Lediga jobb i Södertälje

Hitta ditt drömjobb i Södertälje. Utforska spännande lediga tjänster i Södertälje idag. Maximera din karriär med våra lokala jobbmöjligheter. Sök nu!

Söderenergi söker Eltekniker Underhåll
Brapersonal Sverige AB
Industrielektriker

Söderenergi är ett företag som genomsyras av ett starkt miljöengagemang och är drivande i utvecklingen av en hållbar cirkulär ekonomi. Med Söderenergis miljötjänst energiåtervinner vi återvunna och förnybara bränslen, och producerar fjärrvärme för cirka 300 000 personer, kontor och industrier i södra Stockholmsregionen. På ett av Sveriges största kraftvärmeverk producerar vi el motsvarande förbrukningen av hushållsel i 100 000 bostäder. Våra 150 engagerade, kompetenta och ansvarstagande medarbetare bidrar till att vi uppfattas som innovativa och branschledande. Vi är stora nog för att det ska finnas utvecklingsmöjligheter och lagom små för att skapa en familjär känsla. Söderenergi söker utvecklingsorienterade människor med olika kunskaper, insikter och bakgrund, särskilt personer med teknisk förmåga och modet att ställa krav på sin omgivning i enlighet med företagets värderingar. Eltekniker Underhåll till Söderenergi Vi söker nu en erfaren Eltekniker till underhållsavdelningen El & Automation. I denna tjänst arbetar du för att upprätthålla och förbättra verkets alla anläggningars produktionstillgänglighet genom förebyggande och avhjälpande underhåll inom den elektriska utrustningen, instrumentering, miljömät och automation. Du kommer att få arbeta med allt från enklare servicearbeten till felsökningar och avancerade renoveringar. Åtagandet kommer till dig via ett underhållssystem genom planerare och det är förväntat av dig att ta ägandeskap och förvalta uppgifterna. I arbetet ingår beredskap på kvällar, nätter och helger. Beredskapen är upplagd efter ett rullande schema (6veckors intervall) och innebär att du ska kunna inställa dig med kort varsel (ca 60 minuter) för att kunna utföra felsökning och akut avhjälpande underhåll. Eftersom du kommer vara verksam på en kombinerad El- och Automationsavdelning så är det meriterande även med automations-, miljömät- och instrumenteringsbakgrund. De primära arbetsuppgifterna De primära arbetsuppgifterna är att upprätthålla och förbättra verkets anläggningstillgänglighet genom att: Arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll inom området elektrisk utrustning samt supportera instrumenttekniker och automationsingenjörer. Aktivt medverka till att avdelningen strävar mot uppsatta mål, KPI:er på avdelningsnivå och sitemässiga och avsluta tilldelad veckoplan efter bästa förmåga och förutsättningar. Aktivt arbeta för kvalitet- och miljöförbättrande åtgärder även utanför det direkta ansvarsområdet och över avdelningarna. Hjälper till att planera för reservdelshållning och beredning av arbeten på utrustningen vi har underhållsansvar på. Avrapportera och tidsrapportera självständigt samt planera underhållsaktiviteter i samråd med våra planerare i underhållssystemet. Aktivt upprätthålla en god kamratlig och säker kultur inom alla åtaganden och i samarbete med avdelningen, men även över avdelningsgränserna. Ingå i beredskapsgruppen. Din profil Förutsättningarna att lyckas i denna befattning är att du är ambitiös, ansvarstagande, har ett högt initiativtagande och är säkerhetsmedveten. Du är självgående samt driven och har inga problem att lyfta blicken för att identifiera problem som inte direkt är knuten till din uppgift via din egen ägarförvaltning. Du är även en lagspelare med ett genuint intresse att arbeta både med människor och teknik på en stor underhållsavdelning med elektriker, miljömät, automationsingenjörer och instrumenttekniker som tillsammans innehar en hög och bred kompetens. Det finns goda möjligheter att utveckla sin kompetens inom alla dessa tekniska områden. Du ska ha en gymnasial examen med el-teknisk inriktning eller motsvarande. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska samt goda IT-kunskaper och inte vara främmande för förändring. Du behöver kunna läsa och förstå ritningar och annan teknisk dokumentation. Erfarenheter från liknande befattning eller motsvarande inom industriunderhåll är en merit. B-körkort erfordras. Vad Söderenergi erbjuder Vi erbjuder dig en ansvarsfull tjänst i ett innovativt bolag. Söderenergi är en dynamisk arbetsplats där delaktighet och samarbete är centralt. Vi är en av Sveriges största fjärrvärmeproducenter och står inför stora, spännande investeringar. Vi värnar om hållbarhet, miljö, kvalitet och inte minst om vår personal. Kontaktpersoner För mer info är du varmt välkommen att kontakta: Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige AB [email protected], 0703-50 89 09 Ansökan Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan. I rekryteringen samarbetar Söderenergi med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Söderenergi. Söderenergi värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Idag
Sista ansökan:
31 mars 2025
Jobba Som Innesäljare
Getdet AB
Företagssäljare

