Lediga jobb i Haparanda

Sök totalt 59 lediga jobb i Haparanda

Kriminalvårdare till anstalten Haparanda
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Luleå är Kriminalvårdens nordligaste och omfattar anstalterna Luleå och Haparanda samt häktet Luleå. Ca 170 medarbetare förvaltar och utvecklar verksamheten som tar emot 185 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. På anstalterna är de intagna sysselsatta med utbildning, olika behandlingsprogram eller inom anstalternas träproduktion. Till anstalten respektive häktet Luleå tar du dig enkelt med kollektivtrafik, är du bilburen parkerar du på vår personalparkering. Anstalten Haparanda ligger fem minuters promenad från Haparanda station. Läs mer om anstalten Haparandas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/haparanda/#om ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetsuppgifterna vid anstalt är varierande: omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering och samtals-/motivationsarbete. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Det kan finnas möjlighet att få arbeta inom området Annan Strukturerad Verksamhet (ASV). Detta innebär att man planerar aktiviteter och arbetar direkt med klienter i grupp. Det kan då handla om exempelvis olika teman som friskvård, kultur eller kanske en studiecirkel. Du inleder din anställning på arbetsplatsen där du får en introduktion under tre veckor. Efter en period av tjänstgöring erbjuds du en plats på kriminalvårdens grundutbildning som är obligatorisk och omfattar 8 veckor. Du får lön under hela utbildningstiden. Under provanställningen genomförs löpande bedömningar för din möjlighet till tillsvidareanställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urvalsarbete och intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden har passerat, så skicka in din ansökan redan idag! KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ I anställningen ingår en obligatorisk kriminalvårdsutbildning. Den kan komma att genomföras på annan ort. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Det innebär att du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
4 maj 2025
Sommarpersonal till Haparanda
Systembolaget AB
Butikssäljare, fackhandel

Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar!  Till vår butik i Haparanda söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 30-40 timmar i veckan.   I din roll som försäljare hos oss  Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.  Vi söker dig som       • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.     • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.      • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.  • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra.        Vad vi står för och hur vi arbetar     I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.     Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss.   Kontakt      Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Fransèn på telefonnummer: 0922-10058.      Känns rollen rätt för dig?    Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen.  Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!     Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!     -------     Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

Igår
Sista ansökan:
12 maj 2025
Bygg och Städning

vi söker efter Bygg och Städning i industri. Som har erfarende av arbetet.Och må ha B-körkort. Som har ett eget initierat arbete och är precisa i sitt arbete

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 maj 2025
Telefonist och Kundservice - Haparanda
AxÖ Consulting AB
Kontorsreceptionister

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge Vi söker inom Responda Group ytterligare kollegor till Haparanda för sommarvikariat med goda möjligheter till fortsatt anställning. Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst i nyligen helt renoverade lokaler på Strandvägen i Haparanda. Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.  Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil - Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. - Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra.  - Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Vårt erbjudande Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling. Anställningsformer Tillträde så snabbt som möjligt och arbete sker dagtid men även kvällar och helger för den som har möjlighet. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.   Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
28 april 2025
Lokalvårdare

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på deltid 75% , 1-3 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort är Haparanda. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 23 maj 2025. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Driftchef Cecilia Nilsson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 maj 2025
Områdescontroller, Haparanda

