Lediga jobb i Västervik

Sök totalt 185 lediga jobb i Västervik

Vi söker en vikarierande lärare inom Svenska
Västerviks kommun
Grundskollärare

Östra Ringskolan Vår vision inom Barn- och utbildningsförvaltningen är: KOMPETENS FÖR LIVET Lust att lära – rätt att lyckas. Alla barn och elever är nyfikna, kreativa och tänkande. Hos oss har alla en känsla för tolerans och solidaritet. Vi möter barn och elever med höga förväntningar. Vi tror på deras förmåga att lyckas i lärandet för livet. I vårt arbete är mötet med barn och elever, undervisning, medarbetarskap och ledarskap centrala delar för att nå vår vision. Vi söker nu dig som är lärare i svenska för ett vikariat till Östra Ringskolan. Dina arbetsuppgifter Som lärare ansvarar du för planering, undervisning, bedömning och dokumentation av elevernas kunskapsutveckling. Du leder det pedagogiska arbetet i enlighet med skolans styrdokument. I tjänsten ingår ett mentorsuppdrag på skolan som du delar med en eller flera kollegor. Din kompetens Vi söker dig som är behörig att undervisa i svenska på högstadiet. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har god pedagogisk förmåga, goda ämneskunskaper och förmåga att motivera och engagera. Du har god förmåga att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. På skolan arbetar vi tillsammans för att lösa vår uppgift. För dig går laget framför jaget. Övrigt Tjänsten omfattas av registerkontroll. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi tillämpar löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Igår
Sista ansökan:
11 maj 2025
Systemförvaltare
Västerviks kommun
Systemförvaltare m.fl.

Enheten för kommunservice Vill du arbeta i en spännande roll som systemförvaltare för vårt interna ärendehanteringssystem NSP? Enheten för kommunservice söker nu en engagerad och strukturerad systemförvaltare som vill bidra till att utveckla och optimera vårt ärendehanteringssystem. Tjänsten är placerad på Enheten för kommunservice som tillhör kommunstyrelsens förvaltning. Enhetens uppdrag är främst att ge service internt i kommunkoncernen inom områdena: • IT- och telefoni support och beställning • Löneservice • Ekonomiservice • Fordonsadministration • Upphandling • Måltidsservice Du kommer vara en del av teamet som arbetar med IT- och telefonikundtjänst och direktrapporterar till enhetschefen. Dina arbetsuppgifter Vi har nu behov av en systemförvaltare som ska ansvara för drift, under håll och utveckling av vårt ärendehanteringssystem. Din huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du: • Samverkar med verksamheterna för att utveckla och optimera systemets funktioner efter våra kunders behov. • Ansvarar för den dagliga driften av systemet • Användarsupport och utbildning • Planerar för och håller i utvecklingsinitiativ • Ansvarar för leverantörskontrakt och uppföljning • Upprättar och underhåller systemdokumentation Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma i samband med att tjänsten utvecklas. Din kompetens Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis systemvetenskap, offentlig förvaltning, projektledning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Alternativt har du fått motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av systemförvaltning, superanvändarroll eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och goda kunskaper i ITIL eller liknande ramverk. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta med olika yrkesgrupper. I din roll behöver du känna dig trygg i att kommunicera både skriftligt och muntligt. För att trivas och lyckas i rollen ser vi även att du som person har goda pedagogisk förmåga samtidigt som du är noggrann och välorganiserad. Du är en person som har ett lösningsfokuserat arbetssätt samt förmåga att driva frågor framåt på ett systematiskt sätt. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten kan också komma att säkerhetsprövas. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss). Välkommen med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Igår
Sista ansökan:
18 maj 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Receptarier

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Kanske är det just dig som vi söker till vårt apotek Lejonet i Västervik.  Om rollenSom farmaceut på Apoteket Lejonet kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Lejonet är ett stort, öppet och trivsamt apotek som ligger i hjärtat av den vackra kuststaden Västervik. Här möter vi ett högt recepttryck från både sjukhuset och närområdet och vi är stolta över att kunna serva såväl boenden, hemtjänstgrupper och beroenden-enheten. Detta ger oss varierande och meningsfulla arbetsuppgifter varje dag. Apoteket erbjuder en omfattande egenvård och drivs av ett engagerat team med sex farmaceuter och fem egenvårdsrådgivare, förstärkta av timanställda och personal från vårt nära samarbete med Västerviks andra apotek Tullporten. Vi arbetar tätt tillsammans inom regionen för att möta våra kunders behov på bästa sätt. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 08-18, lördagar 09-14 och söndagar 10-15. Välkommen till Apoteket!

