Accountor Ekonomi & Rådgivning AB jobb

Lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Accountor söker två redovisningskonsulter till Accountor Kalmar/Nybro

Accountor har förvärvat redovisnings- och löneverksamheten från Deloitte Sverige. Detta betyder att vi nu växer och ska bli fler runt om i landet. Nu har du chansen att vara med på en spännande tillväxtresa där vi söker två redovisningskonsulter. Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig! I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår. Främsta arbetsuppgifter: Kvalificerad rådgivning mot kund. Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut). Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Leverera kundanpassade rapporter Löpande redovisning Moms- och skattedeklarationer. Vad kan vi erbjuda dig: Hos oss får du möjlighet att bli auktoriserad redovisningskonsult i våra branschorganisationer och vi sponsrar vägen dit. Regelbundna coachsamtal med din chef och/eller coach för att stötta dig i din utveckling och välmående. Hybrid arbetsplats. Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal. Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år. Vem är du? Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan slutdatum. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Gruppchef/Team manager Oskar Engdahl oskar.engdahl@accountor,se 0709-65 95 95

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Biträdande Dataskyddsombud till Accountor i Stockholm

Är du juristen som precis tagit din examen och vill ge dig ut i arbetslivet? På Accountor har vi nu en spännande möjlighet för dig att axla rollen som biträdande Dataskyddsombud. Accountor är en fullservicebyrå inom lön, ekonomi och HR. Vi är cirka 500 anställda fördelat på 18 kontor runtom i Sverige och där din roll kommer vara av stort värde för att kontrollera att dataskyddsordningen (GDPR) följs. Till exempel genom att du utför kontroller och interna informationsinsatser. Det innebär bland annat att du förväntas samla in information om hur organisationen behandlar personuppgifter, kontrollera att bestämmelser och interna styrdokument efterföljs, samt informera och ge råd inom organisationen. Du kommer rapportera till vår chefsjurist Johannes. Dina främsta arbetsuppgifter: Sköta företagets incident-hantering. Arbeta med och hjälpa till att uppdatera interna policys för verksamheten. Bistå organisationen internt med stöd inom GDPR. Bevaka företagets efterlevnad av GDPR. Vem är du? Du bör ha kunskaper om dataskyddsförordningen, rutiner för behandling av personuppgifter och kunna sätta dig in i hur organisationens informationsteknik och IT-säkerhet fungerar. Du behöver vara bra på att sprida information och etablera en dataskyddskultur inom organisationen, så pedagogiska egenskaper och social kompetens värderas högt på tjänster som denna. Kvalifikationer: Juristexamen 1-2 års erfarenhet av arbete som jurist är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du är i början av karriären, och uppmuntrar dig som är nyexad jurist att söka. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl svenska som engelska. Goda kunskaper i Microsoft Office. Det här kan Accountor erbjuda dig: Flexibla arbetstider Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år. Hybrid arbetsplats, jobba både hemifrån och på kontoret. Ansökan Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Lundström, [email protected] Om Accuntor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teamchef till Accountor i Västervik

Är du erfaren som ledare, vill ta nästa kliv i karriären och jobba i en affärsmässig roll med personalansvar? Sporras du av att få utvecklas och samtidigt driva ett professionellt team av redovisningskonsulter? Då tror vi att du skulle passa perfekt som teamchef till ett av våra redovisningsteam i Västervik! Att jobba som Teamchef är en spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet såväl som att ansvara för god lönsamhet/effektivitet. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas och passar dig som gillar omväxling. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå ditt teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll med budgetansvar och mycket frihet. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människan i fokus. Som Teamchef är du med och styr arbetskultur, trivsel och arbetsmiljö på kontoret i samklang med de två andra Teamchefer som jobbar i Västervik. Främsta arbetsuppgifter: Främja motivation och välmående i teamet då Accountors medarbetare är högsta prioritet. Utveckla engagemang och kompetens. Regelbundna 1:1-samtal och teammöten. Driva lönsamhet och tillväxt. Löpande uppföljning av dina konsulters uppdrag Beläggningsfrågor är en del av vardagen. Vem är du? Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för kvalité i leverans från ditt team och är noga med att löpande följa upp lönsamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du är en erfaren och trygg ledare och är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat som konsult tidigare, t.ex. på en byrå och om du har erfarenhet av att ha jobbat på större företag. Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även: Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående. Friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. Fräscha lokaler i centrala i Västervik. Hälsoundersökning för dig som är 40+. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att te emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Daniel Lundström. [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teamchef till Accountor i Västervik

