Svensk och finsktalande serviceinriktad person

Svensk och finsktalande serviceinriktad medarbetare sökes! Älskar du att hjälpa människor och kan du tala både svenska och finska flytande? Då kan du vara den vi söker! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) för att upptäcka mer om oss och vår företagskultur. Vårt erbjudande till dig Hos Responda Group kommer du bli en del av ett härligt team som sätter kunden i första hand. Vi är stolta över vår företagskultur som uppmuntrar glädje och utveckling. Bli en del av vårt team och bidra till att leverera god kundservice på både svenska och finska. Vi erbjuder: - En inspirerande arbetsmiljö med trevliga kollegor och luftiga lokaler - Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling - En stöttande chef som värderar ditt arbete och utveckling - Teamaktiviteter och möjligheten att vara en del av en stark gemenskap Om tjänsten Du blir en del av vårt kundserviceteam och utgår från vårt fina kontor i Haparanda. Tjänsten erbjuder möjligheten att använda dina språkkunskaper genom att hjälpa svenska och finsktalande kunder att lösa olika problem. Arbetstiderna är varierande måndag - söndag både dagtid, kväll och helg. Vi ser fram emot din start hos oss i maj 2024. Dina arbetsuppgifter: Du kommer hantera inkommande samtal och förfrågningar på både svenska och finska, erbjuda stöd och lösningar till våra kunder samt representera företaget med professionalism och engagemang. Att arbeta mot uppsatta mål samt med effektivitet bemöta kunder blir en del av din vardag. Din profil För att passa i rollen ser vi att du: - Har passion för kundservice och att lösa problem - Är en lagspelare med stark samarbetsförmåga - Är punktlig, pålitlig och kan hantera ditt arbete effektivt - Är noggrann i ditt arbete med fokus på kvalitet - Talar och skriver flytande på både svenska och finska - Har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning - Har en gymnasieexamen Vi erbjuder en flexibel anställningsform med ambitionen om en långsiktig utveckling hos oss. Skicka in din ansökan snarast via vår karriärsida. Vi ser fram emot att välkomna dig till Responda Group - där vi tillsammans strävar efter att erbjuda bästa möjliga service. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Säljande kundservicemedarbetare

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: - Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum - Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. - En engagerad och erfaren Team Manager - Roliga aktiviteter så som tävlingar, fika, after works med mer Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor på Frösön. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-18:00. Startdatum för tjänsten är 22 eller 29 april. Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profil För att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: - Har ett stort intresse för kundservice - Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. - Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. - Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet. - Har erfarenhet av kundservice eller försäljning - Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är i april och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Svensk och finsktalande serviceinriktad person

Är du den som dina vänner vänder sig till för att få hjälp i olika frågor? Eller den personen som gärna hjälper familjen att förstå olika applikationer på mobilen? Får du energi av att känna "nu har jag verkligen gjort en skillnad i någons liv"? Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Om tjänsten Vi utökar just nu vår kundserviceavdelning i Haparanda där du agerar ansiktet utåt till flera av våra kunder utifrån varierande branscher. Arbetstiderna är varierande och är förlagda mellan 06:00-23:00 måndag-söndag. Din anställning inleds med en introduktion där du får lära känna dina kollegor och utbildas inom dina kommande arbetsuppgifter. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du hantera inkommande kundfrågor inom olika teknikrelaterade ärenden. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara, att med hög kvalitét, hantera förfrågningar från kunder främst via mail och telefon. Du kommer besvara frågor rörande bland annat fakturor, produkter, leveranser med mer. Din profil Vi söker dig som har ett stort intresse för kundservice och som gillar att hjälpa andra människor. Att ge bästa möjliga service till kunder är något som motiverar dig i din vardag och du hjälper gärna dina kollegor vid behov. Att lära dig nya uppgifter ser du som något positivt och du bidrar gärna till en bra och trevlig företagskultur. Här får du möjligheten att utveckla din serviceförmåga vilket ger dig goda erfarenheter så därför ser vi även att du är nyfiken till att ta till dig ny information och vill utvecklas i din roll. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Talar och skriver flytande svenska och finska - Har en god datorvana Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi erbjuder behovsanställning för denna tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Hjälpsam kundservicemedarbetare