Sök jobbet som säljare på Skramla för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garanitlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Receptionist på Best Western Plus Skogshöjd!
Ligula Hospitality Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 47 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK. Best Western Plus Skogshöjd är från januari 2025 en del av Ligula Hospitality Group. Hos oss är du en del av ett team som sätter gästens upplevelse i fokus. Gör en nystart med oss och bli en del av Ligula Hospitality Group I januari 2025 öppnade vi dörrarna till Ligulas nyförvärvade hotell, Best Western Plus Skogshöjd i Södertälje. Vi söker nu en entusiastisk medarbetare som vill vara med från början och skapa en minnesvärd upplevelse för våra gäster. Vill du bli en del av en växande koncern där kvalitet, service och glädje står i centrum? Då är det här din chans! Vem söker vi? Vi söker en flexibel, service-minded och positiv person till vår reception.   Vi söker dig som trivs i en miljö med stor variation, tycker om att samarbeta och har ett genuint intresse för service.   Vi söker dig som vill jobba deltid eller jobba extra vid behov både dagtid, kvällar, helger & natt vid behov, med god chans till heltid. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: - Reception: Gästbemötande, in- och utcheckning, logi- och mötesbokning, svara på mail och gästrecensioner, arbeta proaktivt med serviceförsäljning, mötesmöblering och vara behjälplig hos övriga avdelningar. Du är en viktig del av arbetslaget på hotellet och ser till att våra gäster blir personligt bemötta och får bästa möjliga service. Kvalifikationer vi värdesätter: - Kvalifikationer - Minst ett års erfarenhet av hotellreception - Kunskap i hotellbokningssystemet MEWS är en fördel - Gillar att hantera många saker samtidigt - Är positiv, engagerad, utåtriktad, noggrann, ansvarstagande och tar egna initiativ - Älskar att jobba med service - Är både lagspelare och självständig - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Vad erbjuder vi? - Lön enligt kollektivavtal - En fantastisk möjlighet att vara med från start och påverka upplevelsen på ett hotell i framkant. - Möjligheter till både hel-, deltids- och Extrasanställningar och utvecklingar. Välkommen med din ansökan via länken! I de centrala delarna av Södertälje, ett stenkast från Torekällbergets friluftsmuseum ligger Best Western Plus Skogshöjd. Här trivs både affärsgäster, familjer och den som behöver en god natts sömn i Södertälje. Best Western Plus Skogshöjd är ett bra ställe att bo och träffas på. Här finns många inbjudande sociala ytor. På hotellets sex våningar ryms 225 rum med allt från singelrum till familjerum.

