Lediga jobb i Alingsås

Sök totalt 113 lediga jobb i Alingsås

Enhetschef till myndighetsenheten
Alingsås kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden.  Myndighetsenheten är indelad i två grupper där ena gruppen handlägger ärenden enligt Socialtjänstlagen. Andra gruppen handlägger ärenden enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och ärenden enligt socialtjänstlagen. Hos oss arbetar 28 härliga medarbetare. Vi söker nu er som vill bli chefer i ett delat ledarskap hos oss! När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån • Möjlighet att delvis arbeta på distans Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du en central roll i att leda och utveckla verksamheten i en tid av förändring. Med ny lagstiftning på området står vi inför en spännande omställning där du får möjlighet att vara med och forma framtidens arbetssätt. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, med fokus på kvalitet, samverkan och god arbetsmiljö. Utöver att arbeta i ett delat ledarskap för myndighetsenheten så blir du blir en del av en engagerad ledningsgrupp, vilket ger dig stort inflytande och goda förutsättningar att påverka både strategiska och operativa frågor. Du arbetar i en verksamhet med välfungerande samarbeten både inom förvaltningen och tillsammans med legitimerad personal vilket skapar en stabil grund för fortsatt utveckling. I uppdraget ingår också att representera verksamheten i NOSAM-samverkan, bereda ärenden till nämnd samt skriva och svara på ärenden till IVO. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god kunskap om lagstiftning inom LSS och SoL, gärna med erfarenhet från det berörda verksamhetsområdet. Du har också tidigare haft en arbetsledande roll inom offentlig verksamhet eller annan politiskt styrd organisation. Chefserfarenhet, ledarskapsutbildning eller fortbildning inom förändringsarbete och processledning är meriterande för tjänsten. Lika så erfarenhet av myndighetsutövning samt av att leda i förändring och att driva utvecklingsprocesser. Vi söker dig som är trygg i dig själv, har personlig mognad och trivs i en miljö i ständig förändring. Du är självgående, relationsskapande och har lätt för att samarbeta både internt och externt. Du gillar ett högt tempo, har lätt för att fatta beslut och har mod att stå kvar även när besluten är obekväma. Du är kreativ, utvecklingsorienterad och har ett genuint intresse för att leda människor du ser dina medarbetares potential och uppmuntrar dem att ta ansvar och växa i sina roller. Du har ett starkt helhetsperspektiv, verkar för samverkan och har alltid målgruppen i fokus. Du sätter laget före jaget och bidrar aktivt till en god arbetsmiljö. Dessutom har du god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Titti Bengtsson Davidsson är kontaktperson under ordinarie chefs semester 3/7-3/8. Förstaintervjuer kommer att ske 7/8 samt 12/8. Andraintervjuer planeras att ske 18/8 samt 21/8. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Du beställer det via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialsekreterare LSS till myndighetsenheten
Alingsås kommun
Socialsekreterare

