Lediga jobb i Alingsås

Sök totalt 239 lediga jobb i Alingsås

Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Gryning söker biträdande enhetschef till Sunnerö i Alingsås

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. HVB-verksamheten Sunnerö öppnades upp i Alingsås november 2022. Verksamheten har 6 platser för flickor och pojkar 8 t.o.m. 11 år och vänder sig till ensamplacerade barn som har behov av omsorg, behandling och kompletterande utredningar. Vi har verksamhet dygnet runt. Nuvarande biträdande enhetschef går vidare till annat uppdrag inom Gryning och vi söker nu en efterträdare, med tillträde enligt överenskommelse. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som biträdande enhetschef är du underställd enhetschefen och arbetsleder i dagliga frågor, operativt och administrativt. I rollen ingår hantering av personalärenden och schemauppgifter samt ett visst budgetansvar. Du ansvarar för att ge medarbetare förutsättningar att utföra sitt arbete. Metodhandledning av medarbetare och att driva olika utvecklingsarbeten är också något som ingår i rollen såsom externa och interna kontakter, samverkan med såväl myndigheter och uppdragsgivare samt kollegor inom Gryning. Du är en del av enhetens ledningsgrupp där vi erbjuder utveckling i funktion som person. Fokus i ditt uppdrag är övergripande ansvar i behandlingsarbetet, bemanning samt utveckling av medarbetare. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen, förmodligen som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom socialtjänst och/eller institutionsvård. Vi söker en tydlig ledare som vill driva en verksamhet som ger människor möjlighet att växa med professionellt stöd. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande. Vi söker Dig som har god samarbetsförmåga och är lyhörd i mötet med andra människor. För att passa för den här tjänsten krävs tydlig kommunikation och styrka att kunna inspirera till engagemang och delaktighet. Du arbetar strukturerat med planer, mål och uppföljning samt har förmåga att se större sammanhang. Viktigt är även att du är utvecklingsinriktad och intresserad av att driva frågor för att ständigt förbättra verksamheten. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder • Kontinuerlig chefsutveckling • En engagerad och utvecklande ledningsgrupp • En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuande sker löpande så välkommen med din ansökan redan i dag. Innan anställning görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Administrativ chef till Kultur- och utbildningsförvaltningen

Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kultur- och utbildningsförvaltningens verksamheter omfattas av gymnasieskola, vuxenutbildning, fritidsgårdar, kulturskola, kulturhus, bibliotek, museum, konsthall, turisminformation, evenemangsverksamhet, anläggningar, Nolhaga lantgård, Nolhaga Parkbad samt föreningsstöd. Inom hela förvaltningen arbetar idag cirka 420 medarbetare. Vi erbjuder en tjänst i en positiv, engagerad och tillitsbaserad arbetsmiljö där du har möjlighet att göra skillnad för Alingsåsarna och för besökarna. Vill du vara med oss och tillsammans arbeta för att vi är det självklara valet för alingsåsaren och för besökaren, då är du mer än välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som administrativ chef inom förvaltningen kommer du, utöver att vara enhetschef för medarbetare med olika inriktningar, att ha en central plats i förvaltningens ledningsgrupp och vara ansvarig för att stödja och driva förvaltningens strategiska utvecklingsarbete i nära samarbete med övriga förvaltningar och andra externa parter. I rollen förväntas du förmedla kommunens värdegrund, stödja ledningsgruppen i det strategiska arbetet och ansvara för personalfrågor, budget och ekonomi samt utveckla administrativa processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta som chef och med en nära ledarstil som bygger på Alingsås kommuns ledarfilosofi aktiv, tydlig och närvarande. Du leder, motiverar och förser dina medarbetare med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål och skapar engagemang och delaktighet. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag i en politiskt styrd organisation samt kompetens och erfarenhet av nära nämndsarbete är ett krav för uppdraget. Högskoleutbildning såsom förvaltningshögskolan eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig krävs. Har du juridisk eller ekonomisk kompetens är det meriterande Vi ser att du har god dokumenterad strategisk förmåga på både kort och lång sikt och att du har erfarenhet av att arbeta i olika typer av förvaltningar då vi har en bredd inom kultur, turism, fritid, gymnasium och vuxenutbildning. Då en stor del av tjänsten innebär samarbete med externa parter och andra förvaltningar är det av stor vikt att du tycker om att nätverka och har en förmåga att nå fram i din kommunikation samt att du lyssnar in andras perspektiv. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till helheten och känner en drivkraft för ständiga förbättringar och nytänkande. ÖVRIGT Intervju kommer att genomföras 16/5 samt 23/5. Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras och före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Svetsare till VM-trailer i Härryda

