Vaktmästare sökes till myndighet inom utbildning

Är du en noggrann person som trivs när det råder ordning och reda i din omgivning? Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare/inom internservice? Om du även ser att ett uppdrag hos en myndighet låter lockande så läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare till vår kund, en myndighet som är verksam inom utbildning. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider. Dina arbetsuppgifter I rollen som vaktmästare kommer du att ingå i ett team om 5 personer. Service ges i både kontors- och labbmiljö, och de främsta arbetsuppgifterna är: Mottagning av gods/paket Underhåll printerstationer (påfyllning/tömning av papper osv) Tömning av labbavfall och återvinningsstationer Hantering av kaffemaskiner (påfyllning av kaffe, enklare service) Enklare möbelflyttar Allmänna enkla uppgifter i lokalerna utifrån inkomna ärenden i ett ärendehanteringssystem Dina egenskaper Vi söker en person med stor servicekänsla som gillar att vistas i en internationell och variationsrik miljö. En förutsättning är att man är social då man hela tiden har kontakt med de människor som arbetar i huset. Och att man är hyfsat bekväm med att prata engelska med dem man servar. Arbetet kräver gott samarbete, vilket gör det nödvändigt med god kommunikationsförmåga inom teamet. Vi söker en prestigelös person som förutom sina egna uppgifter gärna hjälper sina kollegor vid behov. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 5 månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34529 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Systemspecialist inom lön sökes i Södertälje

Har du flera års erfarenhet av konfiguration, administration och förbättring av lönesystem? Är du övertygad om att lön och teknik utgör den perfekta kombinationen? Då har vi rätt roll för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en systemspecialist inom lönesystem till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten placerad på företagets huvudkontor i Södertälje. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en passionerad systemexpert inom lönesystem. Du kommer att ingå i ett team med ca 20 kollegor som ansvarar för HR-systemen inom organisationen i Sverige. Ditt fokus kommer vara på att säkerställa smidig drift, korrekthet i data och integrationer samt överensstämmelse med branschstandarder. Du kommer att samarbeta med både interna processägare, lönespecialister och många andra kollegor. Som systemexpert är du en nyckelspelare för att förstå och omsätta verksamhetens behov i tekniska systemlösningar. Dina ansvarsområden: Administrera, underhålla och felsöka i företagets lönesystem Säkerställa utveckling och dokumentation av integrationer mot kringliggande system Ledning av incidenthantering internt och i samarbete med systemleverantören Medverkan i design och implementering av förbättringar och uppgraderingar av lönesystemet Ansvar för dokumentation av systemet och deltagande i revisioner för att säkerställa korrekthet i data Analys av data och rapportbyggnad för interna och externa behov Dina egenskaper För att lyckas i rollen söker vi dig som ser lön och teknik som den ultimata kombinationen. Du har förståelse för löneprocesser och tillhörande regelverk, som kollektivavtal och har en förmåga att analysera data och tekniska flöden. Som person är du engagerad, kommunikativ, välstrukturerad samt en lagspelare med starkt personligt driv och förståelse för verksamheten. Vi tror även att du vill vara delaktig i förbättringsarbeten i processen och har förmåga att leda projekt och uppdrag. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Flera års erfarenhet av konfiguration, administration och förbättring av lönesystem (kunden använder SD Worx) God förståelse för löneprocessen och dess regelverk Analytisk förmåga för att lösa komplexa problem Kommunikativ och bra på att samarbeta med många intressenter Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34511 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Kyltekniker sökes till Nacka kommun!

