Avanzera AB jobb

Lediga jobb hos Avanzera AB

Ekonomiassistent sökes omgående

Vårt uppdrag: Vi söker omgående en ekonomiassistent med minst ett par års erfarenhet till ett utvecklande uppdrag. Du kommer få upplärning på plats. Du kommer arbeta självständigt och är van vid att ha flera arbetsuppgifter på ditt bord. Vi ser att man utför sitt arbete på kontoret. Vår kund ligger precis utanför tullarna och är ett företag med goda värderingar och bra sammanhållning. Detta är ett konsultuppdrag till en början och du kommer bli anställd av Avanzera. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa. Arbetsuppgifter: Tex på arbetsuppgifter: - Leverantörsreskontra - In- och utbetalningar - Kundfakturaöverlåtelse - Löpande bokföring, löpande avstämning av bank - Valutaväxling - Månads bokslutsavstämningar, avstämning av andra balanskonton, kravhantering Din bakgrund: Vi ser att du har ekonomiutbildning och minst ett par års erfarenhet. Vi ser också att du är systemvan har lätt för att ta till dig information. Kunskap i MS office. Goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift. Som person ser vi att du är självständig, noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommarjobb som junior redovisningskonsult

Vårt uppdrag: Vi söker nu för vår kund inom bank/finans en engagerad Junior Redovisningskonsult som är intresserad av att ta sig an ett sommaruppdrag. Uppdrags omfattning kommer att vara på 80-100% och förväntas starta i mitten på juni, med en beräknad längd på cirka 1,5 månad. Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats kommer vara ute hos vår kund. För rätt person finns goda chanser att på sikt gå fortsätta arbeta som konsult hos oss och våra kunder. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa. Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab Arbetsuppgifter: -Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor med möjlighet till kontakt med leverantörer vid behov. -Att vara behjälplig för organisationen vid eventuella frågor. -Registervård och andra administrativa sysslor i ekonomisystemet. -Utföra andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisningsavdelningen. Din bakgrund: Vi ser gärna att du studerar ekonomi och/eller redovisning och har tidigare erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem samt hantera leverantörsfakturor. Vidare söker vi dig som är ambitiös, noggrann och vill utvecklas i rollen som Junior Redovisningskonsult. Om du är redo att anta den här spännande utmaningen och tror att du passar in i vår organisation, skicka in din ansökan redan idag! Start: Juni Längd: 1,5 månad Omfattning: 80-100% Ort: Stockholm Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Redovisningsekonom sökes till Cparta, rekrytering.

Vårt uppdrag: Nu söker vi en redovisningsekonom för en tillsvidareanställning hos vår kund Cparta Cyber Defense vars vision är att skydda din och min digitala integritet! Cparta har en långsiktig vision att skydda oss från dataintrång och attacker som påverkar vår vardag samt Sverige som helhet. Cparta är cirka 60 anställda med varierande bakgrund från näringslivet och olika myndigheter, som alla brinner för samma vision. Cparta löser komplexa problem som har stor betydelse och påverkan på samhället och vår vardag. Cparta har sitt kontor i centrala Stockholm. Möjlighet att arbeta remote finns när uppgifterna tillåter det. Periodvis ser man närvaro på kontoret som mest lämplig. Cparta erbjuder en flexibel arbetsplats med mycket trevlig atmosfär och ett mycket starkt förmånspaket. Arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom säkerställer du att företagets transaktioner gentemot kund och leverantör sköts klanderfritt samt förbereder och administrerar företagets löner. Arbetet ligger till grund för ett korrekt kassaflöde och är i förlängningen underlag för styrelsebeslut. Du rapporterar till Head of Shared Services men arbetar mycket nära ekonomiansvarig och företagets COO. Ansvarsområden; Reskontra • Administration av inkommande fakturor • Kontering av lev.fakturor och utslussning till rätt attestflöde. • Administrera Eurocard-fakturor inkl. kvittoredovisning • Skapa leverantörsbetalningar • Bokföra utbetalningar • Hantera betalningspåminnelser • Skapa kundfakturor utifrån underlag • Bokföra inbetalningar Lön • Ansvara över kvittoredovisning • Förbereda och skapa månatliga lönekörningar Redovisning/Bokslut • Ansvara för löpande bokföring • Månatliga avstämningar av balanskonton • Månatliga periodiseringar • Månatliga avskrivningar Övrigt • Avtalshantering/arkivering Din bakgrund: För att trivas i rollen som redovisningsekonom bör du ha; • Mycket goda kunskaper inom redovisning • Mycket goda kunskaper i Excel. • Mycket goda kunskaper i att arbeta med balans och resultaträkning • Goda kunskaper inom skatter, deklarationer och bokslut • God förmåga att kommunicera och presentera nyckeltal • Förmåga att utveckla och förbättra ekonomifunktionen Varmt välkommen med din ansökan och ring gärna om du har frågor. /Helena Elvin 0733-818981 Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Transaction Operator and Accountant – konsultrekrytering

