Brinner du för frihet under ansvar och trivs i en dynamisk miljö? Vill du arbeta som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin i sommar? Där får du möjligheten att arbeta nära ett engagerat team och representera marknadens starkaste varumärken inom lantbruksmaskiner! Om tjänsten Det här är ett heltidsuppdrag under sommaren som konsult med start i juni och pågår till mitten av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar på uppdrag hos Lantmännen Maskin. Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 17 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se Arbetsuppgifter I rollen som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin får du en viktig roll i att se till att anläggningarna har det de behöver – när de behöver det. Du blir en del av ett engagerat team och arbetar med inköp av reservdelar och tillbehör från ett stort nätverk av cirka 150 leverantörer. Du ansvarar för ett antal leverantörer och sköter hela inköpsflödet – från planering och beställning till att följa upp leveranser och hantera fakturor. Du har löpande kontakt med både leverantörer och interna kollegor och ser till att deras egna anläggningar får bästa möjliga service och tillgänglighet. Tillsammans med produktcheferna på Lantmännen Maskin tar du även fram underlag som används i förhandlingar och vid uppföljning av leverantörssamarbeten. Ansvara för inköp av reservdelar och tillbehör från ett 150-tal leverantörer Planera, beställa, bevaka leveranser och hantera fakturor Säkerställa hög leveransservice till Lantmännen Maskins anläggningar Ha daglig kontakt med både leverantörer och interna funktioner Ta fram underlag till förhandlingar och uppföljning tillsammans med produktchefer Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik är meriterande Erfarenhet av arbete inom service Erfarenhet av administrativt arbete Goda kunskaper i Office-paketet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift I rollen som Operativ Inköpare hos Lantmännen Maskin ser vi gärna att du är en serviceinriktad och strukturerad person som planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och nyfiken, och tycker om att samarbeta för att nå gemensamma mål. Med en prestigelös inställning stöttar du gärna dina kollegor och vågar be om hjälp när det behövs. Ditt engagemang och driv genomsyrar allt du gör, och du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn och Handlingskraft. Du känner stolthet över att bidra till Lantmännens viktiga uppdrag – att skapa värde från jord till bord. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-01. #Nextgen
Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och letar efter ett givande extrajobb i sommar? Har du dessutom möjlighet att börja arbeta omgående? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig! PreZero söker nu noggranna och strukturerade personer som vill stötta upp med orderadministration. Här får du möjligheten att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, i ett engagerat team och med tydliga rutiner. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter Som orderadministratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att transport- och avfallsdata blir korrekt registrerad i samband med ett större systembyte. Du får en introduktion på plats och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett administrativt team. Arbetet passar dig som gillar att arbeta med administration, tycker om att arbeta med detaljer och trivs i en fokuserad miljö. Arbetstider måndag till fredag mellan 07.00–16.00. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Överföra data från fysiska körlistor till digitalt system • Registrera orderinformation, som exempelvis kunduppgifter, avfallsvikt, datum och tidpunkt • Bidra till att arbetet sker effektivt och utan fel • Samarbeta med andra kollegor samt ha stöd från projektledare och kundtjänst • Rapportera eventuella avvikelser eller frågor vidare till ansvariga kontaktpersoner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • God datorvana • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana I rollen som orderadministratör förväntas du vara noggrann, strukturerad och ha en god känsla för detaljer. Du har lätt för att sätta dig in i rutiner och processer, och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Arbetet kräver fokus och tålamod, särskilt eftersom du hanterar stora volymer data där varje registrering behöver bli rätt. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs med att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad, frågar när du behöver och bidrar gärna till att arbetet flyter på för hela gruppen. Att hjälpa till där det behövs och att hålla ett gott humör även under repetitiva uppgifter är naturligt för dig. Övrig information Start: Omgående Plats: Saltsjö-Boo, Nacka Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-30. #Nextgen