Igår
Sista ansökan:
25 maj 2025
Sommarjobbare - Coop Västervik
Coop Väst AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara just den vi söker! Vi söker nu sommarvikarier till vår butik Coop Västervik. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Dina arbetsuppgifter kommer variera och du kommer att få arbeta med alla arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik t.ex. kundservice, kassaarbete och varuplock. Kunden ska alltid mötas av en fräsch och välfylld butik och få ett bemötande i absolut toppklass. Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och känner dig trygg i att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande, men personlig lämplighet är allra viktigast för oss. Tjänsterna är sommarvikariat på deltid under perioden juni-augusti. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Tf Butikschef Jessica Isakson tfn: 010-745 04 61 Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - 18 år fyllda är ett krav då du behöver kunna arbeta självständigt i kassan - God svenska i tal och skrift är ett krav - Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Igår
Sista ansökan:
4 maj 2025
Sjuksköterska, barnmottagning
REGION KALMAR LÄN
Barnsjuksköterskor

Tycker du om och vill möta både barn och ungdomar i ett omväxlande och stimulerande arbete, då har vi jobbet för dig! Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse av uroterapi till vår mottagning på barnkliniken. Du får ett varierande, självständigt och stimulerande arbete med goda möjligheter till utveckling inom området. Förutom specialområdet uroterapi kan tjänsten kombineras med andra arbetsområden på mottagningen beroende på tidigare erfarenhet. Vi har både en planerad verksamhet och en jourverksamhet inom det barnmedicinska området där vi träffar barn och ungdomar med olika behov. I arbetet ingår även arbetsuppgifter såsom provtagning och telefonrådgivning. Arbetet på mottagning är mån-fre men även helgtjänstgöring ingår i anställningen och kan komma att bli aktuellt utifrån verksamhetens behov.  Om dig Vi söker till denna tjänst dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse av uroterapi. Erfarenhet inom specialistområdet, specialistutbildad barnsjuksköterska eller erfarenhet inom barnsjukvård är meriterande. Vi värdesätter ditt stora engagemang för barn, ungdomar och deras familjer. Som person ser vi att du är strukturerad, tydlig och har lätt för att ta egna initiativ. Du kan arbeta självständigt likväl som att samarbeta i grupp då arbetet består av båda delarna. Du har också goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan till oss! Vi tillämpar löpande urval, tillsättning av tjänsten kan komma ske före sista ansökningsdag. Din framtida arbetsplats På barnkliniken finns trevliga kollegor och bra möjligheter till att utvecklas inom arbetet med vård av barn och unga. Vi samarbetar bra och har roligt på jobbet samtidigt som vi får vara med och göra skillnad. Barnkliniken har ett öppet klimat och vi är stolta över att kunna erbjuda en god vårdkvalité till våra patienter. Barn- och ungdomsklinikens uppdrag är att ta emot barn i åldrarna 0-18 år. Kliniken är specialiserad på somatisk vård som omfattar medicinsk utredning, behandling och omvårdnad. Uppdraget omfattar hela bredden av barnmedicinska problem samt slutenvård inom kirurgi, ortopedi, hud, ögon och öron samt i vissa fall även barn- och ungdomspsykiatri. Kliniken består av två öppenvårdsavdelningar och en vårdavdelning. Vårdavdelningen har 12 vårdplatser fördelat på sju avdelningsplatser och fem neonatalplatser. Här finns även dagsjukvård och barn-och ungdomsmottagning. Vårt mål är att alltid ha en hög medicinsk kvalitet i kombination med ett gott omhändertagande. Västerviks sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På Västerviks sjukhus finns jobb för dig som vill utvecklas i din roll tillsammans med trevliga kollegor. Här arbetar drygt 1200 medarbetare och vi har en fin sammanhållning och en bred kompetens. Sjukhuset är lagom stort och du får en trygg, och trivsam anställning med möjlighet till att lära nytt. Det ligger i anslutning till Västerviks centrum och är nära skärgården. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
23 maj 2025
Vi söker MAG-svetsare till Wevik i Västervik
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu utöka sin personalstyrka! Företaget är specialiserat på att tillverka och renovera transportskruvar och skruvtransportörer för olika industrier, med över 50 års erfarenhet inom branschen. Vi söker därför efter skickliga och erfarna MAG-svetsare med känsla för hantverk och noggrannhet. Har du erfarenhet av svetsning och verktygshantering? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Tjänsten är långsiktig och är en hyrrekrytering via Montico där rätt person kommer erbjudas anställning direkt hos kund en tids inhyrning. Tjänsten är på heltid och är förlagt på dagtid. Arbetsbeskrivning I din roll som svetsare kommer du att utföra arbetsuppgifter inom svets metoderna MAG (Käl-,stumsvets) där det mest förkommande materialen är stål och rostfritt i varierande tjocklekar mellan 3-50 mm. Slipning och fogberedning är en del av arbetet och även riktning av ämnen med gas förekommer. Hantering och lyft med travers är något som du på daglig basis kommer att utföra så det bör du vara bekväm med. Du producerar återkommande serier men likväl nya inkommande uppdrag som innefattar special jobb från smått till stort. Detta i sin tur gör att du erbjuds mycket variation i ditt arbete. Du blir en av flera duktiga och erfarna svetsare och kommer få möjlighet till stöttning och expertis som ligger utanför ditt område , men framförallt en väl planerad och välkomnande introduktion inför din framtida arbetsplats. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av industri- eller verkstadsarbete samt utbildning inom svets eller praktisk erfarenhet av svetsarbete. *Har erfarenhet av MAG-svetsning *Självgående med en stark förmåga att lösa problem på ett kreativt sätt. *Teamorienterad med god kommunikationsförmåga *Läsa och skriva samt förstå svenska språket * Goda kunskaper inom ritningsläsning och av visuell kontroll Meriterande: • Svetsarprövning enligt ISO 9606-1 • Truck/Travers utbildning Vi har höga förväntningar på våra konsulter och söker dig som vill representera Montico på bästa sätt.Din kunskap inom MAG-svetsning och ritningsläsning är avgörande för ett fullgott utfört arbete och det ställs höga krav från vårt kundföretag samt dess slutkund på vinkelräthet och visuella kontroller av svetsar och mått. Vi tror att du har några år i branschen och att du tycker om och brinner för ditt arbete! men viktig för oss är din personlighet och drivkraft att lära dig. Gentemot förväntningarna ovan får du möjligheten att arbeta på ett stabilt och långsiktigt företag inom industrisektorn med varierande arbetsuppgifter och chans att utvecklas i din roll. Du får också en trygg anställning med bra förmåner och en närvarande arbetsgivare som stöttar dig i ditt dagliga arbete. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – Så Känner du att du skulle passa in hos oss är du varmt välkommen att ansöka redan idag!

