Lediga jobb i Skövde

Sök totalt 392 lediga jobb i Skövde

Däckmontör
Bullens Bil & Gummi AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Är det just dig som vi söker? Om jobbet: Vår däckverkstad servar både lätta och tunga fordon med allt inom däck och fälg. Vi vänder sig till både privata och företagskunder. I din roll kommer du att arbeta brett med olika typer av fordon och däck. Vi söker dig som: Har praktisk erfarenhet av arbete med fordon Har kundfokus, driv och gillar en omväxlande arbetsdag. Innehar B-körkort. Tycker om att arbeta både självständigt som i grupp. Är stresstålig, då våra två säsonger är hektiska. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi sätter säkerheten främst för såväl kund som för våra medarbetare, därför är det viktigt att du är en noggrann och ansvarsfull person. ​Vi tycker att din inställning är viktigast och ser positivt på individer som jobbar för att hela tiden utvecklas. Välkommen att skicka in din ansökan: [email protected] Mvh Pierre

Igår
Sista ansökan:
28 februari 2025
Sjuksköterska till Kliniskt träningscentrum
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Vill du arbeta i en kreativ miljö med utbildning och kompetensutveckling som bidrar till ökad patientsäkerhet? Vi söker dig som är sjuksköterska med intresse för utbildning, är pedagogisk och har flerårig klinisk erfarenhet men fortsatt vill ha ett ben kvar i klinisk verksamhet. Nu finns möjlighet att kombinera detta i en spännande tjänst på nystartade KTC. Om tjänsten Klinisk träningscentrum (KTC) är en specialutrustad enhet för praktisk träning på grund- och avancerad nivå samt för introduktion. Här tränar vi kliniska färdigheter med hjälp av attrapper, simulatorer, teknisk apparatur med mera och utövar metod-, scenario- och simuleringsutbildningar. Målet för KTC är att öka patientsäkerheten genom att låta medarbetare inhämta, underhålla, utveckla och bibehålla kompetens. Som sjuksköterska på KTC kommer du att vara del av en utbildningsmiljö med mål att bidra till bästa möjliga vård. Du kommer medverka i drift av daglig verksamhet på KTC, samt medverka i utvecklings- och kvalitetsarbete. KTC befinner sig organisatoriskt i sjukhusets centrala stab för Forskning, Utbildning, Utveckling och Innovation (FoUUI). Enheten är relativt nystartad och du kommer vara en viktig del i dess uppbyggnad. Du kommer arbeta i nära samarbete med undersköterskan på KTC. Tjänsten omfattar i första hand dagtid, även kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma. Viss del av arbetet kan ske på annan ort vilket gör att vi ställer krav på B-körkort. Utöver tjänstgöring på KTC kommer kliniskt tjänstgöring ingå (omfattning kan diskuteras). Under semesterperioden ingår utökad klinisk tjänstgöring. Arbetsuppgifterna som sjuksköterska är varierande och omfattar bland annat: Utveckla och vara delaktig i utbildningar, färdighetsträning etc. både förvaltningsövergripande och enhetsspecifika. Instruktör medicinsk simulering (utveckla, leda, och driva scenarier med pedagogisk målsättning, och ge återkoppling på strukturerat och coachande sätt). Introducera, utbilda och ge support till verksamhetens instruktörer samt instruktörer i medicinsk simulering. Ansvar och underhåll av utbildningsmaterial såsom utbildningsattrapper och teknisk apparatur. Förbereda och iordningställa före och efter varje unik utbildning. Aktivt medverka i nationella nätverk inom KTC.  Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med lång klinisk erfarenhet inom akutsjukvård, alternativt annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt god datorvana och stort intresse av IT och teknik. Du har genomfört eller är intresserad av att gå ”Instruktörsutbildning i Medicinsk Simulering”, IMS, och/eller KlinSims kurser.    Du som söker:  är professionell och pedagogisk samt bekväm med att tala inför grupper är ansvarfull och har ett väl utvecklat ordningssinne är kreativ och har bra initiativ- och organisationsförmåga är social, utåtriktad och har en förmåga att knyta nya kontakter är bra på att hitta nya möjligheter för att utveckla både verksamheten och dina arbetsuppgifter. Du behöver ha förmågan att arbeta både självständigt och i team för att bidra till den gemensamma utvecklingen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
3 mars 2025
Elgiganten Skövde söker Department Manager Sales
