Handelsakademin i Göteborg AB jobb

Lediga jobb hos Handelsakademin i Göteborg AB

Vi söker en driven handledare/jobbcoach på deltid för Rusta och Matcha

Vi söker en driven handledare/jobbcoach på deltid för Rusta & Matcha På uppdrag av arbetsförmedlingen bedriver Handelsakademin Rusta & Matcha, en växande verksamhet där vi nu söker ytterligare en driven medarbetare. Med över 25 års erfarenhet av att utbilda och stödja tusentals människor mot nya yrken och arbetsplatser har vi etablerat ett omfattande nätverk inom flera branscher. Nu är det din chans att bli en del av vårt team och göra verklig skillnad. Handelsakademin är dedikerad till lärande och personlig utveckling. Vi erbjuder flera vägar för människor att etablera sig i arbetslivet genom vår yrkeshögskola NBI/Handelsakademin och Rusta & Matcha för arbetsgivare och arbetssökande. Vår gemensamma strävan är att göra skillnad och bidra till en förändring i människors liv. Vi söker nu en handledare/jobbcoach som brinner för att arbeta med människor i olika situationer. Du kommer att arbeta med matchning och rekrytering av arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Din drivkraft är att se lösningar för individer och du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och resultat. Att skapa och underhålla företagskontakter är en naturlig del av din roll, och du ser det både som roligt och utmanande. Arbetsbeskrivning: I rollen som handledare/jobbcoach ingår att kartlägga individens behov och förutsättningar, planera stöd och aktiviteter samt följa upp utvecklingen mot uppsatta mål. Du kommer även att skapa möten mellan arbetsgivare och deltagare för framgångsrika matchningar. Fokus ligger på att aktivt arbeta med företagskontakter för att säkerställa effektiva matchningar. Krav och kompetenser: Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska Goda kunskaper i Office-paketet samt vana att arbeta i administrativa stödsystem Uppdraget kräver att du uppfyller ett av nedanstående alternativ: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet heltid eller motsvarande deltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Ansökan Sista ansökningsdatum är den 30 maj. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag då rekrytering sker löpande. Anställningsform är visstidsanställning upp till sex månader på deltid som kan förlängas efter överenskommelse. Ansökan skickas till: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Driven Digital Marketing Specialist

Arbetsplatsbeskrivning NBI/Handelsakademin är en av de ledande yrkeshögskolorna i Sverige. Vår strävan är att göra verklig skillnad och bidra till en förändring i människors liv samt att säkra kompetensförsörjningen för företag och organisationer. Vi erbjuder 2-åriga yrkeshögskoleutbildningar på heltid samt kortare kurser för yrkesverksamma inom Inköp/Supply/Logistik, IT/Tech, Bygg/Anläggning samt Ekonomi/Juridik/Försäljning. Våra utbildningar bedrivs genom en mix av lärande; online, på skolan och ute i arbetslivet. Vi finns idag i Göteborg, Malmö, Luleå, Växjö och Halmstad. Vår verksamhet fortsätter att växa och vi söker nu en driven Digital Marketing Specialist för att förstärka vår marknadsavdelning. Arbetsbeskrivning Som Digital Marketing Specialist kommer du att ha en central roll i det operativa marknadsföringsarbetet både i digitala kanaler och vid events. Du rapporterar direkt till vice VD/Marknadschef samt samverkar med personal på de olika orterna. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera: - Ansvar för vår hemsida inklusive hosting och support - Annonsering i sociala medier och externa utbildningsportaler - Skapande av innehåll och inlägg i våra egna kanaler och sociala medier - Systemansvar och hantering av utskick i Active Campaign - Analys och uppföljning av webbaktivitet, annonsering, sociala medier, utskick - Tekniskt ansvar för våra konton på Facebook, LinkedIn och Instagram - Första linjens support för frågor via hemsida, portaler, Chat, Facebook mm - Produktion av rörligt material samt material till events. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av att utveckla både dig själv och vår verksamhet. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Viktiga egenskaper inkluderar ansvarstagande, effektiv planering, förmåga att samarbeta samt en serviceinriktad och flexibel inställning. För att lyckas i rollen som Digital Marketing Specialist bör du inneha följande kompetenser: - Goda kunskaper inom marknadsföring, särskilt digitala medier - Förmåga att planera och genomföra aktiviteter och kampanjer - Uttrycksfullhet i tal och skrift på svenska samt kunskap inom Excel - Förmåga att analysera och presentera utfall och resultat - Erfarenhet av konverterings-, testnings- och optimeringsarbete i digitala medier - Erfarenhet av produktion av rörligt material Vi erbjuder dig en spännande roll i en växande organisation och en trivsam arbetsmiljö med ambitiösa och engagerade kollegor. Ta chansen att bli en del av vårt team och bidra till att göra skillnad för både individer och företag genom innovativ marknadsföring och utveckling av vår verksamhet.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Driven utbildningsledare yrkeshögskola i Malmö

