Ekonom som vill bryta ny mark till Peridos huvudkontor!

Är du i början av karriären och längtar efter att få sätta tänderna i något eget? Söker du en variationsrik vardag och trivs med att hjälpa människor? Vill du vara en del av att utveckla riktigt bra service i en spännande och föränderlig bransch av frilansare och “giggare” - då kan det här vara din nästa utmaning! Om tjänsten Vi på Peridos huvudkontor söker nu en pigg ekonom till vårt framgångsrika dotterbolag Cansolo. Cansolo omsatte strax över 100 miljoner 2023 och ger människor möjlighet att nå sina drömmar och arbeta som egenföretagare utan eget företag. Tjänsten innebär att frigöra tid och skapa trygghet för egenanställda genom att ta hand om administration och fakturering. Du driver även utvecklingen av Cansolos tjänster för att öka vår effektivitet och möta egenanställdas behov på bästa sätt. Du kommer att sitta tillsammans med Peridos ekonomiavdelning, en mindre grupp kollegor som jobbar hårt och samarbetar bra. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet, och det är något vi jobbar hårt på för att uppnå. Vi sitter i fina lokaler vid Mariatorget med närhet till både tunnelbana och lunchställen. Du kommer att gilla det! Vad innebär rollen? Cansolos kunder består av drivna privatpersoner som valt att ta steget mot egenföretagande men vill ha vår hjälp med fakturering och administration. Vissa är helt nya inför begrepp som arbetsgivaravgift, moms och bruttolön, medan andra har full koll. Variationen på erfarenhet är stor och du hjälper dem där de befinner sig. Arbetet innebär mer konkret att granska och godkänna uppdrag som kommer in, att svara på frågor, skicka fakturor och betala ut löner. En mycket viktigt del av rollen är också att hitta smarta förbättringar i arbetssätt, hur vi kommunicerar med våra kunder och i våra egenutvecklade IT-stöd. Både för att skapa en grym service för kunderna och för att öka effektivitet i våra egna processer. Till din hjälp har du flera kollegor som löpande hjälper till i kundtjänst och gärna ställer upp som bollplank vid klurigare situationer. I den här rollen kommer du att kunna göra stor skillnad både för enskilda individer som vill testa sin affärsidé och för hur Cansolos tjänster bedrivs och utvecklas som en del av en ny marknad. Dina egenskaper Vi söker dig som gillar att ha kontakt med människor och kan växla mellan att förklara enklare rutiner på ett trevligt och tillmötesgående sätt till att tveklöst ge dig in i mer avancerade resonemang om lönsamhet, moms eller verksamhetsutveckling. Service är viktigt för dig. Du är prestigelös och lockas av variationen som denna roll erbjuder. Ibland vägleder du blivande eller befintliga egenföretagare, nästa stund diskuterar du systemutvecklingsidéer med vår IT-avdelning för att gå vidare till att granska fakturaunderlag. Att ha ett öga för förbättringsmöjligheter och att själv ta tag i dem är viktigt i den här rollen - och det kommer naturligt för dig. Du har ett positivt sinne och tycker om när det händer mycket. Låter det här som en perfekt tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Erfarenhet av grundläggande ekonomiarbete Erfarenhet av service eller kundkontakt till privatpersoner Ett organisatoriskt sinne Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska Meriterande: Föreningsengagemang under skoltiden Erfarenhet inom IT och systemhantering Arbete inom kundtjänst Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är 34595 och du kan nå han/henne via mail på [email protected]. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Erfaren ekonomiassistent - leverantörsreskontra

Är du en strukturerad, noggrann och analytisk person? Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och många års erfarenhet av redovisning och bokslut? Vill du arbeta på ett händelserikt fastighetsbolag? Kanske är detta tjänsten för dig! Läs mer! Om tjänsten Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund, ett fastighetsbolag med fokus på förvaltning och projektutveckling. De köper, utvecklar och säljer fastigheter med attraktiva lägen över hela Sverige, med den långsiktiga strategin att vara aktiv inom både nyproduktion, omvandling och förvaltning. Tjänsten är placerad på Östermalm i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och posthantering såsom kontakt med myndigheter och även med externa leverantörer. Det är en bred ekonomiroll med inslag av administration och många varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du kommer att vara en del av en avdelning om 10 personer och ha kontinuerlig kontakt med andra bolagsekonomer. Dina egenskaper För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du har trygghet i din kompetens inom ekonomiområdet och har erfarenhet av varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Som person bör du vara noggrann, strukturerad och analytiskt lagd. Du bör vara serviceinriktad och noggrann för att säkerställa kvaliteten i ditt arbete. Det är även viktigt att du är ansvarstagande och lösningsorienterad samt att du har förmågan att prioritera och vara självgående. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi 5–7 års relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Kan kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde juni. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare är Anna Hommerberg som kan nås på [email protected] Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34544 i ämnesraden. Om Perido Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Mechanical Engineers needed at company in the automotive industry!

