Lediga jobb hos Bravura Sverige AB
Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2-3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Informationsteknik. Det finns chans till förlängning av uppdraget. Om företaget Informationsteknik Scandinavia AB startades 1989 i Sverige och är nu efter drygt 30 år i branschen en rikstäckande teknikleverantör. Företaget finns på flera olika städer runt om i landet, Göteborg, Malmö, Stockholm, Umeå och Sandviken. Idag arbetar det totalt 100 medarbetare fördelade på de fem lokala kontoren. Detta ger Informationsteknik kapacitet att serva kunders behov över hela landet genom att ge kunden en optimalt skräddarsydd helhetslösning inom ljud, ljus och bild med den senaste tekniken. Företagskulturen präglas av ett engagemang och starkt intresse för tekniska lösningar i kombination med att leverera god kundservice. Ledorden är ett öppet, ärligt och tydligt arbetsklimat där du håller vad du lovar och har kul på vägen. Arbetsuppgifter Du kommer arbeta nära ekonomichef och övriga i teamet och hantera löpande ekonomiadministration, framför allt inom leverantörsreskontra och fakturering. Exempel på arbetsuppgifter: Registrering och kontering av leverantörsfakturor i NetSuite (Oracle) Hantering av kundfakturering och påminnelser Stämma av och följa upp leverantörsreskontra Administrativt stöd kring löneadministration Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och trivs i en roll där ordning och reda är en självklarhet. Du har ett öga för detaljer och tycker om att arbeta metodiskt och effektivt, även när tempot är högt. Du är självgående och tar gärna ansvar för dina arbetsuppgifter, men har samtidigt en positiv och prestigelös inställning till att samarbeta med andra i teamet. Din förmåga att hålla ordning och arbeta metodiskt gör att du snabbt blir en trygg resurs i teamet. Vi ser gärna att du uppfyller nedan: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, exempelvis från extrajobb eller praktik inom ekonomi/admin Meriterande: God systemvana, gärna erfarenhet av NetSuite eller annat ERP-system Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Vill du ha en nyckelroll i en framtidsbransch och samtidigt göra konkret skillnad för miljön? PreZero söker nu en driftchef till sin anläggning i Växjö. Här får du leda ett operativt team, driva engagemang och förändring och vara med och forma framtidens återvinning. Låter det som något för dig? Då kan det här vara nästa steg i din karriär. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling är en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering. De arbetar för att skapa hållbara lösningar genom innovativa och effektiva återvinningsprocesser. Med verksamhet i flera länder och en stark position på marknaden, är deras mål att minska avfall och maximera resurser genom den cirkulära ekonomin; Zero Waste. Bli en del av PreZero och gör skillnad – varje dag! De erbjuder dig: En ledarroll där du får möjlighet att sätta prägel och påverka verksamheten Gedigen introduktion och möjligheter till utveckling En arbetsplats där säkerhet, gemenskap och trivsel är i fokus En meningsfull roll där du bidrar till en mer hållbar framtid Arbetsuppgifter I rollen som driftchef arbetar du med att utveckla, planera och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar med att förbättra och utveckla arbetsprocesser kopplade till det material och avfall som förs in och ut på anläggningen. Du supporterar anläggningspersonal i deras arbete med att uppnå en effektiv och korrekt insamling från kunder samt stöttar dem och en administratör i arbetet att nå uppsatta mål. Du säkerställer att ni på anläggningen håller er inom ramen för lagar och regler samt hanterar avvikelserapporteringar. Därtill är du delaktig i arbetet med kostnadskalkyler och agerar som stöd för säljavdelningen. Kvalitets- och säkerhetstänk är A och O för dig och du agerar ett föredöme för övrig personal. Leder och planerar det dagliga arbetet med ansvar för personal, utrustning och resultat Säkerställer att verksamheten följer lagar, tillstånd och arbetsmiljökrav Samarbetar med interna funktioner som sälj och råvaruansvariga Driver utvecklingsprojekt och utforskar nya sätt att återvinna material Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Något års erfarenhet av operativt ledarskap, gärna med personal- och resultatansvar, från drift- och produktionsmiljö (såsom logistik, industri, bygg, anläggning) Det är meriterande med erfarenhet från återvinnings- och avfallsbranschen God förståelse för arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som driftchef behöver du vara en trygg och stabil ledare som skapar förtroende genom tydlig kommunikation och närvaro i vardagen. Du har en god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och du leder med både struktur och lyhördhet. Vi tror att du är självgående och ansvarstagande, och att du trivs med att ta egna initiativ och driva saker framåt – även när allt inte är färdigpaketerat. Rollen kräver att du kan fatta beslut i vardagen och göra kloka prioriteringar när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Ett genuint intresse för miljöfrågor och för att bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö ser vi som en självklarhet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse På PreZero Recycling ser de på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Vi söker dig med flera års erfarenhet