Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en icke vinstdrivande organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom korttidsvistelser och daglig verksamhet, även familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar. Om tjänsten Vi söker dig som med ett stort engagemang och driv vill utveckla vår fantastiska korttidsvistelse och dagliga verksamhet. Vår verksamhet är unik med en fantastisk miljö och ett engagerat team, vilket resulterar i en mycket hög nöjdhet bland våra deltagare. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede och vill att du leder förändringsarbetet för en flexibel och anpassningsbar verksamhet tillsammans med medarbetarna. Den dagliga verksamheten har tre tillsvidareanställda medarbetare varav en är teamledare. Inom korttidsvistelserna arbetar ca 150 timanställda under arbetsledning av våra tillsvidareanställda gruppansvariga som du leder under deras arbetstid i korttid. Den andra delen av sina tjänster arbetar de inom Ågrenskas familjevistelser, vilket gör att du har ett nära samarbete med enhetschef för familj och- vuxenvistelser, samt korttids-och verksamhetskoordinator. Dina arbetsuppgifter Föreståndare mot IVO och säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och regler (bl a SoL och LSS). Leda och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. Säkerställa en effektiv personal- och resursplanering samt schemaläggning Systematiskt arbetsmiljöarbete som stödjer medarbetarnas utveckling och engagemang Kompetensutveckling: proaktivt arbeta för att alla medarbetare har den kompetens som krävs för uppdraget och aktuell målgrupp. Budget- och resultatansvar för korttid och daglig verksamhet. Utföra specifika aktiviteter såsom att ta fram förslag på åtgärder och förändringar i verksamheten för en budget i balans Arbeta nära externa aktörer och bygga starka relationer i nätverk för att ständigt höja verksamhetens nivå. Samverkan med medarbetare och fackliga representanter i personal- och organisationsfrågor tillsammans med HR. Vem är du som söker? För tjänsten är det ett krav att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis socionom, beteendevetenskap eller motsvarande Minst 3 års chefserfarenhet, gärna inom funktionsstöd, socialt arbete eller omvårdnad och erfarenhet av att vara föreståndare med IVO-ansvar. God administrativ och digital kompetens (särskilt Office 365). Goda kunskaper om schemaläggning Erfarenhet av förändringsledning och att leda verksamheter genom utveckling. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Erfarenhet och kunskap om LSS-verksamhet, gärna med inriktning på korttidsvistelser och daglig verksamhet är meriterande. Utbildning i socialrätt och goda kunskaper gällande lagstiftning och arbetsrätt är ett stort plus. Vi tror även att nedan är förutsättningar för att lyckas i rollen Du kommunicerar på ett effektivt och tillitsskapande sätt, både internt med medarbetare och externt med samarbetspartners och tillsynsmyndigheter. Du har förmågan att tänka långsiktigt, fatta välgrundade beslut och leda verksamheten i rätt riktning, även under press. Du har förmågan att hantera förändringar och osäkerhet samt snabbt anpassa strategier och arbetssätt efter nya förutsättningar. Du har en proaktiv inställning där du aktivt driver utvecklings- och förbättringsprocesser. Vi erbjuder dig En utmanande och ansvarsfull roll: Du får möjlighet att forma och utveckla en verksamhet där både deltagare och medarbetare står i centrum. En inspirerande arbetsmiljö: Arbeta i ett team med engagerade kollegor och en inspirerande miljö med ständig utveckling. Förtroendearbetstid: Arbetstid 8-16.30 med flexibilitet under förtroendearbetstid. Attraktiva anställningsvillkor: Friskvårdsbidrag och friskvårdtid med möjlighet till två extra lediga dagar per år och därtill en fantastiskt vacker arbetsmiljö på lilla Amundön i Hovås. Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde: Snarast. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktpersoner: Du är varmt välkommen med frågor eller funderingar inför din ansökan. Verksamhetschef chef Josefine Elfvin, 0732-705352, [email protected] HR Partner Lisa Åhrman, 0738-455898 [email protected] Fackliga företrädare: Ida Apelmo, Akademikerföreningen vid Ågrenska 0709-161949, [email protected] Tommy Johansson, Visionsklubben vid Ågrenska 070-612 34 53, [email protected] Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Detta beställs på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför kontakter gällande detta.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Läs mer på www.agrenska.se Är du en noggrann och utvecklingsorienterad person med ett intresse för ekonomi och löneadministration som vill vara med och göra skillnad? Vi söker nu en ekonomi- och löneassistent till Ågrenska som är ett stiftelseägt aktiebolag med särskild vinstbegränsning, vilket innebär att vårt överskott återinvesteras i vår verksamhet. Vår organisation är värderingsdriven och fokuserar på långsiktig hållbarhet och positiv påverkan. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt ekonomiteam och bidra till vår fortsatta utveckling. Om tjänsten Du kommer att ingå i en enhet om fyra personer som arbetar med lön, redovisning och ekonomisk analys. Tjänsten är placerad på Lilla Amundön, en vacker och rofylld plats strax söder om Göteborg, där du får möjlighet att arbeta i en inspirerande och naturskön miljö. Som ekonomi- och löneassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hantera löneberedning, tillhörande administration och rapportering. Du ansvarar även för reskontra och bankhantering, samt för andra ekonomiadministrativa uppgifter som stödjer vårt dagliga arbete. I rollen får du en central position där du samarbetar tätt med kollegor och bidrar till att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomihantering inom vårt företag. Vem är du som söker? Vi söker dig som har en god förståelse för ekonomiska processer och som trivs i en administrativ roll. Du är noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser att du har några års praktisk erfarenhet inom lönehantering och redovisning samt har god förmåga att arbeta i olika system kopplade till ekonomi och lön, vi arbetar i Hogia lön och Hogia ekonomi idag. Du har en gymnasial utbildning i ekonomi eller likvärdig YH-utbildning samt vidareutbildning eller kurser inom löneadministration. Egenskaper vi värdesätter: Noggrannhet och struktur Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Utvecklingsorienterad och positiv inställning till lärande God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt Grundläggande kunskaper i Excel och ekonomisystem Vad erbjuder vi? En stimulerande arbetsmiljö i en värderingsdriven organisation Möjligheter till personlig och professionell utveckling Flexibla arbetstider och möjlighet till deltid om så önskas Friskvårdbidrag och friskvårdstid i form av två extra lediga dagar/år Gratis parkering Tjänstepension och försäkringar via kollektivavtal Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Vid frågor om tjänsten kontakta gärna: Susanne Nilausen, ekonomichef 0703-30 45 34 / [email protected] (på semester under vecka 7) Lisa Åhrman, HR Business Partner 0738-45 58 98 / [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan! Inför anställningen kräver vi att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök gärna om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inför anställningen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför eventuella erbjudanden och kontakter med rekryteringsföretag annonstjänster eller liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 25 av 25 jobb