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en driven och målmedveten områdescontroller till avdelningen för funktionsnedsättning, verksamhetsområde funktionsnedsättning. Här finns en möjlighet för dig som vill arbeta i en verksamhet med ett samhällsviktigt uppdrag. Analyser, strategiskt ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att områdeschef och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett strategiskt stöd för området. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar eller håller i relevanta informationsdelar på forum i området. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till utvecklingsarbetet inom ledningsgruppen på områdesnivå och det controllernätverk som finns på verksamhetsområdet. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har specialistkompetens och sakkunskap inom ekonomi och verksamhetsstyrning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller på Försäkringskassan eller inom en större myndighet • har kunskap om statistiska metoder för att hantera datamängder. • har erfarenhet av att använda program för statistikframställning i tidigare arbete • kan hantera IT-baserade informationskällor och därifrån hämta ut det väsentliga • har erfarenhet av att arbeta med och analysera datamängder • har erfarenhet av att kommunicera och dela information i grupper t ex projekt/team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm, Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, Luleå, Skellefteå eller Haparanda. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Kristina Åstrand, 010-116 53 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anu Lappalainen, 010-112 86 03, Åsa Malm, 010-118 31 38, Saco-S: Malin Jonsson, 010-111 73 54, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Driftledare CFF (logistik), IKEA Haparanda Tornio
IKEA Svenska Försäljnings AB
Lager- och terminalpersonal

Nu söker vi två personer som nyfikna på att arbeta med ledarskap men som kanske inte har allt för mycket erfarenhet. Då är det ett ypperligt tillfälle att testa på att arbeta som driftledare på CFF! Vi söker dig som bygger tillit och trovärdighet genom både det du säger och det du gör. Du kännetecknas av att vara en kollega som tar ansvar; ta ägande, fattar beslut och följer igenom. Du har en självinsikt och är medveten över hur ditt eget handlande påverkar din omgivning, i stort som i smått. I ditt arbete leder du genom att ditt initiativtagande är en stor inspiration för andra. Du förstår dock att du inte kommer kunna göra allt själv. Genom din kommunikation och förmåga att ge ansvar skapar du ett samarbete som gör att vi jobbar tillsammans, även över våra funktionsgränser och även i tider av förändring. Truckkort är fördelaktigt men vi ser hellre att du har erfarenhet och är van vid truckkörning. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och att du nu söker efter en plats att få utmanas på. Nyfiken på hur den platsen kan se ut? Sök nu så berättar vi mer! Att jobba med oss På CFF uppfyller vi kundernas behov och drömmar var som helst, när och hur de vill handla, via butik eller online, få hemleverans eller hämta artiklarna i butiken. Vi skapar tillsammans ett smidigt varuflöde så att rätt produkter finns tillgängliga för kunderna på ett rent och snyggt sätt. Vi erbjuder kunderna en enkel och smidig shoppingupplevelse genom att plocka varor de kan få hemskickade eller hämta upp direkt i butik. Självklart hjälper vi även kunderna som besöker vår butik! Driftledaren på CFF-funktionen ansvarar för den operationella dagliga driften och ska, tillsammans med ledningen för funktionen, arbeta för att avdelningens målsättningar uppnås. Driftledaren kommer vara delaktig i driften och samtidigt leda genom sina medarbetare för att se till att flödet av varor fungerar optimalt från godsmottagning