AB Svenska Spel jobb

Lediga jobb hos AB Svenska Spel

Spelansvarsadministratör

Är du en strukturerad och ansvarsfull person som tycker attspelansvar är lika viktigt som vi gör? Då kan det vara dig vi söker. Nu söker vi nämligen efteren Spelansvarsadministratör för att hjälpa ossatt säkerställa regelefterlevnad och hög kvalitet inom vår spelansvarsavdelning. Vad kommer du att göra? Du kommer bli vårt proffs på både administration och spelansvar, och irollenkommer du att ha ett samordnande ansvar för rutiner, rapportering och handlingsplaner. Du kommer att utveckla metodik, riktlinjer och rutiner för kvalitetssäkring av information och säkerställa att vår hantering av spelansvarsfrågor uppfyller alla externa och interna regelverk och krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samordna rapportering och uppdatera styrdokument Ta fram underlag till nykeltal Säkerställa att koncernens bolag följer Spellagen och Spelinspektionens föreskrifter. Utveckla och förbättra strukturer och rutiner. Bidra till tvärfunktionellt samarbete för ökad effektivitet. Är du den som kommer att göra det? I rollen krävs en stor skopa av självledarskap och att du har förmågan att lätt prioritera och driva ditt eget arbete framåt. Du bör ha en god organisatorisk förmåga och vi tror du känner igen dig ibeskrivningar som strukturerad och noggrann. Du ären lagspelare som trivs med mycket samarbete och att inspirera och engagera dina kollegor. Du är duktig kommunikatör och har lätt för att presentera underlag i olika forum och format. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat med spelansvar tidigare, och framförallt ser vi attdu har ett starkt engagemang för spelansvarsfrågor. Vi tror du har följande erfarenhet: Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Goda kunskaper inom spelansvarsområdet och är engagerad i frågor som rör spelansvar. Du är en stark teamspelare med förmåga att inspirera och engagera dina kollegor. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.Vi skapar hållbara spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och vår vinst gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby, eller någon helt annanstans i Sverige om du hellre vill det. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Anneli Berger-Ekman, Chef Verksamhetsstöd, Omsorg & Utredning,[email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] #LI-REMOTE

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Innesäljare

Nu söker vi ännu en stjärna till vårt team!Vi söker dig som har en passion för försäljning och vill bygga långsiktiga relationer med våra värdefulla ombud. Hos oss får du chansen att hjälpa våra ombud att överträffa sina försäljningsmål genom att ge dem den information och de verktyg de behöver för att lyckas med våra produkter, kampanjer och tävlingar. Är du den vi söker? Ansök idag och bli en del av vårt dynamiska team! Vad kommer du att göra? Som vår nya Innesäljare, eller Telesäljare som vi föredrar att säga, blir din huvuduppgift att via telefon, och ibland videosamtal, stärka banden med Svenska Spels ombud. Du kommer att hålla dem uppdaterade om de senaste kampanjerna, tävlingarna och produkterna, och se till att de har allt de behöver för att nå framgång. Din roll kommer också att inkludera att arbeta nära våra ombud, där du kommer att bidra med nya idéer och inspirera till innovativa lösningar som hjälper dem att växa. Du kommer att vara en nyckelspelare i vårt team, och tillsammans med dina kollegor kommer du att förbättra våra processer och driva vår försäljning framåt.Förutom ditt egna team kommer du också samarbeta med andra avdelningar såsom till exempel våra Retailsäljare och Key account Managers. Vi är i början av en spännande resa för att ta vår försäljning till nya nivåer, och vi vill att du ska vara med! Är du den som kommer att göra det? Vi tror att du som person är en driven initiativtagare som gillar att utmanas och tycker det är kul med högt uppsatta mål.Du har en naturlig fallenhet för kundservice och trivs i en miljö där du kan bygga relationer och bidra till gemensamma mål. Du är en lagspelare som älskar utmaningar och delar gärna med dig av dina erfarenheter till teamet. För att passa i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservice via telefon, samt en vilja att utvecklas och vara med att bidra för att utveckla Svenska Spels processer kopplat till telesälj. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Om Retail På Retail ansvarar vi för Svenska Spels ca 5000 ombud och partners, med målet att de alltid ska ges rätt förutsättningar för att driva sin verksamhet på ett hållbart och säkert sätt. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret - allt efter vad arbetsuppgifterna tillåter. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Adam Gränefjord, Chef Telesälj [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] #LI-HYBRID

