People & Performance Coordinator - Vikariat
Nordic Nest AB
Personal- och HR-specialister

Är du en engagerad och nyfiken person som vill vara en del av ett team som brinner för att skapa en medarbetarresa i världsklass? Då kan detta vara rollen för dig! Nordic Nest Group är på en spännande resa, där vi varje dag arbetar för att bygga världens mest motiverade team. Nu söker vi en People & Performance Coordinator som vill vara med och stärka vår organisation och bidra till en arbetsplats där människor trivs och växer. Vad innebär rollen? Som People & Performance Coordinator kommer du att få arbeta brett inom HR och vara involverad i allt från rekrytering och arbetsmiljöfrågor till employer branding och personalaktiviteter. Du spelar en viktig roll i att stärka vår kultur och säkerställa att våra medarbetare har de bästa förutsättningarna för att lyckas, utvecklas och må bra på vår arbetsplats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara inom områden som… Rekrytering & Employer Branding Arbetsmiljö HR-administration Medarbetarundersökningar Konsultativt stöd i HR-frågor Personalaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är driven, social och nyfiken, med en naturlig förmåga att skapa relationer och engagera andra. Du är flexibel och prestigelös, och har lätt för att anpassa dig i en miljö där tempot är högt och dagarna varierande. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus, tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare ser vi att du har 1–2 års erfarenhet inom HR och/eller en relevant utbildning. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en analytisk förmåga, samtidigt som du är en god lyssnare med en empatisk och kommunikativ sida. Varför Nordic Nest Group? Hos oss blir du en del av ett passionerat och sammansvetsat team där vi utmanar oss själva och varandra, vågar tänka nytt och har riktigt roligt på vägen. Vi erbjuder en utvecklande roll där du får möjligheten att påverka och bidra till en arbetsplats i världsklass. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten avser ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse och löper under ca ett år. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Marie Bäckwall, Cheif People & Performance Officer, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Recruitment Coordinator
Nordic Nest AB
Löne- och personaladministratörer

Vill du kickstarta din HR-karriär och vara med och skapa en medarbetarresa i världsklass? Nu har du chansen! Nordic Nest Group söker en driven och engagerad Recruitment Coordinator som vill vara med och bygga världens mest motiverade team. I team People & Performance brinner vi för att skapa en fantastisk arbetsplats där vi växer och utvecklas tillsammans. Inför hösten, vår mest intensiva och roligaste period, förstärker vi våra avdelningar inom operations med massor av nya stjärnor – och här kommer du in i bilden! Dessutom kommer du spela en nyckelroll i planering och genomförande av våra event inför Black Week. Vad innebär rollen? I rollen som Recruitment Coordinator är du en nyckelspelare i team People & Performance inför vår högsäsong. Du hanterar hela rekryteringsprocessen – från CV-granskning och intervjuer till anställning och uppföljning – och ser till att våra kandidater får en kandidatupplevelse i världsklass. Du kommer också att… Samordna och genomföra telefonintervjuer och ge snabb, professionell återkoppling. Säkerställa smidig administration av anställningsuppgifter och avtal. Arbeta aktivt för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke. Stötta i planering och genomförande av event och aktiviteter. Ge support i övriga uppgifter som kan tillkomma på avdelningen Detta är ett fantastiskt roligt och viktigt uppdrag där du får möjlighet att vara Nordic Nest Groups ansikte utåt när vi anställer nya kollegor till vårt team. Dina dagar kommer präglas av ett högt tempo, snabba beslut, härliga kollegor och en hög energinivå där du kommer ha ett viktigt uppdrag genom att skapa förutsättningar för oss att nå våra mål. Vem är du? Vi tror att du nyligen tagit examen från en universitetsutbildning inom HR, företagsekonomi eller liknande. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och trivs i en roll där tempot är högt och dagarna varierande. Du är en lagspelare som gillar att ta initiativ, planera och organisera med struktur och noggrannhet. För att lyckas i rollen ser vi även att… Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Du har en positiv energi och en vilja att bidra till en härlig företagskultur. Du ser utveckling som en drivkraft och motiveras av att nå resultat. Varför Nordic Nest Group? Hos oss blir du en del av ett passionerat och sammansvetsat team som älskar att tänka nytt, hjälps åt och har riktigt roligt tillsammans. Vi erbjuder en arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang värderas högt och där du får möjligheten att utvecklas i din HR-karriär. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid och löper fram till december. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning inom bolaget efter visstidsanställningens slut. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. För kundservice genomför vi även arbetsprover för att testa skriftlig kommunikation. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Elin Friman, Talent Acquisition Lead, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