till säljplats så att våra kunder får sina varor till en så låg kostnad som möjligt. Du kommer även att ha arbetspass i driften där du kommer utföra andra uppgifter inom funktionen så som kundorderplock, varupåyllnad, köra truck, utlämning av kundordrar m.m. Du kommer att arbeta i en miljö där det händer mycket, där möjligheten finns att lära sig att leda i förändring och där visionen alltid är i fokus; att skapa en bättre vardag för de många människorna. Ansök nu! Vi erbjuder tillsvidareanställning på 30,75h/v (80%)med start omgående, enligt överenskommelse(med 6 månaders provanställning) På logistik pågår verksamheten från 05.05 till 22.00, och du kommer att arbeta tillsammans med dina medarbetare under dessa tider beroende på roll, schema och verksamhetens behov. Vid frågor om rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta rekryterare Úlrika Pétursdóttir, [email protected] Sista dag för ansökan är 6 maj och intervjuer kommer hållas fortlöpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 maj 2025
Sales Co-Worker CFF (Logistik) IKEA Haparanda Torino
IKEA Svenska Försäljnings AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu goda lagspelare som gillar att hitta olika lösningar på eventuella problem som kan komma upp. Som person är du glad, framåt, flexibel och är van och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Självklart identifierar du dig med IKEAs vision och värderingar. Du som söker har en stark drivkraft att nå uppsatta mål och resultat. För att du ska trivas med den här tjänsten är det viktigt att du är lyhörd inför andras behov och har modet att fatta egna beslut. Du brinner för kundservice, är både effektiv och noggrann och gör alltid ditt yttersta för att kunden ska få bästa möjliga upplevelse hos oss på IKEA. Kontraktsmåttet för denna tjänst är 30,75h/vecka.OM DETTA ARBETSOMRÅDE Dina arbetsuppgifter under dagen startar med lagerpåfyllning innan varuhuset öppnar och dagen fortsätter med utlämning av varor från varuhuset, med truck som hjälpmedel. Under dagen kommer du att sedan röra dig ut i varuhuset till våra möbelavdelningar och bemöta våra kunder som besöker oss på IKEA. I din roll samarbetar du med dina kollegor för att förbättra shoppingupplevelsen, i syfte att varorna står snyggt och prydligt och du bemöter kunder med ett glatt leende. Arbetet är ibland fysiskt krävande, därför ser vi att du som söker tjänsten är van vid ett högt tempo och trivs när du får arbeta med kroppen. Erfarenhet av arbete inom retailbranschen är fördelaktigt men inget krav. - Man behöver kunna börja klockan 05:00 (på plats i varuhuset), men också kunna jobba till 23.00(under v 26-33 arbetar vi till kl 23.00 därefter ändras tiden till kl 18.30). - Fördelaktigt med truckkompetens men inget krav. TILLSAMMANS SOM ETT TEAM På CFF är vi ett härligt team som gör IKEA:s produkter tillgängliga för många människor. Vi utvecklar ständigt våra processer för att vara kostnadseffektiva. Att arbeta tillsammans med varandra och övriga funktioner på varuhuset är en viktig nyckelfaktor till att förbättra kundupplevelsen på IKEA Haparanda Tornio. Ansök nu! Tjänsterna är tillsvidareanställning på 30,75h/vecka med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna kommer vara förlagda varannan helg samt eventuellt en kväll eller tidig morgon i veckan. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Ville Savaloja; [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsspecialist Úlrika Pétursdóttir, [email protected] Vi tillämpar fortlöpande urval i denna process, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Ifall vi har fått in tillräckligt många starka ansökningar kan annonsen komma att tas ner tidigare. Varmt välkommen med din ansökan senast den 6 maj!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 maj 2025
Områdescontroller