Igår
Sista ansökan:
31 maj 2025
Anestesisjuksköterska
Operationskonsulterna Stockholm AB
Anestesisjuksköterskor

Att arbeta som specialistsjuksköterska hos oss: Som specialistsjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en operationsavdelning i Västervik. Du behöver vara trygg i din yrkesroll som anestesisjuksköterska och ha erfarenhet av Kirurgi, Ortopedi, Urologi, Gynekologi/Obstetrik.  Arbetstid: Dag/ Jour Period: v.19-24   Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som specialistsjuksköterska hos Operationskonsulterna! Utbildning:  KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år - Specialistsjuksköterskeutbildning anestesi 1 år Kompetenser: KRAV - Anestesisjuksköterska - Kirurgi - Ortopedi - Urologi - Gynekologi/Obstetrik - Cosmic   Språk: KRAV - Svenska Arbetslivserfarenhet: KRAV - Anestesisjuksköterska, 5 års erfarenhet eller mer   Om dig: Arbetet som specialistsjuksköterska inom operation är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 5 års erfarenhet inom din specialité. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika operationssavdelningar. Du ska gärna vara intresserad av kompetensutveckling och ett steg framåt i karriären. Vi premierar deltagande i kurser och utbildningar. Vi som arbetar hos Operationskonsulterna har i genomsnitt ca 19 års specialisterfarenhet och vi ställer högst kompetenskrav i bemanningsbranschen. Det innebär att du som Operationskonsult ofta hör till de på arbetsplatsen med längst erfarenhet och som sådan förväntar vi oss att du tycker det är självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till nyare kollegor. Att handleda studenter och nya kollegor hör till arbetsuppgifterna.   Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, Tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap.   Trygghet och säkerhet:  Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA.   Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare.   Läs mer om oss på vår webbplats: operationskonsulterna.se   Välkommen med din ansökan!   - - -    Oseriösa ansökningar anmäls till Arbetsförmedlingen Detta uppdrag riktar sig endast till personer med relevant utbildning inom vårdsektorn. Vi undanber oss ansökningar från personer utan denna bakgrund, dvs personer från andra branscher som saknar vårdutbildning. Ansökningar som inte uppfyller dessa krav där vi anser utan tvivel att det är en oseriös ansökan kommer att vidarebefordras direkt till Arbetsförmedlingen för vidare hantering. Vi tackar för er förståelse och ser fram emot ansökningar endast från kvalificerade kandidater. Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.