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker nu en försäljningsdriven Department Manager Sales med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra.  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Sales är att närvara i det dagliga arbetet där försäljningen sker samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.    Din roll som Department Manager Sales  För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat, följer upp och förbättrar för att nå ännu högre. Du har ett övergripande ansvar för ditt säljområde, dina medarbetare, kunder och resultatet. Som Department Manager Sales leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att vägleda våra kunder till bästa köp. Du har ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.     Vem är du?  Som Department Manager Sales på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!  Vi ser att du   • Har en god kommunikations- och ledarförmåga  • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje  • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus  • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa  • Är proaktiv och lösningsorienterad  Rollen som Department Manager Sales kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.   Vilka är vi?  Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.    Elgiganten erbjuder:  • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 100%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-02-28 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Igår
Sista ansökan:
28 februari 2025
Allakando läxhjälp Skövde, privatlärare 1 lektion/vecka, Matematik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Vikarierande Barnskötare till några av våra förskolor
Skövde kommun
Barnskötare

I rollen blir du en del av Sektor barn och utbildning. Hos oss står barnens och ungdomarnas utveckling i fokus. Vi arbetar med utbildning från förskola till gymnasieskola och vi strävar efter en pedagogisk helhetssyn från 1 till 20 år. Du ser digitala verktyg som en naturlig del i av din arbetsvardag. Vi är säkra på att du nyttjar digitaliseringen för att tillgängliggöra undervisningen och att du är nyfiken på hur detta kan gagna barns och elevers lärande. Du har tillgång till digitala verktyg i undervisningen och har ett nära samarbete i ett kollegialt lärande. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler. Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun. Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu vikarierande barnskötare till några av våra förskolor i Skövde kommun.  Som barnskötare bidrar du till att skapa en trygg och lärorik miljö där barnen kan växa och utvecklas efter sina behov. För att möta barnen där de befinner sig är det viktigt att du är öppen för olika perspektiv och kan hitta kreativa lösningar. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att tillsammans skapa engagemang och delaktighet hos barnen. Ett av vikariaten är till avdelningen Regnbågen på Myggdansens förskola med färre antal barn och som har behov av extra stöd och hjälp i sin vardag, främst då det gäller språk, kommunikation och samspel.  Vi ser gärna att du som söker detta vikariat har arbetat som barnskötare i några år och det är meriterande om du har erfarenhet av, och kunskap i, tydliggörande pedagogik, AKK och TAKK. Skriv gärna i din ansökan om du är intresserad av just detta vikariat. KVALIFIKATIONER I rollen krävs det att du har:  • Barnskötarutbildning eller har annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Goda kunskaper i svenska språket • Utdrag ur belastningsregistret ska lämnas inför anställning  Erfarenhet från arbete i förskola är meriterande. Du ska kunna bygga goda och förtroendefulla relationer med barnen, kollegorna, vårdnadshavare och andra samarbetspartners både inom och utanför organisationen. Du har ett professionellt och positivt förhållningssätt där barnets bästa alltid står i fokus, och du bemöter alla med omtanke, vänlighet och respekt. Välkommen in med din ansökan! Malin Palmborg- Rektor Myggdansen/Aspö Förskola [email protected] 0500-49 88 01 Ann Fuxell- Rektor Lundgården/Trängen Förskola [email protected] 0500-49 71 17 Helena Larsson- Rektor Eken/Käpplunda Förskola [email protected] 0500-49 70 72 Magdalena Frisk- Rektor Mellomkvarn/Trädgårdsstadens Förskola [email protected] 0500-49 72 70 Mia Fredén- Rektor Dalvägens Förskola [email protected] 0500-49 67 90 Victoria Johansson- Rektor Ekebacken/Ekängens Förskola [email protected] 0500-497853 ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/ Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Vi söker behandlingssekreterare till stödcenter boende!