För dig med rätt bakgrund vad avser utbildning och erfarenhet väntar en viktig tjänst hos Nacka kommun! Med din kunskap blir du en viktig resurs i att hålla kommunens idrottsanläggningar i toppform! Tjänsten passar för dig som trivs med att arbeta självständigt men också samarbetar framgångsrikt när det behövs! Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido letar efter en kyltekniker till vår kund Nacka kommun! De är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Du kommer att arbeta vid kommunens olika idrottsanläggningar. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten kommer du att ha ett övergripande ansvar för underhåll och reparation av kylsystem på Nacka kommuns fyra idrottsanläggningar, inklusive sex isrinkar. Du blir en nyckelperson för att säkerställa optimala förhållanden för idrottsaktiviteter genom att hantera kylsystemets funktioner och säkerhet. Arbetsuppgifter inkluderar: Underhåll och reparation av kylsystem på fyra idrottsanläggningar inklusive sex isrinkar Felsökning och installation av kylsystem Genomförande av säkerhetskontroller för att säkerställa en trygg arbetsmiljö Projektledning och utbildning av kollegor och personal Rådgivning om kyltekniska frågor och åtgärder för effektivare kylsystem Samarbete med Idrottsdriftsenhetens personal, energiexperter och externa leverantörer för att optimera arbetsprocesser och resultat Dina egenskaper Det är viktigt att teknisk kunskap och skicklighet i användningen av verktyg och utrustning är på topp. Tjänsten ställer krav på att du måste kan lösa problem självständigt och effektivt, samtidigt som du följer säkerhetsföreskrifter och bästa praxis för att garantera ett ansvarsfullt arbete. Det är av yttersta vikt att agera ansvarsfullt och trivas med att arbeta självständigt, eftersom du ofta kommer att vara ensam. Men att ha förmågan att samarbeta med andra, både internt med kollegor och externt med leverantörer och besökare, är även det betydelsefullt. Din serviceinriktade attityd och förmåga att ta initiativ motiverar dig inte bara att utveckla verksamheten utan även att dela med dig av din kunskap till dina kollegor. Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant utbildning Minst tre års erfarenhet från en liknande tjänst Kylcertifikat B-körkort Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Arbete med ishallar (ammoniak) Erfarenhet av el- och styr/reglerteknik Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader genom Perido, därefter möjlig överrekrytering till Nacka kommun. Start enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected] Ange alltid tjänstens referensnummer 34528 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Rekryteringskoordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Här väntar en tjänst inom rekryteringens spännande värld där du kommer att arbeta med att stärka kandidatupplevelsen för företagets potentiella framtida medarbetare. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något dör dig! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en rekryteringskoordinator som kommer fokusera på kandidatupplevelsen till vår kund. De är ett framgångsrikt bilföretag som har sin bas i Göteborg, där även den här tjänsten är placerad. De är ett ledande företag inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbarhet. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer att fokusera på schemaläggning av intervjuer för kandidater (både digitalt och personligen) och vara värd för on-site-intervjuer i rätt tid. Detta kräver stark skriftlig och muntlig kommunikation med alla kandidater, rekryterare och anställningschefer. Du kommer att säkerställa att alla rekryteringsaktiviteter och processdokument (skript, intervjuprocesser etc.) underhålls korrekt enligt rådande processer. Du kommer att bidra till förbättringar av rekrytering relaterade från kandidatupplevelseperspektivet. Dina egenskaper Naturligtvis är erfarenhet viktigt men vad som är än mer betydande är dina egenskaper och ditt mind-set. Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. Du är en organiserad administrativ person som är bekväm med att utföra alla administrativa uppgifter relaterade till rekrytering. Vidare trivs du med att arbeta självständigt men är minst lika bra som en stark lagspelare. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna. Är detta tjänsten för dig? Ta chansen och ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan på engelska! Vi söker dig som har: Relevant akademisk examen och erfarenhet Goda datorkunskaper Lätt för att uttrycka dig professionellt i tal och skrift, både på svenska och engelska Meriterande: Tidigare arbetslivserfarenhet inom rekrytering/HR Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning Start 6/5. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34515 i ämnesraden. Om Perido Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Junior supporttekniker sökes till Skansen