Är du en kommunikativ person med erfarenhet av kundsupport och administration? Nu har du chansen att bli en viktig del av Tyrolit – ett marknadsledande och familjärt företag inom Swarovski Gruppe. Här får du möjligheten att växa i en spännande roll som kundsupport, där relationer och service står i centrum! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Tyrolit har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tyrolit en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Tyrolit, en del av Swarovski Gruppe, är en framstående tillverkare av bundna slip-, kap-, borr- och skärpverktyg samt maskiner för byggindustrin. Med rötter sedan 1919 och baser i Tyrolen i Österrike, har Tyrolit omkring 4 500 anställda på 29 produktionsplatser över 11 länder på fem kontinenter. Tyrolit erbjuder över 80 000 olika produkter inom divisionerna metall och precision, industrifackhandel, bygg och sten, keramik samt glas. Deras högteknologiska produkter används globalt och erkänns för att möta olika utmaningar, vilket gör dem till eftertraktade samarbetspartners för innovativa lösningar. Med fokus på långsiktiga mål och en dedikation till kvalitet, forskning och hållbarhet är Tyrolit en ledande aktör inom sina affärsområden. Med en global närvaro och engagerade medarbetare strävar företaget efter att erbjuda ekonomiska och ekologiska lösningar med högkvalitativ service till sina kunder världen över. Arbetsuppgifter I rollen som kundsupport arbetar du med varierade uppgifter där ditt huvudsakliga fokus ligger på att erbjuda Tyrolits kunder en högkvalitativ och professionell service. Du fungerar som en viktig länk mellan kunden och utesäljarna, där du stöttar med bland annat offert- och prisförfrågningar, teknisk support samt orderhantering. Ditt ansvar sträcker sig från första kundkontakt till fakturering, och du spelar en nyckelroll i att säkerställa att varje kundupplevelse är smidig och effektiv. Du ansvarar för att ge teknisk support till kunder i Finland, Norge och Sverige, och hanterar inkommande frågor via telefon och mejl – allt från produktfrågor till leverans- och prisförfrågningar. Parallellt arbetar du proaktivt med försäljning och merservice till både befintliga och nya kunder. Du arbetar nära ett mindre team, samt i samarbete med utesäljarna och den tekniska försäljningsorganisationen. Rollen innebär dessutom ett tätt samarbete med ekonomi- och logistikfunktioner för att säkerställa hela flödet från order till leverans. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Administrera ordrar och offerter • Teknisk support via telefon och mejl till kunder i Sverige, Finland och Norge • Försäljning och merservice gentemot befintliga och nya kunder • Sköta administration kring kunddata, affärsvillkor och ramavtal • Hantera reklamationer i samråd med teknisk avdelning och säkerställa uppföljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Erfarenhet inom kundservice/administration • God systemvana • Kunskap i SAP är meriterande • Tekniska kunskaper/utbildning är starkt meriterande • Finska språkkunskaper är meriterande Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Det är därför viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. För att trivas i den här rollen gillar du att ibland jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter igång. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Täby, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du en pågående eftergymnasial utbildning inom logistik? Är du både flexibel och kommunikativ? Söker du dessutom ett meriterande och givande jobb under sommaren? Här erbjuds du en arbetsplats som är i ständig utveckling och där de arbetar aktivt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid under sommarmånaderna maj - 29 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Arbetstiderna är kvällstid, måndag till fredag 14.00-23.00. Placering Bålsta. Om företaget Företaget är marknadsledande inom dagligvaruhandel. Vi berättar mer om företaget på en intervju. Arbetsuppgifter I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående utbildning inom logistik/transport/spedition • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information Start: Omgående Plats: Bålsta Lön: Enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-fredag 14.00-23.00 Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du ett stort mekaniskt intresse och gillar att arbeta praktiskt? Hos Trepak International AB får du chansen att arbeta med svarv, fräs, svets och provkörning av avancerade maskiner, samtidigt som du får möjlighet att resa, möta kunder och utvecklas i ett dynamiskt och samarbetsinriktat team! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Trepak International AB. Om företaget Trepak International AB, grundat 1981 och baserat i Malmö, är en ledande aktör inom utveckling, byggnation, installation och underhåll av fyllnings- och kapsyleringsmaskiner för flytande produkter. Med över 40 års erfarenhet i branschen erbjuder vi skräddarsydda lösningar som möter varje kunds unika behov. Trepaks vision är att leverera driftsäkra maskinlösningar och vara ett ledande varumärke för kompletta fyllningslinjer i Skandinavien. svarv och fräs, ritningar, monterat Arbetsuppgifter Som mekanisk montör hos Trepak International AB arbetar du huvudsakligen med svarvning, fräsning, svetsning, provkörning och testning av deras maskiner. Du deltar även i modifiering av komponenter och tillverkning av delar för utvecklingsprojekt. Vid behov utför du installation, service och underhåll hos deras kunder, vilket kan innebära resor, cirka 20 dagar per år. Resorna kan innebära kortare uppdrag, exempelvis 1–3 dagar i Norge, där du installerar och driftsätter maskiner. Inom produktionen samarbetar du nära dina kollegor och bidrar både operativt och genom att driva förbättringar inom produktion och utveckling. Montering, provkörning och testning av maskiner Svarvning, fräsning och svetsning Tillverkning av delar för utvecklingsprojekt Installation, service och underhåll hos deras kunder vid behov Resor i tjänsten vid installationer och serviceuppdrag Samarbete med kollegor och bidra till ständiga förbättringar inom produktion och utveckling Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Teknisk gymnasieutbildning och/eller eftergymnasial utbildning inom mekanik eller el Tjänsten ställer krav på B-körkort Erfarenhet av tekniskt/mekaniskt kvalificerat arbete inom förpacknings- och/eller processindustrin är starkt meriterande Erfarenhet av svarv, fräs och svets Ett starkt gediget mekaniskt intresse För att trivas och lyckas i rollen som mekanisk montör hos Trepak tror vi att du har ett starkt mekaniskt intresse och en nyfikenhet för att utvecklas. Du är en driven och prestigelös person som tar ansvar för ditt arbete och ser lösningar där andra ser problem. Eftersom arbetet innebär både självständigt arbete och nära samarbete med kollegor, är det viktigt att du trivs i båda rollerna. Noggrannhet och engagemang är avgörande för att du ska lyckas, och din vilja att lära och bidra till ständiga förbättringar kommer göra att du snabbt hittar din plats och utvecklas i rollen. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-28. #Nextgen
Vill du arbeta i en bred och självständig roll inom löneadministration? Har du erfarenhet av löneadministration och lönesystemet Kontek? Du erbjuds en viktig roll i ett växande och ledande bolag i sin bransch. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Mer information om företaget ges vid intervju. Arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör har du en viktig roll i det dagliga arbetet med lönehantering. Du ansvarar för att samla in, kontrollera och registrera löneunderlag, genomföra lönekörningar och säkerställa att rätt lön betalas ut i rätt tid. Vidare arbetar du med anställningsrelaterad administration, som rapportering, support och rådgivning internt. Du stöttar även den befintliga lönefunktionen och bidrar aktivt med förbättringsförslag och utveckling av arbetssätt i systemet Kontek. Hantering av hela löneprocessen Administrera frånvaro, semester, förmåner och andra ersättningar enligt gällande regelverk Ansvara för anställningsrelaterad administration och rapportering till myndigheter Ge internt stöd i lönefrågor samt bidra till förbättringsarbete i lönesystemet Kontek Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av löneadministration Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Kontek Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en strukturerad och noggrann person som har ett öga för detaljer. Du trivs med ansvar, arbetar självständigt och behåller fokus även i perioder med högt tempo. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara lönerelaterade frågor på ett tydligt och professionellt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i siffror och processer, och bidrar gärna med idéer för förbättringsarbete. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar samarbete och bidrar till en positiv stämning i teamet. Övrig information Start: Omgående Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-01. #Nextgen
About the company Bromma is the industry's most experienced spreader manufacturer, known worldwide for crane spreaders of exceptional reliability. In all, more than 20,000 crane spreaders and rotators have been put into service since the 1960's. Today, Bromma manufactures close to 2,000 spreaders of all types per year. In fact, anywhere you go, if you work where containers are transported, you're likely to see a Bromma spreader in action. Bromma offers a dynamic and international work environment where employees are empowered to innovate and grow. They value collaboration, customer commitment, and continuous improvement. By joining Bromma, candidates will contribute to the development of smarter and more sustainable global trade solutions. More information about Bromma can be found at www.bromma.com. At Bromma, they offer an inspiring international atmosphere where you can thrive and grow your career. You will work on the full diagnostic lifecycle, from machine to user interface, and develop software for their telematic units, which is a key component in Bromma’s digitalization strategy. Join the innovative team at Bromma and take the lead in the digitalization of the cargo handling industry as a Software Developer in their Kista, Stockholm office. What Bromma Offers Competitive salary and performance-based incentives. A comprehensive benefits package focused on health and wellbeing. Flexible work arrangements, including hybrid work. Thorough training, development opportunities, and career growth. The chance to shape the future of cargo handling in a meaningful way. Tasks and Responsibilities As a Software Developer at Bromma, you’ll play a key role in their digital transformation. You’ll be part of the Cloud and Diagnostics team, working on the entire diagnostics lifecycle - from onboard machine systems to cloud-based interfaces. You’ll develop and maintain key platforms such as onboard diagnostics, prognostics, and telematics solutions that support Bromma’s long-term digital strategy. You’ll also benefit from working in a team that recently made the strategic decision to bring all source code in-house — giving you the opportunity to work hands-on with modern, challenging, and rewarding technologies across the full stack. What You’ll Be Doing Develop and support Bromma’s cloud and onboard diagnostic platforms. Work closely with internal stakeholders and external partners. Contribute to full-stack development, including backend services, databases, and system architecture. Play a key role in shaping future technology for cargo handling equipment. Education, experience and personal characteristics A degree in computer science or equivalent hands-on experience. Experience with DevOps, AWS, and PostgreSQL or similar databases. Strong knowledge of Spring Boot and/or