Skövde kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Välkommen att vara med att forma framtidens socialtjänst där vi tillsammans ska arbeta med kommuninvånarnas behov i fokus! Inom vår verksamhet möter vi alla åldrar. Det gäller bland annat barn, unga, föräldrar, personer med beroende, missbruk eller socialpsykiatrisk funktionsnedsättning, våldsutsatta, personer i behov av försörjningsstöd med flera Vi arbetar med myndighetsutövning, biståndsbedömda insatser men även med förebyggande och rådgivande insatser för att nå människor tidigt. Vi är en sektor som drivs av ett genuint intresse för vårt uppdrag där vi genom kunskapsbaserade insatser vill skapa förutsättningar för jämlika och jämställda levnadsvillkor i Skövde. ARBETSUPPGIFTER Vi på enheten arbetar med strukturerade samtal och andra metoder för beroendeproblematik som alkohol, substanser och spel. Vi arbetar även med bland annat återfallsprevention, MET, CRA, spelberoende, CRAFT och HAP. Enhetens uppdrag innefattar även anhörigstöd för anhöriga till personer med beroendeproblematik. Som behandlingssekreterare håller du både individuella samtal och samtal i grupper. Du stöttar och motiverar klienter till ett drogfritt liv samt i att uppnå självständighet. Du hjälper klienterna att hitta motivation och stärka viljan att förändra sitt beteende och sina levnadsvanor. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta utifrån genomförandeplaner samt att upprätthålla kontakt med handläggare och andra aktörer. Stödet utgår från individens behov och förutsättningar och syftar till att ge individen redskap för en drogfri och meningsfull vardag. KVALIFIKATIONER Du behöver ha högskoleutbildning eller minst tvåårig eftergymnasial utbildning med inriktning beteendevetenskap, tillsammans med lång erfarenhet. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen, samt en djupare förståelse för missbruksproblematik, inklusive olika substansbrukssyndrom. I rollen behöver du ha förmågan att organisera och planera ditt arbete samt kunna anpassa ditt arbetssätt och synsätt till ändrade omständigheter. Du behöver även ha förmågan att samarbeta på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna in och kommunicera på ett konstruktivt sätt med kollegor och klienter.   I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och arbeta utifrån genomförandeplaner. Eftersom kommunikationen är det främsta verktyget för att jobba med våra klienter så är det viktigt med goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning inom något/några av följande områden: • Låg affektivt bemötande • Motiverande samtal • Case Manager • Vidareutbildning i psykiatri • Behandlingsmetoder som återfallsprevention, Craft, CRA, HAP och spelbehandling ÖVRIGT I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Igår
Sista ansökan:
2 mars 2025
Logistikskolan söker Bitr utbildningschef
Försvarsmakten
Övriga handläggare

Vill du vara med och utveckla Logistikskolans utbildningsverksamhet? Som en del av skolledningen kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen och kvalitetssäkringen av Logistikskolans utbildningar. Så nu söker Logistikskolan en engagerad och kompetent medarbetare med erfarenhet av utbildningsfrågor. Om enheten Logistikskolan (LogS) utbildar anställda och blivande officerare inom funktionerna logistik och fordonstjänst till samliga försvarsgrenar och stridskrafter i Försvarsmakten. På LogS arbetar ca 75 st officerare och civila. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som biträdande utbildningschef har du till uppgift att samordna och stödja skolans utbildningsverksamhet. I ett nära samarbete med skolchefen bli din uppgift att säkerställa hög kvalitet och relevans i utbildningen. Detta sker genom kontinuerlig uppföljning och förbättring av kursplaner och utbildningsprocesser. Du kommer att företräda skolchefen i utbildningsfrågor både internt inom Försvarsmakten och externt. Du kommer att utse examinatorer för inomverksutbildning och säkerställa kvaliteten på den akademiska utbildningen. Du leder skolans utbildningsråd och projekt inom ramen för den pedagogiska utvecklingen av skolans utbildningar. Du deltar i skolnämnd, kollegium och skolrapport för att främja samarbete och kontinuerlig utveckling av verksamheten. Kvalifikationer • Akademisk examen inom relevant område från utbildning och/eller utvecklingsarbete • God förmåga och erfarenhet av att leda och samordna utbildningsverksamhet • God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet, särskilt inom utbildning • Erfarenhet av vuxenutbildning • Erfarenhet av skolledande befattningar • Erfarenhet av projektledning inom IKT-pedagogik och nätbaserat lärande Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som biträdande utbildningschef är du en drivande person med en lösningsorienterad inställning. Du är nytänkande. Du trivs i en föränderlig miljö och är van att arbeta med långsiktiga utvecklingsprocesser och kortsiktiga operativa behov. Du är en kommunikativ och engagerad ledare som har förmåga att skapa förtroende. Du har också god samarbetsförmåga gentemot alla nivåer både inom och utanför organisationen. Du arbetar lika gärna i grupp som självständigt och tycker om att stödja och vägleda personal. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en civil tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6-månaders provanställning. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. Arbetsort Skövde. Du kommer att krigsplaceras i Militärbas Skövde. Logistikskolan erbjuder en nyckelroll i en växande och utvecklande verksamhet, en möjlighet att vara med och påverka och utveckla framtidens utbildning inom Försvarsmakten och en dynamisk arbetsmiljö med fokus på samarbete och utveckling. Upplysningar om befattningen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta skolchef, övlt Karl Andersson, tfn 070-289 95 84. Fackliga representanter Ulf Granlöf (SACO), Martin Zetterman (Officersförbundet) och Claes Andersson (SEKO). Samtliga nås via tfn 0500-46 50 00 (vxl). Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-03-10. Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev där du beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt. Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella. Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
10 mars 2025
Kronoinspektörsaspirant
Kronofogdemyndigheten
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Beskrivning av uppdraget Som kronoinspektör har du en opartisk roll och hjälper den som vill få betalt (borgenär) och ger stöd och råd till den som ska betala (gäldenär). Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av att du utreder tillgångar och reglerar skulder, exempelvis utmätning av såväl bankmedel som fastigheter och bostadsrätter samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Att hjälpa människor att hitta lösningar för att förändra sin situation och motverka skuldsättning är en viktig del av uppdraget. Jobbet är varierande både på och utanför kontoret där du bland annat utreder gäldenärens tillgångar på plats och verkställer avhysningar (d.v.s. gäldenär behöver flytta från bostaden). Arbetet innebär mycket kundkontakter på telefon och i reception, där ditt bemötande är en viktig del. Utöver det ingår även administrativa arbetsuppgifter som exempelvis posthantering. Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni tillsammans har ansvar för resultat, den gemensamma arbetsmiljön och lärandet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete. Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik. När du slutfört utbildningen blir du behörig kronoinspektör. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har - högskole- eller universitetsutbildning med minst 90 hp/60 p inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan likvärdig högskoleutbildning. - två års aktuell anställning som handläggare vid verkställighetssektion på Kronofogden och som visat mycket god förmåga att självständigt analysera och hantera komplexa arbetsuppgifter. - körkort för bil med manuell växellåda. - goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka sig väl i tal och skrift. Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av kvalitets och utvecklingsarbete med fokus mot enhetliga arbetssätt inom verkställigheten på Kronofogden. Personliga förmågor som innebär att du kan: - ta ansvar för sitt arbete gentemot uppsatta förväntningar - bemöta andra på ett respektfullt sätt - behålla lugnet även i stressade situationer - hantera komplexa situationer där förmågan att agera stabilt och för­troende­ingivande är centralt - hantera föränderliga situationer, både i relation till andra och i variation av arbetsuppgifter - du har även god slutledningsförmåga. Information om oss och jobbet Du påbörjar din anställning som kronoinspektörsaspirant och efter genomgången utbildning får du titeln kronoinspektör. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån. Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.  Här kan du läsa mer om vad kronoinspektörer arbetar med hos oss: https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/malin-kronoinspektor https://vimeo.com/715896115 Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår vår webbplats https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html Ett jobb som räknas På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Mekaniker lantbruksmaskiner / Servicetekniker - Töreboda