104 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Category Lead - Kitchen
Nordic Nest AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på resan i att skapa framgångsrika affärer inom kök och matlagning? Vi på Nordic Nest Group utökar nu teamet och söker en driven och erfaren Category Lead! Så, vill du vara med och skapa de bästa erbjudandena för passionerade hemmakockar? Har du en stark känsla för affärer, älskar att förhandla och har djup kunskap om produkter för köket? Då kan du vara vår nästa Category Lead! Vad innebär rollen? Som Category Lead inom kök och matlagning har du en nyckelroll i att driva försäljning och lönsamhet genom starka leverantörssamarbeten, strategiska inköp och effektiva kampanjer. Vi söker dig som älskar att göra affärer, har en fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha och kan paketera produkter och kampanjer som driver försäljning. Vi verkar i en snabb och dynamisk e-handelsmiljö där din förmåga att agera snabbt och affärsmässigt är avgörande. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra kategoristrategier som stärker vår position som den främsta destinationen för köksprodukter och matlagning. Dina huvudsakliga ansvarsområden... Affärsutveckling och inköp – Förhandla och säkerställa de bästa kommersiella villkoren med leverantörer inom kök och matlagning. Kampanjplanering och genomförande – Utveckla och optimera kampanjer och produktpaket som driver försäljning och lönsamhet. Lagerstyrning – Säkerställa rätt lagernivåer och produktflöden i linje med affärsmålen och kampanjplaneringen. Produkt- och marknadskännedom – Hålla koll på trender och kundbeteenden inom kök och matlagning för att skapa attraktiva erbjudanden. Intern och extern kommunikation – Samarbeta tätt med marknads- och försäljningsteamet för att säkerställa effektiva lanseringar och kampanjer. Löpande uppföljning och optimering – Analysera försäljningsutfall och kampanjresultat för att maximera lönsamhet och utveckla kategorin vidare. Vem är du? Vi på Nordic Nest Group värdesätter affärsmannaskap, entreprenörsanda och en vilja att fatta snabba beslut. Hos oss får du chansen att påverka och utvecklas i en snabbrörlig och framåtlutad organisation. För att lyckas i rollen ser vi att du har... Gedigen erfarenhet inom inköp, försäljning eller kategoriarbete, gärna inom retail eller e-handel. Stark kommersiell drivkraft och passion för att göra bra affärer och bygga långsiktiga leverantörsrelationer. Erfarenhet av att planera och driva kampanjer som ökar försäljning och lönsamhet. Djup produktkunskap inom kök och matlagning – du vet vad kunderna vill ha och vad som säljer! En kommunikativ och relationsskapande personlighet som trivs i förhandlingar och samarbeten. Ett högt tempo och en resultatorienterad inställning med förmåga att självständigt driva affärer i mål. Är du redo att bli en del av vårt team? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men också vet att vi genom att jobba tillsammans åstadkommer det bästa resultatet. För rätt person finns möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm eller från vårt huvudkontor i Kalmar. Oavsett placeringsort tror vi att du behöver vara i Kalmar ett par dagar i månaden för att lyckas med ditt uppdrag i rollen. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Bjaaland, Head of Assortment, via mail på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag!