Har du erfarenhet från felsökning/problemlösning i antingen 1st-line eller 2nd-line support? Har du kunskap i nätverk, switchar, fiber och Wi-Fi? Är du dessutom serviceinriktad och tycker om att utveckla dina kunskaper i nya system och funktioner? Då kan vi ha rollen för dig! Om tjänsten Perido hjälper nu Skansen att hitta en engagerad junior supporttekniker. Skansens vision är att vara ledstjärna för lärande och inspirerande upplevelser av natur och kultur i Sverige. För historien, samtiden och framtiden. Skansen som arbetsplats är inte bara unik utan även oerhört spännande. Beläget mitt i Stockholm på Djurgården, sträcker sig Skansen över en yta större än hela Gamla Stan och är hem åt Sveriges mest besökta museum. Som en privat stiftelse med ett uppdrag att utbilda och bevara natur- och kulturarvet för både nuvarande och framtida generationer, är de engagerade i att både utveckla och bevara vår historia och kultur. Skansens medarbetare är fördelade i de kulturhistoriska byggnaderna, som utgör en väsentlig del av museets unika innehåll och atmosfär. Dina arbetsuppgifter I rollen som junior supporttekniker kommer du att spela en avgörande roll i IT-avdelningens stödfunktion. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra tekniker och en systemadministratör, som tillsammans ansvarar för en stor variation av arbetsuppgifter inklusive IT-support, nätverk, telefoni, datorer, servrar, kassasystem och flera pågående projekt och initiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ärendehantering, både 1st-line och 2nd-line support Installera datorer/telefoner Felsökning IT-introduktioner/onboarding Utbildning i applikationer och Office 365 för medarbetare Support av kassasystem Support av konferensutrustning Dina egenskaper Du är en social och lösningsorienterad person som gillar att bistå med den bästa möjliga servicen på ett prestigelöst sätt. Du är strukturerad och har en god prioriteringsförmåga gällande dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt. Slutligen är vi säkra på att du som söker denna tjänst har ett genuint IT- intresse. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet från 1st-line support eller 2nd-line support Erfarenhet från IT-projekt Erfarenhet från felsökning/problemlösning Kunskap om nätverk, switchar, fiber och Wi-Fi Grundläggande kunskaper TCP/IP, Microsoft/Office 365 och on-premises AD Meriterande: Intune Erfarenhet av Cisco eller Aruba switchar Entra AD Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start i maj. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34516 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Administratör sökes för sommarjobb i Stockholm!

Är du en självgående och lättlärd person på jakt efter ett sommarjobb? Är du serviceinriktad och strukturerad? Här väntar ett meriterande uppdrag som administratör, kan det vara något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, en myndighet som arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft. Du utgår från receptionen på kontoret beläget i Stockholm. För att du ska känna dig bekväm i rollen kommer upplärning att ingå. Arbetstiden är förlagd mellan 08.00-16:00, men lunchstängt mellan 12:00-13:00. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du att bemanna receptionen och sköta de vanligt förekommande sysslor som finns i en reception. Några av dina dagliga arbetsuppgifter kommer att vara: Kontering av fakturor Personalärendehantering i Primula Diarieföring, bevakning av brevlådor Ta emot post och paket Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en självgående person som har lätt för att sätta dig in i nya rutiner. Du arbetar med god struktur och kan bolla flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser även att du är serviceinriktad och uppmärksam på vad som behövs göras och hur du ska prioritera bland dina arbetsuppgifter. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning Kunskaper i MS Office Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Sommarjobb från v.28 (10/7) till och med v. 31 (2/8). Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34524 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Logistikingenjör sökes till ledande aktör inom bilbranschen!

