Löneadministratör sökes till koncern inom installationsbranschen!

Har du några års erfarenhet från en liknande roll? Här finns en tillsvidareanställning där du tar ansvar för lönearbetet och som ger dig en chans att växa i takt med koncernen. Är detta något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en löneadministratör till vår kund, en dynamisk koncern driven av entreprenörskap som specialiserar sig på samordning och förvärv av företag inom installationsbranschen inom områdena VVS, el, nätverk, projekt och säkerhet. Tjänsten är placerad i Stockholm, möjlighet att arbeta i Göteborg finns dock också! Du erbjuds en tillsvidareanställning med goda möjligheter att utvecklas och en arbetsplats som präglas av glädje och framåtanda. Dina arbetsuppgifter Som löneadministratör kommer ditt huvudsakliga ansvar att vara att administrera löneutbetalningar och samarbeta med flera avdelningar inom moderbolaget och dess dotterbolag. Du kommer att ha ansvaret för att hantera löner och även för framtida personalansvar i takt med avdelningens tillväxt. Dina uppgifter inkluderar även att driva och kvalitetssäkra löneprocessen, övervaka KPI:er, hantera sjukskrivningar och rehabilitering och i anslutning till detta känna till rådande kollektivavtal inom branschen. Dina egenskaper Vi söker dig som självständigt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som har en stark känsla för service. Du är mån om att upprätthålla struktur och ordning samt kan arbeta effektivt utan att tumma på noggrannhet. Som person är du positiv och har en god samarbetsförmåga. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Om du tror att detta är tjänsten för dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Några års erfarenhet av arbete inom löneadministration God förståelse för lagar och regler inom området Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Utbildning inom området Omfattning och tillträde Tillsvidareanställning hos företaget. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34567 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Chefsassistent sökes till energiföretag!

Har du tidigare erfarenhet från en liknande tjänst och trivs med att vara den där administrativa stjärnan som får allt att fungera? Om svaren är ja, då har vi en tjänst för dig att blomma i! Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en chefsassistent till vår kund, ett ledande energiföretag som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och el till Stockholmsregionen. De fokuserar på hållbara energilösningar och arbetar aktivt för att minska koldioxidutsläppen. Med innovativa teknologier och lång erfarenhet strävar de efter att möta regionens energibehov på ett effektivt och miljövänligt sätt. Tjänsten är placerad i Stockholm. Dina arbetsuppgifter Tjänsten kretsar kring att vara ett ovärderligt stöd för chefer i ledningsgruppen. Arbetsdagarna kommer vara av varierad karaktär vilket kräver stor flexibilitet av dig. I stort kommer det röra sig om följande arbetsuppgifter: Administrativ samordning av ledningsarbete Planering, koordinering och kommunikation kring chefernas scheman, möten och resor Hantering av fakturor, resor och reseräkningar för chefen Ansvar för planering och protokollföring vid årsmöten Förberedelse och deltagande vid gruppmöten och konferenser Genomförande och deltagande vid arbetsplatsträffar Fungera som huvudkontakt för cheferna Stöd för administrativa system som DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx och mallar Samarbeta med partners inom andra enheter Deltagande i utveckling av interna verktyg, processer och system samt projekt Stöd vid anställnings- och avslutningsprocesser Dina egenskaper Vi letar efter dig som har stor organisatorisk och administrativ kompetens. Du trivs i rollen att få ha många uppgifter på ditt bord, ofta samtidigt. Du har ett utpräglat sinne för service och kan kommunicera på ett skickligt och professionellt sätt. Slutligen är du flexibel i den mening att du kan förändrar ditt arbetssätt vid behov, alltid med en proaktiv attityd, för att hitta de bästa lösningarna. Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet av liknande roll Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning God systemvana God digital förmåga God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Meriterande: Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2024-12-31 med chans till förlängning. Start 2024-05-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34566 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Administrativ koordinator till bank