Kraftsam Personal AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Mekaniker/servicetekniker inom Lantbruksmaskiner - TÖREBODA  Är du den vi söker?  Är du en tekniskt kunnig problemlösare som vill arbeta med marknadsledande lantbruksmaskiner? Vill du få möjligheten att använda din expertis inom reparation och underhåll av maskiner? Då kan du vara den vi söker till vår kund i Töreboda!  Om tjänsten:  Nu söker vi en mekaniker eller servicetekniker till vår kund i Töreboda. Bolaget specialiserar sig på försäljning och service av lantbruksmaskiner.   Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att reparera och underhålla maskiner som traktorer och liknande, felsöka tekniska problem samt montera och installera reservdelar och tillbehör. Vi tror att du har erfarenhet med diagnos och service av maskiner/fordon samt att du har kunskaper om mekanik. Vi tror att du är noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Vidare ser vi att du har ett intresse av mekanik och att du gärna tycker om att arbeta med det på din fritid. Relevant utbildning är meriterande.  Vi söker dig som:  Erfarenhet inom diagnos och service av maskiner/fordon.  Har erfarenhet av tyngre fordon.  Är noggrann och har en god problemlösningsförmåga.  Relevant utbildning är meriterande.  Intresse av mekanik.  Brinnande intresse av att laga maskiner i av olika slag.  Innehar B-körkort.  Felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik.    Övrigt:  Tjänsten är på heltid, och arbetstiderna är måndag-fredag. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så sök redan idag. OBS! Vi tar inte emot CV eller ansökningar via mail. Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
7 mars 2025
Servicetekniker - Töreboda
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Ta nästa steg som Servicetekniker - Spännande utmaningar hos Gunnars Maskiner i Töreboda! Om företaget: Gunnars Maskiner är en väletablerad aktör inom maskinbranschen och specialiserar sig på försäljning, service och underhåll av lantbruks- och entreprenadmaskiner. Med över 50 års erfarenhet är de en pålitlig partner för lantbrukare och entreprenörer som söker hållbara och effektiva maskinlösningar. De arbetar med maskiner från ledande varumärken och har byggt ett starkt rykte för vår höga kvalitet och kundfokuserade service. Gunnars Maskiner har sitt huvudkontor i Sverige och ett team av engagerade medarbetare som brinner för teknik och innovation. Om rollen: Som servicetekniker hos Gunnars Maskiner i Töreboda kommer du att spela en central och avgörande roll i deras service- och underhållsteam. Du ansvarar för reparation, service och underhåll av våra kunders lantbruksmaskiner, inklusive traktorer, skördetröskor och andra lantbruksredskap. Ditt arbete omfattar en rad olika uppgifter, från felsökning och diagnostisering till reparation och förebyggande underhåll. Du kommer att arbeta både i deras välutrustade verkstad och direkt hos kunderna, vilket ger en stor variation i arbetsuppgifter och möjligheten att bygga starka relationer med deras kunder. Genom att samarbeta nära med lantbrukare och förstå deras behov, bidrar du till att optimera deras verksamhet och säkerställa att deras maskiner alltid är i toppskick. Erfarenhet och personliga egenskaper: För att trivas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet som mekaniker inom lantbruks-, entreprenad- eller industribranschen. Du har goda kunskaper inom hydraulik, mekanik och elektronik, och du är van vid att arbeta med tunga maskiner. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och du är lösningsorienterad, noggrann och har ett starkt fokus på kvalitet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, då kommunikation med kunder och kollegor är en viktig del av arbetet. Kvalifikationer: Erfarenhet av reparation och underhåll av lantbruksmaskiner eller liknande tunga maskiner Goda kunskaper inom hydraulik, mekanik och elektronik Gymnasieutbildning eller teknisk utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet B-körkort är ett krav Erfarenhet av felsökning och diagnostisering av maskiner I denna rekrytering samarbetar Gunnars Maskiner med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected] Ansök redan idag – Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
7 mars 2025