Lediga jobb i Västervik

Sök totalt 150 lediga jobb i Västervik

Kommunikationschef

Brinner du för kommunikation och strategiskt ledarskap? Västerviks kommun söker nu en kommunikationschef som vill vara med och utveckla kommunens kommunikationsarbete och arbetsgivarvarumärke. Västerviks kommun I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö och vi arbetar för att alla ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Kommunkoncernen har cirka 3500 anställda som arbetar inom pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi erbjuder inspirerande och meningsfulla arbeten som skapar livskvalitet och gör skillnad varje dag för våra 37 000 invånare. Läs mer om Västervik: https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som kommunikationschef kommer du att spela en nyckelroll i att driva och utveckla kommunikationen med kommunens medborgare, medarbetare och övriga intressenter för att säkerställa att den är av hög kvalitet och i linje med våra mål och uppdrag. Där du verkar både operativt och strategiskt. Du kommer leda en nybildad enhet som är en sammanslagning av den befintliga kommunikationsenheten och det kommande kontaktcentret. Totalt ansvarar du för cirka 11 medarbetare. Du leder enhetens arbete och samverkar med kommunkoncernens verksamheter för en ökad samordning. Vidare har du budget-, personal- och verksamhetsansvar. Utöver det ingår du i ledningskontorets ledningsgrupp, har ett nära samarbete med kommundirektören och rapporterar till HR-chef. Du har det övergripande ansvaret för kommunens kommunikationsarbete samt utveckling av kommunikationstjänster och plattformar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden inkluderar bland annat: - Ledarskap: Leder din enhet och skapar delaktighet genom ett närvarande, tillitsfullt och engagerat ledarskap - Strategisk kommunikationsplanering: Utveckla och genomföra långsiktiga planer tillsammans med kommunens ledning. - Stöd i kommunikationsfrågor: Tillsammans med ditt team ger du stöd till och utvecklar chefer och medarbetare inom kommunikationsfrågor. Du bistår med god kompetens och erfarenhet inom såväl intern- som externkommunikation. - Press- och mediefrågor: Hantera kontakter med press och media och i vissa fall fungera som kommunens talesperson. - Samarbete med förvaltningar och kommunala bolag: Säkerställa att kommunikationen är koordinerad och stödjer kommunens övergripande mål. - Kriskommunikation: Bistå kriskommunikatör och vid behov chefer i kriskommunikation. - Sociala medier och digitala kanaler: Utveckla och ansvara för kommunens närvaro på sociala medier och digitala plattformar. - Utveckling och förvaltning av webbplatser: Säkerställa att kommunens webbplatser är användarvänliga och innehåller aktuell samt relevant information. Din profil Vi söker dig som är en trygg, engagerad och inspirerande ledare som få andra att växa och utvecklas. Du är en person som naturligt etablerar långsiktiga relationer och prioriterar kundbehov samt utbyter erfarenheter och information med andra. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt samt hanterar oväntade situationer med bevarat lugnt och fokus. Vidare är du en person som tydligt skiljer på fakta och egna åsikter samt tar egna initiativ. Vi värderar dina personliga egenskaper högt i denna rekrytering, däremot behöver du ha dessa skallkrav med dig för att lyckas i rollen; - Relevant eftergymnasial utbildning med signifikans - Erfarenhet som chef eller ledare - Erfarenhet av att ha arbetat i en större organisation - Erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete - Kunskap om och förståelse för strategisk kommunikation vilket innefattar; framtagande av kommunikationsplan, utveckla och implementera kommunikationsstrategier som stödjer organisationens mål och värden, analysera och göra vägval för typ av kommunikationsinsats utifrån problem/behov/intressenter och val av kommunikationskanaler samt employer brand/arbetsgivarvarumärke - God förståelse för ekonomisk uppföljning och prognostisering - Förståelse för digitala verktyg inom kommunikation (t.ex. Adobe) - Flytande svenska i tal och skrift - Möjlighet att genomgå säkerhetsprövning - B-körkort Det är även starkt meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Under en intervju kommer vi fokusera på kompetenser som Kundfokus, Planering, Kommunikation, Anpassning, Samarbete och Initiativtagande. I samband rekryteringsprocessen kan du komma bli säkerhetsprövad. Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.Löpande urval sker under vecka 32-34. Ansvarigt rekryteringsteam;Anastasia Almasidis, Search- och rekryteringskonsult, nås på 0790-984164 eller på [email protected] Hellström, Rekryterings- och utvecklingskonsult, nås på 076-0192399 eller på [email protected]. Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

21 juli 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Samhällsbyggnadschef

