Lediga jobb i Vänersborg

Sök totalt 115 lediga jobb i Vänersborg

BIL MEKANIKER
MS Bil i Thn / Vargön AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Hej, Som bil mekaniker Har jobbat med bilar i verkstad mmm Alla bilar mm mm mm mm skruva bytta mm mm Mvh Senad Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Tillförordnad förvaltningschef samhällsbyggnad till Vänersborgs kommun
Solum Search AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vänersborgs kommun, belägen vid Vänerns sydspets, är en naturskön plats där stad och landsbygd möts. Här finns ett rikt kulturliv, vackra naturområden och ett starkt näringsliv som skapar möjligheter för både boende och företagande. Med sitt strategiska läge, goda kommunikationer och en stark vilja att utvecklas, erbjuder Vänersborg en inspirerande miljö för dig som vill göra skillnad och bidra till framtidens samhälle. I Vänersborgs kommun arbetar 3 800 medarbetare med att skapa värde för våra 40 000 medborgare i kommunen. Välkommen till Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet! En arbetsplats där engagemang, samverkan och utveckling står i fokus!   Nu rekryterar vi tillförordnad förvaltningschef samhällsbyggnad   Samhällsbyggnadsförvaltningen är en dynamisk förvaltning med cirka 390 medarbetare som ansvarar för att skapa och underhålla den fysiska miljön i vår kommun. I förvaltningen ingår verksamhetsområdena Fastighet och service, Gatuenheten, Kostenheten, Kretslopp och vatten, Tekniska samt den Administrativa enheten. Tillsammans bidrar vi till viktiga samhällsfunktioner. I Vänersborgs kommun genomförs på uppdrag av politiken en översyn av våra nämnder. Vi söker nu en tillförordnad förvaltningschef för ett tidsbegränsat förordnande på ett år, med möjlighet till förlängning.   Arbetsbeskrivning Som tillförordnad förvaltningschef för samhällsbyggnad har du det övergripande ansvaret att leda, utveckla och samordna förvaltningens verksamhet utifrån politiskt fattade beslut och strategiska mål. Du leder förvaltningen med ett inkluderande och inspirerande ledarskap och skapar goda förutsättningar för chefer och medarbetare att lyckas. Du säkerställer att samhällsbyggnadsförvaltningens verksamhet bedrivs effektivt, rättssäkert och med hög kvalitet. Rollen innebär ett utåtriktat uppdrag där du förväntas upprätthålla och bygga förtroendefulla relationer såväl internt som externt; med politiska företrädare, interna verksamheter, medborgare, näringsliv och andra samhällsaktörer. Flera av förvaltningens verksamheter har uttalade serviceuppdrag där den goda dialogen mellan beställare och utförare är en framgångsfaktor. I rollen rapporterar du till kommundirektören och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Tillsammans verkar ni på politikens uppdrag för Vänersborgs kommuns bästa, där du sätter helheten före delarna. Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar inom ditt förvaltningsområde.   Vem söker vi? Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och tidigare erfarenhet som förvaltningschef inom samhällsbyggnad. Du är en skicklig ledare som framgångsrikt har lett en större kommunal verksamhet både strategiskt och genom att leda genom andra. Du har erfarenhet av att leda för hela kommunens bästa, på uppdrag av kommundirektör och i samverkan med förvaltningschefer och kollegor i organisationen. Som tillförordnad förvaltningschef är du utvecklings- och resultatorienterad där tydlighet och kommunikation är viktiga verktyg för att nå mål och resultat. Med mod och beslutsamhet fattar du välgrundade beslut som driver verksamheten framåt och kan omsätta politikens vilja och uppdrag i konkreta resultat. Du är relationsskapande och bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan både internt och externt. Du leder med ett hållbart och inspirerande ledarskap och ger dina medarbetare stöd, riktning och utrymme att växa i sina ansvarsområden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, ditt engagemang för uppdraget och att du har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvara de kompetenskrav som ställs för rollen. Tjänsten är säkerhetsklassad. Har du tidigare erfarenhet av att verka i vårt geografiska område ser vi det som meriterande.   Ansökan Stämmer vår kravprofil in på dig och ser du värdet i att nå resultat i samverkan, där helheten är större än summan av delarna, då vill vi gärna höra mer om dig! Välkommen med din ansökan redan nu och senast onsdag 26 februari 2025. Intervjuer är planerade till vecka 10, 11 och 12.   Intresseanmälan och konfidentiell kontakt I den här rekryteringen samarbetar Vänersborgs kommun med Solum Search. För intresseanmälan och konfidentiell kontakt är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ylva Dahl, Solum Search, mobil 0730–263834, e-post [email protected]