Är du noggrann, social och gillar att ha en överblick? Tycker du om ett arbete där ingen dag är den andra lik? Då kan du vara den administrativa koordinatorn vår kund letar efter! Läs vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administrativ koordinator till vår kund, en bank i centrala Stockholm. Du kommer att stötta Stockholmsteamet på cirka 40 personer med diverse administrativa uppgifter. Det handlar om allt från kostnadsrapportering och kvittohantering i det interna systemet, reseadministration, fakturering och betalningar. Du kommer även hantera mötesbokningar och kalendern för Head of DCM samt andra allmänna administrativa uppgifter såsom beställning av mat och utskrifter m.m. Slutligen ansvarar du för att planera och organisera interna event och mindre kundevenemang. Dina egenskaper Vi söker en person som är serviceinriktad, positiv och brinner för att hjälpa andra. Du tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo som kräver att du då och då arbetar under press. Du tycker om att arbeta i team såväl som du kan arbeta självständigt. För att lyckas i rollen tror vi även att du noggrann och strukturerad och kan hålla koll på många saker samtidigt. Är det dig vi beskriver? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Obs! För denna tjänst tar vi endast emot ansökningar på engelska. Kvalifikationer: Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som assistent eller Executive Assistant Erfarenhet av att arbeta inom bank/finans/juridik God systemvana och goda kunskaper i MS Office Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start 2024-05-14. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34565 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Supply Chain Coordinator sökes till välkänt fordonsföretag!

Är du en problemlösare med öga för detaljer? Har du relevant erfarenhet, kanske från en liknande tjänst? Vi letar efter dig som trivs att arbeta i en internationell miljö där saker händer i ett snabbt tempo! Låter det intressant har vi den perfekta möjligheten för dig! Fortsätt gärna läsa! Om tjänsten Perido söker en Supply Chain Coordinator för en tjänst hos en av våra kunder, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst placerad på företagets huvudkontor i Göteborg. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten arbetar du tillsammans med kollegorna på ”Material Control” med logistikuppgifter och projektledning inom engineering. Ni ansvarar för att beställa material från hela världen. För att sammanfatta, detta är vad du kommer att arbeta med: Säkerställa att materialet kommer i tid till projektbyggnationer och övriga byggnationer inom R&D på ett kostnadseffektivt och hållbart sätt Ansvara för 50–100 egna leverantörer utspridda över hela välden. Ha kontakt med dessa och bekräfta kommande leveranser från dem samt organisera transporterna med hjälp av Inbound Logistics Rapportera materialstatus och leveransläget till projektledning och Engineering (GDL) Boka transporter och hålla systemen uppdaterade med leveransinformation. Ni arbetar med call-offer i TOCC MSCB och lägger transportordrar i TMP Alpega (INET) Ha kontakt med Godset/Förrådet PVÖL om leveransfrågor: avvikelser, prioriteringar och brister Delta i arbetet med processförbättringar Analysera data genom att läsa och göra rapporter i Power BI och Excel Dina egenskaper Vi letar efter en mycket organiserad och detaljfokuserad person med starka kommunikationsförmågor och engagemang för teamwork. I denna roll kommer det att vara viktigt att du kan hantera din arbetsbelastning och möta deadlines genom att organisera och prioritera ditt arbete i en dynamisk och komplex miljö. Du bör också ha en strukturerad tillvägagångssätt, vara kvalitetsmedveten och ha goda dokumentationsförmågor. Förmågan att arbeta bra både individuellt och som en del av ett team är avgörande. Dina starka kommunikationsförmågor och förmåga att interagera med interna och externa partners kommer att vara värdefulla tillgångar i denna roll. Om detta låter som dig uppmanar vi att ansöka! Kvalifikationer: Minst eftergymnasial utbildning Relevant arbetslivserfarenhet Goda datorkunskaper Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, även på engelska Meriterande: Logistikerfarenhet Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 8 månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected] Ange alltid tjänstens referensnummer 34564 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Verktygskonstruktör sökes till attraktivt företag inom bilindustrin – Borås

Om tjänsten En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar de efter en verktygskonstruktör till deras kontor i Borås, där den här tjänsten är placerad. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten kommer du leda utvecklingen av ny utrustning, inklusive lyftredskap, fixturer, vagnar, handverktyg och liknande. Din roll innebär också att uppdatera dokumentationen för befintlig utrustning, skapa ritningsunderlag, genomföra hållfasthetsberäkningar och säkerställa att CE-märkning utförs enligt aktuella standarder. Dina egenskaper För att trivas i rollen tror vi att du är en person som tar initiativ och inte räds för att ta itu med utmaningar. Du har en god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta både internt och externt. Vidare är du analytisk och arbetar med stor precision. Om du vill vara en del av en dynamisk arbetsplats där du kommer att ha varierande och utmanande arbetsuppgifter, där samarbete och utveckling står högt på agendan, så är detta tjänsten för dig! Skicka in din ansökan idag på svenska eller engelska, vi ser fram emot att höra från dig! Kvalifikationer: Högskoleingenjör eller motsvarande Erfarenhet av ritningsunderlag, hållfasthetsberäkningar och CE-dokumentation Erfarenhet av Inventor 2023, Catia V5 och MS Office Erfarenhet av hållfasthetsberäkningar och maskindirektivet (CE-märkning) Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet inom tillverkningsindustrin med kunskap om processer såsom skärande bearbetning, svarvning, svetsning och mer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected] Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34473 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Redovisningsassistent till miljöfrämjande företag!