104 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Category Lead - Kitchen
Nordic Nest AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på resan i att skapa framgångsrika affärer inom kök och matlagning? Vi på Nordic Nest Group utökar nu teamet och söker en driven och erfaren Category Lead! Så, vill du vara med och skapa de bästa erbjudandena för passionerade hemmakockar? Har du en stark känsla för affärer, älskar att förhandla och har djup kunskap om produkter för köket? Då kan du vara vår nästa Category Lead! Vad innebär rollen? Som Category Lead inom kök och matlagning har du en nyckelroll i att driva försäljning och lönsamhet genom starka leverantörssamarbeten, strategiska inköp och effektiva kampanjer. Vi söker dig som älskar att göra affärer, har en fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha och kan paketera produkter och kampanjer som driver försäljning. Vi verkar i en snabb och dynamisk e-handelsmiljö där din förmåga att agera snabbt och affärsmässigt är avgörande. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra kategoristrategier som stärker vår position som den främsta destinationen för köksprodukter och matlagning. Dina huvudsakliga ansvarsområden... Affärsutveckling och inköp – Förhandla och säkerställa de bästa kommersiella villkoren med leverantörer inom kök och matlagning. Kampanjplanering och genomförande – Utveckla och optimera kampanjer och produktpaket som driver försäljning och lönsamhet. Lagerstyrning – Säkerställa rätt lagernivåer och produktflöden i linje med affärsmålen och kampanjplaneringen. Produkt- och marknadskännedom – Hålla koll på trender och kundbeteenden inom kök och matlagning för att skapa attraktiva erbjudanden. Intern och extern kommunikation – Samarbeta tätt med marknads- och försäljningsteamet för att säkerställa effektiva lanseringar och kampanjer. Löpande uppföljning och optimering – Analysera försäljningsutfall och kampanjresultat för att maximera lönsamhet och utveckla kategorin vidare. Vem är du? Vi på Nordic Nest Group värdesätter affärsmannaskap, entreprenörsanda och en vilja att fatta snabba beslut. Hos oss får du chansen att påverka och utvecklas i en snabbrörlig och framåtlutad organisation. För att lyckas i rollen ser vi att du har... Gedigen erfarenhet inom inköp, försäljning eller kategoriarbete, gärna inom retail eller e-handel. Stark kommersiell drivkraft och passion för att göra bra affärer och bygga långsiktiga leverantörsrelationer. Erfarenhet av att planera och driva kampanjer som ökar försäljning och lönsamhet. Djup produktkunskap inom kök och matlagning – du vet vad kunderna vill ha och vad som säljer! En kommunikativ och relationsskapande personlighet som trivs i förhandlingar och samarbeten. Ett högt tempo och en resultatorienterad inställning med förmåga att självständigt driva affärer i mål. Är du redo att bli en del av vårt team? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men också vet att vi genom att jobba tillsammans åstadkommer det bästa resultatet. För rätt person finns möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm eller från vårt huvudkontor i Kalmar. Oavsett placeringsort tror vi att du behöver vara i Kalmar ett par dagar i månaden för att lyckas med ditt uppdrag i rollen. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Bjaaland, Head of Assortment, via mail på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag!

105 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Order Coordinator
Nordic Nest AB
Inköps- och orderassistenter

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara med på vår resa! Nu söker vi en Order Coordinator som vill vara med och skapa världens bästa sortiment till våra kunder tillsammans med resten av teamet! Vad innebär rollen? Som Order Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning där du fungerar som en länk mellan våra leverantörer, våra avdelningar inom operations samt vår ekonomiavdelning. Du lägger löpande inköp och säkerställer att vårt lagerförda sortiment alltid finns i lager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att... Arbetar med att optimera varuinköp mot aktuella försäljningsprognoser I dialog med Category Leads utveckla de olika leverantörernas leveransprecision och leveranskvalité. Arbetar med löpande inköp via vårt order- och prognossystem. Ansvarar för hantering av orderbekräftelser. Ansvarar för hantering av pris- & antalsdiffar på leverantörsfakturor Regelbunden kontakt med leverantörer för att följa upp lagda orders samt leveransprecision. Arbeta systematiskt för att minimera leveransförseningar & leveransavvikelser. Uppföljning av kostnader för avvikelser för inkommande varor. Förbättringsarbete kopplat till order & leverans Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att vi tillsammans ska nå gemensamma resultat. Du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi tror därför att du har en förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse och med slutdatum 10/8. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och logiktest i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Marcus Bjaaland, Head of Assortment, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