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. Vi möter våra brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Tillsammans skapar vi Alingsås! Myndighetsenheten är indelad i två grupper där ena gruppen handlägger ärenden enligt Socialtjänstlagen främst mot målgruppen äldre. Andra gruppen handlägger ärenden enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och ärenden enligt socialtjänstlagen. Hos oss arbetar 26 härliga socialsekreterare, varav tre förste socialsekreterare. Vi söker nu en socialsekreterare som handlägger ärenden enligt LSS. Vi erbjuder en arbetsplats i trevliga lokaler endast 200 meter från pendelstationen, ett stenkast från Stora torget med närhet till butiker och lunchrestauranger. Efter färdig introduktion finns möjlighet att delvis arbeta på distans vilket tillsammans med vårt flextidsavtal skapar en vardag där du kan hinna med både arbetsliv och privatliv. Du kommer dessutom bli en del av en gemenskap där vi stöttar varandra och har väldigt kul tillsammans! När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån • Möjlighet att delvis arbeta på distans Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Arbetet med myndighetsutövning innebär att du vid ansökan/begäran om insats utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Som socialsekreterare har du kontakt med såväl den enskilde som med anhöriga, utförare av den beslutade insatsen, andra myndigheter och vårdgivare. I din kontakt ingår att ge korrekt och tydlig information om insatserna. Arbetet innefattar också dokumentation i verksamhetssystemet Combine. Som socialsekreterare är du omgiven av ett kollegialt stöd, handledning av din förste socialsekreterare och din chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. För tjänsten krävs körkort B då det förekommer resor i tjänsten. Du har god kunskap om målgruppen, en positiv människosyn och förmåga till bra bemötande av olika personer. Du intresserar dig för lagstiftning inom området och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Tjänsten som socialsekreterare kräver att du kan arbeta både enskilt och i grupp, att du har förmåga att samverka med kollegor inom förvaltningen och andra samverkanspartners i samhället. Du behöver ha en god analytisk förmåga, god datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du samarbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. ÖVRIGT Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Du beställer det via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
MÒI STREETFOOD söker en matglad multitasker till vårt lilla streetfoodteam
Rasmus Broberg Invest AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som älskar mat, människor och variation. Hos oss jobbar du med hela kedjan: från att preppa och laga streetfood till att ta beställningar, sköta kassan och möta våra kunder med ett leende. Du är flexibel, lagspelare, stresstålig och har ett öga för både smak och service. Dina arbetsuppgifter: Förbereda och laga mat Ta emot beställningar och hantera kassan Servera i take away lådor Packa upp varor Hålla rent och snyggt i kök och serveringsytor. Stänga/öppna resturangen Vi söker dig som: Har erfarenhet av kök eller service (eller är snabbt lärande) Är social, noggrann och gillar att jobba i högt tempo (stresstålig) Gillar streetfood ,lagspelare och god stämning Vi erbjuder: Ett varierande och fartfyllt jobb Roligt tight litet team & möjlighet att växa med oss Flexibla tider och eget ansvar ANSTÄLLNINGSFORM: Deltid på timmar- minst 50% TILLTRÄDE: 1/9 eller enligt överenskommelse LÖN Enligt avtal Mejla in ditt CV/Personligabrev till [email protected] innan 1/8. Vi intervjuar löpande! Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Löneadministratör till vår löneserviceavdelning
Crona Software AB
Löne- och personaladministratörer

Crona Software AB en del av Confirma Software AB, är i ett expansivt skede och söker nu lönekonsult till vår löneserviceavdelning. Vi är en ledande leverantör av löneprogram och HR-lösningar som hjälper företag att effektivisera sina löneadministrativa processer. Vi erbjuder även våra kunder tjänster där vi utför den månatliga lönekörningen åt kunden. För att möta den ökande efterfrågan och fortsätta leverera enastående kundservice, söker vi nu en engagerad lönekonsult till vår löneserviceavdelning. Om du har en passion för att ge service och hjälpa kunderna, välkommen att bli en del av vårt växande team! Om jobbet Crona Software växer i en rasande takt och nu behöver vi förstärkning på vår löneserviceavdelning. Är du redo att bli en av våra lysande lönestjärnor? Om rollen Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt team på 9 kollegor. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att hantera lönehanteringen för små och medelstora företag samt allt som hör till löneadministrationen. Du kommer att skapa lönebesked åt våra kunder, hantera inkommande material, ha kundkontakt, säkerställa att allt levereras i tid, besvara kundens frågor, ta fram rapporter och utföra löneberäkningar både månadsvis och årligen enligt kundens behov. (Observera att ni slipper kontakt med företagens anställda, vi hanterar all kommunikation genom en kontaktperson per företag.) Arbetet utförs i våra nyrenoverade och moderna kontorslokaler i Alingsås alternativt på vårt kontor i Solna. För de som önskar finns möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Vi letar efter dig som är driven, ansvarstagande, noggrann, nyfiken och som vill vara med och utveckla vårt företag i denna expansiva fas. Vi ser gärna att du har en positiv inställning och att du brinner för det du gör. Din personlighet är viktig för oss! Crona Software är ett växande bolag så det finns stora möjligheter även för dig att växa i din roll hos oss. Förmåner På Crona Software värdesätter vi våra medarbetares välbefinnande och balans i arbetslivet. Utöver en konkurrenskraftig lön erbjuder vi: Full friskvårdspeng: Vi tror på vikten av att hålla sig hälsosam, både fysiskt och mentalt. Därför ger vi våra medarbetare en full friskvårdspeng för att stödja hälsan och ditt välbefinnande. Hybridarbete: För att möta våra medarbetares behov av flexibilitet erbjuder vi möjligheten till hybridarbete, där du kan kombinera arbete från kontoret med arbete hemifrån. Om anställningen Anställningsgrad: Heltid, 100% Fast månadslön Arbetsplats: Alingsås eller Solna Start: Så snart som möjligt. Krav: Lönekunskaper Svenska i tal och skrift Erfarenhet från arbete med lön och personal/lönekonsult Meriterande: 1-2 års erfarenhet från konsultbyrå Ekonomikunskaper Relevant utbildning inom lön Är du rätt person för jobbet? Vi anställer löpande. Välkommen med ditt CV och personliga brev! Sista ansökningsdag: 17/8-2025. Men vi anställer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Frågor om tjänsten ring 010 – 222 70 00 och be att få prata med Frida Rehnman eller Daniel Stark.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Montörer till NearYou
NearYou Sverige AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Lediga tjänster som montör Vi har flera öppningar för montörer som är redo att ta nästa steg i sin karriär. Oavsett om du har tidigare erfarenhet från industrin eller om du funderar på att byta bana och har ett genuint intresse för industriarbete, så kan detta vara rätt plats för dig. Som montör kommer du att montera detaljer och säkerställa produkternas kvalitet. Du kommer även att vara den som löser eventuella problem och ser till att produktionsprocessen fortskrider smidigt. Det är viktigt att påpeka att arbetsuppgifterna ibland kan vara fysiskt krävande, så om du trivs med den typen av utmaningar är det ett plus. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i den här rollen bör du ha ett starkt intresse för teknik och gärna ha tidigare erfarenhet från industriell verksamhet, antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning. För att vara aktuell som ambulerande konsult behöver du även ha B-körkort. Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt när så krävs. Som person bör du vara noggrann och ha en stark förståelse för betydelsen av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi betonar även vikten av din personlighet, och om du är rätt kandidat, kommer du att få utbildning på plats för att säkerställa din framgång. Det är av stor betydelse att du har goda kunskaper i svenska språket. Så om du känner att du passar in på ovanstående beskrivning, uppmuntrar vi dig att visa ditt intresse genom att skicka in en ansökan på vår webbplats www.nearyou.se. Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Om NearYou Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Vi söker butikschef till Guldfynd i Alingsås
Iduna AB
Chefer inom handel

