Inköpsansvarig till The Tea Centre of Stockholm
Bravura Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Har du tidigare erfarenhet av inköpsarbete och vill arbeta i en bred roll? Är du därtill en person som trivs med att ta stort ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt? Hos The Tea Centre of Stockholm erbjuds du en utvecklande och varierande roll på ett familjärt företag där du får göra skillnad från dag ett! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos E.W.C Scandinavia AB/ The Tea Centre of Stockholm. Om företaget E.W.C Scandinavia AB är en ledande aktör inom den spännande och blomstrande världen av te. Företaget består av tre ben, grossistverksamhet till bland annat hotell och restauranger, fysisk butik samt E-handel. Idag är det 8 anställda på E.W.C Scandinavia AB. “The Tea Centre of Stockholm” är East West Company Scandinavias (E.W.C) första butik. Företaget grundades av Vernon Mauris 1978. Butiken är en traditionell, hemtrevlig butik, där bara en produkt erbjuds– te. The Tea Centre of Stockholm är en liten familjeägd te-butik som ligger på Hornsgatan på Södermalm. Butiken har en härlig och lugn atmosfär och arbetar med att ge personlig och professionell service till sina kunder. Företaget brinner för att erbjuda högsta kvalitet och hållbara produkter som speglar de unika smakerna och dofterna av olika kulturer runt om i världen. De populäraste tesorterna är ägarens orginal blandningar, såsom Söderblandning och Earl Grey Special. The E.W.C Scandinavia AB är även en grossisthandel och levererar te till gedigna företag i Sverige, så som Grand Hotel, Nobel Museet, Kungliga Hovstaterna, Skansen, Vete-Katten, Svenskt Tenn mm. och internationellt. The Tea Centre of Stockholm har idag även en hemsida med en webbutik från vilken de skickar teer till många delar av världen. Arbetsuppgifter I rollen som inköpsansvarig på E.W.C Scandinavia har du ett helhetsansvar över inköpsprocessen från början till slut. Du ansvarar för samtliga leverantörer och säkerställer att te-sortimentet förblir unikt och högkvalitativt. Sedermera arbetar du både strategiskt och operativt med inköp och orderläggning, samtidigt som du säkerställer effektiva inköp baserat på bland annat månadsinventeringen. I rollen verkar du för att upprätthålla och utveckla positiva relationer med befintliga leverantörer och utforskar vid behov nya affärsmöjligheter. Därtill är du delaktig i att säkerställa att alla produkter uppfyller standarderna för kvalitet och hållbarhet. Därutöver ansvarar du för andra förekommande administrativa och ekonomirelaterade arbetsuppgifter, såsom fakturering och kontakt med det externa redovisningsföretaget. Som en av de ledande rollerna i verksamheten är du också delaktig i budget- och prognosarbete tillsammans med VD:n samt bidrar till framtagandet av processer och rutiner för att utveckla både verksamheten och inköpsarbetet. I rollen samarbetar du tätt med VD:n, vilken du också rapporterar till, och arbetar nära samtliga kollegor i organisationen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare erfarenhet inköp, meriterande om det är inom dryck- eller livsmedelsbranschen • Grundkunskaper och förståelse i ekonomi för att kunna hanterare enklare ekonomiarbete • God dator- och systemvana (ERP), samt mycket goda kunskaper i Office-paketet i synnerhet Excel • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Meriterande med ett intresse för mat och dryck Vi söker en positiv och öppen person som är lojal och engagerad. Mycket av arbetet kommer att bedrivas under eget ansvar vilket kräver att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du bör också ha lätt för att ta egna initiativ, lösa problem och drivs av att lära dig nya saker. För dig kommer det naturligt att ge förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Viktigt i rollen är också att du är en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat och som uppskattar att arbeta i ett litet team med snabba och korta beslutsvägar, där alla hjälps åt för att skapa bästa möjliga resultat och mervärde. Du är prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja dina kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Centralt i Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

168 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Kundtjänstmedarbetare till Företag i Lund