Node.js. Proficiency in Linux, C++, or Java. Fluency in English, both spoken and written, is required. Proficiency in Swedish is highly meritorious. You are highly driven and take full ownership of your work. With a strong sense of responsibility, you don’t wait for perfect instructions - instead, you take initiative and tackle tasks proactively. You are solution-oriented and committed to delivering high-quality results, always aiming to move things forward. Your curiosity and collaborative mindset make you an asset in team settings, and your ability to see the bigger picture ensures that you contribute meaningfully to both immediate tasks and long-term goals. Additional Information Start: Upon agreement Location: Kista, Stockholm Salary: Upon agreement This position is a direct recruitment, meaning the recruitment process is managed by Bravura, and you will be hired directly by Bromma (part of Kalmar Solutions). Questions about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: https://www.bravura.se/karriar/ If you have any questions or inquiries, feel free to reach out to our recruitment manager, Julia, at [email protected]. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection. Welcome with your application! #Brillante
Are you passionate about creating structured, well-functioning office environments and delivering world-class administrative support? atNorth is now looking for an experienced Office Manager to join their growing team and take ownership of office operations and workplace experience across the Nordics. About the job This is a consulting assignment with good opportunities for recruitment. In this role, you initially get a job with Bravura, and atNorth has indicated that there could be an opportunity for direct employment at a later stage. This gives both you and atNorth a good opportunity to get to know each other and evaluate how you feel about your collaboration. About the Company atNorth is a leading Nordic data center services company that offers cost-effective, scalable colocation and high-performance computing services trusted by industry-leading organizations. The business acquired leading High Performance Computing (HPC) provider, Gompute, in 2023 enabling a compelling full stack offering tailored to AI and other critical high performance workloads. With sustainability at its core, atNorth's data centers run on renewable energy resources and support circular economy principles. All atNorth sites leverage innovative design, power efficiency, and intelligent operations to provide long-term infrastructure and flexible colocation deployments. The tailor-made solutions enable businesses to calculate, simulate, train and visualize data workloads in an efficient, cost-optimized way. atNorth is headquartered in Reykjavik, Iceland and operates eight data centers in strategic locations across the Nordics, with a site to open in Ballerup, Denmark in 2025, as well as its tenth under construction in Kouvola, Finland and its eleventh site in Ølgod, Denmark. The business has also secured land for a future mega site in the Sollefteå Municipality in Sweden. For more information, visit atNorth.com or follow atNorth on LinkedIn or Facebook. Tasks and responsibilities In this key role, you will be responsible for ensuring smooth and professional office operations across atNorth's Nordic locations, with a strong focus on quality, consistency, and employee experience. Based at the Akalla office, you will: Maintain a well-functioning and professional workplace environment in line with company culture Own and manage supplier contracts, leases, and service agreements across multiple offices and some executive support Organize business travel, corporate events, and large internal meetings Lead administrative office-related projects and initiatives in a hands-on and structured manner Ensure a consistent workplace experience for employees and visitors across all Nordic offices in a regional role that involves regular travel within the Nordics Education, experience and personal characteristics • Minimum 5 years of experience in an office management role, preferably from a global environment • Experience in providing administrative support to senior management or executives • Preferably experience working in a regulated or structured industry (e.g., finance or insurance) • Proven ability to manage vendors and contracts independently • Strong proficiency in Microsoft Office and digital workplace tools • Driver’s license, with access to own car • Fluent in Swedish and English, both spoken and written You are a highly professional and self-driven individual with strong integrity. You take full ownership of your responsibilities and enjoy creating structured, well-functioning environments where everything runs smoothly. Your service-minded approach is combined with the ability to set clear boundaries and manage expectations. You thrive in a fast-paced, international setting, are confident in building relationships with different stakeholders, and are comfortable supporting senior leaders. You are a natural problem solver who is proactive, organized, and able to work independently. Other information Start: Immediately with respect to notice period Location: Akalla, Stockholm Salary: Upon agreement Questions about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: https://www.bravura.se/karriar/ Or if you have specific questions about the service, please email to [email protected]. We recommend that you submit your application immediately as we make a continuous selection. Welcome with your application!