Please note that this is a proactive ad which aims at finding Mechanical Engineers to Peridos' client over time. You will get contacted asap if there’s a match between your profile and the clients need of a profile. About the position Perido are now proactively looking for Mechanical Engineers to our client. They’re a world-leading supplier of transport solutions that together with its customers and partners are driving the transition to a sustainable transport system. You will be working at the office in Södertälje. Your daily tasks Typical tasks include: Design technical solutions according to given prerequisites (e.g., function, style, volume, geometry, costs, quality target and regulations) in mechanical areas Support and Lead mechanical design engineering activities in a particular area. Play an active role in the delivery. Integrate deliveries from others and secure quality and readiness before release. Ensure the design fulfills the business targets/ requirements. Provide input in product and system roadmaps. Network and build relationship with universities and external institutes for own technical area Participate in the business development and innovation. Develop and Manage networking across the organization and provide inputs to the project pre-requisites based on the component history. On Specialist level the employee is a specialist in Mechanical Engineering typically obtained through education and work experience Leading on complex group tasks/projects and actively developing team members - Role model of cutting edge thinking and an established contributor to lifelong learning within the TD/BA as a master trainer, coach and/or mentor Your characteristics To be successful in this role, we are looking for someone who likes to work in a team and seek information independently while sharing their knowledge and experiences with others. We also think you are well-organized and detail-oriented. Furthermore, have strong communication skills and am service-minded, independent, and self-motivated. Does this sound exciting? We look forward to reading your application! Qualifications: Relevant experience in the automotive industry Experience from C++,Python JIRA, SCRUM, SAFe Fluent in english Contract type and hours Full-time, consulting assignment with various lengths. Start according to agreement. Application Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need. The recruiter responsible for this position is Charlotte Crowley, you can reach her via [email protected]. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34492 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1500 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Beräkningsingenjör med fokus på FEM sökes - Södertälje

Har du en civilingenjörsutbildning inom mekanik, teknisk fysik eller liknande och har erfarenhet av att utföra strukturmekaniska beräkningar? Vi letar efter en vass ingenjör som genom beräkning vill bidra i snabb, agil, produktutveckling hos vår kund. Är det dig vi letar efter? Läs då vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en beräkningsingenjör till för vår kunds räkning. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad i Södertälje med möjlighet att arbeta delvis på distans. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en beräkningsingenjör av FEM-beräkningar för utveckling av batterier till elbilar. Du kommer att utföra beräkningar både ur komponent- och systemperspektiv där analysen kan vara både statisk och dynamisk. Du kommer att arbeta i nära samarbete med konstruktörer och provningsingenjörer. Med dina beräkningsresultat bidrar du till teamet och produktens utformning genom att: Förmedla och sprida dina resultat i muntlig och skriftlig form, och i stora och små forum Jämföra och korrelera beräkningsresultat med fysisk provning, där dina slutsatser ger vidare vägledning för teamet Kontinuerligt utvärdera förbättringsmöjlighet för noggrannhet, och beräkningstid genom att utgå från provdata, mjukvara samt processförbättring Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående och kan ta egna beslut samtidigt som du trivs bra i ett team. Du ser värdet i att dela med dig av din kunskap med teamet och ställer gärna frågor för att lära dig av dina kollegor. Du har bra förståelse för hur du kan applicera dina kunskaper och modifiera modeller på aktuella frågeställningar inom projekten. Avslutningsvis är du noggrann och strukturerad och lämnar ingenting till slumpen! Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: En civilingenjörsutbildning inom mekanik, teknik eller fysik Erfarenhet och kunskap av att utföra strukturmekaniska beräkningar Erfarenhet av ABACUS och Hypermesh Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader med god chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34586 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Junior inköpare till svenskt modeföretag