Igår
Sista ansökan:
1 maj 2025
Infrastrukturtekniker till Västervik Miljö och Energi

Dina arbetsuppgifter I rollen som Infrastrukturtekniker kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med Operational Technology (OT) och IT i våra verksamheter samt ute på våra anläggningar. Du ansvarar för teknisk kravställning, arkitektur och uppsättning av våra miljöer, samt leder verksamheten i rätt riktning för att säkerställa en hållbar, säker och framtidssäkrad infrastruktur. Vi tror att du vill vidareutbilda dig inom OT. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att; Kravställa och samarbeta med leverantörer för att säkra en stabil och säker drift. Implementera säkerhetsstandarder, såsom IEC 62443 och säkerställa att säkerhetsrutiner efterlevs samt definiera säkerhetsnivåer och långsiktiga strategier. Hantera systemens livscykel, säkerhetsuppdateringar, backup och kontinuitetsplanering samt samordna kontakten med systemleverantörer. Vara ute i verksamheten, ge stöd och agera rådgivare till bolagets IT/OT-ansvarig. Delta i utformningen av nya lösningar, systemkonsolidering och teknisk utveckling för att stärka verksamheten. Hos oss får du en unik chans att forma vår tekniska infrastruktur och cybersäkerhet. Vi erbjuder en spännande resa där du får driva utveckling, påverka beslut och skapa framtidens IT- och OT-miljöer. Din profil Vi tror att du har en bakgrund inom IT – kanske från industrin, automation eller teknisk IT-drift. Det viktigaste är att du har ett intresse för teknik och säkerhet, att du gillar att samarbeta och ta ansvar. Vi ser gärna att du har nyfikenhet på OT och har: Erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur. Viss kännedom om industriella system som SCADA, DCS eller liknande. Kunskap inom IT-säkerhet och cybersäkerhet Kännedom om server och lagring Erfarenhet av systemförvaltning som uppdateringar, säkerhetskopiering och kontinuitetsplanering. Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att dokumentera och följa upp. Goda kunskaper i svenska (tal och skrift). B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i branscher med höga krav på säkerhet och leveransförmåga. Vi ser även positivt på erfarenhet av incidenthantering och arbete med olika säkerhetsramverk. Om företaget Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur, som erbjuder tjänster/produkter inom elnät, stadsnät, elhandel, vatten, fjärrvärme, avfall och återvinning samt entreprenad. Vi utvecklar och levererar lokala hållbara miljö- och energitjänster för kundernas behov. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer. Vi erbjuder en arbetsplats som är omtyckt av både medarbetare och kunder. Här får du ett viktigt arbete i en expansiv och utvecklande bransch, där din roll är avgörande för att skydda samhällskritisk infrastruktur. Som en del av ett medelstort företag i stark tillväxt får du arbeta i en organisation där beslutsvägarna är korta och möjligheten att påverka är stor. Vi erbjuder flexibel arbetstid och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter varandra, vår goda stämning och den stolthet vi känner över vårt arbete och vår nära relation till verksamheten. Ansökan Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofie Ilhed 0790-062888 alt. [email protected]. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 11/5-25 Den här tjänsten är säkerhetsklassad på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranschen. Därför kommer registerkontroll och utökad personprövning att genomföras på slutkandidat. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
11 maj 2025
Arrestvakt
Polismyndigheten
Kriminalvårdare