121 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Sommarjobba hos oss - på lager eller kundservice!
Nordic Nest AB
Kundtjänstpersonal

Vill du vara en del av Nordic Nest Group och hjälpa oss skapa världens bästa kundupplevelse i sommar? Vi söker drivna och engagerade medarbetare till vårt lager och vår kundservice. Vi hjälper kunder i hela världen att skapa hem att älska genom att leverera skandinavisk design och heminredning. Hos oss blir du en del av ett starkt team där vi värdesätter gemenskap, engagemang och arbetsglädje. Vad innebär det att sommarjobba hos oss? Beroende på vilket team så ser de dagliga arbetsuppgifterna olika ut på vårt lager respektive vår kundserviceavdelning. Gemensamma arbetsuppgifter för teamen är att: Leverera en förstklassig service med omtanke och lösningsorientering. Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment. Arbeta mot uppsatta mål. Som lagermedarbetare kommer dina dagliga arbetsuppgifter variera beroende på avdelning, det kan innebär allt från att lagerföra produkter till att plocka och packa våra kunders ordrar. Gemensamt för alla avdelningar är att arbetet är väldigt fysiskt och präglas av ett högt tempo. Som kundservicemedarbetare kommer du bemöta och hjälpa våra kunder via mejl, chatt och telefon. Din främsta uppgift är att bemöta våra kunders olika behov och att leverera en fantastisk kundupplevelse. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha ett enormt engagemang, tycka om att utmana dig själv och andra samt vilja bidra till ett starkt teamwork. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du: Är engagerad och älskar att jobba i ett högt tempo. Har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Är en lagspelare som bidrar till teamets framgång. Är snabblärd, flexibel och gillar utmaningar. Är pålitlig och ansvarsfull – du håller vad du lovar och passar tider. För sommarjobb på vårt lager ser vi att du älskar att arbeta fysiskt i ett högt tempo, att slå rekord och att jobba i ett lag tillsammans med dina kollegor. För sommarjobb på vår kundserviceavdelning ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi är ett internationellt bolag och ser därför att det är meriterande om du även behärskar ytterligare språk, främst tyska, nederländska, danska eller norska. Vi ser även att du älskar att bemöta kunder och att bidra med kundservice i världsklass. Är du redo att bli en del av teamet? Vi erbjuder en deltidsanställning under sommaren, med möjlighet till förlängd säsongsanställning under hösten – vår mest intensiva och roliga period på året! Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. För kundservice genomför vi även arbetsprover för att testa skriftlig kommunikation. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Elin Friman, Talent Acquisition Lead, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM till Nordic Nest Group i sommar!

124 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Customer Care Hero - Norska
Nordic Nest AB
Kundtjänstpersonal