Har du minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inköp i en assisterande roll? Vill du arbeta på ett stort modeföretag med en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med respekt och ödmjukhet? Vi har det perfekta uppdraget för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en junior inköpare till vår kund, en jätte bland svenska varumärken som erbjuder varor inom mode och inredning. Företaget lägger stor vikt på välgjorda, hållbara produkter som ska älskas under en lång tid. Du kommer att ingå i ett team med ca 10 personer och arbeta med inköp och administration. Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Företaget jobbar helt med egen produktion av produkter och som Junior Inköpare stöttar du aktivt en Senior inköpare med dagliga uppgifter såsom sortimentsplanering, hantering av varuprover, placering och bevakning och kvantifiering av beställningar samt extern och intern kommunikation. Du tar en aktiv roll i att göra säljanalyser, vidta åtgärder och följa upp. Du kommer även att ansvara för orderläggning och koordinera prover. Dina egenskaper Vi tror att du som söker har ett starkt affärssinne, ett stort kundfokus och en passion för mode och inredning. Du har en administrativ ådra dvs. är noggrann och har ett öga för detaljer samt trivs att arbeta i ett arbetsklimat med högt tempo. Vidare är du social och har ett positivt förhållningssätt till allt du tar dig an! För att lyckas i rollen tror du att du har en stark multitasking-kapacitet och en vilja att vidta åtgärder. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inköp i en assisterande roll Textilutbildning från exempelvis Textilhögskolan i Borås eller likvärdigt God systemvana Flytande i svenska och engelska Intresse för mode eller inredning Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 veckor med möjlighet till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34579 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kontorskoordinator till globalt bolag inom fastighetssektorn – 20h/v

Trivs du med arbetsdagar med varierande arbetsuppgifter där du får ta mycket ansvar? Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Tycker du om att organisera och skapa struktur? I så fall borde du läsa vidare och skicka in din ansökan redan idag! För denna tjänst vill vi att du skickar in din ansökan på engelska. Om tjänsten Perido söker en kontorskoordinator till en tjänst hos vår kund, ett globalt bolag inom fastighetssektorn. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter, med kontor i flera städer runt om i landet. Du arbetar tillsammans med en annan kontorskoordinator där ni båda arbetar 50% och byter av varandra. Arbetstiderna kommer variera mellan 8-12:30 och 12:30-17, det bestäms i samråd med chef och den andra kontorskoordinatorn. Tjänsten är beläget på kundens kontor i Solna. Dina arbetsuppgifter I rollen som kontorskoordinator kommer du att ha varierande arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att vara ansvarig för hantering av alla mjuka tjänster, ekonomisk förvaltning och att du agera som ambassadör för företaget. Ett urval av arbetsuppgifter: Leverans eller delegering av serviceförfrågningar för att säkerställa att alla förfrågningar åtgärdas inom den överenskomna tidsramen och uppfyller nyckeltal och servicenivåavtal Säkerställa att städning och renlighet på kontoret levereras till högsta standard, i nära samarbete med städleverantörer, övervakning av arbeten och genomförande av revisioner Förberedelse och leverans av månatliga avtals- och affärsenhetsgranskningar Ad hoc-rapportering Samarbete med externa projektledare i samband med anläggningsprojekt och inredning på plats Ge vägledning till leverantörer för att främja engagemang och utmärkt leverans av kundupplevelser Arbeta i enlighet med hälso- och säkerhetsåtgärder och främja bästa praxis bland kollegor, entreprenörer och leverantörer Hantera och granska hälso- och säkerhetsdokumentation för att säkerställa efterlevnad och säkerhet på plats Leda anläggningsteamet (om tillämpligt), hantera mål och tillväxt Övervaka teamets dagliga arbete Tillhandahålla evenemangsstöd, vilket kan inkludera lätta lyft Arbeta nära kundens övriga funktioner inom anskaffning/upphandling av fordon, värdering och avyttring av fordon och tilldelning/omfördelning av fordon Dina egenskaper För att passa rollen som kon ser vi gärna att du är servicemedveten, engagerad och lyhörd. Vi söker dig som är social och har lätt att samarbeta och får saker gjorda. Du trivs i en roll där du får hjälpa andra och där man får möjlighet att utföra olika sorters uppgifter. Du kommer att få upplärning i företagets system på plats, men för att du ska kunna sätta dig in i arbetet snabbt tror vi har du har god systemvana sedan tidigare. Dessutom trivs du när tempot är högt och löser oförutsägbara problem och situationer med en flexibel och positiv inställning. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Obs! För denna tjänst vill vi att du skickar in din ansökan på engelska. Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning 1-3 års erfarenhet av Facilities Management, helst i företagsmiljö God systemvana inom MS Office Erfarenhet av administration Kunskap kring arbetsmiljölagar Flytande i svenska och engelska Omfattning och tillträde Deltid 20h/v, konsultuppdrag i 6 månader, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34493 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Rekryteringsassistent sökes till Peridos huvudkontor!

Pluggar du HR, kommunikation eller liknande område? Har du en naturlig fallenhet för att skriva och har intresse för rekrytering? Då har vi en rolig tjänst för dig! Här blir du del av ett tight team som dagligen arbetar med att skapa träffsäkra annonser och stöttar våra rekryterare med blandade uppgifter. Om tjänsten Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom hela tjänstemannasektorn som är duktiga på att matcha rätt konsult med rätt roll och organisation. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1500 konsulter på uppdrag över hela landet. Nu behöver vår rekryteringsavdelning stärkas upp med en rekryteringsassistent. Vi håller till i fina lokaler vid Mariatorget, med närhet till både tunnelbana och lunchställen. Du kommer att täcka upp ett föräldravikariat och behövs på plats på kontoret heltid under sommaren och deltid till hösten, perfekt sommarjobb för dig som studerar alltså! Dina arbetsuppgifter Det här är en roll där du till största del kommer vara ett stöd till Peridos rekryterare. Här består arbetsuppgifterna av att skriva träffsäkra och målgruppsanpassade annonser, redigera CV:n, utföra referenstagningar och svara på inkommande frågor från kandidater. Det är till stor del en administrativ roll men i annonsskrivningen får du utlopp för din kreativitet. Vi rekryterar såväl juniora som seniora tjänster inom en rad olika branscher. Du kommer att få kunskap om många olika roller när du skriver jobbannonser till allt från ekonomiassistenter, AML-analytiker till tyngre IT-roller. I mån av tid kommer du även att hjälpa till att hitta kompetenta kandidater till våra kunder. Genom search på LinkedIn och i våra interna system hjälper du rekryterarna att hitta potentiella kandidater och på sikt hjälper du människor till sitt nästa steg i karriären! Dina egenskaper Vi tror att detta är ett perfekt uppdrag för dig som är studerande, då behovet är heltid under sommaren och sedan deltid fram till årsskiftet. Du bör vara skicklig i skrift och sitter gärna på kreativa idéer på hur man få potentiella kandidater intresserade av en annons. För att lyckas i rollen tror vi även att du är flexibel, prestigelös och positiv samt att du har förmågan att snabbt skifta fokus. Arbetstempot kommer att variera och det är viktigt att du är stresstålig och självgående då du kommer arbeta ensam under högsommaren då ditt team har semester. Men oroa dig inte, till dess har du fått en gedigen upplärning av dina kollegor. Det viktigaste är inte att du kan allt, utan att du är nyfiken och drivs av att ta reda på saker själv! Är det dig vi letar efter? För att visa på ditt intresse kring skrivande vill vi att du tillsammans med din ansökan skickar med ett förslag på en annons (max 300 ord) till någon av tjänsterna nedan. Det går bra att lägga annonsen i samma fil som ditt personliga brev eller klistra in i meddelanderutan. Ekonom till en kommun IT-tekniker till en myndighet Administratör till en bank Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att läsa den! Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom relevant område Har känsla och förmåga att uttrycka sig i skift Möjlighet att arbeta heltid mellan v.26-32 Plus i kanten: Erfarenhet av administrativt arbete Erfarenhet av att searcha kandidater Omfattning och tillträde Heltid/deltid, vikariat till årsskiftet. Tillträde 24 juni. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Ange tjänsten referensnummer 34585 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Administratör sökes till Havs- och Vattenmyndigheten