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Key Account Manager

Nu är vi på jakt efter en engagerad och nyfiken Key Account Manager som brinner för att skapa långsiktiga affärsrelationer och driva hållbar tillväxt inom den svenska spelmarknaden.Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med på resan att utveckla vår Vegas affär. Eller hur låter det spännande? Läs mer och ansök nedan. Vad kommer du att göra? I rollen som Key Account Manager kommer du att ha en central och viktig roll i genomförandet av att stärka och utveckla vår Vegas affär. Du kommer bland annat arbeta med att utveckla våra kundrelationer med befintliga kedjepartners och samarbetspartners, och samtidigt ansvara för att bearbeta och etablera nya kedjekunder för att främja tillväxt och expansion. Som Key Account Manager ansvarar du också för att planera och genomföra aktiviteter som stödjer våra kunders och samarbetspartners affärsmål, samt besöka och underhålla relationer för att säkerställa att årsplaner och avtal efterlevs. Personen vi söker ser visom framåtlutad och självgående och vill med stark drivkraft göra skillnad i sitt dagliga arbete. Du har passion för försäljning, är en fena på relationsskapande och har en god prestationsförmåga för kunder och partners. Svenska Spel Vegas verkar på den reglerade spelmarknaden och en viktig del i rollens huvudsyfte är att etablera nya spelplatser som gagnar Vegas och Svenska Spels varumärken ur gästupplevelse- och spelansvarsperspektiv med god ekonomi. Är du den som kommer att göra det? Vi tror att du har en djup förståelse för restaurangbranschen och dess unika utmaningar och möjligheter. Du har en stark drivkraft och stort engagemang som drivs av att skapa långsiktiga relationer till dina samarbetspartner. Du har en god affärsförståelse och har lätt för att skapa dig en helhetssyn över situationer. Det är meriterande om du har erfarenhet från nykundsbearbetning och att tidigare arbetat mot kedjekunder inom och hotell- &restaurangbranschen. Du är en glad lagspelare som gärna räcker ut en hand till en kollega och vill skapa resultat tillsammans. Vi tror också att du har följande erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet av säljroll och nykundsbearbetning Minst 3 års erfarenhet av arbete som Key Account Manager mot restaurang-/hotellbranschen (HoReCa) Eftergymnasial utbildning inom Försäljning, Ekonomi, Marknadsföring eller liknande. Erfarenhet av kund- och budgetansvar Vi är Vegas, en del av Svenska Spel och Casino CosmopolVegas spelautomater är de enda tillåtna på svenska marknaden, och vårt uppdrag är att erbjuda, marknadsföra och utveckla positiva spelupplevelser. Det gör vi på ett ansvarsfullt och hållbart sätt så våra kunder trivs, har roligt, kommer tillbaka och rekommenderar oss till andra. Vegas spelautomater har funnits runt om i Sverige sedan 1996. Idag finns det drygt 1400 restauranger som har Vegas automater. 2019 lanserade vi dessutom våra nya spelautomater med en ännu bättre spelupplevelse och tryggare spelansvar med gästen i fokus. Här kan du läsa ännu mer om Vegas. Hos oss väntar ett spännande arbete hos en trygg arbetsgivare som värnar om dig, och ger bra anställningsvillkor och förmåner. Läs mer om vårt erbjudande till dig som anställd här. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Vi skapar hållbara spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och vår vinst gå tillbaka till samhället. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på antingen något av våra kontori Solna eller Visby, eller någon annanstans i Sverige om det passar bättre för dig -hos oss gör vi jobbet där det passar bäst. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] eller Thomas Engström, Operativ Försäljningschef på Vegas,[email protected] #LI-REMOTE