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som butikschef kommer du att ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål.   Kort och gott: Du är där det händer, när det händer.   Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning, gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling   Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid och inleds med 6 månaders provanställning.   Tillträde 1 september.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Konsultuppdrag som Redovisningsekonom till Alingsås Stormarknad
Andara Group AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker nu en positiv redovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag till Alingsås Stormarknad. Här erbjuds du möjligheten att ta ett ansvar för redovisningen tillsammans med ett härligt team. Om du trivs med att arbeta brett inom ekonomi och vill utvecklas både professionellt och personligt är detta uppdraget för dig. Arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom kommer du ansvara för delar av redovisningsprocessen. Du arbetar nära verksamheten och har kontakt med både interna och externa parter i ekonomiska frågor. I din vardag kommer du bland annat att arbeta med: Löpande bokföring och avstämningar Fakturering Rapportering Månadsbokslut Diverse ekonomiadministration  Kontinuerlig kontakt och samarbete med kollegor samt externa samarbetspartners Kvalifikationer och erfarenhet för Du har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning Du arbetar lösningsorienterat med ekonomi Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas och bli framgångsrik i rollen söker vi dig som är ansvarsfull, har hög arbetsmoral och är positiv. Du är lösningsorienterad, initiativrik och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är social och kommunikativ samt trivs med att vara en del i ekonomifrågorna. Din flexibilitet och servicekänsla gör att du hanterar nya utmaningar och förändringar med ett positivt förhållningssätt. På Alingsås Stormarknads ekonomiavdelning är vi ett glatt gäng som hjälper varandra och vi hoppas att du liksom vi vill ha roligt på jobbet. Mer om uppdraget: Ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning Tillträde i mitten av augusti Omfattning: Heltid, endast arbete på plats Ansökningsprocess och kontakt Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Ellen Ploman-Wolinder på [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Fastighetsskötare / Tekniker

Fastighetsskötare med bred kompetens sökes – Svenska Phoenix i Alingsås AB Om tjänsten Vi söker en självgående och praktiskt lagd fastighetsskötare med god social förmåga till våra fastigheter i Alingsås. Du ska kunna arbeta med varierande uppgifter inom fastighetsskötsel, snickeri, enklare VVS och elarbete. Arbetet sker både självständigt och i kontakt med våra hyresgäster. Arbetsuppgifter Tillsyn och underhåll av fastigheter Snickeri Enklare VVS- och elinstallationer Kontakt med hyresgäster vid felanmälan och tillsyn Dokumentation och uppföljning av arbetsinsatser Kravprofil Minst 5 års erfarenhet inom fastighetsskötsel eller liknande arbete Flytande svenska i tal och skrift B-körkort + Tungt släp (C-körkort är meriterande) God social kompetens – kunna bemöta hyresgäster professionellt Noggrann, skötsam och ansvarsfull Självständig och lösningsorienterad Meriterande Heta arbeten eller andra relevanta certifikat Vi erbjuder Servicebil Frihet under ansvar i en familjär arbetsmiljö Lön enligt överenskommelse Möjlighet att påverka och utveckla arbetsmetoder Övrigt Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med provanställning 6 månader. Arbetsgivare Svenska Phoenix i Alingsås AB Org.nr: 556495-4260