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en driven och målmedveten områdescontroller till avdelningen för funktionsnedsättning, verksamhetsområde funktionsnedsättning. Här finns en möjlighet för dig som vill arbeta i en verksamhet med ett samhällsviktigt uppdrag. Analyser, strategiskt ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att områdeschef och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett strategiskt stöd för området. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar eller håller i relevanta informationsdelar på forum i området. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till utvecklingsarbetet inom ledningsgruppen på områdesnivå och det controllernätverk som finns på verksamhetsområdet. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har specialistkompetens och sakkunskap inom ekonomi och verksamhetsstyrning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller på Försäkringskassan eller inom en större myndighet • har kunskap om statistiska metoder för att hantera datamängder. • har erfarenhet av att använda program för statistikframställning i tidigare arbete • kan hantera IT-baserade informationskällor och därifrån hämta ut det väsentliga • har erfarenhet av att arbeta med och analysera datamängder • har erfarenhet av att kommunicera och dela information i grupper t ex projekt/team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm, Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, Luleå, Skellefteå eller Haparanda. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Kristina Åstrand, 010-116 53 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anu Lappalainen, 010-112 86 03, Åsa Malm, 010-118 31 38, Saco-S: Malin Jonsson, 010-111 73 54, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 april 2025
Sommarjobba på Max Haparanda
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Ta genvägen till dina drömmar via MAX MAX är en arbetsplats med tusen möjligheter att nå dina drömmar. Här finns plats för dig som vill klättra i karriären, resa i höst, träffa nya vänner eller bara landa en stund och fundera på nästa steg i livet. Därför är vi på jakt efter karriärister, semesterälskare, do-ers och drömmare och vi ser att dina personliga egenskaper är viktigare än tidigare erfarenhet. Som restaurangbiträde håller du ordning och reda i restaurangen, packar beställningar, tillreder burgare, smoothies och pommes. Du ser till att alla detaljer är på plats för att skapa en fantastisk gästupplevelse.  På MAX varierar arbetstiderna mellan dagar, kvällar, nätter och helger. Och i början av din karriär har du en erfaren kollega vid din sida och vårt digitala utbildningsprogram som lär dig jobbet steg för steg. Trygghet med kollektivavtal, chans att klättra och en kultur som lyfter fram det bästa i dig, det är några av de viktigaste ingredienserna i MAX-receptet för våra medarbetare. För oss handlar det om att skapa möjligheter, både i och utanför våra restauranger. Så oavsett hur stora eller små dina drömmar är, vill vi hjälpa till på vägen dit.  PS. Vår högsäsong är mellan juni och augusti, så vi söker dig som kan jobba större delen av sommaren. Det kan finnas möjlighet till förlängning om du är sugen på att jobba mer i höst.   Vad MAX kan erbjuda dig Stark gemenskap - Vi har medarbetare från alla världens hörn och här finns hundratals nationaliteter, bakgrunder och erfarenheter representerade. Hos oss är det dina personliga egenskaper och jobbet du gör som spelar roll. Vi vet att en stark gemenskap är viktigt för att alla ska kunna prestera på topp. Och som familjeägt företag vet vi att man måste vara snäll. Kanske är det därför har vi kollegor som jobbat hos oss hela livet. Vi förstår att passionen vi har för våra medarbetare är grunden till framgång. Utvecklingsmöjligheter -  Vi förstår att utveckling är A och O för att hitta lösningar till helt nya problem. Därför har vi en gedigen kurskatalog och ledarprogram som hjälper våra medarbetare att bli sina bästa jag, oavsett om det handlar om självledarskap, konflikthantering eller arbetsplanering. Vi är här för att du ska kunna ta nästa steg i din karriär på MAX. Chansen att jobba med burgare som både smakar och gör gott -  Vi är ett familjeägt företag som leder hållbarhetsutvecklingen i branschen. Vi jobbar för att göra världen lite godare och på den resan har vi lärt oss att passion och mod är viktigare än att följa gamla fotspår. Vi förstår att hållbarhet handlar lika mycket om att ta hand om vår planet som att ta hand om våra medarbetare. Företagskultur som vill att du lyclas -  MAX är byggt på passion, mod och gemenskap. Vi förstår att talangfulla medarbetare och entreprenöriell kultur är nyckeln till framgång. Vi förstår att frihet under ansvar får människor att växa och inspirerar fler till stordåd. Hur fungerar det? När du skickar in din ansökan svarar du på några urvalsfrågor, vi tar inte emot CV och personligt brev och det är därför viktigt att du svarar utförligt på frågorna. Efter att ha skickat in din ansökan får du ett test skickat till din e-post. Det är ett servicetest för att få en bild av hur du hanterar olika situationer som kan dyka upp under en dag på MAX. Det tar högst 15 minuter att slutföra och ger dig också en idé av hur det är att jobba på MAX och vad du kan förvänta dig. När du gjort klart testet kollar vi på din ansökan och återkopplar så snart som möjligt. Vi ser över ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstiden går ut. Observera att servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess och vi går inte vidare med kandidater som inte slutför det. Sista ansökningsdag är den 21 maj, men vi granskar ansökningar regelbundet, så skicka in idag!   Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025