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Syd är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisområde Kalmar Kronoberg är ett av polisområdena inom region Syd och har huvudsäte i Kalmar. Polisområde Kalmar Kronoberg är indelat i fem lokalpolisområden: Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Ljungby. Inom polisområdet finns även en utredningssektion, en utredningsjoursektion och ett områdeskansli. Till utredningsjoursektionen söker vi nu en stresstålig och stabil arrestvakt för placering i Västervik. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som arrestantvakt innebär att hantera och möta personer som berövats friheten av olika anledningar. Flera frihetsberövas i syfte att utreda brott, men det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av berusning. Arrestantvakten är den som den intagne har närmast kontakt med under sin vistelse som frihetsberövad i arrestlokalen och arbetet bedrivs under ledning av ett stationsbefäl. Arbetet innebär således mottagning, avvisitering, bevakning och tillsyn. I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter, exempel på sådana är dokumentation kring omhändertagandet, dna-topsning, daktning (fingeravtrycksupptagning samt fotografering), urinprovsprovtagning och registerslagningar. Du kommer även att arbeta med upptagning av polisanmälningar samt utföra olika utredningsåtgärder gällande sektionens ärenden. Vidare kommer du också att hantera delgivningar, vara behjälplig med att hantera stöldgods, delta i sjukhusbevakning samt utföra transporter till häktesförhandlingar. Arbetstempot varierar över tid och är beroende av hur många som är intagna i arresten. Ditt bemötande har stor betydelse för den frihetsberövades upplevelse av polisen, vilket har stor vikt för den fortsatta utredningen. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Godkänd och slutförd gymnasieutbildning med fullständiga betyg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och vana att arbeta med dator som arbetsverktyg • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket samt behärskar engelska främst i tal och förståelse • B-körkort (manuell växel) • God hälsa, både fysiskt och psykiskt, då arbetet kräver att du vid vissa tillfällen måste agera fysiskt Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av att arbeta som arrestantvakt eller liknande • Genomfört polisens arrestantvaktsutbildning eller liknande utbildning med godkänt resultat • Relevanta eftergymnasiala studier • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med/bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer Personliga egenskaper: Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att agera på ett lugnt och professionellt sätt, även i stressiga situationer. Du har god självkännedom och tillämpar ett högt säkerhetstänkande, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå och kan anpassa ditt bemötande och din framtoning i ett konfliktförebyggande syfte. Du har förmåga att prioritera och snabbt växla mellan arbetsuppgifter och tempo har en mycket god samarbetsförmåga både internt och externt men kan även arbeta självständigt. Vid intervjutillfället kommer ett skrivtest vara en del. Testet mäter din förmåga att formulera dig skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper ÖVRIGT Arbetsort: Västervik Arbetstid: Periodplanering enligt kollektivavtalet ASA/ Polis. Schema dygnstäckande tre-skift Tillträde: Enligt överrenskommelse Funktion: Arrestvakt Anställningsbenämning: Administratör Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
2 maj 2025
Arbetsförmedlare till Västervik
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag På enheten i Kalmar län arbetar vi tillsammans i våra 12 kommuner för att möta arbetssökande och arbetsgivare fysiskt på plats eller på distans. På vår enhet som omfattar hela Kalmar län arbetar ca 120 medarbetare, och är placerade i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Beskrivning av tjänsten Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du i en föränderlig miljö där du ser möjligheter i nya förutsättningar och aktivt bidrar till verksamhetens utveckling. Du utgår från vår värdegrund, uppskattar mångfald och har förståelse för hur olika bakgrunder påverkar både dig själv och andra. Med många kontaktytor trivs du i teamarbete, delar gärna med dig av din kunskap och ger god service. Arbetsuppgifterna innebär att arbeta rättssäkert och noggrant inom ramen för de förordningar som styr verksamheten. Du har en god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och hanterar både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Tjänsternas inriktning kan variera beroende på verksamhetens behov och kan förändras över tid, både utifrån individuella utvecklingsmöjligheter och organisationens krav. Gemensamt för inriktningarna är att de kräver en hög grad av flexibilitet, förmåga att prioritera och ett starkt engagemang för att stärka kopplingen mellan arbetsgivare och arbetssökande samt att skapa långsiktiga och hållbara lösningar på arbetsmarknaden. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Vårt erbjudande Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Västervik. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p, alternativt är du/har varit anställd som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år, inom arbeten där arbeten där digitala system och god dokumentation varit centralt Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av arbete med relationsskapande arbetsgivarkontakter Kunskap om hur den lokala arbetsmarknaden ser ut med kompetens- och rekryteringsbehov Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, vårdinstanser och våra upphandlade tjänsteleverantörer Erfarenhet av och kunskap om arbete med personer med funktionsvariationer/ohälsa Erfarenhet av myndighetsutövning Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 05 - 15. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025