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Lottdistributör

Plötsligt händer det! Här kommer en jobbmöjlighet för dig som vill jobba som Lottdistributör hos hela Sveriges spelbolagoch med landets mest sålda skraplott. Gillar du att jobba serviceinriktat, arbeta fysiskt och få bidra till att sprida glädje och spänning varje dag? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng på Svenska Spel Lottlogistik. Vad kommer du att göra? Som Lottdistributör blir du en del av ett befintligt team med kollegor som tillsammans jobbar väldigt serviceinriktat, strukturerat och med stort engagemang och lagkänsla. Tillsammans hanterar vi en stor mängd lotter varje dag, levererade från vårt tryckeri, som vi plockar, packar och transporterar vidare. Vi har ett viktigt uppdrag i att se till att våra samarbetspartners har lotter när kunderna vill ha dem. Exempel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Varuhantering av ankommande och avgående laster med lotter Transportbokning Plock, pack och returhantering Lagerhantering inklusive beställningar av emballage etc Administration rörande reklamationer, kassationer, inköpsavrop och order Är du den som kommer göra det?Rollen som Lottdistributör passar dig som är ansvarstagande, gillar att jobba strukturerat och efter tydliga rutiner. För dig är det ok med bitvis högt tempo på jobbet och du trivs som bäst när du får ingå i ett team som jobbar nära tillsammans. Jobbet innebär att plocka och packa, det är därför viktigt att du tycker om att jobba med kroppen. Extra plus om du har truckkort då truckkörning ingår i jobbet. Har du inget? Lugn, är du rätt person för oss så utbildar vi dig och ser till att du får ett truckkort för jobbet. Om du har erfarenhet av serviceinriktade jobb, lagerarbete, orderhantering eller andra arbeten som kräver logistik och planering kan det vara meriterande. Vi är Svenska Spel På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla – för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.Information och ansökan Tjänsten innebär en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi jobbar löpande med urvalet så sök redan idag så hörs vi snart igen! Vi använder oss av rekryteringstester i vår processmed syfte att på ett så objektivt sätt som möjligt utvärdera kandidater och identifiera bästa möjliga matchning mot rollen. Om du går vidare efter vårt första urval i den här processen kommer du att få ett mail med mer information och länk till tester. För frågor om tjänsten kontakta Chef Lottlogistik, Joakim Söderstrand på [email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Systemutvecklare Java

Retail Tech på Svenska Spel ansvarar för alla lösningar som används av våra ca 5000 ombud och miljontals årliga kunder i fysisk butik. Det är allt från avancerade spelterminaler och lösningar integrerade i butikernas kassasystem till en portal som stöttar ombuden i deras dagliga arbete samt bakomliggande logistiksystem.Vad kommer du att göra?Svenska Spels till stora delar egenutvecklade spelsystem hanterar enorma transaktionsvolymer med höga krav på tillgänglighet och prestanda. En väg in till detta spelsystem är våra 2500 spelterminaler som står placerade ute hos våra spelombud runt om i Sverige. Vi är ett team av utvecklare och testare som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av mjukvaran som kör i spelterminalen samt kringliggande tjänster. Nu söker vi en Systemutvecklare Java för att stärka detta team. Du har stora möjligheter att vara med och driva utvecklingen framåt samt vara med och forma vår produkt och hur teamet ska arbeta framöver. Du kommer att ingå i ett team av erfarna Javautvecklare som jobbar med allt från felsökning ochteknisk vidareutveckling till nyutveckling både i det lilla och i större förflyttningar.Är du den somkommer att göra det?Det viktigaste för oss är att du är rätt person till vårt lagbygge. Antingen är du en erfaren Javautvecklare, både inom GUI och underliggande komponenter. Eller så är du i början av din karriär, med ett stort intresse för javautveckling och en brinnande vilja att fördjupa dig inom området. Oavsett erfarenhet värdesätter vi analytisk förmåga, en stor kvalitetskänsla och ett engagemang för att leverera en applikation i världsklass i alla dimensioner. Vi vill att du har ett stort teknikintresse och att du hänger med i det senaste inom området. Du är driven och tar egna initiativ, men förstår också att nyckeln till framgång ligger i ett bra samarbete inom teamet, med andra team och ibland även våra ombud. Utöver ovanstående har du följande erfarenheter och kompetenser Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Arbetslivserfarenhet av javautveckling, gärna inkluderat klientutveckling Versionshantering i Git Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du även har erfarenhet av klientutveckling i system med höga prestanda- och tillgänglighetskrav samt Continuous Integration/Continuous Deployment. Har du dessutom erfarenhet av tekniker som Swing, Node.js, REST, JSON och Websocket är det ett plus i kanten.Om Tech på Svenska SpelPå Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.Vi är Svenska SpelVi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla – för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här. Ansökan och kontaktuppgifterTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.Vi använder oss av arbetspsykologiska tester med syfteatt på ett så objektivt sätt som möjligt utvärdera kandidater och identifiera bästa möjliga matchning mot rollen. Om du går vidare efter vårt första urval i den här processen kommer du att få ett mail med mer information och länk till tester. För frågor om tjänsten, kontakta Fredrik Lilja, Chef Retail Tech, [email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du informationhär. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på[email protected] #LI-HYBRID