Vårt uppdrag: Vi på Avanzera letar efter en kompetent och engagerad Transaction Operator and Accountant för vår kunds räkning. Rollen innebär att du kommer att ansvara för att hantera hela processen från kortköp till inbetalning med fokus på transaktionskontroll. Då detta initialt är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats kommer vara ute hos vår kund. För rätt person finns goda chanser att på sikt gå vidare i en anställning direkt hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa. Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab Arbetsuppgifter: Befattningen ansvarar bland annat för att köptransaktion hanteras i enighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare. • genom att säkerställa hanteringen av inkomna köptransaktioner • genom att säkerställa avstämning av huvudbokskonton • genom relevant analys, uppföljning, ekonomisk information & beslutsunderlag utförs korrekt Rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa transaktionsflöden med ansvar för ett stort antal huvudbokskonton. Det kräver ett proaktivt, strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar. • genom att rätt kontroller, rutiner och processer är på plats och utförs effektivt • genom att delta och stödja i de projekt som berör transaktioner in till ERP systemet Din bakgrund: Kvalifikationer och erfarenhet: För denna tjänst söker vi en kandidat som har följande kompetenser och egenskaper: Vi ser gärna att du har förståelse för integrationen mellan olika system och tidigare erfarenhet av att hantera bitvis komplexa transaktionsflöden. Det är även viktigt att du besitter en hög IT-mognad och har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel. För att trivas i rollen är det av betydelse att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Om du har minst 1 års erfarenhet av redovisning samt tidigare bakgrund från arbete i projektform kommer det att bidra till din framgång i rollen. Vidare ser vi att du har en högskoleutbildning med kandidatexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande. Eventuella kunskaper i Microsoft Dynamics 365 är också meriterande. Personliga egenskaper: Vi värderar personliga egenskaper såsom noggrannhet och driv för att leverera hög kvalitet även i de mest tidskrävande rutinuppgifterna. Vi söker därför dig som har förmågan att självständigt lösa problem och ta initiativ i arbetet, samtidigt som du är serviceinriktade och prestigelös i dina kontakter med både interna och externa aktörer. Vidare är det av stor betydelse att du har förmågan att arbeta både självständigt och i team, och att du aktivt bidrar till att uppnå gemensamma mål. Placering: Bromma/Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Om du är en ambitiös och analytisk person som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter, så är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär. Välkommen att ansöka hos oss på Avanzera och vara en del av vårt dedikerade team! Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Konsult inom Redovisning, Lön och HR-administration

Vårt uppdrag: Avanzera AB är ett väletablerat konsultföretag som erbjuder skräddarsydda lösningar inom bland annat ekonomi- och HR-tjänster till företag i olika branscher. Vi fokuserar på att leverera högkvalitativa tjänster och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi på Avanzera dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal. Då detta är ett längre konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab Om uppdraget: Vi söker nu en engagerad och erfaren konsult för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder. Som konsult kommer du att arbeta i en kombinerad roll som redovisningsassistent, lönekoordinator och HR-administratör. Uppdraget är på heltid och innebär en variation av ansvarsområden inom ekonomi och personaladministration. Arbetsuppgifter: • Hantera redovisningsrelaterade uppgifter såsom bokföring, reskontra och avstämningar. • Ansvara för löneadministration inklusive löneberedning, rapportering och kontakt med lönesystem. • Utföra HR-administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av anställningsavtal, personaldokumentation och semesterhantering. • Bidra till att säkerställa att företagets ekonomiska och HR-processer följer lagar och interna riktlinjer. Din bakgrund: • Erfarenhet av arbete inom löneadministration och ekonomi är ett krav. • God förståelse för redovisningsprocesser och grundläggande ekonomiska principer. • Förmåga att hantera och analysera stora mängder data noggrant och effektivt. • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift. • Förmåga att arbeta självständigt samt i team och hantera flera uppgifter samtidigt. Om du är intresserad: Om du är en driven och självgående individ som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och vill ta dig an nya utmaningar, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev så snart som möjligt då urval sker löpande Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

3 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vi rekryterar revisor till revisionsbyrån Famrev