Igår
Sista ansökan:
7 mars 2025
Vill du växa med oss? Bli vår gruppledare i Södertälje!
Jula AB
Butikssäljare, fackhandel

Gillar du att inspirera och vägleda ditt team, snarare än att bara ge direktiv. I så fall har du nu möjligheten att bli gruppledare i vårt team och delaktig i vår ostoppbara resa. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Du är aktiv i den dagliga driften och arbetar sida vid sida med ditt team och visar vägen genom att själv delta i arbetet och stötta där det behövs. Tillsammans med ledningsgruppen är du ansvarig för att komma med idéer om hur teamet kan på bästa sätt maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset.  Du gillar att följa upp resultat och nå uppsatta mål tillsammans med ditt team. Tillsammans bygger ni ett framgångsrikt varuhus. Vad finns i ditt CV? För att lyckas i rollen ser vi att du har en ledande personlighet med god självinsikt. Du har förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Vi vill gärna se att du har erfarenhet av att arbeta som ledare och är det inom detaljhandeln är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office.  Har du ett truckkort är det meriterande men inget krav. Vem är du? Är du nyfiken och uppmuntrar nya idéer? Tror du på kraften i teamwork och på att bygga ostoppbara team? Framför allt är du en nyfiken person som trivs i att arbeta i team. Du lockas av att vara en del av ett internationellt företag. Vi älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera,  vilket gör att du kan hantera hektiska perioder. Du tar dig tid att lyssna på ditt team för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Bra att veta Placering Södertälje. Tjänsten är provanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse, tjänsten är på heltid. Som varuhusmedarbetare arbetar man dagtid, kvällar och helger. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 9 mars Frågor? Frågor om tjänsten besvaras av Varuhuschef Sabina Asp via [email protected]

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Energiingenjör Södertälje
Caverion Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Med Caverion kan du vara stolt över skillnaden du gör tillsammans med dina 15 000 kollegor i nio länder. Tillsammans skapar vi resultat och förbättrar människors välbefinnande genom smarta och hållbara lösningar för byggnader, industrianläggningar och infrastruktur. Det handlar om mer än teknik. Det handlar om att förbättra sättet vi lever och arbetar på i de miljöer vi bygger upp. Idag, i morgon, varje dag. Det handlar om Building Performance. Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas med oss? Caverion har ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll i Södertälje. Vi söker nu en kunnig energiingenjör till vår energiavdelning. Med vår pågående tillväxtfas fokuserar vi intensivt på att starta upp nya energiprojekt och utredningar för att uppnå AstraZenecas hållbarhetsmål. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Om du uppskattar teknik, trivs med att lösa komplexa problem och vill utvecklas tillsammans med oss, då är detta jobbet för dig! Vårt team består av cirka 130 personer som arbetar inom olika tekniska discipliner såsom värme och sanitet, ventilation och luftkonditionering, kyla, el, kraft, säkerhet och SBA (Skydd mot brand och automatik). Dina arbetsuppgifter I rollen som energiingenjör på AstraZeneca arbetar möter du med en variation av olika kundbehov och förfrågningar. Du kommer att utföra energianalyser, energikartläggningar och skapa koncept. Du har det övergripande ansvaret för de energiutredningar som genomförs, vilket kan innebära viss projektledningsansvar. Nära kontakt med våra kunder och regelbunden dialog med kollegorna kommer att vara en viktig del av arbetet för att hitta de mest effektiva lösningarna. I rollen ingår även: - Inventera, beräkna och analysera energiåtgärder i nya och befintliga projekt. - Arbete inom energiuppföljning och energioptimering på fastighetsutrustningar och system. - Delta aktivt i projekteringsprocessen för att säkerställa att föreslagna energiåtgärder inplaneras. - Sammanställa och skriva rapporter samt beslutsunderlag - Kommunicera med övriga enheter samt med entreprenörer, leverantörer och konsulter. - Vidareutveckla kundrelationer och främja merförsäljning. Kort om Assemblin Caverion Group Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln - från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till installation av fastighetstekniska bastjänster och smarta, digitala lösningar, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management - för byggnader, infrastruktur, industrier och industriprocesser. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare från nio länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2023 till EUR 2.5 miljarder. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Högskoleutbildning inom energi och miljö eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Dokumenterad erfarenhet av energiingenjörsarbete som entreprenör, konsult eller inom industrin. - Innehav av certifikat för utförande av EKL (Energikartläggning för stora företag) eller certifikat för Energiexpert är meriterande. - Dokumenterad kunskap inom fastighetstekniska system såsom fastighetsautomation, ventilation eller VS-system. - Erfarenhet inom projektering av ventilationssystem är meriterande. - Rollen kräver att du har starka kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift., samt ett B-körkort. - Innehav av certifikat för utförande av EKL (Energikartläggning för stora företag) eller certifikat för Energiexpert är meriterande. - Erfarenhet inom projektering av ventilationssystem är meriterande. Vi värdesätter egenskaper som serviceorienterad och lyhörd personlighet och att du trivs med att arbeta med problemlösning samt att arbeta i team. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen ingår alkohol och drogtest samt att vår kund för uppdraget kräver att vi genomför en bakgrundskontroll. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Din ansökan vill vi ha senast den 15 mars 2025 men skicka gärna in din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail! Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
15 mars 2025
Projektledare med leveransledaregenskaper
Bits Data i Södertälje AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Projektledare för att leda våra leveranser och projekt Är du en strukturerad problemlösare med skinn på näsan och ett hjärta av guld? Vi söker en senior projektledare med stark leveransledarförmåga till ett team som är engagerat, kunnigt och varmhjärtat.