Om tjänsten Vi på Ikett söker svetsare med kunskap inom MAG (rörtråd) -svetsning och som har erfarenhet av att arbeta med grov stålkonstruktion till VM-trailer i Härryda. Arbetsuppgifter: • Utföra svetsning i svart plåt och höghållfast stål (5–40 mm) • Delta i nybyggnation och renovering av trailers • Läsa och tolka ritningar • Utföra plåtbearbetning Krav för tjänsten: • God erfarenhet av svetsning, främst av svetsmetoden MAG-rörtråd. • Kunskaper om ritningsläsning. • Kunskaper om plåtbearbetning. • Körkort B och tillgång till bil. • Licenskrav är ej nödvändigt, men meriterande. Möjlighet till övergång till uppdragsgivaren Arbetstid: Dagtid Start: Omgående Om företaget VM Trailer AB tillverkar och levererar tillsammans med Härryda Släp AB totalt ca 200 st transportfordon per år. VM Trailer grundades 1989 och har sedan starten ständigt utvecklat organisationen och produkterna som är trailers, släp, kärror, dragbilspåbyggnader samt div special påbyggnationer. 1997 förvärvades Härryda Släp i Härryda för att ytterligare komplettera produktutbudet med lättare kärror, släp, trailers mm. för transporter av generellt gods. 1999 flyttades VM Trailers produktion från Göteborg till nybyggda lokaler i Härryda. Företaget är idag en av Europas ledande tillverkare av transportfordon och kan idag erbjuda det i särklass bredaste utbudet av standard och specialsläp för i stort sett samtliga transportbehov. VM Trailer och Härryda Släp arbetar med ständiga förbättringar för att vara ledande inom utveckling och tillverkning av transportfordon i Norden och är kvalitets certifierade enligt standarden SS-EN ISO 9001:2008. https://www.vmtrailer.se/ Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Långsiktigt lagerjobb Alingsås/Borås

Om tjänsten Som lagerarbetare på Pokayoke får du ett spännande arbete i en modern logistikverksamhet. Du blir en viktig spelare för våra kunders framgång, och kommer ha stora möjlighet att utveckla dina erfarenheter och kunskap. Nu söker vi dig som vill och kan jobba både i Borås och Alingsås, både dagskift och kvällskift. För den här tjänsten är körkort och bil ett krav. Dina arbetsuppgifter Här kommer du arbeta med e-handel samt ett stort B2b flöde där det plockas och packas främst kläder. För att glänsa här krävs noggrannhet samtidigt som man är effektiv och arbetar smart. Vad vi söker Vi tror att du som söker är noggrann, effektiv och har en vilja att leverera ett bra jobb. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av lager med orderplock eller automation är detta meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och en positiv inställning. En hög arbetsmoral och viljan att lära sig kommer man långt med. Meriterande: Truckkort Lagererfarenhet Erfarenhet av plock Välkommen med din ansökan! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

26 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Långsiktigt lagerjobb Alingsås/Partille

Om tjänsten Nu söker vi dig som bor i Alingsås med omnejd som vill arbeta på Lindex lager, till en början ska du pendla till Partille fram till september, för att sedan vara med och flytta verksamheten till helt nybyggda lokaler strax utanför Alingsås. Naturligtvis fortsätter anställningen sedan i Alingsås. För den här tjänsten är körkort och bil ett krav. Dina arbetsuppgifter Här kommer du arbeta med e-handel samt ett stort B2b flöde där det plockas och packas främst kläder. För att glänsa här krävs noggrannhet samtidigt som man är effektiv och arbetar smart. Vad vi söker Vi tror att du som söker är noggrann, effektiv och har en vilja att leverera ett bra jobb. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av lager med orderplock eller automation är detta meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och en positiv inställning. En hög arbetsmoral och viljan att lära sig kommer man långt med. Meriterande: Truckkort Lagererfarenhet Erfarenhet av automation Välkommen med din ansökan! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