Har du några års erfarenhet inom logistik och/eller produktionsingenjörskap? Vad sägs om att ta nästa karriärsteg hos en fordonsgigant? Läs gärna vidare! Om tjänsten En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar vi å deras vägnar efter en logistikingenjör till deras fabrik i Tuve, i Göteborgs kommun. Dina arbetsuppgifter I rollen som logistikingenjör kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att tillämpa lean-tänkande och förbättra de interna materialflödena. Till rollen hör även att säkerställa införandet av produktuppdateringar, skapa förutsättningar för nya delar, ställa in materialflödet och undersöka nödvändig utrustning. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att vara på fabriksgolvet, där du stöder logistik och montering med problemhantering och förbättrar materialflöden. Den andra halvan kommer att vara på kontoret, där du samarbetar med andra engagerade ingenjörer för att komma fram till smarta lösningar. Dina egenskaper Vi söker dig med mycket goda kommunikationsfärdigheter som är kundserviceinriktad och bra på att hantera människor. Du har en förmåga att snabbt svara på problem och komma med lösningar. Med ett analytiskt tankesätt och en god förmåga att planera och organisera ditt arbete lyckas du leverera resultat med kvalitet och hantera även de mest oförutsägbara situationerna med hög komplexitet utan problem. Avslutningsvis ser vi gärna att du har en positiv attityd och härlig energi som du gärna delar med dig av till dina kollegor! Med det sagt, kompetens och erfarenhet är viktigt, men personlighet och potential är nyckeln. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: 1-3 års erfarenhet av logistik och/eller produktionsingenjörskap Högskole- eller universitetsutbildning inom produktion eller logistikteknik är att föredra Erfarenhet av logistikflöden, lean-tänkande och förståelse för inkommande logistik Djupgående analytisk förmåga med utmärkta datorfärdigheter, samt intresse för att arbeta med och förstå IT-system. Flytande svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av fabriksarbete Erfarenhet av kundservice Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-10-14. Start 2024-04-15. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34525 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Junior supporttekniker sökes!

Har du erfarenhet från felsökning/problemlösning i antingen 1st-line eller 2nd-line support? Har du kunskap i nätverk, switchar, fiber och Wi-Fi? Är du dessutom serviceinriktad och tycker om att utveckla dina kunskaper i nya system och funktioner? Då kan vi ha rollen för dig! Om tjänsten Perido söker en junior supporttekniker till vår kund som är belägen i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som junior supporttekniker kommer du att spela en avgörande roll i IT-avdelningens stödfunktion. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra tekniker och en systemadministratör, som tillsammans ansvarar för en stor variation av arbetsuppgifter inklusive IT-support, nätverk, telefoni, datorer, servrar, kassasystem och flera pågående projekt och initiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ärendehantering, både 1st-line och 2nd-line support Installera datorer/telefoner Felsökning IT-introduktioner/onboarding Utbildning i applikationer och Office 365 för medarbetare Support av kassasystem Support av konferensutrustning Dina egenskaper Du är en social och lösningsorienterad person som gillar att bistå med den bästa möjliga servicen på ett prestigelöst sätt. Du är strukturerad och har en god prioriteringsförmåga gällande dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt. Slutligen är vi säkra på att du som söker denna tjänst har ett genuint IT- intresse. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet från 1st-line support eller 2nd-line support Erfarenhet från IT-projekt Erfarenhet från felsökning/problemlösning Kunskap om nätverk, switchar, fiber och Wi-Fi Grundläggande kunskaper TCP/IP, Microsoft/Office 365 och on-premises AD Meriterande: Intune Erfarenhet av Cisco eller Aruba switchar Entra AD Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start i maj. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34516 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Microsoft Dynamics System Owner to AxFlow Group!