Är du den som dina vänner vänder sig till för att få hjälp i olika frågor? Eller den personen som gärna hjälper familjen att förstå olika applikationer på mobilen? Får du energi av att känna "nu har jag verkligen gjort en skillnad i någons liv"? Vi söker nya kollegor till vår fina arbetsplats i Arbrå. Du kommer hjälpa privatpersoner i olika frågor bland annat fakturafrågor, adressändring, tekniska verktyg med mer. Du får givetvis genomgå en utbildning hos oss innan du självständigt besvarar kunder via inkommande samtal, mail och chatt. Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Vårt kontor befinner sig i Arbrå. Här sitter vi i stora luftiga lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret finns även ett gym och ett relaxrum där du får nyttja det vid anställning hos oss. Vi är måna om en trevlig arbetsplats och här kommer du mötas av människor som ser dig och det är lätt att bli en del i gänget! Vi brinner för kundservice i världsklass och här får du chansen att utveckla dina kunskaper inom både service såväl som att lösa olika problem. Du kommer även få inblick i hur olika externa kunder arbetar och lära dig mycket om olika branscher. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Om tjänsten Vi kommer under våren och sommaren 2024 anställa flera nya medarbetare hos oss. Du inleder anställningen med en introduktion och anställs i en timanställning. Vi räknar med att du kan arbeta minst 20 timmar per vecka och även under sommaren. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar på hos oss. På vissa avdelningar är arbetstiderna kontorstider, medan andra avdelningar så arbetar man kvällar och helger. Startdatum för tjänsterna varierar under våren och sommaren 2024 och är flexibla om du har en uppsägningstid. När du ansöker till tjänsten kommer du få besvara några frågor och vid kontakt med rekryterare så kommer vi gå igenom vilka intressen du har och erfarenheter för att matcha dig mot rätt avdelning och område. Dina arbetsuppgifter En vanlig dag hos oss innebär att du loggar in i vårat ärendehanteringssystem och besvarar inkommande samtal från kunder. Du representerar ett företag och kommer utgå från kundens riktlinjer och önskemål. Du arbetar på plats hos oss i Arbrå och kommer ha kollegor runtom dig samt en närvarande Team Manager som kan stötta dig i mer komplexa ärenden. Din profil Vi söker dig som vill hjälpa andra personer att lösa och förstå olika problem. Du behöver vara serviceinriktad och vilja arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du även tycker det är roligt att lära dig nya uppgifter och har en positiv inställning. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska - Har en god datorvana - Har en vilja att utvecklas inom kundservice Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Vi söker Systemutvecklare för att förstärka Responda Group

Systemutvecklare Responda Group Vi letar efter en passionerad och erfaren Systemutvecklare som brinner för att skapa innovativa lösningar. Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande teknologier som exempelvis C#/.NET, Azure, och automatisering av AI för att driva framgångsrika projekt. Om tjänsten Inom Responda kommer du att få en spännande möjlighet att vara en nyckelfigur där vi förstärker vår kunskap och erfarenhet för att maximera kundnytta och driva innovation. Vi tror att du likt oss vill ha roligt tillsammans, har ett inre driv och ett genuint intresse för systemutveckling och innovation. Här kommer du att samarbeta med utvecklare och andra teammedlemmar för att implementera nya funktioner och förbättringar baserat på kundfeedback och marknadstrender. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en dynamisk organisation där du kan göra verklig skillnad, så ser vi verkligen fram emot din ansökan. Dina kvalifikationer och arbetsområden - Flerårig erfarenhet inom C#/.NET och Azure - Styrka inom SQL Server, automatisering och AI Meriterande kompetensområden - Bekantskap med tredjeparts AI-tjänster som OpenAI, AWS, Dialogflow - Erfarenhet av Blazor och Docbot - Positivt med kunskap inom telefoni och callcenter-mjukvara - Intresse eller erfarenhet av att arbeta med AI och ML-verktyg för dataanalys - Erfarenhet av att leda och genomföra utbildningar och workshops är meriterande Vem är du? Du besitter den tekniska kompetensen och förmågan att förstå komplexa tekniska koncept för att kunna kommunicera med utvecklare och teammedlemmar. Du tror på att skapa en inkluderande och samarbetsvillig arbetsmiljö där idéer och insikter kan utbytas fritt för att uppnå gemensamma mål. Ditt arbetssätt präglas av att utforska och experimentera med nya tillämpningar och användningsområden för att hålla oss i framkant av teknologin. Du är en skicklig problemlösare som tar initiativ. För att lyckas i rollen är du en engagerad, strukturerad och pålitlig person som planerar ditt arbete väl och känner ett stort ansvar för att leverera ett slutresultat som gör skillnad för våra kunder och oss själva. Utbildning Hög IT- mognad med en examen i data eller systemvetenskap, dataingenjörskap eller inom annat relevant område. Flerårig dokumenterad erfarenhet av utveckling/anpassning av system. Du kan kommunicera obehindrat i svenska/engelska i tal och skrift. Vi erbjuder Vi erbjuder en utvecklande och ansvarsfull nyckelroll som innebär många kontaktytor. Vi är en organisation med korta beslutsvägar där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras. Vi erbjuder en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter med fina kontorslokaler i Östersund. Vi värnar om en glad och positiv atmosfär på kontoret då vi anser att trivas på kontoret är det viktigaste för en hälsosam arbetsplats. Träffa oss i ett första möte så kartlägger vi vad som är viktigt för just dig och vilka utmaningar du vill vara med att lösa. Vi ser fram emot din ansökan - varmt välkommen till Responda Group!

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
CIO till Responda Group

Chief Information Officer (CIO) till Responda Group Som CIO hos Responda Group ansvarar du för att leda hela vår IT-verksamhet inom Sverige. Du säkerställer att det finns rätt kompetens samt att dina medarbetare får rätt förutsättningar som krävs för arbetet. Responda Group befinner sig i en stark tillväxtresa och vi söker nu en erfaren, driven och strategisk CIO med ansvar att fortsätta bygga och utveckla vår IT-avdelning och miljö. Om tjänsten Rollen har ett stort fokus på ledarskap och utveckling där du initialt kommer att leda och coacha en grupp på ca 10 medarbetare. Tillsammans med andra avdelningar arbetar ni för att säkerställa att vår IT-miljö är effektiv och säker. Här kommer du att hjälpa organisationen att navigera genom IT-relaterade utmaningar och förbättra IT-funktionens prestation och bidra till vidare utveckling. Du har en ledande roll i utvecklingen av vår kundserviceplattform och genom att driva innovation och kontinuerlig förbättring kommer du att spela en central roll i att möta och överträffa kundförväntningar. Ditt huvudsakliga uppdrag - Ett övergripande ansvar för att leda och coacha vårt team av utvecklare. Säkerställ att teamet har rätt kompetens och förutsättningar för att lyckas. - Leda arbetet med att ta fram, utveckla, kommunicera och implementera våra IT-strategier inom Responda Group - Leda arbetet med att ta fram övergripande principer, strukturer och arbetssätt för vår IT-avdelning - Leda arbetet för drift, förvaltning och utveckling av vår IT-miljö och hantering av IT-relaterade incidenter. - Leda strategiska IT-projekt, inklusive implementering av nya system, infrastrukturförbättringar och digital utveckling - Leda arbetet med IT- leverantörsstyrning och avtalsdiskussioner CIO rapporterar till CEO och ingår i ledningsgrupp för Responda Group där bolaget ger dig möjligheten att utvecklas i en inflytelserik och motiverande befattning. Vem söker vi? Du har i dina tidigare roller varit med om större förändringar och är trygg i att röra dig mellan strategiska frågeställningar, taktiska överväganden och operativ förståelse. I din yrkesroll har du en naturlig förmåga att driva initiativ framåt på ett strukturerat sätt. Du är trygg med att såväl diskutera övergripande arkitektur som att gå in i tekniska detaljer för att verkligen förstå utmaningar och möjligheter. För att lyckas med det tror vi att du har en gedigen kunskap inom IT och teknik men är också en visionär som enkelt kan förklara teknisk strategi och beskriva kundvärde för både ledning/styrelse och medarbetare. Du måste förstå marknaden, kunna förutse behov både inom bolaget och hos kunden samt agera därefter. Du har gedigen erfarenhet av att coacha och leda utvecklingsteam inom IT och gärna att du har erfarenhet av att driva utvecklingen av kundserviceplattformar och förstå vikten av att skapa en sömlös och effektiv kundupplevelse. Vilka är dina personliga egenskaper? Du har ett intresse för människor och att leda och motivera din omgivning. Du gillar att driva förändring, är serviceorienterad och har ett strategiskt förhållningssätt. Du är kommunikativ och har kunskap för att översätta bolagets behov till tekniska lösningar. Du har god analytisk förmåga och agerar med helhetssyn och förståelse för verksamheten utanför det egna uppdraget. Du är bra på att prioritera, organisera, genomföra och följa upp olika typer av utvecklings/förändringsarbeten för att nå satta mål utifrån tid, resurser och ekonomi. Som chef är det viktigt att du har god självkännedom, ett gott omdöme och en ambition att förändra både ditt och andras beteende till det bättre genom ett tydligt ledarskap. Du har integritet, leder genom mod, empati och tydlighet samt skapar delaktighet och förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas och ta ansvar. Vad är dina kvalifikationer? Vi förväntar oss att du har en adekvat akademisk examen inom relevant område och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten. - Framgångsrik erfarenhet som CIO, IT-chef eller motsvarande roller med personal- och budgetansvar och erfarenhet av att leda större projekt och förändringsarbeten. - Dokumenterad framgång i att leda och utveckla utvecklingsteam. - Du har erfarenhet av att utveckla och implementera IT-strategier och policyer i linje med företagets mål och vision. Vi erbjuder dig Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som CIO har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kista alternativt Östersund. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
People & Culture Specialist

Delar du vår tro att företagskulturen och vår arbetsmiljö är avgörande för att ha nöjda kunder och skapa organisationen till att vara värdeskapande, kompetenta och engagerade? Gillar du att driva projekt och trivs i ett jobb med mycket eget ansvar men också möjlighet att växa i ett coachande och högpresterande team? Nu söker vi en People & Culture Specialist med placeringsort i Östersund men du arbetar rikstäckande på våra orter inom Responda Group. Vårt erbjudande Som People & Culture Specialist arbetar du inom Responda Groups HR-avdelning och är gruppens operativa och kreativa stöd i ett brett fält av HR-frågor. Detta är en unik och spännande roll där du får stor inblick i hur strategisk HR bedrivs. Rollen ställer höga krav på förmågan att tänka nytt, bidra med nya idéer och att hitta nya infallsvinklar på hur ett modernt HR-arbete ska ta sin form. Den här rollen är början på din nya framtid och du har stora möjligheter att utvecklas inom Responda Group. Om tjänsten Det våra kunder uppskattar allra mest är vår personal. Därför är vår förmåga att rekrytera, utbilda, behålla, utveckla vår personal och vår arbetsmiljö i linje med vår kultur helt avgörande för oss. Här får du en drivande roll i vår people strategy, organisationens plan för att attrahera, behålla och utveckla medarbetare i en frisk och utvecklande kultur. Dina arbetsuppgifter - Projektleda digitala och andra interna kurser där företagskultur spelar en nyckelroll, såsom kultur- och värderingar, ledarskap, medarbetarskap, friskvård, arbetsmiljö och rehabilitering etc. - Planera och genomföra aktiviteter inom företagskultur- och arbetsmiljö/friskvård som gör våra kontor till härliga arbetsplatser. - Följa upp eNPS, onboarding- och exitenkäter för att förbättra Responda Groups förmåga att skapa ett stort engagemang hos våra anställda. - Förbereda och administrera People & Culture-relaterade dokument för att säkra vår compliance. - Konsultera och vara delaktig i olika rehabiliteringsprocesser - Intern och extern kommunikation av vår karriärsida - Skapa och administrera rapporter och handlingsplaner för varierande HR projekt Du supporterar organisationen i aktuella projekt och initiativ kopplade till våra strategier inom företagskultur och arbetsmiljö. Du driver exempelvis projekt som syftar till att utveckla organisationskulturen och säkrar ett internt engagemang kring frågorna. Du har en central roll inom organisationen med många interna kontaktytor. Det ställer därför höga krav på att du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla relationer. Sist men inte minst så är du en viktig kulturbärare som ska bidra till att vi lever och andas vår värdegrund och kultur. Din profil Som person har du ett brinnande engagemang och förmågan att kunna förverkliga idé till handling. Du har ett självständigt tänkande och kan snabbt sortera genom information, bilda dig en uppfattning och utveckla lösningar. Din kommunikativa förmåga är viktig för att nå ut med budskap i hela organisationen. Du är trygg i dig själv och har en hög integritet och du har en utmärkt social och kommunikativ kompetens med förmåga att interagera på alla nivåer. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och din roll utifrån verksamhetens behov. Dina kunskaper inom området ger dig trovärdighet och du arbetar med ett prestigelöst intryck hos dina kollegor. Krav för tjänsten är: - Minst 3års erfarenhet inom HR - Kunskaper i svensk arbetsrätt och arbetsmiljö/rehabilitering - Du har en relevant högskoleutbildning inom HR alternativt eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Erfarenhet av att hålla workshops och utbildningar - Stort intresse för hälsoarbete, friskvård och träning - Tjänsten innebär resande mellan våra kontor Meriterande är om du har branschvana och dokumenterad erfarenhet av arbete med rehabilitering/återgång till arbete. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

16 februari 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb där du får jobba 75%-100%. För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice, som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid sommarvikariat. Arbetstider: Skiftarbete med vissa kvällar och helger. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Kundsupport med fordonsinriktning

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Om tjänsten Vi söker en fordonsintresserad kollega som vill arbeta med att hjälpa fordonsinriktade kunder med olika frågeställningar. Du kommer att genomföra din introduktion för tjänsten på vårt kontor i Haparanda. Efter introduktionen finns det möjlighet att arbeta delvis remote från ditt hem. Dina framtida kollegor är placerade i Östersund, Arbrå eller Haparanda och teamet leds av en engagerad och motiverande Team Manager. Arbetstiderna varierar måndag - söndag mellan 06:00-23:00. Vi söker dig som kan börja så fort som möjligt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att jobba med inkommande mail och samtal där du besvarar frågor med inriktning mot fordonsbranschen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå bland annat att: - Gå igenom offerter på service för personbilar - Boka och avboka personbilar på verkstäder - Administrativt arbete - Besvara inkommande samtal från kunder Din profil Vi söker dig som har ett fordonsintresse och tycker det är givande att besvara olika mekaniska frågor rörande personbilar. Du ser varje kund som unik och vill ge det bästa kundbemötandet för att skapa en positiv upplevelse för kunden. Vidare bidrar du till en god energi till teamet och sträcker gärna ut en hjälpande hand om någon behöver bolla något med dig. Du är nyfiken och tar till dig information där du gärna utvecklas inom kundserviceområdet. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning, önskvärt inom fordonsteknik - Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska - Har en god datorvana - Har antingen utbildning inom fordonsteknik, arbetslivserfarenhet eller ett stort intresse för fordon - Mycket meriterande om du talar och skriver flytande finska Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

4 januari 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Agent

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Anställningsform: Tidsbegränsade anställningar med möjlighet för tillsvidareanställning Introduktion: 1 vecka Start: Februari Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil - Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. - Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. - Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. - Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Flytande svenska, både tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - Har en god datorvana Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

29 december 2023
Sista ansökan:
16 juni 2024