Har du minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete? Vill du jobba på en arbetsplats som verkar för en bättre värld? Har du ett arbetssätt som präglas av god struktur med ordning och reda? Då vill vi att du läser vidare! Om tjänsten Perido söker en administratör till vår kund Havs- och vattenmyndigheten, de arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. De behöver nu förstärkning i form av administrativt stöd till registraturen. Tjänsten är placerad på plats på myndighetens kontor i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa Ankomststämpla inkommen post samt vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa Bevaka myndighetens officiella förvaltningsbrevlåda samt vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa Bemanna myndighetens externa och interna expeditionstider Arkivlägga handlingar i närarkivet enligt gällande rutiner I övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten Dina egenskaper Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men nu är på jakt efter nya utmaningar. Du är kommunikativ, uppskattar ett gott samarbeta och har förmåga att hantera högt tempo. Till sist ser vi att du är noggrann, strukturerad och tycker denna roll som administratör låter perfekt för dig! Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2024-12-21, med chans till 1 års förlängning. Start juni. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl [email protected] Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34584 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Supporttekniker sökes till myndighet! - Gbg

Har du ett seriöst intresse av IT som du gärna använder för att hjälpa användare avseende hård- och mjukvara? Tycker du att det låter spännande att arbeta i en betydligt bredare roll än i en traditionell supportteknikerroll? Då ska just du läsa extra noga! Om tjänsten En av Peridos många kunder är en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en supporttekniker, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete sker från kontoret i Göteborg. Dina arbetsuppgifter I ditt uppdrag kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Du tar emot, registrerar, kategoriserar och prioriterar inkommande ärenden tillsammans med ditt team och strävar mot att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Mer specifikt kommer ditt arbete att inkludera: Första linjen IT-support (telefonmottagning och webbformulär) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm. Ta emot, registrera, kategorisera, felsöker, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till Trafikverkets IT-support. Dina egenskaper Vi tror att du som söker har en god social kompetens och en hög servicekänsla gentemot användaren. Du är van vid att arbeta utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Vi ser även att du är driven och besitter en hög analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och komma med en lösning. Vidare ser vi att du kommer med egna förslag på förbättring, och är med och bidrar till ett positivt arbetsklimat.Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office. Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologisk Helpdesk) Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34583 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Junior avtalshandläggare till framstående energiföretag - Trollhättan

Har du minst en kandidatexamen inom samhällsplanering, miljö eller fastighetsrätt? Vad bra! Här finns en chans att bidra med din specialistkompetens inom fastighets- och miljörätt och fysisk planering! Låter det som något för dig? Då tycker vi du ska läsa vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en avtalshandläggare för vår kunds räkning, ett framstående europeiskt energiföretag som är känt för sitt engagemang för hållbarhet och förnybara energilösningar. Med verksamhet som sträcker sig över flera länder går kundföretaget i bräschen för övergången till renare energikällor som vind-, vatten- och solkraft, med målet att skapa ett fossilfritt liv. Tjänsten är placerad på deras kontor i Trollhättan där arbetet sker på plats. Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär att du bidrar med din specialistkompetens främst inom fastighets- och miljörätt och fysisk planering. Arbetet kräver struktur, gott omdöme och att du handlar i enlighet med mål och riktlinjer. Du kommer framförallt att: Upprätta avtal och tillståndsansökningar Ansvara för samråd med myndigheter och kommuner Samarbeta med entreprenörer och nätägare i frågor som rör ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer Arbeta med markvärdering vid olika typer av intrång Du och hela avdelningen ansvarar även för att hålla goda kontakter med myndigheter och juridiska instanser Dina egenskaper För denna roll söker vi dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Det är viktigt att du kan driva processer från start till mål med hög kvalitet och i nära kontakt med dina kunder. Du ser vad som behövs göras och arbetar lika bra självgående som i grupp. Vi ser även att du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt, samt leverera även när du har en deadline. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Du har lägst kandidat- eller högskoleingenjörsexamen inom samhällsplanering, miljö eller fastighetsrätt God datorvana Du är tydlig i tal och skrift, både vad gäller svenska och engelska Meriterande: Arbetslivserfarenhet inom ledningsrätter, tillstånd, bygglov och/eller avtalshantering Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-02-01. Start 2024-09-01 Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34580 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024