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Systemutvecklare C#

Retail Tech på Svenska Spel ansvarar för alla lösningar som används av våra ca 5000 ombud och miljontals årliga kunder i fysisk butik. Det är allt från avancerade spelterminaler och lösningar integrerade i butikernas kassasystem till en portal som stöttar ombuden i deras dagliga arbete samt bakomliggande logistiksystem.Vad kommer du att göra?Svenska Spels till stora delar egenutvecklade spelsystem hanterar enorma transaktionsvolymer med höga krav på tillgänglighet och prestanda. En väg in till detta spelsystem är våra 2500 spelterminaler som står placerade ute hos våra spelombud runt om i Sverige. Vi är ett team av utvecklare och testare som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av mjukvaran som kör i spelterminalen samt kringliggande tjänster. Nu söker vi en Systemutvecklare C# för att stärka detta team. Du har stora möjligheter att vara med och driva utvecklingen framåt samt vara med och forma vår produkt och hur teamet ska arbeta framöver. Du kommer att fokusera på våra transaktionsintensiva middleware-moduler som kapslar in den komplexa affärslogiken och erbjuder tjänster till våra Spelterminaler. I den här rollen kommer du att driva en transformationsresa mot en skiktad arkitektur där logik kommer att flytta från den nuvarande Javabaserade klienten till nya middleware-moduler skrivna i C#.Är du den som kommer att göra det?Det viktigaste för oss är att du är rätt person till vårt lagbygge. Men vi ser också gärna att du kommer in med flera års erfarenhet av middlewareutveckling i C# av transaktionsintensiva tillämpningar med höga tillgänglighetskrav. Har du även erfarenhet av Javautveckling är det meriterande, men inget krav. Vi vill att du har ett stort teknikintresse och att du hänger med i det senaste inom området. Du är driven och tar egna initiativ, men förstår också att nyckeln till framgång ligger i ett bra samarbete inom teamet, med andra team och ibland även våra ombud. Utöver ovanstående har du följande erfarenheter och kompetenser. Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Flera års erfarenhet av systemutveckling i C# Erfarenhet av.NET 5 eller senare Utveckling av affärskritiska tillämpningar, t.ex. inom spel, e-handel eller finansbranschen Utvecklat REST-tjänster i en microservices-arkitektur Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är också meriterande om du har kunskap om Docker och Kubernetes,Javautveckling, MongoDB (eller annan NoSQL-databas) samt Git och Jira.Om Tech på Svenska SpelPå Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.Vi är Svenska SpelVi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi jobbar för hållbara upplevelser och att spel ska vara till glädje för alla – för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här. Ansökan och kontaktuppgifterTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.Vi använder oss av arbetspsykologiska tester med syfte att på ett så objektivt sätt som möjligt utvärdera kandidater och identifiera bästa möjliga matchning mot rollen. Om du går vidare efter vårt första urval i den här processen kommer du att få ett mail med mer information och länk till tester. För frågor om tjänsten, kontakta Fredrik Lilja, Chef Retail Tech,[email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du informationhär. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på[email protected] #LI-HYBRID