Har du erfarenhet av arbete inom ekonomiverksamhet och goda datorkunskaper? Är du en kommunikativ och serviceinriktad person? Om du är ute efter en meriterande tjänst inom redovisning så kan det här vara något för dig, läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en redovisningsassistent för vår kunds räkning, ett framstående europeiskt energiföretag som är känt för sitt engagemang för hållbarhet och förnybara energilösningar. En verksamhet som sträcker sig över flera länder går kundföretaget i bräschen för övergången till renare energikällor som vind-, vatten- och solkraft, med målet att skapa ett fossilfritt liv. Tjänsten är placerad på deras kontor i Solna. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsassistent kommer du att arbeta med att introducera kunder och leverantörer till kundföretagets e-fakturalösning. Du kommer även att arbeta med förbättringar i processerna kopplat till detta, och förväntas vara drivande och initiativtagande inom det. Bland dina arbetsuppgifter ingår även: Bidra till goda relationer genom god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder Utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer Dina egenskaper Vi tror att du som söker är en noggrann och välstrukturerad person. Vi ser att du är serviceinriktad och är lyhörd för vad som behöver göras. Vidare hoppas vi att du är ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Obs! För denna tjänst tar vi endast emot ansökningar på engelska Kvalifikationer: Minst gymnasieutbildning och/-eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet inom/-av ekonomiverksamhet och servicehantering Goda datorkunskaper (inkl. MS Office) Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Meriterande: Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser Erfarenhet från arbete i SAP-miljö E-Invoice erfarenhet God förståelse för ekonomiprocesser i SAP Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-09-30, med chans till förlängning. Start 2024-05-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34563 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Projektadministratör sökes till miljöfrämjande bolag! - Forsmark

Vill du bli en del av ett företag med en viktig uppgift? Är du en initiativtagande person som ser lösningar och trivs med utmaningar? Värderar du noggrannhet, kvalitet och proaktivitet? Här väntar en spännande tjänst i rollen som administratör, läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu dig som vill ta dig an rollen som administratör hos vår kund Svensk Kärnbränslehantering AB. Det är ett bolag som ansvarar för att ta hand om bland annat kärnavfall och använt kärnbränsle. Tjänsten är placerad i Östhammar, på kontoret i Forsmark. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att arbeta som projektadministratör. Du tillhör en enhet där du får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra administratörer, men du arbetsleds av en avdelnings- eller enhetschef samt en projektledare. Dina ansvarsområden kommer till exempel att omfatta bokning av möten, protokollförande av möten, utformning av granskningsplaner och presentationer inför förhandlingar. Du blir här en del av flera olika team och vi hoppas därmed att du är bekväm med att arbeta med flera olika kontaktytor. Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen lägger vi stor vikt vid att hitta rätt person för rollen. Vi ser att du är en flexibel person som vågar ta egna beslut, är lättlärd och väldigt inlyssnande. Vi hoppas även att du är en självständig person med god förmåga att prioritera bland dina egna arbetsuppgifter. Är det här en utmaning du vill ta dig an? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Avklarad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet från serviceyrke Kunskaper i MS Office Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med årsskiftet, med chans till förlängning. Start i slutet av maj. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg @perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34562 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Account Manager sökes till Perido!