av drift, personalansvar och kundkontakt, som vill ta nästa steg i ett växande företag inom grönyteskötsel. Som Produktionschef hos Mark & Trädgård får du leda verksamheten i Halmstad framåt med stort eget ansvar, inflytande och möjlighet att både utveckla och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Mark & Trädgård Skottorp AB. Om företaget Mark & Trädgård Skottorp AB är en etablerad och växande aktör inom entreprenaduppdrag, trädgårds- och anläggningsarbeten, med särskild expertis inom grönyteskötsel, markanläggning och vinterväghållning. De verkar inom såväl offentlig som privat sektor – från kommuner och sjukhus till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag – och är idag omkring 70 medarbetare fördelade över deras etableringar i Ängelholm, Helsingborg, Halmstad och Varberg. Deras kultur präglas av ansvarstagande, kvalitet och ett starkt engagemang för både deras kunder och personal. De arbetar nära naturen, året om, och värnar om mångfald och social hållbarhet. I Halmstad har de en av deras viktigaste produktionsenheter, med kontor och drift som utgör basen för flertalet stora och personaltunga kontrakt. Här finns fyra teamledare och cirka 35 medarbetare under högsäsong. Det är en plats där du som Produktionschef får både operativt inflytande och möjlighet att påverka framtiden för ett betydelsefullt uppdrag i en organisation med hjärtat nära verksamheten Arbetsuppgifter Produktionschefen har ett övergripande ansvar för drift, planering och uppföljning av verksamheten i Halmstad och Varberg, med fokus på Halmstad. Rollen innefattar personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare inom kostnadsstället – cirka 25 fast anställda samt säsongsanställda – och innebär ett direkt ledarskap över fyra teamledare. Arbetsuppgifterna omfattar att leda den dagliga operativa verksamheten, säkerställa kvalitet i leveransen, följa upp resultat och se till att arbetet utförs enligt avtal, tidplaner och gällande regelverk. Produktionschefen ansvarar för att planera, följa upp och optimera både kostnader och intäkter, samt för att säkerställa fakturering och måluppfyllelse enligt budget och prognos. Rollen innebär ett nära samarbete med kund, underentreprenörer och interna funktioner, och kräver ett tydligt, strukturerat och närvarande ledarskap. En viktig del av uppdraget är att driva förbättringsarbete – såväl internt som i dialog med kund – och skapa förutsättningar för en effektiv och stabil verksamhet med hög kvalitet och stärkt kundförtroende. Övergripande ansvar för drift, planering och resultat i Halmstad och Varberg Personalansvar för samtliga medarbetare samt ledning av teamledare Ansvar för kundrelationer, avtal och samordning med underentreprenörer Driva struktur, uppföljning och förbättringsarbete i verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flerårig erfarenhet av drift- och personalansvar inom teknisk bransch, t.ex. utemiljö/mark, bygg, anläggning eller logistik God förståelse för ekonomi samt erfarenhet av budget- och resultatansvar Van vid kundkontakt, underentreprenörer och externa samarbeten Intresse för utemiljö, mark eller grön verksamhet God vana av att arbeta i digitala system och administrativa verktyg B-körkort För att trivas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och ha en jämn och stabil energi, även när det händer mycket omkring dig. Du har ett tydligt fokus på resultat och affärer, och gillar att få saker att hända – med struktur, koll på detaljer och ett öga för helheten. Du är en god kommunikatör som kan skapa tydlighet både i dialog och i skrift, och du bygger lätt förtroende i dina samarbeten. Det är också viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att coacha, stötta och skapa engagemang i teamet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Plats: Halmstad Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Chefsjobb
Är du en serviceinriktad stjärna med ett intresse för försäljning? I den här rollen tar du emot samtal från kunder som redan visat intresse – du slipper kalla samtal och får istället fokusera på att skapa fler affärsmöjligheter direkt från start. Vi söker dig som drivs av resultat och som vill jobba mot tydliga mål – med möjligheten att påverka din egen lön genom attraktiv provisionsmodell. Här kombineras glädje, utveckling och karriärmöjligheter i ett stort och stabilt företag där din insats verkligen gör skillnad! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/ Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster. Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 8 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 32 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Tycker du om att grotta ner dig i siffror och är intresserad av ett arbete med mycket eget ansvar? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju! Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent arbetar du med ditt team inom kundreskontra. Du arbetar med fakturering, felhantering av fakturor, avstämningar av betalningar, bevakningar, kontoavstämningar m.m i koncernens alla bolag. Du är också delaktig i den löpande bokföringen och löpande förbättringsarbete i processen. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakt externt och internt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Arbeta i affärssystemet SAP Ekonomi och Excel Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner Hantera reskontran för funktionens bolag Arbeta med hantering av inkommande bankfiler Ha löpande kontakt med kunder och butiker Arbeta med fakturering och avstämningar Arbeta med kreditbevakning samt hantera inkassoärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet God erfarenhet av att arbeta i Excel Du talar och skriver obehindrat på svenska Det är meriterande med kunskaper inom SAP Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett stort intresse för ekonomi och en vilja att utvecklas inom området. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre. Övrig information Start: Omgående Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du gedigen erfarenhet inom flygspedition och söker nästa utmaning i karriären? Trivs du i en roll där din kompetens gör skillnad och där du är en nyckelperson i ett sammansvetsat och framgångsrikt team? Hos DHL i Göteborg erbjuds du en central roll i en global organisation med högt tempo, där din erfarenhet och ditt affärsmannaskap värdesätts och gör skillnad varje dag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget DHL är världsledande inom logistik och en pålitlig partner för företag över hela världen. Företaget erbjuder omfattande tjänster inom internationell expressfrakt, flyg- och sjötransport, väg- och tåglogistik samt brevtjänster. Med verksamhet i över 220 länder och 550 000 engagerade medarbetare kombinerar DHL global expertis med lokal kännedom för att leverera lösningar som verkligen gör skillnad. I Sverige har DHL en stark närvaro med cirka 4 000 medarbetare och 60 strategiskt placerade kontor, terminaler och stationer. Företaget är också engagerat i hållbar utveckling, med konkreta insatser för att minska klimatpåverkan och bidra till samhället genom katastrofhantering och utbildningsinitiativ. DHL Global Forwarding är en viktig del av DHL Group och fortsätter att utveckla effektiva och hållbara logistiklösningar som stödjer företag i en snabbt föränderlig värld. Arbetsuppgifter I rollen som erfaren flygspeditör är din främsta arbetsuppgift att säkerställa att kundernas transportbehov uppfylls effektivt. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder och leverantörer, hantera bokningar och se till att transporter utförs i tid och enligt kundens krav. Du ansvarar för att uppdatera system med korrekt information, boka kostnadseffektiva transporter och arbeta proaktivt med att informera kunder om leveransstatus, hantera avvikelser och föreslå lösningar. Dessutom besvarar du prisförfrågningar, hanterar merförsäljning och hjälper kunder med klimatkompensation och försäkringar. Rollen innebär också att följa upp och analysera rapporter som kommuniceras vidare till kunder. Med fokus på kundnöjdhet arbetar du med regelbundna uppföljningar och bidrar aktivt till ständiga förbättringar i en dynamisk och lösningsorienterad miljö. • Daglig kontakt med kunder och leverantörer • Säkerställa effektiva transporter enligt kundens och produktens krav • Främja kundnöjdhet genom uppföljning och förbättringar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom transport, logistik eller spedition • Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom flygspedition, inriktning flygimport • Mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av CargoWise är meriterande • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift För att vara framgångsrik i den här rollen har du en gedigen bakgrund inom flygspedition och ett naturligt ansvarstagande. Du är van att arbeta självständigt, leverera utifrån uppsatta mål och ta fullt ägarskap för dina uppgifter. Din erfarenhet gör att du snabbt sätter dig in i nya arbetsflöden och bidrar med både stabilitet och kvalitet från dag ett. Du har en stark professionell integritet, ett affärsdrivet fokus och ett lösningsorienterat arbetssätt som gör att du hanterar utmaningar med struktur och effektivitet. Samarbete är en självklarhet för dig – du bidrar aktivt till teamets gemensamma resultat samtidigt som du driver dina egna processer framåt. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs utdrag ur belastningsregistret. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Har du ett naturligt driv för service och är nyfiken på försäljning? I den här rollen hanterar du inkommande samtal från kunder som redan visat intresse – inget kallt säljarbete. Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Tjänsten passar dig som vill ha roligt på jobbet och samtidigt utvecklas i ett stort, väletablerat företag med goda möjligheter att växa – både professionellt och ekonomiskt. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/ Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare hanterar du enbart inkommande samtal och frågor från Telias befintliga privatkunder via telefon. Vanliga ärenden som kunder ringer in om kan vara att de vill byta leverantör eller vill avsluta sin tjänst eller sitt abonnemang. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och att ta reda på vad den faktiska anledningen är till att kunden vill säga upp avtalet. Utifrån behovet informerar du om Telias tjänsteutbud som kan ge dem en bättre lösning för att kunna behålla dem som nöjda kunder. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet och den service som du förväntas ge. Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 29 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 35 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 711 jobb