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 december 2025
Skjutstativförare till Lindex lager i Alingsås under sommaren
Pokayoke AB
Truckförare

Om tjänsten Som lagerarbetare hos Pokayoke får du chansen att bli en del av en modern och innovativ logistikverksamhet. Du kommer att spela en viktig roll i Lindex fortsatta framgång och ges goda möjligheter att utveckla både dina kunskaper och erfarenheter Nu söker vi dig som bor i Alingsås och som söker sommarjobb på heltid tills sista augusti, (chans till förlängning) det är viktigt att man kan jobba heltid alla dessa veckor. Arbetstider: Måndag - fredag 07.00-15.45 Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du främst att arbeta med in- och utleveranser, orderplock samt paketering av varor. För att lyckas krävs att du är stresstålig, noggrann och effektiv samtidigt som du arbetar på ett smart sätt. Vad vi söker Vi söker dig som är noggrann, effektiv och har en stark vilja att göra ett bra jobb. Du har ett flexibelt tankesätt och bidrar gärna med nya idéer. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Tidigare erfarenhet från lagerarbete med orderplock eller automation är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har en positiv inställning. Med hög arbetsmoral och viljan att lära kommer du långt hos oss. Krav: -Truckkort A & B - Erfarenhet av att köra ledstaplare och skjutstativs-truck Meriterande: -Erfarenhet från lagerarbete -Vana vid att lasta och lossa containrar -Körkort och tillgång till bil Vi ser fram emot din ansökan! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Grundskollärare 4-6 till Västra Bodarna skola
Alingsås kommun
Grundskollärare

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Alingsås kommun satsar på grundskolan och utökar nu antalet lärare. När vi blir fler kan vi stärka kvaliteten i undervisningen och bidra till att fler elever blir behöriga till gymnasiet. Västra Bodarna skola är en F–6-skola som ligger naturskönt i en vacker skogs- och landsbygdsmiljö, med närhet till sjön Mjörn. Skolan är belägen cirka fem kilometer från Alingsås centrum och har goda kommunikationer med kollektivtrafik. För oss är trygghet en grundförutsättning för att eleverna ska känna lust att lära. Vi tror på ett gemensamt förhållningssätt med fokus på utveckling och lärande genom kompetensutveckling och ett aktivt värdegrundsarbete. Vi söker nu dig som vill arbeta som grundskollärare i årskurs 4–6 på Västra Bodarna skola och tillsammans med dina kollegor skapa en inspirerande och trygg lärmiljö där elever får möjlighet att utvecklas. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som grundskollärare i årskurs 4-6 har du en viktig roll i elevernas lärande och utveckling. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån läroplanens mål och anpassar den efter elevernas olika förutsättningar och behov. Du arbetar för att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö där varje elev får möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. En annan viktig del av arbetet är att kontinuerligt dokumentera och följa upp elevernas kunskapsutveckling.  I rollen är du väl förankrad i grundskolans uppdrag och deltar aktivt i det pedagogiska utvecklingsarbetet samt i det kollegiala lärprocesserna. Du samarbetar nära kollegor i arbetslaget, där ni gemensamt planerar undervisning och andra aktiviteter. Ditt arbete präglas av Alingsås kommuns värdegrund: engagemang, öppenhet och respekt och genomsyras av ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i årskurs 4-6, gärna med en bred behörighet. Tidigare erfarenhet av liknande uppdrag är meriterande. Du har en god förmåga att skapa förtroende och bygga positiva relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Som ledare i klassrummet är du tydlig och strukturerad, trygg i ditt ledarskap och har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Du är lyhörd för elevernas individuella behov, intressen och utveckling, och anpassar din undervisning därefter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar aktivt både i arbetslaget och i skolans systematiska kvalitetsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Eftersom rekryteringen sker under sommaren vill vi informera dig som söker om att handläggningstiderna kan bli något längre än vanligt. Rekryteringsenheten är stängd vecka 28 och 29. För denna tjänst behöver du visa upp ett giltigt belastningsregister som du beställer via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025