Vill du anta en roll där samhällsbyggnad och ledarskap står i fokus? Västerviks kommun söker nu en engagerad Samhällsbyggnadschef som vill bidra till kommunens utveckling och hållbarhet. Västerviks kommun I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö och arbetar för att alla ska trivas och utvecklas i sina yrkesroller. Kommunkoncernen har cirka 3 500 anställda som verkar inom pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningstjänst och arbetsmarknad. Vi erbjuder inspirerande och meningsfulla arbeten som skapar livskvalitet och gör skillnad för våra 37 000 invånare varje dag. Läs mer om Västervik: https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Samhällsbyggnadschef kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla kommunens samhällsbyggnadsenhet. Du kommer att ansvara för att skapa en sammanhållen och effektiv samhällsbyggnadsprocess, från förstudie och planering till genomförande, som stödjer kommunens övergripande utvecklingsmål. Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar för din enhet och rapporterar till Förvaltningschef för kommunstyrelsens förvaltning. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar: - Strategisk samhällsplanering: Utveckla och implementera långsiktiga planer för kommunens samhällsbyggnad för att säkerställa hållbarhet och effektivitet. - Mark och exploatering: Ansvara för kommunens markfrågor och exploateringsprojekt. - Stadsarkitektur och landsbygdsutveckling: Ansvara för utvecklingen av stadsarkitektur och landsbygdsområden i linje med kommunens vision och mål. - Hållbar utveckling: Främja hållbar utveckling genom att väga in miljö- och klimatperspektiv inom alla samhällsbyggnadsområden. - Ledarskap och personalansvar: Leda och utveckla enheten med cirka 32 medarbetare, däribland samordnare, och säkerställa god arbetsmiljö och effektivt samarbete. Du kommer att ingå i kommunstyrelsens förvaltnings ledningsgrupp och ha ett nära samarbete med kommunpolitiker, andra förvaltningar och externa intressenter. Samhällsbyggnadschefen är en viktig ambassadör för hållbar samhällsutveckling och regional utveckling. Din profil Vi söker dig som är trygg i dig själv och har en naturlig förmåga att etablera långsiktiga relationer och som agerar med stor affärsmässighet, med kunden/intressenten i centrum. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt som ger medarbetarna goda förutsättningar att samverka, samt hanterar utmaningar med lugn och fokus. Vidare använder du dina styrkor medvetet och tar hjälp där du har svagheter, utan att vara rädd för att ta ställning. Skallkrav - Relevant högskoleutbildning - Flerårig erfarenhet av samhällsbyggnadsfrågor - Minst 3 års chefserfarenhet med strategisk inriktning - Erfarenhet av politiskt styrd organisation, antingen i eller genom gediget samarbete - Flytande svenska i tal och skrift - B-körkort - God systemvana, inklusive Office-paketet - Möjlighet att genomgå säkerhetsprövning Meriterande - Akademisk examen - Erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation - Erfarenhet av att leda chefer - Förståelse för den svenska förvaltningsmodellen - Erfarenhet av kvalitetsledning Vid en intervju kommer vi lägga fokus på kompetenser som: Planering, Kundfokus, Självkännedom, Anpassning, Påverkan-Influens och Affärsmässighet. I samband rekryteringsprocessen kan du komma bli säkerhetsprövad. Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.Löpande urval kommer ske under vecka 32-34. Ansvarigt rekryteringsteam;Anastasia Almasidis, Search- och rekryteringskonsult, nås på 0790-984164 eller på [email protected] Hellström, Rekryterings- och utvecklingskonsult, nås på 076-0192399 eller på [email protected]. Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

21 juli 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

19 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Sjuksköterska sökes till SÄBO/hemsjukvård i Västervik!

Går du i tankarna att testa något nytt? Eller letar du efter ditt nästa uppdrag? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/distriktssjuksköterska och som vill arbeta inom hemsjukvård/SÄBO i Västervik. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 2024-10-01 - 2024-11-30 Schema Rotationsschema Kvalifikationer Vi söker dig som är sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

19 juli 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
Maskinoperatör till sökes till kund!

TopWork söker nu erfaren maskinoperatör till kund i Västervik! Är du en skicklig maskinoperatör med erfarenhet av att köra och underhålla olika typer av maskiner? Vill du vara en del av ett framstående företag? Då kan detta vara jobbet för dig!   Arbetsuppgifter Som maskinoperatör hos vår kund kommer du att: Köra och övervaka flera olika maskiner. Utföra rutinunderhåll och mindre reparationer på maskinerna. Säkerställa att maskinerna fungerar effektivt och problemfritt. Dokumentera arbetet och rapportera eventuella tekniska problem. Följa säkerhetsföreskrifter och arbetsrutiner noggrant. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av industri och/eller viljan och drivet att lära. Som person beskrivs du förmodligen som positiv, initiativrik och händig. Du har ett moget förhållningssätt och förstår vikten av både säkerhet och effektivitet. Noggrannhet är en självklarhet för dig och du har lätt för att samarbeta med andra. För att kunna ta dig an rollen krävs att du har goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Truckkort är ett krav för denna tjänst. Traverskort är meriterande. Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

18 juli 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Butiksmedarbetare, team kolonial/e-handel, Willys Västervik Södra Järnvägsg