Det flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. För att säkerställa att vi kan leverera kundservice i världsklass stärker vi upp med fler norsktalande hjältar till vårt kundserviceteam! Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare på Nordic Nest Group? I team Customer Care kommer du tillhöra ett glatt, internationellt gäng med kollegor från flera olika länder med en fantastisk gemenskap och sammanhållning. Vi är engagerade, älskar utmaningar och det bästa vi vet är att jobba tillsammans! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Hjälpa och ta hand om våra kunder via telefon, mejl och chatt Leverera förstklassig service med omtanke och lösningsorientering Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment Arbeta mot uppsatta mål Utöver ovanstående kommer du dessutom ha möjligheten att försöka vinna förstaplatsen i någon av de populära pingis-turneringarna som pågår under rasterna samt att rasta kroppen med ett härligt gympass i vårt gym efter jobbet. Vem tror vi att du är? Vi värdesätter personliga egenskaper och söker dig som har en passion för kundservice och förstår att de små detaljerna kan göra den stora skillnaden. Du är lyhörd, kommunikativ och brinner för att hjälpa andra. Det är viktigt att du trivs i en tempostark och energifylld miljö med snabba förändringar. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann i ditt arbete, ha förmåga att ta eget ansvar och drivas av att tillsammans med teamet jobba mot mål. För denna rollen söker vi kollegor som är flytande i tal och skrift i norska samt engelska,. Teamkänsla och engagemang är en viktig del av vår kultur. Det är därför viktigt att du trivs med att vara del av ett engagerat team och att bidra till teamkänsla för att vi tillsammans ska kunna nå våra uppsatta mål. Så, är du redo att bli en del av teamet? Vi erbjuder ett vikariat på deltid med start 2025-05-01 och som sträcker sig fram till 2025-12-31. Våra arbetstider är förlagda till vardagar och kontorstider och vi arbetar tillsammans på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi jobbar ständigt för att skapa världens bästa kundupplevelse och med det kommer vi utöka arbetstiderna till kväll och/eller helg vid behov. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din prestation än dokumenterad erfarenhet. Därför använder vi personlighetstester i det tidiga skedet av rekryteringsprocessen. För tjänsten genomför vi även arbetsprover i syfte att testa skriftlig kommunikationsförmåga. Låter detta som rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi arbetar med ett löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Oscar Gorton, Department Lead Nordics, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

135 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikssäljare
Nordic Nest AB
Butikssäljare, dagligvaror

Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra Svenssons-butiker inom Nordic Nest Group brinner vi för att hjälpa våra kunder skapa hem att älska. Nu förstärker vi teamet i vår Svenssons-butik i Lammhult! Vi söker en ny kollega för ett vikariat i rollen som butikssäljare, som vill vara med på vår resa mot att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil. Om rollen: Rollen är en deltidsanställning på 50% där du kommer arbeta veckodagar samt helger. Din främsta arbetsuppgift är att alltid tänka service och kundnöjdhet i varje moment för att säkerställa världens bästa kundupplevsele. Du kommer vara en del av ett engagerat team där vi just nu befinner oss på en spännande resa där vi utvecklas och slår nya rekord tillsammans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Bemöta och hjälpa våra kunder. Guida våra kunder i sortimentet. Uppsökande försäljning. Uppackning, prismärkning och skyltning. Övriga vanligt förekommande uppgifter inom butiksarbete. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att har en kommersiell, affärsmässig inställning och framförallt en mycket god förmåga att bemöta människor och bygga relationer. Du älskar försäljning och att hjälpa varje kund utifrån specifika behov. Du har ett naturligt driv och tar dig alltid an nya uppgifter med en positiv inställning och sprider glädje till både kollegor och kunder. Du trivs i ett högt arbetstempo och har förmågan att prioritera när det behövs. Det är viktigt att du är självgående och tar egna initiativ utifrån ett kundfokuserat perspektiv, samtidigt som du alltid strävar efter effektivitet och att vilja göra saker lite bättre. Du är flexibel och hoppar gärna in på fler timmar för att förstärka teamet när det behövs. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, och med fördel tidigare erfarenhet av möbler och/eller belysning, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen hem! Tjänsten är ett vikariat med sysselsättningsgrad 50%, vi önskar start snarast enligt överenskommelse och vikariatet sträcker sig fram till 31/12-2025. Dina arbetstider kommer vara förlagda på både vardagar och helger. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Cecilia Andersson, butikschef, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

143 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Sustainability Lead
Nordic Nest AB
Planerare och utredare m.fl.