26 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Långsiktigt EXTRA lagerjobb Alingsås/Partille

Om tjänsten Som lagerarbetare på Pokayoke får du ett spännande arbete i en modern logistikverksamhet. Du blir en viktig spelare för våra kunders framgång, och kommer ha stora möjlighet att utveckla dina erfarenheter och kunskap. Nu söker vi dig som bor i Alingsås med omnejd och kan pendla till Partille fram till september, för att sedan vara med och flytta verksamheten till helt nybyggda lokaler strax utanför Alingsås. Naturligtvis fortsätter anställningen sedan i Alingsås. Tjänsten är extra arbete på Lindex lager nu under våren, vi ser gärna att du kan jobba heltid under sommaren och vi ser gärna att du vill fortsätta arbeta extra även till hösten. Du ska kunna arbeta 2 vardagar i veckan mellan tiderna 06-14.21 och sedan heltid under sommaren v.26-33. Dina arbetsuppgifter Här kommer du arbeta med e-handel samt ett stort B2b flöde där det plockas och packas främst kläder. För att glänsa här krävs noggrannhet samtidigt som man är effektiv och arbetar smart. Vad vi söker Vi tror att du som söker är noggrann, effektiv och har en vilja att leverera ett bra jobb. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av lager med orderplock eller automation är detta meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och en positiv inställning. En hög arbetsmoral och viljan att lära sig kommer man långt med. Meriterande: Truckkort Lagererfarenhet Erfarenhet av automation Tillgång till Bil Välkommen med din ansökan! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

