Har du ett hjärta för service och en blick för vad som behöver göras? Nu söker vi på Perido en driftig och erfaren vaktmästare till ett omväxlande sommaruppdrag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare för ett sommaruppdrag hos en skola. Tjänsten är placerad i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som vaktmästare kommer du att arbeta med praktiska, vardagliga uppgifter kopplade till skolans inre och yttre miljö. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig tillsyn av skolans lokaler och utemiljö Enklare reparationer och felavhjälpning Möblering, omflyttningar och montering Varumottagning och intern posthantering Beställning och påfyllnad av material Utlämning och återtag av nycklar Samverkan med teknisk support vid behov (t.ex. AV-utrustning) Kontakt med leverantörer och externa parter vid enklare serviceärenden Stöd vid skolans evenemang eller aktiviteter Dina egenskaper För att trivas i rollen som bör du vara en serviceinriktad person som dessutom har sinne för praktisk problemlösning. Vi ser gärna att du har en stor ansvarskänsla och en god initiativförmåga som gör att du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Då mycket kretsar kring god service är det viktigt att du har social kompetens, är flexibel i ditt arbetssätt och gärna samarbetar med andra. Låter detta som din nästa utmaning? Du är välkommen med din ansökan idag! Kvalifikationer: Tidigare arbetslivserfarenhet som vaktmästare Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: Tidigare arbete inom skola Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-08-08. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35296 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Har du utbildning i ekonomi eller erfarenhet inom ekonomi sen tidigare? Har du grundläggande kunskaper inom redovisning och bokföring? Om svaren är ja, då väntar en kul utmaning i en spännande arbetsmiljö! Vi råder dig varmt att fortsätta läsa! Om tjänsten Perido söker nu en ekonomiassistent för leverantörsreskontra till vår kund, en gigant inom medievärlden. Arbetet sker på plats på kontoret i Stockholm. Dina arbetsuppgifter Din roll kommer omfatta arbete med hela leverantörsreskontraflödet, förkontering av fakturor, leverantörsbetalningar, utredning av felaktiga fakturor, kontakt med leverantörer etc. Inkasso och påminnelsehantering kan även förekomma. Dina egenskaper För att lyckas som ekonomiassistent är det avgörande med flexibilitet, självständighet och en hög grad av noggrannhet och struktur. Ditt analytiska och metodiska tillvägagångssätt kommer att bli viktigt och vara av stor betydelse i tjänsten. Du är serviceminded och tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Då detta är ett kort uppdrag som omfattar ca en månad, är det viktigt att du rät trygg med dina kunskaper och snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet av fakturahantering och redovisning genom relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Grundläggande kunskaper inom redovisning och bokföring Kunskaper/erfarenhet av leverantörsreskontra Excel - god grundkunskap God systemvana Erfarenhet av att ha arbetat i ett ekonomisystem Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av Unit4 (fd Agresso) Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-08-29. Tillträde 2025-07-21, eller enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35297 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Are you a hands-on technician with a proactive mindset and experience in critical environments? Join CBRE’s team and play a key role in maintaining and developing vital systems. If you're ready to take on meaningful work in a high-performing environment, this could be your next opportunity! About the position We at Perido are looking for a Critical Technician to join our clients' team. Our client CBRE Data Centre Solutions (DCS), is a part of the CBRE Group with over 130.000 employees worldwide and delivers fully integrated real estate, facilities and technology solutions for data centre owners, occupiers and investors across the globe. As a dedicated business line within CBRE, DCS is dedicated to solving complex challenges within every stage of the data centre lifecycle. CBRE provides their employees with the best conditions to develop professionally and personally and to realize their full potential in the course of their career. The position is based in Stockholm. The main work will be carried out during regular office hours. Although this position requires 24/7 shift availability, with a focus on morning, daytime, and evening shifts, although night shifts may occasionally be necessary. The schedule will also be adapted to support the team during sick leave, vacations, and other absences, as the site operates around the clock. Your daily tasks: Responding speedily to fault/breakdown requests and efficiently undertaking routine scheduled maintenance of plant and/or equipment Quality assurance CBRE technical delivery and participate in critical installations and critical maintenance work. Maintain and monitor critical systems. Conduct risk assessments and develop operational procedures Collaborate with supplier partners and the CBRE team, occasionally liaising with clients Participate in team activities and carry out additional tasks as required Participate in decisions and the execution of the work Qualifications: Experience within datacentre or other critical environment Proactive and inquisitive mindset ESA and AMS is advantageous Good knowledge in English; knowledge of Swedish is advantageous Meritorious: Knowledge of building automation systems and cooling systems is a plus Network infrastructure, or an electrical background, is strongly meriting Are you the one we are looking for? Please send us your application in English as soon as possible! Contract type and hours Full-time consulting assignment for 6 months, thereafter possible takeover by the client. Start at the end of July. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35294 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Are you ready to take the next step in your career with a global leader in real estate services? Do you enjoy working independently while supporting both strategic decisions and daily operations? Then this opportunity as Finance & Business Administrator might be the perfect fit for you! About the position Perido is seeking a Finance & Business Administrator for our client, a world-leading company in the real estate sector. The company owns and manages commercial and residential properties and continues to expand its operations across Sweden. You will be based in Rosersberg, with the flexibility to work from home about three days per week. Your daily tasks You will be part of a close-knit team including a Site Manager and Team Leaders, supporting the overall operations and customer satisfaction. In this role, you will: Prepare and present internal operational and financial monthly and quarterly reports Support decision-making in business and financial matters Develop models for follow-up and reporting to improve financial management standards Assist with monthly and annual financial statements and budgeting Handle supplier and customer invoices Communicate with new and existing suppliers Plan and participate in review meetings with customers and suppliers Ensure quality and safety standards in line with legislation and customer commitments Mentor and guide contract support personnel (note: no direct reports) Your characteristics You are a positive, curious, and engaged individual who thrives in a collaborative but independent environment. You build long-term, trust-based relationships and are confident in making decisions. Your commercial mindset, paired with financial and contractual understanding, makes you a valuable asset to the team. Does this sound like an exciting opportunity? We look forward to reading your application! Qualifications: Degree in Finance, Business Administration, or similar Experience in financial administration and business support Excellent computer skills, including strong Excel proficiency Excellent communication skills in both Swedish and English, spoken and written Meritorious: Experience with databases Programming knowledge Contract type and hours Full-time, consulting assignment for 6 months, thereafter possible takeover by the client. Start in August according to agreement. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. The recruiter responsible for this position is Charlotte Crowley, you can reach her via [email protected]. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35295 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Are you a structured and detail-oriented professional with a passion for accounting? Do you thrive on identifying gaps and implementing solutions to drive improvement? Are you ready to take on a key role in supporting financial reporting across multiple European markets? If so, we have an exciting opportunity for you as a Senior Accountant! About the position Perido is now looking for a Senior Accountant for our client, an innovative and modern car brand that offers different types of car leasing/access. You will be working from the office based in Gothenburg. Your daily tasks As a Senior Accountant, you will be an integral part of your team, managing the financial reporting for all European entities across seven markets. The assignment includes tasks related to annual reporting and audit processes, as well as thorough review and reconciliation of balance sheet accounts. Responsibilities: Finalize tasks related to annual report audits Clear and reconcile balance sheet accounts Update and maintain balance sheet reconciliation documentation Your characteristics To excel in the role of Senior Accountant, a structured and organized approach is essential. The ability to identify gaps and proactively address issues is highly valued, reflecting a mindset focused on continuous improvement and problem-solving. Being initiative-driven and solution-oriented are key qualities that contribute to success in this position, fostering both individual and team growth. Does this sound like an exciting opportunity? We look forward to reading your application! Qualifications: Bachelor’s or master’s degree in business and economics 5+ years of experience within accounting/financial control Widespread knowledge of financial processes Strong skills in SAP Excellent communication skills, both spoken and written English Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2025-09-30 . Start as soon as possible. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35271 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Do you have a genuine passion for accounting and a talent for turning numbers into valuable insights? Do you enjoy working with payroll and pension accounting at a high level of complexity – and making a real impact in a large organization? Then this opportunity could be the perfect fit for you. About the position Perido is looking for an Accounting Specialist for our client, a well-known and major international company in the automotive industry. The culture within this company creates an environment of constant improvement: to share knowledge with each other, to give and ask for feedback, and to encourage the employees to take personal responsibility for continuous learning and development. The position is located in Gothenburg. Your daily tasks You will play a key role in ensuring compliance and insightful payroll and pension accounting. Your responsibilities will include: Ensuring payroll and social expenses including pensions are posted in accordance with IFRS and Swedish GAAP Performing independent analysis to support internal stakeholders Leading improvements in accounting processes for increased efficiency Preparing annual report notes related to pensions and personnel costs Handling tax return components related to payroll and pensions Ensuring timely payments of payroll and withholding taxes Representing the Payroll and Pension team in various forums Challenging existing routines for smarter ways of working Sharing knowledge and supporting colleagues to strengthen the team’s expertise Providing support in solving complex accounting challenges Your characteristics You are a team player with a strong drive, a proactive mindset, and an eye for both the big picture and the fine details. You thrive in a dynamic environment, are open to change, and enjoy working independently as much as collaboratively. With strong problem-solving skills and a positive attitude, you’re able to build strong relationships, contribute to continuous development, and effectively communicate your expertise. Could this be the opportunity you've been waiting for? We look forward to reading your application! Qualifications: Academic degree in accounting At least 4 years of advanced experience in accounting At least 2 years of experience from a finance department Solid knowledge of IFRS and Swedish GAAP Advanced skills in SAP and Excel Excellent communication skills in both Swedish and English Meritorious: Experience working with payroll and pension accounting in a large organization Participation in business system transformations or accounting model changes Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2026-03-31. Start 2025-06-01. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35241 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Are you an experienced controller with a strong financial background and a track record from complex, global environments? We’re looking for someone with at least five years in financial or business control, solid system knowledge, and the skills to navigate a multinational setting with confidence. Are you the one we are looking for? About the position We are looking for a Business Controller to support our clients Technology function in their office in Gothenburg. The client is a major player in the automotive industry. Key Responsibilities: Drive closing and estimate activities for the Technology organization Oversee accounting, financial reporting, budgeting, variance analysis, compliance, and audit within the function Serve as a financial business partner—providing insights and advice to support strategic decisions Manage investment controlling Review, coordinate, and consolidate OPEX, forecasts, estimates, and business plans Conduct analysis of key performance indicators (financial and operational) Challenge existing business practices and recommend improvements to drive efficiency Develop and communicate financial strategies aligned with business goals Your characteristics The ideal candidate is a strong leader with solid experience in business control—preferably within a global, fast-paced environment such as the automotive industry. We are looking for a strategic thinker with a proactive, solution-oriented mindset. You should have the ability to translate financial analysis into actionable business strategies and possess strong communication and presentation skills. Excellent interpersonal abilities and stakeholder management are key to succeeding in this position, and you should feel comfortable working in dynamic environments where tight deadlines are a part of everyday life. Is this the next big step in your career? We look forward to reading your application! Qualifications: Minimum 5 years of experience in financial or business control Bachelor’s degree in accounting, finance, or a related field Proven experience with financial tools such as SAP R/3, VGCS, Essbase (Hyperion), Power BI, and MS Office Experience working in complex, multinational organizations Contract type and hours Full-time consulting assignment until 2026-01-23. Start 2025-06-02. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35256 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Som ekonomiadministratör i den här tjänsten blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av leasingavtal för fastigheter världen över. Vill du vara en del av en professionell och dynamisk miljö där din noggrannhet och struktur verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om tjänsten Perido söker nu en ekonomiadministratör för att stärka vår kunds team, en av Sveriges största banker. Kontoret ligger strax norr om Stockholm, och de erbjuder en flexibel arbetsmiljö med en policy om tre dagar på plats och två dagar på distans. Observera dock att du förväntas arbeta 100% på plats under din upplärningsperiod. Dina arbetsuppgifter Här ges du möjligheten att få arbeta i en professionell och föränderlig miljö där du får ansvar för att administrera och utveckla hanteringen av leasingavtal. Mer specifikt består dina uppgifter av: Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga avtal för att säkerställa att de alltid är aktuella Hantering av flödet av hyresfakturor för svenska avtal och kontakt med leverantörer Deltagande i förvaltning och utveckling av avtalsystemet Planon, inklusive testning av nya versioner vid systemuppgraderingar Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar balans- och resultaträkning Stöd till kollegor i olika frågor rörande hyresavtal Dina egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, analytisk och har ett skarpt öga för detaljer. Du trivs i en dynamisk miljö, är kommunikativ och har en god förmåga att samarbeta. Att hantera stora mängder information och arbeta noggrant under tidspress är något du behärskar. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Du har både praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter Du är van vid att hantera ett stort inflöde av fakturor och säkerställer att de hanteras i tid och att debiteringar ligger i linje med aktuella avtalsvillkor Du har erfarenhet av att arbeta i Excel Erfarenhet av hyresavtalsadministration Erfarenhet av att arbeta i hyresavtalssystem Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-08-31. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35279 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vill du arbeta brett med redovisning och samtidigt vara ett viktigt stöd i ekonomiska frågor inom olika projekt? Vi söker en redovisningsekonom som trivs i en varierad roll med både operativa och analytiska uppgifter. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens i en organisation som värdesätter noggrannhet, samarbete och utveckling. Om tjänsten Vi på Perido letar nu efter en redovisningsekonom till vår kund, en myndighet som ansvarar för att genomföra nationella beslut på regional nivå. Tjänsten är placerad i Karlstad. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom har du en viktig roll i att stödja verksamheten med ekonomisk expertis, både i den dagliga driften och inom olika projekt. Du arbetar nära chefer och projektledare och bidrar med analyser, uppföljningar och ekonomisk planering. Arbetet är varierat och innefattar både strategiskt och operativt stöd, med fokus på noggrannhet och proaktivitet. Exempel på arbetsuppgifter: Ge ekonomiskt stöd i olika projekt under hela projektcykeln Stötta chefer med budget, prognos och uppföljning i Hypergene Följa upp, analysera och presentera ekonomiska resultat Utföra löpande bokföring av olika anslag Hantera andra vanligt förekommande ekonomiska uppgifter inom enheten Dina egenskaper I rollen som redovisningsekonom är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta med siffror och har ett öga för detaljer, samtidigt som du förstår vikten av helhetsperspektiv i ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande och ser till att arbetet drivs framåt på ett effektivt sätt. Då rollen innebär mycket samarbete med andra funktioner och chefer är det också viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Din förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och lösa problem på ett konstruktivt sätt är avgörande för att lyckas i rollen. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som av kund bedöms som likvärdig Minst ett års erfarenhet av liknande arbete Goda eller mycket goda kunskaper i Excel Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start i början av augusti. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35291 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du en erfaren administratör med en passion för struktur och ordning? Har du minst tre års erfarenhet i en liknande roll och en god förståelse för fastighetsbranschen? Nu har du chansen att bli en viktig del av vår kunds team, där du får använda din kunskap och erfarenhet för att stötta förvaltningsassistenter med allt från fakturahantering till administrativa uppgifter. Läs vidare och se om det här är rollen du letat efter! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en administratör till vår kund, vars samhällsuppdrag är att förvalta och utveckla byggnader och miljöer som den svenska staten äger. De söker nu en administratör till enheten som kommer att stödja förvaltningsassistenterna med uppgifter som fakturahantering, vidarefakturering, bevakning av funktionsmail samt andra administrativa och kontorsrelaterade arbetsuppgifter. Denna tjänst är belägen på kundens kontor i Solna, där arbetet sker på plats. Dina egenskaper För att lyckas i rollen som administratör söker vi dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Din förmåga att prioritera och hålla deadlines är utmärkt, och du har ett öga för detaljer som säkerställer att arbetet håller hög kvalitet. Vidare är du serviceinriktad, flexibel och har en naturlig fallenhet för att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-07-18. Start 2025-06-09. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35290 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Välj ett jobb för att visa detaljer