Vårt uppdrag: Famrev är mer än bara en revisionsbyrå - det är en plats där professionalism möter en hållbar arbetsmiljö. Famrev sitter i nyrenoverade lokaler och strävar efter att skapa en balans mellan arbete och fritid samtidigt som de erbjuder sina medarbetare möjligheten att växa och utvecklas. På Famrev tror man på ett öppet och inkluderande arbetsklimat där varje individ är uppmuntrad att bidra till deras gemensamma mål. Vi på Avazera har fått förtroendet att hjälpa Famrev med denna tillsättning som är på heltid. Tillträde är önskvärt augusti 2024 men startdatum är flexibelt och går att diskuteras. Arbetsuppgifter: Som revisor på Famrev kommer du på sikt att självständigt revidera och ha ansvar för ett antal små och medelstora kunder i olika branscher. Hålla i planering, genomförande och avrapportering gentemot påskrivande revisor samt kund. Med din självgående inställning kommer du att vara en viktig del av teamet, där du arbetar nära kunderna för att säkerställa deras ekonomiska välmående. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas i din roll och eventuellt bli en påskrivande revisor på sikt. Ditt arbete kommer inte bara att vara viktigt för kundernas framgång, utan också för att bidra till Famrevs fortsatta tillväxt och framgång. Din bakgrund: Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och gärna erfarenhet inom revision. Du är en kommunikativ lagspelare med god analytisk förmåga och strukturerad arbetsmetodik. Att vara representativ och ha en god kundkontakt är viktiga egenskaper för denna roll. På Famrev värdesätter man samarbete och ömsesidig support, där varje medarbetares unika bidrag är av avgörande betydelse. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan! Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Controller till kund i Södertälje - konsultuppdrag

Vårt uppdrag: Vi på Avanzera söker nu en Controller för kunds räkning. Vår kund har vi stora ambitioner inom digitalisering och att skapa moderna affärssystem. Vi söker därför en IT-systemorienterad controller som tillsammans med övriga kollegor kan leda och driva detta arbete. Du kommer att vara anställd av oss på Avanzera och arbeta ute hos vår kund. Vi söker både dig som vill vara anställd och dig som har eget företag med F-skatt. Uppdragets start räknas vara i början på april. Arbetsuppgifter: • Analys och sammanställning av bokslut, prognoser, affärsplaner, KPI:er, investeringar samt produktkostnader • Finansiell rapportering till Scanias centrala ekonomifunktion, ägare samt andra intressenter • Koordinering av gemensamma controlling aktiviteter ekonomistyrningsprocesser och förbättringsprojekt inom hela R&D samt inom TRATON gruppen. • Stötta R&Ds ledning med diverse utredningar och analyser Din bakgrund: Du är utbildad ekonom eller civilingenjör med 4-5 års relevant arbetslivserfarenhet inom controlling eller inom IT. Du har ett intresse för ekonomi, teknik samt mycket god vana av IT och system. I befattningen ingår att vara • Super-user för ett antal IT lösningar • Kravställare och aktivt deltaga i implementationen av nya IT lösningar • Operativt administrera, jobba med systemförändringar så att befintliga lösningar är funktionella • Stödja verksamheten med att tex bygga nya rapporter och automatisera dataflöden • Jobba med business controlling för att antal områden i våra processer Du har förmågan att jobba fokuserat och noggrant i team såväl som självständigt. Du är strukturerad, analytisk samt resultatinriktad och har en god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har mycket goda Excel-kunskaper samt IT kunskaper i allmänhet. Det är meriterande med erfarenhet inom Oracle EPM Cloud, SAP S/4 HANA samt Microsoft Power BI. Vi erbjuder en möjlighet att jobba i en spännande miljö där du tillsammans med kollegor kan vara med att skapa en effektiv controlling. Start: 2024-04-01 End: 2024-09-01 (eller tills att anställd är på plats) Workload: 100% Place: Södertälje Language:Swedish English

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Vi rekryterar en revisor till revisionsbyrån Famrev

Vårt uppdrag: Famrev är mer än bara en revisionsbyrå - det är en plats där professionalism möter en hållbar arbetsmiljö. Famrev sitter i nyrenoverade lokaler och strävar efter att skapa en balans mellan arbete och fritid samtidigt som de erbjuder sina medarbetare möjligheten att växa och utvecklas. På Famrev tror man på ett öppet och inkluderande arbetsklimat där varje individ är uppmuntrad att bidra till deras gemensamma mål. Vi på Avazera har fått förtroendet att hjälpa Famrev med denna tillsättning som är på heltid. Tillträde är önskvärt augusti 2024 men startdatum är flexibelt och går att diskuteras. Arbetsuppgifter: Som revisor på Famrev kommer du att självständigt revidera och ha ansvar för ett antal små och medelstora kunder i olika branscher. Hålla i planering, genomförande och avrapportering gentemot påskrivande revisor samt kund. Med din självgående inställning och gedigna erfarenhet kommer du att vara en viktig del av teamet, där du arbetar nära kunderna för att säkerställa deras ekonomiska välmående. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas i din roll och eventuellt bli en påskrivande revisor på sikt. Ditt arbete kommer inte bara att vara viktigt för kundernas framgång, utan också för att bidra till Famrevs fortsatta tillväxt och framgång. Din bakgrund: Vi söker dig med minst tre års erfarenhet inom revision och en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du är en kommunikativ lagspelare med god analytisk förmåga och strukturerad arbetsmetodik. Att vara representativ och ha en god kundkontakt är viktiga egenskaper för denna roll. På Famrev värdesätter man samarbete och ömsesidig support, där varje medarbetares unika bidrag är av avgörande betydelse. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan! Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

15 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024