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där du får vara del av en spännande tillväxtresa? Har du erfarenhet inom service och kundbemötande samt vill lära dig mer inom energibranschen?Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Företaget arbetar inom energi och hållbara lösningar med målet att leda utvecklingen av framtidens energi. De fokuserar på att använda naturresurser effektivt och skapa lokala energilösningar som bidrar till miljöfördelar och hållbar tillväxt. Med över 200 000energiavtal och 500 medarbetare erbjuder företaget tjänster inom el, värme, kyla, gas, fiber och entreprenad ochär verksamma i södra sverige, med flera dotterbolag och samarbetspartners som stärker vår verksamhet. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle. Arbetsuppgifter Som kundservicemedarbetare är du en central del av företagets kundsupport och ansvarar för att säkerställa en högkvalitativ serviceupplevelse för kunderna. Ditt uppdrag innebär att hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och chatt på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du utför även enklare administrativa uppgifter, såsom att registrera och uppdatera listor och annan dokumentation. För att kunna ge korrekt och relevant information till kunder förväntas du hålla dig uppdaterad om företagets utbud av produkter och tjänster. • Hantera ärenden via telefon, mejl och chatt• Registrera och uppdatera listor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasial utbildning• Arbetslivserfarenhet inom kundservice, meriterande med erfarenhet av kundservice via telefon inom energibranschen eller annan teknisk supporterfarenhet• God dator och systemvana• Svenska och engelska, i tal och skrift För att trivas i denna roll är du en person med en positiv attityd som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de utförs med hög kvalitet. Du är lösningsorienterad och har ett genuint intresse för att samarbeta med kollegor för att leverera bästa möjliga service till kunderna. Du uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där både förändringar och ett högt tempo är en naturlig del av vardagen. Övrig information Start: OmgåendePlats: Lund Lön: Fast lön enligt överenskommelseVi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Produktionsutvecklare till Axelent Solutions
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Axelent. Om företaget Hos Axelent Solutions erbjuds du utvecklingsmöjligheter med fokus på kontinuerlig utbildning, bra anställningsvillkor, en flexibel arbetsmiljö med engagerade kollegor och säker anställning. Deras värdeord är utveckling, ansvar, inkludering och glädje. De strävar efter ständig förbättring både individuellt och som organisation, tar ansvar för deras arbete och handlingar, främjar en inkluderande arbetsmiljö och tror starkt på en positiv och engagerande atmosfär. Axelent Solutions är en del av Axelent Group som tillsammans med Axelent AB, Axelent Engineering och Axelent Wire Tray AB är marknadsledande inom maskinsäkerhet och smarta lösningar för säker och effektiv industri, lager och förråd. Deras höga krav på säkerhet, snabbhet och smarta lösningar har gjort dem till en av marknadsledarna inom dessa segment. Idag finns de representerade runt 30 försäljningskontor världen över med huvudkontor i Hillerstorp där produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning av deras nätväggssystem finns. Arbetsuppgifter Som produktionsutvecklare på Axelent Solutions kommer du att arbeta nära kundernas produktioner med både operativa och strategiska utvecklingsprojekt. I rollen kommer du bland annat att: Utveckla och effektivisera produktionsflöden med fokus på ständiga förbättringar Granska producerbarheten för nya komponenter och göra beredningar av produktionsunderlag för både nya och befintliga produkter Arbeta som konsult med olika produktionssystem och flöden i varierande branscher Delta i industribesök och bidra till marknadsföring genom viss säljinvolvering Arbeta nära kundens verksamhet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Arbetslivserfarenhet av LEAN och SMED • Meriterande med erfarenhet av verktyg som 3DExperience Delmia, FACTS Analyzer eller Enovia • B-körkort • Flytande svenska och engelska, både tal och skrift Du är en driven och utvecklingsorienterad person som med din analytiska förmåga ser både helheten och detaljerna. Din goda samarbets- och kommunikationsförmåga, tillsammans med en nyfiken och positiv inställning, gör att du tar dig an utmaningar med orädd entusiasm. Övrig information Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstidPlats:LinköpingLön:Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, David, på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-20.

170 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025