Do you have a background as a Dynamics developer or similar? Are you looking for a hybrid position and won't mind visiting different countries and collaborating with international colleagues? Then this might be what you are looking for! About the position Perido is looking for a Microsoft Dynamics System Owner for our client, AxFlow Group, a division of Axel Johnson International, specializes in marketing, distributing, and providing comprehensive sales engineering services for premium fluid-handling equipment. Serving customers across industries such as chemical, petrochemical, food, power generation, environmental, dockside, facilities management, and wastewater, AxFlow offers top-quality products from leading manufacturers. This is a hybrid position, where you can work a couple of days a week remotely. The position will involve close collaboration with people across the AxFlow organization and might entail some travelling within Europe, and potentially South Africa and Oceania. Your daily tasks In this role you will manage and develop the Dynamics F&O platform, including ISV’s, and have a close collaboration with other systems such as Microsoft CE, PIM, CRM and e-commerce. The role includes supervising the roll-outs to more than 50 companies throughout the group and making sure they are all aligned with the common processes. The role also includes to set up structure for, and perform, end user training. Main responsibilities: Develop, maintain and plan improved functionality in our Dynamics Platform Advise on relevant new services, technology and functionality Improve current processes Align way of working and common processes throughout the group Coordinate third party resources and consultants Structuring required documentation Educating our company users in D365 through workshops and e-learning Build relevant integrations to other systems Your characteristics We are looking for someone who possesses proficient analytical and communication skills. You enjoy working in a fast-paced and varied environment that challenges you in a positive way. To succeed in this role, we believe that you have a good understanding of business logic and requirements and a great intuitive way of presenting and educating. Furthermore, you are a humble team player with a keen attention to detail. Is it you that we’re describing? Send in your application today! Qualifications: Experience and strong understanding of the Dynamics Platform Background as Dynamics developer or similar Business acumen within Sales, Supply chain or Finance Good level of English, both written and spoken Meritorious: Experience from consultancy company Knowledge also in Dynamics Customer Engagement CE Contract type and hours Full-time, assignment initially 6 months through Perido, thereafter possible takeover by AxFlow Group. Start as soon as possible. Application Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV and portfolio. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. The recruiter responsible for this position is Amanda Delvén, you can reach her via [email protected]. If you have questions, you are more than welcome to contact us at [email protected] and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34403 in the subject line. About Perido Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Junior redovisningsekonom sökes till högteknologiskt företag!

Har du ett par års erfarenhet av att arbeta med redovisning? Letar du efter en roll där du får använda din kunskap men också en chans att utvecklas? En tillsvidareanställning väntar. Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker en junior redovisningsekonom till vår kund, ett världsledande högteknologiskt företag som driver innovationen inom kompressorer och pumpar för olika ändamål såsom köldmedier, rå biogas, industriell luft och väte. De tillhandahåller ett omfattande utbud av service, applikationer och produkter, alla byggda kring deras unika rotorteknologi som utgör kärnan i verksamheten. Tjänsten är placerad vid Kummelberget, Saltsjö-Boo, med möjlighet till distansarbete vissa dagar i veckan. Dina arbetsuppgifter Som junior redovisningsekonom kommer du att arbeta med följande: Daglig bokföring Kund- och leverantörsreskontra Momsavstämning och rapportering till Skatteverket Upprätta och rapportera inkomstdeklaration Företagets kontakt mot myndigheter, revisor och Skatteverket Ad Hoc uppdrag inom närliggande områden, tex skatter, service till kunder och internt Lönehantering i Fortnox och rapportering till Skatteverket Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående, analytiskt lagd med ett öga för såväl detaljer som att kunna se den stora helheten och dess olika delar inom ekonomi. Du är nyfiken på att lära dig och hungrig på att utvecklas. Du trivs när tempot är högt och har inga bekymmer med att prioritera bland arbetsuppgifter och deadlines. Vidare tror vi att du trivs med nära samarbete med kollegor och arbetar med god struktur och ordning. Till sist är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera på engelska i både tal och skrift. Är detta ditt nästa steg i karriären? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Kvalificerad redovisningsekonom med minst 2 års erfarenhet av att arbeta med och i utländska företag Bakgrund från redovisning och en väl utvecklad förståelse för bokföring Erfarenhet av att hantera skatter och moms inklusive rapportering till Skatteverket Behärskar svenska och engelska flytande, både i skrift och i tal Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidareanställning hos kunden. Start enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34467 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024