Är du erfaren som ledare, vill ta nästa kliv i karriären och jobba i en affärsmässig roll med personalansvar? Sporras du av att få utvecklas och samtidigt driva ett professionellt team av redovisningskonsulter? Då tror vi att du skulle passa perfekt som teamchef till ett av våra redovisningsteam i Västervik! Att jobba som Teamchef är en spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet såväl som att ansvara för god lönsamhet/effektivitet. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas och passar dig som gillar omväxling. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå ditt teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll med budgetansvar och mycket frihet. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människan i fokus. Som Teamchef är du med och styr arbetskultur, trivsel och arbetsmiljö på kontoret i samklang med de två andra Teamchefer som jobbar i Västervik. Främsta arbetsuppgifter: Främja motivation och välmående i teamet då Accountors medarbetare är högsta prioritet. Utveckla engagemang och kompetens. Regelbundna 1:1-samtal och teammöten. Driva lönsamhet och tillväxt. Löpande uppföljning av dina konsulters uppdrag Beläggningsfrågor är en del av vardagen. Vem är du? Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för kvalité i leverans från ditt team och är noga med att löpande följa upp lönsamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du är en erfaren och trygg ledare och är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat som konsult tidigare, t.ex. på en byrå och om du har erfarenhet av att ha jobbat på större företag. Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även: Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående. Friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. Fräscha lokaler i centrala i Västervik. Hälsoundersökning för dig som är 40+. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att te emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Daniel Lundström. [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Redovisningskonsult till Accountor i Handen

Accountor befinner sig i en expansiv fas. Nu ska vi växa och bli fler. Har du erfarenhet inom redovisning, är serviceinriktad, tycker om att arbeta i team samtidigt som du vill ha väldigt kul på jobbet? Bra, då är det här tjänsten för dig! Från vårt nyrenoverade kontor i Handen, Haninge kommer du arbeta tillsammans med ett drivet och glatt gäng på 12 personer som alla bidrar till att skapa en stimulerande och givande arbetsplats. Vi hjälps åt och bollar idéer, lyfter och stöttar varandra såväl som att lägga stor vikt vid att alla ska trivas och känna att varje arbetsdag är givande och stimulerande. I rollen som redovisningskonsult har du stor fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Du rapporterar direkt till din Team Manager Anna. Dina främsta arbetsuppgifter inkluderar: Löpande redovisning. Deklarera AGI och moms. Betala fakturor. Månadsrapportering till kund. Kontoavstämningar och månadsbokslut. Vad kan Accountor erbjuda dig: Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden. Hybrid arbetsplats. Jobba från kontoret eller hemifrån. Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående. Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år. Vem är du? Vi tror att du har jobbat i några år med redovisning och gärna har jobbat på byrå sedan tidigare. Du är självgående med löpande redovisning och månadsavstämningar för företag inom K2-regelverket och enskilda firmor. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande är ett krav. För att trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera god kontakt med våra kunder. Som person är du glad, positiv och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Det är meriterande om du har arbetat i Fortnox. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Wallin; [email protected].

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Redovisningskonsult till Accountor i Luleå

Accountor har förvärvat redovisnings- och löneverksamheten från Deloitte Sverige. Detta betyder att vi växer och ska bli fler runt om i landet. Nu har du chansen att vara med på en spännande tillväxtresa där vi söker en redovisningskonsult till vårt kontor i Luleå. Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig! I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår. Främsta arbetsuppgifter: Kvalificerad rådgivning mot kund. Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut). Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Leverera kundanpassade rapporter. Uppdragsansvar för det löpande arbetet mot kund. Moms- och skattedeklarationer. Vad kan vi erbjuda dig: Hos oss får du möjlighet att bli auktoriserad redovisningskonsult i våra branschorganisationer och vi sponsrar vägen dit. Regelbundna coachsamtal med din chef och/eller coach för att stötta dig i din utveckling och välmående. Hybrid arbetsplats. På Accountor blir du en del av ett större team där vi samarbetar över kontorsgränser och delar resurser/kompetens/uppdrag. Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal. Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år. Vem är du? Vi söker dig med flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga kollegor vad gäller frågor kring exempelvis kundleverans. Som person är du noggrann och positiv. Om Accountor Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Ansökan Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan slutdatum. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Gruppchef/Team manager Josefin Lagerqvist [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024