Ett av Sveriges största bemanningsföretag letar efter dig som är nyfiken på en roll med mycket kundkontakt! Du kan vara nyexaminerad eller ha viss arbetslivserfarenhet, det viktigaste är att du är ambitiös och handlingskraftig! Vill du även arbeta på ett kontor med mycket energi och härlig sammanhållning? Då har du kommit helt rätt! Perido söker dig som är en fena på att bygga relationer och har ett inre driv som gör dig både självgående och initiativtagande – vi ger dig verktygen för att lyckas i rollen! Om tjänsten Som Account Manager hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden. Dina egenskaper Din sociala förmåga kommer att ta dig långt, medan ditt intresse för att göra affärer kommer ta dig hela vägen i hamn. Genom att vara självständig och orädd kommer du snabbt växa i din roll hos oss. Du kan känna dig lugn med att du, under din första tid, kommer få en gedigen introduktion i form av stöttning och coachning från nära kollegor. Du kommer ha tillgång till välarbetade underlag som hjälper dig att snabbt komma på banan. Det viktigaste är att du är en doer av rang, trivs med att jobba på ett resultatinriktat sätt och inte räds nya utmaningar. Stämmer detta in på dig? I så fall vill vi att du blir vår nya kollega! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är nyexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet inom relevanta områden så som försäljning/telemarketing/mötesbokning, etc. Har god initiativförmåga och viljan att utvecklas Har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på [email protected] eller på nummer 070 740 79 33. Om Perido Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Säljare med kundansvar sökes till Perido!

Vid Mariatorget finns ett framgångsrikt konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn. Ett tryggt och stabilt bolag med det mesta – bra interna team, drivna medarbetare och en mentalitet som präglas av frihet under ansvar. Nu vill vi bli fler i säljteamet! Är du vårt nya tillskott? Om tjänsten Som kundansvarig hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Hur du går till väga vet du bäst själv, tack vare din tidigare erfarenhet. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden. Dina egenskaper Självgående, driftig och orädd – är det ord som stämmer in på dig? Om ja, då tror vi att du kommer stortrivas hos oss. Vi som arbetar på Perido jobbar hårt tillsammans för att nå uppsatta mål. Vi tror på våra medarbetare och du kommer därför få frihet att själv forma rollen. Självklart ser vi till att ha kul också - humor och glimten i ögat är alltid uppskattat! Vi hoppas att du är lika nyfiken på oss som vi är på dig! Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning/telemarketing/mötesbokning – med dokumenterat goda resultat Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av business to businessförsäljning Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på [email protected] eller på nummer 070 740 79 33 Om du har övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänstens referensnummer 33501 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Ekonomiassistent sökes till internationellt företag!

Har du någon form av ekonomisk utbildning, samt har arbetat några år som ekonomiassistent med varierade arbetsuppgifter? I så fall kan du vara den viktiga personen som vi söker! Här väntar ett långt vikariat som kommer passa dig perfekt som trivs med att ta dig an ett stort ansvar inom flera olika områden. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig. Om tjänsten Vi på Perido letar efter en ekonomiassistent till vår kund, ett svenskt företag som arbetar globalt med producering och tillhandahållning av gånghjälpmedel, lyft-och förflyttningsprodukter, sjukvårdssängar, medicinsk utrustning och möbler för sjukvården. Kontoret är beläget i Marievik, ett stenkast från Liljeholmskajen. Dina arbetsuppgifter Som ekonomiassistent i det här uppdraget kommer du att självständigt ansvara för leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, kundfakturaöverlåtelse, kravhantering, löpande bokföring, löpande avstämning av bank och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som kan dyka upp på en ekonomiavdelning. Dessutom ansvarar du för månatliga bokslutsavstämningar och omvärdering av bank och reskontra samt avstämning av ett antal andra balanskonton. Även att ta fram en likviditetsrapport och delta i veckomöten angående likviditetsplaneringen är en del av din roll. Dina egenskaper Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och som har några års erfarenhet av nämnda arbetsuppgifter och därmed snabbt kan bli självgående i uppdraget. Att du har goda kunskaper i Officepaketet är viktigt och har du erfarenhet av att jobba i affärssystemet Monitor är det ett plus. Vidare tror vi att du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och målinriktad och att du självständigt kan prioritera din tid samt har god samarbetsförmåga. Låter det här som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som har: Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå Några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och med erfarenhet av; Självständig kontering av leverantörsfakturor, gärna i tillverkande bolag Arbete med både inköpsorder mot lager och kontering av omkostnadsfakturor Stort plus om ovannämnda arbetsuppgifter skett hos olika uppdragsgivare/arbetsgivare Erfarenhet av arbete med kontoavstämningar i månadsbokslut Goda kunskaper i Officepaketet Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Plus i kanten: Erfarenhet av att arbeta i Monitor Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med augusti 2025. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected] Ange alltid tjänstens referensnummer 34553 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024