Dachser Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Dachser Sweden AB

DACHSER söker en inside sales

Beskrivs du som utåtriktad, resultatorienterad och förtroendegivande? Är du den som andra vänder sig till när de behöver hjälp i exempelvis Excel? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega. DACHSER är i ständig tillväxt och vi öppnar nu möjligheten till spontanansökningar inom avdelningen Inside sales för framtida rekryteringsbehov till vår filial i Göteborg. Jobbet Inside Sales är en viktig del av vårt säljteam där du ger support till övriga kollegor vid bland annat nykundsbearbetning, upphandlingar, större prisförfrågningar samt vid implementering av nya kunder. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att marknadsföra DACHSERs varumärke med dess produkt- och tjänsteerbjudanden. Du bedriver även egen kundportfölj med fokus på nykundsförsäljning samt utveckling av befintliga kunder, detta främst via telefon. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat: • Support till Sales Executive/Sales Manager i forma av administrationsarbete i CRM-system CIS & MS Excel • Skapande och support av e-Logistics till kund • Beräkning av spotpriser • Delta vid implementering av nya uppdrag och kunder • Löpande arbete med egen kundportfölj  Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100% med placering vid vårt platskontor i Göteborg och förväntas starta längre fram då vi ser att avdelningen expanderar. Vem är du? Vi söker dig med hög social kompetens, som arbetar resultatorienterat och som med energi tar dig an uppgifter. Du passar denna roll om du är ansvarstagande och har en hög affärsmässighet. Under din arbetsdag tycker du om att gå in i detalj över statistik i Excel eller uppdatera information i CRM-system. Det är till dig andra går för att få svar på hur den där kluriga formeln i Excel fungerar. Vi lägger störst vikt på ditt engagemang och dina personliga egenskaper, därför är det inget krav utan enbart meriterande om du sedan innan arbetat inom transport- och logistikbranschen. Vi ser dock att du har erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning genom digitala kanaler. För att lyckas i rollen har du även god datorvana, där du utan problem kan hantera Excel och Powerpoint, erfarenhet från CRM-system är meriterande. Då DACHSER är ett internationellt företag är det krav på en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi erbjuder Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera. Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Henrik Jensen på mailadress [email protected]  Trotts att vi för närvarande inte har ett specifikt startdatum för den aktuella tjänsten, är vi alltid intresserade av att få kontakt med personer som vill vara en del av vårt team. Rekryteringsarbetet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Vi är DACHSER På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet. DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 32 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap. Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på dachser.se

18 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
DACHSER söker en Forwarding Assistant till DACHSER

Forwarding Assistant till DACHSER  Är du som person driven, organiserad och målinriktad i ditt arbetssätt? Är du duktig på att samarbeta och fungerar väl i team? Vill du ha en roll som kombinerar transportplanering, logistik och administration? Om du känner igen dig i beskrivningen kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt, och vi söker just nu en Forwarding Assistant till vår exportgrupp i Malmö. Placeringsort är för närvarande Malmö, men vi kommer inom en snar framtid flytta vår verksamhet till Landskrona då vi expanderar och utökar våra verksamhet. Jobbet I jobbet som Forwarding Assistant hanterar du planering av inrikes- och internationella transporter, administrativa uppgifter och har dagligen kontakt med kunder, åkerier, myndigheter och chaufförer. En god känsla för service och kvalité är viktigt då du har ett nära samarbete med både interna och externa kunder, samt arbetar för korrekta leveranser och hämtningar. Arbetet innebär att vara behjälplig i samtliga av gruppens uppgifter, där du flexibelt tar ansvar och hjälper till där det behovs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Planering och administration av export-, import bilar och sändningar • Tullhantering med bland annat framtagande av export deklarationer • Prissättning av charter-,special- och adhoc transporter • Daglig kontakt med kunder, åkerier, myndigheter och chaufförer   Tjänsten är tillsvidare på 100% med arbetstider belagda på vardagar. Vem är du? Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst inom branschen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är välstrukturerad, självgående, initiativrik och har en stark känsla för service. Är du även en flexibel person med god samarbetsförmåga tror vi att du kommer trivas. För att lyckas i rollen har du har en god kommunikativförmåga i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Erfarenhet av transport och logistikbranschen, kundservice och förtullningsprocesser är meriterande. Vi erbjuder? Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal. Lön efter kvalifikation.   Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Thomas Billgren på telefon +46 709 18 69 55.   Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 7/4.  DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.

15 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024