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Employer Branding Manager

Hej! Är du vår nya kollega? Nu kan du få chansen att leda utvecklingen för ett av Sveriges ledande arbetsgivarvarumärken.Om du har en passion för att skapa engagerande kommunikation och vill omsätta strategier till verklighet, är detta din möjlighet. Följ med oss på resan mot att uppnå Sveriges bästa medarbetarupplevelse. Sök rollen som ansvarig för Employer Branding hos oss på Svenska Spel! Vad kommer du att göra? Du kommer hålla i taktpinnen och driva Svenska Spels arbetsgivarvarumärke framåt.Några viktiga ansvarsområden som vi ser att du kommer jobba med är: Strategisk utveckling: I rollen som Employer Branding Manager blir du nyckelpersonen bakom Svenska Spels arbetsgivarvarumärke. Ditt uppdrag blir att utveckla, implementera och genomföra strategier för employer branding, med målet är att attrahera talanger och engagera våra medarbetare och andra intressenter. Engagerande innehåll:Du kommer att ha en central roll i att skapa och distribuera innehåll som engagerar för rätt målgrupper ochöver olika plattformar såsom sociala medier och våra karriärsidor. Detta för att effektivt förmedla vår historia och värderingar. Mätningar och analys: Ditt ansvar inkluderar att genomföra mätningar och analyser för att utvärdera effektiviteten av våra initiativ. Du kommer att vara ansvarig för att kontinuerligt identifiera och genomföra förbättringar. Relationer och samarbete: Du kommer att bygga och upprätthålla många relationer med både kollegor och externa samarbetspartners. Du trivs med att självständigt driva projekt och resultat men jobbar också tillsammans i flera team. Dina kollegorDu kommer att vara en viktig del av vårt internkommunikationsteam som ansvarar för koncernens medarbetarkommunikation. Du kommer till ett härligt gäng som hjälper varandra både när det gäller strategi och skapande. I vardagen jobbar du också nära vårt Talent Acquisition team och hela HR där ni tillsammans kommer identifiera initiativ för att nå vårt mål om rätt kompetens, på rätt plats i rätt tid och vårt koncernövergripande mål om Sveriges bästa medarbetarupplevelse. Du kommer jobba med alla delar av Svenska Spels organisation och bygga ditt interna nätverk. Är du den som kommer att göra det? Vi tror att du brinner för att arbeta med arbetsgivarvarumärket lika mycket som vi gör, att du gärna testar nya saker och att din nyfikenhet leder dig framåt. Du har ett starkt eget driv, en kreativ förmåga och trivs i en miljö där arbetsuppgifterna skiftar Du har minst 3-års tidigare erfarenhet av att ha arbetat med employer branding- & arbetsgivarvarumärke. Erfarenhet av strategisk och operativ intern- och externkommunikation. Goda kunskaper i att jobba med bild och videomaterial. Erfarenhet av att arbeta med sociala mediekanaler. Du är en lysande skribent på både svenska och engelska som kan skapa engagerande berättelser anpassat både till målgrupp och kanal. Mycket goda kunskaper i att paketera och förankra budskap. Proffs på relationsskapande och nätverksbyggande. Erfarenhet av omvärldsbevakning, analys och mätning ur ett varumärkesbyggande perspektiv. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] eller internkommunikationschef Ulrika Malm, [email protected]. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ta nästa steg på resan mot Sveriges bästa medarbetarupplevelse! #LI-HYBRID