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Global Project Manager/Assignment Manager
Scania CV AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Are you our next top recruitment at Product Change Request and Product Cost Optimization? In the journey towards the leader in sustainable transport solutions, we at ENEEP have a very important mission. We are responsible for effectively leading projects within product changes linked to PCR, PCO, DA and DOL to improve product cost, quality and product characteristics in both software and hardware, connected to the eMobility and conventional propulsion powertrain for the TRATON group. Why you shall apply: Challenging and Diverse Tasks: If you're a problem solver who is passionate about leadership and thrives on being hands-on, our dynamic and stimulating work environment is the perfect fit for you. You'll have the opportunity to manage multiple projects simultaneously within a broad technical area, fostering your growth as a leader. Networking and Team Spirit: You'll build an extensive network within Scania and Traton Group, providing a unique opportunity for career growth and development. Additionally, you'll work in a team with a high level of openness and strong camaraderie, supporting each other and sharing knowledge to achieve common goals. Job Responsibilities As an Assignment Manager you lead your cross functional working group through the different project phases helping to deliver on time with respect of cost and quality. From defining the scope of the assignment and secure the need resources to implementing the verified solution globally, you will have the mandate and responsibility for planning, budget and implementation of your projects. You will work in a global environment and build a wide network together with production, purchasing, development, testing groups, designers etc. Who You Are We believe that you have a Master of Science or Bachelor in Engineering or corresponding work experience in SW development, product development, production or purchasing and that you communicate fluently in English. Experience within Scania R&D is a plus but not required. We are looking for a committed and driven individual who love solving problems and have the ability to quickly adapt to new challenges. Good communication skills and flexible leadership are vital since we are acting in a global environment with stakeholders on globally level. We also believe that you are familiar with agile processes and have a strong customer focus. Together with your working group, you have the task of improve and cost optimize the future and existing end product that we at Traton deliver to our customer. Your working group consists of members with different areas of expertise and you have a holistic perspective with curiosity to understand the important details. If you possess some (not necessarily all) of the requirements mentioned, we encourage you to apply with confidence. Every application is valued, and we welcome you to join us on this exciting journey of sustainability-driven innovation. Your unique skills and experiences could be a perfect fit for our team! Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-02-21. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Nabil Babik, Group Manager, [email protected] We look forward to your application!

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Scanias Företagshälsovård i Södertälje söker en Företagssköterska
Scania CV AB
Företagssköterskor

Vi söker nu en Företagssköterska till Södertälje för att arbeta operativt mot våra kunder. Scanias Företagshälsovård är en intern supportorganisation som består av 4 team med företagssköterskor, företagsläkare och psykologer i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Du kommer att ingå i ett av teamen i Södertälje, samt samarbeta med ergonomer och arbetsmiljöingenjörer gentemot gemensamma kunder. Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Scanias globala HSE-organisation är en expertsupport inom områdena Hälsa och Arbetsmiljö. Största delen av organisationen finns i Södertälje. Vi har även verksamheter på våra produktionsorter i Oskarshamn, Luleå, Zwolle i Nederländerna och Angers i Frankrike. Vårt uppdrag är att som en oberoende expertresurs inom arbetsmiljöområdet vägleda Scania i sitt arbete att säkerställa och främja hälsa, säkerhet och hållbar produktivitet. Detta i enlighet med lagstiftning, vetenskap och beprövad erfarenhet. Arbetsuppgifter Arbeta konsultativt med stort kundfokus, på individ, grupp och organisationsnivå, i samarbete med andra professioner inom företagshälsovården Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att eliminera riskfaktorer och främja en säker och trygg arbetsmiljö Bidra i rehabiliteringsprocessen genom expertkunskap inom området, samt genom dialog med arbetstagare och arbetsgivare Orienterande samtal med medarbetare Callcenter Beredskap/krisstöd (dagtid) vid akut händelse Chefskonsultationer Undervisning och föreläsningar för kunden inom det arbetsmedicinska området Mottagningsarbeten såsom nyanställningsundersökningar och lagstadgade hälsokontroller Vara drivande i utvecklings- och förbättringsarbeten intern inom organisationen Kvalifikationer Vi söker dig som är Företagssköterska alt. Leg. Sjuksköterska med ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människors hälsa och välbefinnande. Du är trygg, positiv, självständig och har förmågan att skapa goda relationer med både kunder och kollegor. Arbetslivserfarenhet inom stress, utmattning och psykisk ohälsa är meriterande. Du har ett stort driv och engagemang i utvecklings- och förbättringsarbeten inom ditt kunskapsområde. Dina kunskaper i engelska är mycket goda i såväl tal som skrift. Du har god datavana. Så ansöker du Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Vi kommer att tillämpa bakgrundskontroll för denna tjänst. Välkommen med din ansökan senast den 20250221 Urval kommer att göras löpande under ansökningsperioden så vänta inte med att söka!

Igår
Sista ansökan:
21 februari 2025
Kurator (timanställning) till kurator och psykologenheten

Vill du både specialisera dig inom din profession och samtidigt behålla bredden? Hos oss finns en lärande arbetsmiljö där du oavsett antal år i yrket kan få goda möjligheter att utvecklas. Vi har erfarna kollegor och korta beslutsvägar vilket gör det lätt att förankra nya idéer. Flera av kollegorna har återvänt till arbetsplatsen för att de uppskattar verksamhetsområdets arbetssätt. Paramedicin är ett brett verksamhetsområde som omfattar arbetsterapeuter, dietister, friskvårdskonsulent, fysioterapeuter, kuratorer, logopeder, psykolog och vårdplanerare. Våra enhetschefer har delade tjänster och är därför väl förankrade i kliniken. Verksamheten har vid två tillfällen vunnit regionens pris Gyllene Äpplet som delas ut för att uppmärksamma utvecklande initiativ både inom chef- och medarbetarledet. Kurator till kurator och psykologenheten på Södertälje sjukhus:   Kurator och psykologenheten är en del av verksamhetsområdet Hälsoprofessioner. Här ingår förutom kuratorer, psykologer, arbetsterapeuter, dietister, logopeder, fysioterapeuter och en friskvårdskonsulent. Tillsammans är vi ca 60 personer. Vi har vår egen forsknings- och utvecklingsgrupp som stimulerar och stödjer utveckling av våra professioner, god handledning av våra studenter, förbättringsarbetet och psykosocialt välmående på arbetsplatsen. Vi har flera forum för att lära av varandra, reflektera kring etiska frågor och träna tillsammans. Särskilt populär är vår "fredagsfys". Vi söker nu en kurator till vår trivsamma enhet. Som kurator kommer du framförallt att arbeta med patienter och anhöriga inom medicin och geriatrik. Arbetsuppgifterna innebär psykosocialt arbete, såsom kris och stödsamtal med patienter och anhöriga, rådgivning och vägledning i sociala frågor samt kontakter med andra vårdgivare, samarbetspartners och myndigheter. Du träffar patienter och anhöriga inom sluten- och öppenvård inom medicin och geriatrik. Inom dessa områden arbetar du tillsammans med övriga yrkesgrupper som läkare, sjuksköterska, undersköterska fysioterapeut, dietist och arbetsterapeut för patientens bästa.  Dina personliga egenskaper:   För att lyckas i denna roll ska du kunna prioritera och hantera stressiga situationer. Vi ser att du är flexibel och arbetar såväl självständigt som bra i grupp. Du kommer att samarbeta mycket med olika verksamheter och professioner så förmåga att bygga relationer och arbeta i team är av stor vikt.  Dina kvalifikationer:   Krav: - Utbildad socionom Meriterande: -Legitimerad hälso- och sjukvårds kurator - Arbete inom psykosocialt arbete - Arbete inom hälso- och sjukvård - Erfarenhet av bemötande vid akuta kriser Anställningsform:   Timanställning.  Ditt sjukhus genom karriären. Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje).   Ditt sjukhus genom livet. Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Igår
Sista ansökan:
2 mars 2025
Bygglovshandläggare till bygglovsenheten
Södertälje kommun
Planerare och utredare m.fl.

Bygglovsenheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret i Södertälje kommun. Vi är en enhet med 22 personer och består av administratörer, verksamhetsutvecklare, gruppledare, bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare. Nu söker vi efter en bygglovshandläggare till vår enhet.    Dina arbetsuppgifter Som bygglovshandläggare handlägger du främst ärenden utifrån Plan- och bygglagen och Miljöbalken samt lämnar råd och upplysningar till våra medborgare och aktörer. Du fattar beslut samt förbereder ärenden inför beslut i våra byggnadsnämnder. Södertälje kommun arbetar även myndighetsgemensamt tillsammans med bland andra polismyndigheten, brandförsvaret och arbetsmiljöverket.   Vem är du? Vi söker dig som har arkitektutbildning, juridisk utbildning eller dig som har annan motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har minst ett par års erfarenhet av arbete med frågor inom Plan- och bygglagen. Det är viktigt att du kan kommunicera väl i tal och skrift. Du förmedlar information tydligt och enkelt både muntligt och skriftligt. Du planerar och följer upp ditt arbete utifrån våra gemensamma mål. Du kan utan hinder arbeta i digitala miljöer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som med ett gott humör vill göra vår verksamhet och våra beslut tydliga och rättvisa för medborgare, fastighetsägare, företag och alla andra som du kommer i kontakt med. Personliga egenskaper: - Du har en god administrattiv förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt - Du är van att själv ta ansvar och driva dina ärenden framåt - Du trivs bra att arbeta i team och har ett lyhört förhållningssätt - Du är lugn, stabil och relationsskapande - Du värdesätter goda samarbeten Krav: - Erfarenhet av handläggning utifrån Plan- och bygglagen - B-körkort - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av arbete med kulturmiljöfrågor inom Plan- och bygglagen   Vi erbjuder dig Arbetsplatsen är centralt belägen i Södertälje, i Stadshuset en kort promenad från pendeltågstationen. Vi sitter i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap i Södertälje stadshus, beläget i närhet till pendeltågstationen Vi har flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete finns. Denna tjänst är en heltids tillsvidareanställning. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
24 februari 2025