Om tjänsten: Jag söker en ansvarsfull och mogen personlig assistent som kan hoppa in extra vid behov för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Jag är en driven och nyfiken kvinna bosatt i Boxholm, och jag har intressen inom inredning, mat, serier, poddar och ljudböcker. Virkning och pyssel är också något jag tycker mycket om, och jag uppskattar humor, goda samtal och ärlighet. Delar du mina intressen så är det ett stort plus! Då jag är sängliggande och har en förlamning behöver jag hjälp och stöttning i min vardag. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter mig och mitt mående, eftersom vissa dagar är bättre än andra. Det är också en fördel om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kommunikation och samspel kommer att utgöra centrala delar av arbetet. Det är lätt att ta sig hit, jag bor endast 5 minuter bort från pendeln, som nås från hela länet. Tjänsten avser en behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Det innebär att det inte finns en fast schemarad, utan arbetet kräver att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Arbetsuppgifter: Ingen dag är den andra lik och därför är det viktigt att du är en flexibel och följsam person. En stor del av dina uppgifter kommer bestå av att vara ett socialt stöd och att hjälpa till att skapa och upprätthålla en trevlig och ordningsam hemmiljö enligt mina önskemål. Att hjälp mig att sköta min personliga hygien kommer också att vara en central del ditt arbete. Vem är du? Jag söker dig som är en flexibel och ordningsam person. Du är mogen och har gärna erfarenhet eller en relevant utbildning inom vård och omsorg – det är en merit men inget krav. Det är viktigt att vi trivs bra med varandra, därför kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Du bör behärska svenska flytande i både tal och skrift eftersom du kan behöva föra min talan vid olika sammanhang. Bemötande med värdighet och respekt samt en god förståelse för människors varierande behov är också viktiga egenskaper. God kroppsfysik för att kunna hantera praktiska moment i arbetet. Tål pälsdjur då det finns katt i hemmet. Grundläggande kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omfattning: Behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet. Assistansbehovet sträcker sig över dygnets alla timmar inklusive nätter med jour. Arbetstiderna kräver flexibilitet och kan inkludera helgarbete. Innan du börjar arbeta kommer du att ha inskolning där du får möjlighet att se hur arbetet fungerar och känna efter om rollen passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang: Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad. Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd. Det är viktigt att du är flexibel och har möjlighet att med kort varsel täcka upp vid behov utöver din fasta sysselsättningsgrad. Om dig: Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur. Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad). En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen? Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar. Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra. Omfattning: Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten: Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur. Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning: Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Som personlig assistent är du mer än ett stöd – du är en möjliggörare! Är du en positiv och social kvinna som söker ett meningsfullt och utvecklande arbete och har en naturlig förmåga att vara både engagerad och omtänksam? Vi söker nu en engagerad personlig assistent till en tjänst på 38 % åt en 27-årig tjej, som bor cirka 1,5 mil utanför Umeå med sin familj och deras husdjur. Hon har en CP-skada, vilket innebär att hon behöver stöd i sin vardag och vid olika aktiviteter. Hon använder rullstol till största delen av sin förflyttning men kan gå kortare sträckor inomhus. Hennes vardag är fylld av aktiviteter och hon tycker om att komma ut och göra saker. Social samvaro är viktigt för henne, och hon uppskattar att umgås med människor i olika sammanhang. Är du vår nästa engagerade assistent? Vi ser att du som söker är en social och initiativrik kvinna, gärna i ungefär samma ålder som uppdragsgivaren. Du är ansvarsfull, pålitlig och har ett genuint intresse för att vara aktiv och hjälpa andra. Du tycker om att skapa en positiv och energisk atmosfär och har lätt för att ta egna initiativ. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav – det viktigaste är att du är engagerad och villig att lära dig. Körkort är en fördel, då det ger större flexibilitet i arbetsuppgifterna. Vi ser fram emot att hitta någon som kan bidra med både kompetens och glädje till arbetet. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: 38%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Främst dag-och eftermiddagspass. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & Anställningsvillkor- Rekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. - Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. -Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs BankID. För att säkerställa hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad. Läs mer om utbildningen här. - Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Vi söker dig som vill göra skillnad och vara med och bidra till livskvalitet. Din roll som personlig assistent är både viktig och värdefull. Det är avgörande att du är trygg i dig själv, flexibel och har hjärtat på rätt plats. Om Uppdragsgivaren: Jag är en 34-årig kvinna som söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov – främst i sommar som semestervikarie, men även extra vid andra tillfällen. Du kommer vara en viktig del i att stötta mig i min vardag – både i hemmet och vid aktiviteter. Jag bor i en egen lägenhet och har egen bil som körs av mina assistenter. Vem är du som söker? Du är en lugn, lyhörd och omtänksam kvinna med ett mjukt och positivt sätt. Tidigare erfarenhet från assistans eller vård är ett stort plus, men din personliga lämplighet väger tyngst! För mig är det viktigt att du: Är rökfri. Tål pälsdjur (mina föräldrar hälsar på och har hund). Har B-körkort och känner dig trygg med att köra min bil i tjänsten. Har grundläggande kunskaper i svenska (tal & skrift). Arbetsuppgifter: Du kommer att hjälpa mig med: Personlig hygien & omvårdnad. På- och avklädning. Förflyttningar (med bl.a. golvlift). Hushållssysslor & matlagning. Träning & sociala aktiviteter. Stöd vid dusch och toalettbesök. Resor och utflykter. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning och semestervikarie. Arbetspass: Dygnspass (24 timmar med jour under natten) Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag. God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren. Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna. Arbetspass: Dagar, kvällar och helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker en personlig assistent till en 50-årig kvinna bosatt i Umeå. Hon har intressen inom musik, litteratur, föreningsliv, politik och kyrkan. Ljudböcker och poddar är också en viktig del av hennes vardag. På grund av flera hälsoutmaningar – såsom svår doftallergi, ljuskänslighet och nedsatt syn – behöver hon stöd i att navigera och hantera sin vardag, inklusive viss syntolkning. Hon använder en elektrisk rullstol och är i behov av assistans i många dagliga aktiviteter. Som assistent blir din roll att bidra till en trygg, meningsfull och stimulerande vardag, där hennes livskvalitet sätts i centrum. Arbetsmiljön måste vara helt parfym- och rökfri, och inga jordnötter får förekomma. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att assistera med: Personlig hygien, inklusive dusch och påklädning. Stödja vid matsituationer. Hushållssysslor såsom tvätt, städning och matinköp. Att tolka i olika aktiviteter och sammanhang vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna är mellan 30 och 55 år. Du är lyhörd, empatisk och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Ett intresse för kyrkan är ett extra plus, men inget krav. Viktiga egenskaper inkluderar: Parfymfri och rökfri. Förmåga att undvika jordnötter. Mycket goda kunskaper i svenska (minst B1-nivå). Läs kunskapsnivå för B1 här. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller utbildad undersköterska är ett stort plus. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass i början för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Om allt går bra så kan det framöver bli fasta pass i schemat. Arbetspass: Dagar och kvällar, samt helger. Flexibilitet med arbetstider är en förutsättning för den här tjänsten. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker en spansktalande personlig assistent till en 24-årig kvinna som bor med sin familj i Tullinge. Hon har autism och en intellektuell funktionsnedsättning och behöver stöd i vardagen för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina insatser kommer att vara viktiga för hennes trygghet, delaktighet och livskvalitet. Är du en ansvarsfull och engagerad kvinna i 24–45-årsåldern som söker ett arbete där du verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder en timanställning till att börja med, med möjlighet till heltidsanställning efter tre månader – förutsatt att allt fungerar bra för både dig och uppdragsgivaren. Om dig/arbetsuppgifter: Vi söker dig som är glad, positiv och pålitlig, med tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Det är viktigt att du är stresstålig och har ett lugnt förhållningssätt, då vår uppdragsgivare ibland kan uppvisa ett utåtagerande beteende. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är därför mycket värdefullt. I rollen ingår att stötta i vardagen med vanliga hushållssysslor, såsom matlagning, promenader och personlig hygien. Du behöver vara initiativtagande, motiverande och stöttande för att bidra till en trygg och meningsfull vardag för vår uppdragsgivare. Krav för Tjänsten: För att söka denna tjänst vill vi att du: Är rökfri. Talar flytande spanska. Har god kroppsfysik och är simkunnig. Talar svenska, både i tal och skrift. Tål pälsdjur (det finns en katt i hemmet). Har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass. Efter 3 månader om allting har gått bra kan det bli aktuellt med heltid på schema. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Varierande och omfattar dag, kväll, helg och natt men i första hand rör det sig främst om dag- och kvällspass. Det är därför viktigt att du kan vara flexibel och anpassningsbar. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur. Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning: Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Har du en passion för att hjälpa och utveckla barn med stort behov av stöd? – Då kan, en glad och busig 8-åring, bli din viktigaste arbetsdag. Om tjänsten: En glad, lekfull 8-årig pojke söker en trygg assistent som vill vara med och bygga en meningsfull och utvecklande vardag. Han är nyfiken, full av energi och kommunicerar med ljud, kroppsspråk och melodier. Som assistent är du hans stöd genom dagen – du skapar struktur, hjälper honom att förstå sin omvärld och möter honom med värme, lek och tålamod. Du behöver ha ständig närvaro, kunna avleda i tid och möta situationer med lugn – aldrig med motstånd. Vi söker dig som inte "bara" vill vara en assistent, utan som verkligen brinner för att bygga en trygg, utvecklande och glädjefylld vardag tillsammans. Har du erfarenhet av liknade arbete sedan innan är det ett plus, men viljan att lära är viktigast. Eftersom pojken är minderårig krävs ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. För att göra processen smidigare rekommenderar vi att du beställer det när du skickar in din ansökan Beställ ett här! Vem söker vi till tjänsten? Vi letar efter dig som har rätt hjärta och vilja – resten kan vi lära tillsammans! Du är: Engagerad i hans utveckling – Du vill hjälpa honom att växa, kommunicera och ta plats i sin värld, och ser de små framstegen som stora vinster. Nyfiken och lärande – Erfarenhet är bra, men viktigast är att du vill utvecklas tillsammans med honom. Tålmodig och stabil – Du möter tuffa dagar med lugn, utan att tappa fotfästet. Trygg men lekfull – Din energi smittar, ditt lugn smittar – du kan både busa och ge trygghet. Lyhörd och flexibel – Du hänger med när behoven förändras. Fysiskt stark – Du orkar med ett aktivt jobb och klarar av att möta hans tempo och känslostormar. Talar flytande svenska – Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av autism/intellektuell funktionsnedsättning. Kunskap i TAKK, PECS eller alternativ kommunikation. Lågaffektivt bemötande. Van att avleda fysiskt starka personer – inte möta med motstånd. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: 50-100%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Helger (morgon/kväll), ibland vardagar (eftermiddag/kväll). Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team
Välj ett jobb för att visa detaljer