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Senior Marknadsanalytiker

Vi letar efter en erfaren och driven marknadsanalytiker som kan hjälpa oss att förstå våra kunder ännu bättre! Du kommer arbeta med att identifiera nya trender, förändrade kundbeteenden och med dina insikter utveckla både våra produkter och vår marknadsföring. Hos oss får du jobba i vårt koncerngemensamma analysteam med några av Sveriges största och mest omtyckta varumärken,som Triss, Stryktipset och Eurojackpot. Vad kommer du att göra? Dina arbetsuppgifter kommer vara omväxlande och utmanande. Du kommer bland annat driva vår strategiska varumärkestracking, marknadsundersökningar och konkurrentanalyser. Du kommer även att arbeta med taktisk kampanjuppföljning och produkttester. Med analytisk skicklighet kommer du att proaktivt söka efter nya kundbeteenden och skapa bättre insikter för att stödja vår affärsstrategi. I rollen kommer du ha stor frihet att själv forma ditt arbete och hur du vill lägga upp din vardag. Du kommer samarbeta med andra analytiker inom Svenska Spel och dittarbete kommer vara avgörande för att säkerställa att vi har rätt strategier och fokus. Är du den som kommer att göra det? För att lyckas i denna roll behöver du rejäl erfarenhet av marknadsanalys. Förmodligen har du arbetat med marknadsanalys kring konsumentvarumärken, antingen i en linjeroll eller som konsult. Ditt fokus har varit på extern analys, t.ex. marknadsundersökningar och konsumentinsikt, och du är van vid att jobba med externa leverantörer för datainhämtning. Du är bekväm med att formulera egna marknadsundersökningar och dra kloka slutsatser från resultatet. Att jobba med stora mängder ostrukturerad data skrämmer dig inte. Som person är du givetvis analytisk lagd, men du är också duktig på att kommunicera. Du är van vid att presentera, förklara och motivera dina slutsatser och insikter – det är ju faktiskt först då de blir värdefulla! Du behöver också en portion mod och hög integritet för att kunna utmana etablerade sanningar och fördomar. Din inställning är att analysen ska vara vägvisaren, även om den är obekväm. Vi ser gärna att du sen tidigare har följande erfarenhet: Högskoleexamen inom Marknadsföring, Civilingenjör, Ekonomi eller motsvarande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter under 3-5 år Design och genomförande av omfattande marknadsundersökningar Hög kompetens inom undersökningsmetodik och att du är bekväm i att omsätta stora mängder data till insikter och rekommendationer. Moderna verktyg för datahantering och visualisering Utöver det är du självklart en fena på både Excel och Powerpoint. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i antingen Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag. Medans du väntar kanske du är nyfiken på att spana in våra förmåner? Då hittar du demhär. Eller om du vill veta mer om hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka dig vidarehär. För frågor om tjänsten, kontakta gärna David Backman, [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vårt TA-team på[email protected]. Välkommen med din ansökan! #LI-HYBRID

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Crypto Engineer

Svenska Spel är ett techbolag som nu bygger nya förmågor inom Identity Access Management (IAM) och cloud-miljöer. Vi har en hög teknisk ambition och en tydlig målbild om var vi ska vara inom tre – fyra år. Vi har påbörjat resan och behöver nu fler stjärnor som vill vara med oss på denna spännande och lärorika resa framåt. Moln- och IAM-transformationen är ett prioriterat initiativ där vi gärna ser att medarbetare är med och tar fram lösningar och förslag på hur vi bäst når målet! Vi söker nu enerfaren Crypto Engineer som tillsammans med oss kan fortsätta forma framtidens kryptografiska lösningar. Hoppas att du vill vara med och bidra till att ta vår IAM- och datasäkerhet till nya (moln)höjder! Vad kommer du att göra?I rollen som Crypto Engineer arbetar du med att implementera Public Key Infrastructure, kryptografi och nyckelhanteringstjänster. Du, tillsammans med ditt team, förvaltar och utvecklar det tekniska. Ni har även det operationella ansvaret för tjänsten ansvarar för beställningar och förändringar för olika typer av nycklar och certifikat, samt är med och implementerar nya konsumtionstjänster av lösningen. Med din gedigna kompetens om informationssäkerhet, nyckelhantering och närliggande komponenter och system så som modern användning av PKI, KMS, Secret Management, är du en god rådgivare och sprider praktiskt kunnande till dina kollegor, driver anpassningen till molnet och utvecklingen av vårt användande över tid. Du blir därför viktig för resan vi påbörjat och givetvis för användare och företagsdata i syfte att säkerställa integriteten och säkerheten. Svenska Spel bygger alltså upp en ny IAM-förmåga, där du och teamet kommer vara betydelsefulla resekamrater och tillåtas ta stort ansvar för resmålet. Det kommer till exempel handla om att se på helhetslösningar för hur vi ska jobba med PKI, KMS, secret management och IAM i allmänhet för tex Kubernetes, rest-apier, klienter, operativsystem och andra konsumenter. Du kommer jobba i team, med nära kollegor i samma område men också som expert av lösningar för kollegor i utvecklingsteamen. Du har alltså förmågan att snabbt och effektivt identifiera och lösa säkerhetsproblem med hjälp av god kommunikation- och samarbetsförmåga, samtidigt som du emellanåt behöver arbeta strukturerat och självständigt för att driva arbetet framåt. Om Tech på Svenska Spels På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla – för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna, Visby eller hemifrån om du bor någon annanstans i Sverige. På Svenska Spel gör vi jobbet där det passar bäst. Ibland är det hemma och ibland är det på något av våra kontor. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. För frågor om tjänsten, kontaktaMaria Zillén på [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected]

