmland & Göteborg/Trollhättan Vill du vara med och bygga framtidens arbetskraft? Vi söker en APL-ansvarig och näringslivskontakt som brinner för att skapa starka relationer mellan utbildning och arbetsliv. I denna roll ansvarar du för att säkra arbetsplatsförlagt lärande (APL) för våra deltagare inom bygg, fordon och maskinförare – samtidigt som du arbetar aktivt med försäljning av våra utbildningstjänster till företag. Vi rekryterar nu till två geografiska områden: 1. Örebro + Värmland (Bygg, fordon och maskinförare i Örebro; Lastbil och buss i Karlstad) 2. Göteborg + Trollhättan (Bygg i Trollhättan; Maskin, fordon, lastbil och buss i Göteborg) Denna tjänst ingår i ett pilotprojekt där vi testar och utvecklar rollen för framtiden. Vid lyckad utvärdering efter 6 månader finns möjlighet till en tillsvidareanställning och vidareutveckling av rollen. Låter detta som en roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Om rollen Som APL-ansvarig och näringslivskontakt har du en nyckelroll i att bygga broar mellan utbildning och arbetsmarknad. Du ansvarar för att: • Säkra APL-platser för våra deltagare och se till att de får en utbildning som är relevant för arbetsmarknaden. • Följa upp deltagarnas utveckling och kvalitetssäkra APL-tiden genom kontakt med handledare och företag. • Sälja våra utbildningstjänster. E-learning, företagsanpassade utbildningar och kompetenshöjande insatser. • Bygga och underhålla långsiktiga relationer med företag, branschorganisationer och andra aktörer inom industrin. • Arbeta strategiskt med omvärldsspaning för att identifiera nya affärsmöjligheter. Det här är en självständig och affärsdriven roll med stora möjligheter att påverka och utveckla vår verksamhet! Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du: • Har erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller näringslivssamverkan inom utbildningssektorn, transport, bygg eller industri. • Har förmåga att bygga långsiktiga relationer och trivs med att skapa nya kontakter. • Är självgående och drivs av resultat – du gillar att nå mål och arbeta mot tydliga KPI:er. • Har erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar, bemanning eller arbetsmarknadsinsatser. • Är en duktig kommunikatör, både muntligt och skriftligt. • Har B-körkort, då resor inom regionen ingår i rollen. Lön och anställningsvillkor • Grundlön + prestationsbaserad ersättning • Tjänstebil finns att tillgå under pilotperioden. Vid lyckad utvärdering och fortsatt anställning kan förmånsbil erbjudas. • Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering i Örebro (för den ena rollen) och Göteborg (för den andra rollen) Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du maskinförare med yrkesbevis från BYN/TYA och kan tänka dig att lära ut dina kunskaper till framtidens maskinförare? Vi söker nu en utbildare till YrkesAkademin i Göteborg inom yrkesområdena maskin och anläggningsförare. I rollen som utbildare inom är du med och gör skillnad i människors vardag. Våra utbildare bidrar till att ge elever yrkeskunskaper och nätverk som leder till jobb, och vi fyller branscherna med nya medarbetare. Om tjänsten: Undervisa och leda kurser inom kurserna för programmen - Undervisa elever i praktiska och teoretiska moment utifrån individuellt anpassade metoder och utbildningsplaner - Planera, genomföra och utvärdera kurser - viss kursadministration och dokumentation ingår i tjänsten. Din profil: Maskinförare med yrkesbevis för hjullastare, grävlastare och grävmaskin. Övrigt: Du har B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Om YrkesAkademin Vi utbildar för riktiga jobb YrkesAkademin är en av Sveriges största leverantörer av lärande för arbetslivet, med ca 500 medarbetare runt om i hela Sverige. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola, uppdragsutbildningar samt stöd och matchning. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Vad vi erbjuder dig som anställd Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. YrkesAkademin är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas. Så här söker du Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 15 jobb