Igår
Sista ansökan:
26 februari 2025
Mekaniker/ servicetekniker
Kristian Gustafsson Svets & Maskin AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

KG Svets & Maskin AB söker en erfaren driven och engagerad mekaniker/servicetekniker för entreprenad, jord och Skogsbruksmaskiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra service och reparationer på våra kunders entreprenad / jord och Skogsbruksmaskiner. Arbetet innefattar allt från montage av olika utrustningar, akuta reparationer , felsökningar till förebyggande underhåll och arbetet utförs främst i vår verkstad men även i fält. Vi är servicelämnare till Eco Log och Malwa Forest. Har du: - Erfarenhet från branschen, gärna av el, teknik och hydraulik. -Svets, plåtbearbetning och svarvning är det meriterat. - Behärskar svenska i såväl tal som skrift. Vi erbjuder dig ett spännande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. En bra lagspelare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Provanställning tillämpas. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Butikssäljare till Synsam Vänersborg 50 %
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

Igår
Sista ansökan:
7 mars 2025
Sommarjobb Logistikkoordinator Distribution
Varner Supply AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Till vår Import- & Distributionsavdelning i Vänersborg söker vi nu en engagerad och ansvarstagande Logistikkoordinator för att bibehålla kvalitet och tempo under kommande semesterperiod. Som Logistikkoordinator ansvarar du för driften av tilldelade transportflöden och som en del i Distributionsteamet har du en central roll i att säkra distributionen av varor till våra butiker och onlinekunder. Din profil Vi söker dig som tar ägandeskap över dina ansvarsområden och har förmågan att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du kan planera och prioritera ditt arbete inom ramen för ansvarsområdet. Som person är du noggrann, strukturerad och systematisk. Du har förmågan att kunna se logistiska sammanhang och en förståelse för helheten. För att lyckas i rollen tror vi att du har följande egenskaper och kompetenser: För tillfället genomför eller har genomfört eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande Erfarenhet av arbete med logistik eller administration i liknande roll God analystisk och matematisk förmåga och erfarenhet av arbete med KPI:er God kommunikativ förmåga i tal och skrift Goda kunskaper i Excel Vi erbjuder En spännande möjlighet att vara med och bidra till Varners logistik. Organisationen är platt och informell, karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion. Arbetsuppgifter: Ansvara för att drift gentemot transportörer utförs och rapporteras enligt avtalade samarbetsformer Ansvar för korrekt hantering och attest av fakturor kopplade till tilldelade transportflöden Hantering av tullförfarande kopplade till tilldelade transportflöden Hantering av reklamationer och avvikelser Förbereda och delta i operativa transportörsmöten Ansvara för uppföljning av ledtider samt insamling, sammanställning och presentation av KPI:er Koordinera specialtransporter Du rapporterar till Distribution Team Manager. Tjänsten är en visstidsanställning mellan juni och mitten av augusti med start enligt överenskommelse, placeringsort Vänersborg. Rekrytering sker löpande med sista ansökningsdatum 2025-03-31. Vid frågor kontakta Distribution Team Manager Fredrik Myhrman via [email protected] Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Välkommen med din ansökan! Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island. Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt.

Igår
Sista ansökan:
31 mars 2025
Säkerhetschef med ansvar för informationssäkerhetsskydd och cybersäkerhet
Länsförsäkringar Älvsborg
Övriga administrations- och servicechefer