Vi på Nordic Nest Group söker nu en Sustainability Lead som vill vara med och driva vår vision om att bli den mest älskade destinationen för skandinavisk design och livsstil. Är du en analytisk och självgående person som brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor? Då kan detta vara din chans att göra skillnad och bidra till en mer hållbar framtid tillsammans med oss! Vad innebär rollen? I rollen som Sustainability Lead kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete framåt. I en dynamisk och snabbväxande organisation som vår handlar det om att omsätta höga ambitioner till konkreta lösningar som bidrar till affären och stärker vår position som en ansvarstagande aktör i branschen. Då denna roll är ny hos oss kommer du få chansen att vara med och forma den. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med team över hela organisationen och ansvara för allt från att samla in och analysera data till att säkerställa att vi lever upp till regelverk och krav. Med andra ord – här får du möjlighet att påverka på riktigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva och utveckla hållbarhetsarbetet samt ta fram relevanta KPI:er. Samla in och analysera hållbarhetsdata och säkerställa att den är väl underbyggd, dokumenterad och relevant. Utveckla och optimera processer för datainsamling och analys genom bla. driva digitalisering av hållbarhetsarbetet. Hålla dig uppdaterad på branschstandarder och hållbarhetslagstiftning Stötta bolagshantering med administration, interna kontroller och koordinering av bolagsrelaterade ärenden. Vem är du? Vi tror att du drivs av att skapa konkret förändring och har en passion för att kombinera hållbarhet med affärsnytta. Du är en strukturerad, analytisk och lösningsorienterad person som känner dig trygg i att arbeta självständigt men samtidigt värdesätter samarbete och är en stark lagspelare. Du är en inspirerande kommunikatör som kan göra komplexa hållbarhetsfrågor tillgängliga och engagerande för olika målgrupper, både internt och externt. Att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där vi värderar innovation och mod att tänka nytt ser du som en spännande möjlighet. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av operativt hållbarhetsarbete och rapportering med förmåga att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. God förståelse för hållbarhetslagstiftning och branschstandarder. Förmågan att omsätta data och insikter till strategiska förbättringar och konkreta initiativ. Erfarenhet av att skapa och underhålla strukturerad rapportering samt förmåga att presentera komplexa begrepp på ett enkelt sätt. Goda kunskaper i Excel och andra digitala verktyg för datahantering och analys. Vi letar efter dig som är nyfiken, proaktiv och alltid redo att ta nästa steg för att göra hållbarhet till en självklar del av vår resa framåt. Så, vill du bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Christopher Diaz, CFO, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

143 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Order Coordinator
Nordic Nest AB
Inköps- och orderassistenter

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara med på vår resa! Nu söker vi en Order Coordinator som vill vara med och skapa världens bästa sortiment till våra kunder tillsammans med resten av teamet! Vad innebär rollen? Som Order Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning där du fungerar som en länk mellan våra leverantörer, våra avdelningar inom operations samt vårekonomiavdelning. Du lägger löpande inköp och säkerställer att vårt lagerförda sortiment alltid finns i lager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att... Arbetar med att optimera varuinköp mot aktuella försäljningsprognoser I dialog med Category Leads utveckla de olika leverantörernas leveransprecision och leveranskvalité. Arbetar med löpande inköp via vårt order- och prognossystem. Ansvarar för hantering av orderbekräftelser. Ansvarar för hantering av pris- & antalsdiffar på leverantörsfakturor Regelbunden kontakt med leverantörer för att följa upp lagda orders samt leveransprecision. Arbeta systematiskt för att minimera leveransförseningar & leveransavvikelser. Uppföljning av kostnader för avvikelser för inkommande varor. Förbättringsarbete kopplat till order & leverans Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att vi tillsammans ska nå gemensamma resultat. Du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi tror därför att du har en förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariatpå heltid med start snarast enligt överenskommelse och med slutdatum 10/8. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och logiktest i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Marcus Bjaaland, Head of Assortment, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025