Arbetsplatsbeskrivning NBI/Handelsakademin är sedan 25 år en av de ledande yrkeshögskolorna i Sverige med yrkeshögskoleutbildningar inom Inköp/Logistik, IT/Tech, Bygg/Anläggning samt Ekonomi/Juridik och Försäljning på orterna Malmö, Göteborg, Halmstad, Växjö och Luleå. Vår strävan är att göra skillnad och bidra till en förändring i människors liv samt att säkra kompetensförsörjningen för företag och organisationer. Våra utbildare är handplockade från arbetslivet för att kunna ge verklighetsförankrade utbildningar av hög kvalitet. Lång erfarenhet har också gett oss ett starkt nätverk och en bra samverkan med arbetslivet runt om i Sverige. Vi söker nu en utbildningsledare till vår verksamhet i Malmö som är en erfaren projektledare med passion för kompetensutveckling och som ser möjligheter och potential i att utveckla andra och sig själv. Våra utbildningsledare har en nyckelroll i verksamheten med ansvar för att driva, koordinera och kvalitetssäkra våra utbildningar samt att bygga nätverk och relationer med arbetslivet. Arbetsbeskrivning Som utbildningsledare ansvarar du för en eller flera utbildningar/klasser. Du är de studerandes kontaktperson, utbildarnas uppdragsgivare och verkställare i utbildningens ledningsgrupp. I ditt uppdrag kommer du framför allt att: Ansvara för planering och administration av utbildning. Ansvara för rekrytering och samarbete med utbildare Ansvara för rådgivning och antagning av studerande Ansvara för relationer med företag för praktikplatser, ledningsgruppsarbete och avsiktsförklaringar Vara delaktig i utvecklingen av kursplaner Driva kvalitetsarbetet tillsammans med övriga utbildningsledare Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med och som har arbetat som driven projektledare. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som utbildningsledare med erfarenhet av YH-utbildningar eller annan form av kompetensutveckling. Det är ett stort plus om du har ett bra regionalt nätverk inom arbetslivet. Vi ser gärna att du trivs med att skapa kontakter och känner dig bekväm i kontakt med arbetslivets företrädare och kan samverka med myndigheter. Du är intresserad av vad som händer inom arbetslivet och utbildningsbranschen. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, engelska och Excel samt vara en god administratör. Du är ansvarsfull och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller tidsramar, fokuserar på resultat och är mån om att leva upp till satta kvalitetsmål. Som person är du utåtriktad, flexibel och stabil, du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och fokuserar på rätt saker. För att trivas i rollen är det viktigt att kunna samarbeta på ett bra sätt i team, att tycka om att underhålla och skapa nya kontakter samt vara intresserad av att stödja våra studerande. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi erbjuder dig en verksamhet under tillväxt och en miljö med ambitiösa och engagerade kollegor såväl i Malmö som på våra övriga orter. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga utbildningsledare samt stödfunktioner där alla bidrar till ett gott arbetsklimat med en strävan att göra skillnad.

27 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024