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Om jobbet  Att vara kund och medarbetare i LF Ävsborg ska vara tryggt! Därför är säkerheten av väsentlig betydelse för oss.  Som säkerhetschef på LF Älvsborg har du det yttersta ansvaret för säkerhetsarbetet i bolaget. I detta ingår informationssäkerhetsskydd och cybersäkerhet. Arbetet sker strukturerat och enligt godkända årsplaner. Som säkerhetschef rapporterar till du Chef Vd-stab.  Du kommer att initiera, följa upp och rapportera om säkerhetsläget, och se till att vi följer alla gällande styrdokument för fysisk, person- och informationssäkerhet. Du kommer att ha en nyckelroll i att hantera säkerhetsincidenter och kontinuitetshantering på ett effektivt sätt. Genom att övervaka och rapportera om säkerhetsläget till ledningen och andra berörda parter, bidrar du till att hålla hela organisationen informerad och förberedd.  En viktig del av ditt arbete blir att leda utvecklingen och implementeringen av vår övergripande IKT-strategi samt strategin för digital operativ motståndskraft (DOM). Du kommer att utveckla, föreslå och följa upp relevanta KPI/KRI:er och nyckeltal inom informationssäkerhet, och ansvara för genomförandet av riskanalyser, informationsklassning och Business Impact Assessments (BIA). Du kommer också att identifiera, analysera och hantera risker, samt aktivt driva och följa upp mitigerande åtgärder. Regelbundna säkerhetsrevisioner och säkerhetstester kommer att vara en del av din vardag, liksom att utbilda och öka medvetenheten om säkerhet inom organisationen. Som ansvarig för uppföljning av SOC-tjänster och andra cybersäkerhetsövervakningsförmågor, kommer du att spela en avgörande roll i att skydda vår digitala infrastruktur.  Vem är du?  I den här rollen behöver du ha: * Relevant akademisk examen inom till exempel  IT, datavetenskap eller motsvarande * Relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet * Djupgående kunskap om informations- och cybersäkerhetsprinciper och ramverk * Utmärkta kommunikations- och presentationsförmågor på svenska och engelska Utöver detta värdesätter vi om du har: * Certifieringar inom informationssäkerhet, till exempel CISSP, CISM, CRISC * Erfarenhet av att arbeta med cybersäkerhetsprodukter och tjänster * Erfarenhet av att hantera säkerhetsincidenter * Erfarenhet av komplexa IT-miljöer med flertalet outsourcingleverantörer * Erfarenhet av att arbeta inom den finansiella sektorn och med relevanta regelverk Som person förväntar vi oss att du äger en hög strategisk och analytisk förmåga, men att du  också är proaktiv, lösningsorienterad och arbetar gärna handgripligen med säkerhetsförmågor. Då vi har en övertygelse om att framgång skapas tillsammans är du en person som andra gillar att samarbeta med. Du behöver också  ha hög integritet och ansvarskänsla för framgångdsrikt kunna driva boalgets gemensamma säkerhetsfrågor. Om oss Du kommer till ett bolag som har ambitionen att vara det ledande trygghetsbolaget. Och vi är inte riktigt som andra; Vi är försäkringsbolag. Vi är bank. Vi är larmleverantör. Vi är fastighetsförmedling. Vi är kundägda. Som arbetsgivare är vi övertygade om att de viktigaste delarna hos en attraktiv arbetsgivare handlar om våra värderingar och vår kultur. Att få jobba med något meningsfullt i en miljö där man trivs, blir sedd och kan utvecklas. Och det är det sociala klimatet som våra medarbetare i Älvsborg skattar allra högst i våra medarbetarundersökningar. Det är vi stolta över! Vi gläds också över att locka personer som delar vårt stora engagemang kring inkludering- och hållbarhetsfrågor. Vi vill bidra till ett hållbart arbetsliv genom att till exempel erbjuda gratis sjukvårdsförsäkring, ett generöst friskvårdsbidrag och tjänstepension i anställningen. Därtill erbjuder vi lunchsubvention, fri frukostfika varje dag och förmånliga tjänster inom bank, försäkring och hemlarm. Mer information Tjänsten är tillvidare och heltid  med placering i Vänersborg. Resor mellan kontor förekommer. Vi jobbar med löpande urval så sänd in din ansökan snarast.  Kontakt: Valon Ceku, rekryterande chef: 0521 - 27 33 12 Roger Rönnerhag, HR: 0521 - 27 30 26 Karin eriksson-Gustavsson, FORENA: 0521 27 30 74 Sista ansökningsdag: 2025-03-02

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025
Funktionschef – förvaltningsjuridiska funktionen inom Rättsenheten
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Övriga chefer inom samhällsservice

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.  Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning  Ser du dig som en lösningsorienterad och utvecklingsinriktad kommunikativ ledare? Vill du arbeta med ledning och styrning i en stimulerande miljö tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor. Då tror vi att du kan vara den vi söker. Förvaltningsjuridiska funktionen handlägger bland annat ärenden om tillstånd, auktorisation, förordnanden och överprövning samt utövar tillsyn. Funktionen meddelar också lokala trafikföreskrifter, organiserar länsstyrelsens arbete med allmänna val och stödjer myndighetens arbete med djurskydd. I nära samarbete med enhetschef och övriga funktionschefer ansvarar du för att utveckla Rättsenhetens verksamhet i ett starkt ledningsteam och vi förväntar oss också att du i din tjänst som chef på Länsstyrelsen bidrar till hela myndighetens goda resultat. Du ansvarar för att driva och utveckla funktionens verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv som har fokus på individ och samhälle. Länsstyrelsen eftersträvar ett tydligt, lyhört och inspirerande ledarskap. Genom att vara en god förebild ska du leda förändringar och skapa förutsättningar för utveckling av såväl verksamhet som medarbetare. Du ansvarar också för att prioritera hur funktionens resurser används och vid behov fördelar du det dagliga arbetet. Som chef på Rättsenheten ingår också att delta i det myndighetsinterna arbetet med konsultation och rättslig styrning. Du kommer också att behöva stötta i andra uppdrag inom enheten vilket innebär att du kommer att vara delaktig även i andra funktioners arbete. Som anställd på Länsstyrelsen kan du även behöva arbetsledas tillfälligt till andra arbetsuppgifter inom myndigheten, dels då vi är högsta civila totalförsvarsmyndighet i länet, dels då vi ofta får tillfälliga uppdrag som snabbt ska lösas. Funktionschefens huvudsakliga arbetsuppgifter är att •    Driva och utveckla funktionens verksamhet •    Leda och utveckla medarbetare •    Leda på så sätt att verksamheten förbättras och utvecklas i en omvärld som är ständigt föränderlig.  •    Delta i enhetens ledningsgrupp med uppgift att se till hela enheten, avdelningen och Länsstyrelsens bästa •    Delta i, utveckla och förvalta samarbeten både internt och externt. Placeringsort: I första hand Vänersborg. Placering i Göteborg eller Mariestad kan diskuteras.   Vi erbjuder möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten då Rättsenheten har medarbetare på flera orter i länet samt deltar aktivt i samverkan inom länsstyrelserna och med andra myndigheter och organisationer. Vi använder oss av buss och tåg när vi reser. Kvalifikationer Krav  Utbildning och kunskap  Relevant högskoleexamen inom juridik eller rättsvetenskap, eller högskoleutbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig. Kunskap, erfarenhet och förståelse för villkor, utveckling och utmaningar inom offentlig verksamhet. Tidigare erfarenhet, arbetslivserfarenhet  Aktuell chefserfarenhet med personalansvar, minst 3 år. Erfarenhet, intresse och förmåga av att driva och utveckla verksamhet. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda och utveckla människor. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda i en organisation som förändras kontinuerligt. Erfarenhet av att planera, budgetera och följa upp verksamhet och personal. Erfarenhet av myndighetsutövning inom tillsyn, tillståndsgivning eller överprövning. Meriterande  Chefserfarenhet från statlig verksamhet. Flerårig erfarenhet, intresse och förmåga att utveckla verksamhet med komplexa uppdrag.  Förmågor och personliga egenskaper Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Som chef på Rättsenheten förväntas du ha nedanstående förmågor och personliga egenskaper och därtill förstå vikten av att arbeta med utveckling av dig själv utifrån verksamhetens och medarbetarnas behov.  Du har helhetssyn, förmåga att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv och kan skapa förståelse för helhet och sammanhang hos andra. Du är utvecklingsinriktad med en god förmåga att vara såväl operativ som strategisk. Du är modig och stabil även när det finns osäkerhetsfaktorer i din verksamhet. Du är målinriktad och drivande och har hög förmåga att ta beslut Du arbetar tillitsfullt och är trygg att låta andra växa och är trygg i att ansvara för en verksamhet där du delegerat beslutsmandat till dina medarbetare Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer genom ett     personligt ledarskap och arbetar hälsofrämjande Du har en tydlig, lyhörd och inspirerande kommunikation.   Välkommen med din ansökan! Bra att veta Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
9 mars 2025
Bilglastekniker till Carglass® Trollhättan/Vänersborg

Är du driven, engagerad och söker nya spännande arbetsuppgifter? Hos Carglass® kommer din arbetsdag bestå i att främst hjälpa våra kunder med lagning av stenskott och byten av bilrutor. Vi erbjuder dig en familjär arbetsplats där en arbetsdag aldrig är den andra lik. Just nu söker vi en ny medarbetare till vår verkstad i Trollhättan som även kommer arbeta på vår kommande verkstad i Vänersborg. Du behöver inte ha erfarenhet av att laga bilglas tidigare, även om det är meriterande, Carglass® tillhandahåller den utbildning du behöver för att lyckas i tjänsten. Vilka är vi? Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största och ledande bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Vår verksamhet strävar efter att alltid utvecklas genom våra medarbetares och kunders bidrag. Arbetsuppgifter: Leverera Carglass® tjänster på ett sätt som uppfyller eller överträffar våra kunders förväntningar vad gäller bemötande, kvalité på arbetet som utförs och information/administration i samband med vår service. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att laga stenskott, byta bilrutor, kalibrera samt ta emot våra kunder på verkstaden. Arbete på annan ort eller verkstad kan förekomma. Vem är du? Du har erfarenhet av någon typ av arbete med direkt kundkontakt. Du tycker det är roligt att ta hand om kunder och ge en service i världsklass. För oss är det viktigt att du tycker om att arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse. Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenheter av bilglas eller försäkringsskador, detta är dock inget krav. För att lyckas i jobbet behöver du vara noggrann, självständig och ha grundläggande datorvana. För att trivas hos oss värdesätter du våra grundläggande värderingar; omtänksam, inkluderande, genuin, driven och samarbetsvillig. Kvalifikationer: Manuellt B-körkort God kunskap i det svenska språket Grundläggande datavana Fallenhet för praktiskt och tekniskt arbete Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse med 6 mån inledande provanställning. Ett steg i rekryteringsprocessen är ett besök hos vår företagshälsovård för härdplastundersökning samt alkohol- och drogtest vilka är en förutsättning för anställning hos oss. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner så som tjänstepension, friskvårdsbidrag, Edenred Lunchförmån samt rabatter på flertalet företag och tjänster. Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt. Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap! Låter detta som din nästa utmaning? Tveka då inte att skicka in din ansökan via formuläret nedan. Vid frågor om tjänsten kontakta oss på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
5 mars 2025
Anläggningsarbetare - säsong
Vänersborgs kommun
Anläggningsarbetare

Gatuenheten ansvarar för en stor del av den offentliga miljön såsom kommunens gator, vägar, gång- och cykelvägar, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi sköter även kommunägda badplatser, skogar, jordbruksmark och vatten. Naturvård och naturanknutet friluftsliv samt småbåtshamnar, båtplatser och flaggning ligger också inom Gatuenhetens ansvarsområde. Vår trafikavdelning ansvarar för trafik- och parkeringsfrågor. Där ingår trafiksäkerhet och framkomlighet, trafikavstängningsplaner, tillstånd, dispenser och yttranden i olika former. Flytt av olika fordon, parkering och parkeringsövervakning samt tillgänglighetsanpassning. Nu söker vi tre anläggningsarbetare till Gatuunderhåll för säsongen 2024.  Arbetsuppgifter Vi arbetar med drift och underhåll av kommunens offentliga miljö såsom gator, cykelbanor och torgytor, såväl centralt som i kommunens ytterdistrikt. Vi arbetar bland annat med dagvatten, beläggning, sten- och plattsättning och skyltar. Arbetsuppgifter som förekommer är sopning med maskin, linjemålning för hand, ogräsbekämpning med hetvatten, laga grusvägar med lastmaskin, laga potthål med kallasfalt, arbetar med tillfällig skyltning såväl som underhåll av befintliga skyltar inom kommunen, ta emot felanmälningar och hanterar dessa digitalt bland annat. Vi i arbetslaget arbetar självständigt med samtliga inom arbetsområdet förekommande arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi ser helst att du har genomgått gymnasieskolans bygg- och anläggningsprogram eller motsvarande utbildning. Du skall ha maskinförarbevis för hjullastare och erfarenhet av anläggningsarbete. B- och C-körkort med YKB är också ett krav samt godkänt certifikat på utbildning: Arbete på väg, nivå 2.1. Meriterande är Heta arbeten, grävmaskinförarkort och erfarenhet av sten och plattläggning samt beläggningsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att klara av arbetet hos oss bör du även ha en god fysik. För att kunna utföra arbetet med gott resultat krävs det att du är noggrann, har god samarbetsförmåga, samt att du självständigt ansvarar för utförandet av dina arbetsuppgifter. I tjänsten finns det chans att du kommer i kontakt med medborgare eller andra aktörer och därför är det viktigt att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har en vilja att hjälpa andra vid behov. Villkor Tjänsten innebär dagtidsarbete måndag till fredag mellan klockan 07.00-16.00. Säsongsarbetet är tidsbegränsat mellan perioden 2025-03-17 till och med 2025-08-30. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .

2 dagar sedan
Sista ansökan:
23 februari 2025
Verksamhetschef för att driva utveckling inom de gröna näringarna Fyrbodal
Gröna Klustret Nuntorp ekonomisk fören
Verkställande direktörer m.fl.

Om oss Gröna Klustret Nuntorp är en ung och dynamisk verksamhet vars kontor ligger i Brålanda, Vänersborgs kommun. Vi är en ekonomisk förening med stark förankring i bygden och ett tydligt utvecklingsfokus. Vi arbetar för att stärka samverkan mellan företag, akademi och omgivande samhälle för långsiktig hållbarhet inom de gröna näringarna. Nu söker vi ny verksamhetschef som ska fortsätta att leda verksamheten. Om rollen Du leder och utvecklar verksamheten i nära samarbete med vår styrelse, tillsammans med ett engagerat team av idag sex medarbetare och är ansvarig för både operativt och strategiskt arbete. Dina arbetsuppgifter Du har ett helhetsansvar för verksamhetens utveckling och drift. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Leda och utveckla verksamheten: Tillsammans med styrelsen och teamet identifierar du nya möjligheter och driver projekt från idé till genomförande. • Budgetansvar och finansiering: Ansvarar för att söka och hantera finansiering genom bidrag och ansökningar samt följa upp och rapportera resultat. • Kommunikation: Vara en nyckelperson i kommunikationen av verksamhetens mål och resultat, både internt och externt. • Relationsbyggande: Bygga och vårda relationer med medlemmar, andra företag, offentlig sektor och akademi både på lokal, regional och nationell nivå. • Personal- och arbetsmiljöansvar: Leda och utveckla personalen för goda resultat och en bra arbetsmiljö Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Erfarenhet från de gröna näringarna. • Ledarskap: Erfarenhet av chefskap eller motsvarande ledarskapserfarenhet • Erfarenhet av projektverksamhet: Du har erfarenhet av utvecklingsprojekt, gärna samarbeten mellan olika företag och med medverkan från akademi och offentlig sektor • Kommunikationsförmåga: Du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift och anpassar ditt budskap till olika målgrupper. • Ekonomisk förståelse: Du har erfarenhet av att hantera budgetar, ekonomisk redovisning och finansiering. • Nätverk: Ett relevant nätverk är en fördel. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är: • Initiativrik och självgående Du tar eget ansvar och får saker att hända. • Nytänkande Du kommer med nya idéer och förslag • Drivande målmedveten och uthållig • Lyhörd och samarbetsinriktad Du skapar engagemang och delaktighet i dina samarbeten. • Resultatorienterad Du arbetar för att uppnå konkreta resultat och mål. Utbildning Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning, men vi värderar också motsvarande, annan utbildning/erfarenhet. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö där din insats gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat team som brinner för att stärka de gröna näringarna och för att skapa en hållbar framtid. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete med goda möjligheter att forma och utveckla verksamheten. Övrigt • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. • Du har god datavana och behärskar Office-paketet. • B-körkort och egen bil är ett krav. • Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan och CV senast 2 mars till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och att få veta mer om hur du kan bidra till att utveckla Gröna klustret Nuntorp! Mer information om vår verksamhet och utvecklingsprojekt: www.gronaklustret.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025