Vill du arbeta i en bred och självständig roll inom löneadministration? Har du erfarenhet av löneadministration och lönesystemet Kontek? Du erbjuds en viktig roll i ett växande och ledande bolag i sin bransch. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Mer information om företaget ges vid intervju. Arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör har du en viktig roll i det dagliga arbetet med lönehantering. Du ansvarar för att samla in, kontrollera och registrera löneunderlag, genomföra lönekörningar och säkerställa att rätt lön betalas ut i rätt tid. Vidare arbetar du med anställningsrelaterad administration, som rapportering, support och rådgivning internt. Du stöttar även den befintliga lönefunktionen och bidrar aktivt med förbättringsförslag och utveckling av arbetssätt i systemet Kontek. Hantering av hela löneprocessen Administrera frånvaro, semester, förmåner och andra ersättningar enligt gällande regelverk Ansvara för anställningsrelaterad administration och rapportering till myndigheter Ge internt stöd i lönefrågor samt bidra till förbättringsarbete i lönesystemet Kontek Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av löneadministration Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Kontek Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en strukturerad och noggrann person som har ett öga för detaljer. Du trivs med ansvar, arbetar självständigt och behåller fokus även i perioder med högt tempo. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara lönerelaterade frågor på ett tydligt och professionellt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i siffror och processer, och bidrar gärna med idéer för förbättringsarbete. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar samarbete och bidrar till en positiv stämning i teamet. Övrig information Start: Omgående Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-01. #Nextgen
Do you enjoy combining customer service with administrative tasks in a fast-paced and collaborative environment? Are you fluent in Finnish and want to work in a Nordic role at a growing financial company? Then this might be the right opportunity for you! About the job This position is a direct recruitment, which means the recruitment process is handled by Bravura, and you will be employed directly by Avida Finans Om the Company Avida is a rapidly growing credit market company offering financial services to consumers and small to medium-sized businesses across the Nordic region. The company specializes in credit cards, consumer loans, and business financing – with a strong focus on delivering a seamless customer experience, both digitally and personally. Since 2024, Avida has been undergoing an exciting transformation following the acquisition of the credit card business from Santander Consumer Bank in Sweden and Norway, as well as the sales finance operations connected to Elkjøp in Norway and Elgiganten in Sweden. Avida’s head office is located in Stockholm, with additional offices in Oslo, Helsinki, and Stavanger. In this role, you’ll be based in their bright and modern office on Södermalm, Stockholm, working closely with colleagues from across the Nordic region. Job Description As an Operations Associate, you will be part of a Nordic team that handles customer and partner communication, loan applications, and a variety of back-office tasks. The role has a strong customer service focus, particularly via phone, and includes light credit handling and administrative duties. Your primary market will be Finland but you will also collaborate across regions. Key responsibilities include: Respond to incoming inquiries from customers and partners via phone, email, and chat Support customers throughout the entire loan process – from application to payout Conduct basic credit assessments and verify customer income and documentation Administer payments, insurance cases, card claims, and service agreements Ensure compliance with legal requirements and internal policies Collaborate with internal teams and external partners across the Nordics Education, Experience & Personal Qualities Previous experience in customer service – ideally within the financial industry Comfortable working in administrative systems and with structured processes Experience in loan or credit handling is a plus Fluent in Finnish, spoken and written. Proficient in English, Swedish or Norwegian is a plus We are looking for someone who is service-minded, structured, and thrives in a fast-paced environment. You enjoy working on the phone, can work both independently and in a team, and are motivated to contribute to continuous improvement. We value a positive attitude and willingness to learn. Other information Start: Immediately, with consideration for notice period Location: Södermalm, Stockholm Salary: According to agreement Questions about Bravura’s recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a> If you have specific questions about the position, please email <a href='mailto:[email protected]'>[email protected]</a> and someone from the team will assist you. Please specify which position you are referring to. We recommend that you submit your application as soon as possible, as we conduct rolling selections. Welcome with your application! #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer