Salesonly Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Salesonly Sverige AB

Innesäljare - vikariat

Protos är ett svenskägt företag och är den ledande leverantören av KRAV-märkt kött till dagligvaruhandeln. Vi har sedan 1978 fördjupat vårt arbete inom lokal och hållbar köttproduktion med vår moderna anläggning i Visby samt utvecklar ett helt nytt sortiment av proteinrika och vegetariska livsmedel. Vi tror på både och, vilket är varför vi vill att våra kunder ska kunna välja det protein som är bäst i varje enskild situation. Vi letar efter en ny kollega som skall axla rollen som Innesäljare. Detta är ett vikariat om cirka 10 månader med goda möjligheter till förlängning eller anställning. OM TJÄNSTEN Som Innesäljare hos oss kommer du bidra genom att skapa värdefulla kundrelationer med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Som innesäljare kommer du arbeta både med våra befintliga kunder, men också med att attrahera nya. Du kommer erbjuda kvalitativa produkter i form av vårt eget varumärke Smak av Gotland vilket är kött av hög kvalitet direkt från Gotlands ört- och kalkrika marker. ARBETSUPPGIFTER: Löpande kontakt med kunder över telefon och mail gällande leverans och orderläggning. Proaktivt bearbeta och söka upp nya kunder. Säkerställa sortimentet i butikerna, samt presentera och sälja in kampanjer och nyheter i butikerna. Kontinuerlig kontakt med våra utesäljare där ni tillsammans skapar en god service åt våra kunder. Du arbetar från vårt fina kontor i Solna med arbetstider 07.30-16.00. VAD ERBJUDER PROTOS DIG: Ett attraktivt vikariat i rollen som Innesäljare, med goda möjligheter till förlängning. Väletablerade kundrelationer och samarbeten med goda förutsättningar att lyckas. Möjligheten att arbeta och utvecklas i en dynamisk miljö med motiverade kollegor. Lokalt producerade produkter med tydligt ursprung och korta transportvägar. En sund och inkluderande företagskultur med hållbarhet i fokus. OM DIG ERFARENHETER & KUNSKAPER Vi ser att du har tidigare vana av att själv planera dina dagar och jobba mot uppsatta mål. Det är meriterande om du sen tidigare har erfarenhet av försäljningsarbete samt erfarenhet från service- och dagligvaruhandeln. Det är en klar fördel om du har goda kunskaper i Officepaketet samt vana av att arbeta i affärssystem. PERSONLIGA EGENSKAPER Du tror på ett starkt samarbete internt och sätter en stolthet i att vara en god lagspelare. Både kunder och kollegor upplever dig engagerad och ambitiös. Det faller sig naturligt för dig att bygga affärsmässiga relationer med kunderna, som håller över tid. För att trivas hos oss och lyckas i rollen, ser vi att du är nyfiken och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du kommer att arbeta i ett högt tempo, vilket innebär att du måste vara strukturerad och ha en förmåga att planera och följa upp dina arbetsdagar. Som person är du kommunikativ och har en självklar känsla för service, samtidigt som du är lyhörd för din kunds tid och behov. Självklart ser vi gärna att du har en stark passion för mat! Har du det som krävs för att lyckas i rollen - skicka in din ansökan idag! Ansökan: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje och Maggie Klingenstierna på Wise Group. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvariga rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Wise Group får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på [email protected] eller Maggie på [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till Optimera i Nyköping

Enhetschef till Optimera i Nyköping - Bygghandel för proffs! Nu erbjuds en utvecklande ledarroll med marknads- och resultatansvar för en välrenommerad enhet med kunnig personal. Dina goda ledaregenskaper värdesätts starkt, i kombination med dina tidigare framgångar från proaktiv och relationsskapande försäljning inom byggbranschen. Vill du med ett starkt affärsdriv, engagerat ledarskap och erfarenhet från bygghandeln, leda Optimeras positiva tillväxtresa i Nyköping? Om Optimera Optimeras mål är att vara Sveriges bästa Bygghandel för proffs och erbjuder allt till Proffsbyggare och Proffshantverkare: Byggmaterial, kök, personliga skydd förnödenheter och tjänster mm. Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för proffskunder och har idag 64 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter 4,6 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain - en av Europas största producenter och distributörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder. Optimera erbjuder dig En ansvarsfull, utvecklande och varierande tjänst som Enhetschef. Struktur för att bygga vidare på Optimeras tillväxt och framgång. En trygg arbetsplats, med stark och uthållig ägare och sunda värderingar – ett företag som satsar och bryr sig om sin personal och sina kunder. Möjlighet att arbeta för ett starkt varumärke med innovativa enkla lösningar, välplanerade enheter och ett kundanpassat sortiment med hög tillgänglighet. Engagerade och tekniskt kunniga kollegor som agerar efter en tydlig företagskultur med ledord som - Personligt, Tryggt och Enkelt. Om tjänsten Som Enhetschef för Optimeras lönsamma och välrenommerade enhet i Nyköping, leder du Butiksledare och Lagerledare, samt ansvarar för tio medarbetares utveckling och trivsel. Vidare ansvarar du för enhetens försäljning, resultat, arbetsmiljö och säkerhet. Utöver egen försäljning, stöttar du säljteamet för att framgångsrikt kunna utveckla Optimeras befintliga nyckelkonton, samt för att effektivisera och prioritera säljteamets proaktiva bearbetning av nya kunder. Lokala proffsbyggare är dina samarbetspartners och tillsammans med säljteamet och övriga kollegor, ansvarar du för att Optimeras lokala bygghandel i Nyköping fortsätter att stärkas. Du rapporterar till Peter Wendel, Regionchef Öst och du utgår från Optimeras väletablerade bygghandel för proffsbyggare i Nyköping. Arbetsuppgifter: Fortsätta arbetet med att skapa bygghandelns bästa kundupplevelse. Stötta varje avdelning och individ utifrån förutsättningar och behov. Driva förändring för att tillgodose kundernas behov. Bidra med kompetensförstärkning till teamet. Bibehålla fungerande styrning och struktur. Skapa goda förutsättningar genom att planera, driva, inspirera, stötta, coacha och följa upp dina medarbetare. Egen försäljning, genomförande av kundaktiviteter, samt nätverka med marknaden för att bygga varumärket lokalt. Strukturerat och målfokuserat sätta upp strategier med personal, samt följa upp och mäta prestation. Stötta och coacha bygg-, butiks-, och lagersäljare i arbetet med att säkerställa rutiner och processer. Driva interna personal-, drift och säljmöten. Om dig Vi söker dig med chefserfarenhet och mycket goda ledaregenskaper. Vi vill även att du har tidigare försäljningsvana mot yrkeskund och stor förståelse för proffsbyggarens behov och köpprocess. Erfarenhet från bygghandeln är starkt meriterande. I rollen som Enhetschef stöttar du hela teamet i att leva efter Optimeras värderingar: personligt - tryggt - enkelt, samt att ett gott arbetsklimat och kundengagemang efterlevs. Vi ser därför att du är modig, tydlig, nyfiken, social och en god relationsbyggare. Vi tror att du är en person som drivs av att utvecklas tillsammans med ditt team och att nå gemensamt uppsatta mål. Du har en god kommunikativ förmåga samt vana av att skapa lönsamhet i en växande organisation. Du är en tydlig, inspirerande och empatisk ledare som bygger laget. Ansökan I rekryteringen samarbetar Optimera med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 alt mail. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt Urval sker löpande och intervjuer genomförs av Kajsa under vecka 18-20. Samtliga ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot din ansökan med CV och uppskattar om du tar dig tid att svara på ansökningsfrågorna. Varmt välkommen! Sökord: Enhetschef, Butikschef, Varuhuschef, Bygghandel, Proffshandel, Butiksledare, Försäljningschef, personalansvar, Säljledare, Säljchef, Försäljning, Bygg, Byggbranschen, Byggsäljare, Utesäljare, Regionssäljare, Regionchef, "Key Account Manager", KAM, Bygg, "Account Manager", AM, "Sales Manager", butikssäljare, Nyköping, Säljtjänst, Nyköping, Trosa, Gnesta, , Vagnhärad, Katrineholm, Oxelösund, Norrköping, Järna, Flen

19 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
AREA SALES MANAGER SVERIGE - EASY-LASER

Easy-Laser är världens ledande tillverkare och leverantör av laserbaserade mät- och uppriktningssystem. Vi utvecklar lättbegripliga produkter gjorda för att snabbt och enkelt kunna utföra exakta mätningar och rikta upp alla typer av maskiner med högsta precision. Easy-Laser AB söker en Area Sales Manager till den svenska marknaden inom service- och underhållsindustrin - En nationell säljroll med möjlighet att arbeta med ett nischat produktsortiment och tillsammans med slutkunder från olika industrier. OM TJÄNSTEN På kontoret i Mölndal arbetar idag runt 85 personer i olika roller, och som Area Sales Manager kommer du ingå i ett säljteam på totalt sju personer. Easy-Laser jobbar i övriga världen med ett distributörsnätverk, men i din roll kommer du vara den viktiga länken mellan bolaget och våra slutanvändare på den svenska marknaden. I rollen ingår att ha eget kundansvar, bygga starka relationer och att vara Easy-Lasers ansikte utåt. Du är driven och den som öppnar dörrar till nya, spännande affärsmöjligheter. Tjänsten innefattar resor inrikes och ibland utrikes vilket innebär att du som person behöver vara flexibel och kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet. Du förväntas ha god förståelse för olika industrier, och vara nyfiken så du snabbt kan lära dig nya saker. DINA ARBETSUPPGIFTER: Identifiera nya och vårda befintliga kundrelationer. Offerera, demonstrera och sälja Easy-Lasers kompletta produktsortiment. Analysera och utvärdera potentialen för bredare försäljningskanaler tillsammans med övrig säljfunktion. Representera företaget på branschrelaterade mässor och konferenser. Ge tekniskt stöd i användningen av Easy-Lasers produkter. Hålla teknisk produktutbildning. Aktivt bidra till utveckling av säljprocesser och rutiner som kan leda till ökad affärsmässighet. Resor över hela Sverige för att säkerställa lönsamhet. DINA KVALIFIKATIONER & ERFARENHETER Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du är lyhörd, engagerad och en fena på att skapa kontakt och bygga relationer. För att bli lyckosam i rollen, behöver du trivas med att resa i tjänsten samt ha förmåga att finna och driva nya affärsmöjligheter. Du motiveras av att inspirera andra och har en naturlig fallenhet för att anpassa dig till olika personer.  Din tekniska kompetens och förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer kommer vara avgörande för Easy-Lasers fortsatta framgång i Sverige. Vidare ser vi gärna att du har: Minst fem års relevant erfarenhet inom industriell och teknisk B2B-försäljning, gärna från service- och underhållsindustrin. Teknisk eftergymnasial utbildningsbakgrund. Kunskap om roterande maskiner är meriterande. God kommunikationsförmåga, samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera ditt arbete självständigt och effektivt. Vilja och möjlighet att arbeta agilt och flexibelt, för att kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet. B-körkort och trivs med att resa inrikes och ibland utrikes.  Tekniskt intresse, exemplifiera gärna i din ansökan. EASY-LASER ERBJUDER Som anställd på Easy-Laser blir du en del av ett expansivt bolag. Du ges stora möjligheter att växa tillsammans med oss och utöka vår verksamhet inom olika marknadsområden. Vi prioriterar arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald högt, och vi strävar efter att varje medarbetare ska kunna utnyttja sin fulla potential. En trygg anställning och en del av den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen. Trivsamma lokaler i Mölndal, där drygt 80 dedikerade personer arbetar. Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet), tjänstepension, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, flextid, subventionerad massage mm. Låter detta intressant samt matchar dina erfarenheter och ambitioner?  ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa via mejl alt sms: [email protected] / +46 735 216 531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 16-18. Varmt välkommen! OM EASY-LASER  https://youtu.be/5ZXyXIfbbyM Easy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 80 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag drygt 80 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader. OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året. Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg. OM PRECIMETER Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang. https://youtu.be/yx144raVnls PRECIMETER ERBJUDER Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group. Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer. Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa. En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda. Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans! OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet: Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik. Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten. Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor. Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor. Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor. Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag. God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden. B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten. Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen! ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 11-14. KORT OM PRECIMETER The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets. The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

12 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024