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas Tillträde: 2024-08-05 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Västervik Södra Järnvägsg! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på kolonialavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du jobbar med plock, pack och utlämning av e-handelsvaror. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Per Ericsson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-08-01. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

18 juli 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Avdelningschef Ambulansverksamheten

Vi erbjuder dig en utvecklande roll som ledare inom ambulansverksamheten där du får vara med och påverka framtidens ambulanssjukvård. Ambulansverksamheten arbetar aktivt med att hänvisa patienter till rätt vårdnivå och du kommer att spela en viktig roll i det fortsatta arbetet med kvalitet och patientsäkerhet med fokus på god och säker ambulanssjukvård. Som avdelningschef ansvarar du för arbetsmiljö och förväntas leda, planera och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna. Du ingår i ambulanssjukvårdens ledningsgrupp och har nära samarbete med verksamhetschef, medicinskt ledningsansvarig och övriga avdelningschefer i länet. Din funktion är direkt underställd verksamhetschefen och du har personalansvar för cirka 35 medarbetare som är ambulanssjukvårdare, sjuksköterskor och ambulanssjuksköterskor. Din placeringsort är Västervik och du är närmaste chef för medarbetare på ambulansstationerna i Västervik och Gamleby. I din roll som chef bistår stationsansvariga dig med hantering av schemaläggning, bemanning och stationssamordning. Du kommer med tiden att arbeta som ambulanschef i beredskap. Vilket innebär att du har ett övergripande personal- och arbetsmiljöansvar samt operativt ledningsstöd för ambulanssjukvården i länet under jourtid. I rollen ingår dock inte tjänstgöringen initialt. Vi strävar efter ett tydligt, närvarande och utvecklande chef- och ledarskap i enlighet med Region Kalmar läns chefsriktlinje. Detta innebär att vara ett föredöme som motiverar sin omgivning och skapar delaktighet genom att befinna sig nära verksamheten. Chefskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession. I denna rekrytering tillämpar vi tester i vårt urval såsom problemlösnings- och personlighetstest som mäter arbetsprestation och beteenden i arbetslivet. Om dig Vi söker dig som har utbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Erfarenhet från sjukvård och/eller prehospital vård är meriterande. Som ledare är du engagerad, trygg och tydlig. Du är duktig på att kommunicera och samarbeta samt skapa goda relationer och fokuserar ditt ledarskap utifrån tillit och förtroende. Du har en positiv attityd, är ödmjuk och lyhörd och har en god förmåga att våga ta beslut och tar tag i olösta problem. Vidare är du drivande, resultatorienterad och arbetar för att uppnå gemensamma mål. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Din framtida arbetsplats Kalmar län består av 12 kommuner med totalt cirka 247 000 invånare, upptagningsområdet sträcker sig över en yta av 11 694 kvadratmeter. I länet finns glesbygd, landsbygd, städer, sjöar, öar och skärgård. Ambulanssjukvårdens huvudsakliga uppgift är att tillgodose befolkningens behov av ambulanssjukvård. Ambulanssjukvårdens mål är att bedöma patienten, behandla vid behov och hänvisa till rätt vårdnivå. Inom ambulanssjukvården finns resurser som akutambulanser, lättvårdsambulans samt en buss som transporterar patienter mellan länets sjukhus och Regionsjukhuset i Linköping. Ambulanssjukvården i Region Kalmar län har cirka 200 medarbetare. Under sommarhalvåret ökar antalet invånare med anledning av turister och evenemang i länet. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Farmaceut till DOZ Apotek Västervik!

Nu har du världens chans, får du jobbet som farmaceut hos oss och stannar i minst ett år får du en stay on bonus på 4000kr! DOZ Apotek söker serviceinriktade farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder och vill jobba i ett team med mycket erfarenhet. Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Tjänsten är tillsvidare med provanställning 6 månader, tjänsten är en heltidstjänst. Apotekets öppettider är: Vardagar 09.00-18.00, lördagar 10.00-15.00, söndagar stängt Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team och kunna hantera ett högt tempo i perioder. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på den spännande resa det innebär att bygga en apotekskedja från grunden. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare på varje apotek får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Vi söker dig som värdesätter kundfokus, kvalitet, kompetens och som har vilja och driv att vara med och bygga upp DOZ Apotek i Sverige. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta; Apotekschef Edita Imsirovic, 070-351 20 73 Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!

18 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Säljare till Västervik

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Nu söker vi en säljare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (20 timmar/vecka) som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som säljare Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag; från kassaarbete och kundbemötande till varupåfyll och ombyggnad av varuhusets avdelningar. Ditt ansvar som säljare: att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål. att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad. (inkl. inventeringar) att hålla ordning och reda. Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Raka puckar, högt i tak och ett glatt humör är självklart för dig. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Som säljare på Rusta är rätt attityd och inställning det allra viktigaste. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

18 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

17 juli 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024