26 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Överförmyndarhandläggare

Välkommen till Alingsås! Här hittar du en välbevarad stadskärna och en levande landsbygd med vacker natur. Med goda pendlingsmöjligheter är det också nära till Göteborgs storstadspuls och resten av Västsverige. Över 42 000 invånare och nära 4 000 medarbetare gör Alingsås till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du själva ska kunna vara med och påverka. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kommunledningskontoret leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer förvaltningarna med rådgivning och specialisttjänster. Vi ansvarar för kommunövergripande service och projekt samt utövar uppsikt och kontroll av nämndernas verksamheter. Vi fokuserar på professionella och goda relationer men också på att skapa utrymme för ett gott arbetsklimat. Alingsås och Lerums kommun har sedan 2021 en gemensam överförmyndarsamverkan. Verksamheten står nu inför en utökning med Ale kommun. Tillsättning av tjänsten är beroende av att beslut om att inleda samverkan fattas i samtliga kommuner innan sommaren. Vi söker därför ytterligare en handläggare. Vill du bli vår nya kollega? ARBETSUPPGIFTER I rollen som överförmyndarhandläggare arbetar du till stor del med att utreda och besluta i god mans-, förvaltarskaps- och förmyndarskapsärenden enligt gällande lagstiftning. I tjänsten ingår att handlägga ansökningar, rekrytera och utbilda ställföreträdare, upprätta yttranden och granska redovisningshandlingar. Tillsammans med dina kollegor är du också ansvarig för att upprätthålla kommunikationen med ställföreträdare och huvudmän, samt att sköta kontakterna med övriga berörda parter såsom myndigheter och enskilda individer. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar telefonsamtal, personliga möten och sammanträden i rätten. Som överförmyndarhandläggare har du en självständig roll där du fattar beslut på uppdrag från överförmyndarnämnderna och vid behov föredrar ärenden inför nämnden. Utöver den dagliga handläggningen arbetar du och dina kollegor även med övergripande frågor som rör verksamheten såsom digitalisering, rutinutveckling och extern informationsspridning om uppdraget. Enheten består för närvarande av en administratör, fem handläggare och en enhetschef. Arbete förläggs vid behov på kvällar exempelvis i samband med utbildningar och nämndmöten. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten är slutförd högskoleutbildning med inriktning mot administration exempelvis ekonom, jurist, statsvetare eller socionom. Du är väl förtrogen med myndighetsutövning och förvaltningslag samt har tidigare erfarenhet av handläggning inom myndighetsutövning. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med överförmyndarfrågor eller annat familjerättsligt område. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att ha en omväxlande handläggartjänst med stora möjligheter att tillsammans med dina kollegor utveckla verksamheten till det bättre för dem vi finns till för. Du har en god administrativ förmåga, är noggrann, strukturerad och självständig samt har en god samarbetsförmåga. Du drivs av att ha ett meningsfullt arbete där du får vara med och bidra till att göra skillnad. ÖVRIGT På https://www.alingsas.se/naringsliv-och-arbete/jobb/vart-erbjudande-2/ kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Bli En Del av Vår Assistansfamilj i Alingsås!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att skapa ett meningsfullt och roligt liv för tre fantastiska unga vuxna? Då är detta din chans! Vi söker en personlig assistent till vår dynamiska assistansgrupp, belägen strax utanför vackra Alingsås. Arbetsbeskrivning: Arbetstiderna: Kvällar, helger, nätter (inklusive sovande jour på sex timmar) och dagpass enligt ett flexibelt sexveckorsschema. Dubbelassistans: Vi erbjuder alltid dubbelassistans för att säkerställa bästa möjliga stöd, förutom under "hemmadagar" då en assistansberättigad är ledig och hemma med sin personliga assistent. Aktiviteter: Från cykelturer med vår side-by-side cykel till utflykter till Borås djurpark - vi strävar efter att göra varje dag fylld med glädje och äventyr anpassat efter vårt gängs förmågor. Krav: Flytande svenska: Du måste kunna prata och förstå svenska flytande eftersom våra uppdragsgivare kommunicerar med hjälp av bildstöd och teckenstöd, där du som assistent spelar en viktig roll som tolk. Rökfri: Vi är allergiska mot rökning och ser därför att du är rökfri. Matlagningskunnig: Matlagning ingår som en del av arbetsuppgifterna, så vi ser gärna att du är kunnig och passionerad inom detta område. Ansökan: Intervjuer pågår löpande och vi avslutar processen så snart vi hittat rätt assistent. Missa inte chansen att bli en del av vår härliga assistansfamilj - skicka in din ansökan redan idag! OBS!! Skriv följande i ämnesraden i din ansökan ''PA Alingsås'' Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och skapa fantastiska minnen tillsammans!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gryning söker jour-och familjehem

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. ARBETSUPPGIFTER Konsulentstödda jour- och familjehem Som konsulentstött jour- eller familjehem tar ni emot barn och ungdomar för en kortare eller längre tid. Ni får en ekonomisk ersättning som gör det möjligt för en vuxen att vara hemma på hel- eller deltid. Därutöver får ni kontinuerligt stöd av Grynings medarbetare och extern handledning, regelbunden fortbildning, tillhörighet i en grupp av andra jour- och familjehem och möjlighet till avlastning. Innan ni blir ett jour- eller familjehem inom Gryning genomgår ni en utredning. KVALIFIKATIONER Vem kan bli jour- eller familjehem? Ett jour- eller familjehem är en familj som vill öppna sin dörr och famn för någon annans barn. Familjesituationen är inte avgörande. Det som är viktigt är livserfarenhet, personlig mognad samt en trygg och stabil livssituation. Tidigare uppdrag eller erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar är meriterande. Det är en fördel om ni är 30 år eller äldre. Ni kan inte förekomma i polisens brotts- och misstankeregister, försäkringskassans register avseende längre sjukperioder eller kronofogdens register och det ska finnas ett ledigt, möblerat sovrum till det placerade barnet. En viktig uppgift är att stödja barnets relationer till sin biologiska familj. ÖVRIGT Ersättning och stöd Våra familjer erhåller en ekonomisk ersättning för uppdraget. Ersättningen utgörs av omkostnad, som ska täcka de utgifter för barnet samt arvode som är en ersättning för utfört arbete. Låter detta intressant? Kontakta Sofia Eriksson, familjehemskonsulent, för mer information. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024