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Chef Data Driven Growth

Är du en nyfiken och framåtlutad ledare som brinner för teknik och som har förmågan att både inspirera och driva ett team framåt? Nu söker vi dig som vill ta en central roll i att leda och utveckla ett av våra viktigaste satsningsområden - Data Driven Growth. Vad kommer du att göra? I rollen som Chef Data Driven Growth kommer du att vara en nyckelspelare i att forma framtiden för Svenska Spel. Du kommer ur ett tech-perspektiv leda och utveckla området för Data, Analys, CareTech och MarTech, som vi gemensamt kallar för Data Driven Growth. I vår datadrivna resa är du inte bara en ledare – du är en visionär. Du kommer att vara med och bygga upp något helt nytt, ett område som kommer att stödja hela Svenska Spel i vår resa att bli datadrivna, samtidigt blir du dessutom en viktig del av vår kontinuerliga satsning på att bli ledande inom spelansvar. Du kommer att leda och driva verksamheten framåt med en kultur som präglas av inkludering och psykologisk trygghet, säkra rätt kompetens och förmågor inom gruppen, och stärka samarbetet både inom och utanför Techs affärsområde. Hos oss får du inte bara möjlighet att hänga med i den tekniska utvecklingen – du får vara med och driva den framåt. Häng med på resan och hjälp oss skapa rätt förutsättningarna för att kunna erbjuda det bästa kundmötet i spelbranschen. Är du den som kommer att göra det? Vi söker dig som är en nyfiken och inspirerande ledare som aktivt arbetar tillsammans med ditt team, externa parter och beställare för att nå resultat. Du är en förebild genom att du visar stolthet för hela vår affär genom ord och handling och du tvekar inte att ta tag i surdegar innan de hunnit surna. För att nå resultat är du tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling. Du ger dina medarbetare användbar feedback och använder själv feedback för att utvecklas. Lika mycket som vi värdesätter ditt ledarskap så ser vi att din erfarenhet och kunskap av dataområdet kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Vi ser gärna att du sen tidigare har kunskap och erfarenhet kring arkitektur, tekniska plattformar och leverantörer inom DDGs teknikområden. Vi ser att du har följande erfarenheter: Akademisk examen inom relevant område, företrädesvis Civilingenjör eller motsvarande. Minst 10 års erfarenhet inom IT-utveckling, varav 5 år inom datarelaterade fält. Bevisad ledarerfarenhet med personalansvar och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. Strategiskt tänkande med en lösningsorienterad inställning. Vi är Svenska Spel På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Nyfiken på attveta mer om Svenska Spel? Här hittar du våra förmåner och annat smått och gottom oss. Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby, eller någon helt annanstans i Sverige om du hellre vill det. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Lovisa Ekman, CIO [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] #LI-REMOTE

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024